<3PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT Vol.28 <3

Hjannah ei mullakaan ole vauvakuume (tai ennemminkin halu saada toinen lapsi) väistynyt missään vaiheessa. Itseasiassa muistan, että makasin synnärin sängyssä, eikä kätilö ollut vielä kerennyt aloittaa tikkaamista, kun jo ajattelin, että tämän teen kyllä uudelleen.

Mulla kyllä synnytys oli todella ihana kokemus ja pakko sanoa, että oikeastaan täysin kivuton.

alley täällä toinen, jolle ei ylenmääräinen testailu sovi. En jotenkin ymmärrä, miksi ihmiset tekee raskaustestejä ennen kuin menkat on myöhässä. Pahimmassa tapauksessa saa sitten testiin kemiallisia plussia ja mielestäni silloin menkat olisi kyllä paljon suurempi pettymys kuin ilman testejä.

amante otetaanko sulta progesteroniarvo, kun menet verikokeisiin? Sehän ainakin kertoo onko ovulaatio tapahtunut. Mietin tuossa itsekin, että jos tämä kierto menee harakoille, niin varaan sitten sen gyneajan. Ja mua ihan nauratti, kun sanoit, että tykkäät mun kirjoitustyylistä :) Vaikea tietysti itse hahmottaa, mikä se tyyli on, mutta kiva kuulla kuitenkin!!

Seksistä vielä. Meilläkin se on pojan syntymän jälkeen laadullisesti parantunut huomattavasti. Tämä vauvaprojekti vaan tekee sen, että halut on hävinneet, kun on pakko ajoittain harrastaa sitä pakkoseksiä. Niin kävi ekallakin kerralla ja tilanne sitten korjaantui, kun plussa tuli ja suorittaminen loppui :)

Täälläkin alkaa kierto lähetä loppuaan. Ovisplussan mukaan menkkojen pitäisi alkaa viikonloppuna. Mitään erikoista ei edelleenkään ole havaittavissa kropassa, mutta päässä sitäkin enemmän! Olen tähän kiertoon asti yrittänyt suojella itseäni pettymyksiltä olemalla toivomatta tärppiä. No eihän se ole onnistunut. Menkat on aina saanu mielen matalaksi ja lisäksi olen ollut ihan maani myynyt jo kauan ennen niitä.

Tässä kierrossa sitten päätin, että nyt saa riittää. Negatiivinen asenne ei ole auttanut petyymyksiin tippaakaan, niin miksi en vaihteeksi ajattelisi, että tämä kierto voi ihan hyvin olla meidän plussakierto. Ja arvatkaapas mitä, arvon kanssakuumeilijat? Se on helpottanut oloa aivan älyttömästi! Ei kokoaikaista ahdistusta, ei vuodon kyttäämistä, ei erityisesti edes oireiden kyttäämistä. Olen vaan ollut ja odotan, koska tosiasiahan on, että mitäpäs tässä muutakaan voi.

Voihan se olla, että tämä zeniläisyys on vaan hetken hurma, mutta olen onnellinen, että näin on ollut, niin olen voinut nauttia lomasta, eikä kaikki energia mene menkkojen odottamiseen.

Nyt mansikoiden perkuuseen :) Mukavaa päivää kaikille!
 
Haini mullakin tuo kuumeilu on lähinnä sitä toisen lapsen kaipuuta, vauva-aikaa en niiiiin hirveästi kaipaa. On ihanaa, kun pojan kanssa voi jo touhuta monenlaista ja hän ymmärtää jo "paljon" :)

Synnytystä en pysty oikein ajattelemaan. Kokemus oli aika kauhea. Toipumiseen meni ~8kk, siis fyysiseen, ensimmäiet 3kk olivat ihan hirveitä! Vauvalla oli koko ajan kaikki hyvin, että sinänsä sujui hienosti, onneksi.

Hyvä asennemuutos sinulla Haini :)

Lillerille ja hiululle:hug:

Plussatuulia amante ja tietenkin myös muut!
 
**********Keskiviikko 11.7.2012*********






Mukana:


hiulu...............poika 09/11...............kp2/32(-42)...............yk2
Lilleri82............tyttö 12/10...............kp3/26-27...............yk6
Unno................poika 1/12...............kp4/27-29................yk1
haave2.................poika 03/11..........kp7/28.....................yk1
laala..............tyttö05/09.................kp9/31-64.................yk4
Kulkuriina..............tyttö11/09...........kp16/24-27...............yk3
amante.........................................kp18/23-25................yk4
Hjannah..............poika 7/11.............kp19/30-35...............yk3
Nöhvi..............tyttö 07/10...............kp21/25-30...............yk11
Salliina...............poika10/11.............kp21/32....................yk3
alley..............tyttö10/09.................kp24/24......................yk2
äiti -07............tyttö 01/07..............kp26/31.....................yk6
Neiti Näpsän äiti........10/08..............kp30/28-32...............yk18
NiQ..........................07/11............ kp31/32....................yk4
Aura08...................12/08................kp32/31-37...............yk6
Pauki................poika 07/11..............kp33/33-34...............yk1
Ruttunaama......poika 06/04..............kp48/24....................yk25
Pikku-Saara....tyttö 10/11.................kp59/29...................yk3
nanakuu................tyttö..................kp70/28-34..............yk4
kurasaapas.........poika02/11.............kp75/?.....................yk1
mineea..............tyttö 02/10............kp?..........................yk?
Nannamamma..... poika 10/11...........kp?..........................yk?

Jännäilijät

Nöhvi dpo4, Kulkuriina dpo4, Salliina85 dpo3, amante dpo3

TAUSTAILIJAT

Maisapaisa
kiseliina
Alisa84
Miona
Lumihippu
Kolmikymppinen
jau11

Plussanneet:



Heinäkuu 2012
Joelle(yk7),mama07(yk3),kiia81(yk2),mammaa (yk3)



Kesäkuu 2012
Tiuhti83(yk11), Omppuf (yk14), MeaMinnis(yk9), MyDream(yk6), Tiudeliini (yk2), Nopsu (yk2), Sannak82, Taikamaailma (yk8), Suikkis (yk12), Elsiliini (yk5), Meliah(yk10), Nopponen (yk7), Tiipula (yk4)



Toukokuu 2012
Aia(yk1), Ranskis(yk1), Mememe(yk4), aliisa10(yk4), Tine(yk5), pesco(yk1), anu84 (yk1), diiselikissa (yk5), Emma82 (yk2)

Huhtikuu 2012
Emilialainen(yk5), pink(yk6), Murunmami(yk4),LeenaT(yk2), Heeva (yk11)


Maaliskuu 2012
Haavemamma(yk3), annis_(yk7), Miraaz(yk5), Inari-11(yk3), Kiukuttelija(yk6), Lumpe(yk3), Katariine(yk3), taiska87(yk1),Vili-Jonkka(yk2), Tähtitaimi(yk7)

Helmikuu 2012
Saraheinä(yk1), Sannuli79(yk4), MeaMansikka(yk3), DsariaL(yk6), Hentunliisa(yk3), Rusina2010(yk4)

Tammikuu2012
salamanteri85(yk3), BiBa(yk6), _lumi_(yk2), nellinu(yk5), hömpi

KADONNEET

Toiveikas84
Paipula


Päivityspyynnöt punaisella
 
Viimeksi muokattu:
vauvakuume mulla kyllä on nimenomaan vauvakuume, olisi niin ihana saada taas sellanen pieni nyytti syliin :) ja myöhemmin sitten kun kasvaa niin kaveri tuolle esikoiselle.

synnytys ja alkuajatsynnytyksen jälkeen muistan ajatelleeni, että "miten jotkut voi tehdä tän monta kertaa?" synnytys sinänsä oli nopea, 4h, se meni ihan pilvessä, olin maannut sairaalassa jo viikon, kun poika päätti syntyä 1,5kuukautta etukäteen ja sitä esteltiin jonkin aikaa, sitten kun sai tulla niin tuli nopeesti. keskolassa poika vietti pari viikkoa ja alku tosiaan meni jotenkin sumussa - ei siksi, että olisi ollut rankkaa, vaan siksi että piti jotenkin todistella kaikille surkuttelijoille, että meillä on kaikki hyvin, sitä käpertyi sitten omaan maailmaansa kun ei jaksanut yrittää todistella kaikille, että vauvalla on kaikki hyvin ja meillä myös, vaikka nyt vähän aikaa tarkkaillaan keskolassa ja ettei meillä ole sen kamalampaa kuin muillakaan lapsen saaneilla, vaikka ajoissa syntyikin.
 
Tyhmä, tyhmä!! :headwall: Tämä kävi ruokaostoksilla ja tottakai sieltä tarttu mukaan testejä. Pitihän sitä sitte heti tehä sellanen vaikka menkat ei oo ees myöhässä ja pissaki oli tosi laimeeta. :headwall: :stick: Siis yllytyshullu täälläkin. :whistle: Täysin puhdas nega sieltä tuli, valkosempi ku meidän valkoset lakanat! No en viiti siitä masentua, tuulta päin. Tehään uus testi ehkä parin päivän päästä. :)
 
Lilleri ja hiulu pahoittelut tädin kyläilystä :hug:

Hjannah ikävää, että synnytys oli noin kauhea kokemus :( En muista oletko täällä kertonut, että mikä siinä meni pieleen?? Ei tietenkään tarvitse kertoa, jos et siitä halua puhua :)

synnytys heti kotiin päästyä totesin, että voisin tehdä vaikka heti uudestaan :D Pari pikku mutkaa siinä tuli, mutta loppuen lopuksi meni ihan hyvin... Mutta sen vaan sanon, että oksitosiini.... NEVEREVER!!
Vauvakuume olishan sellanen pikkunen nyytti niiiiiin ihana :heart: mikä on tosi hassua, kun esikoisestakin ajattelin, että kasvaisipa tää nopeesti, että sen kanssa voi touhuu ja leikkii :LOL:
 
hiulu, pahoittelut :hug: :(

alley, tiedän kyllä tuon, että itsestä tuntuu vaikealta puhua miehelle näistä asioista. Mun mies taas on sellainen, että hän haluaa puhua kaikki asiat halki, poikki ja pinoon ja mä sitten takeltelen... Toivottavasti teillä kuitenkin tilanne siitä vähän selviää :hug:

Nannamamma, mäkin haluaisin tatuoinnin!! Meillä ei vaan ole oikein rahaa vielä...

Hjannah, mä kyllä ymmärrän miten voi olla vauvakuume, vaikka on jo vauva :LOL: Mulle tuli vauvakuume tyyliin kun esikoinen oli kaksi kuukautta vasta!

Nöhville hauskaa reissua vain!! :wave:

amante, onnittelut kuitenkin ovisplussasta! :) Ja voihan se olla, että se rakkula on kasvanut? Tosiaan, kannattaa varmaan kattoa tää kierto vielä ja sitten jos ei tärppää niin miettiä sitä uutta gyneaikaa tai niitä clomeja... Tai mistä minä tiedän : / Noin ehkä itse tekisin?

Pauki, tiedän niin tuon tunteen, mulle on kans iskenyt joskus palava tarve testata 1,5 tunnin pissasta dpo9 ja vielä illalla :headwall:

Lilleri82, pahoittelut :hug:

mama07, sieltä ne oireet sitten aikanaan ilmaantuu ;)

Haini, kunpa osais itsekin kääntää asenteen tollaiseksi kuin sulla :heart:

ON: Ei mitään uutta. Paitsi se runsas valkovuoto on ohi. Siispä ovis on ohi. Nyt sitten odotellaan eli pyritään keskittymään kaikkiin muihin asioihin. Onneksi meille tulee vieraita viikonloppuna ja ensi viikollakin. Saa vähän muuta ajateltavaa.

Synnytyksestä (varoitus! Älä lue, jos olet herkkä!) Olin ihan varma parit ekat päivät, että jää kammo. No, ei jäänyt, mutta kauheaa se tavallaan oli, vaikka tekisinkin kaiken uudestaan. Synnytys lähti käyntiin kyllä itsekseen ja sairaalassa meni vedet ja kivut yltyi hurjiksi ja sain epiduraalin, joka kyllä auttoi. Kunnes piti alkaa ponnistaa. Vauvan sydänäänet hävisivät/laskivat välillä rajusti ja sitten miettivät jo, että pitääkö leikata. Tulivat siihen tulokseen, että ei tarvitse, jos vedetään imukupilla. No, sitten ponnistusvaiheessa imukuppi kiinni (oli muuten koko sairaalan kaikki harjoittelijat vissii paikalla katsomassa :headwall: ) ja tehtiin eppari. Repesi epparista vielä emättimeen päin ja vauvan sydänäänet laskivat, mutta saatiin kiskottua pää ulos. Siinä vaiheessa huomattiin, että napanuora oli vauvan kaulan ympäri ja kainalon alta. Sitä ei saanut nostettua pään yli, joten se laitettiin poikki siinä, sitten synnytettiin loppu vauvasta. Siinä rytinässä vauvalta katkesi solisluu ja multa häntäluu. Tikkejä tuli hullusti. En istunut 2 kuukauteen ja meidän piti sairaalassakin olla jonkun aikaa, kun vauvalla nousi tulehdusarvot ja vaikka mitkä rajun synnytyksen takia. Mutta. Kaikki hyvin. Ja pari päivää synnytyksestä tiesin, että lähtisin uudestaankin. Lähinnä mietin mun miesparkaa :ashamed: Se kuitenkin muistaa kaiken, mä olin niin siinä omassa maailmassani, että en...
 
Salliina toi sun synnytys kuulostaa ihan kauhuversiolta mun kokemuksesta :O Mulla tosin meni vedet jo kotona, sairaalassa alotettiin oksitosiinitippa ja supistuksista tuli helvettiä, sain epiduraalin. Ponnistusvaiheessa ipanan sydänäänet teki laskuja -> mulle tehtiin eppari.. ipana kun syntyi niin napanuora oli kerran kaulan ympärillä ja kerran kainalon alta... eikös kuulostakin vähän "helpommalta" versiolta tosta omastasi :D
 
Heippa!

