40+ odottajat Vol 3.

Heips naiset!:wave:

Sara tervetuloa minunkin puolesta,mukavia naisia täällä on ja mikä parasta minusta, niin keskustelua käydään laidasta laitaan,eli niin iloisista kun surullisista,huolista ja murheista voidaan puhua avoimesti. Siitä halaus kaikille!:hug:

Minttu minusta nuo "uutiset" oli positiivisia todellakin,nyt vaan päivä kerrallaan ja pian huomaatkin olevasi uudessa ultrassa.=)

Mulle on nyt iskenyt kevät pörriäinen!:cool:
Eilen aloin touhuamaan kunnolla,ompelin vaunuihin kevyt peitteen kun huomasin että se mikä niihin kuuluu,on paksua fleeceä sisältä,eli aivan liian kuuma kesävauvalle.
Hieno tuli!!! Pitihän siihen pitsit,rusetit ja satiininauhat laitella,mieskin tuumasi että on niin kuin karamelli.=)

No sitten innostuin vielä iltasella siivoamaan 2 tosi isoa arvaariota(350l ja 500l) toisessa on kaloja ja toisessa kilpparit,siinä oli kyllä todellakin hommansa!!!:eek:

Raskaus etenee hyvin ja potkut tuntuvat,jopa mieheni tuntee ne kädellään kun pitää sitä vatsan päällä.:heart:

Yhä edelleen kotidopplerilla kuuntelen päivittäin äänet,se on niin mukavaa,kuin musiikkia korville!

Maanantaina on sit se rakenneultra!!! jes! Uskon kyllä että kaikki on kunnossa ja siitä syystä ei edes jännitä sinne meno,päinvastoin malttamattomana odotan että taas näkisi pikkuisen!:heart:

Juu,tuli muuten se rinkka ja olen kyllä tyytyväinen siihen,ollaan miehen kanssa "mallailtu" sitä päälle nallen kanssa ja eikös juuri sillon tullut hänen sisko miehensä kanssa kylään,jestas et meitä kaikkia nauratti,oli aika koominen näky kun mieheni seisoi rinkka selässä,nalle kyydissä!!:LOL::LOL::LOL:

Hyvä ettei tullu pissat housuun!!!

Jatkoja meille kaikille!!!! wiiwi 20+6 :eek:
 
Heipparallaaa täältäkin...ei mitään uutta raportoitavaam kunhan lueskelin ja ajatelin että nostan pinoa etusivulle kun oltiin jo tiputtu..

Ihana tuo Wiiwin rinkkakertomus=)

Saralle tervetuloa !

Mintulle tsemppiä, vaava siellä kasvaa ja porskuttaa ja ens viikko on ennemmin kuin huomaatkaan, by the way missäpäin sä asut ? ajattelin että missä sairaalassa sä olet töissä?

Mä kerroin töissä odotuksesta ja pääasiassa olen saanut positiivista kommenttia ja yhden työkaverin kommenteista paistoi selvästi kateus mutta meitä on moneen junaan enkä tälläkertaa pahoittanut ko.henkilöstä mieltäni.
Suurin ongelman suhtautumista tähän odotuksen tulee täällä kotona omilta isommilta muksuilta mutta elämää se vaan on ja onneksi kolme nuorinta varmasti on innoissaan uutisesta !

Oireita ei nyt tänään ole ollut muuta kuin ohimenevä kuvotus aamupäivästä mutta kun sain ruokaa meni ohi ja alavatsaa on iltapäivästä jomottanut sillalailla kummallisesti ihan kuin napaa joku "repisi"
mutta en jaksa huolestua oireesta kun muistan sitä aikaisemminkin raskauksissa olleen.

jaahas nyt tekemään jotain kotihommia..

