40+ odottajat Vol 3.

Kiitos Mur-mur, ja pahoittelut negoista. :(

Iso tyttö alkaa olla toipumaan päin eikä kukaan muu ole vielä alkanut oksentaa, aikaa tosin on kun itämisaika voi olla pitkäkin. Toivon kuitenkin että me muut oltais vältytty taudilta.

Mulla on pari päivää ollut kummallista jomotusta koko alavatsan alueella, ei tunnu kuitenkaan samalta kun liitoskivut esikoista odottaessa. Selkäkin on alkanut särkeä, en tiedä johtuiko eilisestä autolla ajamisesta ja siitä että jouduin kantaa Ipanaa normaalia enemmän. Täytynee ottaa tukivyö käyttöön.

Morticia 21+0. :)
 
Morticia: Ootko soittanu neuvolaan tai johonkin kun sulla noita pyörrytys-jne. oireita?
Ei kannata liian pitkälle odottaa jos yhtään tuntuu ettei kaikki oo kunnossa! En halua lietsoa pelkoa mut kyllä itse ainakin ottaisin yhteyttä jos joku asia jää vaivaamaan!

Isot tsempitykset että kaikki olis kunnossa ja raskaus jatkuisi normaalisti!!!=)
 
Tupuna, kiitos kannustuksesta!=) Itse koitan kyl liikkua kohtuudella, ja rauhallista hölkkää oon uskaltanu yrittää... muakin alkaa hengästyttää tosi helposti, ettei voi pitkään edes juosta... sit reipasta kävelyä, sekin on kunnon kannalta parempi, kuin että jäisin ihan makaamaan. Neuvolan täti oli oikein tyytyväinen kun sanoin liikkuvani, sanoi että kun äiti saa happea niin vauvakin saa. ja aion kyl liikkua niin pitkään kun se on mahdollista... Rajut lajit on vaan jääneet nyt pois.:D
 
Minttu2011, milläs viikolla sinä nyt menetkään? Minulla vaivasi tuo vessassa ravaaminen myös aivan alussa, mutta rv10:n jälkeen se minulla helpotti, eikä ole ainakaan vielä alkanut. Lopussa sit taas kumminkin. Palelu oli myös oire, joka vaivasi minua pitkään, nyt tuntuu, että kuumottaa koko ajan. :D

Bugsy. Mikä ihme on ballonki-systeemi? Kuulun siis siihen ryhmään, joka ei ole moisesta ikinä kuullutkaan.

PikkyMyy68, seurataanko tuota mystistä toista istukkaa jotenkin? Minulla on muuten myös perustautina kohonnut verenpaine. Aluksi lääke vaihdettiin odotusaikaan sopivaksi ja annostus oli korkea. Jo rv12:sta eteenpäin annostusta on koko ajan pienennetty ja kotiseurantaa kun teen, niin saan itse lääkitystä muuttaa tietyissä rajoissa. Nyt otan ko. lääkettä vain kolmasosan siitä mitä aluksi ja lukemat ovat ihanteelliset.

Oma napaa. Uutena oireena on tänne ilmaantunut käsien turvotus heti aamusta. Ällö oire,joka onneksi helpottaa ylös noustessa. Ruokahaluni on myös kasvanut selvästi, alussa sen kanssa olikin päinvastaisia ongelmia. Nyt tuntuu, että aina on nälkä, ihan oikea nälkä ja saakin olla tarkkana, ettei napostele vain herkkuja ja muuta turhaa. Nytkö se vauva sitten alkaa kasvaa kohinalla vai mistä tämä johtuu. :)

