<3PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT Vol.28 <3

Mie olen nyt perhepäivähoitajana. Oman pojan (1v1kk) lisäksi meillä on 5 päivänä viikossa kolme tyttöä (2v10kk, 2,5v ja 1,5v)
Ennen äippälomaa tein päiväkodeissa sijaisuuksia. Omaa en halua viedä päiväkotiin niin tää ratkaisu sopii meille. Mies opiskelee.

Mulla on niin vauvakuume! Kuulemma lähellä ollaan jo, mies on hilkulla suostua mutta tarvitsee vielä hetken aikaa kypsytellä ajatusta. "Ei ainakaan vielä tästä kierrosta" se eilen sanoi. Kyllä se selvästi alkaa innostua, kertoi miettineensä että on tuo poika jo aika iso, että eiköhän meille uusi pieni mahtuisi. <3
Koitan parhaani hillitäkseni intoani että mies saisi rauhassa kerätä intoa. Huh huh, näin oviksen tienoilla on hankala olla kun tuntuu että ovis menee "hukkaan" jos ei mitään tee.
 
Hei!
Voisin ilmottautua mukaan ketjuun. Olen 31 vuotias äippä täältä pohjois-suomesta. Minulla on poika joka on syntynyt 1/11.
Pikkuista kakkosta olemme alkaneet juuri yrittämään, vaikka emme oikeastaan ole käyttäneet ehkäisyä esikoisen jälkeen ollenkaan. Esikoista tehdessä meni 5 vuotta yrittämistä. Kaikiss testeissä käytiin mutta mitään vikaa ei löytynyt. Jostakin syystä en vain tullut raskaaksi. Esikoinen hedelmöityi ihan luomusti ja nyt toivomme toisen kohdalla samoin.
Olen aloittanut foolihapon syömisen sekä juonut greippimehua nyt pari kuukautta. Niillä viimeksi tulin raskaaksi ja toivottavasti auttaisi tälläkin kertaa.
 
annis81 tervetuloa! Toivottavasti tällä kertaa tärppää helpommin :)

Mä oon syönyt kans monivitamiini-valmistetta + d-vitksua raskauden jälkeenkin, kesällä tais olla taukoa kun jäi uusi purkki aina vaan ostamatta. Foolihappoa on tuossa monivitamiinissa ja muutoinkin monipuolisessa ruokavaliossakin pelkästään pitäis olla sitä tarpeeks, niin en raskausaikanakaan syönyt extraa :)

Meillä ois toiveissa alle 3v ikäero ja kun tuota poikaakin tehtiin yli vuosi niin tässä vaiheessa jo hyvä aloitella. Mulla kun ei ole mitään velvoitetta palata vanhaan työpaikkaankaan, niin ei haittaa vaikka pidempään olisikin tässä putkeen kotona. Kaks lasta meillä on toiveissa, joten tän jälkeen sitten alkaisin tosissaan keskittymään tohon työelämään :) Mulla itellä on 8 vuotta ikäeroa isoveljeen ja oisin kyllä pienenä toivonut vähän samannikäisempää sisarusta, me ei saatu ku tappeluita aikaseks :D Nyt jo ollaan hyvissä väleissä ja paljon tekemisissä.
 
***********Tiistai 29.1.2013*********





Mukana:


annis81....................poika 11/11...............kp .........yk
jau11.......................poika 9/11................ kp 5/26-28.........yk1
Lilypie......................................................kp 40/30-32.........yk4
yöperhonen.............poika 12/12...................kp13/??...............yk1
Snow......................tyttö 7/10...................kp 37/27(28).......yk
Anna-79..................poika 6/11.................kp 26/32..............yk 5
muumi90..................poika 03/12...............kp 16/30-35............yk2
Nyytti88..................poika 09...................kp 22/32................yk9
laala.......................tyttö 05/09...............kp 24/31-64...........yk9
Mary Jane................poika 07/11...............kp 26/28...............yk2
lempo......................poika 07/11...............kp 25/24-31...........yk4
Pörrö.......................tyttö 07/08...............kp 23/24-27...........yk3
niiskunenä.............................12...............kp 26/25-27...........yk4
Shaitanja.................poika 07/11...............kp 29/28.................yk4
viida.......................tyttö 5/12.................kp 29/30................yk3
äiti -07...................tyttö 01/07................kp 8/28-30..........yk14
Henja.................... poika 1/12................ kp 41/32-35.............yk2
Sona82....................tyttö 3/11.................kp 43/30-35.....yk5(06/11)
tyttelii.....................tyttö 02/11................kp 46/28-30.............yk?
Matti Katikainen........tyttö 04.....................kp 46/30-50.............yk6
Tagzy.....................poika 05/12.................kp 47/27..................yk1
Kolibrinkukka.............poika 03/10.................kp 20/28-30..............yk2

