40+ odottajat Vol 3.

Ihanaa kun täällä on nykyään näin vilkasta keskustelua!

Tervetuloa LeiaK ja Säihke! Lisäsin teidät etusivun listalle ja muutin en nyt enää muista keiden iät oikeiksi. Tarkistelkaa ja huomauttakaa jos on väärin. Ja jos haluatte että lisään tuon synnytyssairaalanne niin kertokaa siitäkin.

Pahoittelut jos en muista kaikkea kommentoida, luin kyllä mutta kun tää muisti on mitä on.....

Ja sitten ON:
Tänään oli kolmas äitiysneuvolakäynti ja kuulumiset olivat hyvät:

Hb126
paino196g / vko (vain, tästä olen erittäin ylpeä!)
RR 136/87
vauvan syke 146
sf-mitta 20cm

Vino pino Kelan papereita lähti mukaan täytettäväksi, taidan laitella saman tien kuntoon. Eipä sillä väliä minkä vuoden pakkaus sieltä tulee, melko neutraaleitahan niiden vaatteiden on kuitenkin oltava väritykseltään oli vuosi mikä hyvänsä. Lisäksi sain ajan sokerirasitukseen 7.4. ja seuraavan neuvola-ajan 18.4. Ihan kätevästi menee muuten tuo 18. pv kun siihen perään sain heti Pipan 2v.-neuvolatarkastusajan.

24pv. olis sitten 4D-ultra.....

Morticia ja Toukka 22+1
 
Vaunuista, me ollaan katsottu Gessleinejä ihan siitä syystä, että ymmärtääkseni taittuvat aika pieneksi ja pitäisi mahtua minunkin pikkuautoon. Mutta mikä on teidän kokemus kolmipyöräisistä? Ovat varmaan ketterät muuten, mutta entä talvella?

Jos joku on kiinnostunut kolmipyöräisistä sinibeigeistä Hartan-vaunuista, yhdellä lapsella olleet, niin tutulla olisi sellaiset myynnissä. Löytyvät Porvoosta. Kauppasivat niitä meille, mutta väriasiassa olen nyt sitten vähän nirso, enkä halua sinisiä...

Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
Onpa kivaa kun meitä odottajia on tullut lisää tänne :)
Ja luen kaikkien teidän kirjotuksia mutta lahopää kun oon, niin en muista aina kaikille kommentoida.
Joten kirjoitelkaa vaan,ihana on teijän juttuja lueskella.
Laittelin eilen nettiin ilmotuksen että haen Nyytille peittoa ym.liinavaatteita ja nythän niitä onkin sit tulossa aika lailla.Huomenna menen kattomaan mitä kaikkee saan Nyytille,jotenkin kivaa kun ei tartte kaupoissa juosta hullun lailla vaan saan yhdestä paikasta kaiken mitä tarviin ja vielä todella edulliseen hintaan.
Me kun ostettiin Emmaljungan Duo Mondial vaunut ja niihin meni 1000euroa,niin ajattelin sit kaiken muun käytettynä hommata,enkä oo kyllä uutta huonompaa tavaraa vielä saanut :)
Olen aina ollut säästäväine ihminen joten tuntuu jotenkin turhalta laittaa kauheesti rahaa uuteen kun käytettynäkin saa hyvää tavaraa kun vain osaa valita.
Uusi lääke on paljon parempi,ei polttele mahaa ollenkaan...jippiii!!Jospa se hoitas tän streptokokin pois :)
 
Lauantaita palstalle!

Ja kiitokset Morticia listapäivityksestä, huomasinpa vain, että meitä onkin monta heinäkuun lasketulla ajalla. Jännää ja kivaa!

Miehen mukaan hän on nyt sitten oman osuutensa vauvaan liittyviin hankintoihin tehnyt. Hän on nyt ostanut sitten uuden ja turvallisemman auton. Sillähän ei tietenkään ole mitään väliä, että minä ja napero liikuskellaan varmaan enemmän minun pikkukotterolla, mutta hän on nyt ajatellut perhettä ;) Kait tuossa lausunnossa oli vähän pilkettä silmäkulmassakin, mutta liikuttavan innoissaan hän hankinnasta kuitenkin on.