Te olette kyllä ihanan aktiivisia kirjoittajia :) Itse kyllä luen joka päivä, mutta en muka kerkee kirjoittamaan.... Jospa tämä minunkin kirjoittelu aktivoituis tämän kunnon yrittämisen myötä... Mun tarvis varmaan lukea tätä palstaa paperi ja kynä kourassa, niin osaisin ja muistaisin kommentoida muiden juttuja..

Iästä olitte puhunut, täällä ikää 28 ja miehellä 29. Mä aina ajattelin et minusta tulis nuori äiti, mut kyllä sitä ikää vaan mittariin kerkes kerääntymään.. ei nyt hirveesti, mut en mä itseäni nyt niin nuoreks äidiks enään miellä :D Oma äitini oli 22vuotta kun oli jo kolmen lapsen äiti..

Seksi.. Ennen esikoista söin pillereitä monta vuotta, ja tarvii kyllä todeta et halut oli aika mitättömät niiden aikana.. Kun pillerit on nyt ollut poissa sen jälkeen vallan, on makuhuoneen puolella ollut huomattavasti vilkkaampaa ;) ja tosiaan lapsen jälkeen seksi aivan erilaista kuin ennen, todellakin parempaa :p

Synnytys ja vauva-aika.. Synnytys oli kauhea, ei kuitenkaan mitään verrattuna Salliinan kertomukseen.. mutta itse avautumisvaihe oli yhtä helvettiä!! Sitten vauvan ulos tulo meni tosiaan aivan pimennossa ja en muista että se olis sattunu mitenkään ihmeen paljon...:confused: vauvan sydänäänet laski ja imukupilla avitettiin.. Mutta sitten se klisee, kun vauvan sain rinnalle niin kaikki kipu ja kärsimys unohtu :heart: Miten se vaan meneekin niin?? Se elämääkin suurempi palkinto on niin mahtava muistin poistaja :D

ON: Täällä täti on kurvannut ulos ja yritys alkaa :p Ei muuta kun peitot heilumaan!! YRITÄN olla testaamatta tällä ekalla kierrolla ovista ja YRITÄN olla testaamatta ennen kuin menkat on myöhässä (jos siis on..) Olen kertonut miehelle, et taktiikkana on joka toinen päivä ja hän tuumas et eikö olis vielä parempi joka päivä :D Joten ihanaa että hän on täysillä mukana :)

haave2
 
**********Torstai 12.7.2012*********






Mukana:


hiulu...............poika 09/11...............kp3/32(-42)...............yk2
Lilleri82............tyttö 12/10...............kp4/26-27...............yk6
Unno................poika 1/12...............kp5/27-29................yk1
haave2.................poika 03/11..........kp8/28.....................yk1
laala..............tyttö05/09.................kp10/31-64.................yk4
Kulkuriina..............tyttö11/09...........kp17/24-27...............yk3
amante.........................................kp19/23-25................yk4
Hjannah..............poika 7/11.............kp20/30-35...............yk3
Nöhvi..............tyttö 07/10...............kp22/25-30...............yk11
Salliina...............poika10/11.............kp22/32....................yk3
alley..............tyttö10/09.................kp25/24......................yk2
äiti -07............tyttö 01/07..............kp27/31.....................yk6
Neiti Näpsän äiti........10/08..............kp31/28-32...............yk18
NiQ..........................07/11............ kp32/32....................yk4
Aura08...................12/08................kp33/31-37...............yk6
Pauki................poika 07/11..............kp34/33-34...............yk1
Ruttunaama......poika 06/04..............kp49/24....................yk25
Pikku-Saara....tyttö 10/11.................kp60/29...................yk3
nanakuu................tyttö..................kp71/28-34..............yk4
kurasaapas.........poika02/11.............kp76/?.....................yk1
mineea..............tyttö 02/10............kp?..........................yk?
Nannamamma..... poika 10/11...........kp?..........................yk?

Jännäilijät

Nöhvi dpo5, Kulkuriina dpo5, Salliina85 dpo4, amante dpo4

TAUSTAILIJAT

Maisapaisa
kiseliina
Alisa84
Miona
Lumihippu
Kolmikymppinen
jau11

Plussanneet:



Heinäkuu 2012
Joelle(yk7),mama07(yk3),kiia81(yk2),mammaa (yk3)



Kesäkuu 2012
Tiuhti83(yk11), Omppuf (yk14), MeaMinnis(yk9), MyDream(yk6), Tiudeliini (yk2), Nopsu (yk2), Sannak82, Taikamaailma (yk8), Suikkis (yk12), Elsiliini (yk5), Meliah(yk10), Nopponen (yk7), Tiipula (yk4)