Isotikru+sintti 9+4
 
:wave: täällä ollaan kokonaisena möhkäleenä!
40+2 (40+4) Luulin jo illalla että nyt se supistelu alkoi, kun alamahaa
poltti vietävästi. Ainoa mitä kuitenkin sain aikaseksi oli ripuli : / :headwall: :ashamed: :'(
 
MrsBree älähän nyt, monella on ripulilla alkaneet poltot - mm. miulla!
Ihan kuralla hetken oli masu -87 ja niiiiiin väänsi&käänsi, sitten irtosi limatulppa.=)

..jospa, jospa..:kiss:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Täällä kans ripuli ja ylämasussa ahistava olo...Ajattelin närästyslääkettä apoteekista käydä hakeen... Voi paska, varsinaisesti... ei ole kiva olla. :-(

MrsBree: Paranemisia ripulista! :hug:

Mutta jotain hyvääkin... käväsin neuvolassa dobbleria kokeilemassa ja jesh! tereydenhoitaja sai kun saikin sydänäänet kuulumaan... (Tosin piti ite sanoa, että kokeille nyt edes vähän alempaa ja naps, siinä ne oli!! ) Pikkunen posotti klo 8.00 aamulla heti 178 sykkeellä menemään! =) :heart:
 
Heips Ladyt!!!:wave:

MrsBree mahtaa sulla olla jo melkoisen tukala olo,jospa se pikkuinen tosiaan lähtis tulemaan...VOIMIA KOVASTI,KAIKKI MENEE HYVIN!:hug:

Isotikru Juu,ihan turhaan pahoitatkaan mieltäsi muiden kommenteista,katsos jollet olisi raskaana ,työkaverillasi ja hänen kaltaisillaan nyt on vaan aina tapana arvostella,mistä tahansa asiasta.
Nauti vaan täysillä raskaudesta!!!

Minkäs ikäisiä sinun nämä isommat ovat?

Vielä olisi ostettavana turvaistuin autoon ja sit se hoitopöytä,ollaan nyt ajateltu että se sit kuitenkin ostetaan et säästyy toi selkä,meillä on molemmilla huono selkä,eli aina kipeenä,mulla tosin se vaiva on ilmentynyt vasta nyt odotusaikana,mutta mieheni on loukannut selkänsä töissä jo 20v.sitten.

Mut ihan ekana meinattiin ostaa uudet patjat,kun voi johtua se mun kipu kyllä niistäkin,kun nuo on kyllä jo useamman vuoden ollu ja loppuun ajetut...:p

Matkarattaat on vielä myöskin ostamatta,ne on pakollinen hankinta kaupunkireissuilla,kun vaunut laittaa peräkonttiin niin ostokset ei enää mahdukkaan.:whistle:

Paljonhan sitä on kaikenlaista,pitäis varmaan tehdä lista kaikista rasvoista ja salvoista mitä tarvii ja vaippojakin pitäis alkaa tutkimaan,kun ovat kyllä aika hebreaa tällä hetkellä..

Tälle kummitytölle pitää olla vielä yövaippa,muuten ei,mutta oli melkoinen työ siellä hyllyjen välissä lueskella paketteja ja niiden ominaisuuksia,lopulta tempaistiin se mikä käteen sattui,siis valikoimaa oli varmaan 50 erillaista,etippä sieltä sitten se paras mahdollinen...: /

Tutit on toinen ongelma,on anatomista,ergonomista,silikonia,luonnonkumia,siinäpä sitten pähkäilet taas!!!!!!!:eek:

Mites te olette noista hankinnoista selvinneet?

jatkoja koko mamma laumalle!!! WIIWI 21 IIIIKKKKK!!!!:eek:
 
Heipat kaikille tasapuolisesti ja tervetuloa uusillekin :)

Omassa navassa ei mitään uutta, tosin sitä ripulia oli ilmassa täälläkin alkuviikosta. Mutta sen jälkeen huomasin, että vatsa on alkanut pullottaa ja näkyä ihan eri tavalla. Josko olisi vain sitten suolisto hakenut uutta muotoa :LOL:

Senkin vuoksi ajattelin tänään kertoilla töissä raskaudesta, kun tuntuu jo että työhousut räjähtää kohta ja mammahousut on laitettava tilaukseen. Saa nähdä minkä mullistuksen ilmoitus aiheuttaa tiimissä...

