40+ ODOTTAJAT, vol 2

Kertokaapas naiset, millä ihmeellä saan tämän hemoglobiinini nousemaan? Nestemäinen rauta, ei auta. Obsidan, ei auta... nyt ostin koemielessä rautaa poretabletteina, josko se sitten imeytyisi. jääräpään mustamakkarakuuria en aloita, vaikka mustasta tamperelaisena tykkäänkin :) Rajansa kuitenkin kaikella.
Olen nyt toista päivää syyslomalla ja molemmat vapaapäivät on menneet ihan vain lepäämiseen! En mä kyllä aatellutkaan mitään suursiivousta tehdä, mutta kyllä nyt kaupassa täytyis jaksaa käydä...

- Siiri S ja typsy 31+1
 
:hug: menetyksen kokeneille.
Itse olen edelleen sitkeässä flunssassa ja kaiken lisäksi saimme hiljan tietää että äiti on vakavasti
sairas, joten tulen jäämään vielä pitkäksi aikaa suomeen. Äitini on rakkaampi kuin elämä toisella puolella maapalloa. Loput perheestäni palaa tänne ylihuomenna. Täytyy vaan toivoa parasta ja pelätä pahinta. :(

MrsBree 17+3
 
:hug: Halaus MrsBreelle.

Oma ( . )
Katson kauhuissani tuota meidän odottajien listaa ja tajuan olevani ihan yläpäässä... miten aika onkaan juossut.
Nyt on kaikki isommat hankinnat vauvalle tehty. Käytin siis kiitettävästi huuto.nettiä enkä ostanut uutena mitään. Vaatteita ja petivaatteita ja muuta sälää en ole edes harkinnut vielä, niitä varmaan kerkiää sitten äippälomallakin, vaikka oman äidin kanssa shoppailla (että pääsee mummukin osallistumaan).

- Siiri S ja typsy 31+2
 
MrsBree olen pahoillani Äitisi sairauden vuoksi - jaksuja&voimasia kovasti:hug::heart:

PikkuMyylle myöskin voimahali:hug:
Kovasti toivon, että kaikki pienillä asukeilla siellä masussais hyvin:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille!Ens viikon tiistaina sitten osastolle sairaalaan,nukkumisesta ei tule yhtään mitään :( Olo on muutenkin "outo",tunne etten ole enää raskaana vaivaa koko ajan vaikka yritänkin positiivisesti ajatella.Sen olen kuitenkin jo päättänyt että jos tämä raskaus menee kesken uudelleen en enää raskaudu.Tää alku kaikkenensa ei ole ollut helppoa laisinkaan.
 
Wabisabi tervetuloa!

Menetyksen kokeineille pahoittelut ja suuret lohtuhalaukset :hug:

Omaa napaa: eilen jälleen kontrolliultra :) Kaikki hyvin pienellä, painoarvio noin 1500 g ja virtaukset hyvät. Ihanaa! Keskusteltiin hiukan tuosta mun melko korkeasta hemoglobiinista ja multivitamiineista. Tämän lääkärin mielipide on että jos syö monipuolisesti niin ei tarvitse mitään (paitsi tietysti foolihappo alkuraskaudessa). Hän myös sanoi että omegarasvahapoilla on varmasti positiivinen vaikutus mun terveyteen muttei näe mitään syytä raskauden kannalta! Ja vielä loppukaneetiksi, että ravintolisiä on tutkittu vähän ja vaikutukset ovat yleensä osoittautuneet haitallisiksi. Siinä sitten suu auki totesin että ok, jätetään vitamiinit pois, kun niissä on rautalisä ja mun hemoglobiini keikkuu (Norjan) suositellun ylärajoilla. Mutta pääasia siis että pikkuinen kasvaa juuri niinkuin pitää.

Liikkeistä...olen utelias muiden kokemuksista. Minä edelleen (!) tarkkailen paljon. Joinain päivinä on lähes jatkuva pieni myllerrys ja töniminen käynnissä. Toisina on vain sellaisia varovaisia pyyhkäisyjä pitkin päivää. Onko muita jotka hysterisoivat tästä? Meidän pikkuisella on vauhdikkaita jumppahetkiä ehkä max. 2 krt päivässä...toisina päivinä jää nää rajut myllerrykset väliin ja on vain noita rauhaisampia liikkeitä. Nyt olen käynyt niin monessa ultrassa ja vauva kasvaa hienosti, että pitäisi uskoa että kaikki hyvin tästä vaihtelusta huolimatta :)

Täällä on talvi ja lunta jo paljon maassa...sellaista se on täällä pohjoisessa.
Hyvää loppuviikkoa toivottaa lokakuu 30+4
 
Rominas :hug: :hug:.

Minulla oli neuvola ja selvisi että hemoglobini tippunut 106:een. Ilmankos on ollut niin väsynyt olo. Aloitin nestemäisen raudan, se on minulla auttanut parhaiten. Joku kyseli mikä auttaisi kun rauta ei tahdo kohota. Minulla oli esikoisen syntymän jälkeen sama tilanne, kun olin menettänyt paljon verta ja jälkivuotokin jatkui ja jatkui. Silloin minulle määrättiin kaksi kertaa päivässä rautalääkettä ja se alkoi tehota.
Meikäläisen mahavauva kierii vielä eri asentoihin koko ajan. Neuvolantäti sanoi että niin se usein onkin vielä tässä vaiheessa. Kuulemma rv 34 aletaan seurata vauvan asentoa tarkemmin. Muistelen vaan että esikoinen kääntyi vasta aika myöhään pää alaspäin. Minulla aika runsaasti lapsivettä, se kai edesauttaa sitä että vaavilla tilaa liikuskella.
Selkä ollut parempi (ihanaa) mutta inhottavan sitkeä flunssa ollut päällä jo kaksi viikkoa. Vaivaa pahiten öisin ja nukkuminen sen takia ollut huonoa viime aikoina.

Ninni rv 31
 
Hei kaikille odottajille!

Tuolla vauvan saaneiden puolella on kovin hiljaista, niin piipahdan täällä. On ollut menetyksiä :|ja uusia tulokkaita :). Voimia ja haleja menetyksen kokeneille. Tervetuloa uusille 40 + -odottajille.

Meidän tyttö täyttää tänään 1 kk. Näin rauhallista vauvaelämän en tiennyt olevankaan. Tyttö syö, nukkuu ja tarkkailee ympäristöä hereillä ollessaan tyytyväisenä. Voi sitä sylien määrää, minkä hän saa, kun on isompia sisaruksia milloin 4, milloin 7 tai 8 tai 9. Kaupan tädillä oli hieman hämmästynyt ilme tässä kerran, kun olimme tytön ja hänen vanhimman veljensä kanssa kaupassa ja tuli puhetta, että nuorin ja vanhin lapsi mukana. Ikäeroa heillä 19 vuotta.

En vaan lakkaa olemasta kiitollinen, että vielä sain tuommoisen ihanan tytöntyllerön.

Terkuin Tete ja tyttö 1 kk
 
En vaan lakkaa olemasta kiitollinen, että vielä sain tuommoisen ihanan tytöntyllerön.
Ihanaa tete, että poikkesit :)
Minä juurikin miehelle sanoin (tänään on taas ollut joku ihme herkkispäivä ja pitänyt itkeä tihautella pitkin päivää), että ei voisi ihminen onnellisempi ja kiitollisempi olla, että vielä tässä iässä tämän sain kokea.

- Siiri S ja typsy 31+3
 
Mrs Bree :hug: voimia sinne.

Siiri minäkin olen huutonettiin yrittänyt tutustua, mutta en ole reksiteröitynyt, joten en voi huuttaa. En keksi mitään nimimerkkiä ja inhoan kaikkien salasanojen ja tunnutsten keksimistä!! Olen katsellut noita muita sivuja, joissa ei tarvitse rekiströityä ja kirpputoreille ajattelin tässä lähteä. Huomenna menen katselemaan lastentarvikkeita kaupoille. Mutta käytettynä haluisin löytää vaikka pieniä vaatteita ja ehkäpä vaunut (sellaiset eirllisellä vaunukopalla) sitten ajatetlin hankkia erikseen kevyemmät rattaat jotka käyvät jo vauvasta asti.

Tete ihanaa, että vauvasi on noin rauhallinen, varmaan siitäkin johtuu, että koko perhe on mukana ja rauhallinen, minä tässä ajattelin, että varmaan hermoilen niin tämän ainokaisen kanssa, että hermostutuan vauvan omalla käytökselläni.

Lokakuu minulla selvästi liikkeet tuntuvat aikaisempaan verrattuna heikompina, päivittäistä ja yhden päivän sisälläkin on selvää vaihtelua. Puhuin tästä neuvolassa ja th sanoi, että ehkäpä on vauva löytänyt jo vähän paremman asennon siellä kohdussa =) ja toisaan se asennon vaihtelu varmaa vaikuttaa siihen kuinka hyvin ne liikket tuntuvat/näkyvät.

Ninni kiva kuulla, että isommillakin vkoilla vauva vielä kääntyilee paljon, pikaista paranemista!

Jääris ajatella sinä olet jo noin pitkällä.

Oivikki ja Suoma 26+6
 
Hei pitkästä pitkästä aikaa!:flower:
En oo ollu palstoilla viikkoihin, oon kyllä aina välillä käynyt lukemassa kuulumisia, mutta en oo laiskana jaksanut sitten itse mitään kirjotella.