Naapuri lahjoitti myöskin meille syöttötuolin, sellaisen tripp-trapp kopion. Toisaalta olisin voinut ostaa ihan aidonkin sitten kun se on ajankohtaista, mutta kun kerta ovelle tuoli tuotiin, en nyt sitten raaski olla ottamatta. Ihan ehta peli.

Jaahas - pesukone pysähtyi. Täytyy lähteä nostelemaan pyykki kuivumaan.
Pikkumyylle vielä peukutus, toivottavasti lääke puree.

Terkut
Leia & napero
 
Tervetuloa masunkasvattajiin LeiaK & Säihke toivotteleepi mur-mur täältä taustalta!!:wave::heart:

Mukavaista viikonloppua kaikille toivottelen!!


ON..Mie olin kauhiassa vatta taudissa 2 päivää - ylä & alapäästä tuli tavaraa hyvä kun hegissä selvisin, Huh:O
..nyt sitä Jouluvaavia pitäis jaksaa hiljaksiin yritellä:rolleyes:
Mieskin ollut vaan kuumeen kourissa monta päivää, mitenhän ne simpat on siitä selvinny?: /
..No, näinhän mie muistelinhin..:ashamed:
Kuume keittää siittiöt
 
Viimeksi muokattu:
Voi Mur mur, toivottavast ootte jo tervehtymään päin koko porukka! :hug: Jotta saisit priima siittiöit talletettua :D
Minä täällä jo töihin mennyt, väsymys senku yltyy |Oja etova olo tullut:x, sekä mahaa turvottaa ja närästeleekin jo nyt (!) mut pakko mennä töihin...Koitan saada aamupalaa alas, vaikeeta on varsinkin aamuisin... Ei sikäli haittais kun painoa tullut nyt aikalailla...... Noi iltasyömisetkään kun mulla ei oo ollu terveellisemmästä päästä! Tekee mieli kaikkee makkaraa, pizzaa ja sipsejä! no toivottavasti toi menee ohi, kun oon muuten marraskuussa 100kg!!:LOL:

Nyt ei oo aikaa enempiä... hommiin lähettävä, palailen taas kunhan ehdin ja jaksan, vapaata ke-to jolloin ehkä kerkeisin kuumeilija palstallekin jotain kuulumisia kirjotella!
Ei muuta kuin touhukasta maanantaita ja voikaahan hyvin... :heart:
MINTTU JA MASSU RV 6+6
 
Tsemppiä Mintulle yökötyksien kanssa. Toivottavasti ei viihdy pitkään seuranasi, on kamalaa olla töissä kun vaan oksettaa koko ajan.

Sain eilen myytyä meidän ylimääräiset matkarattaat ja tänään olisi tarkoitus lähteä niillä rahoilla katsomaan vauvalle vaatetta. Vaan taidanpa olla vakavasti sairas kun ei yhtään huvittaisi shoppailla, kummallista. Taidankin odotella ensi viikkoon, pääsen tuolloin äitini kanssa liikenteeseen. Se on harvinaista huvia kun mamma asuu Lapissa saakka eikä käy täällä suunnalla kun pari kertaa vuodessa.

Esikoisen synttäreitäkin pitäisi alkaa suunnitella, lähinnä siis kakkua (jonka ajattelin tällä kertaa tehdä itse) ja muita tarjottavia. Huomasin myös että en ole vielä kutsunut ketään vaikka synttärit ovat jo 3.4.. :D
 
Heips ihanaiset:wave:

Hankinnoista sen verran että me kerettiin ostaa jo edelliseen raskauteen uutena yhdistelmä vaunut,sitteri,syöttötuoli,sänky,ja rutkasti vaatetta ym...