Hankinnoista.... Ihan kuutamolla olen siitä, mitä pitäisi hankkia, esikoinen kun on kyseessä. Onneksi pikkusiskolta saan suurinpiirtein kaikki, hänellä kun vauva-aika on suht lähellä takanapäin. Mulle käy kyllä käytetytkin, äitiyspakkauksen haluan kylläkin ehdottomasti! Siskolta saan konsultointiapua kun sen aika on. Sisko oli myös innokas kestoilija ja käytti ainakin esikoisensa kanssa vessahätäviestintää, joten minuakin kiinnostaa kovin.....

Aurinkoista päivää kaikille!

T. Kittyblue + vauveli 13+5 :heart:
 
Hei ja kiitoksia tervetulotoivotuksista =)

Minulla on viimeiset pari päivää mennyt liitoskivuista kärsiessä. Häntäluun seutua jomottaa ja särkee. Ja liitoskivuiksi niitä kuvittelen. Viime yönä kesti kauan ennen kuin sain jomotuksen takia unta :( Ekassa raskaudessa minulla oli samanlaisia oireita, mutta en muista niiden näin pahoja olleen. Käveleminen tuntuu vielä pahentavan niitä, mikä on todella harmi, sillä se on tällä hetkellä ainoa päivittäinen aktiviteetti. Kerran viikossa yritän käydä uimassa.

Wiiwille - Mikäli pohditte uuden patjan hankkimista, suosittelen Tempuran sijauspatjaa. Me hankimme 4 kk sitten Tempur Flex -kokonaisuuden, eikä ole kaduttanut. Olemme molemmat miehen kanssa todella tyytyväisiä siihen.

Hankinnoista - Koska meille on toinen tulossa melko pian ensimmäisen jälkeen ja koska kakkonen näyttää vielä olevan samaa sukupuolta, meidän ei paljoa tarvitse tehdä lisähankintoja. Tuplarattaat ajattelin hankkia, jotta pääsen kunnolla ulkoilemaan. Lisäksi uusi itkuhälytin täytyy hankkia, koska vanha alkoi temppuilemaan juuri, kun siitä takuu päättyi!!

Mukavaa viikonvaihdetta kaikille!

t. Sara
 
Hei ja kiitos tervetulotoivotuksista:=)

Minulla on mennyt pari viimeistä päivää liitoskivuista kärsiessä tai kuvittelen häntäluun seudun jomotuksen ja säryn olevan liitoskipuja :( Viime yönä pyöriskelin muutamiakin tunteja hereillä sängyssä kun uni ei meinannut säryn takia tulla. Kävely tuntuu pahentavan kipuja, mikä on todella harmi, sillä se on tällä hetkellä tärkein liikuntamuotoni. Koiraakin pitää ulkoiluttaa. Lisäksi käyn kerran viikossa uimassa. Tykkäisin kyllä käydä jumpassa tai juoksemassa, mutta hyppyliikkeet eivät tällä hetkellä houkuttele. Yritämme miehen kanssa kumpikin pitää yhden illan viikossa vapaata ja käydä urheilemassa. Se ei kasvata kuntoa, mutta pitää edes jossain tasolla.

Wiiwille – Pohditte uuden patjan hankkimista. Me ostimme 4 kk sitten Tempur Flex -kokonaisuuden, joka sisältää tavallisen runkopatjan, mutta tempurin sijauspatjan . Olemme olleet todella tyytyväisiä. Sen jälkeen minulla ei enää ole ollut selän jäykkyyttä. Tosin hetken kesti, kun tottui tempurin alkujäykkyyteen, mutta nyt sitä ei edes huomaa.

