40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

On. Vaikka sitä luuulee että plussa riittää nii ehei. Ekassa raskaudessa ikinä tein yhden testin ja senkin terkkarilla kun menkat oli olevinaan myöhässä mut kotitesti nega (en tienny silloin et ovis oli ollu vk myöhemmin ). Siellä testiin tuli "roskisplus" ja se riitti mulle :D. Mitä enemmän raskauksia tulee sitä enemmän noita tikkuja kuluu! Tai no..testit on liian halpoja nykyisin ja niitä saa kaupastakin....

tässä vielä aamuinen kuiva. vaikka ei kai näitä sais kuivana katsella 1426856266176
 
Mulla on fiilis ettei tää kestä. Että mun intuitio oli oikeassa.
Päivän mittaan hävisi nänni/tissikipu ja väsymys. Nyt illalla ei enää edes palella silleen ku tänne saakka on paleltanu ihan horkassa. Äsken iski hiki. Lisäksi muutaman tunnin pidätyksellä ovistesti haaleampi ku tähän saakka :(. Olo on niin normaali kun voi olla. Siis verrattuna muihin päiviin. Enkä jaksa uskoa että on sattumaa. Ero on silmiin pistävä.
Pläh. Kai mä aamulla dippaan ton vikan testin ja ahdistun. Hassua mutta mies oli silmin nähden pettyny kun puhuin tästä. Yleensä se ei mun jorinoihin ota kantaa.
 
Dippaa, dippaa! Mä en tuossa vaiheessa luottaisi vielä oireisiin, mutta intuitioon ehkä...joskin siinä voi olla kyse itsesuojeluvaistosta. Onneksi pessimismillä ei saa onnistunutta raskautta keskeytymään, joten rouva on hyvä vaan ja testaa. Ja on raskaana, kunnes toisin todistetaan!
 
Kiitos Jopo Ihanainen.
Siitäpä se hyvin pitkälti Kyse. Ettei putoo korkealta. Oon kuopuksen ajalta kirjoittanu että olot tulee ja menee mut eihän sitä muista. Sama paniikki.
Ei se ainakaan haalene.. dippasin sittenkin. Ei tää testi hinta tunnu tässä konkurssissa :D
Eli ilmeisesti dpo14 ja testiajalla 1426914577065
Kai se on ihan säädyllinen :)?
 
Täältä ei tuu uutta tiirailtavaa. Kauheasti tekis mieli tehä testi ja tarkistaa että viiva pysyy, mutta ei uskalla. Tissit on edelleen ihan mukiloidut ja helposti heikottaa, mutta muita oireita ei kauheesti oo. Välillä liikkuessa tulee kohdun tienoille sellasia pieniä kramppeja ja luulen että vasemmalla välillä jomottelee keltsi. (Sitä sit en tiedä mikä oikeella jomottelee, mies on varma että masussa on kaks riiviöö...) Pakko varmaan raahautua ens viikolla ultraan, kun pään sisällä ei yhtään tunnu et olis raskaana.

Hyvinhän sinulla Tammis toi viiva sinnittelee ja vahvistuu :) Niin toivon että nyt sinun ei tarttis toivoa turhaan ja että olis ollu kunnolliset kaverit liikenteessä. Tsemppiä :) Mitkäs on fiilikset tänään?

Jopo, mites kun alkuun päivittelit nimmarilla Jopo ja Pave... tiiätkö kumpi on tulossa vai jännitätkö? Ei oo sinulla enää pitkä aika odottaa :)

Sahramiini 6+3
 
Viimeksi muokattu:
Jopo!!! Ei voi olla! mun esikoinen on tyttö ja oli "työnimeltä" Pave :D

Täälläkään ei tiirattavaa. Olo on täsmälleen sama ku Sahriksella. Jomottelee tonne pimppaan on /off ja ei pää uskoisi että on raskaana. Paitsi väsymys on ihan törkeätä. Ei huvita ei mikään. Ja palelee. Ällö kummittelee ihan vaan vähän jostain taka-alalta, ei oikeastaan kummemmin. Kahvikin maistuu ja jopa tekee mieli. Nooo. Hitain askelin. En oo käyny kaupassa enkä tiiä mitä tekis. Digi tai muu olis kiva tehdä tossa vk päästä mut katsotaan raskiiko enää tuhlata (miehen mielestä tällainen diagnosointi on ihan hirveen tyyristä :O ..en mä ymmärrä ollenkaan :LOL: ..)
 
Haha, aikamoinen sattumus! Pavet rulettaa!

Mulla on "vanhuusiän ultra" huomenna. Saan nähdä Paven pitkästä aikaa ja lääkäri mitä ilmeisimmin tsekkaa kohdunsuun ja -kaulan tilanteen. Jännää. Tuntemuksia on kuitenkin ollut aika paljon, joten on tosi kiinnostavaa tietää, onko down there tapahtunut jotain.

Jopo rv 37+3
 
Hoi! Missä kaikki?

Täällä kaikki hyvin yhä vaan. Kohdunkaula oli lyhentynyt 2cm (viimeksi 4,5cm) ja kohdunsuu oli "melkein" kahdelle sormelle auki, joten viimeiakaiset tuntemukset ovat saaneet jotain aikaan. Mitäänhän tämä ei toki uudelleensynnyttäjälle vielä meinaa, joten ei auta kuin odotella. Synnytys voi toki käynnistyä milloin vain, mutta mitään merkkiä ei ole siitä, että alkaisi hetimiten. Vauva oli jo 3-kiloinen ja potki mua kylkiluuhun muikeasti, kun karkaili ultran alta...

Jouduin soittamaan varhain aamulla äitipolille kun herätessä oli näköhäiriöitä ja pää tui kipeäksi. Mitään muita raskausmyrkytyksen oireita ei kuitenkaan ollut, eikä tullut, joten päättelimme tän olevan ihan vain "tavallinen" migreeni, vaikka näköhäiriöt vähän epätyypillisiä mulle olikin. Seurailen kuitenkin olojani ja verenpaineita ja reagoin helposti, jos toistuu...otin migreenilääkkeen päivällä ja nyt olo on jo parempi.

Iskias iski taas tänään. Nyt tuntuu kuin puukolla iskettäis pakaran yläpuolelle joka askelella. Tosi ärsyttävää...no, onneksi tätä ei voi jatkua enää kovin montaa viikkoa...

Jopo rv 37+4
 
Jopolle jaksuja! Ei kuulosta olo kivalle pääkipuilun sun muun kanssa. Toivottavasti nyt ei tuu mitään loppumetrin ongelmaa. Mullakin oli kuopuksesta k.kaula lähes nolla ja auki pari senttiä eikä mukula tullu pariin viikkoon ulos :D. Lääkäri sitten pyöräytti vähä sormella 40+0 siinä kalvoilla sormea ja avot seuraavana aamuna muksu putkahti alle kahteen tuntiin :)
Kääk! Vähiin käy sun päivät.

Mä lipsahdin apteekkiin IHAN vahingossa. Teen aamulla vielä sen digin ja saan ehkä (hahhahha) mielenrauhan siltäosin (noot).
 
Jopo on yhtenä, tammis ja sahris tukevasti raskaana. Eli kaikki hyvin :popcorn:

Täällä on joka päivä erilaisia tuntemuksia. Milloin särkee selkää, milloin vihloo alapäätä, välillä on alavatsassa painetta, sitten kolottaa kylkeä ja lopulta pistää tisseihin :D pahin on kuitenkin vatsan huono toiminta ja siihen liittyvä ponnistelu, joka taas aiheuttaa mulla verenvuotoa kohdun suulta. Joka kerta pysähtyy sydän ja tulee paniikki. Vaaratonta todennäköisesti, mutta ei kivaa. Joku hiussuoni siellä katkeaa ja vuotaa sen hetken... Tällaista tänne!

Vauvis ja pieni 14+4
 
Voi Vauvis, ihanat viikot sulla jo! Ummetus ei todnäk helpota ihan hetkeen - suosittelen LÄMPIMÄSTI ottamaan Pegorion käyttöön! Se on juomaan liuotettava jauhe, joka ei maistu miltään ja joka ei totuta suolta mihinkään. Se vaan pehmentää mahaa niin, että ainakin mulla tilanne "normalisoituu" - ei siis tuu mitään "hirvee kiire pihalta sisään" -tilanteita, niinkuin vaikka Levolacista tms. Se ei vaan toimi ihan samana päivänä, mutta jos rupeaa sekoittamaan sen vaikka aamujuomaansa, niin parissa päivässä tilanteen pitäis helpottaa.

Ummetus on kyllä ihan kamala vaiva, eikä tosiaan tunnu yhtään paremmalta kun viikkoja on enemmän. Mulla oli aivan KAMALA vessareissu puolivälin paikkeilla kun oli veskissä valehtelematta 45 minuuttia ja pelkäsin, että kohta tulee vauva ulos...kantsii siis todellakin reagoida mieluummin ennemmin kuin myöhemmin.

Mä ehkä kohta pyöräytän itse kohdunsuuta :D Ei vaan, kyllä mä maltan odotella...mutta olen kyllä pelkästään iloinen sitten kun P päättää syntyä. On kuitenkin jo ihan hyvänkokoinen vauveli.
 
Onpa sinulla Vauvis jo paljon viikkoja. Olen puolestasi niiiiin onnellinen :)

Jopolle parempia jaksuja, koeta sinnitellä :)

Tammis testikuvaa heti kun pissi on lirahtanut :D !

Itse olen yhtä ääliö kuin ennenkin. Eilisen keskustelun innoittamana päätin tehdä viimeisen rfsu:n... Pari viikkoa sitten sain sillä tasavahvat viivat mutta nytpä testi oli vaaleampi kuin kontrolli :( Kannattipa mennä tekemään kun isäntäkin sanoi ettei ultraan ole nyt varaa. Kunnallisen kautta ei pääse ja eka nla 15.4. Että jee. Eipä huolestuta ei... Paria hcg:ta voisi harkita, mutta kun sekin voi nousta vaikka asiat olisivat kuinka pielessä. Äh.
 
Sahris älä ny hyvä nainen enää testaa! Noilla viikoilla alkaa hcg olla jo niin korkealla ettei ne viivan vahvuudet korreloi mihinkään. Testi on vain testi eikä absoluuttinen raskaushormonimittari. Vaikka todellakin tiedän mitä siellä nyt läpi käyt. Ei tähän osaa mitenkään uskoa.

Vauviksella on kyllä hyvällä mallilla jo :) Mulla oli esikoisesta ihan hirveitä Kivuliaita supistuksia ja vuotoakin. Olin lähes koko raskauden saikulla kun supisti heti kun liikkui. Muksu syntyi 40+1 :D!

Jooop.. mulla on täällä ihan sama pelko personissa ku Sahriksella. .että mitä se testi sanoo. No..aika näyttää. Plääh.
 
Ehä mää oo pariin viikkoon testaillukkaan. Eilen sit kun lueskelin ni muistu mieleen että kaapissahan on vielä yks testi. Kai minä vaan ajattelin muistutella itteäni tästä olotilasta. Dumb. Ja tiedänhän minä noi faktat.

Tai uskonhan minä että oon raskaana kun plussakin oli niiin vahva, mutta enemmän jännitän sitä että milloin se alku tulee pois. Jääny kai keveitä traumoja niistä keskenmenoista :( Päivä kerrallaan, eihän tässä muuta voi. Ärsyttää ku eka nla on vasta 10+6, onks se aina niin myöhään? Siitä sit kaks vuotta ennenku pääsee ultraan...

Ja p.s. tähän, toivottavasti testauksella ei ollu mitään tekemistä intuition kanssa, vessassa tuhrua ja alavatsaa kuumottaa...
 
Viimeksi muokattu:
No voi paska. Toivottavasti ei meinaa mitään. Mitä jos varaisit huomenna ultran! En tietty tiedä, mitä teillä tarkoittaa, ettei ole varaa, mutta jos jostain muusta nipistäisi ja pistäisi rahat mielenrauhaan? Mullahan oli vuotoa rv 7 ja rv 9...
 
Neuvolasta sanoivat että tk-päivystyksen kautta pääsee ultraan jos on mitä poikkeavaa. Taidan yrittää sitä kautta aamulla mutta jos ei onnistu ni pakkohan se on yksityisellä käydä. Jotenkin puristeleekin tuolta kohdun tienoilta välillä, silleen et on helppo paikallistaa missä tapahtuu.
 
No voi Sahris! Mulla on vuotanut kolme alku raskautta. Esikoisesta eniten rv12 saakka. Eipä nyt edes ajatella pahinta! Täällä on sairaalalla muute niin nuiva meno ettei ne ota ennen rv12 päivystykseen vaikka vuotais. Toki jos sulla on tosi kovat kivut niin sit meet vaikka väkisin. Halaus. En halua edes ajatella että jotain olisi vialla :(
Yksityisen ultran saattaa saada edullisestikin kun kartottaa. Halvimmillaan olen käyny gyneultrassa 50eurolla.

On. Mulla maha kipuilee ja "kirvelee ". En muista muista olleen tällasta 24/7. Yleensä ollu vähä jotain menkkamaista oloa. No..aamulla selvinnee ainakin onko hcg noussut yhtään sieltä dpo12-13 lukemista.
 

Yhteistyössä