40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Mur-mur, sitähän se menkkajomotus tarkoittaa, vauva selvästi laskeutunut alemmas, mutten en kyllä vielä halua että syntyy, vaikka eipä ne vauvelit vanhempien haluamisista piittaa =) tulevat kun päättävät.

No toistaiseksi jomotus laantunut, nyt vaan kun sais tämän flunssan ja korvatulehduksen hoidettua pois niin hyvä. Poika kävi aamupäivällä isänsä kanssa lekurissa ja hällä kaikki hyvin eli ei mitään tulehdusta tms. normi flunssaa vaan, joka näköjään aika sitkeätä lajia. Viimeyönäkin oli kuumetta 38,5, mutta nyt vaan pitää antaa ajan parannella meidät molemmat.
 
Minni - siun pikkiselle poikaselle pikaista paranemista:heart:

Meillä miestä polvet vaivaa - on kuulemma jo nivelrikon alkua selkeästi..:|(mies täytti juuri 40v)
..ja poikasta tämä koivun siitepöly - on suihkeita, tippoja ja mixtuuraa, mikään ei oikein tunnu tepsivän!:O
Loppuis vaan tuo Koivun pölytys, niin helpottais.

Aurinkoisia päiviä ja leppeitä kesätuulia tänne pinoon toivottelen masun kasvattajille!
 
