4-vuotiaan uhmaa?

Neidistä on tullut vallan mahdoton 4v rajapyykin lähestyessä. Uhittelee ja leikkii lyövänsä. Puhuu rumia, eikä tottele mitään. Kaikkeen sanoo vastaan, eikä mikään meinaa kelvata... Kuulostaako tutulta, onko jonkinlaista uhmaikää vai muuta?

Tarhassa on ryhmä vaihtunut (itse tarha sama edelleen) muutama kuukausi sitten, ja siellä on pari lasta joisa hän puhuu kielteiseen sävyyn, että mm kiusaavat muita. Voiskiko olla osasyy käytökseen?
Onneksi on kasvukeskustelu piakkoin tulossa hoitajan kanssa niin voi tarkemmin udella tarhaoloja.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.11.2006 klo 15:36 vieras kirjoitti:
Neidistä on tullut vallan mahdoton 4v rajapyykin lähestyessä. Uhittelee ja leikkii lyövänsä. Puhuu rumia, eikä tottele mitään. Kaikkeen sanoo vastaan, eikä mikään meinaa kelvata... Kuulostaako tutulta, onko jonkinlaista uhmaikää vai muuta?

Tarhassa on ryhmä vaihtunut (itse tarha sama edelleen) muutama kuukausi sitten, ja siellä on pari lasta joisa hän puhuu kielteiseen sävyyn, että mm kiusaavat muita. Voiskiko olla osasyy käytökseen?
Onneksi on kasvukeskustelu piakkoin tulossa hoitajan kanssa niin voi tarkemmin udella tarhaoloja.
Meillä on pojan kanssa just tuollaista, täytti kesällä 4 vuotta :kieh:
 
Samassa veneessä täällä! Mä ajattelin, että alkais jo helpottaan mutta mitä sitä sontaa! Eiku pahenee vaan.. Meillä neiti 4v tulkuttaa vastaan, märisee turhista, sylkee toisten päälle, kiukkutelee ihan idioottimaisista asioista, passautttaa, rähisee.. :headwall:
 
Mulla on ollu 3 omaa 4v ja miehen 4v, ja kaikkien käytös on tossa iässä ollu hirveetä, mutta lohdutuksen sana, se menee ohi, kun ei vaan anna periksi, vaan on johdonmukainen asioissa, eli joku asia sanotaan se sillon myös pitää. Lapset tällä hetkellä 14v, 13v, 9v ja 2v.
 
epun äiskä
Jahas, ai tälle pojan uhmalle ei sitten näy vielä hetkeen loppua... :/ Hoh hoijaa.. Poika täyttää muutaman kk päästä 4v ja jo tässä olen ajatellut että eiköhän tää kohta lopu, mut ei sitten taida. Muutenkin on alkanut tuntumaan että pahempaan suuntaan vaan ollaan menossa. Poika on niin mahdottoman itsepäinen (äitiinsä tullut :LOL: ) että ei tässä kohta tiedä mitä tehdä.. Kyllä olikin helppoa siihen asti kun poika oli 2,5v et nyt saadaan sitten moninkertaisena ne oman tahdon ilmaisut ja uhmailut.

Yritetään jaksaa :hug:
 

Yhteistyössä