4-vuotiaalla kypärälakki??

vieras
Meidän 6-v. laittaa kovilla pakkasilla toppalakin alle, eikä ihmettele asiaa mitenkään. Paksua myssyä pidetään myös luistelukypärän alla. Halpakaupoista löytynee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
kovilla pakkasilla laitan hatun alle muuten ei tarvii kun hikoo muutenkin
Villahan on juuri hyvä materiaali ihoa vasten jos hikoilee, se imee hien mutta tuntuu lämpimältä.
mistä saa villasen sellasen? en ole nähnyt missään,vain niitä puuvilla sekotuksia tulee eteen,,,,ja onko ne villaset kamalan paksuja? eli kasvaako lapsen pään koko niin paljon että hatut pitää olla myös pari kokoa isompia :D
Ruskovillalta. Ja ohut on.

ok,kiitti :flower: nyt ostetaan meidän pikkusille uudet kypärähatut :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Kertokaa kauppoja mistä saa isoja kokoja (lapsen pään koko 54-56). En ole onnistunut löytämään mistään!
Meillä on ollut käytössä Nevertexin kypärämyssy.

http://www.nevertex.fi/tuotekortit/basic/2053m.html
 
siiri
Meillä on koko perheellä kypärämyssyt, niitä kun saa ihan aikuisten kokoakin kun menee etsimään urheiluosastolta. Mies käyttää töissä kypärän alla talvisin yli 10 asteen pakkasilla ja itse käytän usein laskiessa. Vauvalla on puuvillamyssy ja ruskovillan villamyssy joita käytetään säästriippuen, miehellä ja minulla silkkivillamyssyt jotain urheilumerkkiä (en nyt millään muista mikä).
 
Eskarilainen piti vielä sitä ohutta (silkkistä ) alus-kypärämyssyä. Oli tosi hyvä suojasi niskaa ja kaulaa.
Noita silkkisiä saa ainankin urheiluväline kaupoista (esim. top-sport ) ne ovat isoa kokoa, venyviä, tarkoitettu kai aikuisillekin
 
haha
Alkuperäinen kirjoittaja Pikachu:
Ei ole sitä alusjuttuu mutta sellanen pipo on joka on siis tuon kypärämyssyn mallinen. Niin ja tytöllä ikää 6 v. Tuskin sitä suostuu enää ens talvena käyttää... Tällä hetkellä käyttää erittäin mielellään niin ei tartte kaulaliinaa tmv. erikseen.
Onks se sellanen mikä näyttää siltä et lapsella on ovennuppi päässä? :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huithapeli:
Meillä pidettiin vielä eskarissakin sitä, edelleen kypärän alla kun ollaan luistelemeassa,poika nyt 8.
näin! eiköhän aikuiset itse puheillaan tartuta lapsiin kaikki ennakkoluulot, usien aikuiste ei mieti mitä edes puhuvat lasten aikana, lapset kuitenkin kuulevat kahdella korvallaan kaiken normaalipuheen vaikka näyttääkinsiltä että olisivat muka keskittyneet leikkiin tms.
 
Nelivuotiasko päättää mikä on tarpeeksi lämmintä pukeutumista?

Meillä määräävät äiti ja isä. Ja ulos ei ole asiaa liian vähissä vaatteissa. Kypärämyssyjä saa isojakin kokoja, ja meidän pihassa ainakin ekaluokkalaisillakin on kypärämyssyjä.
 
dani
Ei oo totta! oikeestikko ihmiset kysyy tällasta, ja TOSISSAAN??
Meillä käyttää toi 36v. "poikakin" vielä.
Harrastaa kilpahiihtoo, ja kovemmilla pakkasilla, ja jo viimoillakin on käytössä ihan urheiluliikkeestä ostettu "kypärämyssy" .Ja tiettekö, syksyisinkin nään ihan kaikilla tuttavamiehillä niitä, motoristeja kun ollaan, niin se otetaan käyttöön kypärän alle ilmojen viiletessä.
 
no nyt mun on pakko vielä siis tarkeentaa mun aloitusta.. eli tämä meidän 4 vuotias poikamme ei todellakaan määrää mitä vaatteita ulos laitetaan ja lapsilla ei ole päässä normaalia pipoa vaan myös korvat kokonaan peittävä lakki + kauluri joka peittää kaulan..

Ja lisäys vielä: poika ei myöskään harrasta moottoripyöräilyä eikä käy hiihtämässä viimassa eli en ymmärrä mitä älytöntä tässä minun kysymyksessä sitten on...
ja täytyy vielä sanoa että emme myöskään mene ulos kovassa pakkasessa ellei ole ihan pakko..
 

Yhteistyössä