Viimeksi muokattu:
Hei..,
Ensinnä haluan sydämellisesti onnitella Säihkettä pienen pojan syntymästä.. :heart:.. Koko perheelle ja uudelle tulokkaalle kaikkea hyvää!
Onnille myötätuntohalit... ja voimia! Mitä sitten olette saaneetkaan tuloksista kuulla, niin ymmärrän tuskanne... Ja tämän sanon siksi, että olen viime päivinä itse elänyt pelon sekaisissa tunteissa ja epävarmuudessa... joka edelleen jatkuu... : /
En ole jaksanut paljon tänne Kaks plussan sivuillekaan tehdä vierailuja, sillä päivä kerrallaan ollaan tässä nyt enemmän tai vähemmän epätietoisuudessa eletty. Kaikki alkoi itse asiassa tietynlaisesta käännekohdasta tuossa vapun alla, kun sairastuin flunssaan - tai itseasiassa minuun tuli sitkeä nuha, joka vei muutenkin todella veteläksi olon moneksi päiväksi... Neljä päivää kesti pahin oireilu, eikä tuolloin ollut töihin menemistä, sillä en jaksanut juuri pystyssä olla, vaikka kuumetta ei ollut... Tämä tauti tuli muutenkin yllätyksellisesti, sillä en ole kahteen-kolmeen vuoteen sairastanut minkäänlaista flunssaa...
No taudista "toivuttuani" jäin kahden työpäivän jälkeen lomalle toukokuun 4. päivä... Läksimme mieheni kanssa ensin reissuun kohti eteläistä Suomea äitini puolison hautajaisiin ja tämän jälkeen vietimme seuraavan viikon täällä lähistöllä eräässä kylpylähotellissa 5 päivää. Vointini tuon loman aikana oli koko ajan tukala. Jo paluumatkalla Helsingistä alkoi ensinnäkin kohdun kasvun johdosta painaa ikävästi palleaan ja kylkikaareen, enkä sopivaa asentoa autossa löytänyt edes penkkiä kallistamalla... Tuntui varsinkin vas. kylkikaaresta, että "keuhkoja" painaa... Olin ihmeissäni asiasta, sillä en muistanut aikaisemmissa raskauksissani huomanneeni näin varhaisessa vaiheessa vastaavia oireita. Seuraavan viikon aikana oireet vaan pahenivat, lisäksi hengenahdistusta myös alloin kokemaan... Mieheni tästä myös ihmeissään, kun en pyörälläkään enää meinannut pysyä edes tasaisella hänen perässään, kun kaveriksi juoksulenkille mukaan lähdin. Kun tulimme kotiin kylpyläeissulta, otn jo sunnuntaina yhteyttä synnärille sillä kotona olin aivan uupunut kun sain imuroitua alakertamme... Läksimme tuolloin tämän jälkeen anoppini luo kyläilemään n. 70 km:n päähän ja arvelin jo mennessä, että miten jaksan kyläilyreissun - pötköttelinkin osan kyläreissusta anoppini sohvalla - ja kotimatkan nukuin melkein tiedottomana...
Pääsin maanantaina keskusneuvolassa käymään näytillä, kesken työpäivän - ja sille reissulle sitten jäinkin... Viikkoja oli tuolloin 29+6 ja minun osalta äkkiseltään katsottiin virtsa, joka puhdas, verenpaine OK... Kohdunsuun tilannekin oli hyvä ja kohdunkaulaa jäljellä yli kolme senttiä...
Mutta vauvan ultrassa terveydenhoitaja totesi jotain epätavallista... Lääkärin tarkistettua vielä, asia varmistui; vauvan keuhkojen ympärillä oli pleuranesteilyä - epänormaali löydös siis...
Nyt ole tämän asian kanssa yhdessä mieheni kanssa 10 päivää kipuillut... Viime viikon olin synnärillä - itse tarkemmissa tutkimuksissa, joissa mm. keuhkoembolia poissuljettiin. Minut todettiin ns. terveeksi, mutta lapsiveden määrän todettiin olevan aika maksimissaan ja tämä selitti ilmeisesti voimakkaat painamis- ja hengenahdistusoireenikin... En näin lyhytselkäisenä ole aiemmin kokenut vastaavaa, vaan masuni on kasvanut ennemminkin käyrien alapuolella... :whistle:
Mutta vauvan oireilu ei ole selvinnyt. :(... Pääsin perjantaina kotiin ja seuranta äitipolilla lääkärin ultraamana on jatkunut päivittäin, mutta mitään selvyyttä asiaan ei ole tullut. Vauva on kasvanut hyvin ja rakenteellisesti ei ultrassa ole todettu mitään poikkeavaa. Nesteily keuhkoissa ja nyt myöhemmin löydöksenä jonkin verran myös vatsaontelon alueella on edelleen mysteeri, joka onneksi ei ainakaan vielä ole vaikuttanut epäedullisesti elintoimintoihin. Lapsivesipunktiokin minulle tehtiin, mutta tässä tai otetuissa verikokeissa ei ole todettu poikkeavaa...
Nyt etenemme päivä kerrallaan - odotuksen ja epätietoisuuden merkeissä... Olemme tietynlaisessa hälytysvalmiudessa, sillä KYS:iin on tehty lähete ja mahdollinen synnytys / sektio saattaa olla edessä käytännössä milloin tahansa. Nesteily tosin on pysynyt entisellään ja tilanne muuten stabiilina, joiten ilmeisesti KYS:in asiantuntijat arvioineet, ettei tilanne ole akuutti. Mutta joka tapauksessa edessä riskisynnytys, jos tilanne jatkuu... Tarvinneeko lapsemme minkälaisia tehohoidon toimenpiteitä..? Onko tilanne hyvinkin vakava... Vai vähemmän vakava ohimenevä ilmiö..? Viime päivinä näiden sekavien ajatusten merkeissä olen yrittänyt saada valmiiksi vauvallemme kodin valmisteluja... Pessyt vauvan vaatteita yms.... Tänään koottiin vauvan pinnasänky. Toivottavasti saamme siihen turvallisesti tyttäremme vielä kaikista vastoinkäymisistä huolimatta... :( :heart:...

Haave + tytteli rv 30+2
 
Viimeksi muokattu:
Meidän pienestä Onni pojasta tuli enkelipoika 9.5. Lapsivesikokeesta tuli tulokseksi 21-trisomia ja jouduimme tekemään raskaan päätöksen keskeytyksestä. Suru on vielä suuri ja ikävä iso, mutta aika parantaa. ;( Aiomme yrittää uutta raskautta heti, kun se on mahdollista.
 
Voimia ja jaksamista haave2010.

ON: Olo alkaa helpottaan, ei vielä hurrata silti, on kyllä vielä melko tukkoinen olo. Pojalla pitää sitkeästi kuumeen, tosin "vain" alle 38:ssa, mutta tuskaisia ovat yöt jos ei kuumelääkettä anna.

Viikonlopppuja.

Minni & Kilutar 37+5
 
Voimia ja jaksamista Onnille ja Haaveelle!

Itselläni tänään täynnä rv 32. Tällä viikolla on normaali neuvolakäynti ja ensi viikolle varasimme lääkärikäynnin yksityiselle, katsotaan kaiken olevan toivon mukaan kunnossa. Julkisella kun ei ole lääkäri esim. missään vaiheessa vielä ultralla mitään katsonut. On hyvä saada tietää toimiiko istukka ym hyvin.

Olo on ollut välillä hyvä, välillä hieman uupunut. Kesäloma jo alkoi, joten töihin ei enää tarvi mennä :).

Mahdollisimman hyvää vointia kaikille!

t putunen rv 32+0
 
Hei vaan kaikille!
Aika menee niin ettei mitään kerkee tekemään. Ja oli tuo salasana hukassa niin ei tullut kirjoiteltua vähään aikaan.
Mutta nyt on rakenneultra käyty ja sen mukaan kaikki oli ok. Vauva oli oikean kokoinen ja näköinen. La 6.10.2012.

En kysellyt että onko vauva tyttö vai poika, kun kotona on jo 2 tyttöä ja 2 poikaa. Sekin sitten selviää synnytyksessä.

Lapsivesipunktiosta puhuin mieheni kanssa pitkään ja hartaasti, ja tuo keskenmenoriski pelotti, varsinkin kun tuota ikää on nyt sen verran paljon, ettei kovin monesti enään tulla raskaaksi. Jotenkin tuntui pahalta ajatella että kalvot rikotaan näytettä ottaessa, eikä kukaan saanut minua täysin vakuuttuneeksi siitä että ne tosiaankin voivat mennä heti kiinni... joten tässä nyt ollaan ja ihmetellään.

Pikkuasukki potkii reippaasti, istukka on kylläkin nyt etupuolella ja vähän vaimentaa liikkeiden tuntemisen.

Mukavaa kesää kaikille!
Yritän pitää yhteyttä vähän useammin...
 
Hei kaikille

Olipa palstalle tullut todella surullisia uutisia, otan kovasti osaa :'(

Minulla puolestaan on hyviä uutisia. Meille syntyi ihana, ihana tyttö 23.5. Synnytys meni hyvin ja pääsimme pian kotiin sairaalasta. Täällä kotona sitten vain ihastelemme ja ihmettelemme pientä prinsessaamme koko katraan voimin.

Toivotan kaikille oikein ihanaa kesää ja aurinkoisia päiviä!

Terkuin

Maailman onnellisin Piitu ja ylläripylläri
 
  • Tykkää
Reactions: haave2010
Onnea Piitulle ja pikkuprinsessalle:heart:... Toivotan kaikkea hyvää koko teidän perheelle!
Minä olen nyt KYS:issä.., mahdollisesti synnytykseen asti. Toivon, että meidän tyttäremmekin saa vielä mahdollisimman hyvän alun elämänsä alkutaipaleelle...

Haave2010 + tytteli rv 31+4
 
Hei.

Pikkuinen tyttönen syntyi meille 31.5.2012. Lyhyesti synnytyksestä eli avautumisvaihe oli kyllä pitkä eli n. vuorokausi meni siitä kun säännölliset supparit alkoi että pääsi varsinaiseen synnytyksen. Ponnistusvaihe kesti lähes tunnin ja imukuppia jouduttiin käyttämään kun vauva oli tuli otsa edellä (päälaki edellä olisi paras tilanne). Repeämää tuli ja välilihaakin jouduttiin leikkaamaan eli kuten sairaalassa sanottiin vauvan päästä (imukupin jälki) ja mun alapäästä näkee että kova on ollut synnytys :) No nyt kaikki hyvin ja tuossa sylissä tuhisee. Eilen päästiin sairaalasta pois. Isovelikin (tämä 2 v) tykkää kovasti paijata ja suukotella vauvaa.

Onnellinen Minni
 
Viimeksi muokattu:
Haaveelle kovasti voimasia:kiss:
Toivon kovin, että terve pieni tyttövaavi sieltä syntyy ajallansa.:heart:
..lähettelen täältä läheltä(Särkilahti)siulle paljon..


Piitulle&Minnille -ISOT ja lämpimät Onnen toivotukset pienen pienistä!:heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: haave2010
Heissan,

Onnittelut Minnille ja Piitulle!

Onni; voimia raskaan vaiheen yli.

Haave, kylläpä tuli haasteita viime metreille. Toivottavasti loppuaika menee lapsen ja sun kannalta niin hyvin kuin se voi noissa olosuhteissa.

Putunen, kiva että sulla etenee hienosti!

ON: Mun laskettu aika lähestyy; 3.7. Ylihuomenna on synnytystapaultra, toivon että kaikki on pikkuisella kunnossa. Ja tietysti että näyttäisi mahdolliselle synnyttää ihan normaalisti alakautta. Sukupuolikin toivottavasti kirkastuu, kun helmikuun ultrassa se oli vain arvaus. Oon kiihkeästi laittanut kotia valmiiksi ja vielä olisi kaikenlaista hankittavaa; jotenkin olen ollut niin arka hankkimaan vauvan juttuja etukäteen että olen kaiken isomman jättänyt viime hetkille. Kun tämä on totta vasta sitten kun se lapsi oikeasti on elävänä sylissä. Hyvältä näyttää toistaiseksi, ei ole ollut kummempia vaivoja, pikkuinen liikkuu tuolla vatsassa ja neuvolassa sykkeet, sf-mitat ja muut on näyttäneet ihan normaaleilta. Keskiviikkona sitten kuulen lisää.

Aurinkoisia kesäpäiviä!

SatuSofia ja Pompula 36+6
 
Hei taas,

mahtaako SatuSofialla olla jo Pompula sylissä vai vieläköhän odottelu jatkuu :) Kumpikohan mahtaa olla tulossa/tullut?

Täällä nyt rv 36+5 ja sektioaikakin on jo sovittuna. Ei vielä ensi viikolla, mutta seuraavalla sitten. Vajaa kaksi viikkoa jäljellä. Aika hitaasti päivät kuluvat, mutta kuluvat kuitenkin... Vauvan painoarvio nyt jotain 3300 g eli varmaan on sitten syntyessään 3600 - 3700 g. Sukupuolesta ei ole tietoa, kun ei olla haluttu tietää.

Mukavaa kesän jatkoa itse kullekin!

t. putunen 36+5
 
Heissan,
Sorry en ole ehtinyt koneelle; pikkuinen tyttö syntyi 29.6 illalla, 4 päivää ennen LA:ta. Rajua oli tuo synnytys ensikertalaiselle. Aloin jossain vaiheessa 5 tunnin ponnistussessiota kaivata kipulääkettä mutta jotenkin sitten meni ihan luomusti vaikka tuskaista oli. Pikkuinen alkoi jo kärsiä suppareista joten imukuppi tarvittiin että tulosta syntyi. Sain myös epparin lisäksi isohkon repeämän joten ekat pari viikkoa oli vaikeeta istua. Vauva on tosi suloinen, on vaan aika yökyöpeli ja taitaa kärsiä vatsavaivoista, on välillä hyvin itkuinen.

Mutta on tämä hurjaa, välillä tulee itkut kun yöunet on niin repaleisia ja lyhyitä, välillä hämmästelen että voiko tämä olla totta että minä olen tuollaisen söpön pikkuisen äiti. Nyt on vatsa alkanut pullistumaan, kun neuvolassa oltiin huolissaan painosta mutta nyt näyttää ihan ulospäinkin että se kasvaa.

Haave joko sun sektio oli? Kuinka voitte?

Mukavaa kesää kaikille!
 