Toukokuu 2012
Aia(yk1), Ranskis(yk1), Mememe(yk4), aliisa10(yk4), Tine(yk5), pesco(yk1), anu84 (yk1), diiselikissa (yk5), Emma82 (yk2)

Huhtikuu 2012
Emilialainen(yk5), pink(yk6), Murunmami(yk4),LeenaT(yk2), Heeva (yk11)


Maaliskuu 2012
Haavemamma(yk3), annis_(yk7), Miraaz(yk5), Inari-11(yk3), Kiukuttelija(yk6), Lumpe(yk3), Katariine(yk3), taiska87(yk1),Vili-Jonkka(yk2), Tähtitaimi(yk7)

Helmikuu 2012
Saraheinä(yk1), Sannuli79(yk4), MeaMansikka(yk3), DsariaL(yk6), Hentunliisa(yk3), Rusina2010(yk4)

Tammikuu2012
salamanteri85(yk3), BiBa(yk6), _lumi_(yk2), nellinu(yk5), hömpi

KADONNEET

Toiveikas84
Paipula


Päivityspyynnöt punaisella
 
Nannamamma, hui, sun synnytys kuulostaa hurjalta kanssa :O Miten voit suhtautua noin tyynesti siihen?? Ihan yhtä paha varmaa oli ku mulla... Oon vissiin vaan sitten ite aika herkkä :ashamed:

haave2, sullakin järkky synnytys :O Miten voittekin suhtautua niihin noin tyynesti?? Niin kuin tuossa yllä jo laitoin, niin eipä se mun synnytys sitten ollukaan vissiin kovin hurja, tuntui siltä vaan :D Oon vissii vähä yliherkkä :D

ON: Päätin kuitenkin tulla kommentoimaan omia juttuja :LOL: Oon vissii ainoa täältä, jolla ei oikeesti oo elämää...

Päivitin muuten puolihuolimattomasti tuon listan kun siivoan tässä samalla ja teen miehelle ja sen kaverille iltapalaa (ovat nyt saunassa).

Eipä tässä mitään. Pieniä menkkakrampin tapaisia oli pari aamulla, mutta kaipa mulla se hormonitoiminta vielä käynnistelee, että siitä varmaan johtuu... Eipä sitä tiedä vaikken oliskaan ovuloinut ollenkaan ja keikun tuolla jännäilijöissä ihan turhaan :(
 
salliina no siis hirveintä tossa synnytyksessä oli se oksitosiinitippa, se ainoa josta jäi "traumat".. :( sen jälkeen kun se laitettiin, niin luulin, että kuolen tai siis toivoin.. kun mulla ei ollut siinä vaiheessa mitään muuta kivunlievitystä käytössä kun ilokaasu.. Sitten noi sydänäänien laskut ei stressannut mua ollenkaan, koska kätilö kertoi niistä vasta synnytyksen jälkeen.. Joten turha niitä on jälkeenpäinkään murehtia. Tuo napanuora oli meillä niin löysästi, että riitti että kätilö löysensi sitä samalla kun ponnistin ukkelin ulos :)
 
Hui, olipas hurjia synnytyskokemuksia. Itselleni tehtiin ns. suunniteltu sektio, aika oli varattuna mutta vedet meni jo aiemmin niin piti sit samantien lähteä. Siitä jäi todella hyvä muisto, ei pahemmin kipuja tai muita ongelmia. Uskon, että jos tässä joskus raskaudutaan niin tuleva synnytys voi jännittää aika paljon kun en sitä viimeksi päässyt kokemaan. :)

Salliina85 Et ole ainoa kellä ei ole elämää, täällä toinen. ;)

Jospa testailisin uudelleen perjantaina tai vasta lauantaina. Pöhkönä tein aamulla uuden testin. :stick: Sama kuin eilen, ihan selvä nega. :headwall: No ei paniikkia, voihan tuo vielä muuttua ehkä... Katotaan jos ei menkat ala niin sitte testiä kehiin. Ei sais ostaa kaappiin jemmaan, ne polttelee sitte siellä liikaa ja on pakko tehä. :headwall:
 
Pauki täällä toinen, jota mahdollinen (toivottava) tuleva synnytys jännittää ihan yhtä paljon kuin ensimmäinen aikoinaan. Vaikka mulla oli ihan normi alatiesynnytys, niin kunnon supistuksia en tuntenu ollenkaan.

Hjannah kyllä tämä rauhallinen asenne on koetuksella näin loppu kierrosta. Tänään alkanut jo pikkasen hermostuttaa :) Jotain pientä kummaa olen havaitsevinani, mutta se saattaa kaikki mennä lisäestrogeenin piikkiin. Saa nähdä...

