40+ ODOTTAJAT, vol 2




Nimimerkki............monesko..........LA

Hepuli71 (39).........2 lapsi...............1.7.2010, TAYS
Jadette (40)............3 lapsi...............6.7.2010
Minni (46)...............2 lapsi...............12.7.2010
Kääkkänä (34)........5 lapsi...............27.7.2010, EKKS
Sukulaku ................2 lapsi...............27.7.2010, Naistenklinikka
Kaislakerttu (43).....3 lapsi...............9.8.2010
Nirzu (42)................8 lapsi...............1.9.2010
Pinkki69 (40)...........1 lapsi...............6.9.2010 Naistenklinikka
Miina70 (39)............4 lapsi...............6.9.2010, LKS
Emily67 (42)...-........1 yhteinen........xx.xx.xxxx
Roosamaria69 (40).3 lapsi...............17.9.2010, Naistenklinikka
vauvatoive10 (43)..3 lapsi...............28.9.2010 Kätilöopisto
tete-a-tete (41)......5 lapsi...............20.9.2010
miita1969 (40)........3 lapsi...............23.9.2010 Tyks
Discovery (40++)....6 lapsi...............10.10.2010
Unna68 (41)...........3 lapsi...............18.10.2010
Rinja (40)................x lapsi...............15.11.2010
Tirlittan1968 (42)....2 lapsi...............15.11.2010 Jorvi
Jannika (39)............1 lapsi...............28.11.2010 Kätilöopisto
Jääräpää (xx)..........3 lapsi...............2.12.2010
Siiri S (39)................1.lapsi..............20.12.2010, TAYS
minnihiiri68(41)........2.lapsi..............22.12.2010, PS
Surina70(40v.).........x lapsi..............23.12.2010 PS
Ninni-70 (40)............2 lapsi.............25.12.2010 Naistenklinikka
DolceVita (41)...........5 lapsi.............29.12.2010
Maikki (43)................2 lapsi..............01/2011
Teekuppi (40)...........4 lapsi..............25.1.2011
Oivikki (42)................1 lapsi.............22.1.2011
sela (41)...................4 lapsi........-.....29.1.2011
happihyppy (39).......3 lapsi..............1.2.2011 OYS
Naappuli (44)............3 lapsi..............xx.xx.xxxx
Padmashree (40)......1 (kaksoset)....xx.xx.xxxx
LaPerla (40)..............1 lapsi..............21.2.2011
Little Bear (38).........1 lapsi...............4.3.2011


Syntyneet:..............................LA..................Syntynyt
Tirulii (41)................1 yht........24.1.10...........22.1.2010 tyttö :flower:
Äiti murmeli (42).....4 lapsi.......27.1 2010.......1.2.2010, tyttö :flower:
Johanna68 (41)......4 lapsi.......24.4.2010.......28.2.2010 poika :flower:
Päikki (41)..............2 lapsi.......3.7.2010.........17.6.2010 poika :flower:
Star (43).................3 lapsi.......2.7.2010.........24.6.2010 tyttö :flower:

Kadonneet lampaat
Metsämamma.(43)..xx lapsi..................LA.21.12.2009

Taustajännäilijät:
Annekristiina
Uudi
Mur-mur
Riikkaliisa

Vanha ketju:
40+ *odottajat*.. + YES, WE CAN!!! ,-)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1550525

 
sela Onnittelut pienestä "ravurista"!!!!:) :flower::heart:

teekuppi ihania uutisia siullahin ultrasta - Onnittelut!!!!:wave::heart::flower:

vauvatoive10 pieni poijjan pallero siellä masussa ja kaikki hyvin - ihuna :):heart:

Huh, mie hikoilen kun pikku possu, vaikka en ole raskaana :p ..saisi kyllä jo vilvoittava sade tulla tännehin päin suomea!!
..onneksi huomenna lähdetään mökkeilemään, pääsen uimaan - VIHDOINKIN!!! :D

Mukavaista kesäpäivää kaikille!!!:flower:
 
Hienoa Teekuppi, että kaikki hyvin. Selalle sellaista, että niinhän minäkin kuuntelin tuolla dopplerilla ja kun unohdin sen sinne Jenkkeihin ottaa, niin heti kostautui ja täytyi ultraan mennä. On se alussa tällaiselle vauhkoilijalle hyvä vehje. Nyt ei enää tule kuunneltua, kun neiti liikkuu niin kovasti. Oikein rymähtelee koko maha. Taitaa olla nyt oikein päin toistaiseksi, kun nuo ilkeät monotukset virtsarakkoon loppuivat.

Soitin neuvolaan noista sokerimittauksista. Saan nyt harventaa mittauksia neljään kahdeksasta. Huomenna menen viemään tulokset ja saan lisää mittausvälineitä. Vielä jatketaan ainakin 6 vrk, kun yli 3 huonoa tulosta. Ovat kyllä ihan siinä rajoilla. En tiedä, saanko sen lähetteen Taysiin. Nyt kyllä jopa toivoisin, että saisin kerran käydä. Pitäisihän minulla olla sitten myöhemmin se synnytystapa-arviokin.

Plääh ! Miten kuuma. Lähdetään asuntoautolla lauantaina pohjoiseen. Kun vähän hellittäisi tämä kuumuus.
 
Kiitoksia onnitteluista kaikille!!!!

Mitenkähän sillä Oivikilla tänään mennyt, tule kertomaan?

Aattelin et nyt jos vaikka lopettelis tän vauhkoilun, asiahan ei loppujen lopuks vauhkoilusta muuksi muutu. Ja reilun viikon päästä np-ultrakin ja lääkäri ni eiköhän sitä pitäisi jo rauhottua.

Lääkäri muuten kertoi, että Afrikassa naiset paastoavat alkuraskauden ettei tulisi niin isoja lapsia kuin meillä jossa tutkitaan ja mitataan kaikkee mahdollista ja syödään hirveesti vitamiineja jne. Siellä kun usein olosuhteet sellaset et ison lapsen synnyttäminen on aika riski.
 
kiitoksia tervetulotoivotuksista! :flower:
Kova halu pysyä täällä tonne maaliskuuhun saakka!

Ensinnä onnittelut kaikille ultrissa käyneille ja hyviä uutisia saaneille! Se on aina kuin kivi putoais sydämeltä, kun kuulee hyviä ultrauutisia :heart:

Mä oon ollut nyt vähän down, kun eilen ja tänään on ollut tunne, että on loppunut kasvu kesken mun pikkiriikkisellä. Eilen aamulla heräsin ja tajusin, etten koko yönä ollut herännyt vessaan, aiemmin joka yö ravannut kerran tai kaksi vessassa. Ja sama viime yönä, ei yhtään vessareissua. Ja sellaiset vihlonnatkin tuntuu loppuneen...Tiedän, että oireet voi vaihdella ja kadotakin hetkeksi, mutta kyllä tämä vaan ankeaa on mietiskellä miten on.

No, huomenna mulla on taas ultra (oon käynyt lääkärillä ja ultrassa jo 3 kertaa, lääkärin "määräyksestä") En tiedä miksi se haluaa niin usein tavata, mutta se sopii mulle kyllä vallan mainiosti, tosin eipä siellä vielä paljon mitään näy näillä viikoilla. Huomenna ois sitten 6+0 ja voi että, kun mä toivon että sais jonkun merkin, että siellä on kaikki hyvin.

kiitos kun olitte mutkin jo listanneet!
Niin ja siis ikä on 38, ensimmäinen lapsi ja laskettu aika noin 4.3.2011
 
Little Bear, älä sinä oireettomuutta murehdi, mullakin katosi välillä moneksi päiväksi ja siks noissa ultrissa oon juossutkin. Ja kaikki ollut hyvin!
ja mulla ekassa, joka ikävä kyllä meni kesken muttei kuulu se tähän, sydänäänet kuulu selvästi 5+4 eli saattaapi kuuluakin huomenna sulla!
 
Voi LIttle Bear, muistan oman hermoiluni helmikuussa noilla viikoilla ihan tarkkaan, miten rukoilin siellä lääkärikeskuksen hississäkin, että kaikki olisi hyvin.
Se on kauheeta, mutta kun ei ultrassakaan oikein mitään ehkä näy, pieni muutaman millin alkio, mutta sen lääkäri voi kyllä nähdä onko se kasvanut, muistaakseni noin millin päivässä pitäisi kasvaa ja ehkä muutaman päivän tai viikon päästä saattaisi se sykekin näkyä.
Toivotaan että kaikki hyvin, oletko muuten viellä siellä miehesi kotimaassa?
 
kiitti kannustuksesta! :heart:
Toivon todellakin että jonku merkin kasvusta tai sydänäänistä sais huomenna, muuten leviää tämä kaali. Viimeksi mulla oli ultra tiistaina ja silloin lääkäri kyllä sanoi, että oli kasvanut. Mutta kun se olo tuli vasta sen jälkeen...että sitä osaakin olla hermoheikko :ashamed:

Juu täällä Istanbulissa elellään ja oleillaan yhä :)
 
Kesti tänne tuleminen, kävin ultran jälkeen kaupoilla ruokaostoksilla ja väsyin kuumuuteen. Sitten lepäsin. Tänne tuli oikein komea ukkonen ihanaa, vieläkin on kyllä lämmintä, mutta ei ihan niin painostava ilma kuin päivällä. Sitten en päässyt tänne kirjautumaan, olisko ukkosella ollut vaikutusta??

Ultrassa kaikki oli hienosti, niskan turvotus oli normaali =) . Suoma oli tosi aktiivinen pomppi tasajalkaa ja heilutti käsillään. Ihan uskomattoman hienoa! Olen niin iloinen ja kiitollinen. Verikokeessa kävin ultran jälkeen vastaukset tulevat vkossa.
 
Vauvatoive toisaan ei puhunut kätilö mitään istukasta enkä edes sitä muistanut. Taidan käydä tuon kirjan lainaamassa minäkin.

Sela tervetuloa joukoon mukaan, sinullakin on la tammikuun lopussa.

Teekuppi ihanat uutiset sinulla onnea :heart: . Ihanaa, kun pääset seuraavaan ultraan noin pian. Minulla on seuraava ultra se rakenne ultra rv 20 ja neuvola käynti rv 22 (aikaa en ole vielä tilannut) en tajua kuinka pääkestää, jos en sinä aikana saa mitään tietoa siitä kuinka pikkuinen voi??

LB minulla oli myös raskauden alussa tuo oire, että vessassa sai juosta, luulin jo että minulla on vti, ei ollut. Mutta tuo ravaaminen loppui kuin seinään ja nyt vasta olen joutunut nousemaan taas yöllä joskus vessan. Hienoa, että pikkuinen oli kasvanut. Huomiseen ultraan onnea.
 
Apua tahtoon Taysiin ! Oltiin saunassa ja ihmettelin miehelle yhtäkkiä, että mistä tuo veri tulee. No lensi pillinä aamulla tehdystä Fragmin-reiästä. Sais ottaa joku kantaa, jatkanko vielä ja kuinka kauan. Alkoi tehdä huonoa. Kukaan ei ota kunnolla kantaa lääkityksen jatkamiseen, kun aloitettu Riikan Avassa.

Ottakaa rennosti siskot ! Hienoa, että Oivikillakin näkymät kunnossa.
 
Onnittelut ihanista ultrakuulumisista kaikille siellä käyneille! Ja tervetuloa uusille, ihanaa kun meidän pino vaan kasvaa kasvamistaan!

Itsellä on nyt kai se oireeton vaihe. Alkuraskauden huonot olot on ohi ja liikkeitä ei vielä tunnu. Tämä se vasta hermoja raastavaa on :LOL: vaikka niin lupasin, että tässä kohtaa en enää stressaa. Näin tänään kaksi työkaveria kaupungilla (vahingossa) eikä kumpikaan huomannut minun (omasta mielestä ) kamalan suurta vatsaani... siitähän sitä sitten taas ajatukset lähti laukkaan... Kaikkea ne raskaushormonit teettävät. :'(
(ja oikeasti minä olen laihtunut viime kesästä about 8 kg, joten ehkä näytän pienemmältä kuin viimeksi kun on kesävaatteissa tavattu).

Muuten kaikki on ihan ok. Joku kyseli hääjärjestelyistä, nekin on ihan kunnossa, meillä on niin pienet häät ettei kauheasti järjesteltävää ole. Lisäksi kun antaa ammattilaisten hoitaa (kuten ruuat ja kukat) niin eipä siinä itselle paljoa jää. Minusta ei bridezillaa saa tekemälläkään, minulle kelpaa muidenkin tekeleet. Itseasiassa mies on valinnut hääpaikan, jonka näin tänään ensimmäistä kertaa ja en voisi tyytyväisempi olla. En oikeasti itse olisi pystynyt parempaan.

Yhdyn Discoveryn toivotuksiin: ottakaa rennosti siskot!!

- Siiri S, 16+3
 
Onnittelut Oivikille hyvistä ultrakuulumisista ja vielä näin jälkikäteen vauvatoiveellekin...toivottavasti ei nyt kukaan unohtunut, on niin kova vilske näissä kun pino kasvanut suureksi, mikä on tietenkin kiva asia.

ON: tänään helle suoraan sanoen selätti mut, kävin päivällä kävelemässä, sitten suihkussa ja söin ja senjälkeen olenkin nukkunut ja lukenut ja nukkunut...koko päivän. Nestehukasta ei ole kyse kun vettä mennyt ja pisullakin käynyt...mutta kauhee väsy.
 
Minni ei ihme vaikka helle otti koville hvyä, että osasit levätä =)

Discovery toivottavasti saat tuon lääkeasian selvitettyä.

Siiri S kiva, kun teillä on häävalmistelut järjästyksessä, ei tarvitse stressata siitä. Ja niistä työkavereista, ehkä ne ei halua kysyä mitään ennen kuin on ihan sata varma, että toinen odottaa. Ja tosiaan jos olet 8 kg laihtunut, niin ei ehkä edes kiinnitä huomiota.

Nämä aamut ovat minulle parhaita. Ei ole pahaaoloa, vähitellen se sitten alkaa. Nyt ajattelin imuroida ja pestä lattiat, kun viileämpää vain 20 astetta ennenkuin lämpenee taas. :wave:
 
Huh kyllä otti koville tuo piikittely. Ei meinannut taas sopivaa pistoskohtaa löytyä ollenkaan. Minulla on vielä yksi täys laatikko noita Fragmin-piikkejä eli 25 kpl. Jospa yrittäisin pistellä korkeintaan ne. Avahan on heinäkuussa kiinni.

Kymmeneltä menen neuvolaan tuon sokeriasian takia. Seuranta varmaan jatkuu tuon 6 vuorokautta. Lähdetään reissuun huomenaamulla.

Kyllä meni taas yö vessassa ravatessa. Kävin oikein kunnolla lorottamassa ainakin viisi kertaa. Huvikseen punnitsin itseni ja paino oli pudonnut eilisestä lähes kilon. No hyvä, että munuaiset toimivat.

Minulla töissä "työkaverit" eli työntekijäni ottivat raskauteni yllättyneenä mutta kutakuinkin positiivisesti vastaan. Ainoana yksi, joka on kuulemma yrittänyt tulla raskaaksi ikää 34 v. Ajatteli varmaan, että tuokin fossiili, mutten minä.
 
Täällä taas pitkästä aikaa!!Verensokerit pysyneet aisoissa jotenkuten!!Tää kuumuus vaan ottaa voimia pois,kun pitäis jaksata pakata...Enään 2 viikkoo muuttoon!! =) Miten teillä muilla vauvan asento viikoilla 29-30??Me käytiin neuvolassa eilen ja kaikki hyvin meidän pojalla!!Ainoa mitä neuvolatäti sanoi mulle oli että poju on kuulemma poikittain ja viihtyy kovin alhaalla mamman masussa!!Onko se ihan normaalia??Hemoglobiini oli sitten laskenut 101,vaikka syön rautapillereitä päivittäin!! :( Se ei kuulemma ole ihan hyvä!!Kyllä tämä tästä pikkuhiljaa!!Nyt mennään ukon kanssa laittelemaan meidän auto kuntoon,et saadaan se katsastettua ens viikon tiistaina!! =)Hyviä vointeja kaikille!! =) :hug:

miita1969 & Walter 29+1 :D
 
Kiitoksia tervetulotoivotuksista :) Ihanaa kuulua joukkoonne :heart:

Hirmuisesti onnea mukavista ultranäkymistä oivikille ja teekupille On se vaan aina niin kiva nähdä ne pienet huiskaavat kädet ja pienen pienet jalat kuvaruudulla ja ajatelkaas kohta ne huiskaa sin tein sylissä :) Puoli vuotta enään.

Discovery Aina aamuisin kuuntelen sydänäänet ennen ku sängystä nousen niin voin olla huolettomammalla mielellä sit koko päivän. Tänään tuo pikkarainen tuolla sen verran liikuskelee jo, et karkasi pois alta ( aluksi kuulu mainiosti ) ja siirsi paikkaa ja sit sai etsiäkkin ääniä hetken aikaa,mut kyllä ne sieltä sit taasen havitsin. En itse asiassa tiedä miten ne jo tässä vaiheessa liikuskelee, mut kaipa jonkin verran kuitenkin.

Tänään menen sikiöseulonta verikokeeseen ja samalla pitää kysyä et voiko np-ultraa siirtää hieman aikaisemmaski, ku tajusin just, et ainoa mein yhteinen lomaviikko on se milloin olisi se ultra ja olisimme silloin reissuun lähdössä.
Mihin asti np-ultran voi vielä ottaa. Mulla olisi tuolloin 20.7 rv 12+2 eli voiko vielä kuinka paljon ton jlkeen ottaa jos aikoja ei ole aikaisemmin eli sinne rv 13+2 menisi sit ainakin?

Nyt pitää mennä hieman ulkoilemaan ku meinaa päätä alkaa taas särkemään

Helle jatkukoon :)
 

Yhteistyössä