Taavi 21+6
 
TAAVI: Mulla on nyt 5+1 vasta! Elikkäs ihan alussa vielä! Mua jännittää se ultra ihan kauheesti! En silloin nuorempana osannut pelätä mitään mutta nyt on alkanut kaikenlaisia kauhukuvia tulemaan mieleen... mihin ne ajatukset kerkeevätkään viemään vielä??? Nyt pitäis rauhoittua ja ajatella jotakin muuta, menen lenkille ja sitten loppuillan lepoa kun tää väsymys on edelleen se kokopäiväinen kaveri|O...Piti tehdä viel yhtä sun toista mutten kertakaikkiaan jaksa! Onko teitä vaivannut väsy koko raskauden ajan? Tuntuu vaikka yön nukkuisi ihan kunnolla niin aamulla väsyttää silti!!! Ja sitte vielä työtkin alkaa ens viikolla niin varmaan tuplaantuu toi väsymys!
Palataan! T. MINTTU JA MASSU rv 5+1
 
Minttu, en oo nyt mihinkään soitellut, ajattelin odottaa tuonne 18. pv neuvolaan ja puhua siellä terkkarille. Tää huimauskin kun tuntuu aika lailla mulle tutulta asentohuimaukselta, joka pahenee jos en juo tarpeeksi. Joka kerta oon verenpaineen mitannut kun on huimannut ja on edelleen ihannelukemissa, mitä ei muuten oo tapahtunut sitten verenpainelääkityksen aloittamisen 2006.

Tuosta väsymyksestä, eiköhän se helpota ainakin vähäksi aikaa tuossa toisen kolmanneksen aikoihin. Mä olin alkuraskaudessa aivan älyttömän väsynyt ja olisin nukkunut kellonympäryksiä jos tuota taaperoa ei olisi. Ja häntä odottaessa myös loppuraskauden aikana olin todella väsynyt.

Ballonkikäynnistyksestä kuulin muutama viikko sitten kun sellainen oli tehty miehen työkaverin vaimolle, mutta muuten ei hajuakaan mitä se tarkoittaa.

Täällä alkoi sitten taapero kuumeilla kun isompi likka lakkasi oksentamasta ja ripuloimasta. Ei onneksi tämä pienempi ole yökkinyt, josko nyt sitten olis se pitkään odotettu vesirokko tulossa.
 
taavi166 en ollut minäkään koskaan moisesta kuullut, mutta lääkäri esitti sitä luonnollisena käynnistysmuotona, tai ainakin sen yrityksenä, koska mulla on sektio takana, niin ei kovin rajuja lääkkeellisiä käynnistyksiä tehdä.

Lisäksi on rd, eli mahdollisuus isoon vauvaan, mutta nuo koko ennusteet ei aina kyllä ihan paikkansa ole aina pitäneet. Kilon on yhden omankin vauvani kohdalla heittänyt, onneksi silloin epäiltiin 4 kiloista ja tuli 3 kiolinen, mutta jos tuo kilo heittääkin toiseen suuntaan, niin sitten pahempi juttu. Nyt ennustetaan että 4 kiloa la:na

Eli ballonki käynnistyksessä viedään katetri kohdun suulle ja siellä se katetrin päässä oleva pieni pallo täytetään keittoliuoksella kai, tai jollain nesteellä, ihan tarkkaa en siis tiedä, mihin nimenomaiseen kohtaan, mutta sen tarkoituksena on siis ärsyttää kohdun suuta ja toimia siis vauvan pään ja kohdun suun välillä auttaen avautumisessa. Tuntuu kyllä aika tukalalta olotilalta, koska nyt jo ihan riittävästi on pallon tunnetta. Mutta on ainakin ihan luonnonmukainen juttu. Toisilla toimii hyvinkin, toisilla ei.

Ens tiistaina on äitipoli ja katsotaan mitä tapahtuu. Silloin viikkoja tasan 39.