Nyt olen sitten vaan "hömpötellyt" jotain aivan turhanpäivästä.:saint:

Surettaa tämän vauvan puolesta,kun en oikein osaa nauttia tästä raskaudesta km.pelon takia,tulee jotenkin sellainen olo etten muka rakastaisi tätä lasta,vaikka sehän ei pidä paikkaansa,pelkään vaan niin kovin että jotain sattuu,niin ettei sitten pettymys olisi niin kovin suuri.:ashamed:

Kai se joku sisään rakennettu SUOJAMEKANISMI joka on nyt poksahtanut päälle.:'(

Raskaus etenee kuitenkin hyvin viikkoja nyt 19+4

P.S Tilasin muuten sen rinkan,tulee varmaan tällä viikolla!!!
 
Huomenta pitkästä aikaa!

Täällä etovaa oloa ilmassa ja rinnat OVAT kasvaneet (JIPPII!!!!! :D ) Iltaisin ihan naatti... Ei paljon tarvitse unta houkutella silmiin!

Viime vkolla kävin antaan verikokeen ja nt-ultra on sitten 6.4.
Rakenneultra on sitten toukokuun 31. pvä. Miten tuntuukin, että siihen on ikuisuus!

Toisaalta olo on ihan levollinen ja tuntuu kaikki on masussa hyvin ja kaikki menee hienosti... mutta sitten välillä tulee epäuskoinen ja hyvin epäileväinen olo... Takana taitaa olla liian monta pettymystä ( keskeytynyt km -09, kohdunulkoinen 6/10, keskeytynyt km 10/10), jotta uskaltaisi ihan täysin luottavainen olla... Kuten Wiivi kirjoitti tuossa yläpuolella, samanlaiset fiilikset täälläkin...

Uskaltaakohan sitä millään viikoilla täysin onnellinen olla?? Mulla tuo viimeinen kkm tuli 11+6, joten mietityttää se maaginen rv 12 rajakin... Onko sekään mikään "turvaraja"? Heh, ymmärsiköhän kukaan mitä tässä ajoin takaa??

Noh, täällä kaikki siis ON kunnossa. Ultrassa kävin tuossa 10.pvä ja kaikki oli hyvin.
Tänään tuo epäileväinen mieleni teki tepposet ja soitin yksityiselle ja varasin ultraan ajan tämän viikon torstaille. Nyt sitä odotellessa voin käpristellä viitisen päivää! :LOL:

Kaikille ihanaa aurinkoista päivää!! :flower:

Rominas rv 9+5
 
Heips taas kaikki ihanaiset!
Wiiwi ja Rominas mulla kans meni ekat kuukaudet kauheen pelon vallassa enkä uskaltanut pikkusesta iloita,tuli mieleen kaikkein pahimmat mitä voiskaan tapahtua.Sen kohtukuoleman jälkeen jotenkin vaan ei enää uskonut että kaikki voisi mennäkin hyvin.Viattomuus raskauden suhteen oli kadonnut jonnekin.Nyt sitten kun Nyytti liikkuu päivittäin on olo helpottanut aika lailla.Tietysti vieläkin voi jotain mennä pieleen mutta en enää sitä niin paljoa ajattele.
Olen pessyt Nyytille vaatteita ja nyt niitä pitäs silitellä ja laitella hoitopöytään ja kaappiin :)
Aurinkoista viikonalkua kaikille meille :)
 
Heips Rominas ja muutkin!!:wave:

Mulle ultra lääkäri sanoi sillon nt-ultrassa,että enää on n.2% mahdollisuus keskenmenoon,iästä riippumatta.:heart:

Kävin siellä rv.11+4,tieto helpotti kovasti silloin,mutta nyt taas on alkanut huolettaa kaikki mahdollinen...ja tätä taitaa kestää vielä seuraavatkin 20 vko.a.:(

Niin, ja sen jälkeen alkaa varmaan valvomiset ja vauvan vahtaamiset kätkytkuoleman pelossa..

