40+ odottajat Vol 3.

Voi mur-mur murunen kun se nyt olis vihdoin sullekin tärpännyt, niin sen pienen nyytin sullekin soisin. :hug:

Täällä sairastetaan taas. Isoin tyttö toi koulusta flunssan ja pienempi sairastaa sitä ihan kuumeen kanssa, itsellä myös kunnon nuha ilman kuumetta. Yöllä alkoi isoimman korva kipuilla joten lääkäriin tästä joutuu kai jos saa jostain ajan. Jos ei terkkarista niin sitten mennään yksityiselle.
 
Heaips,

Kurina ilmoittautuu onnellisten synnyttäjien joukkoon. Tytteli syntyi vähän lasketun ajan jälkeen, mitoilla 4580g 54cm eli suht iso vauva:) Kätilö totesi, että yli nelikymppiset uudelleen synnyttäjät saavat usein isoja vauvoja. Jouduttiin kuitenkin oleilemaan muutama päivä sairaalassa, kun automaattisesti tarkkailevat yli 4,5 kg vauvojen sokeriarvoja. Kaikki kuitenkin hyvin ja nyt kotona tiiviisti kiinni vauva arjessa. Sairaalasta lähtiessä kätilö toivotti vielä tervetulleeksi synnyttämään uudelleen vaikka mittarissa on jo melkein 44v joten kaikille vaan näillä yli nelikymppsiten palstoilla haaveilevat ja odottavat, tsemppiä ja onnea:)
 
Onnittelut Kurinalle pontevasta tytön tylleröstä!! Mitähän PkkuMyylle kuuluu??

Täytyy hehkuttaa vähän kun musta on niin ihanaa... Meillä on nyt pinnasänky!! Se odottaa tuossa eteisessä kasaamista ja muutoinkin lastenhuoneen kalusteet odottaa vain paikalleen pistämistä. Vielä pitää vähän sänkyä "sisustaa" - pinnissuojaa ja sen sellaista hommailla =)

Morticialle ja koko porukalle pikaista paranemista!

Leia
 
Morticia..kylläpä se täti-hupakko taas miut muisti - nyt jo Kp3..
Kesän ihmettähän tässä sitten voisi TJOT-meiningillä haaveilla, nyt en testejä dippaile minkäänlaisia..korkeintaan sitten jos täti jää poijjes.=)
 
Viimeksi muokattu:
Voi että on ihana ilma. En periaatteessa tykkää kovin kuumasta mutta ihana istuskella keinussa ja katsoa kun pikkuneiti on onneasta soikeana ja yltä päältä mullassa pihalla rymytessään. :) Tultiin välillä lounaalle ja kohta takas pihalle. Pitäis vaan saada jotenkin mieheen sen verran puhtia että kasais vihdoin neidin hiekkalaatikon, nyt se leikkii mun kukkapenkeissä. :D

Eilinen shoppailureissu otti lujille, supisteli ja selkä kipuili ihan kunnolla. Mutta saatiin sentään isoimmalle likalle juhlavaatteet kevätjuhliin, ja nätit saatiinkin. Nyt pitäisi lähteä kirjastoon kun palautukset on myöhässä, vaan ei millään jaksaisi / pystyis kävellä.
 
Kurinalle onnittelut :flower:

Meille tuli vaunut alle viikossa saksasta ja hyvältä näyttää. Aika ja käyttö sen sitten myöhemmin oikein näyttää miten toimivat ovat, mut siistit, kivan väriset ja tukevan oloiset. Kaikissa pyörissä jarru + mukana hyttysverkko, sadesuoja ja onks se sitten vaippakassi tms.