T:Bugsy 38+2
 
Viimeksi muokattu:
Minttu. Väsymys vaivasi mua kans ihan alkuraskaudessa. Aamusta asti odotti että työt loppuis ja pääsis nukkumaan. Nukkuminen oli koko ajan mielessä ;) Kyllä se siitä helpottaa sitten kun elimistö tottuu tähän uuteen tilanteeseen.
Muistan hämärästi kuulleeni ja nähneeni dokumentin tuosta ballonkisysteemistä. Se on varmasti parempi vaihtoehto, kuin lääkkeellinen käynnistys. Mulla käynnistettiin keskimmäinen raskaus ja täytyy sanoa, että aika rajua. Toivottavasti tämä käynnistyy ihan oma-aloitteisesti. Muutenkin tulee olemaan taas aika rankka kokemus, kun poikaa veikkasivat. Mulla on molemmat pojat olleet yli 4kg ja töitä sai tehdä, kun ne syntyivät. Tyttö sitten oli 3660 ja se tupsahti ihan tuosta vain;)
Aika harmaalta näyttää tuolla ulkona ja räntää satelee. Parempi vaihtoehto kuitenkin, kuin pakkanen! Hyvää alkavaa viikonloppua naiset ;)
 
Huomenta.
Mulla kans nyt se rd jo kolmannessa raskaudessa. Nyt oli vain paastoarvo koholla ja neljästi päivässä mittaukset. ne on ollu kyllä ihan hyvät lukemat.
Meillä neljä lasta viidestä ollu yli nelikiloisia ja yksi poikkeus poika joka oli vain 3190g, kolme viikkoa etuajassa. Tää viimeinen käynnistettiin 38 viikolla, kun painoarvio oli 4,5 kg ja se ei sit heittänyt kuin 30g, eli poika oli 4530g. sanovat että ois kasvanu 5 kiloiseksi la:han mennessä. Helppo synnytys kyllä oli, ei edes repeämiä tullu. Mutta puudutukset ei auttanu, eli hirveet supistuskivut oli. Aukesi niin kovaa vauhtia kalvojen puhkaisun jälkeen, että ei epiduraali auttanut.:)
Mulla on vielä sitä viluttamista iltaisin ja yöllä saa kaksi kertaa käydä vessassa.:)

Viidenmamma 15+3
 
Bugsy, onko sinulla siis jo päätetty käyttää tuota ballonkia? Siksi kyselen, kun minulla takana kaksi käynnistettyä synnytystä ja niin toivoisin ettei sitä sytoteciä tarttis tässä kolmannessa käyttää. Ja mikä on synnytyssairaalasi? Onkohan sitä suuressa ja mahtavassa Taysissa mahdollisuus edes saada? No, tulehan kertomaan kokemuksiasi, jos tulet tuon kokemaan. Ja onnea matkaan, olet niin loppusuoralla jo, että ihan tässä ulkopuolisiakin jännittää. Ja missä on muuten LittleBear?

Minttu, minä olen lahopää kun en muista, mutta koska olet menossa ultraan? Ja oliko se varhaisraskauden ultra vai nt-ultra mihin menet? Itsekin jännäsin tuota nt-ultraa, kun siinä ikä painaa riskilukua laskettaessa. Mutta sille ei oikein etukäteen mitään itse voi tehdä.

Jaahas. Viikot paukkuu. Taavi 22+0
 
MOI! Taavi Itse asiassa en tiedä, kun th sanoi vaan että se olis eka ultra 10. viikolla mutta tiistaina tuo sit paremmin selviää! Kyl otan kaikki kuvaukset mitä saa. Oletko itse käynyt siinä nt-ultrassa kun sulla noita viikkojakin on takana?
Mulla oli eilen NIIIIIIIN HIRVEE VÄSY illalla etten meinannut jaksaa kymppiuutisia pidemmälle valvoa. Sit aamulla kummiskii klo 6 heräsin enkä saanut nukutuksi enää. Ihan outoa, kun lomilla tulee valvottua yleensä jos ei oo menoja... kait noi raskaushormonit tekee uneliaaksi. Toki heitin eilen taas n.7 km kävelylenkin illalla joten voihan sekin unettaa. Nyt tuolla on niin kauhee keli että tänään tulee euskin koirien lenkityksen lisäks muuten käytyä!
Joo palaillaan ja hyvät päivänjatkot!
MINTTU JA MASSU 5+2
 
Mulla rd:ssa kans oma seuranta, kun paastoarvo koholla sokerirasituksessa. kaikissa raskauksissa sama homma. Ruokavaliolla hoidettu ja nyt arvot jonkin verran yli, mutta ei tässä vaiheessa enää insuliinihoitoja edes aloiteta, kun loppu häämöttää, ja pian, toivottavasti.

