4,5v kuumeisen lapsen päänsärky...

Tyttö ollut eilisestä asti kuumeessa. Valittanut kovaa päänsärkyä, johon oon antanut puolikkaan Para-Tabsin 3xvrk. Kuume laskee sillä hetkeksi, mutta päänsärky ei tunnu hellittävän. Mulla olis tuolla kaapissa Pronaxenia, oisko se parempi?

Kunhan nyt kyselin, josko jollain olis ollut vastaavanlaista... Pitää varmaan jokatapauksessa soittaa tonne terv.neuvontaan ja varmistaa se annostus.
 
hmm
jossain sanottiin että lapsen kovaa päänsärkyä ei saa peittää kovalla lääkityksellä jos on kuumetta koska silloin ei voi tietää jos onkin jotain muuta joka vaatii pikäista näyttöä lääkärissä...
 
Joo, mä kokeilen. Tyttö sanoi äsken kun kyselin vointia, että "äiti, mun pää on ylikipee". Eli on varmasti tosi kipee. Koko päivä mennyt niin, että on ehkä n. tunnin hereillä ja tunnin tai kaks nukkuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ElämääniEksynyt:
Kokeile myös niskajäykkyyttä, ettei sitä ole. Ettei vaan ole aivokalvontulehdusta, mikä aiheuttaa kovaa pääkipua johon lääkkeet ei auta. Paranemisia pienelle prinsessalle :hug:
No auts, apua. Ehkä mä nyt soitan ennen ku annan mitään. Kiitos :flower: Enpä olis tajunnu :ashamed:
 
mie
meillä oli pojalla (5v) kova kuume ja tosi kova päänsärky...särkylääkkeet auttoi aina hetkeks ja lääkäriin ku mentiin niin todettiin verenmyrkytys ja vietettiin kolme päivää sairaalassa tipassa!!! Eli ota yhteyttä lääkäriin jos hiukankin siltä tuntuu!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja KeepGoing:
Alkuperäinen kirjoittaja ElämääniEksynyt:
Kokeile myös niskajäykkyyttä, ettei sitä ole. Ettei vaan ole aivokalvontulehdusta, mikä aiheuttaa kovaa pääkipua johon lääkkeet ei auta. Paranemisia pienelle prinsessalle :hug:
No auts, apua. Ehkä mä nyt soitan ennen ku annan mitään. Kiitos :flower: Enpä olis tajunnu :ashamed:
En halunnut pelotella, mutta se mahdollisuus kannattaa pitää mielessä kuitenkin. Aivokalvontulehduksessa lapsi tai aikuinenkaan ei saa leukaa painettua rintaan. Mutta toki voi olla muutakin, mä oon vaan aina pienen lapsen kovassa pääkivussa tarkka. Mutta toivottavasti teillä jotain muuta :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja KeepGoing:
Vielä tosta niskasta piti kysyä, että ku kävin koittamassa niin tyttö sanoi että niskaan pistää ja ei saa koskea..?
Hui! Soita päivystykseen!
 
äiti minäkin
Alkuperäinen kirjoittaja KeepGoing:
Joo, mä kokeilen. Tyttö sanoi äsken kun kyselin vointia, että "äiti, mun pää on ylikipee". Eli on varmasti tosi kipee. Koko päivä mennyt niin, että on ehkä n. tunnin hereillä ja tunnin tai kaks nukkuu.
Vie lapsi heti lääkäriin. Mun vajaa 5v tytöllä oli samat oireet mitä kirjoitit. Nukkui koko päivän, vähä vain joi välissä ja pääkipu oli kova..itki oikein sen takia. Diagnoosina verenmyrkytys. Oli sitä ennen 2vkoa ollut kuumetonta nuha, yskä juttua, sit nousi tää kuume oli 38-39. Samana iltana vein jo noilla oireilla lääkäriin. Älä seuraile enää vaan vie ehdottomasti lääkäriin heti.
 

Yhteistyössä