4 henkiset perheet, paljo menee kuukaudessa ruokaan rahaan?

  • Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti
Meillä on meneillään totaalinen säästökuuri: käydään kerran viikossa kaupassa ja ostetaan koko viikon sapuskat noin satasella, ja sillä on sit pärjättävä (tosin maitoa on haettava viikolla), niin että vastaan 400-500 euroa.
 
Mä oon ajatellut että meillä on mennyt paljon, kun menee n. 400 + miehen työlounaat. Eli voin siis ens kerralla kaupasta ottaa hyvällä omallatunnolla tuplasti sen mitä yleensä :whistle:

No meillä toinen tosin on vasta 6kk, niin se ei juurikaan vielä tunnu.
 
Meillä
Nyt kun olen itse kotona (vauvaa en nyt laske vielä syöjäksi), ja 3v ja 5v sekä mies myös täysin kotiruokinnassa, menee semmoinen 300-400e/kk, josta rehellistä RUOKAA maks tuo 300e. Vieläkin saisi hinnasta tingittyä, mutta haluan ostaa enimmäkseen kotimaista.
 
hihi
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Me käydään kerran viikossa kaupassa, ja jotenkin on vakiintunut siihen 150-175 e/kerta. Vaikka kulutustottumuksia on muutettu, niin summa on aina sama :/
lohduttavaa kuulla, etten ole ainoa, jolla kauppaan noin paljon uppoaa..
 
vieras
onkohan pääkaupunkiseudun ulkopuolella halvempaa ,mietin vaan kun meillä hesassa kanssa 600-800 talous ja ruokamenot kuussa ja 3 h vuokra700e,kamalia summia mutta enää ei oikein voi tinkiä
 
noin 400-500 euroa, sisältää pesuaineet, vessapaperit, hygieniatarvikkeet jne... Kerran kahdessa viikossa 150 eurolla ostetaan pakastimeen ja jääkaappiin jemmat, loput sitten mikä loppuu ja mitä ei voi jemmata. Ja siis 2 aikuista ja 2 teini-ikäistä lasta.
 
Reilu kuussataa näyttäis menevän "tiliotteen" mukaan. Mutta siinä on vaan nuo keskitetyt ostokset, satunneisesti ostetaan muualtakin... Ennen meni kaheksansataa, joten veikkaisin sitä summaa oikeemmaks... :whistle:
 

Yhteistyössä