40+ ODOTTAJAT, vol 2

Itse kun noiden lääkkeiden kanssa pelehdin työkseni... Saa syödä magnesiumia raskauden aikana. Jotkut spekuloivat, ettei loppuraskaudessa, ettei estäisi supistuksia, mutten usko henk.kohtaisesti siihen. Tietenkin syödään normiannoksella n. 350 mg max. päivä.

Nyt vasta tuli epikriisi kotiin Taysista. Takerruin sanamuotoon: tuolloin (29.9.) ajatuksena ! lähteä synnytys käynnistämään. Toivottavasti ei jää ajatustasolle.

Tetellä tositoimet. Hienoa, ettei mene paljon yli. Ne viimeiset päivät ja jopa viikot todella rasittavia.
 
Meinasin etta tuo opiskelija oli vaan liian innokas arvailemaan, masukin sukupuolta :)
Tuskinpa niin kokematon ultraaja sita edes pystyisi kertomaan.
Otan kylla selville vauvan sukupuolen, minulle on varattu rakenneultra 4d:na tuonne marraskuun loppupuolelle. Siihen sitten luotan paremmin, onhan kyseessa 23 viikko.
 
Hei kaikki!
Ihanaa Siiri Sisilisko kun kaipailit =) Täällä kaikki hyvin. Olen ollut kaksi viikkoa kamalassa flunssassa. Se alkoi poskiontelontulehduksena ja juuri kun luulin että se meni jo ohi, ääni katosi ja tuli kamala yskä. Yskin niin että lantionpohjan lihakset meinas pettää ;). Nyt tuntuu että vihdoin on menossa ohi, ihanaa, ja saan nukuttua enemmän kuin tunnin, parin pätkiä.
Olen tänään taas menossa kontrolliultraan. Huih, aina se jännittää. Tänään on JUURI täsmälleen se päivä kun neljä vuotta sitten pieni tyttäremme kuoli masuun eli 26+3. Onneksi tämä kyytiläinen pyörähtelee juuri nytkin. Mutta vaikea hallita tunteita siellä ultrapöydällä maatessa kun kaikki nuo tunteet tulevat niin elävinä pintaan... :(. Jos ja uskon että kun tänään on kaikki hyvin, niin sitten harvennetaan kontrolleja.

Uff, yöpyöriminen ei kuulosta hyvältä Siiri, onko sulla edes mahdollisuutta ottaa välillä tirsoja kompensoidaksesi huonot yöunet? Siinä väsähtää nopsasti...

Terveiset pilvisestä pohjoisesta
lokakuu 26+3
 
Hei kaikille uudestaan =) Pakko heti tulla kertomaan ihanat ultrakuulumiset: vauva kasvanut juuri niin kuin pitää, painoarvio 882 g, virtaukset normaalit. Olen onnesta soikeana. Ja tällä kertaa näytti että tyttöhän siellä masussa pyörii... :heart:

helpottunut lokakuu
 
IHANAA lokakuu, että kaikki on hyvin.

Mulla on tavallistakin syvempi lorvikatarri. Viime yönä sain nukuttua ensin 3 h, sitten vessareissun jälkeen vielä 4h, joten olen pirteämpi, vaikkakin edelleen erittäin väsynyt. Viime yönä en herännyt kertaakaan supistukseen!
Työnteko ei todellakaan maistu. Milläkähän verukkeella sitä voisi saikkua hakea... |O

- Siiri S, 27+2
 
Siiri...älä käytä sanaa veruke. Väsymys ja esim supistelut riittävät oikeasti saikun perusteeksi. Sinä olet nyt uuden kansalaisen kasvatusalusta ja eivät varmaan saikussa kitsastele eli ota riskiä. Oot nyt semmosilla viikoilla et masuasukille täytyy taata vielä muutamaksi viikoksi vakaat olot :)

Lokakuulla kivoja kuulumisia. Onnea! :flower:

Pinkkis ja torkkuva Neiti 16 pv.
 
