40+ ODOTTAJAT, vol 2

Kiitos onntteluista!

On tässä ollut kiireinen neljäviikkoa. Omasta toimenpiteestä toipuminen, Suoman hoitaminen ensin sairaaloissa ja sitten nyt kotona on ollut voimia vaativaa ja tosiaan sitten olen yrittänyt nukkua, kun mahollista. Syömien on vieläkin hänelle hastavaa joskin nyt menee tarvittava määrä maitoa jo rinnasta rintakumilla ja pullolla. Pumppailen maitoa tässä sitten syöttö väleillä. Varmaan arki tästä väljenee, kun painoa tulee Suomalle lisää ja hän voimistuu syömisessään.
 
Oivikki Sydänlämpimät onnittelut pikku prinsessasta.:kiss::flower: Toivotaan, että sektio-haava
paranee pian. Kovasti jo kaipailinkin missä olet, mutta nyt onneksi kullan kanssa jo kotona. Siunaten Uudi
 
Morticia kyseli oliko kymmenen vuotta sitten erilaista kuin nyt tämä odottaminen. Itse huomaan, että oireet ovat ihmeen samanlaiset kuin silloinkin, enkä ole jaksamisessakaan huomannut juuri eroa. Itsekkäämpi olen nyt kuin silloin eli jos väsyttää, niin menen kyllä lepäämään ja isot ihmiset(mies) saa hoitaa muita ja itsensä. Lisäksi se sellainen ylimääräinen jännitys on poissa. Se ehkä liittyy enemmän siihen, että on kolmas tulossa, eikä ensimmäinen. Eli kun on kaksi suht tervepäistä lasta saanut kasvatettua koululaiseksi, sitä uskoo että selviää tästä yhdestäkin. Sitä pelkään, miten jaksan yövalvomiset ja sen alituisen hoitamisen, mitä se alku on. Kun kroppa on kuitenkin vanhempi ja miten selviää ja palautuu synnytyksestä. Parisuhde joutuu myös koville, mutta siitä en osaa huolta kantaa, yhdessä tähän on ryhdytty.

Ai niin, mur-murin ehdotus oli hyvä. Konkretisoituu itsellekin missä mennään.

Taavi 15+3
 
Oivikki, on varmasti ollut haasteellista ätinä olon alku. Oletko saanut apuja arkeen? Sektion jälkeen on kyllä varmasti ollut haastavaa hoitaa vauvaa.
Itsekin jouduin pumppaamaan maitoa aikanaan, kun poika ei jaksanut alkuun syödä rinnalta ja sitten kun vähän jaksoi, niin teki tissilakon 4 kk:n ikäisenä. Pumppailin siihen saakka, kun hän oli 8 kk. Syötön lisäksi menee aika pumppaamiseen. Jaksamista!
 
Onnea myös minunkin puolesta vaivautuneille:flower:

Koulutuksessa käyty ja yllätys, yllätys ei siellä ollu ollenkaan huonoa oloa. Kotiin kun tulin, niin oli sitäkin enemmän. Mitähän tää oikein on. =) Eväitäkin jäi syömättä, kun ei tarvinu niitäkään popsia. Arvelin, että se olis jo helpottanut, mutta ei. Huomenna olis eka neuvola. Vähän jänskättää, kun terkalla on ultraus laite, niin päästään taas vilkaisemaan onko vielä sydänäänet tallella.:|
Viidenmamma ja 8+0
 
Oivikille valtavasti Onnea pikku prinsessan syntymän johdosta. Ihana,että olette päässyt jo kotia. Kyllä kaikki lähtee sujumaan alkuhankaluuksien jälkeen.

Ja kiitoskia onnitteluista teille kaikille :)
Pojan kanssa hieman tissimaidon kanssa riittävyysongelmia, mutta lisämaito on onneki keksitty.

Edelleenkin kuuluttelen Teekuppia, missä sinä luuraat? Kerrohan itsestäsi jotakin.

:heart: Sela ja Pikku-Ukko 3 vkoa
 
Onnea huomiseen neuvolakäyntiin viidenmamma.

Mulla on toinen neuvola ylihuomenna, vähän jänskättää vaikka mitään syytä ei olis. Toivon että painoa ei olis tullut kovasti lisää (kotivaa'an mukaan ei ole tullut yhtään) ja että sydänäänet kuuluisivat.
 
viidenmamma ja Morticia, onnea neuvolamatkoillenne.

Onko teillä viidenmamma ihan tavallisessakin neuvolassa ultra? Vau. Se nimittäin helpottaa huomattavasti kun ihan näkee, että miten siellä masussa menee. Täällä meillä vain sellainen hikinen doppleri, jolla saa alkuraskaudessa hakea toooooosi kauan, että jotain kuulee.
 
Oivikki vielä, oikein kelasin vanhaa ketjua kesään taaksepäin, kun muistelin että sulla oli hyvät testitulokset, näinkö luotettavia ne nyt sitten on. Itsehän en ottanut testejä ollenkaan, aikanaan palstalla keskustelimme testeistä ja niiden luotettavuudesta. Toivotaan että vauvalla kaikki hyvin ja kehittyy hienosti, moni Down lapsi nykyään pärjää upeasti elämässä ja on vanhemmilleen oikea päivänsäde ja ilonaihe:heart:
 
Heissan...missä vaiheessa ootte vauvan tarvikkeita hankkinu?Musta tuntuu että pitäs jo nyt kun ei koskaan tiedä miten jaksaa sit loppuraskaudessa.Ostin tänään tukivyön Baby Stylestä,40 euroa makso mutta on kyllä hyväntuntuinen ja sitä voi pitää yölläkin jos on tarvetta.Mulla neuvola kuukauden päästä ja siitä 2 viikkoa niin 28 viikon ultra,sokerirasitustesti siinä välissä vielä.Psykiatrin vastaanotolla käyn näiden negatiivisten ajatusten ja itseinhon takia :( mutta jospa tää tästä vielä helpottas jossain vaiheessa.Ai niin,yöunet on taas hakusessa...ei Nukku-Matti käy meillä :(
 
Mulla ei kauheasti oo hankittavaa, paitsi vaatteita, kun esikolta jäi lähes kaikki tarpeellinen. Imetystyynyn ostan, samoin tuplamatkarattaat, mutta vasta joskus ensi kesänä. Esikkoa odotellessa ostin rattaista ja kaukalosta lähtien tosi aikaisin, varmaan n. puolivälissä raskautta.
 
Mä kävin just tänään ostamassa viimeiset vauvatarvikkeet. Toivottavasti ei enää tule lisää ostettavaa, aika hurjasti saanut rahaa menemään noihin kaikkiin :xmas:
Tosin moni juttuhan niistä on sellainen jota voi käyttää pitkäääään, mutta näin lyhyen ajan sisällä ostaessa tuntuu hurjilta summilta. Me siis alettiin ostamaan vasta tän kuun alussa noita jutskia, johtuen tilanpuutteesta (piti raivata mun työhuone tyhjäksi) ja vielä sellaisesta pienestä epävarmuudesta, että mitä jos kaikki ei menekään nappiin.... Mulla nyt rv 34+2

Joitain pikkuvaatteita tuli kyllä osteltua jo aiemminkin, kun ne vaan on niin söpöjä :)
 
Meillä on vaunut tilattu ja pitäs tulla hyvissä ajoin ennen laskettua aikaa,tilattiin Emmaljungan Duo Mondial vaunut ja niihin upposikin rahaa sit ihan tarpeeksi,nyt jos sais käytetyn pinnasängyn ja hoitopöydän ja sit kaiken muun lopun vois ostaa lähellä laskettua aikaa.
 

Yhteistyössä