40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Maria-73 merkkasin väärin nuo rviikot, samoissa ollaan :) kun mullakin alkuperäinen la on 2.9., ultran mukaan se 30.8. Ja hei, Onnea huisisti hyvistä ultra uutisista :)!

Jos joku nyt ylipäätään jaksaa lukea mun omaa napaa, niin johan oli piiiitkä päivä.

Kävin paikallisessa ensiavussa jossa otettiin tuo Fidd-verikoe joka oli hieman koholla 0.8 (raja-arvo 0.5) ja nuori läkäri oli sitä mieltä että kun jalat on turvoksissa niin voisin varmuuden vuoksi piikittää itseeni tuota klexanea vkonlopun ja käydä maanantaina aamulla sitten ultran.
Herrmunjee! Minä varmaan olen mennyt sekaisin mutta mitenkä musta nää sairaanhoitopuolen jutut/käytännöt ja ihmisetkin tuntuu täysin seonneen?! Siis pistäisin varmuuden vuoksi itteeni verenohennuslääkettä kun vajaan tunnin ajomatkan päässä on yliopistollinen sairaala jossa sen hemmetin ultran saa!
No pitkän keskustelun jälkeen sain ultralähetteen jonne sitten meninkin. Jalka ultrattiin ja otettiin uusi fidd-koe joka oli nyt 1.00 ( muutos edelliseen menee kuulemma marg.piikkiin). Tulppaa ei jalassa onneksi näkynyt ja lääkäri oli sitä mieltä että tuota fidd'iä on toisaalta turha raskaana ottaa kun raskaus voi sitä muuttaa.
Lopputulemana oli se, että todennäköisesti jalkakipu säteilee selästä.

En tiedä mitä muut olette mieltä, mutta eikö tuo lääkärin ensimmäinen ehdotus kuulostanut hullulle, etenkin kun masussa on vauva!

Mä odotan kovasti että nää vaivat helpottais vaikka todellisuus taitaa olla toisenlainen :/.
Jotenkin kokoaikainen vaivaisuus alkaa käydä hermoon ja mielialaan.
 
Sisso, mä olen pistänyt heti plussasta lähtien verenohennuslääkettä, Fragminia, ja vain ihan varmuuden vuoksi. Mullahan on APC-resistenssi geenivirhe mutta koskaan ei ole ollut tukosta tai edes sen epäilyä. Vähän älyttömältähän tämä pistely tuntuu ja tulee tosi kalliiksikin mutta olen nyt pistänyt kun lääkäri käski. Kaiken lisäksi kunnallisella puolella kun olen nyt käynyt kontrolliultrissa radin takia, ovat aika voimakkaastikin arvostelleet sitä, että yksityisellä puolella mut on pistetty tähän pistelyrumbaan. Kunnallisella puolella kuulemma mulle ei ikinä olisi pistoksia määrätty heti raskauden alusta. Esikoisesta pistin viisi viikkoa ennen laskettua aikaa ja kuusi viikkoa synnytyksen jälkeen. No mutta, näin nyt mennään vaikka kivaa ei ole.

Meillä on sitten esikoisella parvorokko! Ahdistaa vaikka nähtävästi rv 24 jälkeen ei pitäisi vauvalle suurempaa vaaraa asiasta koitua. Mutta mistäs sitä taas ikinä tietää! Onneksi tiistaina on taas kontrolliultra, niin voi konsultoida lääkäriä.

Athenais rv 27+4
 
Saana! Ihania uutisia toit ultrasta :heart: Ja juu, tiedän minä sukupuolen, jo varhaisrakenneultrassa sen sieltä bongasin ja kysäisin lääkäriltä joka vain hymisi: "siltähän se näytti" kätilön nauraessa, että: "selvä peli" Meille myös pieni Aarre, poika :heart:

Athenais, otin vinkistäsi vaarin ja pyysin neuvolassa, että minulta tutkitaan tuo APC-resistanssi. Minun lähiomaisilla on taipumus tukoksiin ja niitä on :( Nyt jos kysäsis vielä tuon Fidd-testinkin. Tai ehkäpä lääkäri sen määrää kun täti konsultoi ja katselevat tietoni. Oikea pohkeeni ei ole normitilassa, joten toivon ettei päivystystä tarvitsisi tässä raskaudessa, vaan selvittely alkaisi ajoissa.