Hei vaan,
Olen viimeiset pari kuukautta "taustaillut" tästä ryhmästä, sillä odotusaikani loppufinaalia varjosti huoli vauvasta ja tämän vuoksi olin toukokuun puolivälistä alkaen tiukassa seurannassa paikallisen keskussairaalan taholta ja myöhemmin KYS:issä, jossa määrä oli myös synnytyksen tapahtua... Vauvallamme todettiin tuolloin toukokuussa ylimääräisessä ultrassa mol. puolin keuhkopusseissa epänormaali läydös pleuranestettä, jota sitten tarkkaan seurailtiin koko loppuraskauden ajan. Olin osan ajasta jopa osastohoidossa, sillä vaarana oli jopa ennenaikainen synnytys runsaan lapsiveden takia... Minulle tehtiin kaikki mahdolliset verikokeet ja myös lapsivesipunktiolla varmistetti ja poissuljettiin vakavampia syyn aiheuttajia. Vauva todettiin kuitenkin kromosomeiltaan täysin terveeksi, eikä myöskään rakenteellisia poikkeamia löytynyt viikottaisen tarkan ultraamisen perusteella. 31.7.2012 oli minulla laskettu aika, mutta synnytystä aloitettiin käynistellä tiistaista 24.heinäkuuta alkaen. Ensimmäisiä käynnistysyrityksiä ei pystyttykään täysipainoisesti jatkamaan, sillä sairastuin kaiken lisäksi osastolla ollessani streptokokki-B- infektioon, jonka johdosta CRP nousi 128:aan ja vointini romahti totaalisesti vuorokauden sisällä... Olin myös kiireelliseen sektioon valmisteltu, jos tulehdusarvoni olisivat vielä lähteneet nousemaan... :-I No toivuin iv. antibiootin avulla tulehduksesta onneksi nopeasti ja lyhyen kotiloman jälkeen palasin takaisin KYS:iin käynnistysyritystä jatkamaan... Synnytys oli määrätty KYS:iin siksi, koska täällä riitävä tehostettu valmius vauvan hoitoon syntymän jälkeen. Eli meitä oli koko loppuraskauden valmisteltu, että lapsemme suurella todennäköisyydellä tarvitsee lyhyemmän tai pidemmän jakson vauvojen tehohoitoyksikössä ja mahdolliset toimenpiteet voivat olla hankalatkin. Toiveemme tilanteen paranemiseen spontaanisti eli tietenkin taustalla... Viimeisissä ultrissa näytti nesteily pleuratilassa vähentyneen ja vatsaontelossa, jossa pahimpina aikoina myös oli havaittu nestettä, ei nyt näkynyt askitesta ollenkaan... Synnytystä varten oli informoitu etukäteen kuitenkin lasten tehohoitoyksikköä ja lastenlääkäri oli hälytysvalmiudessa synnytystä varten, jotta tarkistaa vauvan välittömästi syntymän jälkeen... 28.7.2012 klo 13.46 tyttäremme viimein syntyi :heart:... Synnytys oli helppo, nopea ja lempeä :heart:... :heart: Lisäksi kaikkein hämmentävin asia oli se, että vauva vaikutti täysin terveeltä välittömästi syntymän jälkeen, Lastenlääkäri teki nopean tutkimuksen ja totesi, että vauva voi siirtyä kanssani normaaliin vierihoitoon :heart:..! Olimme mieheni kanssa onnellisen hämmentyneitä ja olo tuntui hyvin epätodelliselta. Meille oli suotu kaikkien vastoinkäymisten jälkeen terve lapsi :heart: Vauvamme tutkittiin vielä seuraavan 2 vuorokauden aikana päästä varpaisiin, mutta tyttö sai kun saikin terveen vastasyntyneen paperit..:heart:! Kotiuduimme heti 48 tunnin jälkeen vauvan syntymästä normaalisti kotiin. :) Eilen lauantaina ikää tuli 7vrk täyteen... Tämän kunniaksi minäkin juhlistin tätä suurta hetkeä ja onnea lasillisella kuohuviiniä... Vauva-arkemme on lähtenyt ihanasti alkuun! Ja nyt osaamme arvostaa tervettä vauvaamme vieläkin enemmän - olemme saaneet suuren lahjan... pienessä paketissa... :heart: Tytön syntymämitat olivat 3300g , py 36cm ja pituus 51cm :heart: :heart: :heart:
 
Päivittelin etusivun listaa. Putunen en ole ihan varma tuosta tyttösi syntymäpäivästä, eli jos väärä niin ilmoittele.

Kovin on lyhkäinen meidän odottajat lista....voi kun saataisiin lisää, vähän vakoilin vauvakuumepuolelta että ehkä tulossa on.

ON. Meillä Tyty jo 2 kuukautta. Pikkasen on mahavaivoja, eli omaa syömistä pitää tarkkailla, mutta muuten menee hyvin herää vain kerran yössä. Tämä alkoi jo viisiviikkoisena. Rintamaidolla mennään ja tarkoitus olisi sen 6 kuukautta täysimettää.

Ihanaa elokuuta, nauttikaa ihanista elokuun pimenevistä illoista.

t. Minni
 

Yhteistyössä