40+ odottajat Vol 3.

Oi voi kun aika matelee nyt kun ei todellakaan pysty oikein mitään tekemään. Ajatelkaas tän päivän kohokohta oli nilkan leikkaushaavan tikkien poisto. Pääsin oikein terveyskeskuksella käymään!! :LOL:

Niin ja noista paineista ja pissan proteiineista. Ei täältä kuulkaa ihan helpolla lähetettä kalliille äitipolille kirjoitella, seuraillaan vaan tilannetta. Noh - noin oman tuntemuksen mukaan paineet ei ole menneet pahempaan suuntaan. Suurinpiirtein samat olot kuin terkan käynnilläkin (onneksi on tällainen ilma - jatkuisi vaan eikä tulisi helteitä hetkeen). Paitsi että olen tuntenut ihan viimepäivinä vasta "oikeanlaisia" supistuksia. Sellaisia pikkaisen kipeitäkin. Tähän asti kun on menty pelkillä masun kovetuksilla.

Jännät paikat täällä tosiaan alkaa olla... Nyt surffaamaan Moritcian laittamia linkkejä. Imetyspaidat ja liivit puuttuvat vielä huussollista täysin ja nyt varmaan kannattaa jo laittaa tilausta liikkeelle. Mies ei varmaan osaa käydä ostamassa ;)

Leia 39+2
 
Mulla palaa täällä käämit kun mistään kaupasta en löydä uusia tutteja meidän Tommee Tippee - tuttipulloihin. Tosin Lastentarvikkeessa en ole vielä käynyt, jospa siellä olis. Tai sitten pitää tilata netistä kun saan ekat äippärahat 17.pv. Haluan ehdottomasti nuo pullot vauvalle käyttöön koska sopivat parhaiten rintaruokinnan oheen, tutti kun muistuttaa tissiä. Pari Tomme Tippeen tuttiakin ajattelin varmuuden vuoksi hankkia, vaikka esikoinen ei tuttia suostunutkaan syömään (enkä sitä juuri edes tyrkyttänyt). Saahan ne sitten myytyä pois jos ei ole käyttöä.... tai voi säästä kolmannelle vauvalle. ;)

Nuo tutit kun saa hankittua niin sitten onkin vauvalle kaikki valmiina. Vaippoja ostin tänään paketin, samoin kertakäyttöisiä liivinsuojia mukaan sairaalaan ja iiiiiiiiiisoja yösiteitä jälkivuotoa varten. Muutama kestoliivinsuojakin on mutta jätän ne kotikäyttöön. Mietin että kehtaisko jo pyytä miestä kaivamaan vauvan rottingisängyn tuohon makkariin mutta ehkä ei ihan vielä kuitenkaan.....

Morticia 37+5
 
LeiaK - Pienistä asioista ne päivän ilot välillä tulee. Mun liikkumista ei hankaloita noin konkreettinen asia kuin sulla,mutta kyllä harmittaa kun ei oikein kauppareissukaan enää onnistu.Alapää on ihan turta,supistelee 15min välein melkein läpi vrk,jalat on kipeät,vatsa painaa.Istuessa se lepää kivasti tuossa reisien päällä ;)Kävelyllä ei ole voinut kuvitella käyvän moneen viikkoon,uni ei tule eikä löydy hyvää asentoa nukkua ym,ym....pitkä valitusvirsi!! MUTTA, päivääkään en vaihtaisi pois.
Eilen just muistelin aikaa kun odotin tärppiä ja kuinka olisin jo heittänyt hanskat tiskiin ellei olis tärpännyt.Ja tässä nyt ollaan.