Tukisukkien maailmaan tutuistuin ja niitä suositellaan jo turvotuksenkin kannalta raskautetuille ja mikä ihaninta, oli myös nylon sukkia ja stay'uppeja kesäksi =) Tukisukat naisille | Raskauden ajaksi, töihin, lennoille, juhliin

Tyydeli Oireesi kuulostavat lupaavilta :kiss:

Ja äitiysvaatteita hankin kirppiksiltä, huutonetistä, FB:n kirppiksiltä... tai ainakin katselen :D

Ja muutama linkki:
Naiset | Äitiysvaatteet | H&M FI
Ale -70%! |
Äitiysvaatteet | Imetysvaatteet | Äitiysvaatteita netistä -
http://www.bebelane.com/category/3/aitiys
mama-licious - Naisten vaatteet netistä mm. Vila, Object, London - mydoris.fi

Oliivitar 23+4
 
Viimeksi muokattu:
Oliivitar, voi olla että muistan väärin mutta muistaakseni tuota tulppa-alttiutta ei voi tutkia raskauden aikana. Ainakin jokin "tulppakoe"pystyttiin ottamaan vain ennen rv8 ja sit vasta raskauden jälkeen.
Meinasin ittekin tutkituttaa tuon jahka pystyy.

Jos saat fidd-kokeen niin olisi kiva kuulla sinun tulos ja lääkärin kanta siihen..
Kun lopputulema lääkärin mielestä tuntuu olevan se, ettei koko fidd-tuloksella tee mitään raskaana :/ vaikka sitä aina otetaankin?!
 
Athenais, jotenkin sen pistelyn preventiivisesti vielä ymmärtää jos on tuo alttius tulppiin, mutta että varmuuden vuoksi pisteltäis kun ei haluta kirjoittaa lähetettä erikoissairaanhoitoon, tuntuu järjettömälle :/.

Mulla neuvolalääkäri ensi viikolla. Minun on pakko kysyä näistä turvotuksistani, että mitä oikeesti teen. Jalat on ihan järkyn turpeena ja kipeät, samoin sormet turpoilee. Masu näyttää kuin oisin 8kuulla ja olo tukala.
Onko kellään vinkkejä turvotuksen poistoon??
 
Ihania ultrakuulumisia täällä, onnittelut niistä <3
Sisso mun siskolla oli vastaavia oireita ja hiukan puolen välin jälkeen todettiin tulppa jalassa, ei ollut vaarallinen mutta pelättiin tietty että niitä tulee lisää. Loppu ajan pisteli vatsanahkaan ohennuslääkettä. Nyt vkl vihdoin päästiin maaliin ka saatiin pikkuprinsessa <3 Tulppariski taitaa kuitenkin vielä jonkin aikaa jälkeen synnytyksenkin vielä olla.. Tsemppiä sulle ja muillekkin jotka joudutte ohentelemaan.
Oliivitar, kiitos linkeistä taidanpa lähteä surffaamaan :)
Allergiasta... Mulle sanottiin neuvolassa, apteekissa ja vieläpä lääkärikin että Zyrtec olisi paras raskaana oleville. Ilmeisesti koska on vanhin allergia lääkkeistä ja tutkituin/eniten kokemusta. Nenäsumutteeksi sain Nasonixiä, mutta sitä käytän vain jos ei enään henki kulje. Nenäsumutteet kun supistavat pintaverisuonia joten siksi ei ainakaan alkuraskaudessa suositella käytettäväksi.
Onko muilla kokemusta/mielipidettä näistä allergialääkkeistä. Ite yritän sinnitellä ilman jos vain pystyn.
Täällä tuntui just ekat kunnon potkut <3 Makoilin hiljaa ja katselin telkkua käsi masun päällä ja sieltä ne tuli, viitisen kunnollista muksausta, ihan kun olis tuntunut käteen asti, ihanaa <3
Huomenna on esikon viimeinen neuvola, kuusivuotis neuvola <3
Nauroinkin neuvola"tädille" että meidän perhe matkustaa koko rahan edestä, toisen kanssa kun on päästy loppuun, aloitetaan toisen kanssa, ei päällekkäisyyksiä ;)
Tänään puhuttiin murun kanssa hiukka vaunuista ja luulen että päätös syntyi mitkä :) RUssa kun ollaan käyty, saa ruveta tilaamaan :)
Hui kun tuo ultra taas jännittää :eek:.
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille.

