40+ ODOTTAJAT, vol 2

Murmur olikos se niin että sulla on ihan pysyvä se hepariinilääkitys?
Discovery mäkin niin mielelläni lopettaisin jo sen piikittelyn, mutta jatkan kyllä jos se on ainut keino pitää pikkusen kyytissä :)

Oivikki Vieläkö sulla se paha olo jyllää? Voi, toivon todellakin että se helpottais pian. Mulla ei oo ykä lentänyt ku pari kertaa, mut sellanen kestoyökkö on päällä kokoajan, iltaa kohti yleensä pahenee. nyt alkaa sekin jo pikkuhiljaa helpottamaan. :x

Joo sitä mäkin ihmettelin että mitenkä se tohtori näin aikasessa vaiheessa voi mitään nähdä, mutta kaippa sillä on jotku röntgensilmät :LOL:
Ei vaan, se on kyllä tosi kokenut setä ja laitteet on viimesen päälle, että kaippa se sit auttaa asiaan. Sain jo muuten ensimmäisen 4D kuvankin mukaan :) (eiks se oo 4D, se sellainen kolmiulotteinen kuva?)
Mikä on tosi kivaa siellä klinikalla, on se, että kun se tohtori ultraa niin mä voin seurata sitä seinällä olevalta isolta screeniltä eli ei tarvi yrittää kuikkia siitä lääkärin ruudulta. On se teknologia ihanaa ja ihmeellistä :D
 
LB no niin tuo 4D voikin olla se avain asiaan. Täällä sairaalassa käyttävät noita "tavallisia" ultra" laitteita.

Vauvatoive kävin eilen kirjastossa hakemassa tuo musta tulee perhe kirjan. Olen sen jo melkein lukenut läpi. Ihan mielenkiintoisia ajatuksia siinnä.
 
LB Normisti miulla on Marevan tabletti lääkitys ihan pysyväisenä - vastaava, kuin hepariini mutta paaaaaljon huokeampi.

Silloin Joulukuussa kun raskauduin, siirryin heti Fragminiin - Marevania kun ei voi missään tapauksessa käyttää raskaana ollessa.

Sitten kun tuli keskeytynyt km ja sairaalassa kohdun tyhjennys, pyysin lääkäriltä Fragmin reseptin vuoden loppuun, ei tarvitse sitten käydä lainkaan labrassa INR kotrollissa.
Joskun kävin parikin kertaa per viikko kun arvot eivät pysyneet millään kohdillaan, kurjaa.. :/

Miulla muutoinkin täyttyi tuo lääkekatto ja hepariini 3:ksi kuukaudeksi makselee sitten nyt vain 1.50e =)
(näin vuoden loppuun asti)

Katson vuoden vaihteessa, jatkanko vielä "yrittämistä".
Mikäli en vuoden loppuun mennessä raskaudu, siirryn melko varmasti takaisin Marevan lääkitykseen(Fragmin makselee normi hintaisena 89e/10annosta) :eek:
Marevan vain n. 10e/100tabl - viikossa meni n. 7-9kpl/tabl.
 
Tete-a-tete; Meidän masuasukilla on hikka useita kertoja päivässä, jännä kun ne nykäykset tuntee selvästi.

Kun minä odotin tuota kaksivuotiasta niin minun vaippa- ja tuttiostoksista olisi saanut oivaa piilokameramateriaalia. Olin pihalla kuin lumiukko, kaupassa vallitsi oikea tutti- ja vaippaviidakko! Oli silikonista ja luonnonkumista tuttia, kymmeniä eri malleja yms. Notkuin varmaan tunnin citymarketin tuttihyllyllä eikä mulla ollut hajuakaan mitä ostaa. Sama juttu ku menin ostamaan tuttelia, eihän mitään tuttelia ole enää olemassakaan, tai ainakaan samanlaista kuin vuonna 1994, vaan se oli jotain muuta vastiketta. Minun pelastus oli joku nuori pariskunta joilla oli pieni vauva, vaivihkaa kyttäsin mitä he ostivat ja ostin samanlaiset =) .