Olo tosiaan on vähän ristiriitainen. Nämä vikat päivät on vaan niin rasittavia! Vaikka menkat aina on pettymys, niin tavallaan myös helpotus, kun saa taas seuraavaksi kuukaudeksi vähän relata. Ihan kuin ne alkais yhtään nopeammin, vaikka kuinka kävis vessassa tarkistamassa vähän väliä. Ja tosiaan olen aika skeptinen tälläkin kertaa, kun ei noita tissituntemuksia pahemmin ole. Pari päivää sitten tunsin itseni todella tissikkääksi ja vähän innostuin ja sitten tajusin, että mullahan on pitkästä aikaa push up:it :D Se siitä sitten.

Ja eilen mies kysyi ekan kerran, milloin me tiedetään tärppäsikö. Sanoin sille, ettei se koskaan aikaisemmin, ekallakaan kerralla, ole kysynyt sitä. Sitten se sanoi, että on kyllä monesti asiaa miettinyt, mutta ei ole kehdannut kysyä. Kiva tietää, että sitäkin tämä asia kuitenkin mietityttää, vaikkei niin aktiivisesti siitä puhutakaan.

Tajusin tänään taas yhden jutun, kun oltiin pikku jätkän kanssa touhuamassa. Se on niin ihanassa iässä ja aivan tosi hauska tapaus, niin yhtäkkiä vaan iski päähän, että vaikkei meille ikinä toista tulisikaan, niin on meillä jo yksi täydellinen pieni ihminen, josta olen tavattoman onnellinen ja ylpeä. Jotenkin sen vaan välillä unohtaa, että itsellä on jo se, mistä moni vasta haaveilee ja jonka vuoksi taistelee vuosia.

Mites muuten amante, jokos teillä juhlittiin 2v synttäreitä?
 
Nopea päivitys...

äiti -07............tyttö 01/07..............kp1/26.....................yk7

Kyllä se vaan niin oli et kerrat kun nousee...tänään sitten tuli itkupotkuraivari :( MÄ EN VAAN JAKSA NÄITÄ VUOTOJA!!!! :'(
Kysyin mieheltä et olisko jo gynen aika niin sano et varataan sinne aika ja mennään yhdessä :heart: Onneks se nyt jotain tukea antaa tässä prjoktissa.

Nyt on semmonen tunne ettei mitään järkevää enään tule... :|
 
Synnytyksistä: Meillä myös suunniteltu sektio, mutta vesienmenon takia tehtiin suunnitelmista poiketen. Jälkikäteen ajatellen, jos jokin olisi mennyt toisin olisi voinut olla ainekset katastroofiin. Meidän neuvolatäti epäili pitkään, että tyttö on perätilassa. Laittoi lähetteen tarjonnantarkistukseen Jorviin kun viikkoja oli 39+0. Se tuli bumerangina takaisin, kun ei uskonut että neuvolatäti on konsultoinut ketään. Siiten to pääsin neuvolalääkärille (39+2), joka sanoi että alapäässä tuntuu pehmeää, että luulee siellä olevan peppu. Laittoi uuden lähetteen. Jorvista soittivat pe ja sanoivat ettei saa samalle päivälle ultraa, joten tule maanantaina. Ma (39+6) ultrassa huomattiin että tyttö on perätilassa, seuraavalle päivälle sektio, ja ohjeet vielä että jos alkaa supistamaan niin heti synnärille että voidaan lääkkeillä lopettaa supistukset. Ja jos menee vedet niin ambulanssilla. No yöllä alkoi supistamaan ja soitin synnärille, kätilö sanoi että avautumiseen menee niin kauan, ei tarvitse tulla. Parin tunnin päästä soitin että nyt meni vedet ja lääkäri sanoi että pitäisi tulla ambulanssilla, ettei napanuora luiskahda. Kätilö:-No en tiedä, voisittehan te tulla omalla autollakin. Tilattiin lanssi. Synnärillä oli tämä sama ihana kätilö vastassa, ja mulla kipeät supparit, tämä ei sitten osannut laittaa ultraa päälle, ja odotettiin 30min ennen kuin tuli joku joka osasi. Lisäksi olin 3 tunnissa auennut 4cm, että se siitä hitaasta aukeamisesta. Lääkäri passitti suoraan leikkaussaliin ja seittemän jälkeen aamulla oli tyttö ulkona. Sitten kun käytiin myöhemmin synnytystä läpi niin selvisi, että syynä perätilaan oli liian lyhyt napanuora, tyttö ei olisi mahtunut kääntymään oikein päin. Joten onni onnettomuudessa, että selvisi näin myöhään ettei ollut enää aikaa yrittää kääntämistä. Tai että tyttö olisi mahtunut kääntymään ja sitten synnytyksessä olisi jäänyt jumiin tai olisi revennyt koko istukka mukana...