Morticia - Sulta saakin hyviä vinkkejä hankintoihin.Mulla on yksi tutti ja tuttipullo kun ajattelin hommata lisää vasta synnytyksen jälkeen.Sellainen kokoontaitettava ammekkin pitäis tilata netistä,kun se vie vähemmän tilaa pesuhuoneessa.Ei jaksa juosta kaupoissa,käy kätevästi kun tilaa ja hakee postista,vois katsoa olisiko noita tutteja siellä kans.
Pyydä vain sitä miestäs hakemaan se kehto valmiiksi ;)

Tänään olis toivonmukaan viimeinen neuvola.Täytyy laittaa kännykkään hälytys,kun tahtoo olla hajamielisyyttä ilmassa.Viime viikolla unohdin neuvolan ja edellisviikolla parturin :(

Oletteko mammat värjänneet hiuksia odotusaikana?
Mä odotan aikaa että vois laittaa jonkin kevytvärin.Eihän se kiellettyä ole,mutta mun kampaaja ei suositellut kun siitä oli puhetta.Toisaalta ei se synnytys asiaa kuulemma muuta,jos imettää, mutta kyllä ajattelin jonkin kevyen värin laittaa.Vähän piristämään mieltä ja ilmettä.

Silitelkää mammat ahkerasti vauvamassujanne.Pian ne siitä pienenee ja mulla ainakin on kyseessä viimoinen vauvamassu. Vähän on haikea olo,mutta toisaalta on kiva saada oma kroppa takaisin ;)

tupuna71 39+1:wave:
 
Mä oon kerran värjännyt tän raskauden aikana, useammin esikoista odottaessa kun silloin ei ollut vielä puhetta siitä että ei olis hyväksi. Aion värjätä vielä kerran ihan kestovärillä kun harmaat pukkaa taas läpi (juu, vanha mikä vanha :D). Kulmat ja ripsetkin ajattelin värjätä että on vähän ihmismäisemmän näköinen synnärikuvissa, mies kun ikuistaa taas ihan varmasti joka ikisen käänteen salissa ja osastolla.... mokomakin insinööri. :heart:

Mä päätin eilen että en valita mistään vaikka tää menis sen 2 viikkoa yli lasketun ajan. Eräällä toisella foorumilla nimittäin oli varsin surullisia uutisia joiden takia kannan tätä lasta ihan varmasti niin kauan kun haluaa masussa pysyä, jos vaan saan hänet sitten elossa ja terveenä syliin ja kotiin.
 
Mä päätin eilen että en valita mistään vaikka tää menis sen 2 viikkoa yli lasketun ajan. Eräällä toisella foorumilla nimittäin oli varsin surullisia uutisia joiden takia kannan tätä lasta ihan varmasti niin kauan kun haluaa masussa pysyä, jos vaan saan hänet sitten elossa ja terveenä syliin ja kotiin.
Olen niin samaa mieltä sun kanssa. En aio valittaa isommin oloani - pääasia olisi että saisi naperon elossa ja terveenä syliin ja kotiin!!!

Ja joka päivähän tämä olo tämän jalan suhteen kohenee - minä siis lähinnä toivon, että mentäisiin yliajalle ;)

Itse olen ajatellut noista värjäyksistä, että aika vähän tässä kemikaalirasitetta on, jos kerran raskauden aikana vaalennan hiukset ja tummennan kulmat&ripset. Onneksi kerkesin hoitaa ennen jalan loukkaamista noi kulmat sekä ripset.
 
Neuvolassa taas käyty, tässä tämän päivän kuulumiset:

rv 38+0
paino +1478/vko (KÄÄK!!! En syö enää mitään ennen synnytystä.)
RR 138/89
pissa puhdas
rt, kiinnittynyt
syke 130

Vähän ihmettelen kun esim. vauvan syke on eri kun mitä terkka mulle sanoi, samoin oma RR. RR-lukema voi tosin olla eri siksi että katottiin niiden mittausten keskiarvo eikä se viimeinen minkä terkka mulle kertoi. Painonkin merkkasi korttiin 300g isommaksi kun mitä sanoi vaa'an näyttäneen (sen kivikautisen punnusvaa'an tai mikä se lieneekään nimeltään).

Tuo vauvan kiinnittyminen selittää sen että hirveä pissahätä iskee melkein heti kun nousen tolpilleni ja lähden kävelemään. Itse pelkäsin jo pissiittiä kun sai jatkuvasti juosta ja välillä kirvelikin, mutta kirveleehän se jos ei juo tarpeeksi ja jatkuvasti rakko tyhjenee kuitenkin.

Hieman heräsi toiveet kun terkka sanoi että saattaa merkitä sitä että syntyis lähipäivinä. Tosin oon antanut itseni ymmärtää että vauva saattaa olla kiinnittyneenä pitkäänkin ennen kuin synnytys alkaa eli yritän edelleen orientoitua siten että yliaikaiseksi menee.
 
Helteistä iltaa... mökiltä hetkeks kotiuduttiin ja eiköhän me pian taas sinne takaisin mennä kunhan on saatu pyykättyä, kasteltua kukat ja huomenna yhdet synttärit juhlittua..
Siellä metsän siimeksessä kun ei tarvii hikoilla ja yötkin menevät paremmin kun pystyy nukkumaan mutta ettei paratiisi olisi liian täydellinen niin kiusana on hyttyset, kärpäset ja paarmat..

Oma (.) kasvaa kasvamistaan ja viikko sitten neuvolassa kaikki oli ok ja sain Kelan vaatiman todistuksen jonka sitten laitoin hakemuksen kanssa eteenpäin palkkatoimiton kautta menemään ja muutama viikko siinä taitaa vierähtää ennenkuin äippäpakkausta tarvii edes odottaa :) mutta mitäpä mä sillä täällä vielä tekisinkään kun en ole vielä lipastoakaan saanut Ikeasta valmiiksi haettua ja vasta alkuviikosta sain sen lipaston paikankin raivattua...

Yhdistelmävaunuja olen katsellut huutonetistä ja torilta koska tämä on nyt se todellinen iltatähti ja uutena ei kannata ostaa mutta toistaiseksi ei vastaan ole tullut mitään sellaisia jotka olisi sykädyttäneet mua,,,emmaljungaa en halua mä haluan orat tai briot koska mulla on molemmista positiivisia kokemuksia !toisaalta mulla olisi tuossa ihan käyttökelpoiset Oran yhdistelmävaunut nykyiseltä kuopukselta jääneenä kunhan ekaks vaan kankaat pesisi ja kantokopan kaivais varastosta mutta mutta vaikeeta...

Eka kesälomaviikko olisi takana ja kolme ois vielä edessä ja sitten jos oikein laskin niin ois 6-7 vkoa töitä ja mammalomalle, tosin en tiedä miten mun iskiasvaivat tässä viikkojen edetessä menee, yleensä on loppua kohden pahentunut,,mutta sen aika sitten näyttää..

Morticalla ja LeiaK.lla on jännät paikat...tsemppiä sitten koitokseen kun h-hetki koittaa..on se kaiken vaivan arvoinen kun sen käärönsä saa rinnalle :)
 
Huhuu:wave:..tulin kurkkimaan, joko vaaveja olis pullahtanut?..eipä vielä..;)

Morticia
- pistä tuolta niitä pullotutteja tilaukseen jos et muualta löydä!:wave:
Tommee Tippee pullotutit - Lastentarvikeliike HUVIKUMPU.Emmaljunga,Graco,HTS,Baby Björn,Brio,Stokke
Tommee Tippee - BumBeez
Doggie lastenkauppa
..eiköhän jostain noista löydy.


ON..mökkilomalta palaitu ja olettettavasti dpo4(en ole enää tikutellut ovista)
..saas nähdä taas mikä on kierron nimi - nega, vaiko plus..oltiin kuiteshin pariin otteeseen iho, ihoa vasten lomalla:rolleyes:..jospa tuottais tulosta:heart:

Mukavaisia oloja ihan jokaiselle masunkantajalle!:kiss:
 
Morticia - Mä tilasin noita tommee tippee tutteja sekä pulloja bumbeez nettikaupasta.Tuolla ne kaapissa nyt odottaa pestynä.Tilasin samalla sellaisen kohtuammeen,saa vaavi ensikylvyt siinä sitten.Oli nopea toimitus ja toivat kotiin asti pari euroa kun maksoi lisää :)

Isotikru - Nyt onkin ihanat mökkeilykelit :) Mä katsoin jossain vaiheessa kans noita Oran yhdistelmävaunuja,mutta istuinosa oli niissä hieman pienempi kuin emmaljungissa,joten päädyin sitten emmaljunga edgeen.
Jos välttämättä haluut uudet vaunusydeemit sähän voit noi vanhat jättää mökkikäyttöön.Ei tarvi sitten vaunuja aina pakata mukaan :)

Eilinen päivä meni evakkona ulkosalla,kun alakerran uusi makuuhuone sai pohjamaalit seinään.Käryt oli niin voimakkaat,ettei sisällä voinut olla moneen tuntiin.Jospa pian pääsis omaan makuuhuoneeseen ja varsinkin sänkyyn taas nukkumaan.Eihän tässä olla kuin vasta reilu 7kk maattu lattialla patjojen päällä.Enää puuttuu tapetit seiniltä ja lattialaminaatit :)

Vatsassa on juilinut ikävästi jo monta päivää ja vatsa on vähän sekaisin.Mahtaakohan syynä olla lähestyvä synnytys.Tuosta Mortician mainitsemasta neuvolatädin kommentista en osaa sanoa muuta kuin että voi olla että synnytys käynnistyy pian tai sitten ei. Vähän taitaa olla sama juttu kuin tuosta limatulpan irtoamisesa.Joillakin synnytys käynnistyy viikkoja sen irtoamisen jälkeen tai sitten parin tunnin päästä siitä who knows..Mulla irtos muistaakseni aikaisemmissa synnytyksissä vasta synnytyssairaalassa pari tuntia ennen h-hetkeä.

Imetystopit tulivat ja olen erittäin tyytyväinen niihin.Ihanaa kun ei tarvi liivejä erikseen :) Nyt hamstraamaan niitä lisää!!

Hyvää viikonloppua mammat :)

tupuna71 rv 39+4
 
Tavallaan harmi kun on niin yksilöllistä tää kropan toiminta, olis helppoa jos vois sanoa esim. että limatulpan irtoamisesta menee vaikkapa 12-24 tuntia siihen kun synnytys käynistyy.... Mutta oon kyllä huomannut että saattaa mennä viikkojakin, samoin tuosta kiinnittymisestä on kerrottu. Eli ei auta kun odottaa ja sekstailla ahkerasti (sperma kuulemma pehmentää kohdunsuuta tai jotain vastaavaa...). Mies on ainakin tyytyväinen. :D

Tylsää kun on taas näin kuuma. Esikoinen tahtois ulos mutta mä en voi olla tuossa meidän sisäpihalla kun siinä ei oo mitään varjoa, eikä neiti suostu leikkimään pihalla jos mä istun viileässä grillikatoksessa lukemassa. Onneksi mies oli sen kanssa eilen jonkin verran pihalla, juoksivat vaan sitten edestakaisin tässä sisällä ja ulkona kun Pipan piti aina välillä tulla sanomaan moi moi äiti. :heart:
 
Niin,eihän sitä tulevaa h-hetkeä pysty mitenkään tietää ennakolta.Se alkaa just niin yllättäen ja odottavan aika on toooosi pitkä!!

Pipa ja isä saakin viettää kahdenkeskeistä aikaa,koita sä Morticia nauttia kun saat hetken hengähdystaukoa :)
Kyllä on tosi kuuma,ei tarvi kuvitella tekevänsä mitään ylimääräistä.Iltapäiväksi on kyllä meilläpäin luvattu ukkoskuuroja,jos se ilma vähän siitä viilenisi.Onneksi yöt on täällä ainakin ihanan viileitä.Siltikin uni tuli vasta vähän ennen kahta.
Tarttis lähteä hetken päästä synttäreille. Kyllä alkaa olla haastavaa jo pelkkä autolla ajaminen tämän masun kanssa :)

Mur-mur - peukut on täällä sulle pystyssä :)

Mitähän taaville mahtaa kuulua,kun ei ole pitkään aikaan ilmoitellut itsestään??
tupuna71
 
Täällä on kyllä vähän hiljentynyt taas... toivottavasti kaikilla on kaikki hyvin.

Tuolla nuo kaks nyt loiskii pihalla. :) Tai Pipa loiskii ja mies löhöää viltillä lukemassa iänikuisia autolehtiään. Mä nautin omasta rauhasta yllättävän touhuilupuuskan merkeissä; riivin parit verhot ikkunoista ja ajattelin lyhentää kun lojuvat lattialla = ovat ihan koirankarvoissa. Lisäksi laittelin isot kasat puhdasta pyykkiä kaappeihin. En ollut edes rekisteröinyt että lojuvat pitkin makkarin tasoja, ihmettelin vaan mihin esim. Pipan kaikki teepparit ja shortsit on kadonneet. :D Onneks on tuo ilmalämpöpumppu niin voi välillä istahtaa viilentymään tähän läppärin ääreen.

Näyttikin nuo Toppee Tippeet olevan tarjouksessa Bumbeezissa, tilasin sellaisen Starter Kitin jossa tulee 2 tuttipulloa ja olikos se nyt 4 pullotuttia. Pari "pientä" muuta tavaraa tarttui myös tilaukseen, vaalea Amazonasin kantoliina mun mustan Tricot Slenin tilalle (sikakuuma kesällä!) ja DooMoon imetystyyny (oli myös tarjouksessa).
 
Viimeksi muokattu:
Täällä sitä ollaan yhtenä kappaleena 39+5. Ei merkkiäkään vielä mielestäni synnytykseen, mutta kaikki minulle hokevat, että se saattaa alkaa ihan yllättäen. Vielä voitaisiin mennä reilusti ensi viikon puolelle - olisi tätä kipsiä sitten enää 3 viikkoa jäljellä. Olisikin kiva jos olisi jokin maaginen merkki, joka antaisi varman vinkin synnytyksen alusta.. Ei tarvitsisi jännittää ihan niin paljon.

Pari yötä tässä on menty muutaman tunnin unilla, mutta viime yönä sain nukuttua ihan kunnolla (mitä nyt vessareissut herättelivät). Oli oikein mahtava herätä kun oli saanut nukuttua! Kuuma meinaa olla, mutta täytyy pysytellä sisätiloissa, niin pärjäilee.

Neuvolassa taas kaikki muuten ok, mutta toi verenpaine vaan pysyttelee vähän korkealla. Yllättäen mulla ei ole juurikaan turvotusta (varmaan tämä pakkolepo auttaa), ja paino on pysynyt aika maltillisissa luvuissa. Ensi viikon keskiviikkona uusintakäynti, silloin ollaankin jo 40+2 lukemissa.

Voi Moritica - kuulostaa ihanalta tuo puuhailu. Kaipaan niin kovasti sitä, että voisi edes noita pikku askareita hoitaa näppärästi. Nyt kun kaikki kantaminen on aika hankalaa, niin pienimmätkin hommat vievät sika paljon aikaa... Mutta ei ole enää kuin 4 viikkoa jäljellä.

Kaikille hyvät voinnin hellepäiville - ensi viikolla kuulemma viilenee!
Leia
 
Hei kaikki!

Täällä kaikki hyvin:) Eilen olin pääkaupungissa isossa rock-konsertissa ja kohtuullisen hyvin jaksoin mukana. Stadikan penkit olikin vaan super-epämukavat, joten epäilen, että minullakin tuli jonkinlaisia liitoskipuja tuonne hävyn paikkeille....plus ilmaa pakkaantui mahaan ja selkä oli kipeä. Joten kun aamuyöstä kotiuduimme niin olo oli tukala ja ihan oli vaikeuksia nousta autosta ylös. Kuskin kohtalo on kova! No enpä siinä osannut sitten nukkuakaan kun jokusen tunteroisen ja onkin vähän tukkoinen ja tukala olo ollut tänään. Onneksi maha sentään toimii jotenkuten. Huomasin myös että ekaa kertaa on nilkat turvoksissa, mutta syytän eilistä reissua ja huonosti nukuttua yötä. Keho huutaa nestettä, ihan kuin krapulassa olisi :O Illalla vielä naapurin syttäreille, mutta en ole kyllä myöhään! Ensiviikkoista neuvolaa odotellessa...

Tsempit viimehetken odottajille =)

Kittyblue
P.S. Pelkäsin että vauva jotenkin ylireagoisi eilisessä konsertissa, mutta ihan normaalit iltamöyrinnät oli hänellä käynnissä :heart:
 
Tsemppiä Leialle kipsin kanssa elelyyn. Ei ole muutenkaan herkkua pitää kipsiä näin kesäaikaan, saati sitten olla raskaana samalla.

Kittyblue, mikäs konsertti eilen olikaan? Iron Maiden? Kyllähän sun kroppa varmaan on musaa jonkin verran vaimentanut, vaikka vauva olis sen kuullutkin... luulen. Mä en oo raskaana ollessa käynyt konserteissa ihan vaan siksi että en kerta kaikkiaan jaksa. Helmikuussa tekis mieli mennä Rammsteinin konserttiin....
 
Iron Maiden oli eilen stadikalla =) Jostain palstalta vaan luin, että jonkun vauva oli saanut konsertissa hepulit mahassa, mutta onhan vaavi voinut sillähetkellä olla aktiivisempi muutenkin. En niinkään siitä ollut kuitenkaan huolissani, vaan hetkellistä turvattomuuden tunnetta tuli kun miehet häipyivät olusille, enkä viitsinyt lähteä mukaan. Meidän vieressä fiilisteli semmonen "heiluja" joka taiteili penkkien päällä ja suojeluvaisto ponnahti pintaan.... Mut hauska oli sivusta seurailla kentällä bilettävien toilailuja, siellä sitä joskus itsekin on tullut oltua :saint:

Rammsteinin liput meillä jo on! Kovasti olen suunnitellut jo mahdollista lapsenhoitoa.... Mut jos en pääse niin en sitten pääse. Kova keikka jokatapauksessa tulossa !

t. Kitty
 
Hei täältä. Perjantaina oli neuvola, kaikki ok, möyrijä pää alaspäin menossa, painoarvio 3.700 g nyt, joten toivoisin, että herra (?) tulisi maailmaan aavistuksen aikaisemmin kuin myöhemmin. Mutta kun ei siihen voi vaikuttaa, niin näillä mennään. Tosin pakko myöntää, että kärsivällisyys alkaa olla vähän kortilla, viikolla tuli jo yksi kunnon itkupotkuraivari - ei jaksa, ei pysty, eikä ainakaan kykene -henkinen vuodatus... Hormonaalista varmaan osin, jonkinasteista panikointia olen kyllä odotellut loppuajalle ja nythän se sieltä kaivautui, kun tarpeeksi väsytti ja turvotti ja harmitti... :/

No, nyt ulos aurinkoon! Hyviä vointeja itse kullekin!

Morticia, saas nähdä, kumpi "ehtii" ensin ;)

Olga70 38+3
 
Onpas Olgan masuasukki reilun kokoinen. Toivotaan ettei kovin pitkää aikaa enää masussa halua kasvaa. Mä oon kyllä edelleen asennoitunut siihen että yliakaa mennään ja reilusti, vaikka toki joka päivä kuulostelenkin "oireita" ja toivon että josko nyt....

Mä oon myös ihan hiilenä aina välillä, onneksi mies on tosiaan nyt ottanut esikoisen hoidon ja viihdyttämisen kontolleen ihan muakvasti kun en millään meinaa jaksaa neidin vaatimnuksi ja kitinöitä. Miehen osallistumisintoon vaikuttanee toki sekin että koitetaan sekstailla mahdollisimman usein, jos vaikka vauva sillä konstilla häätyisi.
 
Morticia...Rammstein liput oli myyty kait kymmenessä minuutissa.... Itse ostin liput jo ennakkoon virallisten fanisivujen kautta. Maksoin tosin ylihintaa hieman, mutta toivottavasti kannatti :)

Painostavaa ja ukkosta täällä Keski-Suomessa. Eka kertaa huomasin nilkkojen turvonneen. Tästäkö se alkaa....

Tänään poksuu viikot myös!
Kittyblue ja vauveli 28+0 :heart:
 
huh hellettä|O

en saa nukuttua öisin,vessassa pitää ravata 2-4 kertaa,ja piskuinen tyttöni on nukkunut levottomasti viime viikkoina :( muutto parhaimmillaan..huoh

neuvolas kävin,ja kaikki ok. masuasukki vilkutteli kun ultrattiin:heart:

kylläpä ihmistä voikin väsyttää NÄIN paljon |O

16+3 :heart:
 
Tsemppiä, Muksuja3, ei varmasti oo herkkua muuttaa näillä helteillä, saatikaan muuttaa ja olla raskaana samaan aikaan. Ihanaa että masukilla oli ultrassa kaikki hyvin. :)

Täällä on parina aamuna saatu herätä hyvin iloisen taaperon jutusteluun, mikä on harvinaista kun yleensä tuo esikoinen on aamuisin kun persiille ammuttu karhu (äitin tyttö!). Omakin olo on paljon aurinkoisempi kun ei tarvi rääkynään herätä, vaikka oliskin huonosti nukuttu yö takana.

Tänään aattelin kokeilla rikkaruohojen kitkemistä mutta näyttää tulevan taas turhan lämmin päivä. Täytyy toivoa että sisko tulis käymään niin olis tekosyy olla kitkemättä. :) Hernepenkki on kyllä jo sen näköinen että en erota hernettä roskakasvista..... tuskin saadaan hernettä tänä(kään) vuonna. :(
 
Muksuja3 - Tuo vessassa ravaaminen on hyvässä muistissa vielä. Molemmat kuitenkin vähenivät jossain vaiheessa...väsymys on tosin tullut takaisin.Tosin siihen varmasti vaikuttaa nää helteet ja uniongelmat.Ei tänhetken väsymys kuitenkaan ole niin totaalista kuin silloin alkuraskaudessa,onneksi :) Tsemppiä muuttohommiin!!

Koitan kerätä voimia nurmikonleikkuuseen ja voisi vähän kitkeä rikkaruohoja,jos puhtia vielä riittää.Ilma on jonkun verran viilentynyt,ei ole onneksi niin kuuma kuin mihin taas sai jo tottua.Ja helteiden myötä turvotuskin heti vähentynyt!!Jos tuosta puuhastelusta sais vauhtia synnytykseenkin :)

Jotenkin on kiukkuinen ja turhautunut olo,ei voi mitään.Kävin just kaupassa ja tarttui paljon makeeta mukaan.Munkkeja,vanukasta...ja ahmin niitä tuossa jo kaksin käsin!Joka ilta nukkumaan mennessä ajattelee,että jokohan tänä yönä saa herätä kunnon supistuksiin.
Tytär nauroi eilen kun vaavi möyri vatsassa siihen malliin,että läpi tullaan.Sanoin vain,että alkaa tila jo loppumaan pieneltä,siihen hän vain tokaisi,että kyllä käy vaavia sääliksi.Lisäsi vielä,että siellä se harjoittelee loppukiriä :) Näin se varmaan on,vaavi miettii kuumeisesti strategiaa miten tulee ulos!!

Eipä täällä ihmeempiä kuin odotusta,odotusta ja odotusta :)

tupuna 71, ja huomenna poksuu rv 40
 
Nyt Tupunan suuntaan paaaaaljon supparituulia!

Kyllä minäkin ihan kiitettävästi saan ravata pissalla taas näillä viikoilla, vauveli kun painaa rakkoa niin "mukavasti" nyt laskeuduttuaan ja kiinnityttyään. Just käytiin Hobby Hallista keittiönverhoja hakemassa ja jouduin käydä kolmasti vessassa tuon lyhyen reissun aikana.

Seuraava homma oliskin verhojen ompelu, YÄK! Ostettiin 2 kpl pitkiä verhoja jotka pitää lyhentää sopiviksi ja jämäpalasta tehdä kappa.
 
Sadepäivää kaikille! Onneksi vähän viileni, ei ole niin tuskaisa olo ollenkaan, kun ei hikeä pukkaa pienemmästäkin liikkeestä. Muutoinhan tässä ollaan vähän niinkun jäitä polteltaisiin - muutamia tuntuvampia suppareita on ollut, mutta kaikki hyvin yksittäisiä... Joten eiköhän tässä vielä yhtenä kappaleena olla vielä hetki.

Huomenna neuvola. Onkohan tuo viimeinen vai vieläkö 41 viikoilla on neuvola-aikoja?

Leia 40+1
 

Yhteistyössä