Mulla oli viimeksi loppuraskaudessa kädet lähes tunnottomat ja se tunnottomuus paheni synnytyksen jälkeen, kesti noin viikon ajan synnytyksesta. Oli tosi karmea tunne kun ei ole käsissä kunnolla tuntoa, välillä pelotti nostella vauvaakin. Lisäksi ne olivat täynnä valkoisia läikkiä. Samat läikät ovat alkaneet jälleen ilmestymään. En muista mistä sanoivat sen johtuvan mutta kuuluu kuulemma asiaan.

roosamaria; mullakin on tuossa edessä sellainen jalkapallo, takaapäin ei edes huomaa että olisin raskaana. Tuleekohan sinullekin poikavauva, eikös sitä sanota että tyttöä odottaessa nainen levenee mutta poikaa odottaessa vatsa tulee tuohon eteen. Minä odotan ultran mukaan poikaa, ainakin minun kohdalla tuo pitää paikkansa.

Nyt yritän lähteä nukkumaan, mikäli tässä kuumuudessa voi nukkua.

Hyvää yötä

miina70
 
Ja valvotaan käden takia. Enhän sitten Oivikki tullut kysyneeksi sitä fysioterapia-asiaa kuitenkaan. Päivällä paljon parempia hetkiä, niin ei tunnu niin pahalta. No uusi kontrolli jo 25.8. Sinnitellään...


mur-mur mulla Fragmin maksaa tai maksoi (katto täyttyi) 25 kpl vähän yli 70 euoa. Varmaan eri vahvuus eli 5000 yksikköä.

Mahan mallista. Mieskin on todennut useamman kerran, että kun en ole levennyt ollenkaan selästä enkä sivuilta. On vain tuo pallo edessä. Siis selvä poikavatsa. Apuva ! Kaikki vaatteet ym. tyttöjen. No ei voi olla poika, kun punktiossa sukupuoli varmistettu.

Discovery 32+0
 
Voi että kun aika menee hitaasti :attn: ! Se on jännä miten se toisillla tuntuu kuluvan siivillä kun monet kirjoitttelee näissä ketjuissa siitä kuinka nopeasti aika menee :LOL: . Mulla jostain syystä päivät matelee eteenpäin... Odotan siis kuin kuuta nousevaa joulukuuta tai edes marraskuuta.
Isäntä lähtee ens viikolla pariksi viikoksi karhujahtiin (just silloin kun esikoisella olis 4v synttärit).
 
Discovery miun piti ihan kunnolla tarkistaa tuo Framinin hinta..

Se on: Tavan kelakorvauksen kanssa 44.78e/10kpl
Pistän yhden ruiskullisen/vrk.
Vahvuus on 25000IE/KY Yhdessä annoksessa 0.3ml= 7500 IE/KY

Jäisi kuukauden annoksen hinnaksi kuitenkin n. 135e ja nyt tuon lääkekaton täytyttyä vain 1.50e/3:kk:n annos
..näin =)
 
Oi jupernaut!! Kirjotin pitkän tekstin ja se katos johonkin, tää läppäri on kyllä ihan sanonko mistä :/

Nyt vaan sitten pikasesti omaa napaa; eli täällä ei uutta auringon alla..supistelee ja yöt valvotaan! Sokerit laskee yhtäkkiä tosi matalalle, joten saa olla tärppinä koko ajan. Ei oikein huvita enää lähteä mihinkään, mua kun jouduttu tuolla kylillä syöttämään yleisellä paikalla :ashamed: vähänkö on noloa, tämän ikänen ihminen ja lähes taju kankaalla kun ei tajua...tosin silloin oli sokeri korkea kun olin lähtenyt asioille, ja sitten laski ihan puolessa tunnissa matalalle! Eli tehokkaasti mulla toimii tuo lääkitys :LOL:
Vauva potkii kovasti, tahtoo olla jo vattanahka kireellä =) On se ihana tunne!
Torstaina mulla on taas polille aika, jännittää vähän se painoarvio...että ollaanko paljon yli käyrien tällä kertaa :)