Eilen käytiin neuvolassa, verenpaineet ym. oli edelleen kohdillaan. Vauveli on laskeutunut ja neuvolan "täti" oli sitä mieltä, et saattaa syntyä etuajassa. Laskettu aikahan on 23.6. ja ajattelin automaattisesti et yli menee viikon tai sen kaks mitä ensi synnyttäjillä yleensä... mut paikat alkaa olla jo valmiina jakautumiseen. Kohdun kaula on lyhentynyt 1,5senttiin ja suu pehmentynyt. Pikkasen alkoi hirvittämään, enhän mä ole vielä valmis!! :confused:

Ensimmäisen kerran raskauden aikana on liikkuminen tullut melko vaivalloiseksí, aamulla vielä jaksaa kävellä yms. mut iltaa kohden tahti hidastuu ja pikkasenkin ku tekee jotain ylimääräistä, alkaa supistelu. Vauva liikkuu melko paljon ja se on lähes tuskallista. Väsyttää jo kahdeksan maissa, ja yöt aika katkonaisia. Parin tunnin välein herää kääntämään kylkeä ja tietty ainakin kerran vessaan.
Olen myös alkanut tiuskimaan miehelle, ihan aiheetta :ashamed:

Mut tottatosiaan ihanaa et ilma on lämmennyt!
Terveisiä kaikille toivoopi Sinivatukka huomenna tasan 37 viikkoa
 
Hui! Nyt jäädään sitten vain odottamaan sun jakautumista, Sinivatukka. :) Jos nää helteet jatkuu niin aika tukalaa tulee kyllä olo olemaan, siitä sai tänään jo esimakua. Mutta mullakin on sellainen olo että ei mitenkään olla valmiita vielä.... tosin 7 vk laskettuun aikaan jäljellä.
 
Hei kaikille...täällä iloinen ja ONNELLINEN pienen prinsessan äiti...en ole aikasemmin jaksanut tänne kirjotella rankan synnytyksen takia.
Nyytti syntyi 27.5. klo.13.22 imukupin avustuksella,painoa neidillä oli 3,725kg ja pituutta 51cm.
Tummaa tukkaa hirmusesti :)ihanat hymykuopat ja muutenkin syötävän sulonen pakkaus...ei malttas hetkeäkään olla poissa pikkusen luota.
Imetys lähtenyt tosi hyvin käyntiin ja muutenkin kaikki mennyt hienosti.
ONNEA myös Kurinalle :)
 
Kurinalle ja PikkuMyylle kovasti onnea!!! Ja Sinivatukka, hui, se on sitten ihan kohta! Peukkuloi että kaikki menee hyvin :) Täytyypä sanoa, että vaikka itse on alkanut myöskin hätäilemään, että ei nyt vielä, niin toisaalta kadehdin jo niitä, joilla synnytys on ihan nurkan takana.

Täällä alkoi sitten äitiyisloma etuajassa - kahden viikon sairausloma mätkähti jatkuvan supistelun ja väsymyksen takia. Pitkä ajomatka töihin ei ole enää oikein muutamaan viikkoon toiminut ja edelleenkin se pienikin kävely, ja etenkin jos kohdalle osuu loivakin ylämäki, tuottaa melkoisesti tuskaa. Joten nyt sitten huilitaan kotopihassa ja teen testejä, kuinka kauan kykenee kitkemään rikkaruohoja keuhkot suussa :rolleyes: ts. ei ole kyllä sekään ihan ykkösratkaisu supistelun estämiseen.... Pikkuihminen potkii aika kovasti ja täytyy sanoa, että moukaroinnit ei kyllä tunnu erityisen mukavilta. Mieskin heräsi yksi aamu siihen, että käsi vatsalla oli alkanut pomppimaan, kun loisella oli potkunyrkkeilysessio :D

Eilen illalla iski yhtäkkiä niin huono olo, että nukkumaan mennessä vähän jännitti. Mutta toisaalta alkuviikosta lääkäri tarkisti kohdunkaulan, eikä sen mukaan nyt ihan hetkeen lähdetä synnyttelemään ja hyvä niin, koska eilen tuli "vasta" 33 vkoa täyteen. Mutta silti toivon hartaasti, että vauveli putkahtaisi maailmaan mielummin hiukan etuajassa kuin ihan laskettuna tai radikaalisti yli. Vaan siihen nyt ei ihmeemmin voi vaikuttaa...

Ihanaa ja helteistä odotuksen jatkoa taas kaikille.

Olga70
 
En oo hoksannutkaan että me ollaan ihan samoilla viikoilla menossa, Olga. Mullakin nyt 33+1.

Kävin tänään kaupungilla ystävän kanssa. Syötiin lounasta ja tehtiin vähän ostoksia Stockalla. Ei oltu kun 4 tuntia ja mä oon ihan kipee. Lantion seutu särkee ihan hurjasti ja istumasta on vaikea päästä liikkeelle. Ei oo siis turnauskestävyyt sama kun ei-raskaana, vaikka olo kotosalla tuntuukin hyvällä.
 
Tänne rantautuivat myös selkäkivut. Vähän on oireillut muutaman viikon ja osasin odottaakin isompaa jumitusta. Sikäli vanha oire mulla, mutta nyt vähän eri, kun relaksanttia ja buranaa ei voi syödä. Eilinen oli ihan tuskaa töissä, mutta aamun venyttelyillä ja tukivyöllä ollaan taas siinä kuosissa, että menen päiväksi töihin kokeilemaan. Katsotaan sitten jos kivut yltyvät taas niin maanantaina saikkupäivä ja lääkäriin..... Mukavaa päivää kaikille :)

Kitty
 
Onnea PikkuMyy tytön tyllerön johdosta!!! Ihanaa vauvantuoksuista kesää!

Oma vointi kait ihan ok - öisin voisi tietenkin tuo uni maistua vähän paremmin ja liikkuminen olla helpompaa, mutta kait tämä kuuluu asiaan ja en siis valita...

Ihana ilma ulkona, täytyy lähteä pihalle! Kaikille vilkutus ja hyviä vointeja!
Leia 34+5
 
Pikkumyylle huimasti onnea!!! Hymykuopat ja paksu tukka kuulostaa syötävän suloiselle :heart::flower:

Mäkin haluaisin tehdä pihalla hommia, mut ei vaan jaksa/pysty. Puutarhanhoito on sellasta mukavan terapeuttista hommaa. Olenkin nyt keskittynyt tuohon terassin somistamiseen kukilla ja lyhdyillä yms. sitä voi tehdä pystyasennossa.
Mulla on hiuslaatu sellainen karhea luonnonkihara mallia "epäonnistunut kasaripermis" :D Nyt hiuksista on tullut pehmeät ja sileät, eipä millään hoitoaineella ole moista saanut aikaan, mahtaakohan jäädä tuommoiseksi vai palautuuko synnytyksen jälkeen?! Onko teillä kokemusta?
Joskus oon kuullut ettei esim. hiusväri välttämättä tartu raskauden aikana.

Mites tuo äitiyspakkauksen käyttö alkuaikana vauvalle sänkynä. Kuinka kauan vauveli voi siinä koisia? Pinnasänkyä ei oo vielä hankittu ja ajattelin ainakin alkuun pärjätä sillä laatikolla.

Morticia raparperipiirakkaa ja vaniljakastiketta :p kuola alkaa melkein valumaan ajatuksesta.
Mun pitäis leipoa ens viikonlopuksi ku appivanhemmat tulee miehen synttärikahveille. Meinasin kunnianhimoissani tehdä "Kinuskikissan"- sivulta löytämäni Raparperi -valkosuklaajuustokakun saa nähdä miten hommassa käy :rolleyes:

Ihanan aurinkoisia odotuspäiviä kaikille!
sinivatukka 37+2
 
Ämy
Minkäs ikäisiä te odottajat olette täällä? Kyselen kun noin vuosi sitten kuumeilin tuolla vauvakuume 40+ osiossa ja kuume vaan ei ota laantuakseen. Itsellä ikää siis 42v ja kova vauvakuume edelleen :)
 
Tuosta etusivun listasta näkee iätkin... Kyllä täällä sun ikäisiä on ja vanhempiakin muistaakseni. Itse olen sun ikäinen, täytän pian vauvan syntymän jälkeen 43v. Yritystä siis kehiin vaan jos edelleen kuume vaivaa ja mieskin on puolesta. :)
 

Yhteistyössä