40+ odottajat Vol 3.

Voi mikä suloisuus! <3 Kyllä vauvat on sitten ihania, tahtoo oman pian masun tälle puolelle.

Sinivatukka, kyllä vauveli mahtuu mielestäni tosi pitkään nukkumaan siinä laatikkosängyssä. Meidän esikoinen nukkui vajaa 6 kk ikään tällaisessa rottinkisessa ensisängyssä (miehen vanha) joka on pienempi kuin tuo laatikko.

Kinuskikissan blogi on aivan ehdoton. Siellä on niin ihania ohjeita, tekisi mieli kokeilla ihan joka ikistä mutta onneksi oon saanut aika hyvin hillittyä itseni.

Masuasukki pyörii ihan hullun lailla nykyään. Eilen oli vielä tuolla vasemman kyljen puolella, yöllä kääntyi niin että on oikealla puolella. Pää alaspäin kuitenkin majailee.
 
Nyt sain päätettyä missä vaatteissa pikkuihminen tulee kotiin kun aika koittaa, ovat tällaiset:

Ovat merkinnältään kokoa 56cm mutta kun vertasin muihin erimerkkisiin vaatteisiin näyttävät olevan enemminkin kokoa 50cm. Tietty jos neiti on isompi, pitää katsoa varalta kokoa suurempi asukokonaisuus.

Löysin vihdoinkin esikoisen huoneeseen kauan etsimäni kastin, käydään tänään miehen kanssa hakemassa (se joutuu maksumieheksi kun olin taas yliarvioinut rahavarani Huutiksessa seikkaillessani). Pitää vain maalata valkoiseksi ennen seinälle ripustamista. Mii veri häpi!
 
Voi PikkuMyy...sä siellä jo saat hääriä vaavin kanssa:) Todella suloinen pakkaus. Vielä muutama viikko niin minäkin toivonmukaan alan jakautua!

Morticia, mä olen myös miettinyt mihin vaavin pukea kun kotiin tullaan. Hankalaa,kun on kuitenkin varmaan suht lämmintä,ellei kerrassaan hellettä silloin.Ettei valitse liian paksuja vaatteita.Onneksi autossa on ilmastointi,niin tuo 60km matka laitokselta kotiin sujuu mukavasti helteistä huolimatta.

vähän jännittää tuo matkakin jo,kun synnärille kestää ajaa noin tunti,mutta sittenhän sen näkee.Omalla autolla kun suositellaan mentäväksi,ellei tule mitään verenvuotoa ym.

Ylioppilasjuhlat tuli ja meni,olihan aikamoinen vähti näillä viikoilla...mutta kunnialla selvittiin.Apujoukot olivat mahtavat,itse juhlapäivänä mä sain vain istua ulkona ja nauttia juhlista,tiskitkin hoituivat muiden toimesta.

Olo on suht hyvä.Turvotusta on alkanut ilmaantua,lähinnä jalkoihin ja käsiin.Iltaisin jalat on aikamoiset pökkelöt.Nämä helteet varmasti saavat sen aikaan.Ei voi mitään kun siihen ei oikein auta muu kuin synnytys,lukemani mukaan.

Hyviä vointeja naiset ja tsemppiä näihin helteisiin.

Tupuna71
 
Synnytys se vasta minunkin turvotuksen poisti esikkoa odottaessani. Tai itse asiassa meni vähän pitempäänkin ennenkuin turvotus lähti. Mä odotan myös missä vaiheessa alkaa sormet turvota, jos ne luvatut kovat helteet tulevat. Tarpeeks on kyllä jo tämä +25 astettakin kun en normaalioloissakaan tykkää kuumasta.
 
Tulin hetki sitten neuvolasta ja kaikki oli periaattessa ihan ok, painonnousuun en vaan ole itse tyytyväinen. Terkkari sitä ei mitenkään moittinut. Sokerikin oli vain vähän alle rajan, 5,3 kun raja on 5,5. No, pääasia että oli kuitenkin alle. Seuraava mittaus taas 3 viikon kuluttua. Tylsää kun joudun silloin menemään toisella terkkuasemalle, oma on kesän kiinni ja terkkarikin lomalla. Nähdään vasta sitten taas kun vauva on syntynyt. :(

vk 33+6
paino 764g/vk
turvotus -
RR 115/89
Hb 123
sf-mitta 31
fB-gluc 5,3
Tarjonta rt
syke 140
 
Hehhhehehe - pikkaisen on toi ajantaju mennyt. Kipaisinpa tänään neuvolaan vuorokautta liian aikaisin... Istuskelin varttitunnin aulassa ja meitin, että ollaanpas täällä tänään myöhässä. Sit rupesin itse tarkastelemaan, olenko itse mahdollisesti myöhässä. No en ollut ainakaan myöhässä :).