Hankinnoista – Me emme tällä kertaa joudu kovasti hankintoja tekemään, koska esikoisen ja kuopuksen välinen ikäero on vain 2 vuotta. Mutta muistan kyllä kuinka kaikki vauvatarvikkeisiin perehtyminen ja vertailuiden tekeminen vaikutti suurelta työltä. Tuplarattaat ajattelin hankkia, jotta pääsen kunnolla ulkoilemaan ja liikkumaan. Lisäksi uuden itkuhälyttimen joudumme ostamaan, koska vanha alkoi temppuilla juuri, kun sen takuu meni umpeen! Argh! Esikoisemme ei paljon tutuista välittänyt, mutta sen vähän mitä käytimme, tykkäsin sellaisista, joihin sai suojan päälle. Niitä oli mukavampi kuljettaa mukana, kun tiesi niiden säilyvän puhtaina.

Mutta kömmin hetkeksi esikoisen viereen päikkäreille. Tämä on yksi hoitovapaalla olemisen etuja :)
Hyvää viikonvaihdetta kaikille!
t. Sara
 
Heipat kaikille ja tervetuloa uusille!!

Nyt on kyllä hoppua ja stressiä riittänyt tällä työrintamalla. Ei oikein täälläkään ole kerennyt pyörimään. Mutta onneksi on viikonloppu tulossa!

Sokerirasitus oli ja meni siis - arvot olivat ok. Ei huomauttamista. Samoin ei neuvolassa ollut huomauttamista oikein mistään muustakaan paitsi tuosta sf-mitasta. 22+1 viikoilla kätilö sai mitaksi 24. RRRreilusti yläkäyrien yläpuolella siis! Nyt neuvolalääkäri mittasi 25+2 js mitaksi sai 25 cm. Nyt sitten minua jännittää, että jos ei mitta lähde kasvamaan, mennään äitipolille ultraan ja tarkistamaan kasvaako napero niinkuin pitääkin. Huoh.. voisiko tässä olla joku mittaustekninen juttu? Ja tietenkin minua huolestuttaa, vaikka lääkäri sanoi, ettei tarvitse huolia ennen seuraavaa mittausta neuvolassa..

Niin ja sitten heti lääkärin jälkeisenä päivänä olin kävelemässä lounaalle paikalliseen salaattipaikkaan ja puolessa välissä matkaa tuntui, että penkkiä täytyy rueta etsimään. Niin kamalan kipeä vanne tuonne alamahalle ilmaantui. Eipäs tähän mennessä ole noin kipeästi käynytkään.

Ajattelin mennä vähän kauppoja luuhamaan, eiköhän mekin jo uskalleta vähän hankintoja ryhtyä miettimään.

MrsBreelle vielä tsemppiä. Jospa se pikkuinen vähitellen päättäisi syntyä!

Hyviä vointeja kaikille!
Leia 25+5
 
Minusta alkaa pikkuhiljaa tuntua että tämä pikkuinen on vallan unohtanut että nyt saisi jo syntyä.
Ei ole antanut merkkiä suuntaan jos toiseen. :( : /
Maanantaina mennään kontrolliin katsomaan, mitä sinne alakertaan kuuluu ja samalla ultrataan.

MrsBree 40+4 (40+6)
 
Meillä oli perjantaina sokerirasitus. Odotin et se litku olis ainakin kolme kertaa kamalampaa ja et mulle tulis ihan järkky olo (yleensä jo aamupalan väliin jääminen tuo huonon olon), mut homma olikin ihan iisi. Iltapäivällä oli hetken päänsärkyä joka meni ohi juomalla pari lasillista vettä.
Kohta vois soitella neuvolaan ja kysellä tuloksia.
Huomenna meillä on tyksissä joku kasvuseuranta -ultra, jostain syystä rakenneultran tehnyt lääkäri halus sellaisen vaikka ihan keskiarvojen mukaan on pikku-neiti tähän mennessä kasvanut.
Eipä tuo haittaa, ihan kiva taas käydä katsomassa et kaikki on ok.