Ensimmäisenä onnittelut uusille tulokkaille ja vauvan saaneille :heart:
Ja sitten pahoittelut ja halit pikkuisen menettäneille :hug:

Mulla olo ja elo ollut aika tasaista, ei mitään suurempia ongelmia tai muuta ollut (koputtaa puuta). Senpä ei oo sit tullut kirjoteltuakaan, kun ei oo oikein mitään päivitettävää. Eilen kävin lääkärillä ja siellä se pikku-Sipi imi peukaloa :) Oli muuten vasemman käden peukku, tarkottaneeko, että hänestä tulee vasenkätinen..? mun veli on ja miehen äiti...hmm, nähtäväksi jää.

Sipi potkii ja paukuttelee tuolla kovasti, välillä tietenkin huolettaa jos ei just sillä hetkellä kuulukaan mitään, kun niitä alkaa kuuntelemaan. Mutta oon yrittänyt ottaa rauhallisesti (hahah) ;)

Sain taas eilen ihanan videon Sipistä ja tässä pieni vilaus vk 20+5
Aijaa.com - 6920615.jpg

Mekin käytiin tutustumassa tähän vauvatarvikemaailmaan tuolla kauppakeskuksissa ja täytyy sanoa, että aika pitkän pennin sais menemään jos kaikki ne "tarpeelliset" pitäis ostaa. oli jos jonninlaista välinettä ja värkkiä...mutta jospa sais sen järjen pysymään päässä, kun se osteluaika alkaa :)

Kaikille oikein mukavaa perjantaita toivottelen ja ihanaa viikonloppua!
 
Viimeksi muokattu:
"Pikku karhunen" sinua kerkesin jo huhuilla ja huolestuinkin hieman kun mitään ei kuulunut..

Ihana, että kaikki hywin - siulla&pikku Sipillä!!!:heart:

..ja ihuna on pikkisestä kuvainen, kaunis amorinkaarikin huulessa:)

Mukavaa talven jatkoa, ilmineera itsestäsi aina välillä, jookosta!!?:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Oi ihana mur-mur :)
Kiva kun joku on kaipaillut :heart:

Mitenkäs sun piinailut? Jokos kohta hyppäät tänne osastolle? Toivon niin sydameni pohjasta että tärppää pian :heart:

Yritän nyt päivitellä vähän tiheämpään. Nyt kun sain nuo tunnuksetkin tallennettua tohon, niin ei tarvi joka kerta niitä jostain etsiä ja kirjotella erikseen. Pienestä ne on asiat kiinni ;)
 
Juuu Little Bear kyllä mie olin huolissani..vaikka mitä kerkesin ajatella jo..

Mie piinailen täällä kuin viimeistä päivää!!(ihan kirjaimellisestikkin, melkeinpä..)
..alkaa usko&voimathin loppua, että vielä miulla kainaloisessa oma pieni tuhisisi..:ashamed:

Nyt menossa Kp27/25-28..oikiasti vasta tiistaille 26.10 odotteleisin vuotoa, koskapa ovis+ tulihin yllättäin vasta Kp15..
..saa nähdä sitten..kaikenlaisia "mukamas" oirehia on ollut - eilenhin nivusissa jomotteli monta tuntia, pakko oli ihan särkyläkettä ottaa..tisun päät ON kyllä tooooosi kipiät:$..

Hywiä vointeja siulle&pieniäiselle!!
 
Viimeksi muokattu:
Minä kanssa täältä ilmoittelen, kuinka ihanasti on mennyt 3 viikkoa. Tyttö syö ja nukkuu. Hieman jo tähyilee hetkisen maailmaa. Nukun edelleen omassa makuuhuoneessa kohta aikeissa siirtyä samaan kuin muutkin. Otan vauvan välillä viereen ja vain NAUTIN PIENESTÄ.

Tsemppiä kaikille ja osanotto menetyksestä Rominakselle.
 
Ensin Discoverylle halaus ja onnittelut hyvin menneistä viikoista. Nauttikaa toisistanne.

Sitten oma ( . )
Huomenna tarttis syysloman jäljiltä mennä töihin... Lomaviikko on mennyt hienosti ilman särkylääkkeitä eli lonkka on selkeästi tykännyt siitä ettei tartte istua työpöydän ääressä. Valvoin jo viime yön (varmaan peläten työviikkoa) ja miettien mitä viikosta tulee. Muutenkin mun yöt on tosi katkonaisia, kun selällään rupee pyörryttään ja typsy ei tykkää kummallakaan kyljellään olosta (alkaa kauhea potkiminen). Millä ihmeellä mä vielä nämä 3 viikkoa jaksan töissä... Anteeksi kauhea valitus (oikeasti olen tosi onnellinen ja tyytyväinen olooni, mutta...)!

- Siiri S ja typsy 31+6
 

Yhteistyössä