40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Hei vaan pitkästä aikaa...=) Lomaa loppuviikko ja sillä kerkiin päivittää tännekin kuulumisiani ja ensinnä haluan toivotella Oliivittarelle onnellista loppuodotuksen aikaa! :heart: Mukava kuulla, että kaikki on hyvin ja taitava lääkäri osasi pyöräyttää vauvan "oikein päin"... Nyt vain sitten synnytystä odottelemaan ;)
Minulla masu alkanut kummasti pyöristymään viimeisen parin viikon sisällä, vaikkei kiloja vaan mukaan ole tullut koko aikana vielä paria kiloa enempää. Mutta edellisiä raskauksia erehdyttävästi muistuttaa tämä siltä osin - viimeisemmän raskaudenkaan aikana ei kokonaiskiloja tullut kuin vaivaiset 7kg, vaikka olen normaalivartaloinen/hoikahko kropaltani... Ja lapsi painoi kuitenkin yli 4kg :eek: No saas nähdä tuleeko tästä taas vähän isompi, niin kuin on edeltävät kolme aina olleet...
Liikkeitä on tuntunut selkeästi jo päivittäin. Istukka takaseinässä, joten senkin puoleen helppo tunnistaa... Mieskin tuntenut jo masun päältä ensimmäisen potkun :heart:...
Rakenneultraa siis täällä odotellaan - joka viikolla 12, 20.3...

Nyt loppuviikko lomaillaan! Tänään vuorossa ohjelmassa keilailu ja kiinalaisessa ravintolassa ruokailu - huomenna ehkä hiihtämään...

Niin ja pitääpä pistäytyä nyt tuossa lähikadun autotallimyymälässä -lastenvaate- & kangaskaupassa ;) On tuossa ihan "naapurissa", mutta en vielä ole käynyt edes tutustumassa... Nyt kun on aikaa... :heart:
Hyvää, aurinkoista loppuviikkoa kaikille masunkasvattajille!

Haave rv 19+1
 
Hei taas,

onnea Oliivittaren loppumetreille! :heart: Ja hyvä, että sinulla Haave on kaikki mennyt mukavasti.

Tänä aamuna oli sitten se rakenneultra, ja kaikki oli sen mukaan niin hyvin kuin voi olla =). Vauveli vilkutteli ja taisi imeä peukaloaankin välillä. Sukupuolta ei kysytty eikä ultraaja sinne sitten edes katsellut eli ei myöskään nähty "vahingossa". Oli kasvanut kuten kuuluu (nyt 350 g ja noin 22 cm rv 20+3). Näytti suloiselta sivuprofiilikuvissa. Mies ihmettelee miten hän jaksaa odottaa heinäkuulle asti saadakseen tuon suloisuuden syliinsä.... :heart: Samat tuntemukset minulla :). Miehen mielestä näytti nyt tytöltä kun oli niin suloinen ;). Hänellä on ollut tähän asti poikaolo. Itse en osaa arvailla mihinkään suuntaan.

Ihana päivä! :D

Ja toivotan ihania päiviä teille kaikille!!

putunen 20+3
 
Putunen hienoa että kaikki näytti ultrassa hyvältä! Sun mies todellakin tykkää vauvoista ja lapsista, siltä kuulostaa. Mun mieshän (miesystävä, ei asuta yhdessä) ehdotti että kasvattaisin pikkuista vuoden ikäiseksi tuolla vatsassa niin saataisiin valmiimpi paketti maailmaan, vähemmän vaipanvaihtoa ja yöheräilyjä... :O

Näin meitä on moneen junaan. No, en itsekään ole ollut mikään vauvakuumeinen koskaan. Mutta nyt kun oon nähnyt ultrat ja alkanut tuntea liikkeitä, mulla on alkanu tulla sellaisia fiiliksiä. Siis suojenlunhalua ja jotain hoivaviettiä. Iloisia mietteitä että mitä se pieni tuolla hommailee, millainen tyyppi se on ja millaiseksi meidän suhde muodostuu. Olen ollut tosi iloisella tuulella; kai toi aurinkokin saa sitä aikaan, mutta enemmän tää kasvamaan alkanut vatsa. Tänään tosin zumbassa ei todellakaan tehnyt mieli hyppiä eikä ravistella lantiota (tietyt biisit joissa on sellasia) vaan vatsa tuntui kamalan painavalta. Myös olen alkanut kärsiä jos musiikki on liian lujalla. En tiedä olisiko joku sellainen tukivyö avuksi noilla reippaampitahtisilla tunneilla. Ihan liian aikaiselta tuntuu alkaa lopettamaan zumbaa tässä vaiheessa kun se muuten on hauskaa ja tekee hyvää selälle.

Onko kellään teistä kokemuksia tällaisista vöistä tai muista vatsatuista?

Haave sullakin kuulostaa olevan iloinen mieli ja vointi hyvä. Luen välillä tuota heinäkuun hellemasut palstaa kun ihmettelen omaa etenemistäni, ja tuntuu että monilla samassa vaiheessa olevilla (ja meitä 10-15v nuoremmilla) on jo kaikenlaista vaivaa riesana. Joten ollaan kiitollisin mielin terveyden ja voinnin suhteen.

Iloa ja aurinkoa mieliin kaikille!

SatuSofia ja pompula 23+2
 
Onni71 Mitä, mitä mitä :heart: :heart: Onnen kyyneleitä täällä pudottelen näppäimistölle! roikun täällä kurkkimassa uutisiasi :heart:

Putunen Ihanaa :kiss: Että siellä masussa kaikki oli hyvin :heart: Nyt vain sitä seesteistä keskiraskauden aikaa ;)

Haaveen uutisia ultrasta jään myös odottamaan :heart:

Satusofia Mahtavaa kun jakselet vielä zumbaillakin :) Minä olen tässä raskaudessa ollut urheilun suhteen vallan laiska :ashamed: Vain arkinen aherrus pitänyt liikkeessä. Hieman nyt arveluttaa tuo synnytyksen jälkeinen paraneminen, mutta onneksi kevät puskee rataskävelyineen paikalle!


Oliivitar 37+5
 
Ei tässä uskalla ihan vielä hehkuttaa ennen kuin on omin silmin nähnyt, että kaveri on vielä matkassa. Epäilyksiä lli heti vuotoa seuraavalla viikolla, kun pahoinvointi vain paheni. Nyt tuo kohdun kasvu jo tuntuu ja alkaa jo pikkuisen näkyäkin. Ja raskaustesti näyttää yhä vahvaa plussaa.
 
Toivon parasta Onni71 :kiss: Mietityttää vain, millä perusteilla Tk:n lääkäri sinulle diagnoosinsa kirjoitti... Saitko lähetteen silloin ultraan? Oli miten oli, Ihanaa, jos pieniäinen siellä kasvaa ja porskuttaa :heart: Onnen pipanoita matkaan!!! Milloin pääset kaveria katsomaan?

Oliivitar
 
Ihan sillä perusteella, että oli vuotoa ja myös isohko hyytymä, joka tuli ulos sisätutkimusta tehtäessä. Kysyin silloin hädissäni, että pääsisikö ultraan ja vastaus oli, että ei ne sua sinne ota. Näin täällä Oulussa. Lääkäri käski odottelemaan 5 viikkoa ja testailemaan sitten kotona. 5 viikkoa on kohta mennyt ja täytyy olla yhteyksissä tk:hon. Ikinä en enää mene tuon lääkärin hoidettavaksi. Niin paha mieli tuosta jäi.
 
Hei piiiitkästä aikaa :wave: Piipahdan vaan kertomaan, että olen vihdoinkin ÄITI, ihanan, pienen, pippurisen Peikkotytön äiti (tumma ja tuuhea tukka:) - pökerryttävää, päivä päivältä tuntuu todemmalta.

Pieni pitää kiireisenä, varsinkin, kun höpsö äiti vartioi untakin, käy vähän väliä ihastelemassa toista. Ehdin vain pikaisesti vilkasta vikoja viestejä. Onni, kovasti onnea matkaan :heart: Putunen, ihania ultrauutisia, onnea loppuodotukseen :heart: Oliivitar, sinua huhuilin jo muualla :heart: Ja kaikki muut palstan Ihanaiset: ihanaa kevättä masujen kera :hug:
 
Onnea Oliivittarelle loppumetreille, jännät on ajat, kun ei tiedä että koskahan se "lähtö" tulee.

Haave2010, tsemiä tulevaan ultraan.

Putuselle onnitelut iloisista ultrakuulumisista.

Satusofia, minä tosiaanhan loppettelin se saban jo viikolla 11 ja senjälkeen on "vaan" kävellyt ja muutaman kerran hiihtänyt, painon nousu on kuitenkin ollut ihan normaali. Ehkä olisi hyvä jo hellittää noista pompuista yms. =)

Onni71, jestas kun luin sun viestiä, iloinen uutinen todella. Mutta onpa kyllä tökerö lääkäri, siis tottakai mahd. keskenmeno (miltä se sinulla näytti) pitää ultrata nykypäivänä. Kantsiskohan ihan valitus tehdä. Onnea kuitenkin vielä. =)

Soili, onnittelut peikkotytöstä. Mukavaa vauva-aikaa. :flower:
Laittele lisätietoja jos maltat vauvan ihailulta =) Sua ei listoilla ollutkaan, pahoittelen jos olin sut jotenkin vahingossa pudottanut kun päivittelin tämän uuden palstan.

ON: Nyt alkaa jo masu näkyä ja kunnolla tuntua. Painaa jo hiukan keuhkoja eli tuntuu että pitää välillä vetää oikein syvään henkeä. Muuten olo tilanteeseen nähden oikein hyvä. Perjantaina oli lekuri, pissassa oli yhden plussan verran valkuaista, tänään vein virtsanäytteen tutkittavaksi. Mehän oltiin reissussa ulkomailla (keskieuroopassa) toissa viikonloppuna (pidennetty viikonloppu) ja sain sieltä ripulin, eli johtuiskohan siitä. Muuten lekurissa kaikki ok.

Minni & Kilutar 27+1
 
Viimeksi muokattu:
Hirmu suuret onnittelut sinulle Soili tyttövauvastasi!!:flower: On varmaan aivan upeata olla nyt äiti pitkän haaveilun ja odotuksen jälkeen =)

Onni71 - toivotan kauheasti tsemppiä jatkoon ja parasta lopputulosta eli hyvin kasvavaa vauvaa!! Kamala kokemus sinulla on ollut, mutta hyvältähän tuo nyt näyttää, jos testikin näyttää vahvaa plussaa :)!

Minni007:lle hyvää odotuksen jatkoa edelleen! :)

SatuSofia - joo kyllä mun mies on tässä odotuksessa täysillä mukana ja oli myös koko asiassa alkuinnostajana eli hänelle tämä vauvakuume ensin tuli ja vasta vähitellen tarttui minuun. Tämähän on meidän ainoa yhteinen lapsemme ja aivan ihanaa on odottaa yhdessä tämän miehen kanssa, kun muunlainen kokemuskin on minulla takana. Hyvää jatkoa sinulle!

Kaikille hyvää kevättä!

t. putunen rv 21+0
 
Onni aivan upeeta että pikkunen onkin vielä kasvamassa! Kummaa tosiaan kun vuodot kuitenkin on niin yleisiä että lääkäri vain sen perusteella noin diagnosoi. Mutta, nyt siis tilanne näyttää hyvältä, iloista!

Onnea Soili että olette saaneet tyttären maailmaan!

Oliivittarelle hyvää vointia viimeisiin viikkoihin!

Minni mä oon kans haaveillu että jos vielä pääsisi johonkin pienelle lomalle, Eurooppaan tai edes Tallinnaan tai johonkin. On toi tylsää saada vatsa kipeeksi. Onneksi ei sen pahempaa kuitenkaan. Eikö näillä viikoilla kehity lapsen immuniteetti; jos selvisit ilman antibiootteja niin eikö lapsi silloin saanut vasta-aineet tuosta pöpöstä paranemiseen?
En mä tuolla zumbassa enää samalla lailla tee kuin ennen, hypyt oon jättäny ja rankimmat jutut. Mut jotenkin tuntuu että kroppa jäykistyy jos ei pääse yhtään tekemään jotain tuollaista. Ostin jo sellaisen venyvän vatsatuen viime viikolla mut en tietenkään oo muistanu ottaa sitä mukaan. Ja sitten kun tietää että syksyllä harrastusmahdollisuudet pienenee niin tekee niin kovasti vielä tehdä noita juttuja mistä tykkään. Mut mä oon kans nyt alkanu viime viikosta alkaen tuntea mun vatsan tulleen painavammaksi ja isommaksi.
Mustakin tuntuu että hengitän raskaammin. Tässä kohtaa kropassa on paljon enemmän verta joten sydän ja keuhkot saakin tehdä enemmän töitä elimistön pyörittämisessä.

Putunen: se vaan on niin liikkistä että sun mies on niin innoissaan. Ei kaikki miehet osaa, kykene tai uskalla tunnustaa että tuleva lapsi on heille niin tärkeä. Se on rohkeaa ja arvostettavaa että uskaltaa.

Reipasta viikkoa!
 
Kiitos kiitos! :) Vauvelilla oli kuin olikin tarrasukat jalassa. :heart:

Aika jännät on tunnelmat. Ihanaa ja pelottavaa tämä odotus. Perjantaina pääsen nyt vihdoinkin ultraan raskausen varmistamiseksi. Eipä tässä itsellä mitään epävarmuutta enää ole. Sen verran on masua jo näkyvissä, joka on kyllä ihan uutta mulle näillä viikoilla. :whistle:

Soilille onnea prinsessasta ja muille onnea odotukseen. Eikö ole ihanaa, kun aurinko paistaa ja räystäistä tippuu vesi? :flower:
 
  • Tykkää
Reactions: haave2010
Onnea ja tarrasukkia edelleen Onni71! Aivan ihana asia, että raskaus on saanut jatkua... ja toivottavasti edelleen jatkossa kaikki hyvin menee...
Minä sain aikaisimman rakenneultra-ajan, mikä tässä kaupungissa mahdollista, eli viikon päästä tiistaina 20. päivä klo 7.15.... Kerkiin just ennen töihin menoa. Toivottavasti kaikki hyvin... ja sukupuoli yritetää saada selville ;)
Just nyt muistutukseksi samalla vauveli alkoi "mutkeltamaan" ihan kunnolla masussa... Istahdin nimittäin aloilleni työpäiväni päätteeksi ja eikös nuo liikkeet alkaneet samoin tien - eli liikettä päivä päivältä tuntuu enemmän. Ja on tuo masukin pullahtanut ihan kunnolla puolivälin kunniaksi esille :heart:...

Haave2010 rv 20+0 - just tänään...
 
Nyt on ultrassa käyty ja siellähän se kaveri käsiä ja jalkoja kovasti heilutteli. :) Niskapoimu oli 1,9. Vaaveli oli hankalassa asennossa, joten kasvoista ei saatu kunnollista ja luotettavaa kuvaa. Lääkäri suositteli lapsivesitestiä ja maanantaina lupasin ilmoitella mitä päätetään tehdä. Koon puolesta viikkoja nyt 13+6 ja LA 15.9.
 