Mrs Breelle pikaista jakautumista ;)

Yks työkaveri kertoi hänellä menneen kymmenen päivää yli lasketun ajan ja kaiken kukkuraksi oli 25h saanut pukertaa tenavaa ihmisten ilmoille. Toisilla putkahtaa muutamassa tunnissa, huh huh miten mahtaa itselle käydä :rolleyes:

Pikainen gallup: Onko teillä jo tai hankinnassa kaukalo telakalla vaiko ilman? En oikein noistakaan ole saanut selvää minkälainen olis paras?!
 
sinivatukka tuolla Autoliiton turvaistuintesteistä tietoa(turvakaukalo)
Lasten turvaistuimet - Autoliitto

Suurin osa Turvakaukaloista, on saanut arvio "hyvä" ..ihan yksittäinen, muutama kaukalo "välttävän"
..ja hyviä on montaa eri mallia/merkkiä.=)
Itse suositteleisin "telakalla" olevaa istuinta, siihen helppo laitella kaukalo paikoilleen ja ei tarvitse tapella auton turvavöiden kanssa!
Ohessa kuvassa Britaxin malli:
BRITAX - Turvaistuimet & Rattaat - BRITAX

ISOFIX:
Mitä tarkoittaa ISOFIX, ja mitä erityistä on BRITAX RÖMER ISOFIX -kiinnityksessä?

Vanhemmisssa automalleissa ei tätä ominaisuutta ole.
 
Turvakaukaloista joku kyseli...mä just ostin telakalla graco istuimen. Tuntuu useimmissa olevan tuo telakka ja eiköhän se ole helpompi tosiaan kun ei tarvitse turvavöiden kanssa pelata. Ei ole vielä kokemusta moisesta systeemistä. Työkaveri sattui sopivasti olemaan myymässä omaansa pois ja se kävi minulle paremmin kuin hyvin.
Näin ne asiat kääntyy päälaelleen, hetki sitten ei ollut vauvalle oikein mitään ja nyt sitten on kaikki tarvittava ostettu. Huutiksesta huusin pari vaatesettiä ja ihania vaatteita oli kaikki ja ihan kuin uusia ;) Nyt pitäisi saada himmailtua tuota ostovimmaa kun loppuu pian kaappitila!!
Mulla olisi tuo sokerinrasitus perjantaina, toivottavasti ei tule sen jälkeen kovin huono olo kun olisi työpäivä edessä sen jälkeen.
Kovasti houkuttelisi jäädä kesälomalle jo toukokuussa. Saisi olla päivät ihan omissa oloissa ja kerätä voimia. Isommat lapset kun ovat koulussa silloin vielä. Vähän on aikaa vielä miettiä. Olisi se vain ihanaa niin saisi puuhastella vaikka pihahommissa jos ja kun säät sen sallivat.

MrsBree...kyllä se vaavi nyt antaa odottaa itseään. Koita nyt vain kestää, se on enää päivistä kiinni ;)

Omaa napaa: valtakunnassa kaikki hyvin. Vatsa alkaa jo olla sen verran iso,että pitää tyynyvirityksiä tehdä sängyssä jotta saa hyvän nukkuma-asennon;)
tupuna71 rv 25+6
 
MrsBree, tyyntä myrskyn edellä. Olisitkohan jo tositoimissa, etkä tarvitsisi tuota maanantain ultraa? Jännityksessä nyt vauvasi sinua ja meitä pitää.

Minttu, onko sinulla vielä pitkä aika siihen seuraavaan ultraan?

Sara72, lämpimästi tervetuloa.