Pinkki on oikeessa Siiri! Luota Pinkkiin :)

(.) Rakenneultra oli tänään, mutta vauvan sukupuoli jäi mysteeriksi, sillä se ryökäle piti jalkojaan ristissä koko ajan :headwall:. Kaikki näytti olevan kuitenkin kunnossa. Tosin kasvoja ei nähty ihan kunnolla, kun oli hankalassa asennossa. Ultraaja meinas kuitenki, että ei näkynyt huulihalkiota tai muutakaan poikkeavaa. Mietin nyt, että jätetäänkö sukupuoli yllätykseksi vai pitäiskö käydä yksityisellä vielä ultrassa. Kaksosistakaan en tiennyt toisen sukupuolta, mutta luotin omaan olooni, joka pitikin sitten paikkansa. Mun mies on nyt nähnyt unta, että se on tyttö. Itselläni on poikaolo, vaikka omissa unissa vauvalla on ollut aina sukupuolineutraalit värit vaatteissa.

Magnesium, villasukat ja jalat koholla sängyssä ilmeisesti auttoi, sillä viimeyönä ei suonenvetoa tullut. Otan lisäksi monivitamiineja, joten ajattelin, että nyt jatkossa puolitan sen magnesiumtabletin.

Happis ja pikku-Kalle(?) 21+1
 
tete-a-tete:llä on jo hyvässä lykyssä pikkinen syntynyt!:heart:

_lokakuulla_ Oikein ihania ultrauutisia - Onnea kovasti!!:wave::heart:

happiksellahin samoiten niin ihanat ultra kuulumiset, pikkinen voi hyvin ja kasvaa!!!:):heart:
 
Viimeksi muokattu:
Bree kyllä varmaan sitten jo näkyy, jos pieni vain kääntyy sopivaan asentoon.

Siiri
lääkärin juttusille vain, kun kerran supistelee.

lokakuu ihanaa, että pienellä tytöllä on siellä kaikki hyvin :heart:

Happis onnea hyvistä ultra uutisista vai pitää se pieni teitä jännityksessä. Kiva, että ei suonenvetoja ole ollut nyt.

Hyvä yötä kaikille :wave:
 
Happis ja lokakuu: Ihania ultra kuulumisia teillä!! :heart:

Jokohan tete-a-tete saanut ihanan pikkuisen??:heart:

on: Täällä omien pelkotilojen kanssa ollaan taas vaihteeksi :ashamed: pyöritty ja sain onneksi ultran aluesairaalaan huomiseksi...
Onneksi edellisen kerran lääkäri oli kirjoittanut papereihin, että voi ottaa yhteyttä suoraan jos jotain mielen päällä, niin ei tarvinnut alkaa sepustelemaan omaan tk:een perusteluja lähetettä varten, että miksi pitäis päästä taas ultraan... Nyt yritän pitää hermoni yön yli kurissa ja ajatella positiivisesti...
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä Tete-a-tete on saanut ihanan pikkuisen TYTÖN! 3525 g ja 50 cm

Ei sit tullut yli viiden kilon vauvaa vaan ihana pikkuinen neito ja vain päivän yli lasketun ajan.

Niinhän siinä kävi, että tuon yöllisen viestini jälkeen klo 6.30 alkoivat supparit olla sitä luokkaa, että sairaalaan oli lähdettävä. Sairaalan aulassa pääsi itku, kun sattui niin paljon. Suoraan saliin ja vaatteet veke. Päälle ihana avonainen sairaalapaita, muuten eevan asu.

Kätilö kysyi, mitä lääkettä haluan. Sanoin ensin, että ajattelin olla työn sankari, mutta en taida sittenkään, kun sattui niin paljon. Ensin laitettiin paracervikaalipuudute kohdunkaulaan, joka auttoi todella hyvin. Kivut hävisivät kokonaan. Puudute tehosi reilun tunnin, jonka jälkeen sain saman uudestaan. Vaikutusaika suunnilleen sama.