Yöt on kyllä kurjia, asentoa ei tahdo löytyä ja närästää ja on kuuma ja vaikka mitä! Olen kyllä kauhea nykyään valittamaan, mutta onneksi mies ymmärtää :heart:

Jatkanpas toiste, nyt on pakko mennä komentamaan tuo nuoriso tuolta unten maille. Huh, onneksi alkoi koulu viime viikolla!!!! :LOL: Täytyy tunnustaa, että sen verran oon ollu pinna tiukalla, että murkut sanoi etten saa tänäkään vuonna "vuoden Äiti-palkintoa" :LOL:

Öitä vaan!

T. Unna ja Toivo 30+2
 
Jatkanpas toiste, nyt on pakko mennä komentamaan tuo nuoriso tuolta unten maille. Huh, onneksi alkoi koulu viime viikolla!!!! :LOL: Täytyy tunnustaa, että sen verran oon ollu pinna tiukalla, että murkut sanoi etten saa tänäkään vuonna "vuoden Äiti-palkintoa" :LOL:


Unna Heh, sitten meitä on kaksi, jotka eivät saa tuota palkintoa! Mulla paloi pinna nuorisoon, koska eivät tee kotitöitä tai oikeammin niitä ikävämpiä töitä. Roskis kyllä viedään hanakasti ja pyykkiä laitetaan kuivuman, mutta raskaammat jää. Meillä on jääkaapin ovessa työlista, josta näen, mitä kukin on tehnyt ja maksan sen mukaan pientä taskurahaa (eivät saa mistään muualta rahaa, joten olen muutaman vuoden käyttänyt tätä tapaa. Samalla pääsen itsekin helpommalla, yleensä.) Nyt loman aikana mennyt kotityöt siihen, että minä isomahainen ja puuskuttava äiti imuroin ja pesen lattiat ja olen ihan reporanka. Vaan nyt tuli muutos: laitoin listaan jokaiselle pakollisesti yhden imurointivuoron viikossa.

Tänään lähden muutaman päivän reissuun. Katsoin säätiedotuksesta, että olis viileämpää, joten jaksaa matkustaa.

Ja jeeee! Tänään alkoi äitiysloma (muuten oliskin ollut eka työaamu kesäloman jälkeen).

Tete, tasan 35 rv
 
Huomenta.

Kylläpä väsyttää...Unnan yökuvaukset olivat kuin suoraan minun kertomaani. Yöt menee pyöriessä...ei tule uni. On kuuma ja närästää ja paikat puutuu ja ei vaan hyvää asentoa löydy. |O Ja mies parka valvoo myös...taitaa häntä jo jänskättää ja minäkin varmaan pidän häntä hereillä hyörimispyörimiselläni. Voi rakasta reppanaa...

Huomenna onkin taas neuvola...tästä eteenpäin siellä kai käydään joka viikko. Viime yönä olin jo hiukan toiveikas et oisko jo pikkasen kipeetä supparia tuntunut, mutta luultavasti oli vain omaa unihouretuotostani. Ei taida meidän neiti viitsiä maailmaan ihan heti tulla vai äippä saa vielä monet yöt pyöriä :LOL:

Mutta tänään rv 37+0 poks!

Pinkkis
 
Unna on tuon sokerin kanssa seuraamista.

tete ihanaa äitiysloman alkua. Mukava, että sää suosii matkaasi, hyvää matkaa :wave:

Pinkki oi sinulla tosaan alkaa olla odotus huipussaan.

Täällä on selkesäti "tropiikki" ilmasto väistynt, vaikka ihanan aurinkoinen päivä näyttää olevan tulossa.
 
Molen stressipeikko! Vaikka kuinka luen, että vauvan liikkeitä ei välttämättä tunne joka päivä samalla lailla, niin tällaisina hiljaisempina päivinä olen aivan huolesta mustana... mulla täytyis varmaan olla joku kokoaikainen läpivalaisu päällä, että tietäisin vauvan liikkuvan.

