40+ odottajat Vol 3.

Heips naiset,pitkästä aikaa!!!! :wave:

Wiiwillä puhaltaa taas uudet tuulet..... ostaa täräytettiin uusi talo,siis aivan tuli terä ja entisen myynnistä jäi vielä rahaa sen verran että nekin tuhlattiin ja ostettiin vielä kesämökkikin!!!!!:rolleyes:

Hulluksi kai ollaan tultu,mutta nyt on muutto takana ja uusi asumus tuntuu täysin kodilta,niin ne asiat järjestyy,eikä tarvinnut alkaa hirveetä remppaa tekemään vanhassa talossa.

Tämä on nyt 60m2 pienempi kun entinen talo,joten just passeli meille...Hyvältä tuntuu!!!

Mökki on ihan perus hirsimökki,eikä mikään iso,mutta järven rannalla kuitenkin:) siinä onkin sit puuhaa varmaan vuosiksi....rakennukset ittessään ovat hyvä kuntoisia ja nättejä,mutta piha on täysin kanervikkoa,mitenhän siitäkin pääsee eroon et sais nurmikon tilalle...:confused:

raskaus rintamalla kaikki hyvin,huomenna oysiin meno,sen munuaisen ja kasvaimen takia...sitten kuulee et mikä tilanne on.
Otan vastaan mitä tuleman pitää.

Ilmoittelen sit huomenissa lisää! Muistakaahan Ladyt levätä ja voidaan paksusti!!

Wiiwi 25+6
 
Heipat kaikille!

ON ekat potkut kädelle sain tunnusteltua viimein. Liikkeitä on tuntunut jo useamman viikon ajan, mutta eilen illalla ja tänä aamuna sain bongattua kädelle asti! Neuvolassakin kävin eilen verenpainekontrollissa ja tädin mittariin saatiin viimein kohtuulliset lukemat 130/84 eli ei huolta. Lääkitystä ei siis tarvitse, vielä. Pari viikkoa rakenneultraan, se tulee jännittämään... Vointi muuten aivan loistava, minuun ei tämän kevään pöpöt ole tarttuneet eikä muitakaan vaivoja ole ilmaantunut. Alkuraskauden vaivatkin ovat jo ohimennyttä elämää :) Nyt vain odottelen heinäkuun alussa alkavaa lomaa. Koko loppukolmanneksen saankin sitten lomailla...

Wiiwille onnea uusiin asumuksiin, siinä projektia riittää :) Ihanaa kevättä kaikille! Mun lempparikuu on toukokuu....

Kiityblue 18+3
 
Viimeksi muokattu:
Heips naiset. Meillä kotona hieman parisuhdeongelmia, eikä ole jaksanut paljoo netissä pyöriä. Saikulla ollaan oltu kolmisen viikkoa supistelujen vuoksi ja näin varmaan jatkuu äippäloman alkuun asti. Raskaus on saanut ainakin minun tunne-elämän sellaiseen myllerrykseen että odotan aikaa,että olisin ihan normaali ;) Raskaus on sujunut muuten ihan hyvin, sokeriarvotkin olivat ok. Närästystä hieman tullut, liitoskivut ovat aikamoiset ja paineentunne alapäässä kova jos on kauan liikkeellä, joten rajoittaa liikkumista jonkin verran.Vessassa saa öisin käydä usein joten väsymys johtuen katkenneesta yöunesta on aikamoinen, mutta onneksi saa päivällä huilattua nyt kun olen saikulla.
tupuna71 30+1
 
wiivi onkin pistänyt tuulemaan. Onnea uusiin nurkkiin, täytyy sanoo monikossa kun se mökkikin siihen vielä tupsahti. Löysittekö uuden kodin samalta paikkakunnalta? Ja miten selvisit muuttotouhusta mahan kanssa? Se on aika homma pakata ihan kaikki tavarat ja vielä järjestellä uuteen kotiin kaikki paikalleen. Tuo mökki kuulostaa niiiiiin sopivalta, se järvenranta kruunaa kaiken........oispa jo kesä.

tupuna, onneksi olet sairaslomalla ja voit keskittyä itseesi. Nuo parisuhdeongelmat ei pahempaan aikaan voisi tulla. Pystytkö supistelujen takia yhtään ulkoileen?