ChocolateBox ja Hippunen 16+2
 



Odottaja......monesko lapsi.........la


Ollakovai...? (39).............3..................07.05.14
Euphonia (42).................1..................24.05.14
Julianna40 (40)...............4..................08.06.14.
Krish73 (40)...................1..................27.6.14
Athenais (42)..................2..................22.7.14
Aikuinen Nainen H(45).....1...................?
Hiba (40)........................8..................Elokuu 2014
Riduli (1968)...................4..................Elokuu 2014
Sisso (41)......................2...................30.08.14
Maria-73 (40).................1...................02.09.14 PKKS
ChocolateBox (40)..........2....................10.10.14 HUS
Saana (41).....................2...................12.10.14
Iines (40)...................... 2...................04.11.14
Tuuliannaliina (40)......... 2....................15.11.14
Tyydeli (40)...................2...................22.11.14
Esteri (40).....................1....................
Mirkkuf





Synnyttäneet:

Pökön tyttö........3.6.13 (40+2)......poika (4050 g, 52 cm)

äitiys ja onni......6.9.13 (38+1)....tyttö (3410g, 48cm)
hupiaelämään....14.10.13 (38+5)..poika (3700g, 52cm)
tuulias................31.10.13 (39+2))..poika (3060g, 51cm)

Odottaja70.........07.11.13 (41+2)...tyttö (3100g, 50cm)
Maisa72.............16.11.13 (36+3)..tyttö (3960g, 51cm.)

Nicola73.............22.11.13 (38+1)..poika (3440g, 51cm)
Alexa.................5.12. (37+5)...poika (3660g, 51cm)

HillaKat..............05.12.13 (39+4)...tyttö (3300g, )
Sirppuliini.......15.12.13 (40+6)...poika (4260g, 53cm)
äiskä-73..........26.2.14 (41+1).....poika (4430g, 53cm.)
pikkuylläri ........28.4.14 (42+0).....tyttö




Kadonneet:
Joulu13 (40)...................2.................13.12.13
mamuska7 (40)..............6...................27.12.13
Milla-Sofia (41)...............7...................04.01.14
TR (44)..........................4..................08.03.14 K-HKS
JohannaT (39).................1..................18.03.14
Talvi-74 (39)...................4.................24.3.14
memmu05 (40)...............1..................03.04.14


 
Viimeksi muokattu:
Huomenta. :wave: Kiitos vielä kerran kaikille lohduttavista sanoistanne ja kannustavista viestistänne. Täällä alkaa olla jo pahin takana ja aika helpolla taisin tuosta kkm:stä selvitä. Viime tiistai oli raskas ja keskiviikkona olin jo varma että kärsin verenhukasta, kun olisi veto niin poissa, mutta torstaina oli jo normaalimpi olo. Toivottavasti se oli nyt siinä. Paljon tavaraa tuli ulos (ja vieläkin on hieman menkkamaista vuotoa), mutta kivuilta säästyin melkein kokonaan (kai se tyhjennys silti voi hyvin sujua?!?) ja eilen aamulämpötila oli jo tippunut 36,4:ään ja tänään 36,3:een, joten kai sekin viittaa siihen, että raskaushormonit alkavat nyt hävitä. Testiä en ole vielä tehnyt, vasta sitten 1-2 viikon päästä.

Olin jo ajatellut, että odotan kunnes ekat kuukautiset ovat takana, mutta nyt pohdinkin, jospa kuitenkin yrittäisi nyt heti, jos saan oviksen bongattua... En tiedä onko se viisasta, mutta kun ei millään malttaisi odottaa. :ashamed: Yksityislääkäri sanoi, että yksien kuukautisten jälkeen voi alkaa yrittää, mutta Kättärin lääkäri sanoi, että heti kun vuoto on ohi ja r-testi on negatiivinen. En vain haluaisi riskeerata että menisi kesken ainakaan siksi, ettei kroppa ollutkaan vielä vamis, mutta toisaalta luulisi, ettei edes raskaudu, ellei kroppa ole siihen valmis. Äääh, vaikeaa!

