40+ odottajat Vol 3.

Heippa kaikille!
Täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena, tosin viime yönä heräsin puoli neljän maissa supistuksiin jotka tuli aika tarkkaan n. 10min välein. Tuossa ysin maissa tuntuivat hiukan heikentyneen ja välikin venyi vartin paikkeille. Miehen "päästin" töihin, ilmeisesti tässä ei ole vielä tosi kysymyksessä?!
Pitäis lähtee kaupassa käymään, tulee pitkänmatkalaisia kylään sunnuntaina, mut voipi käydä niin et joutuvat pitämään seuraa itselleen :D täytyy hakea niille kaapin täydeltä ruokaa.
Olin kyllä melko tehokas viime yönä, supistusten välissä pesin jääkaapin, pakkasin vihdoin (pikku paniikissa) sen sairaalakassin, pesin pyykkiä (siis kone pesi) ja lakkasin kynnet :LOL:
Nyt tarttis lähtee koiran kans ulos, supistuksetkin hävis johonkin joten täytyy käyttää aika hyödyksi..
- sinivatukka 39+1
 
Morticia Mulleko tuon tarkoitit, että saako onnitella. :) Voishan tuota onnenpotkunakin pitää, kun toiset ei saa sitä ensimmäistäkään. Mutta on tämä sellainen ylläri, että vaatii sulattelua. Olen 43 kun syntyy (jos sinne asti päästään). Surettaa, että tuo tyttö ei sitten saakaan olla se ainoa koko perheen lemmikki, vaan tilaa ja huomiota tulee viemään pikkusisar. Ikäero jää kovin pieneksi. Mulla on kokemusta pienellä erolla syntyneistä ja rankkaa oli. Voihan rähmänrähmä. Luonto teki kyllä aikamoiset tepposet tälle ikäihmiselle.
 
tete-a-tete, sulle joo. :) Kun en ihan varma ollut tuosta viestistä että onko ollenkaan iloinen ylläri. Varmasti tulee olemaan tosi raskasta kun on noin pikkuinen ikäero lapsilla. Ja ehkä tässä iässä ei ihan samalla tavalla jaksa kun nuorempana. Vai? Itsellä kun ei oo kokemusta nuorena äitinä olosta.... Toisaalta lohdullista mulle kuulla tällaisia uutisia kun me miehen kanssa sitä kolmatta yhteistä vielä toivottais (vaikka välillä kyllä mietinkin olenko täysissä järjissäni kun moista toivon, minäkin kun täytän elokuussa jo 43).

Sinivatukalla jännää siellä. Olispa se sattuma jos vieraat joutuis tosiaan olla keskenään kun emäntä punnertaa sairaalassa. Mutta ehkäpä ovat varautuneet moiseen kun näin liki LA tulevat visiitille.
 
Mur-mur kiitos.

Hassuna mietin, että jos kuitenkin olis vaihdevuodet alkanu yhtäkkiä ja testi sen takia näytti plussaa. Ohjeessa sanottiin, että niinkin voi olla. Mitään oireita ei ole. On kyllä ihan epätodellinen olo. Asia on koko aijan mielessä.

On se jännää, miten ihmisen mieli ailahtelee. Tyttöä odottaessa olin tosi iloinen ja samaan aikaan pelkäsin kaikki pelot, mitä raskauteen vaan voi liittyä heti alusta. Nyt en usko koko asiaa ennen kuin muksu pullahtaa ulos.
 
Morticia Clearbluen testissä sanotaan, että naiset, jotka lähestyvät vaihdevuosia tai joilla ne jo on, voivat saada plussan. Testeissä olevat naiset olivat saaneet positiivisia tuloksia 0-0,5 % tapauksista ja kaikki naiset olivat olleet yli 50-vuotiaita.

Onneksi sitä ei kaikkea tiedä, kun vauva on tilauksessa. Mullekkin oli uusi asia tuulimunaraskaus. Sen koin vuosi ennen kuin tyttö sai alkunsa. Sitten tietenkin olin varma uudesta tuulimunasta, kun raskauduin vuoden päästä. Nyt se "tuulimuna" tuossa jaloissa pyörii. =)
 
Moikka täältäkin :wave:
Töihin palasin 3 viikon saikulta ja täytyy sanoa, että on ihan tervan juontia..no ois vaan ennen lomaa 8 pvää töitä että kunhan taas rytmiin pääsen niin enköhän sen jaksa kun sitten saa 4 vkoa olla kotona..
Torstaina käytiin rakenneultrassa ja kaikki oli ok ja veikkaili poikaa mutta sanoi samaan hengenvetoon ettei 100 % varmuutta voi antaa ja kaikenkaikkiaan mulle jäi vahän paskan maku siit ultraajasta kun oli jotenkin ihan poissaoleva ja olen tässä viikonlopun miettinyt että soitanko sinne äitipolille ja vaadin uuden ultrauksen...kaikki varmaan ihan ok

Tänne oli tullut uusiakin, tervetuloa ja toivottavasti saadaan vilkasta keskustelua tällekkin puolelle kun olen tuolla vauvakuume puolen samaa ryhmää lueskellut ja sillä tuntuu olevan vauhdikkaampaa keskustelua ..no sieltä vaan kaikki plussaamaan ja siirtymään tänne ;-)

nyt jatkamaan töitä..

Isotikru+Santtu rv 21+3
 
Tämä mamma jäi nyt lomalle! Sain vihdoinkin aikaiseksi käydä lääkärissä selkävaivojen vuoksi ja kivuttomia suppareitakin on ilmaantunut. Sairaslomaa tuli virallisen kesäloman alkuun asti :) Joskaan esimiehenä, mulla ei ollut helppo tuota päätöstä tehdä, mutta kun kesäapulaiset ovat nyt turvallisesti töissä mukana, niin tilaisuus teki vaarin. Minusta ei enää ole mitään hyötyä fyysistä ja joskus rankkaakin työtä tekemässä, joten parempi kun saan siihen kykenevät töihin. Kesäloman jälkeen alkaakin sitten suoraan äitiysloma. Hui kauhistus, vähän tyhjä olo on nyt, yli kahdenkymmenen vuoden työputken jälkeen.....

Tete-a-tete, varovaiset onnittelut myös minulta. Toivottavasti fiilikset onnentunteiksi muuttuu. Nimimerkkisi olikin tuttu, kun taustalta aikasemmin ketjua olen lueskellut.... Pääsiäisnarsissistako olit nimen joskus nappaissut? Kaikkea sitä mieleen jää :)

Isotikrulle onnea ultrakuulumisista :) Minunkin rakenneultrani oli aika kliinistä, eikä puhettakaan mistään kuvien saamisista. Itse en kyllä tolkkua saanut oikeen mistään kuvakulmasta, mutta pääasia että tarkka tohtori oli. Liian pientä virtsarakkoa ultrattiin toiseen kertaan vielä viimeviikolla ja normaalisti se sieltä sitten löytyikin :heart:

Josko jatkossa olisi nyt aikaa aktivoitua täällä palstallakin keskustelemaan :)

Kittyblue ja vauveli 25+1 :heart:
 
Hyvä että Isotikrun ultrakuulumiset olivat ok. Monestihan ne ultraajat on sellaisia omissa oloissaan olevia kun koittavat keskittyä, mullakin kerran sellainen oli. Vaikka on se rasittavaa kun ei saa kunnon vastauksia kysymiksiinä.

Kittybluelle hyvää lomaa, jos nyt sairaslomalaiselle voi noin toivottaa. :)

Mua supistaa ihan älyttömästi nyt, selkääkin juilii mutta ei niin pahasti että olis sitä itteensä. Tuskallista vaan koittaa hoidella muksuja kun miehen tytön serkkukin tuli yökylään.... pitää pistää ukko hommiin.
 
Heissan!

Täällä ollaan kesälomalla vielä muutama päivä ja sitten takaisin töihin. Motivaatio jo etukäteen ihan nollassa. :|
Masussa kaikki kunnossa. Rakenneultra oli toukokuussa ja lääkäri edelleen oli sitä mieltä että poikaa pukkaa. :heart: Siitä ei kyllä epäselvyyttä ollut kun kaikki värkit todella selvästi näkyi! :D

Kiva yllätys oli kun lääkäri kertoi, että pääsen vielä kerran ultraan aluesairaalaan, kun yli 40-vee ollaan! :D Eli nyt odotellaan heinäkuun 29.pvää. Silloin taitaa olla rv:t 28+jotain.

Neuvolassa piipahdin viime vkolla ja kelan paperin sain. Nyt pitäisi töistä pyytää se y17 ja sitten ne 6 kk tulotiedot elokuun loppuun. Äitiysloma alkaa sitten 15.9.

Eilen aloin haeskelemaan pojan vauva-aikaisia vaatteita kaapista...Osan olen säästänyt ja osan laittanut serkuksille kiertoon. Oli muuten ensimmäinen kerta kun ajattelin että vauvveli oikeasti on meille tulossa! Mun pelot siis alkavat vähän siis väistyä! Mainio juttu!!

Kaveri pitää masussa aikamoista jumppaa toisinaan ja mieskin on kädellään potkut tuntenut. :heart:
Sen verran vieläkin pelot siitä että kaikki menee poskelleen pitävät pintansa, että muutamia vkoja sitten tilasin itselle kotidobbleri Angelsoundsin vaikka jo silloin liikkeetkin tuntuivat. Jos oikein on pelottanut ja mun mielestä ei liikkeitä, niin olen sykkeen aparaatilla hakenut. Saan ainakin rauhallisen mielen! :)

Nyt äkkiä suihkuun ennen kuin pikku-ukko heräilee....

Ihania kesäisiä päiviä kaikille! :flower:

Rominas ja rv 23 ja 2 pvää :heart:
 
Morticia, mimmoset paineet sulla on? Itseä kiinnostaa sen verenpainetautitaustan takia. Nyt menen ilman lääkitystä ja hyvillä lukemilla. Tälläviikolla tosin olen huomannut hieman nousua, mutta voi olla syynä se että kahvi ja suolainen maistuu... Tämä lomalle jääminenkin aiheuttaa mulle nyt jonkinmoista stressiä kun en osaa nukkua, taas. Täytyy seurailla tilannetta.

Mahakin on outo. Tukivyön kanssa menee hyvin, mutta sen kun otta pois, niin maha painaa ja alavatsalle tulee kireyttä, olisko ne niitä supistuksia? Ja täytyy tahtia hidastella. Ei kivuliasta mutta ärsyttävän tuntuista, kun ei oikein mitään osaa sitten tehdä. Joskus myös toispuoleista. Vauvankin liikkeet tuntuu tosi alhaalla, eilen melkein (anteeksi) peräsuolessa asti ja tosi kovaa. No, täytyy tätäkin kysyä ma neuvolassa. Ajattelin että jos liittyisi selkä-ja vatsalihasjuttuihin, mulla kun ristiselkä on heikko kohta ja kipuillut. Ja nyt taidan tietää miltä ne "sukkapuikko" tuikkaisut tuntuu. Taitaa näitä raskausajan vaivoja rantautua siis tännekin.

Muksuja 3, tervetuloa ja onnea :)

Kiityblue ja alas mennyt vauva 25+3 :heart:
 
Kittyblue, suppareilta kuulostaa. Mulla ainakin välillä supistaa sillai että tuntuu ikäänkuin vain toisella puolella mutta kun kokeilee niin koko maha on kova ja vinossa vasemmalle / oikealle. Noista paineista, nyt korkeimmillaan ovat olleet 158/92, tavoite olis pitää alle 140/85.

Tervetuloa Muksuja 3, lisäilen sut etusivun listaan. Onnea ylläristä. :)
 
tete-a-tete toivotaan kovasti, että pikkinen tarrais lujaan kiinni:heart:

Rominashin puolen välin jo reippahasti ylittänyt - Ihunaa masun kasvattelua!

Mukavaista Juhannuspäivää kaikille!!
 
Viimeksi muokattu:
Olis juhannusaatto kärsitty, kirjaimellisesti. Niin tukala olo oli eilen koko päivän kun supisti ja kolotti ja vihloi ja hikoilutti. Tänään sama juttu mutta ei ihan niin pahasti kun eilen. Pakkasin jo sairaalakassin ja vauvan vaatteet valmiiksi, jos vaikka tulee lähtö vähän aikaisemmin kun laskettuna aikana. Jos ei niin voi herrajestas millaset loppuviikot tulee.... meinaan jos olo ei tästä tokene.

Toivottavasti muilla on ollut mukava juhannus tähän asti. Täällä ainakin oli ihan kiva juhannusilma vaikka taisivat luvata huonompaa. Tänään vähän sataa ripsaisi mutta vain sen verran että ilma raikastui eikä kukkia tarvi kastella.
 
tete-a-tete - toivottavasti kaikki on ok tuon ruskean vuodon osalta ja olis ihan harmitonta :)

Kävin katsomassa alkupään sivuja ja totesin,että siellähän on kahdella la ajat käsillä, sinivatukka ja wiivi muistaakseni.Täällä sitä ollaan hengessä mukana ja jännäillään ;)

Morticia - meillähän onkin ollut samanmoiset juhannuspuuhat kun vauvakassia ollaan pakkailtu.Mulla supisteli pe-la välinen yö.Kolmeen asti supisteli 15min välein,sit rauhottui.Meinasin jo,että nytkö sitä mennään!Eihän la aikaan ole enää kuin rapiat 2 viikkoa ;) Kyllä se odottavan aika sitten on pitkä!

Ja uusiakin masunkasvattajia oli tullut joukkoon,tervetuloa kaikille minunkin puolesta;)

valtakunnassa kaikki hyvin.Tällä hetkellä ei mitään raskausvaivoja,ei turvotusta,kolotuksia joten olo on mitä mainioin.Supistuksia toki on,mutta niitä ei lasketa.

Tupuna 71 ;)
 
Hih, kuulostaapa Morticia kovin tutulta tuo olotila, sama mielessä että miten ihmeessä tässä vielä jaksaa laskettuun päivään, saati jos menee vielä ylikin!? Tämä meidän oletettavasti pikkumies ohjelmoi kyllä vahvasti jaksamiseni ja möyrii ja potkii ihan hirveästi! Millainen ikiliikkuja meille oikein on syntymässä!? Mulla ei ole nyt sairausloman ja ä-loman alettua ollut selkä kipeä, kun on saanut huilia kun siltä tuntuu, mutta edelleen supistelee ja väsyttää ihan tolkuttomasti, jalat on hiukan turvoksissa ja kantapäitä särkee 24h. Viimeiseen asti sinnittelin siinä vakaassa uskossa, että olisin jaksanut lähteä tänään Foo Fightersin konserttiin, mutta pakko se oli viikolla tunnustaa, että ei vaan pysty... :( Harmittaa, mutta lupasin miehelle, etten ala synnyttämään ainakaan tänään ;) että edes hän pääsee sinne.

Sairaalakassin pakkaaminen on kyllä käynyt jo muutamankin illan mielessä, maanantaina mm. oli niin outo olo nukkumaan mennessä, että aidosti jo pelkäsin, että nyt tulee lähtö. Mutta vielä se ammottaa tyhjyyttään. Ollaan kai miehen kanssa muutenkin vähän myöhäisherännäisiä, kun vasta viime to käytiin synnytysosastoon tutustumassa ;) No, parempi melkein myöhään kuin ei milloinkaan ja sitäpaitsi hippiäinen syntyy kun syntyy, oltiin käyty tai ei.

Mulla lääkärineuvola vasta ensi viikon pe, nyt sekin tuntuu tuskallisen pitkältä odotukselta. Hemoglobiin oli laskenut viime neuvolakäynnillä, 113, joten nyt pitäisi rouhia rautaa kaksin käsin. Ja toisaalta taas, viime viikon alussa iski sitten niin kamala p-pukama, että pari pvää oli ihan tuskaa liikkuakaan, joten nyt pelottaa syödä rautaa, kun se kovettaa vatsan. Argh! Tosikiva aihe, anteeksi, mutta onko muilla tätä ongelmaa? Samoin tuon jatkuvan väsymyksen takia pitäisi tarkistuttaa kilpirauhasarvot vielä kertaalleen.

Morticia, ihana tuo teidän kotiutumisasu, hilpeä pipa!

Olga70 36+3
 
Heippa!
Meille tuli lähtö tyksiin la 18.6. illalla n. klo. 20 ja 19.6. tasan 02.00 syntyi pieni tyttö (49cm ja 2690g). Sairaalasta kotiuduttiin vasta viime to (jolloin se laskettu aika oli), eivät päästäneet aiemmin koska pikkuisella oli painoa suht vähän ja sehän laski vielä muutama päivä syntymän jälkeen.
Täällä sitä opetellaan vauva-arkea :heart: käsittämättömän suloinen pakkaus :heart:
Laitan kuvan jahka saan niitä kamerasta koneelle purettua.
 

Yhteistyössä