Oma napa. Ei mullistavaa auringon alla. Selkäkipu haittaa iltaisin varsinkin nukkumaan mennessä, mutta vielä en juokse vessassa, joten kun vain unen päästä kiinni saan, posotan aamuun asti. Huomenna neuvola kun käskivät polilta käydä kerran tässä välissä. Ensi viikolla sitten taas pe sinne äpolille. Toisaalta kiva, toisaalta ei jaksais kun täytyy tätä muuta elämää järjestellä, jotta voi yksin mennä.

Ja viikot etenee. Nyt jo 29+6
 
Onnea Wiiwille uudesta kodista ja mökistä! Olispa niin ihana muuttaa.

Ja Kittybluelle onnea ensimmäisistä "käsipotkuista". :) Niitä on niin ihana tunnustella edelleen, vaikka meidän masuneiti kyllä rymyääkin välillä niin että tuntuu jo ilkeältä.

ON ei muuta kun nää pahuksen peräpukamat!!!! Hulluks tuun!!!

Morticia 29+0
 
Viikkoja jo 37...jeee :) Äitipolilla käyty,Nyytti painaa 3,100kg,verenpaine ja sokerit kunnossa.Viime yönä sain vihdoin nukuttua 11 tuntia,opamoxia sain tänään unettomuuteen.Seuraava käynti äitipolilla päivää ennen laskettua aikaa jos nyt sinne asti menee.
Nyt kun vaan jaksas tän lopun pinnistellä jotenkin :)
Kaikille ihanaa odotusta :)
 
Huhuu... missä te kaikki ootte?!!!!

Wiiwille tuhannesti onnea uuteen kotiin ja mökkiin :) kuulostaa aivan loistavalta!
Mites se teidän oys:n käynti?!

Tupunalle jaksamisia paisuhteessa ja raskaudessa.

Ootko Taavi kokeillut sitä tukivyötä noihin selkäkipuihin? Mulla on auttanut tosi hyvin ja siks oon töissäkin jaksanut touhuta.
ON: Neuvolakäynti takana, lapsonen on kääntynyt nenä alaspäin. Verenpaineet ym. ok. Pää tuntuu hauskasti tuolla alhaalla (nyt kun tajuu miten päin se siellä on) pylly on tuossa oikealla kylkiluiden alla ja aika kipeästi pynkee ja tunkee kyljestä ulospäin.
Äitiyspakkaus saapui, paljon tavaraa mut hiukkasen tylsähkön värisiä. Pitäis pistää pyykkikone töihin et sais vaatteet järjestettyä kaappeihin.
Vaunusysteemit tilataan ulkomailta, on vaan niin paljon halvempaa.

Äitiysvapaa alkaa viikon päästä!!!:D

Ilmoitelkaahan itestänne!!!
ps. Pikkumyylläaika käy vähiin... jännää!
 
Täällä ollaan, ei vaan oo ollu mitään asiaa kun omaan napaan ei kuulu erikoista.

Mistäs tilasitte vaunut ja millaiset, jos saa olla utelias? Mä innostuin tänään ja tilasin Elloksesta parilla sadalla lastenvaatteita. :D Tarkoitus oli tilata vain veljen pojalle ristiäislahjaksi, mutta oli niin paljon kaikkea ihanaa Outletissa että tuli tilattua sekä Isolle Likalle, Ipanalle että Toukalle. Säästin 56€. ;)

Mua supistelee taas ihan mahdottomasti ja mahaa särkee ja pistää, johtuu varmaan eilisestä pikavatsataudista. Ja huonoista unista, Ipana kun nukkuu niin huonosti nykyään ja mä saan hyppiä sitä rauhoittelemassa monta kertaa yössä. Onneks mies on tajunnut että nyt pitää alkaa vähän jeesata kotihommissa ja neitien hoitamisessa, saan ottaa pikkasen lungimmin.