Moritcialla mukavia neuvolakuulumisia tältä päivää ja ihanat kotiutumisvaatteet vauvalle. Täytyisi varmaan rueta pohtimaan, mutta vaikealta tuntuu. Näin ekakertalaisena varsinkin. Erilaiset kysymykset vain risteilee mielessä: 'Entäs jos on helle?, 'Entäs jos on kylmää?', 'Entäs jos on siltä ja väliltä?'.. Vaikeeta!

Vilkutus kaikille - äitiyslomalaiselta. NIin se virallinen mammalomakin alkoi 4.6!!

Leia
35+2
 
Kyllä muakin mietityttää tuo vaatetus kun ei voi tietää millainen keli on. Esikoinen kun syntyi huhtikuun alussa oli mukavan viileää mutta heinäkuun lopulla voi olla millainen keli tahansa. Siks ajattelinkin ottaa mukaan varmuuden vuoksi sen neulotun haalarin. En usko että ainakaan tuolla lyhyellä automatkalla nuo kuvan vaatteet on liikaa, varsinkin kun meidän autossa on ilmastointi. Sitä ei tosin suositella pidettävän päällä kun on vastasyntynyt kyydissä.... No, täytyy sitten ihmetellä kun vauva on maailmassa. :)
 
Moikka pitkästä aikaa täältäkin... Olen lueskellut joka päivä mutta kun tunnukset olivat taas hukassa niin en ole päässyt kommentoimaan mutta nyt yht äkkiä muistin salasanan kuin kirkkaalta taivaalta ja pääsin tänne :) olen tunnukset kirjoittanut töissä ylös kalenteriini mutta saikulla kun olen niin ei niitä kotona/mökillä ole ollut..

Onnea kaikille jotka ovat ihanan oman käärönsä saaneeet !

Omassa (.) ei erikoisempaa, eilen saavutin maagisen puolenvälin ja kohta kaks viikkoa olen sairaslomalla ollut kun selkä pirulainen jumittaa ja särkee mikä sinänsä on vanha vaiva ja ei tykkää yhtään mun ylipainostanikaan...mutta vielä ens viikon lepäilen ja sitten koetan mennä kahdeks viikoks töihin ennen kesäloman alkua..täytyy vaan toivoa ettei kamalan vaikeahoitoisia asiakkaita ole kotiutettu mun saikkuni aikana että pärjään siellä.
Ens torstaina olisi sitten vihdoinkin se kauan odotettu rakenne-ultra ja aionpa kysyä kuka siellä asustaa, mulla oli alusta asti niin tyttö-olo mutta sydänäänet kuultuani ( hevosenlaukkaa)olen melko varma että hän olisi poika !

Lähipiiristä melkein kaikki jo odotuksesta tietävät ja ainakaan päin naamaa ei kukaan ole negatiivisia kommentteja antanut ja sama se mitä seläntakana lässyttävät kunhan ei mun korviini kulkeudu..

Mökillä ollaan oltu meiltein koko viikko mutta nyt on kohta lähdettävä kotiin kun 3.n ja 4.n kotituvat reissultaan ja alettava pakkaushommiin kun huomenna taas lähtevät leirille viikoks ja 2.n lähtee tiistaina rippileirille, 1.n ollessa toisella paikkakunnalla koko kesän töissä.
Ens viikolla onkin sitten ti-la outoa kun ollaan vaan keskenämme kuopuksen ja koiran kanssa, mahtaa olla tosi outoa ja hiljaista..

Ultran jälkeen alan pikkuhiljaa tehdä hankintoja vauvalle kun tiedän minkävärisiä vaatteita ostan, tosin mulla on äitiyspakkauslaatikollinen ihan pieniä poikien vaatteita mitkä kuopukselta jäi ja kun otan äippäpakkauksen niin oikeasti mitään ei tarvitsisi ostaa kun pinnasänkyyn patja ja ehkä uudet vaunut mutta kun vanhatkin putsasi ja pesisi niin niitäkään ei oikeasti tarvitsisi..

nyt tulivat uimareissultaan ja kakkonen heräsi joten kamat kasaan ja auton nokka kotia kohti...

mukavia hellepäiviä kaikille...kohtahan se lupaa helteet helpottaa..

Isotikru+ Santtu rv 20+1
 
Mielenkiinnolla jäämme odottamaan ultrakuulumisia, Isotikru. Ikävää että selkä jumittaa, toivottavasti kuitenkin pärjäilet sen kanssa kun saat olla kotosalla.

Minä täällä hinnoittelen kirppiskamaa hiki hatussa (kirjaimellisesti, ulkona +25), tiistaina pitäisi saada ainakin jotain pöydälle jo.
 
LeiaK- Tutun kuuloista,että on vääränä päivänä jossain.Mullakin pari kertaa käynyt niin.Sellaista se on välillä kun on tuhat ja sata asiaa mielessä.Nykyään laitan kännykkään kaikki heti ylös,mun puhelimen näytössä näkyy päivän menot,joten harvoin tulee enää kommelluksia :)

Sairaalakassi melkein pakattu.Tyttö valitsi vaaville kotiintulovaatteet,vielä kun omat kamppeet saisin sinne niin hyvä on!Tytär huolehtii kovasti,että tulee ajoissa laitettua.Olo on sellainen,että epäilen että syntyy ennen laskettua aikaa...tai sitten ei.Jää nähtäväksi.

On se kumma kun yhden vaivan kanssa tottuu olemaan niin johan tulee jotain muuta.Turvotukseen on auttanut ihan paikallaan oleminen ja tarpeeksi vettä,eli n.3l päivässä ainakin.Mutta jos unohtuu juoda ja on liikkeellä niin johan taas turvottaa.Supistelee mahdottomasti edelleen ja nyt liitoskivut tulleet mukaan kuvioihin.Hyvähän se on,että paikat valmistautuu tulevaan koitokseen,eihän se vaai muuten ulos pääsiskään,vaan miksi pitää sattua näin paljon.Kävely on yhtä tuskaa,välillä pistää nauruksi,välillä itkuksi kun sattuu :( Koko alapää on kuin tulessa.Saa nähdä oliskohan vaavi jo kiinnittynyt ja paikat jo vähän auenneet.Huomenna on neuvola niin kuulee sitten :) Silloin kuulee myös painoarvion,sitä kun ei olla vielä kertaakaan sanottu.

Isotikru-hyvä kun muistit tunnukset,niin pääset kommentoimaan tännekkin :)

Miten te mammat olette kestäneet näissä ihanissa helteissä? Mulla ainakin ottaa kovile ja luulisin,että osa supisteluista johtuu ihan siitäkin.

Viikot ne vain vierii ja pian koittaa minunkin aikani :)Ei malttais odottaa enää hetkeäkään!

tupuna71
 
Morticiallepiti sanoa vielä,että ei tuo painonlisäys nyt mikään paha ole.Välillä tuee enemmän välillä vähemmän.Sula on kuitenkin kokonaisuudessaan tullut ihan maltillisesti tuota painoa koko raskauden aikana...mun käsittääkseni ainakin :) Siellä se pikkanen ottaa spurtteja välillä :)
Koitappa sinäkin lisätä veden määrää ja koita ottaa rauhallisesti kun sullakin oli alkanut turvottaa.Tosin rauhallisesti ottaminen ei ole niin helppoa kuin mulla kun sulla on kotona pieni tyttö :)

tupuna71
 
Mä kans luulen että supparit johtuu vaan helteistä ja liian vähästä juomisesta, samoin turvotus. Ulkonakin on kuitenkin pakko olla että pikkuneiti saa touhuta vaihteeks muutakin kuin sisäleikkejä, sekun rakastaa kastella kukkia ja läträtä kahluualtaassa ym. kivaa. Meillä vaan ei oo mitään varjoisaa paikkaa ennen myöhäistä iltapäivää jolloin naapurin koivu alkaa varjostaa.

Tsemppiä kaikille masunkasvattajille helteiden ja vaivojen kanssa!

Morticia 34+3
 
Aurinkoisia kesäpäiviä teille jokaiselle!
..ja kohtahan tämä hellejakso alkaapi helpottamaan..

..Mie itse olen hätää kärsimässä näiden helteiden kanssa, vaikka ei edes masuasukkia matkassa!:O
..nyt näyttäis siltä, että tänne meidän suunnille sadetta illaksi saadaan.
=)
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys pitkästä aikaa. Mitä teille tänne kuuluu?
Meillä hautajaiset keskiviikkona edessä. Pienen pieni enkelityttönen haudataan.
Esikko pian jo täyttää 22v vähän päälle kuukauden päästä. Juniori taas on päälle 2kk vanha.
Ihana pulska pallero. :heart: =)
Kuinka moni on vielä yhessä koossa ja kuinka moni jakautunut?
MrsBree & Roan 2kk6pvää 5990g, 54.6cm
 
MrsBree - tsemppiä hautajaisiin.Siitä tulee varmasti raskas päivä :(

Täällä kotiuduttiin juuri neuvolasta.Vauva kasvaa hyvin,painoa oli tullut taas sellaiset 800g/viikko.Nyt käydään jo viikon välein neuvolassa,ensi viikolla menee varmasi jo 10kg raja rikki.Niin paljon siis tullut yhteensä raskauskiloja ;) Pienen kokoiseksi minua sanoivat,kun kaikki mikä on tullut on tässä edessä.Turvotusta ei tosiaan enää ole kun olen lisännyt juomista.Hemppa oli pudonnut 113,lisää rautaa nassuun vain!Verenpaine 116/71 ja pisu puhdas.Kaikki siis ok ;) Vaavi on jo laskeutunut ja paikat vähän pehmentyneet,kohdunsuu kuitenkin kiinni.Painoarviota eivät sanoneet,mutta poika jos tulee niin on samaa luokkaa sitten varmasti kun edelliset eli n 4kg.
lohduttivat vielä,että kyllä nämä säryt ja kolotukset vähenevät,kunhan vaavi putkahtaa ulos ;)

Nyt on ihana ilma kun lämpötila siedettävissä lukemissa!!Ja sade tuli tarpeeseen kun alkoi ollakkin jo aivan kuivaa.Ei tarvi kastella hetkeen aikaan.

Täällä odotellaan kuumeisesti äippärahapäätöstä.Loma on jo alkanut,mutta päätös ei ole vielä tullut.Hain viimeisen puolen vuoden tulojen perusteella kun pitäisi saada niin hieman paremmat rahat.Vaan saa nähdä millaisen summan mulle antavat.Kaipa se sieltä tulee piakkoin.

Päivät on hiljaisia kun keskimmäinen on päivät kesätöissä,vanhin on Espanjassa bändin kanssa keikoilla ja nuorin nauttii lomasta ja puuhastelee omiaan.Mulla tätä rauhaa on kyllä jo kestänyt huhtikuusta asti kun olen ollut lomalla,on saanut ladata ihan akkuja.Ja pian käärö tuhisee sylissä ;)

Imetyspaitoja olen koittanut katsella jo valmiiksi,en ole vielä ostanut.Liivit ostan varmaan vasta kun vaavi on syntynyt,tietää sen koon sitten paremmin.
tupuna71 - huomenna rv 36 ;)
 
On kyllä niin ihanaa kun on vain +14 ja sataa. :) Vaan jos pitkään kestää niin kohta narisen sitten tästäkin kelistä. Kumma on ihminen kun ei mihinkään ole tyytyväinen.

Mä noita imetysliivejä oon hankkinut kun viimeksi tuli hätä käteen (=maidot rinnuksille) osastolla ja piti hakea liivit Kättärin kanttiinista ettei tarvinut yöpaita märkänä kävellä pitkin käytäviä.
 
Heippa mammat :)

Minustakin on kiva kun nyt sataa, saa puutarha hieman vettä, kun on ollut niin kovin kuivaa! Tosin minä en noista hellekeleistä kärsinyt, ei tullut edes turvotusta, kun muistaa vaan juoda. Toivoisin helteitä edelleen :ashamed:

Tänään kävimme kontrolliultrassa, kun viimeksi pienen virtsarakko jäi hieman hämärän peittoon... mutta sieltä se löytyi omalta paikaltaan ja normaalinkokoisena. Vauva vastasi muutenkin viikkoja, painoarvio nyt 670 g. Verenpainetta taas mittailtiin (se on mun mörkö!) Ja neuvolakorttiin saatiin nyt lukemaksi 157/87. Mutta kun kotimittaukset on ok ja pissa oli puhdas niin no problem!

Kätilön kanssa jutustellessa mm. vakuutushakemuksen liitteistä, ilmeisesti vähän liian monta kertaa sanoin että "tämän ikäisenä" niin kätilö siihen, tarkastettuaan mun iän (42 v.) sanoi, että ethän sinä ole vielä edes vanha! Joten vieläkään kukaan missään ei ole kyseenalaistanut mun ikää paitsi minä itse ja enää en tee kyllä sitä itsekään. Uskomatonta että kaikki on mennyt näin hyvin. Ei juuri minkäänlaista vaivaa ja töitäkin enää 13 päivää. Sitten alkaa 3 kk loma ennen vaavin (toivottua) syntymää :)

Olisin halunnut vielä varmistuksen tyttölupaukseen, mutta "oletettu tyttö" ei vilauttanut mitään, piti vaan reitensä häveliäästi yhdessä. Lääkäri vaan mutisi, että jos se viimeksi oli tyttö, niin varmaan pitää paikkansa... no ehkä nähdään elokuussa kun vielä vähän liian alhaaalla olevaa istukkaa utrataan elokuun alussa. Istukka on vielä kuulemma "harmaalla alueella" normaali-synnytystä ajatellen... Tässä kai tärkeimmät... Surullista lukea noista enkelivauva hautajaisista :( myötäeläen...

Kittyblue ja häveliäs neiti 24+1 :heart:
 
Heipat!
Ihanaa kun sataa ja on viileämpää. Niiiin paljon helpompi olla. Tosin siitä huolimatta viime yö edelleen oli katkonainen ja jalkoja tahtoo särkeä, jos yhtään pidempään on liikkeellä. Kaippa nämä kaikki kuuluu taudin kuvaan...

Keskiviikkona onkin käynti äippäpolilla. Vanhan leikkauksen takia arvioidaan tuota synnytystapaa ja lisäksi kun napero on jumiutunut tuohon vaaka-asentoon, saattavat yrittää kääntää häntä. Huih! Täytyy yrittää ottaa rennosti eikä jännittää etukäteen...

MrsBreelle voimia hautajaisiin. Ja muille mukavaa viikkoa!
Leia 36+0
 
Hei pitkästä aikaa,
Aluksi onnittelut PikkuMyylle pienestä ihanaisesta! Kyllä vauvat on suloisia :)

Ihanaa kun viimein on vähän viileämpää. Puutarhakin kiittää sateesta, meillä enää rikkaruohot vihersivät kunnostusta kaipaavalla nurmikolla. Jalkaparat ovat olleet niin turvoksissa, että illalla ne ovat olleet ihan muodottomat möhkäleet. Kuumuuden ja turvotuksien takia olen ollut iltaisin niin väsynyt, että en ole esikoisen nukkumaan laittamisen jälkeen jaksanut muuta kuin maata sohvalla jalat koholla. Jalkojen kohollaan pitäminen ja kylmäkääreet ovat kuitenkin tuoneet hieman helpotusta. Pitäisi varmaan jaksaa juoda vielä enemmän, mutta se tuntuu käyvän työstä. Aamupäivällä juominen ei ole ongelma, mutta iltaa kohti tankkaus unohtuu.

Muutoin ei mitään erityistä. Masuasukin potkut alkavat tuntua päivä päivältä voimakkaammilta. Aktiivisimmillaan asukki tuntuu olevan äidin nukkumaan menon aikaan :)

Meidän päivät esikoisen kanssa sujuvat aikalailla saman kaavan mukaan. Aamupalan jälkeen puistoon, lounas yhdentoista aikaan, puolen päivän aikaan parin tunnin päikkäreille, välipalan jälkeen iltapäivällä kodinhoitoa (siivousta, silitystä, pyykinpesua, kaupassa käyntiä, ruoanlaittoa…), päivällinen viiden maissa ja sen jälkeen vielä hetkeksi ulos, jos miehen työmatkan takia pitää ulkoiluttaa koira. Sitten iltatoimien aloitus seitsemän maissa. Meillä iltatoimet sisältää iltapesun, iltapuuron ja iltasadun/-satuja. Yleensä tyttö on nukkumassa viimeistään puoli yhdeksän uutisiin mennessä ja nukkuukin sitten ongelmitta aamuseitsemään asti.

Perjantaina oli mukava pieni poikkeus rutiinista, sillä kävimme Korkeasaaressa. Tyttöä ihastutti erityisesti hauska punapanda ja pienet kaninpoikaset. Falkullan kotieläintilalla pitäisi vielä tänä kesänä käydä.

Mutta vaikka helteet helpottivat, turvotus ei. Nyt täytyy mennä laittamaan jalat koholle. Mukavaa viikkoa kaikille!

t. Sara72 (rv 30+6)
 
Hei!
On luonto ihmeellinen. Plussasin juurikin. En tiedä, mitä ajatella, ja siksi tulin tänne. Kun tuota alun listassakin olevaa tyttöä tekemällä tehtiin pari vuotta ja nyt ei ollut edes tilaus vetämässä ja plussaa näyttää. Heräain viideltä ja päässä vaan pyörii. Tuon nyt 8 kk piti olla se iltatähti. En tiedä, olenko iloinen vai kauhuissani.

Kävi mielessä jo vaihdevuosien alkaminen. Saapa nähdä, mitä tästä tulee.
 

Yhteistyössä