40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Onnittelut Ollakko vai tyttölupauksesta! Onhan tytöille vaikka mitä ihanaa, mutta jostain syystä mä tällä kertaa oikein himoitsin pienen pojan vaatteita... Ja semmoisia oli kertynyt pieni kasa. No, ne vaan pitää nyt myydä. Kirppukseltähän minä niitä.
Aloitin myös jo tyttöjen vaatteiden hankinnan. Onneksi sitä saa tehdä koko kevään! Esikoiselta ei juuri ole tallessa. Noiden pienten vaatteet on niin hyvässä kunnossa, kirppiksellä. Ehkä joulunjälkeen alkaa niissä taas pöydät notkua...
Vähän muakin nakkipiilo jännittää, mutta on kai se uskottava.

Tyydeli 21+2
Meinaan unohtaa laskea päiviä... Hyvä merkki sekin!
 
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
Ihanaa, kun on ollut positiivisia uutisia ru-ultrasta! Jokainen tuollainen helpottaa oloa.
Kummasti itsekin on tyyntynyt eilisen käynnin jälkeen. Jännitysmomentit toki alkaa seulaa kohti mennessä nousemaan. Miten muuten on, saako siellä ultrassa tietää ne riskit samantien vai tuleeko osa postissa kirjeenä vai miten toi homma oikein toimii?
 
Mä ainakin sain np-ultrassa riskit saman tien tietää, kun olin seuloissa käynyt ensin ja sit oli se np-ultra.

Mutta jee, ensimmäinen hankinta tehty! Yhdistelmärattaat hankittu kaveriperheestä, Gesslain F6 ja vaikutti aivan hyvältä meille :) Nyt se alkaa.. mitään ei viel ollutkaan! No kavereilta on varattuna jo kaukalo, matkasänky, itkuhälytin, syöttötuoli ja kantoreppu.. Mutta ne ei viel ole täällä! Jännittäväää <3 ja vähän pelottavaa, että jos täs liian aikaisin! Tänään on muuten vatsa painanut koko päivän ja tuntuu, että se kasvaa silmissä :O

Karo ja bebe 23+1

ps. mulla kans meinaa mennä koko ajan laskut sekaisin viikoista! :)
 
Tipuna, kiitos kattavasta vastauksesta. Ei tässä siis ole hirveesti aikaa mietittäväksi.
Tulehan kertomaan kun tuloksesi saat.
Olen miettinyt sitä 4d ultas, kun eikö siitä paremmin näe kans poikkeavuuksia, että kos kävisikin ekaksi siinä ja jos jotain uutta epäilyttävää löytyy, niin jos sen jälkeen vasta niot, vai pidättekö tuota 4d ultraa lähinnä viihteenä?
Odottavan aika on pitkä. Pääsis nyt sinne seulaankin eka.
 
Oijoi, tänään hain äitiyspakkauksenkin, kaupan täti nosti sen mun autoon ja nyt ootan miästä, että se tulee nostamaan sen sisälle!

Harrmittavasti sitä ei kerkeä heti tutkimaan, kun pitää lähteä ton bonuksen joulujuhliin! Joskus ois ihan kiva, jos äitinsä kävis nois juhlissa, kun itellä illat loppuu kesken.. No lapsen ilo vs. kaaos kotona, eli pidetään kaaos.

Täällä toi mun mies kans tekee tosi paljon, remppaa, kämpän siivousta, pyykkää, tekee ruokaa jne. On muuten tänä syksynä tehnyt suurimman osan kaikesta, kun mä vaan olen nukkunut. Noloa jo.

Hmm mulle ei kyllä ole myöskään markkinoitu, että pääsisi kunnalliselle puolelle ultriin ylimääräisesti. Mä oon vaan päässyt siksi np-ultraan kahdesti, kun kaveri ei ollut yhteistyökykyinen ja huomenna on 2. rakenneultra, kun ei hää ollu yhteistyökykyinen siinäkään 1. kerralla. No nyt käynnit on tosiaan äitiyspolilla tays:ssa, ja en oo ihan varma, kuuluuko siellä lääkäri kuinka usein kuvioon? Nyt on 3. aika sinne ja viimeks oli lääkäriaika kuten nytkin.

Meillä on se kotidoppleri, mutta siihen kannattaa todellakin suhtautua sitten siten, että ei ota ressiä, jos ei kuule mitään. Meidän tyyppi karkaa alta, jos sitä yrittää kuunnella + on jossain istukan takana piilossa. Lääkärinkin mukaan, "ei ihme, jos ei kotidoppleri pysy tän perässä.." lääkärilläkin oli vaikeutensa :D

Yllättävän hyvässä kunnossa sitä kyllä on, vaikka onkin iäkäs, huonokuntoinen ja ylipainoinen :) No raskausdiabetes oli aika varma nakki näillä perintötekijöillä, mutta muuten ei ole vielä ollut kummempia ongelmia. Selkä ei ole prakannut (ihme?!) vielä siis, töissä on taas jaksanut, kun verensokerit on ollut paremmat ja väsymys vähentynyt. Eilen taas poikkeuksellisesti kyllä illalla oksensin, sain niskani niin jumiin jouluostoksilla, että pääkipuun ei muu auttanut. Ihan vähän on buranaa välillä ikävä :D

Ainiin ja ehkä tunnen jo iltaisin liikettä, vatsa on aivan "epävakaa" ja jotenkin siellä tuntuu jotain liikettä :)

Karo ja bebe 23+3 :)
 
Tervetuloa zandi :)

Ja terveisiä kanarian auringon alta. Pienin nukkuu altaalla vieressäni ja mies isompien kanssa mellastamassa vesipuistossa:)

Kävin 4D ultrassa päivää ennen reissua varmistamassa vauvan matkustusolosuhteet:) viikkoja silloon 13+1 ja kaikki hyvin . Mutta tosiaan niin paljon kattavammin tuli tietoa kun viikko aikaisemmin Np ultrassa. Kertoi nenäluin näkyvän hyvin, mahalaukun ja munuaisaltaat, aivojen lohkot ja kaikki virtaukset ym, ei turvotuksia missään, sormet ja varpaat laskettiin ja huuli sekä kitalaki ehjät. Ja saatiinpa jopa sukupuoliarviokin :) Kunnallinen np kun oli ulosheittokeikka, mitattiin pääperä, katsottiin syke ja niskaturvotus ja kiitos ja näkemiin! Vaikka avauduin ja kerroin kovasta jännityksestä että voinko vielä, tässä iässä saada vielä yhden terveen lapsen kun monesti jo onnistanut!

Mulle saa muuten päivittää 11. Lapsi :) kotiin tultua tätä ei enää piilotella:)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Zandi
Terkkuja Japanista!
Otin taas ja läksin kuopuksen kanssa reissuun. En ole yhtään jouluihmisiä ja alkoi ahdistamaan se hösääminen Suomessa. Koneessa oli jäätävän kylmä koko lennon ajan ja kaksi ensimmäistä päivää täällä perillä aivastelin ja omin tosi flunssainen. Taapero jet lagissa valvoo öisin 02-05 ja minä olen pöivisin sitten tosi poikki. Vähän pisti miettimään, kannattaako enää näitä kaukomatkoja tehdä..
Poikanen liikkuu masussa, se on kiva tuntea. Neuvolassa omivat vähän näreissään, kun jouduin perumaan oman aikani jo toistamiseen matkan takia. Sain varmaan jonkun "huono äiti" -leiman papereihin :D Noh, sunnuntina kotiin ja heti maanantina aamudta neuvolaan, rakenneultra joulun jälkeisenä maanantaina sekin. Ja neuvolalääkäri 5.1. Kuuluuko niitä olla jo nyt taas? Vastahan se ensimmäinen lääkäriaika oli?!

Zenmama 18+jotain
 
Hui olenkin listan mukaan 2. jo :eek:. Sain aivan ihanan uuden neuvola tädin muuton ansiosta . Kertoi muitakin tapoja käynnistää jos yliaikaiseksi hujahtaa kuin Se tippa .Ja on kiinnostunut vain tästä raskaudesta ja EI halua vatvoa menneisyyttä ja eroja yms. Tehtiin ruokavalio kartoitus yms. (Neuvolan mukaan syömme perheessä Todella tervellisesti ):p JEE Rautaarvot nousseet jo lähelle 130 ja verenpaineet laskeneet (Varmaan tressi helpottanut ) . Aikas napakoita supistuksia ollut jo kun vähänkin enemmän/nopeammin liikkuu.eilen oli kipeitä illallla muutamana iltana ollut tosi kipeät supparit. aivan sama oliko makuulla vai pystyssä.
Pojalla oli alkuviikosta painoa ultran mittojen mukaan melkein 2800g. Syntymäpaino arvio olisi 3800g . Nyt menossa viikko 34 ja saa kuulemma tulla jos on tullakseen jo nyt . :whistle:.
 
Kuulostaa hyvälle, järkyttynyt!

Zenmama, ei mulla ole ollut kuin yksi neuvolalääkäri, olisko ollut viikoilla 17-18, eikä tiedossa ole toista vielä pitkiin aikoihin. Kela neuvola on ensi viikolla, kun tulee 22 viikkoa täyteen. Voithan sä kysellä, miksi on lääkäri ja miksi noin usein. Munkin edellinen lääkärikäynti oli maks 10min kun kaikki oli hyvin.

Tyydeli ja 21+5
 
Mulla ollut nyt käynnit niin, että
Pari kertaa th rv 9 ja 11aikana
11+4 NT
14+3 nlalääk.
17+0 nlalääk. Ylimääräinen
20+3 RU
23+6 th
27+6 nlalääk.

Tänään oli taas th käynti.
Ja vielä tulossa synn.tapa-arvio rv 38 ja jos tätä ei ois ni olis nlalääkäri rv 36-37. Terkkakäyntejä vielä myös, mutta en tiä monta.
Sf 29, hb 123 ja paineet matalat, mut mulle normaalia. Sydänäänet +138 ja poikittain makoili, pää vasemmalla kyljellä ja peffa oikeella. Painoa tullut n. 10 kg. Ekassa olikin tässä kohtaa jo 15 kg...
Eilen liukastuin. Onneksi en mahalleni tullut alas kun vänkäsin alastuloasentoa matkalla. Kramppi siitä tuli jalkaan ja henkinen kolaus. Esikko nauroi vieressä, että menitkö äiti tekeen lumienkeleitä, juu niitä just :)

Nyt jo tarvis alkaa liikelaskennat. Ja varata se streptokokkinäytteen otto (rv36). Ohjeita synnärille lähtemisestä myös annettiin, et kai se sit lähestyy. Hirvittää. Ja vielä pelottaa et jos jotain vielä sattuu ikävää. Ja se vasta pelottaakin, että mitä synnytyksen jälkeen, miten pärjätään henkisesti ja taloudellisesti. Mut kaikesta on tähänkin asti selvitty.

Ä74 ja poju 31+0
 
  • Tykkää
Reactions: Zenmama
Essi, mulla oli rakenneultra 20+2.
Aika myöhäänhän toi sinun on. Esim jos löytyisi niin pahoja rakennevikoja, niin keskeyttäminen ei tulisi kuuloonkaan noiden viikkojen jälkeen. Siksihän rakenneultra yleensä on rv20-22. Ellei jopa 18-20. Tällöin ehtii tehdä vielä tarkempia lapsivesitutkimuksia. Mulla aikaistettiin rakenneultraa viikolla, kun np ultrassa aikaistettiin laskettua aikaa 6päivää. Sen nimenomaan haluttiin olevan rv21. viikolla.
Mitkä viikot sinulla nyt on? Etkö voisi aikaistaa sitä?
Tyydeli 21+5
 

Yhteistyössä