Omaa napaa. Viikot vierii ja aika kuluu. Suurempia vaivoja ei ole ollut. Sokerin tehoseuranta kotona alkoi. Nyt sitten kuusi päivää piikitystä joka päivä neljä kertaa. Toivottavasti sormenpäät eivät kovetu yhtä paljon kuin viime kerralla ja arvot pysyisi kurissa. Toistaiseksi ovat pysyneet, vaikka ruokavaliosta on kyllä lipsuttu :ashamed: välillä.

Ihanaa kun tuo lumen valta alkaa hellittää ja kevät etenee.

Taavi 25+4
 
Heips naiset!!:wave:

Sinivatukka olet näköjään Suomen Turkkusest,sieltähän se minäkin aikoinaan lähdin tänne pohjolaan...Terkui vaa kovast.:)

Wiiwin mustaakin mustempi maanantai :'(

Rakenneultrassa todettiin kananmunan kokoinen kasvain osittain istukassa ja osittain kohdussa kiinni,on tuossa yläkaaressa,missä sitä kipuakin on ollut,yhdessäkin sitä silloin pohditiin et mistä voisi johtua,no nyt selvisi syy....:'(

Leikkaamaan sitä ei aleta raskauden aikana,vaan seurataan nyt tarkaan et miten kasvaa.
Alkuraskauden ultrassahan sitä ei näkynyt,mutta oliko jäänyt huomaamatta vai tullut sen jälkeen,ei tiedetä.

Vauvalla todettiin myös toinen munuainen reilusti pienemmäksi,oltiin jotenkin niin shokissa mieheni kanssa ettei edes pystytty kysymään mitään lääkäriltä,nyt pitäisi koota itsensä että pystyisi alkaa tutkimaan asiaa tarkemmin et mistä on kysymys.

Ajattelin kyllä et ihmisethän pärjää yhdelläkin munuaisella,kai...mut toisaalta eihän niitä olisi 2 luotu jos yhden vaan tarvii....:'(

Eikä siinä vielä kaikki vauva on pää alaspäin tiukasti synn.kanavassa "menossa",supisteluja ei ole ollut,eli en tiedä aikooko syntyä vai mikä on tilanne sen suhteen.

Hamittaa niin vietävästi että oltiin niin kuin sumussa eilen mieheni kanssa, että kaikki meni ihan ohi,kun oltiin niin järkyttyneitä ettei älytty kysyä niin yhtään mitään.:'(

Pitäis nyt vaan kerätä voimia ja alkaa etsimään tietoa kaikkialta.

Vauva on pieni vain n.400gr,mutta toisaalta melko pieni olen minäkin,160 cm. ja 50 kg. et eihän sitä kovin isoa ihmistä aikaiseksi saa...
mieheni on 180cm ja n.90kg.

Niin ja sit kotiin tullessa liukastuin pihalla ja nyt sit kinttu kipsissä seuraavat 6 vk.a!!!!
Alkaa jo riittää vähäksi aikaa...

Voimia teille ja minulle myös wiiwi 21+5 :hug:
 
Oi Wiiwi.

Ihan ekaks. Vauvasi ei ole pieni, minulle annettiin rv21+5 painoarvioksi 430g. Missä olit rakenneultrassa? Ennenkuin sukellat netin syövereihin, voisi olla hyvä soittaa tuonne rakenneultran tekijälle ja kysyä mitä tämä nyt tarkoittaa tai omaan neuvolaan. Ymmärrän todella hyvin, että itse tilanteessa kun uutisen kuulee, ei älyä kysyä yhtään mitään. Ja aivan varmasti tämän ymmärtää se ultraajakin. Voimia sinulle todellakin. Ei ole helppoa soitella ja kysellä, eikä hakea tietoa asiasta. Toisaalta sitten, haluaa ja tarvitsee kaiken saatavilla olevan tiedon, että osaa suhtautua asiaan ja tietää edes suurinpiirtein mitä on edessä. :hug:
 
Heips!!!
Kontinkankaan terveystalolla oulussa ultrattiin,siellä tehdään nimenomaan raskauden ajan ultria,nyt siis odottelen aikaa sinne äitiyspolille Oysiin.