Pinkkikselle täysaikaisuuden kunniaksi maljat! Ja samalla teta-a-teten äippäloman kunniaksi samat. Minulla vielä äippälomaan hieman vajaat 12 viikkoa... :/

t. Siiri S, 22+0
 
Juups...Oivikki...täällä oli kans aamulla erilainen fiilis sään suhteen. Selkeesti oli viileämmän tuntuinen. Jotenkin tuli mieleen ne aamut kun itsekin taapersi koulutielle =) MUtta kyllä nyt päivällä kauppareissulla taas lämpöä riitti. Mul on ihan koko ajan hiki...

Kiitos Siiri kilistelyistä! :D Jääkylmällä limulla voitas vaikkapa kilistää...myös Teten äippäloman kunniaksi täältäkin kling klong!!

Tiedän Siiri tosiaan tuon tunteen...mun vauva on vähän väliä "kuollu" kun ei liiku. .kunnes seuraavaksi jysäyttää mamilta kylkiluut solmuun. Usko tai älä mutta haaveilen jostain korvanappidopplerista, jolla vois kuunnella sydänääniä koko ajan. Onkohan kukaan keksiny sellasta?? :LOL: Noilla viikoilla kun sinä olet niin mä aloin vasta tuntea liikkeitä Vauvan asento vaikuttaa sillon varmaan vielä hirmuisesti kun sillä on tilaa niin paljon liikuskella ja pötkiä piiloon :heart:

Pinkkis
 
Hei kaikille!!!
Olen käynyt tänään ihan ylikierroksilla. Tehnyt 20km vaunulenkin, käynyt salilla ja vielä zumbannut. :eek: Mitäköhän tää nyt sitten on? Sen jälkeen pitkä vaahtokylpy teki enempi kuin hyvää. :D

MrsBree & Lahja 8+1 (7+6)
 
Jaahas...tuli iffiltä lisäkyselylappu vauvavakuutukseen liittyen. Siellä nyt ilmeisesti pohtivat päänsä puhki myöntävätkö ja millaisin rajoituksin. Nyt täytyy kopioida neuvolakortin kaikki sivut ja kaikkien tutkimusten (ilmeisesti ultrat) kjirjalliset tulokset...kauhee ettiminen noissa papereissa. Tuskin myöntävät koko vakuutusta kun huomaavat vielä neuvolakortista että raudanpuuteanemiakin rd:n lisäksi koko kesän jyllännyt . Kattoo nyt sitten!
 
Tää viileys tekee todella hyvää. Nukuin viime yön siedettävästi. Illalla olinkin jo väsymyksestä oikea pirttihirmu. Tänä iltana jalatkin ihan siedettävät ja käsi huomattavasti parempi. Silitinkin sillä jo vähän.

Säälittää tuo "äitin kaksospoika",kun itki niin,että äitin pitäis tulla perhepetiin viereen. Lupasinkohan liikoja, että sitten kun vauva on syntynyt. Itkee kuitenkin jonkin verran, niin ettei pojat ei saa nukkua.

Tänään ja viime yönä vauva liikkui tosi vähän aiempaan verrattuna. Kaivoin jo dopplerinkin esille. No siellä jympsytettiin ihan ok. Soitin neuvolaan päivällä ja huomenna hemppakontrolli yms., kun eivät Taysissa niitä ota.

Discovery 32+1
 
Mrs Bree sinä olet ihanan energinen.

jääris jospa vain toteavat, että hyvin on raskausaikana hoidettu ja myöntävät vakuutuksen. Tiedätkö millä kriteereillä ovat olleet myöntämättä ( ikän ja ensisynnytyksen lisäksi, jotka ovat yksin tai yhdessä tuleet minulle esteeksi ) Nordeasta aion hakea, mutta voi teitysti olla, että ei myönnetä.

Milloin olette alkaneet nimiä miettimään? Katselin tässä vaihtoehtoja kalenterista ja yritän niitä makustella.
 
Oivikki tuolla rd-pinossa asiasta huhuilin ja moni totesi etteivät edes hae ko. vakuutusta kun sitä ei kuitenkaan myönnettäisi :whistle: . En tiedä sitten mutta kukaan rd-äinen ei ole tunnustanut saaneensa vakuutusta. Että onkohan rd jo niin suuri syy ettei vakuutusta myönnetä...en tiedä. Katsotaan miten käy. Kun vaan löytäisi kaikkki paperit kun olen juossut niin monessa ultrassa. Mietin juuri että rakenneultrasta ei mielestäni mitään erillistä paperia edes saanut. 4d:stä kyllä paperit löytyvät.

Nimi vauvalle olis jo valmmiina (isäntä ei kyllä tykkää mut mitäs ei sanonut mitään silloin kun asiasta kyselin et mites olis tää ja tää nimi...hymähteli vaan ;) ) Ainakin sairaalaan olen nuo nimet jo ilmoittanut.

Sain muuten kelalta n. 60 euroa korvausta siitä 4d ultrasta joten kaikkinensa se maksoi n. 240 e.
 
Heissan!

Tjaah...enpä tiennyt että ovat noinkin ankaria noissa vakuutusjutuissa :( Mua jo otti julmetusti päähän se ettei oma vakuutusyhtiöni myöntänyt meille vakuutusta vain sen takia et minä olen 40 täyttänyt. If:stä tosiaan saatiin, mutta on aika paljon kalliimpi kuin alle 40-vuotiaalle (?) ois ollu. Terveysselvityksessä eivät tosiaan mihinkään puuttuneet, mutta taisin minäkin laittaa tiedoksi sen, että esim. lapsivesipunktion tulos oli normaali.

Meillä ei ole nimi aivan vielä valmiina...minulla se jo päässäni on mut en minäkään tiedä hyväksyykö mies sitä. Meidän ei ainakaan vielä ole tarvinnut sitä sairaalaan ilmoittaa...missäs vaiheessa niitä kysellään?? Mahdollista hätäkastetta vartenhan se kai kysytään? Ja voi tietty vielä olla että nimi vaihtuu ennen ristiäisiä jos vauva ei näytäkään nimeltään :D

Tänään tuli käytyä neuvolassa...siellä kaikki ok taaskin. Rautaa vois vähän ahkeramin popsia kun hemppa 112 eli pikkasen laskusuunnassa. Luultavasti pääsen kuin pääsenkin ensi viikolla äippäpolille kokoarvioon/synnytystapa-arvioon. Neuvolan lääkäri oli laittanut lähetteen..

Pinkkis 37+1
 
Pinkki rv 24 paikkeilla täyttelin nettiin sairaalaan lähtevää seitsemänsivuista lomaketta 8siinä ne nimetkin tytölle ja pojalle). Sitä ei kuitenkaan ole vielä lähetetty sairaalaan asti vaan neuvola haluaa lisätä siihen vielä esim. toisen sokerirasituksen ja jotain muuta mutta kuulemma rv 30 tienoilla sitten lähetetään.
 
Miina, ainakin minulle on sanottu ultran perusteella, että on tyttö tulossa, ja nimikin jo valmiina :) ! Saa nyt nähdä sitten, osuiko oikeaan, kun vauvan tavaratkin hankittu tyttöä ajatellen.

Minäkään en ole sairaalaa varten mitään kaavakkeita täyttänyt. En myöskään ole ottanut vakuutusta, kun en ole edellisillekään ottanut enkä tarvinnut.

Perjantaita odotan, kun sitten selviää ainakin jotain synnytystavasta ja ajasta. Jännittää muutenkin nähdä vauva ultrassa. Luotan kyllä, että kaikki on hyvin.

Roosamaria ja nuppunen 35+5 vk
 
]


Nimimerkki............monesko..........LA

Sukulaku ................2 lapsi...............27.7.2010, Naistenklinikka
Nirzu (42)................8 lapsi...............1.9.2010
Pinkki69 (40)...........1 lapsi...............6.9.2010 Naistenklinikka
Miina70 (39)............4 lapsi...............6.9.2010, LKS
Emily67 (42)............1 yhteinen........xx.xx.xxxx
Roosamaria69 (40).3 lapsi...............17.9.2010, Naistenklinikka
tete-a-tete (41)......5 lapsi...............20.9.2010
miita1969 (40)........3 lapsi...............23.9.2010 Tyks
vauvatoive10 (43)..3 lapsi...............28.9.2010 Kätilöopisto
Discovery (40++)....6 lapsi...............10.10.2010
Unna68 (41)...........3 lapsi...............18.10.2010
Rinja (40)................x lapsi...............15.11.2010
Tirlittan1968 (42)....2 lapsi...............15.11.2010 Jorvi
Jannika (39)............1 lapsi...............28.11.2010 Kätilöopisto
Jääräpää (xx)..........3 lapsi...............2.12.2010
Siiri S (39)................1.lapsi..............20.12.2010, TAYS
minnihiiri68(41)........2.lapsi..............22.12.2010, PS
Surina70(40v.).........x lapsi..............23.12.2010 PS
Ninni-70 (40)............2 lapsi..............25.12.2010 Naistenklinikka
Lokakuu...........................................26.12.2010
DolceVita (41)...........5 lapsi.............29.12.2010
Maikki (43)................2 lapsi..............01/2011
Teekuppi (40)...........4 lapsi..............25.1.2011
Oivikki (42)................1 lapsi.............22.1.2011
sela (41)...................4 lapsi.............29.1.2011
happihyppy (39).......3 lapsi..............1.2.2011 OYS
Naappuli (44)............3 lapsi..............xx.xx.xxxx
Padmashree (40)......1 lapsi..............xx.xx.xxxx
Little Bear (38).........1 lapsi...............4.3.2011
AinoEmilia (45)..........4 lapsi...............xx.xx.xxxx
MrsBree...(40)...........x lapsi...............27.3.2011


Syntyneet:..............................LA..................Syntynyt
Tirulii (41)................1 yht........24.1.10...........22.1.2010 tyttö :flower:
Äiti murmeli (42).....4 lapsi.......27.1 2010.......1.2.2010, tyttö :flower:
Johanna68 (41)......4 lapsi.......24.4.2010.......28.2.2010 poika :flower:
Päikki (41)..............2 lapsi.......3.7.2010.........17.6.2010 poika :flower:
Star (43).................3 lapsi.......2.7.2010.........24.6.2010 tyttö :flower:
Jadette (40)............3 lapsi.......6.7.2010 ........2.7.2010 poika :flower:
Hepuli71 (39)..........2 lapsi.......1.7.2010.........8.7.2010 poika :flower:
Minni (46)...............2 lapsi.......12.7.2010........12.7.2010 poika :flower:
Kääkkänä (34)........5 lapsi.......27.7.2010........15.7.2010 poika :flower:
Kaislakerttu (43).....3 lapsi.......9.8.2010..........2.8.2010 tyttö :flower:

Kadonneet lampaat
Metsämamma.(43)..xx lapsi..................LA.21.12.2009

Taustajännäilijät:
Annekristiina
Uudi
Mur-mur
Riikkaliisa

Vanha ketju:
40+ *odottajat*.. + YES, WE CAN!!! ,-)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1550525
 
Äiti Murmeliille onnea plussasta. :flower:

Itsellä on muuten alkanut myös pienoinen vauvakuume (jos nyt voi noin sanoa kun vauva kotona) nostaa päätään :whistle: . Miehelle myös puhuin ja ei hommaa mitenkään tyrmännyt ;) Ikää on juu siis 46...tohtiiko tässä kysyä tuota Discoveryn ikää...etkös ole mua muutaman vuoden vanhempi ja uskalsit "vielä".

Tällä on muuten tulossa vilkas syyskuu, alkaa vauvoja putkahteleen =)

- Minni ja vaavi 5 vko 1 pvä :heart:
 

Yhteistyössä