Lepäilin ja katselin monitorista supistuksia, joita en lainkaan tuntenut. :)

Kun aloin taas tuntea sietämätöntä selkäkipua, sain selkäydinkanavaan spinaalipuudutuksen. Siitä levisi taivaallinen olotila, joka vei kivun. Taas vain köllöttelin ja katselin suppareita koneelta. Kotona supistukset olivat luokkaa 30, mutta tässä vaiheessa jo 70 eli melkoisen paljon kipeämpiä, mutta en tiennyt kivusta mitään. Taas vain lepäilyä ja odottelua, että kohdun suu aukeaa tarpeeksi.

Noin klo 9 aikaan kohdun suu oli auki 8 cm, johon se jämähti. Kätilö tarkisti tarjonnan ultralla ja vauva olikin avotarjonnassa, joka hidasti synnytystä.Sydänäänet heikkenivät, joten paikalle pyydettiin lääkäri. Hänestä äänten vaihtelu oli kuitenkin hyvä. Koska kohdunsuu ei auennut enempää ja vauvan tarjonta pysyi avonaisena, allettiin valmistella sektiota, koska vauva ei olisi mahtunut ulos tuossa asennossa. Huone täyttyi lääkäreistä ja vissiin parista kandista, kätilöistä ja kätilöopiskelijoista, joku otti samalla verikokeita minusta. Siinä olin paikat leväällään kaiken tämän hässäkän keskellä autuaan tietämättömänä kivusta ja särystä. Aloin nauraa, vaikka tilanne oli jonkin verran vakava. Tuli niin koe-eläin olo kaikesta väestä ympärilläni. Kukaan ei katsonut minua yläpäähän, vain alapää kiinnosti. :D Tiesin ja tunsin, että siellä oli jonkin sortin pukamatkin, joista olin jo jonkin aikaa kärsinyt, joten heillä oli todella mielenkiintoiset näkymät. Sehän on vain ammattivalintakysymys. Heh heh.

Kätilö neuvoi vielä minua menemään kontilleni ja kävelemään sen verran kuin piuhoilta pystyin. Kontillaan olo kuulemma on vanha konsti saada vauva kääntymään. Olinkin semmoiset 20 min. kontillani peppu kohti kattoa. Tässä vaiheessa onneksi oli seuranani vain vauvan isä, ei siis koko sairaalan henkilökunta.:p Kävelin jonkin verran ja kas vain, seuraavassa tarkistuksessa vauva oli raivotarjonnassa! Ei siis sektioon tarvinnut mennä.

Sain toisenkin spinaalin jossain vaiheessa, koska lääkäri oli sitä mieltä, että koitetaan sitä ja noita asennon vaihteluita. Ja taas autuas olo. Monitorista näin, että supparit olivat luokkaa 100. Ja minä olin itkenyt kivusta, kun ne olivat kolmessakymmenessä!

Kellon ollessa n. 13 sanoi kätilö, että kohdunsuu on täysin auki. En kuitenkaan heti tuntenyt ponnistamisen tarvetta, joten odottelimme viitisentoista minuuttia. Sain vielä yhden puudutuksen kohdunkaulaan eli pudenduspuudutuksen, joka auttaa juuri ponnistusvaiheen kipuun. Kätilö kysyi jo varhaisessa vaiheessa haluanko sen ponnistaessa. Sanoin haluavani, koska mieleeni muistui se hirvittävä polte, jota tunsin kun viisikiloista vauvaani punnersin ulos. Pelksäsin nytkin tuota kipua aluksi enkä meinannut uskaltaa kunnolla ponnistaa. 13.15 aloin tuntea tarvetta alkaa tosi toimiin. Aluksi tunne hävisi pian ja ponnistussupistuksissa oli pitkä väli. Oli tarkoitus, että synnyttäisin jakkaralla, mutta kätilö ehdotti, että aloittaisin sängyllä kyljelläni. Hän myös ajatteli niitä pukamaraasujani, jotka vain voisivat pahentua, jos joutuisin pitkään punkemaan jakkaralla. Lopulta aloin tuntea tiheään kunnon ponnistussupistuksia ja tein kaikkeni, että vauva eteni kanavassa. Huomasin myös, että puudutus tehosi eikä kipua tuntunut - vain tarve ponnistaa ja paineen tunne.

Lopulta kävi niin, että en pystynyt enää siirtymään jakkaralle, koska vauva eteni vauhdilla. Klo 13.35 hän sitten oli syntynyt.

Minulta pääsi itku. Olin ennen kaikkea helpottunut siitä, että sain niin täydellisen lapsen. Koko raskausajan minua oli vaivannut pelko, että mitä sitten, jos kaikki ei mene hyvin ja/tai lapsella on jokin sairaus tai vamma. Enhän ollut käynyt punktiossa, vaikka pieni riski olikin (ultran ja verikokeen seulassa sain arvon 240, kun normaali on 250).

Tätä vauvaa tekemällä tehtiin kaksi vuotta, lapsen isän kanssa on menty ylä- ja alamäkiä, suhdetta edelsi vaikea avioero isompien lasten isästä (tämän lapsen isä ei kuitenkaan ole "syyllinen" eroon, tapasin hänet vasta eron jälkeen) ja murrosikäiseni olivat koetelleet koko raskausajan hermojani suhtautumalla tympeästi vauvan tuloon. Tuona hetkenä sain palkintoni: täydellisen pienen tyttövauvan, joka oli vielä standardikokoa.

Tänään tulimme kotiin. Vanhin lapsi, joka eniten on ollut välillä suorastaan ilkeä (huusi jossakin vaiheessa, että toivottavasti se vauva on vammainen) otti auvan syliinsä ja alkoi miettiä nimiä. Muutkin ovat vauvaa käyneet kehdossa katsomassa ja vitsailevat hyväntuulisesti siitä. =)

Kaikkea ei kuitenkaan voi saada: tuo vanhin lapsi myös sai raivarin lapsen isälle tänään, juuri tuosta nimiasiasta.

Olen tosi onnellinen vauvasta ja toivon, että jonkinlainen rauha laskeutuu tuon 17-vuotiaan ja vauvan isän välille.

Sen vielä sanon, että puudutukset ovat lääketieteen lahja naisille. Oli uskomaton kokemus saada kokea kivuton synnytys. Neljä isompaa lastani olen synnyttänyt melkoisen kivun kanssa.

Taidan tästä hiljalleen siirtyä tuonne toisee pinoon, mutta toki käyn täälläkin kuulumisianne kurkkimassa.

Onnellista odotusta teille kaikille!

Tete-a-tete ja kauan odotettu tyttö 2 pv
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut tete-a-tete[/B] ! Olipas aikamoista "puuhastelua", muttei onneksi niin kivuliasta.

Omanapaista neuvolahöpötystä ! Viimeistään tässä vaiheessa on erittäin itseensä käpertynyt...
Paino laskenut, niin että turvotus oli helpottanut. Olenkin koettanut juoda enemmän. Alapaineet koholla. Ei laskenut useammallakaan mittauksella alle 96. Pissa puhdas. Hb hyvä 138. Vauva ei ole laskeutunut ollenkaan. Pää heilui valtoimenaan. Sf-mitta oli 35 cm.

Saa nähdä. Terkkarinkin mukaan voi olla, ettei käynnistetäkään vielä ens keskiviikkona.

Discovery 37+4
 
40 ja plus


Nimimerkki............monesko..........LA

Discovery (40++).....6 lapsi...............10.10.2010
Unna68 (41)............3 lapsi...............18.10.2010
Rinja (40)...............x lapsi................15.11.2010
Tirlittan1968 (42)......2 lapsi..............15.11.2010 Jorvi
Jannika (39)............1 lapsi...............28.11.2010 Kätilöopisto
Jääräpää (xx)..........3 lapsi..............2.12.2010
Siiri S (40)..............1.lapsi..............20.12.2010, TAYS
minnihiiri68(41).......2.lapsi...............22.12.2010, PS
Surina70(40v.)........x lapsi..............23.12.2010 PS
Ninni-70 (40)..........2 lapsi..............25.12.2010 Naistenklinikka
Lokakuu.......................................26.12.2010
DolceVita (41).........5 lapsi.............29.12.2010
Maikki (43).............2 lapsi..............01/2011
Teekuppi (40).........4 lapsi..............25.1.2011
Oivikki (42).............1 lapsi.............22.1.2011
sela (41)................4 lapsi.............29.1.2011
happihyppy (39)......3 lapsi..............1.2.2011 OYS
Naappuli (44)..........3 lapsi..............xx.xx.xxxx
Padmashree (40)....1 lapsi...............xx.xx.xxxx
Little Bear (38).......1 lapsi...............4.3.2011
Bugsy (40)............8 lapsi...............22.3.2011
MrsBree...(40)........6 lapsi...............27.3.2011
ÄitiMurmeli (42)......5 lapsi...............15.4.2011
Rominas (40)..........2 lapsi...............6.5.2011 OAS
Daria10 (40)..........2 lapsi...............13.5.2011


Syntyneet:..............................LA..................Syntynyt
Tirulii (41)................1 yht........24.1.10...........22.1.2010 tyttö
Äiti murmeli (42).....4 lapsi.......27.1 2010.......1.2.2010, tyttö
Johanna68 (41)......4 lapsi.......24.4.2010.......28.2.2010 poika
Päikki (41)............2 lapsi.......3.7.2010.........17.6.2010 poika
Star (43)...............3 lapsi.......2.7.2010........24.6.2010 tyttö
Jadette (40)..........3 lapsi.......6.7.2010.........2.7.2010 poika
Hepuli71 (39)..........2 lapsi.......1.7.2010.........8.7.2010 poika
Minni (46)..............2 lapsi.......12.7.2010.......12.7.2010 poika
Kääkkänä (34)........5 lapsi.......27.7.2010.......15.7.2010 poika
Kaislakerttu (43).....3 lapsi.......9.8.2010.........2.8.2010 tyttö
vauvatoive10 (43)...3 lapsi........28.9.2010......20.8.2010 poika
Miina70 (39)..........4 lapsi.....6.9.2010...........24.8.210 poika
Nirzu (42)..............8 lapsi......1.9.2010.........25.8.2010 poika
Pinkki69 (40)............1 lapsi.....6.9.2010........6.9.2010 tyttö
Roosamaria69 (40)....3 lapsi....17.9.2010........11.9.2010 tyttö
miita1969 (40).........3 lapsi......23.9.2010..........20.9.2010 poika
tete-a-tete (41).........5 lapsi.....20.9.2010.........21.9.2010 tyttö

Kadonneet lampaat
Metsämamma.(43)..xx lapsi..................LA.21.12.2009
Sukulaku ................2 lapsi...................27.7.2010, Naistenklinikka
Emily67 (42)............1 yhteinen.............xx.xx.xxxx

Taustajännäilijät:
Annekristiina
Uudi
Mur-mur
Riikkaliisa

Vanha ketju:
40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Vauvautuneet äidit 40 ja plus
Vauvat 0-12kk
 
Viimeksi muokattu:
Sydämelliset onnittelut tetelle!
Päivitin sitten ekan kerran tuota meidän listaakin (ja samalla sen oman iän niin, että todellakin kuulun tälle listalle) :)



Mä tein tänään 12 h työpäivän ja nyt on NIIN väsy, että jalat vaan tärisee... Toinen yö peräjälkeen, kun en herännyt suppareihin. Toivottavasti pääsin niistä eroon. Ensimmäiset vauvanvaatteet kotiutuneet, sain työkaverilta.

- Siiri S, 27+3
 
Onnea Tete-a-tete tyttövauvasta:flower::heart:

Kun katselin ketjussa olevien listaa niin tuli sellainen apua!-olo kun lista tosiaan elää kokoajan ja oma nimi siirtyy kohti yläpäätä:D. No olihan siellä vielä muutamia nimiä ennen mutta kuitenkin...
 
Viimeksi muokattu:
Onnea tete-a-tete pienestä tyttösestä :flower: Hienoa että kaikki meni hyvin!

Kuten jääräpää totesi, oma nimi hiipii pikkuhiljaa ylöspäin! Aivan kuin olisin lukenut syyskuisista (käyn urrkimassa synnytyskertomuksia :ashamed:) että miitakin olisi jo saanut vauvansa...mutta en muista lopputulosta yhtäkkiä :confused:

Täällä liitoskivut vaan lisääntyy, vaikka en ymmärrä miten se on mahdollista! Turvotusta oli muutaman päivän vähemmän, mutta tänään taas on sitten vasen koipi ollut aikamoinen...no, kohta nämä on ohi! Toivotaan, että ensi viikon lopulla jo saisin sen käynnistyksen.
Tiistaina neuvolassa oli painoarvio viikoilla 35+4 3,8 kg, sf mitta oli 39. Eli.....oikeesti toivon pikaista synnytystä!

T. Unna ja Toivo 35+6
 
ONNEA TETE-A-TETE!!!!
Ihanaa saada kaunis ja täydellinen pikku tyttö !!!!!
Mun vauva on nyt reilut 4 viikkoa, ja on nyt suunnilleen saman kokoinen kun sun pikku tyttönen,
hurjaa kasvua siis meillä. Kuukaudessa tullut 8 senttiä pituutta, ja kilo painoa, nyt 52 cm ja 3580 gr.
JUU, on huima ero synnyttää pienempi vauva, olen samaa mieltä :) Onneksi teillä kaikki hyvin,
ja minustakin on mukavaa seurata teinien touhuja ja puheita vauvan kanssa.
Eilen 12 v sanoi että " MITEN NOIN PIENTÄ VOIS OLLA RAKASTAMATTA:heart:
 
:flower:ONNEA IHAN HURJASTI tete-a-tete PIKKISESTÄ TYTÖN TYLLERÖISESTÄ!!!:flower::wave::heart:

Rauhaisaa yhdessäoloa koko perheelle, jospa se tytär ja vaavin isäkin löytäisivat "kultaisen keskitien":)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea tete-a-tetelle ja miitalle:flower::flower:!

Meidän tyttönen on kasvanut hirmu vauhdilla, enkä paljon ehdikään muuta kuin imettää ja vaihtaa vaippoja. Huvitti, kun vauvatoiveen vauveli painoi vähemmän kuin meidän alle kaksi viikkoinen, joka jo keskiviikkona neuvolassa painoi 3700 g, ja oli tosiaan puoli kiloa kasvanut reilussa viikossa.

Vähän mulla on imetyksen kanssa epätietoisuutta, kun vauva tuntuu välillä imevän monta tuntia putkeen, ja tietystia alkuyöstä, kun itse on väsynyt.

tete-a-tete, mulla vähän samanlainen perhekuvio kuin sulla. Isommat tytöt meilläkin suhtautuneet vauvaan kivasti=)
 
Perjantaita ja Ihanaa sellaista!!

Ultrasta tultu ja kaikki loistavasti!! Pituutta oli kertynyt 19 mm ja sydän sykki hurrrrjaa vauhtia. Tohtoris-setä pisti ihan voluumit päälle, jotta kuulin sykkeenkin! :heart:
Pituuden mukaan vkoja olisi 8+3 mutta ajattelin vielä pysyä omissa laskuissani ja olla 8+0 tänään.

Ihanaa perjantaita kaikille!!:heart:
 

Yhteistyössä