Nuo napanuoran kiertymiset on kyllä pelottavia juttuja, tiedän tapauksen missä lääkäri vai kätilö meni omien tuntemustensa mukaan eikä tutkinut kunnolla. Ja tuo hapen puute johti pysyvään vammaisuuteen. Tämä nyt jo mies on kasvanut koko elämänsä hoitokodissa vaikean kehitysvammaisuuden takia.

ON: Tein testin tänään kun ei vielä tätiä näy, mutta se oli nega. Nyt toivon että menkat tulis pian ni pääsis uuteen kiertoon. Ovis on ollut varmasti että pitäisihän niiden tulla nyt parin päivän sisään.
 
äiti -07 pahoittelut tädistä :hug: ihanaa kuitenkin, että sulla mies tukee sua noin paljon ja jaksaa olla mukana :heart:

alley hurjan kuulosta touhua sulla ollut.. onneksi kävi niinkun kävi, eikä mitään vahinkoja päässyt sattumaan :)

).( mulla vihdoin alkoi kuukautiset!!! :D harvoin sitä niistä näin ilonen on :LOL: Mulle ei vielä tarvii tosta listasta mitään muutella.. Mä nyt eka kattelen ittekseni kuin pitkäksi tää eka kierto venyy.. Mulla on aina ollut tosi epäsäännölliset kierrot ilman hormooniehkäsyy..
 
**********Perjantai 13.7.2012*********






Mukana:


Neiti Näpsän äiti........10/08..............kp2/28-32...............yk19
NiQ..........................07/11............ kp2/32....................yk5
äiti -07............tyttö 01/07..............kp2/26.....................yk7
Aura08...................12/08................kp4/31-37...............yk7
hiulu...............poika 09/11...............kp4/32(-42)...............yk2
Lilleri82............tyttö 12/10...............kp5/26-27...............yk6
Unno................poika 1/12...............kp6/27-29................yk1
haave2.................poika 03/11..........kp9/28.....................yk1
laala..............tyttö05/09.................kp11/31-64.................yk4
Kulkuriina..............tyttö11/09...........kp18/24-27...............yk3
amante.........................................kp20/23-25................yk4
Hjannah..............poika 7/11.............kp21/30-35...............yk3
Nöhvi..............tyttö 07/10...............kp23/25-30...............yk11
Salliina...............poika10/11.............kp23/32....................yk3
alley..............tyttö10/09.................kp26/24......................yk2
Pauki................poika 07/11..............kp35/33-34...............yk1
Ruttunaama......poika 06/04..............kp50/24....................yk25
Pikku-Saara....tyttö 10/11.................kp61/29...................yk3
nanakuu................tyttö..................kp72/28-34..............yk4
kurasaapas.........poika02/11.............kp77/?.....................yk1
mineea..............tyttö 02/10............kp?..........................yk?
Nannamamma..... poika 10/11...........kp?..........................yk?

Jännäilijät

Nöhvi dpo6, Kulkuriina dpo6, Salliina85 dpo5, amante dpo5

TAUSTAILIJAT

Maisapaisa
kiseliina
Alisa84
Miona
Lumihippu
Kolmikymppinen
jau11

Plussanneet:



Heinäkuu 2012
Joelle(yk7),mama07(yk3),kiia81(yk2),mammaa (yk3)



Kesäkuu 2012
Tiuhti83(yk11), Omppuf (yk14), MeaMinnis(yk9), MyDream(yk6), Tiudeliini (yk2), Nopsu (yk2), Sannak82, Taikamaailma (yk8), Suikkis (yk12), Elsiliini (yk5), Meliah(yk10), Nopponen (yk7), Tiipula (yk4)



Toukokuu 2012
Aia(yk1), Ranskis(yk1), Mememe(yk4), aliisa10(yk4), Tine(yk5), pesco(yk1), anu84 (yk1), diiselikissa (yk5), Emma82 (yk2)

Huhtikuu 2012
Emilialainen(yk5), pink(yk6), Murunmami(yk4),LeenaT(yk2), Heeva (yk11)


Maaliskuu 2012
Haavemamma(yk3), annis_(yk7), Miraaz(yk5), Inari-11(yk3), Kiukuttelija(yk6), Lumpe(yk3), Katariine(yk3), taiska87(yk1),Vili-Jonkka(yk2), Tähtitaimi(yk7)

Helmikuu 2012
Saraheinä(yk1), Sannuli79(yk4), MeaMansikka(yk3), DsariaL(yk6), Hentunliisa(yk3), Rusina2010(yk4)

Tammikuu2012
salamanteri85(yk3), BiBa(yk6), _lumi_(yk2), nellinu(yk5), hömpi

KADONNEET

Toiveikas84
Paipula


Päivityspyynnöt punaisella
 
Viimeksi muokattu:
hiulu ja äiti-07 pahoittelut tädistä :hug:

Nannamamma Onnittelut tädistä, olipas outoa sanoa noin päin. :LOL:

alley Olipas hurjan kuulonen suunniteltu sektio, pääasia et kaikki meni hyvin. :)

Täällä huomista odotellessa. Tekisinkö aamulla testin vai odotanko tätiä? Olo on kyllä sellanen, et ei kyllä oo tärpänny. Ei tissikipuja, närästystä, paineen tunnetta mahassa. Ei siis mitään tuntemuksia. Hypin kyllä kattoon ja lujaa jos plussa tulee.
 