Paitsi että ensin pitää yrittää synnyttääkin pienokainen elossa,sekin huolettaa,että viimeistään silloin sattuu jotain.:ashamed:

Jotenkin pitäisi taas saada sellainen iloinen ote tähän asiaan ja surra vasta sitten kun jotain tapahtuu,jos tapahtuu...olisi niiiiiiiin ihana kun uskaltais heittäytyä täysillä tähän odotuksen ihanaan riemuun..:heart::heart::heart:

Mutta jälkensä se jättää,nuo menetykset,myönnettävä on..:(
 
Ihanaa Pikkumyy että uskallat jo nauttia raskaudesta ja pikkusen vaatteita laittelet siellä kuntoon.:hug:

Itse en ole uskaltanut vielä ottaa mitään esille.
Meidän teinit laittoi kaikki vaavi tarvikkeet "piiloon" viime km.jälkeen,ei ne ole kaappia kauempana,mutta pois esiltä kuitenkin.

Oli jotenkin huojentavaa tulla kotiin silloin sairaalasta mieheni kanssa, kun tavarat eivät olleet muistuttamassa tapahtuneesta.:'(

No nyt pitäisi pikku hiljaa alkaa niitä läpi käymään,mutta olen siirtänyt sitä hommaa jo useamman viikon,kai pelkään että vanhat haavat aukeavat jälleen...:'(

Toisaalta asialla voisi olla terapeuttinenkin vaikutus.
 
Pikkumyy on niin oikeassa - kaikenlaiset vastoinkäymiset mitä meilläkin on lastenhankinnan suhteen ollut, ovat vieneet jonkinlaisen viattomuuden mennessään. Täysin varauksetta tilanteesta iloitseminen on aika vaikeaa. Olkoonkin, että olen itsekin Pikkumyyn kanssa samassa tilanteessa, jossa naperon päivittäiset liikkeet helpottavat paljon tämän hetkisiä pelkoja. Jo sekin, että pikkuisella herättelyllä saa halutessaan masusta vastausken, jos nyt tuntuu että edellisistä liikkeistä on "liian kauan", on helpottanut hurjasti. Toki vielä sekä kohtu- että kätkytkuolema käyvät säännöllisesti mielessä :(.

Koitetaan kuitenkin selvitä ehjäpäisinä näistä epävarmuuksista ja hieman nauttiakin tästä päivästä. Kai ne epävarmuudet kuuluu asiaan ja huolethan ei ilmeisesti pienene vaikka sen nyytin saisi syliinsäkin. Lapsesta on varmaankin aina huoli, linjalla "kun se on 18 v se saa ajokortin ja mitäs jos liikenteessä tapahtuu jotain.." nimimerkillä minäkö huolehtija?

Huonovointisille on tieten huono kehoitella nauttimaan jokaisesta päivästä, mutta toivottavasti huonot olot ovat kuitenkin kestettävissä ja ohi meneviä!

Wiivi67 - minkäs merkkisen rinkan tilasit? Minullakin täällä rinkkapohdinta siis päällä edelleen..

Kadonnut työmotivaatio pitäisi jostain löytää. Ison projektin sain valmiiksi helmikuun lopulla ja nyt tuntuu ettei oikein mikään vie kovasti täällä mennessään. Laskeskelen vain viikkoja äippäloman alkuun ;)

Ai niin - tänään on POKS päivä!
Leia + Napero 24+0
 
Heips:wave:

Manducan rinkan tilasin,näytti minusta tukevalta ja turvalliselta,hinta oli 115e.

Siinä sai lapsen sillai jämäkästi laitettua ja rinkka "pieneni" ja "kasvoi" lapsen mukana,niin uskon että käyttöikä on pitkä.
Hintaa en pitänyt kalliina ja saahan siitä sitten jotain takasin jos haluaa sen myöhemmin myydä.