Ei mitään virallista päätöstä vielä ole tehty ballonki systeemistä, selviää varmaan ens tiistaina. Kädet ristissä täällä rukoilen, että pääsisin jo synnyttämään, olen kyllä niin kypsä ja loppu.

Jos en sitä ennen ole synnyttänyt, niin pois en lähde polilta/sairaalasta kuin vauva kainalossa. Ainakin niin voin itselleni uhkailla, käytäntö on sitten eri juttu.

Mulla on kans taavi166 yks käynnistetty synnytys ja täytyy sanoa, että oma kokemus oli valitettavasti hirvittävä. Poika oli yli 4 kiloinen ja vähän huonossa tarjonnassakin, mutta supistukset oli järkkyjä, Seuraava poika oli yli 4,5 kiloinen ja kaikkein helpoin synnytys. Kesti minuuttia vaille 2 tuntia ja ponnistusaika oli parisen minuuttia.
Sairaalana mulla Keskipohjanmaan Keskussairaala.

Jaksamisia kaikille.
T:Bugsy 38+3
 
Viimeksi muokattu:
Oi, sä oot sitten Bugsy mun entisiltä kotikulmilta.

Mulla ei ole mitään kauhukokemuksia käynnistyksestä joten olisi ihan ok jos tämä toinenkin käynnistettäisi, ei mielellään kuitenkaan ennenaikaisesti kuten esikoinen.

Vähän zombie-olo kun Ipana huhuili melkein koko viime yön, kuumeessa reppana eikä saanut nukuttua. Meidän huoneessa pinniksessään koisi eikä kyllä itkenyt vaan heräili vähän väliä huutelemaan "äiti" , "iti", "mammia"... Alkoi nukkua onneksi uudestaan kun vähän hyssytteli ja sanoi että on vielä yö. Mutta silti väsyttää ihan sikana. Päiväunillekaan ei voi mennä kun isompi tyttö tuli koulusta kesken aamun, oli taas alkanut oksentaa. :(
 
heips taasen,ihan karsee ilma tuolla ulkona,lunta tupruttaa...hyi ja yäk :) tässä oli jo niin ihanan keväinen tunnelma muutamana päivänä kun aurinkokin paistoi ja jopa lämmitti jo.
Taavi ei sitä mun toista istukkaa sen kummemmin seurata,se vaan nyt on siellä ja jököttää paikallaan,ihme juttu tuokin on.Mietin että jos se ois ollu sen toisen vauvan,niin ois kai se jo aiemmissa ultrissa näkyny.
Kauheeta suonenvetoja jaloissa,pitää varmaan magnesiumia hakea apteekista.Aamulla veti niin pahasti pohkeesta että edelleen on jalka kipeenä.
 
Lisäänpä vielä tuohon edelliseen sen verran että multa löyty sit streptokokki tulehdus johon saan penisilliinikuurin :( Tuntuu että koko ajan tulee vaan jotain lisää kun edellisiin ehtiin jotenkin sopeutua,onko kellään omakohtasta kokemusta ko.asiasta?
 