Nannamamma, jeejee, onnea onnea menkoista! :heart: Kuulostipas oudolta täällä palstalla tämä kommentti! ;) Mutta muistan tuon itekin, kun alkoi synnytyksen jälkeen ekat silloin huhtikuussa - juoksin vessasta ulos intopinkeenä kun ilmapallo kertomaan tätä suurta uutista miehelle :LOL:

Pauki, oon samaa mieltä, ettei etukäteen sais ostella testejä varastoon, ainakaan mulla ne ei kestä siellä :D Tulee aina joku pakottava tarve testata... Mutta sulla sentään alkaa olla päivät kohdillaan, jännää :popcorn:

Haini, se on ihanaa, kun mielen valtaa se tunne, kun katsoo lastaan! Että tuo on täydellinen, tuo on ihana. Ja tuntee, kuinka onnekas on :heart: Mulla tuli kanssa tänään oikein lämmin aalto sydämeen, kun löysin sukan kattilakaapista. Että kylläpä se äitin pieni poika jo osaa kaikkea. On se vaan niin ihana!

äiti -07, isot pahoittelut menkoista :hug:

alley, pahoittelut negasta! :hug: Hurjalta kuulosti sunkin synnytys, onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin!!

ON: Lista näyttää jo kp23. Tämä kierto on mennyt nopeeta, kun jotenkin tuli sen kystan jälkeen sellainen asenne, että en edes ovuloi vielä. Nytkin jääkaapissa odottaa huomiselle siideri ja lonkero. Joskus vähän kirpaisee tuo vauvakuume - yleensä ihan kierron viimeisillä päivillä, sekä oviksen aikaan, mutta nyt on ollut ihan rauhallinen mieli. Onneksi.
 
Hurjan kuulosia synnytystarinoita kyllä, mutta loppu hyvin kaikki hyvin! Meillä oli myös omat kommervenkkinsä tiivistetysti: lapsivedet meni yöllä, aamulla synnärille, passittivat kävelemään lääkäriä odotellessa ja lääkärin tultua ultraamaan paljastuikin yllätysuutinen nimeltä perätila :/ Leikkaussali saatiin vielä saman vrkn aikana onneksi. Mutta niinkuin alleyn tarinasta kävi ilmi, perätilatapauksessa ei paljo saisi liikkua, me käytiin lenkilläkin ja kaikkea! Itse asiassa koko ultraaminenkin oli tuurista kiinni, meinasivat passittaa kotiin, mutta päättivät vielä tarkistaa onko lapsivettä minkä verran jäljellä. Huhhuh, kyllä saa olla kiitollinen ettei mitään pahempaa sattunut. Nvlassa oltiin luultu pään olevan alaspäin jo viikkoja... Jos seuraava joskus on tuloillaan niin asia kyllä todellakin tarkastetaan ultralla vielä viime metreillä!

Täällä on testailtu vain negoja, missä meidän kaikkien plussat oikein piileksii?! Kauheesti sympatiahaleja ja tsempit tätiytyneille :( Paitsi joitakuita tädin odotettuaan kohdannutta sopii onnitella :D

NiQ mikä tilanne siellä? Täällä menkat alko ja kiinnostaa ihan hvtisti (anteeksi). Olin jo itseltäni salaa varma plussasta kun tissejä kihelmöi saunassa oudosti, kuulemma myös miehen nännit oli hellänä niinkuin oli tyttären imetyksen aikoihin! :D :D

Eli mulle voi päivittää kp 3 ja onko se nyt sitten yk 7. En osaa kännykällä pistää tätä punaseksi, sori, toivottavasti päivittäjä löytää tän muun tekstin joukosta, kiitos! :) Mukavaa vkonloppua naiset!
 
NiQ
Voi onpa meitä taas monta tädin ja elämän potkimaa! Reissusta taas palauduttu (ei siis mitään hupireissuja, vaan vakavasti sairaan läheisen luona arjessa auttamista...). Kyllä mun on väsy! Ja masennus! Tädin perkelekin kurvasi paikalle! Kiitos Aura kysymästä, täällä siis samaa!

Mulle voisi siis päivittää:
NiQ kp1/32 yk5
 

Yhteistyössä