Mites muuten teidän kummiasiat? Me just tänään saatiin kuulla että molemmat joita ollaan kummeiksi ajateltu, on eronneet kirkosta. Toinen lupasi kyllä liittyä takaisin tarvittaessa mutta kun niitä kummeja pitäisi kai olla kaksin kappalein. Ajattelin jo hätäpäissäni kysäistä Pariisissa asuvaa tuttavaani mutta kun mielestäni kummin tulisi kuitenkin olla suhteellisen läheinen tuttava eikä vain "hyvää päivää kirvesvartta" - tuttu.
 
sinivatukka, kyllä minä täällä ainakin olen, mutta näillä sivuilla tökkii jokin aina vaan. Välillä pääsen sisään, mutta sitten homma tyssää ja saa ainakin puoli päivää koittaa ennen kuin aukeaa. Mutta että sinulla JO viikon päästä alkaa äitiysloma!! Minä joudun vielä neljä viikkoa omaani vartoomaan. Mikä viikko sulla nyt onkaan menossa ja mitkä on aatokset? Entä onko tullut kovasti lopun ajan oireita? Kauhee kyselytauti, mutta kun ite kohta tossa samassa jamassa niin kiinnostaahan se. Ja joo, on mulla tukivyö vanhastaan, mutta en tykkää sitä käyttää. En tiedä onko vika käyttäjässä vai vyössä, mutta ei oo mun juttu.

Omaa napaa. Iltasupistelut jatkuu, nytkin silleen julmetusti kovettaa alamahaa, tää tietskarissa istuminen ei oikein sovi näin illalla. Tuntuu, että vaikka olis mitään tekemättä niin aina tämä äityy. Perjantaina taas äitipolille kontrolliin. Sokeriarvot olleet todella hyviä, joten ihan hyvillä mielin menen. Mukava vain kuulla se vauvan painoarvio ja katsoohan ne muutenkin, että kaikki ok.

Edellisen kirjoittajan sanoin ... Ilmoitelkaahan itsestänne!

Taavi 30+4


Jaahas. Morticia kerkes tohon väliin. Mukava kuulla sinustakin ja ihan hyvän heitit, meillä ei oo vielä tietoo kummeista ja juu, niitä pitää olla kaksi. Onko muuten teidän mielestä törkeää, jos avioparista pyytää kummiksi vain sitä toista, omaa sukulaistaan? Jos omalle kohdalle sattuis, että miestä pyydettäs ja mua ei, niin tulis kyllä surullinen olo. Mikä minussa on vikana kun en kelpaa. Noilla meidän vanhemmilla lapsilla on kolme kummia ja kun tässä välissä kun on suht kaikki tutut pariutuneet, niin tälle kolmoselle uhkaa tulla neljä kummia ihan väkisin. Se on musta jo paljon. Mitä ootte mieltä? Ja olen kanssasi Morticia samaa mieltä, kummi ei voi olla mikään puolituttu kirvesvarsi-tyyppi.
 
Viimeksi muokattu:
30 viikon aatto alkoikin jo... Viime viikko oli aika stressintäyteinen töissä, joten nyt on supistellut viime viikon loppupuolelta ihan jatkuvasti. Nyt huilasin edes tämän päivän kun neuvolasta tuli hiukan räimettä siitä, että olen kuitenkin käynyt töissä.

Vaan ei tämä yksi huilipäivä tainnut auttaa :( Tupunan tavoin liikkuminen aiheuttaa supistuksia, eikä vaadi kummoistakaan liikehdintää. Kävin aikani kuluksi kirpparilla päivällä ja vaikka ajoin pihaan ja samoilin käytäviä hiljakseen, niin silti vatsa kiristyi. Että näinköhän työssäkäynti loppuu lähipäivinä kokonaan ennen ä-lomaa... No, kahtellaan.

Kummeista: ei kuuluta enää kummatkaan kirkkoon, kun se ahdasmielisyys rupesi ottamaan jo pannuun aikalailla. Mutta jotain "kummi"-ajatuksia on kyllä ollut. taavi166, minusta ei ole epäreilua pyytää vain sitä lähempää sukua olevaa pariskunnasta. JOS niille tulee ero, tulee sitten eteen kiusallisia tilanteita joissain tapauksissa. Mulla on exän kanssa yhteinen kummilapsi, siskontyttöni, ja exä ei ole eron jälkeen ollut missään yhteydessä häneen. Miehellä taas on ex-vaimonsa kanssa 3 yhtieistä kummilasta ja kahdessa tapauksessa ei lasten vanhmmilla ole ongelmaa siitä (tosin miehen exällä on siitä sitäkin enemmän...) mutta kolmannen vanhemmat ovat "valinneet puolensa" eron myötä, ja odottavat kyllä kummisedältä lahjoja merkkipäivinä mutta siinä kaikki, muuten suoltavat sontaa selän takana. Tässä nyt pari esimerkkiä, miksi on fiksumpi pyytää kummiksi vain toinen. Mutta samaa mieltä teidän kanssa, että kummiksi pyydetään ne läheiset ystävät/sukulaiset.
 
Mulla ja exällä on myös yhteinen kummilapsi, mun siskon vanhimmainen. Exä ei siihen sitten mitään yhteyttä ole pitänyt sen jälkeen kun erottiin 2002 (vai 2003? en muista kun muutin jo sitä ennen Englantiin). Joten tavallaan ymmärrän että pyydetään vain toista puolisoa joka on se ns. läheisempi. Vaikka tulis mulle itselle kyllä paha mieli jos meistä vaan toista pyydettäis.... joten siis senkin ymmärrän että pyydetään sitten molemmat. Itse asiassa meidänkin toinen kummi (se joka lupasi liittyä kirkkoon takaisin tarvittaessa) on pariutunut mutta teki sen vasta sitten kun oltiin kummiksi pyydetty, nyt asuvat ko. naisen kanssa yhdessä ja oon miettinyt pitäiskö tämä nainenkin pyytää kummiksi mutta kun ei tunneta niin hyvin niin en oo sitten pyytänyt.

Ikäviä nuo harkkasupistukset jos niitä tulee noin tiheään. Kannattaa ihan suosiolla ottaa sairaslomaa loppuaika ennen äippävapaalle jäämistä jos siltä tuntuu.
 
Hei:)

Eipä minullekaan ihmeitä kuulu, lukemassa olen käynyt kyllä. Olo on mitä parhain ja vauvakin potkiskelee säännöllisesti. Puoliväli häämöttää ja rakenneultra. En halunnut lapsivesipunktiota kun kohonnutta riskiä ei seulan perusteella ollut ja lukemat olivat muutenkin mielestäni hyvät. Oletteko käyneet punktiossa huolimatta siitä oliko kohonnutta riskiä tai ei? Nyt itseäni se vähän mietityttää....

Kummijuttuja ei ole mietitty muutakuin siltäkannalta että kastetaanko lapsi vai ei. Kuulumme molemmat kirkkoon, mutta emme pidä sen vanhoillisuudesta ja olemme miettineet eroamista. Katsotaan nyt. Nimiäisetkin olisi kiva vaihtoehto. Itse olen sisareni lapsen kummi, mieheni ei. Minusta ok, kun mieheni ei ole ollut muutenkaan mitään lapsirakasta tyyppiä. Mieheni oli lähinnä helpottunut asiasta. Eli minun mielestä voi pyytää vain toisen puolisoista kummiksi, jos se toinen tuntuu lähemmältä henkilöltä. Itse vähän ahdistaa pyytää kavereita sitoutumaan moiseen kummiuteen, joten siltäkin kannalta mietityttää. Voihan ne mielipiteet muuttua sitten kun lapsi syntyy.

Kittyblue 19+3
 
Meillä ei kohonnutta riskiä ollut joten en nähnyt tarpeelliseksi punktioon mennä, siinä kun kuitenkin on se häviävän pieni mahdollisuus keskenmenoon.

Mun täytyy tunnustaa että kuulun kirkkoon vain laiskuuttani ja tuo kastaminenkin on enempi sellainen "kuuluu asiaan" homma kun joku vakaumuksellinen juttu. Nyt tosin meidän isoin likkakin (siis miehen tytär) haluaisi että hänet kastetaan, en tiedä onko takana vain se kun koko muu perhe tulee kirkkoon kuulumaan ja hän ei. Tyttö on siis vasta 10v. joten en usko että on mitään tarkemmin pohdittua uskonnollista taustaa tuossa.
 
Morticia :rolleyes: parilla sadalla vaatteita, on tainnut jonkun asteinen "keväthulluus" iskeä :D

Vaunuja en ole vielä tilannut, mut sellaiset yhdistelmät ja ebaystä meinasin ostaa. Mitä ilmeisimmin saksasta tulee. Väri ja lopullinen malli on kuitenkin vielä päättämättä, vaikeeta!