Just käytiin mieheni kanssa tässä paikallisessa Nla.ssa. Oulussa kun sanoivat et pitää nyt seurata tilannetta tarkasti ennen kuin se aika sinne Ouluun on.

Nlan täti otti asian ehkä turhankin vakavasti kun pyysi heti tulemaan kun soitin aamusella,kerroin kyllä et eilen käytiin Oulussa,mutta halusi välttämättä katsoa tilanteen vielä itse ja eipä siinä mitään muutoksia tullut.
Sen sanoi ehkä lohdukkeeksi ,että munuainen voi vielä kasvaa,mutta toisaalta,jäähän se kuitenkin pieneksi toiseen verrattuna,kun kait sekin kasvaa vielä jos toinenkin kasvaa....

Lapsen koosta sanoi kyllä myös samaa (415gr) et ei hänen mielestään ole niin pieni ,vaan siro ja perusteli kyllä meidän omia kokoja,että perintötekijät sanelee lapsen koon,eli hänen mielestään ei ole sen suhteen huolta,ainakaan vielä.

Kertoi myös että ennen vanhaan jos lapsi on ollut huonossa tarjonnassa sitä on yritetty kääntää käsin(en ole kuullutkaan) mutta nyt kyseessä on ennen aikainen tarjonta niin odotellaan et josko pikkuinen tulisi omia aikojaan pois synn.kanavasta,ja jos ei tule niin mietitään sit mitä tehdään,et josko hän sit yrittää kääntää sitä tai jotain.

Lapsivettä on reilusti ja istukkakin on hyvä kuntoinen ja reilun kokoinen,eli siitä ei sillai tarvitse olla huolissaan ja kun tuota vettä on paljon niin vauveli mahtuisi/pystyisi kyllä hänen näkemyksen mukaan itsekin tulemaan pois sieltä ja kääntyilemään.

Helpottais hirveesti kun tietäis tuosta munuais asiasta,koitin sinne soittaa mut en saanut sitä ultra lääkäriä kiinni.:'(

Maanantaina menen taas omaan nlaan,aiko tutkia ultralla se "oma"kätilö kunnolla ja varasi oikeen tunnin ultra ajan....
 
Moikat vaan tännekii!
Tsemit nyt toistamiseen Wiiville!!!! Jotta kaikki olis ok, ja pieni saisi syntyä täysaikaisena!

Itsellä tässä ongelmia kerraksen:
Menin sinne ultraan ja siellä otti vastaan ulkomaalaissyntyinen tohtori, nainen sentään,, ja joutui hakemaan ylilääkärin paikaale kun ei ymmärtänyt onko siellä mun kohdussa raskautta vaiko ei... ei sykettä...
No tämä suomalainen ylilääkäri tuli ja meni toooosi pitkän aikaa ku he sitä tutkivat ja sitte lopettivat ja tuli taas 3 päivää lisäpiinaa. Löysivät 2 ruskuaispussia ja toinen niistä oli tyhjä ja toisen pohjalla oli jotain... joo, nyt sitte tarkistetaan vielä josko olis kuukautta myöhemmin alkanu raskaus mutta mun mielestä se ei oo mahdollista. Joo, mitä vielä. En ymmärrä, oon ihan pihalla,, perjantaina uus ultra ja sit tyhjennyslääkeet mukaan jos ei sykettäkään vieläkään löydy.

Tämä on jo piinauksien huippu, §kyl minä kai sen kestän jos oon nää 2 viikkoakin kestäny. Nyt otin kyl saissua tän viikon. En jaksa keskittyä duuniin kun koko ajan mieli muualla... joo, ens viikolla sit meen, perjantaina antavat kai tyhjennyslääkkeen... mies on onneks kotona silloin,nyt on kuntoutuksessa. Näin sit mulla, jos ihme tapahtuu niin palaan sitte tänne mutta poistun nyt tonne kuumeilijoiden joukkoon täältä, oikein hyvät jatkot ja toivottavasti teidän asukit pysyvät kyydissä!!!:)

ONNEA KAIKILLE JATKOON!!!!!!!!!!!!!!!!!:heart:
 
Voi Minttu ja isot voimahalit ja jaksuja,,kuullosti tuo sun tilanne niin erikoiselta etten ole koskaan kuullutkaan :-(

Omaa (.) sen verran 24/7 kuvotus on hellittänyt mutta aikaansaamattomuus ja sellainen ihme vetämätön olo jatkuu ja odotan vaan innolla keväisiä aurinkoisia päiviä ja energialatausta että sais töiden jälkeen jotain täällä kotonakin aikaiseksi muuta kun makoilua..
Ens tiistaita odotan innolla kun silloin on sitten se np-ultra ja toivotaan että kaikki siellä ok.

Mun piti kommentoida jotain mutta lahopää kun olen niin en muista sorry..mutta kaikille mukavia kevätpäiviä ja aurinkoa elämään !

Isotikru+sintti 10+3
 
Wiiwi67 Isot jaksuhalitukset siulle:kiss:

Onneksi pikkinen siellä vahvana kuiteshin elellyt kohtupesäisessään ja istukka hyväkuntoinen. Lapivettäkin ollut reippaasti, hyvin vielä saattaa ittekseen sieltä synnytyskanavasta pikkinen siirtyä.

Miulla mm. tällaisia kokoarvioita -04 raskaudesta:

Rv 19+3 343g(rakenneultra)
Rv 24+4 748g

Miustakaan siun pikkinen EI ole liian pieni.
Kovasti pienellle jaksuja kasvaa&voimistua:heart:

Ps. Koeta vain saada lääkäriä huomenissa kiinni, jotta saat mieltäsi vaivaavaan asiaan( pienen munuaisista)selvyyden!:)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos ja kumarrus mur-mur seuraavaksi alan opettelemaan kaukaloiden saloja :)

Voi Wiiwi miten huonosti sun viikko onkaan alkanut :hug: en yhtään ihmettele jos ei ole tajunnut esittää kysymyksiä siinä yht äkkiä ja jalkakin pakettiin kaiken kukkuraksi.
Juu, Turusta olen tai oikeammin Raisiosta, te ootte mun miehen kans tehneet ilmeisesti vaihtarit, se on tullu Oulusta tänne ;)

Mintulle jaksamisia, tuo epätietoisuus on pahinta.

Omaa napaa.. sokerirasituksen tulokset erinomaiset, ei siis tartte jättää karkkeja pois ruokavaliosta.
Tyksissä käynti oli jälleen yhtä hämmentävä kokemus kuin aiemminkin. Tietysti ultraa oli seuraamassa kandeja ties mistä maailman kolkista, niille lääkäri sitten selitti meidän vauvelin aivojen ja sydämen rakennetta suht huonolla englannin ääntämyksellä ja latinalaisilla termeillä.
Lääkäri sanoi lapsen olevan pieni, enkä ymmärrä miksi, painoarvo näillä viikoilla oli kuitenkin 1220g mikä käsittääkseni menee ihan normi käyrissä. Hän myös ilmoitti että on perätarjonnassa ja varasi ajan viikoille 35 jossa katsotaan onko kääntynyt ja mitataan lantio yms. siis mitä ihmettä, ei kai sen vielä olis muutenkaan tarvinnut kääntyä?!
Lopuksi sentään sanoi et kaikki näyttää olevan ok. Oltiin me kuitenkin hiukan pihalla kun tyksistä lähdettiin.
Se on ihan hirveesti kiinni lääkäristä, miten levollinen olo ultrankin jälkeen on. Kaikilla ei vaan ole kovinkaan hyvä tuo ulosanti!

Terkuin Sinivatukka 28+5
 

Yhteistyössä