Kurkkasin ketjua, kun täällä aiemmin kirjoittelin. Sain tytön Taysissa lokakuussa ja minulla yritettiin tuota ballongilla käynnistystä kaksi kertaa. Siinä kohdun suulle asetetaan desilitran keittosuolapallo venyttämään luonnollisesti kohdunsuuta. Minulla oli kohdunsuu auki sormelle, muttei onnistuttu tuota palloa saamaan oikeaan paikkaan. Olin jopa demostraatiopotilaana. Kandit pettyneitä, mutta niin olin minäkin. Minulle suositeltiin sen takia, kun oli takana sektio. On hellävarainen menetelmä. Pallo venyttää kohdunsuuta avautumaan ikään kuin vauvan pää sitä painaisi ja ei siis käytetä mitään varsinaista lääkeainetta. Voi liikkua pallon kanssa ihan normaalisti jne.

Sitten jouduinkin pillerirumbaan useaksi päiväksi ja turhaan. Lopulta ponnistettiin 2 h 20 min ennen kuin todettiin täydellinen asentovirhe ja sektioon...

No nyt kaikki hyvin. Neidille ei onneksi tullut mitään vauriota. Tsemppiä kaikille !
 
Kiitokset Discovery kokemuksen jakamisesta!

Tuntuiko laittaminen pahalta? Voisi ajatella, että tuntui.

Harmi jos oikein joudutaan monesti ronkkimaan, eikä sitten ole mitään vastaavaa hyötyä. Mutta katsotaan, mitä meinaavat sitten tehdä. En itsekään noita lääkkeelisiä käynnistyksiä kyllä halua.

T:Bugsy 38+5
 
Oikein paljon jaksamista sulle Bugsy synnytykseen. Pidän peukkuja että kaikki sujuu ok! =)

Morticia: Sulla hommia riittää kun useampi jo ennestään ja yksi pienikin... mulla on kesällä 17 v täyttävä poika, joka on kyllä ihanan omatoiminen, ei tarvii enää perään katsojaa sillai kuin nuoremmat. Toivottavasti teillä tauti hellittänyt! Se on voimia syövää jos ei saa nukutuksi!

Pikkumyy: mikä on streptokokkitulehdus? Onko se suolistojuttuja? Kun en ole kuullutkaan...
Pranemisia sullekin!=)

Discovery: Kiitos tsempeistä! Mulla menossa rv 5+4 ja on alkanu pelottaa josko se kestää kun lukenut palstoilta että vanhempana odottajana on suuremmat mahiksen keskenmenoon. Toki en ole sellaista kokenut, molemmat raskaudet meni ihan ok nuorempana...

Oireet suht vähäiset väsymystä ja mahan nippailuja lukuunottamatta... keskiviikkona töihin, sit alkaa se arki taas ja aikaa ei netissäkään istumiseen ole niin paljoa... Nyt loppulomaksi on ohjelmaa, menemme tänään katsomaan jääkiekko-ottelua Espoon Blues- Oulun Kärpät. Poikani on vannotutunut Kärppä-fani vaikka asutaan ihan muualla kuin Oulussa, ja nyt tänään on katkolla se pääseekö tuo joukkue jatkoon. Vähän jännittää kun poika ottaa niin tosissaan että jos huonosti käy voi kotimatkalla olla aika hiljaista...

Miehen kanssa on ollut nyt muutama päivä sellaista kissa-hiiri-leikkiä eli se ei huomioi mua olleskaan ja mököttää... se johtuu osin tuosta kun menin ostamaan liput tonne matsiin ja se ei olis millään halunnut lähteä mukaan, yleensä minä oon mennyt matseihin pojan kans että se korkeintaan on kuskannut mut nyt myös ostin hälle lipun... no toivottavasti tuo leppyy, mä en enää kestä jos koko loppuloma menee murjottamiseen.

Huomenna lähden Kuusankoskelle katsomaan ystäväni asuntoa, muutti vuoden vaihteessa, ja tiistai on sitten varattu iltapäivä äidin muuton valmisteluihin, joten ohjelmaa riittää. Niin ja tiistaina myös tuo neuvolakäynti!!!

No päivän jatkot ja jaksuja!!!:D
MINTTU JA MASSU RV 5+4
 
Täällä uusi odottaja ilmoittautuu, elikkä isotikru 41-v ja kuudetta odotellaan. Isommat muksut ovat vm -93,96 tuplat-00 ja 07.