Nuo kummijutut on hankalia, en haluais ollenkaan ku siitä on tullut vaan sellainen lahjoja jouluna ja juhannuksena- juttu. Mies varmaankin hoitaa sen(kin) homman ja kysyy ketä kysyy :whistle: ei vaiskaan, mietitään rauhassa.
Sit on vielä sekin, et loukkaantuuko tuo jos pyydetään tuota toista ja tajuaahan ihmiset, et siitä voi kieltäytyä ilman et me loukkaannutaan. Mielummin kieltäytyy ku pitää sitä jonain pakkopullana.

Viikkoja on nyt täynnä 34 ja olo tuntuu melko paksulta. Viime yönä en saanut enää kunnolla nukuttua, se oli sellaista kyljeltä toiselle kieppumista. Kävely on hidastunut älyttömästi, koira ei tajuu miks emäntä läähättää kaukana perässä.
Mitä lähemmäs viimeinen työpäivä tulee, sitä mukavammalta se tuntuu, ei jaksais kauheen kauan enää. Oon päättänyt, et ainakin kaks ekaa vapaapäivää menee laiskotellessa. :vampire:
 
Milloinkas sulla Sinivatukka alkoi äippäloma? Mullakin on jo kovasti tuhti olo vaikka viikkoja "vasta" 30.

Joo vähän karkas shoppailu lapasesta mutta kun siellä oli niin halpaa... :D Ja tossa tuli sentään neljälle lapselle vaatetta; Ipanalle, masuvauvalle, tytärpuolelle ja veljen pojalle.

Mä oon tässä jo murehtinut lasten teini-iätkin, kun siskon poika jouduttiin huostaanottamaan. Ei siis mitään alko- eikä muuta ongelmaa vanhemmilla, erosivat vaan pojan ollessa ala-asteikäinen ja poika jäi isälleen siskojensa kanssa. Siitä sitten lähti alamäki ja nyt tyyppi on ihan hirveä riiviö.
 
Jee, saan nettitutun tekemään mulle liivinsuojia. Ajattelin kokeilla tällä kertaa kestoja kun ne kertakäyttöiset tarttui niin inhottavasti nänneihin kiinni, ihan sattui välillä kun irrotteli. Enkä niitä parempilaatuisia Lansinohin raatsi pelkästään ostaa kun ovat niin kalliita ja suojia kuluu melkoinen määrä.
 
Hei kaikille,
Yritän viimein kirjoitella kuulumisia. Jospa nyt kirjoitus ei katoaisi bittiavaruuteen, kuten viime kerralla.
Omassa navassa rauhallista, tai mitä nyt ”Pikkukakkonen” sen alla potkiskelee. Potkut eivät tässä raskaudessa tunnu niin voimakkailta kuin ensimmäisessä, mikä johtuu ehkä etuistukasta. Pikkuisen potkut tuntuvat vaihtelevasti eri puolella masua, joten pikkuinen pystyy varmaankin aika hyvin vielä masussa kääntyilemään.

Sokerirasitustestissä käyty pari viikkoa sitten ja tulokset olivat loistavia! Ei juurikaan verensokerin nousua (0=4.6, 1=4.8 ja 2=4.5). Huomenna kontrolliultra ennenaikaisuusriskin takia ja se jännittää. Jännitys näkyy unissa, sillä muutamana yönä olen nähnyt todella omituisia tavalla tai toisella ennenaikaisuuteen liittyviä unia.

Ikävää, ettei kaikilla puoliso tue tai osallistu raskauteen hyvältä tuntuvalla tavalla. Omalta mieheltäni saan kyllä ihanasti tukea ja apua arjessa. Välillä mieheni kuitenkin tekee pitkiä työpäiviä ja silloin toivoisin, että hän tulisi aikaisemmin kotiin. Vaikka nukun päikkärit yhtä aikaa esikoisen kanssa, väsyttää viiden ja kuuden välissä välillä aivan vietävästi. Esikoinen ei ymmärrä, miksi äiti vain lojuu sohvalla eikä leiki.

Kirjoittelen myöhemmin lisää. Hyvää toukokuista viikkoa kaikille!
t. Sara 26+5
 
Hienoa että sokerirasitus oli ok. Toivotaan että ultrassakin tulee hyviä uutisia. Tulehan sitten kertomaan nekin kuulumiset.

Mä oon vieläkin ihan sekaisin lätkän MM-voitosta. Oon ihan jääkiekkohullu. Oonkin hehkuttanut joka puolella että on upee vuosi vauvalle syntyä kun HIFK on Suomen mestari ja Leijonat maailmanmestareita.

