40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Pahoittelen myös Memmu, piinalliset viikot takana, todella harmilliset uutiset.
Minullakin on pahoinvointi vaihtunut epäuskoksi. Kun ei okseta, tuntuu että koko raskaus on kadonnut. Ruokahalun normalisoituminen ja mahan turvotuksen väheneminen yhdistettynä yleisestikin parempaan vointiin ei nyt tunnu hyvältä. Maanantaina on ultra. Pakko sanoa, että jännittää ihan valtavasti, näin jo huonoja unia liittyen ultraan.

No mutta. Sitten on toinenkin harmituksen aihe. Kaksi ystävääni, joilla on toisella ikää vuoden vähemmän ja toisella muutaman vuoden enemmän, molemmat toivovat kovasti lasta. Toinen tietää nyt minun uutiseni ja jotenkin tuntuu että yhteydenpito lakkasi siihen pisteeseen. Toinen ei tiedä ja en haluaisi koskaan edes kertoa. Mutta en voi suojella häntä pahalta mieleltä. Oletukseni on siis, että tämä minun raskauteni (huolestani huolimatta) on hänelle todella kova paikka. Olemme tekemisissä hyvin usein ihan siksi, että asumme ihan lähekkäin.

Omat murheet tuntuvat nyt kuitenkin pieneltä, kun täällä on ollut niin suuria suruja viime aikoina. Kai tässä nyt kannattaisi itsekin vain odotella maanantaita ihan rauhassa ja luottaa että kaikki on kuten pitääkin olla. Nämä ystävien tunteiden suojelemiset ja muut ovat ihan toissijaisia kuitenkin.. vaikkakin vaikeita asioita.

Epäuskoinen 11+0
 
  • Tykkää
Reactions: memmu05
Memmulle /Voimia :hug:

Ajattelin tänne jaksella kirjoitella kun toinen sairaalareissu takana nyt kohta kaksi viikkoa kotona koputtaa puuta ..nämä supparit oli viime reissulla mutta tilanne ei edennyt yhtään ...nyt viikkoja sen verran paljon ettei olisi enää ennenaikainen ,jännittää tuleva synnytys aikas lailla ja ajatus ei toimi.Sokerit on ihan ok ,inska annos samana ja kaikki valmiina vauvaa varten ,odottavan aika on pitkä :heart:

äititys ja onni ja Pätkis 36+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: memmu05
Ennen aikainen olisit vielä, mutta ei olisi kyse enää keskosesta. Ennen rv 38 on ennenaikainen. :)
Kyllä se, että on päässyt rv 36 on helpotus, koska silloin yleensä ottaen vauva on valmis. Tosin keuhkot eivät välttämättä ole ihan valmiit.
 
TR
Memmu:pahoitteluni, taas palasi mieleeni oma tuulimunaraskaus keväältä, mä en sentään joutunut odottamaan varmistusultraa kuin viikon, ja sainhan mä tästäkin raskaudesta saman tuomion ekassa varhaisultrassa...en tiedä miten muut asiasta ajattelevat, mutta oma mielipiteeni on, että parempi jos menee kesken heti alussa, niin ettei mitään ole edes lähtenyt varsinaisesti kehittymään. Tuulimunaraskauttahan ei edes varsinaisesti lasketa keskenmenoihin kuulemma. Monet sanovat, että aivan sama missä vaiheessa menee kesken, mutta mielestäni asia ei todellakaan ole niin; on aivan eri asia jos menettää lapsensa vaikka rv.14 saatika sitten vielä myöhemmin.

Oma mieli pyörii nyt näissä tuplissa ja moni asia mietityttää ja huolettaa, ei sitten oikein jaksa kuin pikaisesti lueskella näitä keskusteluja, se että alkaa kirjoittaa itse vaatii SUUUUREN ponnistelun :D

Toisaalta tekis mieli liittyä tonne monikko-odottajien puolellekin, mutten taida jaksaa, muuten vaan käyn lueskelemassa siellä. Nyt olen alkanut lukea kaksosodottajien blogeja mielenkiinnolla.

Eilen olikin jo sitten ensimmäinen varsinainen lääkäriaika äitiyspolilla, kun sain peruutusajan, vauvojen identtisyys vahvistettiin vielä ja mulle kerrottiin seikkaperäisesti kaikista riskeistä ja tsekattiin joitain valtimovirtauksia jne. Kaikki on niin hyvin kuin tällä hetkellä voi olla ja jatkoa seurataan tiiviisti viikosta 16. eteenpäin vähintään kahden viikon välein. En sitten tiedä tulenko kauheesti edes tavallisessa neuvolassa käymään, kun kerran tuolla äitiyspolilla niin tiuhaan käyn. Vauvat siis tulen näkemään ultrassa vähintään kahden viikon välein :heart:

Olipas taas omaa napaa, mutta nyt pyörii aatokset sen ympärillä oikein TUPLASTI!

Ihanaa kun syksy alkaa ja kelit raikastuu, ite en kaipaa enää tippaakaan mitään helteitä ja hiostavia kelejä! Elokuu on ollut mun suosikkikuukausi aina, ihanaa kun illatkin pimenee...aattelin tossa että kohta voi poltella jo kynttilöitä kun sitä niin rakastan ja sitten muistin, ettei niitä kyllä niin vaan poltellakaan, kun on tuo viotisa tuossa näppeineen touhuamassa :p

TR ja kääryleet 12+5
 
  • Tykkää
Reactions: Nicola73 ja memmu05
Kiitos teille ihunaiset myötätunnosta. :heart:

TR, olen aivan samaa mieltä, että aina parempi mitä varhaisemmassa vaiheessa saa tietää jos masussa ei ole kaikki niin kuin pitää. Olen nyt todella tyytyväinen siitä että hakeuduin varhaisultraan. Olisinhan minä aivan hyvin voinut tuudittautua siihen että kaikki on kunnossa, kun oli ihan selkeitä raskausoireitakin. Sitten tilanne olisi saattanut selvitä vasta paljon myöhemmin. Eli parempi näin. Tämä tilanne myös eroaa taannoisesta keskenmenostani todella paljon. Silloin muistan, kuinka raskauden aikana ehti jo kehittyä jonkinlainen yhteys ja tunneside masun asukkiin. Se puuttui nyt ihan kokonaan, mitä tässä viikkojen aikana ihmettelinkin, ja mikä osaltaan sai minut epäilemään että asiat eivät ole niin kuin pitää. Nyt on siis eilen tehty kohduntyhjennys, mikä muuten oli ihan järkyttävän kivulias. :( Tänään enää lievempiä kipuja ja hellän oloinen koko masun seutu, mutta tämän jo sietää ihan hyvin. Eilinen meni ihan vain kipuihin keskittyessä ja niistä selviytymisessä, mutta tänään ehtii sitten taas olla vähän surullinen fiilis. Jotenkin tosi ontto ja tyhjä olo, mutta kyllä tämä tästä. En aio jäädä vellomaan pettymykseen, vaan toivon että kroppa tästä tokenisi mahdollisimman pian ja pääsisin takaisin normaaliin kiertoon, jotta voi sitten ryhtyä uuden tärpin yrittämiseen.

Oikein ihanaista masunkasvatusaikaa teille kaikille, ja eihän sitä tiedä vaikka minäkin pääsisin kuinkakin pian palaamaan takaisin tänne olkkariin. :) :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Nicola73
Voi memmu :hug:
Mutta onneksi on jo olo ruvennut kohentumaan ja kivut lievenneet :kiss:
minäkin toivon että olet taas pian kanssamme täällä puolella :heart:

Täällä meinaa vähän turvotus vaivailla, pahaolo on kadonnut mutta väsymys jatkuu ja päätä särkee ajoittain plääh...

äiskä ja villahousu 15+2
 
  • Tykkää
Reactions: memmu05
On tainnut meidän mammat lähteä viikonlopun viettoon kun on hiljaista kuin huopatossu tehtaalla :)

Eipä tänne muuta kuin sitä odotusta ja odotusta..eikä aika kulu..=)
Vielä olis kolme viikkoo mammalomaankin.."huokaus"

memmulle vielä :hug: ja pikaista palaamista joukkoomme!

Nauttikaahan viikonlopusta!

Odottaja 31+3
 
  • Tykkää
Reactions: memmu05
Huomenta Masulaiset!

Omanapainen asia; Ei löytynyt sydänääniä,ei. Mielestäni ne olisi jo pitänyt löytyä. Mieli maassa. Viikko odotetaan taas ja sittenhän olisikin ollut se odotettu nt-ultra. En taida jaksaa....:'(

Lämmintä viikonloppua muille! :heart:
 
Viikot vierähtää eteenpäin. Eilen sain todeta, että lenkkeillyt on nyt loppu. Kyllä sattui niin hirveesti mahaan ja pimppaan reipas kävely. Ankka vauhti on siis sopivampi tai vieläkin hitaampi. rv on nyt 31+4 ja liikuntaa tarvis... Vauva on vaan eri mieltä.
Kohta sitä on vaavi sylissä. Pelkästään töllöstä kun näkee vauvan, tekisi mieli rutistaa se syliin. Tämä on aivan sairasta. On kamalaa, kun ei kohta voi saada lapsia enää.
 
Odottaja rv 10+ mennään. Kaikissa muissa raskauksissa kuulunut jo ennen vaikka aina etuseinäistukkakin ollut. Ja tää tunne mikä on koko ajan ollu, kun ei niitä oireita ole ollu kuin ihan himppusen. Vetää vaan toivottomaksi ja tuntuu ettei pysty muuta ajattelemaan.
 
ODOTTAJA 70 jos sinulla on 22.10... Tosin minulla käynnistetään aikaisemmin, koska nopeat synnytykset ja matka on pitkä. Käynnistys joskus rv 39 ja risat. Vielä ei ole synnärillä asiasta sovittu, mutta olen käynnistyksen aina saanut sen jälkeen, kun meinasi autossa syntyä 5.s lapsi. Ei ole tarvinut vakuutella asiaa, koska turvallisempaa vauvan on syntyä sairaalassa kuin jossakin tien poskessa. :)
 
Hupiaelämään mun LA on 29.10 joten sullahan on sit viikkoja jo 32+4.
Nopeeta mullakin synty viimeisin, mut siitä aikaa 14v. :) joten taidan olla jo ihan ummessa. Koko arvioon mut on jo luvattu kun aikoinaan mut mitattu ja kuvattu(eka synnytys paha)
Aikoinaan pääsin kans käynnistykseen siksi ettei annettu vauvan kasvaa minulle liian suureksi.

Talvi eikös nuo sun viikot ole kuiteskin juuri niillä rajoilla et saattaa kuulua tai ei..
Oireiden osalta olen itse aina päässyt tosi vähällä, poikaraskauksissa ei ole ollut mitään oireita!
Toivon kovasti että murehtimesi palkitaan NP-ultrassa:heart:
 

Yhteistyössä