Salaisuudesta ei olla vielä kellekkään kerrottu kun ennen kuopusta oli tuulimuna ja siitä viisastuneena päätimme että kunhan vkon 12 ultra on onnellisesti ohi niin salaisuus voidaan jollekkin harvoille ja valituille salaisuutena paljastaa kun yritän suojella itseäni ilkeiltä ja panettevilta puheilta joita on jo esim kuopusta odottaessa kuultu.

Mies on ihaltavasti odotuksessa mukana ja puhuttele mua " monikossa" ja saan kyllä huomiota..

Neuvolassa kävin viime viikolla ja sillä ei muuta kuin täytelty papereita tosin saan lähetteen varhaisultraan jonne pitäne aika ens viikon alusta varta. Perjantaina jo yritin aikaa varata mutta lähete ei vielä ainakaan silloin ollut tullu perille :-(

nyt tämä tällä kertaa...

Isotikru ja Sintti rv 7+1
 
Tervetuloa isotikru ja onnea raskautumisesta. :) Lisäilen sut tuonne etusivun listalle. Toivottavasti pääset pian tuohon ar-ultraan.

Meillä nukuttiin viime yö jo ihan normaalisti mutta silti oon ihan väsypoikki. Onneksi kuitenkin molemmat tytöt on jo terveitä. Ensi viikko pitäisi selvitä ilman miehen apua (tosin vähäistä sellaista) kun se lähtee Norjaan työreissulle. Ei tässä muuten mitään mutta kun tuo miehen tytör on jotenkin "raskashoitoinen" vaikka on jo 10v. Roikkuu koko ajan niskassa ja haluaa huomiota. No, viikon nyt on vaikka heinäseipäänä....
 
Tervehdys täältä taustalta, luen aika usein, en tohdi kommentoida.

Meillä menee mukavasti, Lumi-Maria on 1v10kk, aika menee niin nopeasti. Vauva aika ohitse, vaikkakin imetyksen raaskin lopettaa vasta joulukuun lopussa, kolmea poikaani imetin vain puoli vuotta, nyt tuntui tärkeältä imettää mahdollisimman pitkään.:heart:

Kaikkea hyvää toivotan tasapuolisesti, nauttikaa masuasukeista, vaikka välillä tuntuisi ahdistavalta, itselläni oikein ikävä potkun täytteisiä öitä, meinaa kuume iskea..:confused:

Mur-Mur:wave:


Annekristiina ja Lumi
 
Hei ja aivan ihanaa maaliskuun maanantaitaita kaikille!

Tulin pikaisesti kertomaan vain että meille syntyi pikkukarhulainen viime torstaina :)
Tyttö painoi 3600g ja on 52cm pitkä, joten lääkärin loppuviikkojen painoarviot ei sit pitänyt paikkaansa. Sehän mittasi painon viimeiset 3-4 viikkoa kokoajan 3100g ja mua jo alkoi huolestuttamaan kun ei se muka kasvanut ollenkaan.

Tyttö on terve, kiltti, tarkkailee maailmaan uteliaasti ja on aivan järjettömän suloinen! Eikä tätä vieläkään oikein käsitä, että se on nyt tuossa :heart:

Mutta nyt pitää mennä taas, typykkä heräilee!
Kaikille masun kasvattajille paljon voimia ja kärsivällisyyttä odottaa sitä pikkupakettia syliin! Kaikki raskauskivut ja -säryt on kohta pois pyyhittyä elämää :D

Terveisin karhuperhe :heart:

 
Nyt mä sitten kärysin..;) yks sihteeri jota en oo nähny aikoihin, tuli töihin ja iski oitis silmänsä mun vatsanseutuun. Eipä siinä auttanut ku myöntää tilanne ja nyt tieto onkin kiirinyt läpi koko talon. No eipä tuo enää haittaa.
Näinkin pitkälle sai asian salattua käyttämällä kerrospukeutumista ja mustaa.

Tarpeellisen tavaran listaan olikin jo tullut kaikenlaista jota ei itse tule ajatelleeksi;

- tutti ja tuttipulloja
- imetysrintsikat ja suojia
- tuttelia tms.

Mites noi sitterit tms. (oon ihan pihalla näistä asioista) ei meinata hoitopöytää ostaa vaan sellainen hoito-alunen vaan. Laitan sen kodinhoitohuoneeseen tason päälle ja vaikka toinen yläkertaan.
Sit varmaan tarvitaan pinnasänky ja ?!
Minkälaiset vaunut, entäs turvakaukalo, telakalla vai ilman???
Apuja otetaan edelleen kiitollisuudella vastaan.

Äitiyspakkaus otetaan ehdottomasti, siellähän on vaikka mitä. Mun mies oli lukenut jonkun "vauva-oppaan" ja selitti tietävänä et bodyja tarvii vaan kolme, yks päälle ku toinen on pesussa ja kolmas kuivumassa =) tiesi jopa aika tarkkaan minkälainen se body on. Se on niin ihana ku se haluaa osallistua :heart:

Morticia pikaista paranemista teillepäin, koitahan pysyä itse terveenä että jaksat hoitaa lapsukaisia.
Pikkumyy voiko sitä mangnesiumia popsia huoletta? Mulla kans vetää suonta ihan järkysti jos erehdyn vähääkään venyttelemään jalkoja, yöllä on kiva herätä molempien pohkeiden kramppaamiseen, sattuu ihan sikana. Toinen ikävä ongelma on toi järkyttävä närästys, aivan sama mitä syö, Rennietä menee pakettitolkulla.
Itse söin just antibiottikuurin flunssaan, otin kyllä loppuvuodesta sika/kausipiikin, mut joku pöpö sitten iski kuitenkin. kesti lähes kuukauden eikä vieläkään ole täysin ohi.
Harmittaa kun joutuu popsimaan lääkkeitä.

Isotikrulle tervetuloa mukaan :wave:

Me lähdetään nyt uimaan, mun personalsynnytysvalmentajamieheni:D on päättänyt et meillä on yks liikuntapäivä viikossa. Saan aina valita n. kolmesta vaihtoehdosta mitä tehdään ja viimeks oltiin hiihtämässä. Pointti on se, et jaksaisin sitte paremmin ponnistaa synnärillä:cool:

Jestas Little bear onpa mielettömän suloinen pieni tyttö :heart: Onnea aivan mahdottomasti!!:flower:
 
heips,on taas täällä hiukan huonompi päivä :( Koko ajan supistaa,todella huonosti nukun yöt ja sitten tää kropan muutos taas ahdistaa mutta jospa tää menis taas ohi ja ois paremmalla mielellä.
Sain sellasta magnesiumia jota voi raskaana käyttää tais kyllä täti sanoo että kaikkia voi.Mulle tuli aivan valtava helpotus ja mikä ihanuus kun voi aamulla herätessä venytellä jalkoja rauhassa ilman suonenvetoa :)
Mulla alotettiin nyt jatkuvien lääkitysten purku,panacod on pudotettu vain yhteen vuorokaudessa,triptyl menee edelleen kahdella tabletilla.En ole huomannut ainakaan vielä että ois tuo mystinen jalkakipu lisääntynyt.
Verenpainelääkettä joudun edelleen vähentämään kun paineet vaan putoaa koko ajan alemmas,alotusannos verenpainelääkkeessä oli 8 tbl/vrk ja nyt menee 2tbl/vrk ja joudun varmaan vieläkin vähentämään.Tänään puolikkaan ottanut ja paineet 87/69,ihan liian alhaiset mulle kun meinaa pökerryttää.
Iloista viikonalkua kaikille teille.
Masuasukilla ikää 29+4
 

Yhteistyössä