40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Onko muilla housut alkaneet kiristämään jo hyvinkin alussa? mulla tosiaan vasta rv 5 ja ihan selvästi housut ahdistaa.. Paino ei ole noussut yhtään:rolleyes: isäntäkin kysyi että voiko se muka nyt jo noin näkyä?? Voihan se tietty olla jonkinlaista turvotustakin?

Muistan kyllä viimeisestä alkuraskaudesta että hyvinkin nopeesti alkoi housut ahdistamaan... ei kylläkään näin aikaisin:)

Kaksosetko???:eek:
 
Tänään oli kasvu ultra ja poika menee kasvussa Keskikäyrällä nyt viikkoja olisi koossa 26+6 ja painoa oli pojalla melkeinpä 1kg. Siellä herra nukkui ja hermostui kun lääkäri töni hereille :ROFLMAO:. Seuraava Ultra Joulukuun 15pv. (sokerirasitukseen kehoilteltiin taas menemään vaikka mitään ongelmia EI ole ollut ) :sick:. Lääkäri jo kyseli kun edelliset menneet yli LA:n ja tulleet sitten nopeasti ulos. Jospa käynnistetään lopussa. Sanoin jospa odotetaan nyt sinne loppuajalle saakka :p. Varoittivat miestä ettei vaan joudu kätilöski kotona. sanoin että antakaa miehelleni PIKA kurssi kätilönä olosta :cry:.
 
Moikka pitkästä aikaa!

Tänään poksahtaa 12 viikkoa täyteen. Vatsa näyttää siltä, kuin olisin puolivälissä raskaana. Tultiin just kotiin Hongkongista ja kentällä virkailija tivasi multa lääkärintodistusta. Ei millään uskonut, että vasta 12. viikko menossa Nooh, mulla on käytössä äitiysfarkut ja löysiä tunikoita. Turvotusta on ollut alusta alkaen tosi paljon ja sanoinkin miehelle, että poika on tulossa. Tyttöjä odottaessa vatsa on pullahtanut vasta puolivälin jälkeen.

Eilen soittivat myös NIPT-testin tuloksia ja sen perusteella olisi kromosomeilta terve poika tulossa Olen iloinen, että olen pystynyt antamaan miehelle tytön ja pojan. Mulle oli varattu lapsivesipunktio, mutta en taida siihen nyt mennä.

Pahoinvointi jatkuu ja matkustaessa haasteellisinta on saada käypää ruokaa just heti kun mieli tekee. Olen aika hysteerinen pöpöjen suhteen ja Honkkarissa söin melkeinpä vain pizzaa ja paistettua nuudelia. EN ole sairastanut toksoplasmainfektiota joten skippan kaikki salaatit, raa'an lihan ja vähänkin epäilyttävän. Vatsa ei tietysti tykkää ja turpoaa entisestään. Olen lähdössä taaperon kanssa kaksistaan Thaimsaseen prin viikon kuluttua ja stressaan jo nyt syömisistä. Lisäksi pelkään saavani uimavedestä tulehduksen. Pelkoja pelkoja...

Onnellisia hetkiä kaikille synnyttäneille ja ihanaa myös, että täällä on "uusia". En ole enää viimeisin listassa

Zenmama 12+0
 
Onnittelut ja tervetuloa Rassukka! Monesko lapsi sulla tulossa?

Täällä ei ihmeitä, raskausdiabetesdiagnoosi läpsähti ja ensi viikolla taitaa alkaa insuliinihoito. Syömällä en saa oikein arvoja pysymään alhaalla. No neuvolassakaan ei sitten tule juuri enää käytyä, kun ilmeisesti äitiyspolille siirtyy lähes kaikki hoito ja seuranta. Toivottavasti sielläkin on kivat työntekijät.. Se kiva puoli, että sieltä tuli uusi rakenneultra-aika ja se on paljon aiemmin, jo 3 viikon päästä!! :)

Kuvotus on väistynyt oikeastaan kokonaan ja väsymys hiukka hellittänyt, rauta-arvotkin ilmeisesti hiukka noussut. Odottelen siis sitä ihanaa hehkua, eikös se nyt kohta sitten pian tule :D Kaikki "kokeneet" puhuu, että viikolla 20 alkaa mukava aika..

No eilen illalla ei ollut mukavaa, koko päivän tai edellisestä yöstä alkanut pääkipu ei vaan lähde mulla pois para-tabsilla tmv.. Kyllä kaipas kunnon burana-annosta. No se millä se lopulta lähtee on oksentaminen iltasella. Eli toinen kerta oksentamista raskauden aikana.. Mitäs muita konsteja olisi? kylmä otsalla ei auttanut eikä nukkuminen eikä syöminen..

Mites muute, onko teilä jotain vaunusuosikkeja, mitä pitäisi huomioida ymv? Mä oon yrittänyt perehtyä aiheeseen, eli tuijottanut silmät suurina ja pää pyörällä kaikenlaisia teknisiä tietoja ja kuvia ja rengasmalleja jne.... Käytettynä ois kiva löytää, maksavat hiukka paljon uutena!!

Karo ja bebe rv 17+3

apua kai noi viikot nyt noin oli.. oon jo ihan sekaisin..
 
Paljon onnea tetu prinsessasta!

Tervetuloa Rassukka ja Nuppu! Kyllä mullakin alussa turvotti niin, että googletin kaksosjuttuja, mutta yksi on tulossa.

Mä hermoraunio sähelsin dopplerin kanssa kotona. Viime perjantaina sydänäänet kuului heti ja tosi selkeinä. Tiistainapa ei sitten kuulunutkaan. Ei mitään. Eikä aamullakaan. Olin siis jo varma, että nyt se meni taas kesken. Suunnittelin jo, että haluaisin sitte tyhjennyksen ja suoraan kaavinnan vkl jälkeen...

Tänään sitten onneks oli neuvola. Itku tuli ja pyysin heti kuuntelemaan äänet. Ja heti kuului. Ja hyvin kuuluikin. Liikkua muljahteli samalla. Jo siis helpotti. Sovittiin, että laitan viestiä tai menen avoimeen neuvolaan kuuntelemaan jos vielä alkaa noin pelottaa.
Pitäis kai heittää roskiin toi doppleri... Mä vain halusin kuunnella sydänäänet tiistaina ennen ku olisin soittanut ystävälleni kertoakseni raskaudesta. Voitte kuvitella että en kertonut. Tänään sen sijaan voisi soittaa... :)

Tyydeli ja 15+4
 
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
tetu, ihanaa, onnea!

tyydeli, just tuosta syystä mä en enää kotidoppleria hankkinu, kun ne äänet tosiaan joskus kuuluu ja joskus ei, ja siinä saa kunnon paniikin.

eka sokerirasitus käyty, yäk, mut en onneks oksentanu.

tervetuloa uusille!

mä mietin kans, et ostaisin käytettynä tuplarattaat, kun ikäeroa tulee se pari vuotta, mut aika hurjia pyydetään käytetyistäkin. ja jos ne sit hajoo, niin ei voi reklamoida. sekin mua käytetyissä ärsyttää, et melkein aina myydään tavarat likaisena, mikä on musta tosi outoa. tää on siis vain mun kokemus, oon varmaan vaan onnistunut ostattelemaan huonoilta myyjiltä, kun sit kaverit on löytäneet ihan hyvää tavaraa ja edullisesti.

isot kirjaimet puuttuu, sori, mut taapero vie toisen käden -keväällä pitää näpytellä nenällä :LOL:
 
Karoliina mulla oli rd edellisessä raskaudessa loppuviikoilla. Sukurasite, ei ylipainoa tai epäterveellisiä ruokatapoja. Ensimmäinen sokerirasitus siis mullakin edessä jo ennen joulua ja pahoin pelkään narahtavani tälläkin kertaa.
Vaunuista. Meillä on edelleen käytössä 2013 syntyneellä tytöllä Bugaboo Cameleon3 vaunut. Ikinä en enää muita huoli. Aluksi säästin ja ostin Brio Smile -yhdistelmät. Eka räntä kun satoi maahan niin möin ne. Olivat mun makuun kömpelöt ja raskaat. Bugaboot on helppo kuljettaa mukana ulkomaillakin. Nyt matkarattaina vähän pienemmät Bugaboo Bee3 rattaat, mutta arkikäytössä noi isot on edelleen lyömättömät. Paljon näkee käytettyinäkin paljon uusia edullisemmin.

Tyydeli millä viikolla kuulut sydänäänet ensimmäistä kertaa itse kotidopplerilla? Mulla oli sellainen edellisessä raskaudessa, mutta turhauduin juurikin tuohon, ettei sydänääniä kuulunut joka kerta. Mutta ennen kuin liikkeitä voi tuntea, koin helpottavaksi edes yrittä kuulla sydänääniä :) En sitten puolivälin jälkeen enää testaillut juurikaan, koska vauvan liikkeet tunsi niin hyvin. Mutta ehkä hankin oman dopplerin taas, jos sattuu käytettynä löytymään.

Tänään oli kunnallisen puolen nt-ultra Kätilöopistolla. Aivan ihana kätilö! Kertamakaikkiaan jäi hyvä mieli. Ja vauva oli kovin aktiivinen, vilkutteli ja pomppi masussa. Ihan kuin olisi esitellyt vuorotellen kaikki raajansa ja hymyillyt päälle <3 Olin unohtanut neuvolassa kertoa esikoisen synnynnäisestä sydänviasta ja kätilö aikaisti rakenneultraa parilla viikolla suoraan erikoislääkärin luo. Laskettuaika siirtyi myös muutamalla päivällä, ollen nyt 14.5.2016. Eihän raskausdiabetes vielä tässä vaiheessa kasvata vauvaa liikaa?

Huomenna lasten kanssa laivalle (blah, ei mun lemppreita). Pitää ottaa reissu huumorilla ja ajatella ettei tarvitse tehdä kotona ruokaa pariin päivään. Junibacken on niin nähty ja käyty 18 vuoden aikana ja näköjään seuraavat 5-10 vuotta siellä vielä vieraillaan. Mies on työreissussa pitkälle ensi viikkoon joten isänpäivä jää juhlimatta sunnuntaina.

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Zenmama 12+5 (korjatun ajan mukaan)
 
En mä oikeastaan kuullut sydänääniä kotidopplerilla kun vasta viime pe eli 14+5. Yritin joskus rv12 molemmin puolin, mutta en kuullut. Sitten np-ultra rauhoitti, joten jätin koko laitteen.

Sahrikselle epiduraalista. Sain esikoista synnyttäessä sen kahdesti, kun ensimmäinen ei jotenkin täysin tehonnut. Toinen tehosi ja tunnissa aukesi loput 6senttiä, kun pystyi täysin lepäämään ja rentoutumaan. Mitään tuntoaistia ei sitten ollutkaan koko loppu synnytyksen ja ponnistusvaiheen aikana. Kädellä piti koittaa vatsan päältä, milloin kovettuu eli supistaa, jotta tiesi milloin ponnistaa. Tai kätilö näki monitorista. Eli mä synnytin täysin kivuttomasti. Ja suosittelen epiduraalia kyllä! Koko synnytys kesti noin kuutisen tuntia, eli pääsin muutenkin helpolla. Epiduraali siis mahdollisti rentoutumisen ja auttoi avautumisessa.
 
Kiitoksia tervetulotoivotuksista!
Kuudetta odottelen ja nykyisen aviomieheni kanssa toista yhteistä...
Tosi varovaisesti olen odotuksen suhteen liikkeellä. Vuonna -13 todettiin nimittäin yhdennellätoista viikolla keskeytynyt keskenmeno. Ja viime kesänä luovuin jo toivosta, kun noita ikää kuvaavia numeroita alkaa olla paljon.
Nyt on kova huoli kuinka jaksaa odottaa kaikki riskiraskausseulat läpi, sitä on jo todella pitkällä kun tietää onko odotettu terve vai ei.... Ja kun tietää, että todennäköisesti hälytys taas tulee, kun veriseulan komponentteihin kuuluu tuo ikä....
 
Viikko sitten kun tein testin dg:llä näytti raskaana 1-2.. nyt kun sitten tein tänä aamuna (halusin varmistaa että vieläkö se näyttää :) plussaa) taas sen dg niin aina vaan se näytti raskaana 1-2.... ajatelin että olis jo näyttäny 2-3... no anyway pääasia että näytti edellee plussaa!!

Nuppu nyt 5+0
 
Paljon onnea tetulle :). Ja tervetuloa uusille :).

Kävin ultralääkärissä maanantaina ja oloni on nyt rauhallisempi synnytyksen suhteen. Alatiesynnytyskin voisi olla mahdollinen. Ensi maanantaina äitipolilla käynti synnytystavan takia, lisäksi katsotaan vauvan kasvua kun se on vähän hidastunut. Painoarvio oli 2400g. Vähän aikaa saisi pikkunen vielä mahassa painoa kasvattaa. Äiti sen sijaan oli aika valmiina synnyttämään, kohdunkaulasta enää reunat jäljellä ja avautunutkin olin pari senttiä :rolleyes:.

Minäkin katselin ensin noita käytettyjä vaunuja ja tein saman havainnon että kovin olivat likaisia ja jotenkin kulahtaneen näköisiä. Toki uutta vastaaviakin oli, mutta niissä oli sitten hintakin uutta vastaava. Ostin sitten gesslein F6 vaunut. Tykkäsin niistä kun niihin tuli kahdet eturenkaat, voi tarvittaessa vaihtaa kääntyviin. Nämä vaunut sain aika edullisesti, kun olivat 2013 mallia ja olivat se mallikappale sieltä liikkeestä.

Migreenin olen käyttänyt sumatriptaania, miedommat ei auta mtn. Lääkäreiden ja terkkarin mielestä on ihan turvallista käyttää. Ja pakkohan se on ollutkin, muuten olis pää hajonnut. Onneksi nyt syksyllä ei ole ollut yhtään kohtausta. Imetys vähän jännittää, kun normaalisti ennen raskautta minulla oli noin kerran viikossa migreeni. Sumatriptaania voi käyttää myös imettäessä, mutta lääkkeen ottamisen jälkeen ei saa imettää 24 tuntiin. Saa nähdä jaksanko alkaa siihen lypsämisrumbaan, jos migreeni tulee kovin useasti. Mutta murehdin sitä sitten kun on sen aika :LOL:.

Flutur 36+5 (37+5)
 
Mielenkiintoista, en ollut kuullut kummankaan teistä vaunuista, Flutur ja Zenmama :D Noi zenmaman näytti jännältä. Voi rähmä tästä tulee vaikeeta.. mä jo torjuin anopin vuodelta 85? tai jotain lastenvaunut.. en tiedä, mistä oli ne pelastanut, mutta en tahdo... Mielellään kyllä käytetyt, hirveen hintaisia ovat tai jos löytäisi "viime vuoden" mallistoa jne edullisesti.

Oon tässä kuulostellut, että kaikki ketkä on saanut epiduraalin niin ovat olleet tyytyväisiä synnytykseen.. Mulle neuvottiin työpaikalle, että huutele jo ovella, että epiduraalia kiitos :) Äijän kans ei ole keskusteltu, että luomusynnytys vai mitä.. Tai no eilen totesin, että jos tahdot luomusynnytyksen niin mene itte synnyttämään, osasi olla hiljaa :D Vielä keskustellaan kestovaipoista, kun hän ois sitä mieltä, että ne tietenkin. Huh.

Tässä siis jo melkein koko ajan uskoo, että kaikki menee hyvin. Hetkittäin tulee sellaisia fiiliksiä, että onko siellä joku. Kotidoppleri mulla on kans,mutta en ole paljoa sitä käyttänyt. alkuun ei löytynyt ääniä, nyt löytyy vaimeana. Oon päättänyt, että jos sitä käytän niin en rupee ressaa.. katotaan, miten käy, jos ei joku kerta syke löydy :D

Onneks ei ole migreeniä, nuo pahemmat pääkivut kyllä riittää. Nyt taas toissapäiväisen jälkeen elämä on ollut ihanaa.

Ai niin vatsa koko ajan muotoutuu enemmän raskausmahaksi, on se jännää, silittelen ja tuijottelen sitä pitkin päivää :D <3

Karo ja bebe 17+4
 
Joko Sahris on laitoksella?? Mulla ekassa synnytyksessä annettiin ne kaikki 3 epiduraalia, mutta kipuihin ei niillä muistaakseni ollut mitään vaikutusta kuitenkaan. Kuten ei millään muullakaan puudutuksella tai ilokaasulla. Että ei ne ihan kaikilla tehoa. Tai sitten se kipu tuli jostain muualta, kun ei kerran lähtenyt tulemaan ollenkaan. En tiedä. Toivon vaan et tää seuraava kerta on helpompi.

Ä74 ja Poju 25+0
 
Kiitos kysymästä Ä74, ei oo Sahris vielä laitoksella. On öitä jolloin supistelee lupaavasti ja aamulla herätessä olo on taas ok. Toisina öinä ei tunnu mitään. Maha kyllä roikkuu jo nilkoissa ja ruokahalu on kadonnu ihan kokonaan. Jotenkin lähes paha olo jos syö. Plaah. Minuu kans jännittää synnytys ihan törkeenä, edelliset on kyllä sattunu ihan huolella. Ilokaasulla ja jollai alakerran piikkipuudutteella sillon selvisin (hengissä) mutta nyt tuntuu että voisin sen epiduraalin huolia. Suapi nähhä kui käypi :ninja:

Rassukka, käy ihmeessä ilmoittautumassa tuolla kuumeilijoiden puolella - siellä on joku ihme kollektiivinen ikäkriisi menossa. Alle nelikymppiset on heittämässä kirveet kaivoon - vai pitäskö sanoo spermat pönttöön :ROFLMAO: - kun ovat niin vanhoja ja usko raskauteen hiipuu. Itekin oon 43 mutta sinä voisit valaa heihin vielä enemmän uskoa :)
 
Onnea Tetu! Prinsessat on ihania.

Ja tsemppiä sahrikselle loppumetreille!

(.) täällä sai neiti viikko sitten rotarokotteen. Oli kipeäksi tulossa silloin ja oltiinkin viime viikonloppu aika hötää kärsimässä nuhanenän kanssa, joka oli pahasti tukossa ja ei meinannut jaksaa syödäkään. Sunnuntaina alkoi rotan vaikutuskin näkyä ja alkoi oksentelut ja ripuloinnit. Keskiviikko oli pahin päivä oksentelun suhteen ja eilinen masukipujen. Kyllä on kamalaa katsoa lasta, joka itkee masuaan :( sai oikein kunnon kipusätkyjä.tänään on parempi, mutta hyvin oksennusherkkä on eli ei paljoa uskalla sängystä nostella syötyään. Tulee muuten kaikki pihalle. Kohta tulee rotinavieraita ja toivoisin, että lasta voisi pitää edes sylissä... Ihan kamala tuo rokote.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Vauvis ja neito 8 viikkoa
 
Oli sitte pakko tilata huomiselle aika gynelle kun aina vaan jonkinlaista vaivaa alapäässä... luulin ensin että hiivaa taas ja oon käyttänyt canesten voidetta jo viikon.... kutina ja kirvely häviää välillä ja sitten taas alkaa uudestaan:mad:nyt on koko alavatsa/lantio/alaselkä välillä ihan tulessa. Rupesin epäilemään et olisko emätin/kohtu tms. tulehdus. (n) viikkoja vasta 5+4 joten aika pelonsekaisin tuntein...

Jokohan se ultralla näkis tai kuulis jotain näillä viikoilla... mulla ei koskaan aikaisemmis raskauksissa ole tälläistä ollut. Ainoastaan toisen synnytyksen jälkeen sain kohtutulehduksen jotain 20v. sitten..

Jotenkin musta nyt tuntuu että tää ei pääty hyvään:(

Niin joo mitään vuotoja ei ole ollut, valkovuotoa ihan normisti, ei haise. Luulin ehkä näkeväni punertavan sekaista limaista vuotoa jollakin wc-käynnillä...
 
Moi, ilmottautuisin varovaisesti mukaan. Plussasin 13.10., alkuraskauden ultra oli toissapäivänä ja ainakin vielä kaikki kuten kuuluukin. Laskettu aika 21.6. ja nyt siis menossa rv 7+5. Ensimmäinen raskaus kyseessä joka sai alkunsa hedelmöityshoidolla. En ehtinyt selata viestiketjua läpi niin tarkkaan, jotta olisi käynyt ilmi onko tämä ryhmä myös hoitoja saaneille vai pelkästään ns. luomusti raskautuneille? Täytin tänä syksynä 41v., että sen puolesta ainakin sovellun ;)
 
Tervetuloa Tipuna :) Joo meillä on tarkat kriteerit - pitää olla omasta mielestä tarpeeksi vanha tälle palstalle :) Onnea raskaudesta ja kertoilepa itsestäs lisää kun ehdit.

Nuppu, minulla on kaks raskautta alkanu virtsiksellä vaikken muuten niin niitä harrasta. Varmaan hormonit laittaa alakerran tasapainon sekasin, älä suotta oo huolissas ennenku selvittelet. Ota maitohappoja :)

Tänne ei kuulu mitään vaikka olin suunnitellu että vaava ois kiva isänpäivälahja isukille. Ei taida enää ehtiä (n)
 
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
Tervetuloa Tipuna! Kaikki tervetulleita, jotka haluaa ikäistään vertaistukea. :)

Tänään kerrotiin mun isälle isäinpäivän kunniaksi. Ja miehen jo aikuiselle pojalle. Huomenna kerrotaan töissä koko lopulle työryhmälle.
Onhan se neljän viikon päästä jo puoli väli!

Tyydeli ja 16+0 poks!
 
Ei oo totta et oot Tyydiskin jo noin pitkällä :) Jotenkin kiva miettiä että ihan vasta yhdessä piinailtiin sinun ja Äiskän kanssa, Äiskällä ei ees paljon tainnu tapahtua, sinä ja minä saatiin kokea parit karvaat pettymykset ja kohta meillä kaikilla on ihan oikeasti vauva sylissä. Eikö elämä vaan ookkin ihmeellistä :love: ?
 

Yhteistyössä