Mulla siinä mielessä ihanteellinen tilanne,ettei tarvitse käydä töissä,vaan voin vapaasti oleilla,tosin nyt kun olisi aikaa tehdä kaikkea "kivaa" niin tuntuu ettei mitään saa aikaiseksi.: /

Pitäisi aloittaa ompelu puuhat pikkuiselle,se kun on mukavan rentouttavaa ja aikakin kuluu kuin siivillä,ja saahan siinä tehtyä ihanan söpöjä vaatteita pienokaiselle.:hug:

Hoitopöytää meillä ei ole,enkä tiedä vielä hankinko sen,kun noista isommista jäi täysin käyttämättä,eli voisi olla nytkin aivan turha kapistus,mutta pitää miettiä,säästäähän siinä selkäänsä jos ei tarvitse sängyn päällä kyykkiä ja kumarrella.
 
Heippa ihanan viikonlopun jälkeen!

Miehen kanssa vietettiin perjantaina 2-vuotisjuhlia, ulkona syömässä, elokuviin ja hotelliin yöksi :) Lauantaina sitten vähän "shoppailua" Helsingissä, kunhan kierreltiin ja katseltiin vaatteita ja vaunuja. Ja taas iski kismitys siitä, että pikkutytöille on vauvasta asti määrättömästi söpöä ja sievää ja värikästä vaatetta, kun taas pojille on raitaa ja ruutua ja sitten kaikki spidermänit ja dinosaurukset yms. öttiäiset tai toisena vaihtoehtonan ns. "setävaatteet" ja värimaailma beigeä/ruskeaa/tummansinistä. Yök. Mikä hemmetin vaatteiden sisäänostaja on määritellyt pojan maailman tuollaiseksi tylsäksi? Hölmöä.

Oltiin la myös synttäreillä, missä oli vieraiden joukossa 7-viikkoinen pikkuihminen, ja tuntui aivan epätodelliselta, että la on tasan 4 kk:n päässä ja että sitten meillä on tuollainen tuhisija oman katon alla :)

Vaikka olikin mukava pe-la, olin niin rättipoikki kotiintullessa, että loppuilta menikin sitten nukkuessa. Ja näemmä se varatankkaus sitten auttoi siihen, että eilen jaksoin uida 1000 m ilman minkäänlaista väsymystä - kun taas tänään on aivan veto poissa.

Tänään oli neuvola, kaikki hyvin ja neuvolantätikin naureskeli hyperaktiivista hippiäistä sykettä kuunnellessa. Nyt saisi täälläkin täyttää kelan paperin, ai että tuo tuollainen byrokratia on mukavaa...
 
Morjens taas! Minä tilasin varhaisultran huomisaamuksi, kun tulee rv 7 täyteen. Hinnaksi jää noin 100 e maksettavaksi kun on ensin itse hakenut kelakorvauksen... siis täysi hinta 150e! Aika kallista mut jos tuolla saan mielenrauhan kuukaudeksi kun on se 11-12 viikon ultra sairaalassa....
Kyllä minuu jännitää että sykkiikö se pikkuisen sydän jo:heart: ja sit kuulemma näkee että se on oikeessa paikassa ja että monta siellä on( ajatella jos ois 2?!) huh huh!!!! No huomen meen iltahukiin ja voin sitte tulla päivitteleen kuulumisia vielä illalla!


Kuinkahan mahdottoman kauan tää väsymys jatkuu??? Mulle ei riitä enää 8 tunnin unetkaan vaan oon ihan kokoajan väsynny ettei meinaa töissäkään jaksaa!|O Mutta se on nyt jaksettava, en voi pelkän väsymyksen takia olla pois, ja sitäpaitsi tulin lomalta vasta viime viikolla.....

Hyvä Pikkumyy! :DVoi kun itekin sais jotain aikaiseksi! Mulla tökkii jo pelkkä normisiivouskin... tää väsymys kyl tekee ihan minkä vaan homman tuntumaan moninkertaiselta rasittavuudeltaan.

No onhan mulla viel melkein 8(?) kk ennenku pikkuinen olisi maailmassa... sama juttu mullakin ton nauttimisen suhteen, koko ajan pelko perseessä että asiat ei tuolla masussa oo kohdallaan! No viel on piiiitkä aika murehtia, huomen saadaan tietää tänhetkinen tilanne.....
Palaillaan! Minttu ja massu rv 6+6
 
Varmasti on hankalaa iloita raskaudesta jos on menetyksiä takana. Mulla on siitä onnellinen tilanne että ei ole kun kaksi kemiallista. Erityistsempit ja iso hali Wiiwille, on varmasti vaikeaa alkaa läpikäydä tavaroita jotka olette ostaneet sille edelliselle masuasukille.

Meidän äidin mukaan huoli lapsista ei lopu koskaan ja uskon sen kyllä. Hän huolehtii edelleen vähän liikaakin meistä neljästä ja me ollaan sentään jo 42, 35, 34 ja 29-vuotiaita. :)

Kävin tänään Ipanan kanssa Jumbossa tarkoituksena ostaa vauvalle vaatetta, kirppikselleki piti mennä. Saaliina säälittävästi vain yhdet kokopotkarit Lindexiltä vauvalle ja Ipanalle trikoopöksyt ja synttärijuhlamekko. Kirppikselle ei edes päästy kun on mokoma laittanut lapun luukulle jo viime kuussa. Pitää siis jatkaa Huutiksen selailua. Eilen jo vähän innostuin ja latoin huudot varmaan kuudesta eri kohteesta.

Jesses kun tää masuasukki riehuu... !!!

Morticia ja Toukka 22+4
 
Viimeksi muokattu:
Tuosta jälkikasvusta huolehtimisesta,ei kai se huoli koskaan äidiltä häviä.Mulla on noi ekat tenavat kohta 18 ja 16 vee ja edelleen huolta kannan,toki eri tavalla kuin aikasemmin mutta aina sitä vaan miettii että miten ne pärjää ja onhan kaikki kunnossa ym.Mulla on nää ekat poikia ja kun ollaan kolmestaa eletty siitä lähtien kun esikoinen oli 5 vee niin ollaan aika tiivis pakkaus :) ja haluankin pitää pojat mahdollisimman lähellä mahdollisimman pitkään.
Nyt sitten meijän elämään tuli puoltoista vuotta sitten Nyytin iskä ja ei tää aina ruusuilla tanssimista ole mutta aika hyvin on pojat tilanteeseen sopeutuneet.
 
Työterveyslääkärillä kävin tänään ja tämän 24/7 kuvotusolon ja väsymyksen takia olen sairaslomalla ainakin tämän viikon : /
Närästys on alkanut myös kiusata ja lekuri suositteli gaviskonia, ainoa vaan että se on niin pirun pahaa..meillä on sitä pullo kaapissa kun kuopukselle sitä vauvana annettiin runsaan pulauttelun vuoksi..

Kirpparillakin kotimatkalla piipahdin mutta mukaan ei tarttunut mitään kun en uskalla vauvanvaatteita/tavaroita alkaa liian aikaisin ostelemaan, tosin ihan pieniä vaatteita( pääasiassa pojalle) meillä onkin yhden äitiyspakkauslaatikollisen verran tuolla kaapissa ja kaikki muukin kuopuksen ajoilta taitaa olla tallella niin ettei oikeasti mitään isompaa tarvitse ostaa jos ei halua, tosin vaunuja himoitsen mutta katsotaan nyt..

Esimiehelle soittaessani sairaslomasta paljastin totuuden ja sanoin ettei kerro kellekkään,,mitä vähän epäilen? Onnitteli ja oli ihan ok vaikka odotinkin muunlaista suhtautumista .

Tänään nukuin 2 h päikkärit alku-illasta ja nyt olen ihan pirteä vaikka yleensä tähän aikaan sänky on jo kutsunut monta viikkoa, ehkä mä tänään jaksan telkkuakin vähän katsoa kun kaikki ohjelmat salkkarien jälkeen on pitänyt digiboxille tallentaa kun en ole hereillä pysynyt.

Huomenna ajattelin soitella äippäpolille ja varata np-ultran, tosin en tiedä onko liian aikaista tai siis
antaako ne aikoja n. kuukauden päähän vai pitääkö soittaa lähempänä uudelleen..

Äidin huoli lapsistaan näyttää olevan ihan iästä riippumatonta oli äiti vaikka 90- v ja lapsi 70-v, mulle joku viisas sanoi että pienet lapset pienet murheet, isot lapset isot murheet ja niin se näyttää kyllä olevankin..

nyt iltapalaa laittamaan ja suihkuun :)
 
Isotikru, mulla on tota Gavisconea purutabletteina, ei mielestäni oo ihan niin pahaa eli jospa kokeilisit niitä? Hyvä että sait saikkua, ei oo kivaa olla huonovointisena töissä. Vaikkei tää raskaus mikään sairaus olekaan niin kyllä se olon vaan saa tarpeeksi tukalaksi joskus.

Aloin tänään kaivella varastoja ja laitoin miehenkin illalla hommiin, kun huomasin Pipan blogin vanhoista postauksista ostaneeni ulkovaatteita joita ei sitten sen koomin ole näkynyt. Ja hyvä oli että kaiveltiin, löytyi nimittäin paljon sellaista mitä en muistanut olevankaan. Noiden kateissa olevien takin ja housujen lisäksi löytyi mm. 2 kpl ihan tuliteriä toppahaalareita ja pienen pieniä vauvanvaatteita masuasukille. Toppahaalarit ei ainakaan Ipanalle tule olemaan ens talvena hyviä mutta tuo välikausiasu on jopa vähän reilu vaikka on vaan 68cm. Nyt alan tehdä inventaariota jo olemassa olevista vaatteista, näppituntumalla voisin sanoa että ostaa ei tarvitse kun muutamat puolipotkarin niin ne ihan ensimmäiste vaatteet ovat siinä. Tai no, ehkä jotain pientä söpöstelyvaatetta, mutta perusvaattet ovat aika hyvin kasassa. Jos vielä voitan kaikki Huutiksesta haluamani ja kaverini muistaa lähettää lupaamansa pikkuvaatteet, niitä taitaa olla jopa liikaa.
 
Kommentoin nyt asioita mitä muistan, mutta lahopäänä en kauheasti muista. :LOL:

Väsymystä joku poti ihan tosissaan, siitä on kokemusta täälläkin. Tuo raskaudesta johtuva väsymys on siitä kummallista, että sitä ei nukkuminenkaan poista. Nukkua tietty pitää aina kun voi, tai ainakin levätä, mutta se kun ei niin helppoa ole. Onneksi useimmilla se helpottaa raskauden etenemisen kanssa. Ainakin minulla se maaginen 12 vkoa auttoi tässäkin.

Menettämisen pelkoon se 12 vkoa ei auta, tai ainkaan minulla ei auttanut. Tottahan se on, että keskenmenon riski on tosi pieni tuon jälkeen, mutta se ei ole 0%:a. En nyt halua ketään alkuvaiheen odottajaa pelotella, tuo tunne on vaan niiiiin tuttu minulle, eikä siihen auta kuin aika ja raskauden eteneminen. Itse alan rauhoittua vasta nyt kun rv 23 on täynnä. Kohta kun on se raja, jonka jälkeen keskosellakin on jotain mahdollisuuksia selvitä tai ainakin sairaalassa tehdään kaikki, jotta vauva selviäisi. Siltikin kummasti bongaa jutut kohtukuolemista loppuviikoilla ynm. Mutta ei saa noihin asioihin jäädä kiinni, vaan mennä eteenpäin mahansa kanssa. Tässä vaiheessa on myöhäistä katua, tulee mitä tulee.

Vai on se Morticia hurahtanut huutonettiin. Toivottavasti et minun kanssa kilpaa huutele. Tosin en ole vielä vaatteisiin päinkään katsellut. Tarttis tehdä se omien nurkkien inventaario ensin. Tosin niin paljon muutakin tarttis tehrä. Nytkin on esikoisin vk-takki hukassa ja joutui kouluun lähtemään talvitakissa vaikka lupailivat +7 hellettä!
 

Yhteistyössä