40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Jospa minäkin tänne ketjuun kirjoittaisin...

40+ on ikä ja toista odotellaan. Esikko ehtii täyttää 5v. ennen kuin sisarus toivottavasti syntyy. Lapsen saaminen on kaikkineenkin ollut meille hyvin takkuinen
prosessi ja surullisia keskenmenoja on takana. Ne tietysti seuraavat takaraivossa mukana.

Tähän asti kaikki on sujunut hyvin ja nyt mennään viikoilla 21+1. Rakenneultrassa näkymät näyttivät ja hyviltä ja parin viime viikon aikana potkut ovat alkaneet tuntua varsin napakoilta. Istukka on etuseinässä ja siksi noita liikkeitä joutui vähän odottelemaan. Tekevät kyllä tästä paljon todemman oloista :)

Ninni, jos se kysyy samaa kaikilta? Mun kolmekymppiseltä tutulta terkkari oli kysynyt, että aikooko ne pitää lapsen kun ikäeroa sisaruksille oli tulossa 1.5 vuotta...
Mun terkkari taas totesi, kun puhuin että on jo tuo 40v. etappi takana, että nykyajan nelikymppiset on entisajan kolmekymppisia :)
 
Putunen, ihanaa, onnea Tytöntylleröstä :flower: Samaan aikaan joskus kuumeiltiin =) Onnea kaikille pinon vauvoille, äideille ja odottajille!

En ole kirjautunut tänne puoleen vuoteen, sen jälkeen, kun saimme Ihanan Tyttömme kotiin. Pieni täyttää parin viikon päästä puoli vuotta. Voi, miten aika rientää.

Facebookin puolella on suljettu ryhmä 40 + äideille ja odottajille, tervetuloa sinne turisemaan :wave:
 
Heissan! Liittyisin myös mukaan jollekin mukavalle 40+ odottajat foorumille. Ikää 41v , kolme lasta (4v, 2v ja 10kk) ja neljännen odotus alkutaipaleella. Minä en myöskään tuota FB ryhmää löytänyt. Tai onko vinkkiä jostain muusta toimivasta palstasta?
 
Juuh, hieman on hiljaista täällä ollut.. aina silloin tällöin lueskellut ja miettinyt että uskaltaako kirjoittaa :) ja nyt sit viimein uskaltauduin...
Eli mulla ikää 41, ja tyttösiä siunaantunut kolme 20, 14, ja reilu 1 v. Nyt olis neljäs tulossa, la 7.3. Viikkoja siis neuvolan mukaan tällä hetkellä 16+5, ekan ultran mukaan hieman enemmän :)

Mietinkin tässä että miten noi viikot oikeestaan sitten lasketaankaan.. kun menin ekaan ultraan viikoilla 11+3, siellä masuasukin koko vastas 12+2 ja laskettua aikaa muutettiin huimasti yhdellä päivällä eteenpäin :)

Hieman olin yllättynyt, tai oikeestaan aika paljonkin kun eihän noita neuvolakäyntejä sitten olekkaan niin tiiviisti.. johtuen siitä että on monisynnyttäjä sanoi th. Eli eka käynti oli kun viikkoja 8, sitten toi lääkärineuvola viikoilla 14+ ja seuraava neuvola vasta lokakuun lopussa, eli milläs viikoilla tuolloin mennäänkään... onko 21. Rakenneultra juuri sit edeltävällä viikolla. Itse olisin kyllä valmis käymään kuukausittain..
Mutta on paljon mahdollista että saan tässäkin raskaudessani sitten viikon 20 jälkeen käydä kuukausittain NKL:n hyvässä kontrollissa, on toi kakkostyypin diabetes niin siitä sitten seuranta. Mutta mielelläni siellä käyn.

Sitähän mun pitikin kysyä, että onko muilla ollut kokemusta, kun viikolla 14 kohdunsuu auki? Kohdunsuu kiinteä, ja kaulaa on.. Lääkäri sano et ihan normaalia monisynnyttäjillä, eikä tarviis olla huolissaan. No vähän jäi kyllä mietityttämään mutta kait se on uskottava että se on ihan ok, eikä sanottu mitään erityisiä varotoimenpiteitäkään...

No tässäpä tätä tarinata olikin tällä kertaa... Päivänjatkoja kaikille!
 
Hei!

Hiljaista on täälläkin ollut. Ei vaan koneelle kerkee.

Mutta nyt on iloisia uutisia, maanantaina 17.9 (37+2) syntyi pieni terve tyttömme, 51cm 3305g. Synnytys oli nopea 1h28min.

Kotona olemme ja ihmettelemme toisiamme.

Onnesta soikeana, äiti murmeli
 
  • Tykkää
Reactions: patulikki
Heippa,
täällä ei tosiaan näytä olevan kovin vilkasta keskustelua ja olisikin kiva tietää, kenen kautta sinne fb-ryhmään pääsisi.
Olen ilmeisesti varsinainen ikäkuningatar, kun odotan esikoistani ja täytin juuri 48v. Lääkäri sanoi nätisti, että: "..kun sinulla on noita vuosia ihan kunnioitettava määrä...":heart:
Täysyllärivauva ja ajat sitten olen kaikki lapsihaaveet jo haudannut. Mies olisi halunnut abortin ja kun en suostunut, häipyi kuvioista. Että näillä mennään.

Odotus on alkanut odotetusti: pahoinvointia ja turvotusta. Haju- ja makuhaittoja. Mutta alkavat selvästi vähenemään, paitsi turvotus. Koko vaatekaappi näköjään uusiksi, kun kaikki kiristää ja puristaa.

Lapsivesipunktion päätin jättää väliin. En kuitenkaan tekisi aborttia, joten en halua ottaa sitäkään keskenmenoriskiä. Tämä on niin viimeinen tilaisuus tulla äidiksi, ettei yhtään ylimääräisiä riskejä, kiitos!

Myymamma 13+1
 
VAU!!! Huuurrrrjasti onnea matkaan!!! Todella upeaa on, että olet raskautunut!!! Nyt vaan kaikki peukut ja varpaat pystyssä, että keväällä on pieni nyytt sylissä. Kaikki elämä on arvokasta, vaikka kaikki eivät olisikaan samasta muotista tehtyjä. Ihailen rohkeuttasi ja säälin exääsi, todella luuseri mies, kun ei ymmärrä elämän kauneimpia lahjoja vastaanottaa. Onneksi olet vahva nainen! Kaikkea hyvää!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Myymamma
Myymamma super onnittelut. Minäkin tuolla vauvakuume puolella aikanani kuumeilin 46-vuotiaana. Siihenpä se sitten jäikin. Olen kyllä kuullut täälläkin päin sinun ikäisestä äidistä.

Silloinen kampaajani puhui monta vuotta sitten jostain naisesta, joka oli tullut
raskaaksi juurikin sinun ikäisenä.

Ihanaa, että et suostunut miehesi vaatimukseen. Sinä pärjäät kyllä. Ajattele sinulle on tulossa pieni ihana vauva. Tsemppiä ja voimia :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Myymamma
Minä olen sen Face-ryhmän ylläpitäjä, tervetuloa vain kaikki uudet odottajat ja pienten äidit. Vaatii tosin sen että uskaltaa lisätä minut kaverikseen Facessa, muuten en saa ryhmään liitettyä. Ryhmää ei siis löydä haulla kun se on salainen. Laittakaa minulle yksäriä jos olette halukkaat liittymään mukaan. Siellä on vilkkaampaa keskustelua kuin täällä, oikein mukavaa porukkaa, tällä hetkellä meitä on 17.
 
  • Tykkää
Reactions: Myymamma
Kiitos Uudi ja Nalletyttö tsemppauksista! Niitä varmasti tulen tarvitsemaan. Kaikkien näitten tunnesekamelskojen keskellä tulee välillä aika toivotonkin olo. Ja välillä leijun ihanassa onnellisessa autuudessa...
 
Kiitos Uudi ja Nalletyttö tsemppauksista! Niitä varmasti tulen tarvitsemaan. Kaikkien näitten tunnesekamelskojen keskellä tulee välillä aika toivotonkin olo. Ja välillä leijun ihanassa onnellisessa autuudessa...

Oi oi, miten ihunaa - ONNEA, ONNEA KOVASTI!:kiss:
..pysyköön pien kohtupesäisessään vielä piiiiitkään kasvamassa.:heart:


Oletko ultrassa jo pienen nähnyt?:)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Myymamma
Kiitos mur-mur, patulikki ja lumeton!
Olen jo kahdestikin nähnyt toukan ultrassa. Olin 6vk kohdalla yksärillä, kun raskaustesti näytti plussaa ja halusin varmistaa heti, että mikä tuulimuna siellä on. No sillähän olikin sydänäänet ja kolme milliä pituutta :heart:.
Kaksi viikkoa sitten oli niskaturvotusultra ja siellä tää ötökkä pyöri niin vinhaa vauhtia, ettei lääkäritäti meinannut ehtiä kuvaamaan niskaa ollenkaan. Mutta saatiin se kuvakin sitten ja veriseula-yhdistelmän tulos oli normaali. Että on tää aika jännittävää!
 
Minäkin voisin tänne liittyä vaikka täällä hiljaista onkin. Josko tää tästä vilkastuisi ja muitakin pääsisi tänne 40+ so what -ketjusta. :) Minä siis 40-vuotias ja toista odotan ihan alussa (4+5). Mä oon nyt puhelimella täällä, mutta kunhan pääsen koneelle niin katselen listan päivitystä ja siirtoa tänne - jatketaan tästä sit sen päivittelyä.

Mä laitoin Morticialle yksäriä mutta vastausta ei ole kuulunut. Voisin kanssa liittyä FB-keskusteluun. :)
 
  • Tykkää
Reactions: oliivitar
Hei vaan:wave:
Ajattelin minäkin uskaltautua liittyä joukkoonne :) Olen 41v. ja neljättä vauvaa odotan rv. 32+1. Just tällä viikolla sain diabetesdiagnoosin....ruokavaliohoito tällä hetkellä. Taidan minäkin laittaa viestiä Morticialle, josko sinne FB-keskusteluun pääsisi mukaan!
Pökön tyttö/41v/4.lapsi/rv.32+1
 
Heips Pökön tyttö ja tervetuloa sinullekin. Sä ootkin jo tosi pitkällä - melkein nyytti kainalossa. :) Mites tuo diabetes nyt sit käytännössä vaikuttaa? Ruokavaliota ja tarkempaa seurantaako?

Mä tässä riemuitsen kun sain tänään digiin "Raskaana 3+". Kivasti nousee hormonit, voi kun pikkuinen pysyisi kyydissä. :heart: Saatais toinen loppuvuoden lapsi.

Mulla on ens viikon perjantaina eka neuvola ja ollaan täytelty kaiken maailman kuponkeja. Päihdelomake molemmille ja esitietolomakkeet sekä neuvolaan että synnytyssairaalaan. Tuntuu tosi oudolta miettiä nyt jo synnäriä. Pitäis kait valitakin se jo, mutta en osaa päättää kumpi - Kättäri vai Naikkari. Kokemusta ei oo kummastakaan kun eka on tehty ulkomailla. Olisko jollakulla vinkkejä tähän valintaan?

Sirppuliini 4+6
 

Yhteistyössä