  • Tykkää
Reactions: *mur-mur*
Onni aivan upeeta! Eikös tuo niskapoimukin ole aivan normaali? Kävitkö myös siinä veriseulassa? Mä ilmoitin että menen lapsivesitestiin vain jos veriseula näyttää jotain selkeää poikkeamaa. Veriseulan tulos taisi vain viedä reilun viikon, jos oikein muistan.

Haave miltä näytti ultrassa tilanne?

Mulla sokerirasitus takana ja arvot ihan hyvät. En niitä itse osaa arvioida mut mun ystävä jolla oli rd sanoi että tosi hyvät. Joten yksi kiitollisuuden aihe lisää listaan. Pompula on alkanu liikkua niin että välillä tuntuu oikein reippaita toimia, en tiedä onko ne potkuja vai voltteja mitä pikkuinen siellä nyt tekeekään. Elämä on mennyt hiukan liian kiireiseksi. Hammasvaivoja (juurihoidettu hammas vaatii lisää käyntejä), työkiireitä ja pienen remontin järjestelyä kotiin. Vointi on kuitenkin ihan hyvä ja mieli iloinen. Viikonloppuna on vielä tiedossa pikkuinen hiihtoloma itä-Suomeen ystävien kanssa.

Valoa, iloa ja luottamusta raskauksiinne siskot!

SatuSofia ja Pompula 25+0
 
Mulla meni veriseula ohi, kun sain sen keskenmeno diagnoosin ja peruin neuvola-ajat. Jos ultraava lääkäri olisi saanut luotettavan kuvan kasvoista ja nenäluun mitattua, jättäisin varmaan lapsivesitutkimuksen väliin. Vauva oli niin hankalassa asennossa, että kasvokuvat jäi saamatta. Kyllähän se vähän jännittää mennä niihin kokeisiin, kun on se keskenmenon riski.
 
Onni71 - keskenmenon riski ei ole suuri: 0.5-1%

Itselleni se tehtiin -04 ja ja vastauksenhin sain aika pian.(2-3vko)

Punktio on yleensä kivuton toimenpide.

..miun tapauksessa lääkäri käytti vain liian lyhyttä neulaa (ISO odottaja/paksut vatsanpeitteet) ja näin ollen turhista kivuista sain kärsiä.
Noiden kipujen lisäksi oli masu pikkasen arka, ei muuta.

Kyllä ammattinsa osaava lääkäri tekee sen hyvin ja nopsaan.
Lääkäri katsoo vielä ensin ultralla tarkasti, missä kohden kohtua vaavi on ja sitten vasta ultran avustuksella lapsivettä hieman imee ruiskuun.

Onnen pipanoita laitan, jotta punktio sujuu hyvin:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Terveisiä rakenneultrasta...! Eilen poksui sitten raskausviikkoja lasketun ajan mukaan 21 tasan ja aamuvarhaisella kammettiin itsemme sairaalalle rakenneultraan.
Mieletön jännitys valtasi aamulla mielen, syke pomppi meikäläisellä pitkälle yli sadan odotushuoneessa odotellessa! Kaaduin eilisiltana ulkona bodybalanceen mennessä - en tosin mahalleni, mutta tämä toki hieman säikäytti tässä ultran alla... Täällä oli iltapäivän satanut uutta lunta osin jäätyneen maan päälle, eikä muuta tarvittukaan, kun on tämä vartalon painopisteen muuttumisen takia tasapaino muutenkin huonompi.
No vauvalla oli kaikki hyvin ja vastasi viikkoja 21 - jotkut mitoista pikkaisen ylittivätkin lasketun ajan arvion, eli näyttäisi tulevan pitkäraajainen... ja neidiltä tuo pikkuinen näytti - eli tyttölupaus tässä vaiheessa saatiin ... Kyllä oli tulevan isänkin suu messingillä ... ja koko päivä meni onnen hurmioissa :heart:...

Haave 2010 21+1 + "pikkuneiti"
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä