40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Hei,

hiljaista on täällä pinossa nyt =). Toivottavasti kaikilla menee niin hyvin, ettei ole kerrottavaa. Ja toivotaan, että Onnillakin tulokset on aikanaan hyvät ja pääsette huolista, joita onkin riittänyt :kiss:

Onnittelut Minnille ultrakuulumisista! Meillä ei kai muuta ultraa enää olekaan kuin sitten se synnytystapa-arvio aikanaan. Ollaan kyllä mietitty, käytäisiinkö vielä yksityisellä yhdessä ultrassa katsomassa, että kaikki on varmasti kunnossa. Mulla on ollut edellisissä raskauksissa kalkkeutunut istukka jo ennen laskettua aikaa, niin haluaisimme varmistaa, että istukka toimii riittävän hyvin riittävän pitkälle tällä kertaa.

Mulla on tänään tasan rv 27. Pahempia vaivoja ei vielä ole, ja töitä on muutamia viikkoja jäljellä. Odottelen kyllä jo lomalle pääsyä. Jos vointi on hyvä vielä kesäkuussa, niin mukavaa on sitten saada loikoilla ja oleskella rauhassa ja odotella. Tuntuu kyllä, että aika menee melko hitaasti. Ei malttaisi oikein heinäkuuhun asti odotella.

Mukavaa keväistä viikkoa kaikille!

T. putunen rv 27+0
 
Viimeksi muokattu:
Hei,
Neuvolakäynti oli tänään. Tasaisesti kohdun kasvu keskikäyrällä ja muuutenkin arvot, virtsan valkuainen & sokeri, verenpaine ja hemoglobiini olivat kohdallaan. Kiloja ei yimääräisiä kovasti ole tullut - alkuraskaudesta n. nelisen kiloa kaikkiaan.
Kovin oli tyytyväisen oloinen terveydenhoitaja, kun näki tällaisen normisynnyttäjää iäkkäämmän äidin, jolla asiat tuntuvat olevan hyvin ja fyysinen kunto verrattavissa nuoriin parikymppisiin - tai itse asiassa päivitteli sitä nimenomaan, ettei monella parikymppisellä äidilläkään ole mikään kehuttava kunto - valitettavasti... :|
Pientä flunssanpoikasta lukuun ottamatta siis täällä hyvin jaksellaan. =) Vauva potkii kovasti ja tasaiset, vahvat sydänäänet kuuluivat neuvolan dopplerilla...
Eilen kävin uimassa 1300 metriä ja tänään olisi tarkoitus kyllä vielä tuon masun kanssa bodybalanceen yrittää - jos ei tuo "flunssantekele" tästä pahemmaksi äidy... ;)
Tsemppiä kaikille muillekin odottajille ... ja ennen kaikkea Onnille jaksuhalit :heart:...

t. Haave2010 rv 25+6
 
Heip vaan kaikille :) tänään illalla sit se 4D ultra ja kyllä vaan JÄNNITTÄÄ, vaikka rakenneultrassa olikin kaikki hyvin, niin kuitenkin...ja toivon tosiaan, että neiti suostuu esiintymään, että saadaan hyvää kuvaa. Mua kiinnostaa juurikin istukan kunto (onneksi se on takana ja ylhäällä kuitenkin), ja se napanuoravirtaus (vai mikä lie:) ja myös lapsiveden määrä. Musta jotenkin vaan tuntuu, että vettä ois aika vähän, kun tunnen vauvan niin selvästi tuosta vatsan päältä, siis pään, jalkoja jne, toisaalta hauskaa kyllä :D

Olo edelleen todella hyvä, päikkäreitä toki tykkään ottaa. Töistä jään pois siis 27.5. kesälomille ensin, jotenkin jo kärsimätön fiilis! Pitää perehdyttää tässä tuuraaja kunnolla vielä, ni sit läks ;D

Äitiyspakkausta odottelen, josko sen jo ens viikolla sais postiin, ehkä!

Haave2010: oot kyllä sissi tuon liikkumisen suhteen, mulle riittää nyt mainiosti noi tunnin reippaat kävelylenkit niin usein kuin vaan innostaa lähteä. Vauva kasvaa aivan alakäyrällä tasaisen varmasti, että pieni tyttö sieltä tosiaan lienee tulossa, tuota kokoahan pääsee varmistelemaan tänään myös. Tippa tulee kyllä linssiin varmasti tänään. Ja iskä oottaa vähintään yhtä innoissaan tota ultraa!

Kovasti jaksuja kaikille ja ihanaa kun tuntuu, että nyt se KEVÄT oikeesti on tullut (allergiaoireita odotellessa:)

Tikruliini 25+6
 
Aurinkoista kevätpäivää! Pakko tulla kertomaan, että ei se sf-mitta näköjään kauheesti vauvan koosta ainakaan kerro, eilisessä 4Dssä vauvan kooksi kerrottiin 33 cm/860 g, joka vastaa juurikin viikkoja, yllätyin, että on jo noinkin hyvän kokoinen tyttö! Ja mulla se mitta oli alalkäyrän alla tosiaan viimeksi mistä meinasin pelästyä.

Kuva ois tossa ultrassa voinut olla vähän selvempää, mutta kyllä kasvojen ilmeet hyvin näkyi: haukottelu, kieltäkin näytettiin ja näytti hän siellä viheltelevänkin ;D Aivan supersuloisen näköinen oli tyttö kyllä, välillä viskas jalat nassun eteen tai heilutteli napanuoraa, siis nappas ihan kiinni siitä! (ja vielä kertaalleen varmistettiin, että tyttöhän se on). 1,5 tuntia melkein käytti lääkäri aikaa tohon ja oli kyllä hintansa arvoista, kaikki tutkittiin tosi tarkkaan ja nyt oikeasti uskallan jo olla levollisin mielin.

Neuvolalääkäri on mulla ollut kerran silloin alussa ja toka kerta on nyt parin viikon päästä, käsittääkseni sitten on vielä lopussa yksi. Eli kolme kertaa on se normimäärä ainakin täällä, jos ei mitään ongelmia/seurattavaa ilmene.

Unet on yö yöltä vaan käsittämättömämpiä kyllä, ei pelkästään vauvaunia, vaan ihan mitä sattuu...olo on täällä tosiaankin aika kärsimätön jo, mutta toisaalta toi aika tuntuu kyllä kuluvan tosi vauhdilla.

Täällä ei hurjan aktiivisia kirjottajia olekaan näköjään, en kyllä itsekään sellainen yleensä ole :)

Tikruliini POKS 26
 
Onni71: nyt vasta huomasin tuon sun viestin! Olen tosi pahoillani noista uutisista, mulla ollut kaikenlaisia pelkoja tässä raskauden aikana, enimmäkseen ikäni takia ja nyt uskallan olla jo onnellisesti raskaana...ja sitten sulta tulee tuollainen viesti. Koita jaksaa, vaikka tiedän ja uskon, että helpommin sanottu kuin tehty :/
 
Hei kaikille pitkästä, pitkästä aikaa

Ja heti alkuun tosi suuret pahoittelut Onni71 :-( Muistan kyllä elävästi vielä, kun itsekin lv-punktion uutisia odottelin. Kovasti tsemppiä ja jaksamista, jos joudutte ikäviä päätöksiä puntaroimaan ja pohtimaan.

Ja sitten tietysti toivottelen myös kovasti onnea heille, ketkä ovat jo synnyttäneet :)

Me mennään neidin kanssa nyt viikolla 35+3 eli olen jo virallisesti ä-lomalla. Kaikki on mennyt hyvin, hb on välillä ollut aika alhaalla ja se on vähän verottanut voimia, mutta pääosin olen voinut ihan reippaasti. Toki on supisteluja ja sukkapuikkokipuja, täytyy vain ajatella, että ne kuuluu asiaan. Vauvalle olen vaatteita pessyt ja silittänyt, vielä pitäisi kaivaa vaunut vintistä ja pestä jollakin painepesurilla varmaan, että lähtee kaikki pölyt kevättuuliin. Öisin on vähän hankala nukkua, kun asentoa tarttee vaihtaa koko ajan. Neiti on tosi kova möyryämään - etenkin öisin. Toivottavasti ei jatka samaan malliin synnytyksen jälkeen ;-)

Oikein ihania kevätpäiviä kaikille!

Piitu ja ylläripylläri
 
Onnille suuren suuret pahoittelut :'( ja lohtuhalaus.

Tikruliinille toivotan hyvää raskausaikaa edelleen ja Piitulle mukavaa loppuraskautta (jos se nyt mukavaa voi olla :)).

Itseäkin alkoi jännittämään taas yhtäkkiä tuo lapsen terveys, kun luin Onnin kuulumisia tuolta toiseltakin palstalta. Meillähän ei mikään seula hälyttänyt eikä ole mitään punktioita tehty. Kaikkeen pitää siis varautua, eikähän punktioissa sun muissakaan kaikki selviä. No nyt otetaan vastaan mitä saadaan. Ehkä hyvä näin.

putunen 27+3
 
Onni voimia asian käsittelyyn, halaus.

Itse olen myös miettinyt lapsen terveyttä lähiaikoina. Ilman mitään erityisempää syytä. Kun vatsa on nyt vihdoin alkanut reippaasti kasvaa niin pohdin että mitä kaikkea uskallan tehdä etten vain omaa tyhmyyttäni aiheuta jotakin harmia pikkuiselle, kun ei tähän asti ole ollut mitään vaivoja. Kun testit ei kuitenkaan anna 100% varmuutta mistään terveysongelmista. Jos ei ultrassa näy.

Toivottavasti valo ja kevään tulo antaa jokaiselle voimia omien haasteidensa kanssa!

SatuSofia & Pompula 30+2
 
Hei pitkästä pitkästä aikaa,
taitaa olla kuukausia, kun olen viimeksi kirjoitellut tänne.

Loppusuoralle saakka ollaan selvitty, päivä kerrallaan katsellaan ja odotellaan, miten tämä raskaus tästä päätökseen saadaan. Eilen olin synnytystapa-arviossa ja hyviä uutisia sain, voin huoletta odotella synnytyksen käynnistymistä ja normaalia alatiesynnytystä. Juuri niinkuin halusinkin. Edellinen synnytys oli sektio ja tässä raskaudessa todettiin rakenneultrassa istukan olevan hyvin lähellä kohdunsuuta ja kulkevan sektioarven yli. Nyt istukka oli noussut eikä mitään kiinnikkeitä leikkausarpeen ollut siis syntynyt. Toista sektiota en haluaisi, toki siihen voi aina joutua, mutta ei ainakaan suunnitellusti tällä kertaa.

Töistä en ole oikein malttanut vielä irrottautua vaikka äippälomalla olen tässä jonkun aikaa virallisesti ollutkin. Huomenna kuitenkin viimeinen työkeikka ja sen jälkeen toivon sitten synnytyksen pikku hiljaa käynnistyvän, ettei tarvitsisi pitkään olla "tekemättä mitään" =)

Oikein hyvää kevään jatkoa kaikille,
Säihke 37+2
 
Pahoittelut Onnille!

Terkkuja kaikille joka minut muistavat parin vuoden takaa.

Uskaltaudun sitten piiiiitkästä aikaa tänne. Typyli on jo yli 2v, toinen typyli 7v sekä pojat 9v ja 11v. Keskenmenosta toivuttu henkisesti ja ruumiillisesti. (luulisin?!)
Uusi raskaus saatiin sitten pitkällisen ajan kuluttua alulle.

Tänään kävin neuvolassa ja nyt menossa 17+6. Niskapoimu-ultrassa kävin aiemmin ja tulos 1,3mm seula 1:60, ei pystytty ottamaan istukkanäytettä, enkä sitten uskaltautunut menemään lapsivesipunktioon, joten tässä sitä vaan ihmetellään ja odotellaan. Omaa ikää kertynyt jo kunnialliset 44 v.

Onnea kaikille raskautuneille ja raskautumista yrittäville!

t. äiti murmeli
 
Tervetuloa äiti murmeli, muistan kyllä sinut. Onnea kovasti raskaudesta, pahoittelut km:stä, ne on kovia, vaikka onhan ne meidän iässä aika yleisiä. (Itsellä siis kaksi km:ää takana). Mutta hyvä että nyt onnisti. Miksi et uskaltanut mennä lapsivesipunktioon? Vaikka ei tuo sinun riskiluku mikään paha ole, koska ikä sitä nostaa enemmän kuin veriarvot ja np:kin ihan normaali. Lisäsin sinut listoille, laita vielä la niin saadaan sekin. Ei tarvitse yv:nä laittaa.

Minni 34+6
 
Heips!

Nostellaan palstaa ja nyt vaan ON:ää, tänään kuukausi laskettuun aikaan, tuntuu että aika kuluu hitaasti ihan kuten alkuraskaudessa kun odotti viikkoa 12 jolloin suurin km-riski takana. Olo on kuitenkin hyvä, iso massu :heart: tietty vähän tiellä ja hemppa tosiaan vaan 100, mutta kun lukee muiden palstojen samalla ajalla olevien "vaivoja" voi vain olla iloinen omasta tilanteesta. Ensiviikolla on synnytystapa-arvio, saas nähdä mitä lääkärit ehdottavat.
 
Moi pitkästä aikaa,

Ei tänne kummempia, väsyttää pirukseen vaan, kun iski kunnon koivuallergia päälle! Tosi hienoa, kun on kuulemma sitten vuoden -93 pahin koivunkukinta tänä keväänä...:/ Onneksi noita tavallisia setïritsiinitabuja saa syödä, mutta eivät ne täysin oireita poista.

Synnytystapa-arviosta: se siis tehdään kun odottaa esikoista, vai? En itse muista, että mulle ois koskaan moista tehtykään, kuten ei ole tehty sokerirasitustakaan, eikä olla puhuttu moisesta nytkään, missä tapauksessa sellaiseen muuten joutuu? (tuntuu,että tosi moni siihen joutuu).

Tikruliini, 28+1, JEEEEEEE, enää kaks viikkoa töitä sit kesiksen kautta mammalomalle :D
 
Minulla on siis kolmas lapsi tulossa ja synnytystapa-arvio siksi että toinen lapsi syntyi sektiolla.

Sokerirasitukseen jouduin (pääsin) ihan iän takia, siinä kait riskit suuremmat. Kaikki arvot olivat normaalit kuten edellisessäkin raskaudessa. Tosin nykyään sinne aika nuoretkin patistellaan jos esim. ylipainoa tai suvussa diabetestä, eli on yleistä nykyään.
 
Viimeksi muokattu:
Terveisiä TAYSista,
Meidän nelosemme syntyi tänään hyvin sukkelaan. Poika tuli maailmaan niin vauhdilla, ettei iskäkään mukaan ehtinyt. Luomuna jouduttiin menemään ja ainoa kivunlievitys oli äidin kirosanat kätilölle. Viikkoja oli 39+1.

Terveisin Säihke ja pikkunelonen
 
Heippa taasen, nostoa nostoa.

Tänään ollut menkkamaista kipua ja hieman kivuliaita suppareitakin (hyvä juttu) ja kaiken tämän päällä oikein kunnnon flunssa, kurkku kipeä, korva kipeä, nuhaa on, nenä tuokossa jne. Tässä on viimeviikon lopusta flunssailtu. :mad: Ei mitenkään mukavaa näin loppuraskaudessa.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille.

Minni & Kilutar 37+1
 
Heh flunssapäivitys, flunssa on nyt äitynyt tosi pahaksi, olo on niin tukkoinen kun vaan voi olla, tänään kävin lääkärissä ja tuloksena korvatulehdus (sen tosin arvasin kun korva humisee ja kipuilee). Takahampaatkinihan kipeenä, outo oire tämäkin. Lääkekuuri nyt päällä, mutta lämpö lähti kuitenkin vielä nousuun, pää kipeä, tasapaino hakusessa yms. yms. Olo on aivan hirveä. On myös vielä ollut aikamoiset menkkajomotukset vatsassa, että ihan yöllä herää niihin. Paracetamolia olen niihin joutunut ottamaan. Onneksi vaavi melskaa siihen tahtiin ettei tartte siitä huolestua.

Huomenna täytyy viedä poikakin lääkäriin kun silläkin tuli yskä takaisin ja kuume lähti nousuun, tosin jo miehelle sanoin etten ehkä ole huomenna lapsenhoitokunnossa ja joutuu olla töistä pois ja viedä pojan lääkäriin. Huh tällaista oloa ei kyllä toivo koskaan saatikka raskausviikolla 38.

Mies vaan hymähteli, kun sanoin että hänen on kyllä pakko olla töistä pois eli jos tästä pahemmaksi menee ja pitää lasta mun tässä kunnossa hoitaa, ei ole enää leikin asia, koska nyt pitäisi mun saada levätä.

Huuh....sorry tämä avaus tänne, mut kun harmittaa vietävästi.

Minni 37+2
 
Minni007 - kovasti jaksuja laitan siulle:kiss:
..jospa se pikkinen sieltä jo alkaapi haluamaan poijjes, yksiöstään;)(meinaan kun menkka jomotukset voi sitä tietää - ainahin miulla tiesi)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä