3vuotiaan joululahjat siis mitä äiti ostaa...onko mielestäsi liikaa? vähän?

  • Viestiketjun aloittaja miekansmiekans
  • Ensimmäinen viesti
miekansmiekans
muullon en osta leluja ko jouluna ja synttäreinä..lahjoja tulee lisäksi isovanhemmilta 3-5pkt kummeilta yht 3pkt siskoltani 3pkt sukulaisilta 3pkt

ja mie ostan: my little pony semmonen isohko "vauva" , kassakoneen, leppistyynypehmon, leikkikameran,ensi kauko-ohjattavan(hellokitty tms), choko pelin,3+uno pelin, muistipelin,loton. rumpusetin, nokkahuilun, jotain pieniä mylittlepony ukkeleita, joku "zhuzhupetz" koira
 
"joo"
No huh. Lapsi parka hukkuu tavaratulvaan. Ei osaa edes nauttia eikä arvostaa. Itse ostan mieluummin tasaisemmin pitkin vuotta, esim jonain tylsänä maanantai-iltana ruokakauppareissulla. Mut kukun tyylillään...
 
..
Meidän 3v ätyttävä saa ehkä kolmanneksen tuosta määrästä! Meiltä itseltä 3-4 pakettia, isovanhemmilta ehkä 4 yhteensä, 2 kummeilta ja siinä se. Eikö kyse ole siitä, etteikö olisi varaa ostaa enempää. Leluja on mielestäni tuossa ihan liikaa.
 
.. vielä
Meidän 3v ätyttävä saa ehkä kolmanneksen tuosta määrästä! Meiltä itseltä 3-4 pakettia, isovanhemmilta ehkä 4 yhteensä, 2 kummeilta ja siinä se. Eikö kyse ole siitä, etteikö olisi varaa ostaa enempää. Leluja on mielestäni tuossa ihan liikaa.
Jatkona sen verran, että palapelejä/muistipeli ja jotain pientä minulla on nytkin kaapissa odottamassa. Annan muutaman kerran vuodessa jotain jemmasta kun siltä tuntuu. Lähinnä kun tuntuu, että nykyiset lelut ei kiinnosta enää, on huonoja kelejä, että sisällä oleminen käy pitkästyttäväksi tai jostain muusta syystä. Saattaa nuo odottaa puolisen vuottakin jemmassa.
 
"..."
Minusta paljon! Kuten melkein jokaisessa ketjussa missä näitä kysellään...minusta aivan hirveä määrä tavaraa. Miten tuonikäinen lapsi edes jaksaa olla kiinnostunut mistään, kun tavaraa on kasaksi asti. Antakaa vähemmän, muutama mieluinen juttu.
 
"vieras"
Meijän kolme v saa radio- ohjattavan auton, ja tehtäväkirjan, koska on hulluna numeroihin ja kirjaimiin. Kummeilta tulee dubloja ja sellasia leikki liikennemerkkejä, ehkä joku auto.. Varmaan on ihan tyytyväinen :)
 
"vieras"
Sopivasti on, saa sitä nyt sentään jouluna panostaa lapsen lahjoihin, ei ole liikaa. Lapset yleensä kyllästyy aika äkkiä leluihin joten olen ajatellut, että senkin takia on hyvä jos haluaa jouluna ostaa paljon leluja jos kyllästyy yhteen niin voi ottaa toisen lelun ja leikkiä sillä, on ainakin sitten pitemmäksi aikaa tekemistä.
 
"jep"
On paljon kyllä lahjoja 3-vuotiaalle.
Minäkään en osta lahjoja kuin jouluna ja synttärinä, ja silti meillä on liikaa leluja. En käsitä mistä niitä tulee. Meillä on tosin pari tuttavaperhettä jotka antaa lastensa vanhat lelut meille.
 
"jep"
Oma silloin vähän alle 3-v sai viime jouluna ehkä puolet tuosta määrästä, ja silti ennen pukin tuloa kävin vaivihkaa piilottamassa pari itse ostamaani lahjaa myöhempää tarvetta varten. Kolmivuotiaalla on vielä ihana kyky ilahtua, ihmetellä ja pysähtyä saamiensa lahjojen äärelle. Jotenkin säälittävää, kun toinen alkaa pukea uutta nukkea tai rakentaa uusilla duploilla, ja kööri ympärillä taputtaa karvaisia käsiään hokien "avaa, avaa, avaa tämä".

Pienet lapset eivät jaksa edes kauhean pitkää ohjelmanumeroa sen lahjojen avaamisen osalta, tai jos jaksavat, se menee sellaiseksi "heitetään lahja sivuun eikä edes katsota, ja avataan uusi" -meiningiksi. Ainakin jos meidän lapsille kertyy lahjoja paljon, meinaan jättää pari vielä joulupäivän aamuksi.
 
"vieras"
Kuulostaa kyllä aika paljolta, mutta kyllä mun mielstä leluja pitää olla. Mä oon ostanu 3-vuotiaalle kaksi ponia (ei my little pony, vaan joku halpisversio), zhu zhu petsin, domino-peli ja lotto-pelin. Lisäksi saa sukulaisilta 5-7 lahjaa. 1-vuotiaalle aion ostaa jonkun Brion puulelun, en muuta itse osta.
 
en tiedä
en osaa sanoa onko liikaa vai ei.
Mun lapsi sai meiltä jouluna 2 palapeliä ja dubloja 3-vuotiaana. kummeilta my little ponyn ja isovanhemmilta jonkun kylpynuken. ei muuta.

tuosta on jo aikaa. en osaa sanoa olisiko hän ollut onnellisempi jos olisimme ostaneet enemmän.
 

Yhteistyössä