RKTT :heart:



Jännäilijät :popcorn:
Shaitanja dpo12

TAUSTAILIJAT

Miona
Lumihippu
jau11
LeGu
äiti -07
Susimieli
Hellurei81
SnowFlakes
NiQ
Kaneli83
Ihanamami
Manije

Plussanneet:



Tammikuu 2013
Kirskis, eskapismi (yk2), Kulkuriina (yk11), Pauki (yk8)

Joulukuu 2012
Carriina (yk1), syysmyrsky (yk2), Bambini (yk4), Nöhvi1 (yk16/yk3)

Marraskuu 2012
iseeyou (yk3), nanna_ (yk1), kaneli83 (yk2/kkm), Vaniljainen (yk1), Crassula (yk3), Epa_88, Kista (yk4)

Lokakuu 2012
aronoele (yk2), Papunen84 (yk2), Wilma79 (yk2), emiliainen (yk1), karma (yk1), Lilleri82, nannamamma

Syyskuu 2012
ReVe (yk1), neiti bee (yk3), Tiuku Tuikkunen, muffi (yk1), hiirunhenkäys (yk5)

Elokuu 2012
alley (yk3), amante (yk6), Salliina85 (yk4), haave2 (yk2)

Heinäkuu 2012
Joelle(yk7),mama07(yk3),kiia81(yk2),mammaa (yk3), Fidel (yk1), Hjannah (yk3)

Kesäkuu 2012
Tiuhti83(yk11), Omppuf (yk14), MeaMinnis(yk9), MyDream(yk6), Tiudeliini (yk2), Nopsu (yk2), Sannak82, Taikamaailma (yk8), Suikkis (yk12), Elsiliini (yk5), Meliah(yk10), Nopponen (yk7), Tiipula (yk4)

Toukokuu 2012
Aia(yk1), Ranskis(yk1), Mememe(yk4), aliisa10(yk4), Tine(yk5), pesco(yk1), anu84 (yk1), diiselikissa (yk5), Emma82 (yk2)

Huhtikuu 2012
pink(yk6), Murunmami(yk4),LeenaT(yk2), Heeva (yk11)

Maaliskuu 2012
Haavemamma(yk3), annis_(yk7), Miraaz(yk5), Inari-11(yk3), Kiukuttelija(yk6), Lumpe(yk3), Katariine(yk3), taiska87(yk1),Vili-Jonkka(yk2), Tähtitaimi(yk7)

Helmikuu 2012
Saraheinä(yk1), Sannuli79(yk4), MeaMansikka(yk3), DsariaL(yk6), Hentunliisa(yk3), Rusina2010(yk4)

Tammikuu 2012
salamanteri85(yk3), BiBa(yk6), _lumi_(yk2), nellinu(yk5), hömpi

KADONNEET

Hyppy
shiili
hiulu
Aura08
mineea
Ruttunaama
annamay
sanyo
Johann8


Päivityspyynnöt punaisella
 
Täälläpäs on paljon luettavaa! Oonkin pitänyt pientä taukoa palstailusta stressin takia...

En sit tiedä oliko siitä vai muista tässä kuussa käyttöön otetuista poppakonsteista hyötyä, mutta testailin tänään haalean, mutta selvästi näkyvän + :heart: (tänään ois ilmeisesti dpo 13), saas nyt nähdä miten käy. Plussanneisiin en ainakaan vielä uskalla siiryä :)

Ihan mukavia uutisia nyt sitten vaihteeksi, maanantaina alkoi töissä yt.
 
Mä aloitin just koulun, tarvii saada uusi ammatti :) Olen vastaanottovirkailija, mutta niitä töitä en halua enää tehdä, mieskin säännöllisen epäsäännöllisessä työssä niin en halua vuorohoitoon viedä lasta. Päiväkodeissa tein sijaisuuksia enne äippälomaa, mutta siihen ei mitään koulutusta.. Taloushallinnon merkonomiksi pitäisi aikuispuolelta valmistua, kahden vuoden opintosuunnitelman tein. Kattoo nyt missä vaiheessa tärppää vai tärppääkö, sitten katotaan asiat uusiksi..

Vitamiineista olitte puhellu.. Mä oon nyt kans syönyt foolihappoa tän kierron, ja jatkan niin kauan jos/kun tärppää siirryn sit niihin raskausvitamiineihin. Multi tabseja taisin viime raskaudessa vedellä

ON: Testit tehty eilen ja tänään, eli dpo 12 ja 13. Tyylipyhdas nega tuli molemmista, Daividin testeillä.. Huomisaamuksi ei olekaan testiä, et vissiin pitää hakee jos ei täti kurvaa kylään. Tänään ei ehtinyt.. Raskausoloja on kyllä ollut, mutta niin myös menkkaoloja.. Saas nähdä, tänään on kyllä mukavasti repäissys välillä yskiessä tms. Normisti menkat alkanut aikalailla dpo 14, joten huomista odotellessa. Luulen kyllä et oon edellisis kierroissa oviksen tulkinnut olleen päivän liian aikaisessa. Nyt ainakin näyttäisi kierto venyvän..
 
Tervetuloa annis81 :wave:

Varovasti Onnea Lempo! :)

Saako jo tehdä niitä mielikuvitusoireita? En edes tiedä voiko tässä vaiheessa vielä olla, kun ovulaatio oli tod.näköisesti sillon pe-la, tuskin enää su (ei ollut tikkuja millä testata enää). Eli onko nyt niiku dpo3-4? (kp21/28-30)Niin pähkäilin :) Mulla vaan on tota alavatsaa "poltellu" eilen ja tänään samalla tavalla kuin menkat olis alkamassa, mutt ei ehkä niin voimakkaasti. Ja muutenkin on oudon "tuntunen" koko alamaha, ei selllanen normaali. En osaa selittää, mutta kuitenkin :LOL: Äklön olonkin olen saanut kehiteltyä, mutta se voi toki johtua tästä pikkasesta väsymyksestä. Iltavuoro + muksu herää klo 6 aamulla on täydellinen yhdistelmä : / En kyllä rupeis tässä vaiheessa mitään liikoja toivomaan, kun jotenkin on sellanen olo ettei nytkään kyllä natsannu.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: lempo
Huomenta!

Testasin aamulla herkällä Mammaksista tilatulla negan. Eilen kysyin mieheltä haluaako hän olla vieressä, kun testaan lauantaina, silloin olis dpo13. Ei tarvi olla kuulema :D

Noh, nyt voi alkaa odotella menkkoja.

Mulla oli niin outo kierto. Oviskivut on loppunu vasta tällä viikolla ja vieläkin tunnen tuon oikean munasarjan (ehkä). Plus siihen vielä mielikuvitus raskausoireet heti oviksen perään.

Nyt kun menkat alkaa ni mie puotan taas 10kiloa painoa. Tavote olis alle 70 ennen kesää. Oon 162cm pitkä. Syys-lokakuussa pudotin 12 kiloa. Ehkä mie niin saan unohdettua vauvat... Onhan se Nellallekin ihana mennä eskariin tai ekalle luokalle noin että mie olen kotona. Tosin vauva saa kyllä alkaa kasvaa vaikka jo nyt ;)

Illalla joka tapauksessa pumppiin hikoilemaan ja nyt makkarin raivaus jatkuu.
 
heipä hei!

Nyt kun virallisesti aloimme taas yrittämään niin tuntuu, että raskaanaolevia naisia pörrää joka kulmalla :) Pitäisi tilata ovistikkuja jotta vois vähän seurata missävaiheessa kuuta ovuloin. Edellisen kohdalla lääkäri sanoi eka ultran perusteella, että luultavasti ovuloin vasta kierron loppupuolella. Ikinä en ole sitä testannut, joten nyt vois ihan mielenkiinnon vuoksi.
 
Voi harmitus Shaitanja

Pörrö vielä on toiveita, paljon ++++ tuulia!

Niiskunenä juu siirrä vain. Poppaskonsteina käytössä ollu siis ovistikut (jotka tuotti tulosta vaikka aamusta testailinkin), greippimehu, stressittömyys ja raskausmonivitamiinejakin on tullut napsittua.
 
Heippa kaikille =)

Sopisikos mukaan ketjuun? Täällä olisi kovasti toiveissa pikkukakkonen. Elokuusta saakka aktiivisesti yritetty, vielä ei ole plussaa näkynyt. Kuukautiset tulee hyvinkin säännöllisesti, ja ehtivät joka kerta alkaa ennen kuin ehtisi edes kunnolla toivoa olevansa raskaana. Olen 27-vuotias, ja esikoisemme syntyi 10/11. Välissä on ehtinyt olla jo aika murheellinenkin olo, koska pelottaa kovasti, että tulenkohan edes enää raskaaksi. Niin monta kuukautta kuitenkin ollaan jo tavallaan yritetty ja ovistikkujen kanssa pelailtu, että voi voi. Olis mukava saada vertaistukea, kun musta tuntuu että KAIKKI MUUT TULEE RASKAAKSI MUTTA EN MINÄ! :D

Piti vähän tehdä päätelmiä, mut siis kuinka usein aloitatte täällä uuden pinon? Ja olenkohan nyt edes huudellut oikeaan, voimassaolevaan? Huikatkaa joku jos olen ihan hukassa =) jos ylläpito huomaa, voi minut lisätessään myös päivittää kp 18/30, yk 6. =)
 
Viimeksi muokattu:
Äääh, eilen (dpo 14?) testasin negaa... Olin tosi kiukkunen ja viime yönä alkoi mahassa tuntua menkkaoireet. Taitaa alkaa uusi kierto.

Joten nyt pitäis siis lopettaa tuo imetys, jotta hormoonit ois otollisemmat raskaudelle.
 
***********Torstai 31.1.2013*********





Mukana:


Chiara....................poika4/11....................kp 21/28...............yk 1
Bethany....................10/11........................kp 19/30..............yk 6
jau11.......................poika 9/11................ kp 6/26-28.........yk1
Lilypie......................................................kp 41/30-32.........yk4
yöperhonen.............poika 12/12...................kp15/??...............yk1
Snow......................tyttö 7/10...................kp 38/27(28).......yk
Anna-79..................poika 6/11.................kp 27/32..............yk 5
muumi90..................poika 03/12...............kp 18/30-35............yk2
Nyytti88..................poika 09...................kp 23/32................yk9
laala.......................tyttö 05/09...............kp 26/31-64...........yk9
Mary Jane................poika 07/11...............kp 27/28...............yk2
Pörrö.......................tyttö 07/08...............kp 25/24-27...........yk3
niiskunenä.............................12...............kp 28/25-27...........yk4
Shaitanja.................poika 07/11...............kp 2/28.................yk5
äiti -07...................tyttö 01/07................kp 9/28-30..........yk14
Henja.................... poika 1/12................ kp 42/32-35.............yk2
Sona82....................tyttö 3/11.................kp 44/30-35.....yk5(06/11)
tyttelii.....................tyttö 02/11................kp 47/28-30.............yk?
Matti Katikainen........tyttö 04.....................kp 47/30-50.............yk6
Tagzy.....................poika 05/12.................kp 48/27..................yk1
Kolibrinkukka.............poika 03/10.................kp 22/28-30..............yk2

RKTT :heart:
Lempo yk4, Viida yk3

Jännäilijät :popcorn:

TAUSTAILIJAT

Miona
Lumihippu
jau11
LeGu
äiti -07
Susimieli
Hellurei81
SnowFlakes
NiQ
Kaneli83
Ihanamami
Manije

Plussanneet:



Tammikuu 2013
Kirskis, eskapismi (yk2), Kulkuriina (yk11), Pauki (yk8)

Joulukuu 2012
Carriina (yk1), syysmyrsky (yk2), Bambini (yk4), Nöhvi1 (yk16/yk3)

Marraskuu 2012
iseeyou (yk3), nanna_ (yk1), kaneli83 (yk2/kkm), Vaniljainen (yk1), Crassula (yk3), Epa_88, Kista (yk4)

Lokakuu 2012
aronoele (yk2), Papunen84 (yk2), Wilma79 (yk2), emiliainen (yk1), karma (yk1), Lilleri82, nannamamma

Syyskuu 2012
ReVe (yk1), neiti bee (yk3), Tiuku Tuikkunen, muffi (yk1), hiirunhenkäys (yk5)

Elokuu 2012
alley (yk3), amante (yk6), Salliina85 (yk4), haave2 (yk2)

Heinäkuu 2012
Joelle(yk7),mama07(yk3),kiia81(yk2),mammaa (yk3), Fidel (yk1), Hjannah (yk3)

Kesäkuu 2012
Tiuhti83(yk11), Omppuf (yk14), MeaMinnis(yk9), MyDream(yk6), Tiudeliini (yk2), Nopsu (yk2), Sannak82, Taikamaailma (yk8), Suikkis (yk12), Elsiliini (yk5), Meliah(yk10), Nopponen (yk7), Tiipula (yk4)

Toukokuu 2012
Aia(yk1), Ranskis(yk1), Mememe(yk4), aliisa10(yk4), Tine(yk5), pesco(yk1), anu84 (yk1), diiselikissa (yk5), Emma82 (yk2)

Huhtikuu 2012
pink(yk6), Murunmami(yk4),LeenaT(yk2), Heeva (yk11)

Maaliskuu 2012
Haavemamma(yk3), annis_(yk7), Miraaz(yk5), Inari-11(yk3), Kiukuttelija(yk6), Lumpe(yk3), Katariine(yk3), taiska87(yk1),Vili-Jonkka(yk2), Tähtitaimi(yk7)

Helmikuu 2012
Saraheinä(yk1), Sannuli79(yk4), MeaMansikka(yk3), DsariaL(yk6), Hentunliisa(yk3), Rusina2010(yk4)

Tammikuu 2012
salamanteri85(yk3), BiBa(yk6), _lumi_(yk2), nellinu(yk5), hömpi

KADONNEET

Hyppy
shiili
hiulu
Aura08
mineea
Ruttunaama
annamay
sanyo
Johann8


Päivityspyynnöt punaisella
 
Viimeksi muokattu:
Testasin ovista tänä aamuna, kp 19. Nega oli. Mieleen juolahti nyt, että olisko mulla sattunu kaiken aikaa ihan klassinen moka, eli oon alottanu testaamisen liian myöhään, eli kp 15 tienoilla. Onko kuinka monella kokemusta varhaisista oviksista? Mulla kun ei koskaan mitään tuntemuksia ole, eli en osaa sanoa koskaan oireiden perusteella, millon ovuloin.
 
Moikka! Hyppään ketjuun mukaan mikäli vaan passaa :) Meidän esikoisemme on syntynyt 4/2011 (poika) ja silloinkin täällä kaksplussan palstalla kuumeilin. Nyt ois tarkoitus (ainakin YRITTÄÄ) ottaa vähän rennommin tän yrittämisen kanssa, eli ovistikut pysyy toistaiseksi kaupan hyllyllä. Vuoden alusta vasta ollaan jätetty ehkäisyt pois, nyt siis menossa kp 21/28 ja yk 1.
 
Äääh, eilen (dpo 14?) testasin negaa... Olin tosi kiukkunen ja viime yönä alkoi mahassa tuntua menkkaoireet. Taitaa alkaa uusi kierto.

Joten nyt pitäis siis lopettaa tuo imetys, jotta hormoonit ois otollisemmat raskaudelle.
haaveilen kuitenkin hiukan vielä... Mun PMS-oireet on mulle epätyypilliset. Tissit isot ja pinkeet, imettäminen sattuu tosi paljon, itkettää, kuvottaa, maha lämmin ja "ilmapallo"... Lupaan, että testaan vasta kp 33/32 (tiistaina?!?), jos ei ole menkat alkaneet ennen sitä. :whistle:
 

Yhteistyössä