Mulla olis huomenna neuvola jossa katsotaan paastosokerit myös. Saan varmaan satikutia Taina-terkkarilta kun en käynyt siinä edelliessä määräämässään sokerikokeessa. Mutku se vaan jäi ja jäi ja jäi.....
 
Moikat pinoon!

Tosiaankin hieno peli eilen!! Pessimisti kun ei pety, veikkasin tietenkin häviötä, mutta onneksi kävi toisin!!

On ollut niin kamalan kiireistä ja vaihderikasta, että eihän tässä kirjoittelemaankaan ole päässyt. Minä kun olen pääasiassa töistä aina pikku päivitykseni tänne laittanut, mutta siellä meno yltyi aikamoiseksi, joten kirjoittelukin on jäänyt. Meno siellä oli sen verran vauhdikasta, että sepä rupesi näkymään omassa olossakin. Niinpä nyt ollaankin sitten äippäloman alkuun saikulla.. Kamala turvotus jaloissa (istumatyö 8-9 h päivässä) ja pienoinen paineiden nousu sekä illalla supistukset ja lääkäri totesi, että kotiin lepäämään.

Kävin äippäpolillakin noiden epämääräisten sf mittojen takia, mutta kaikki oli hienosti kohdallaan ja naperon koko arvio viikkoihin nähden aivan keskiarvoissa. Joten se huoli oli aiheeton..

Wiiwille onnea uusiin tupiin! Olisipa ihanaa jos kesämökin löytäisi, tosin mies arvostaisi enemmän tonttia, jotta pääsisi omin käsin rakentelemaan. Mutta kun sopivalta etäisyydeltä ei noita tonttejakaan puissa kasva. Mutta jospa joskus.

Kummiasiaa ei olla meillä pohdittu kyllä lainkaan. Eiköhän omiin sisaruksiin päädytä, kun on kuitenkin meille ensimmäinen ja minä ainakin haluan ns. luonnollisesti läheiset henkilöt kummeiksi. Eivät ainakaan helposti häviä elämästä, joskushan ystävyys yllättää, sisaruus harvemmin.

Nyt sitä olisi sitten hyvää aikaa puuhailla täällä kotosalla, joten käynpä laittamaan pyykkikoneen laulamaan.. Moritcialle tsemppiä neuvolaan ja niin kaikki supistelijat - mars lepoon ja omasta itsestä huolehtimaan!!

Terkut kaikille
Leia 33+0
 
Heippa!

Hyvä päivä tänään! Oli mukava herätä vapaapäivään kiekkoleijonien kultamitaliuutisiin (en jaksanut/uskaltanut katsoa eilen!), töistä tuli hienoja uutisia, sataa (nurmikko huutaa vettä!) ja rakenneultra meni hienosti :)

Saimme tyttölupauksen :heart: vahvasta poikaolosta huolimatta. Rakenteet muuten ok, mutta virtsarakko näytti kovin pieneltä. Lääkäri kylläkin arveli vauvan juuri pissanneen, koska munuaissa ei ollut laajentumia ja lapsivedenmäärä oli normaali, joten "äidin huolen poistamiseksi" kontrolliultra tuli kuukauden päähän. Samalla tarkistetaan vielä alhaalla olevan istukan tilanne. Rakenteita tarkasteltiin tarkasti eikä mitään varsinaista kokonaiskuvaa vauvasta näytetty eikä kuvaakaan saatu mukaan. Mutta tärkeintä että kaikki kaikinpuolin ok. Onko 4D ultraan jokin viikkomäärä, milloin kannattaisi mennä? Se voisi kiinnostaa....

Vielä en ole mitään tarvikkeita edes kunnolla uskaltanut miettiä, mutta jospa nyt... Eilen jotain mammavaatteita kävin ostelemassa, mutta edes hintalappuja en ennen tämänpäiväistä ultraa uskaltanut irroitella. Niin taikauskoinen olen! Vuosiloma minulla alkaa 1.7. enkä enää palaa töihin sen jälkeen, joten sitten ehdin vauvajuttuja laitella :)

Miehenkin sydän hieman tuntui sulavan rinsessauutisen myötä :heart:

Kittyblue 20+1

P.S. Oletteko hakeneet vauvavakuutusta syntymättömälle lapselle ja oletteko saaneet sen?
 

Yhteistyössä