On ihana lukea teidän kaikkien kuulumisia, vaikka tietysti vähän nipistääkin sydäntä, kun ei itse saa enää tutkailla oireita ja vatsan kasvamista. :( Huomenna olisi ollut eka neuvola... Mutta yritän olla miettimättä nyt menneitä. Uutta yritystä kehiin, toivottavasti paremmalla menestyksellä. :)

Siirryn nyt takaisin tuonne kuumeilijoiden puolelle, mutta toivon että saan pian taas palata tänne. Teille kaikille toivotan oikein hyvää vointia ja ihanaa raskausaikaa! :heart:
 
Sisso niinpäs se olikin, että monet veritestit heittävät häränpyllyä raskaana ollessa, ei huomattu Neuvolassakaan sitä. Jospa mie siihen Fidd-kokeeseen sitten pääsisin. Viikon päästä onkin jo neuvola, jossa otetaan verinäyte, tarvitsenko anti-D-immunoglobuliinia. Tässäkin on käytäntö muuttunut. Ennen sain pistoksen synnytyksen jälkeen, jos lapsi oli RhD-positiivinen. Itse olen siis RhD-negatiivinen. Nyt tämä siis seulotaan jo raskauden aikana. Toivottavasti Täti on ehtinyt konsultoida jo lääkäriä, ettei tarvi joka viikko neuvolassa jolkottaa.

Ja aivan intona olen kun sain raskaustodistuksen. Aion ottaa Äitiyspakkauksen!!! =) Kuinka moni teistä on ajatellut/ottanut sen?

ChocolateBox Minulla oli noita ylimääräisiä ultria, koska harkitsimme mieheni kanssa punktiota. Punktio-ultrassa tosiaan peräännyin ja sain uuden ajan hieman aikaisempaan Rakenneultraan, missä olisi ollut mahdollisuus vielä punktioon. Sen jälkeen lääkäri kutsui minut vielä "normaali-ajan" ultraan.

Jimima Pikaista TärppiOnnea Sinulle :heart:
 
Viimeksi muokattu:
JA onnittelut ChocolateBox pienen potkuista :heart: Eilen illalla ihastelin täällä itsekin potkuja ja olin niiiiiin herkistyneen onnellinen, että vielä kerran saan kokea tämän ihmeen! Täällä jo näkyy päällepäin pienet tömpsyt :)

Tuohon turvotukseen en osaa muuta sanoa kuin vettä, vettä ja vettä. Juo aina kun kävelet vesipisteen ohi. Liikunta ja suolasen vähentäminen seuraa heti hyvinä perässä. Ja Café Kuukkelin antia, liittyy tosin painonhallintaan, mutta kun kesäkin lähestyy niin varmasti meillekin ihan hyviä vinkkejä:

Kurkku

Tuorekurkku on lähes pelkkää vettä, mikä taas vähentää turvotusta keskivartalossa. Mitä enemmän juot, sitä enemmän elimistöstä poistuu kuona-aineita virtsan mukana, mikä taas saa vatsasi tuntumaan littanalta.

Vesimeloni

Myös vesimeloni on tupaten täynnä vettä. Sen lisäksi vesimeloni on hyvin makeaa, vaikka sisältää hyvin vähän kaloreita. Mahtava välipala.

Parsa

Kun vartalosi säilöö vettä, saatat vaikuttaa turpealta. Parsa estää kroppaasi keräämästä vettä, sanovat asiantuntijat. Kun syöt muutaman tangon parsaa illallisella, olet varmasti biitsikunnossa seuraavana päivänä.

Banaani

Suolainen ruoka saa kroppasi keräämään vettä, jota vastaan voit taistella myös banaanin voimin. Banaanissa oleva kalium estää suolan vaikutuksia elimistössä.

Kananmunan valkuaiset

Valkuaisissa on paljon proteiinia, mikä täyttää vatsasi kuitenkaan turvottamatta sinua. Se myös toimii diureettina ja poistaa elimistöstäsi turhaa nestettä.

Viinirypäleet

Punaiset viinirypäleet ovat makeita ja sopivan kokoisia välipalaksi. Ne myös vähentävät ilmavaivoja ja turvotusta. Kun pakastat viinirypäleet, ne ovat mahtavia viilentäviä välipaloja kesäkuumalla.

Kreikkalainen jugurtti

Kreikkalainen jugurtti on proteiinipitoista, auttaa ruansulatusta ja lievittää turvotusta. Valitse jugurtti, jossa on mahdollisimman vähän sokeria, niin kilotkin pysyvät poissa.

Jääkahvi tai –tee

Hiilihydraattijuomat voivat aiheuttaa ilmavaivoja ja turvottaa mahaasi. Valitse sen sijaan jääkahvi tai jäätee, jossa on paljon vettä. Jätä kuitenkin sokerit pois juomastasi.

Mantelit

Mantelit ja pistaasit ovat mahtavia turvottamattomia välipaloja, kunhan ne eivät ole suolattuja. Niiden korkea proteiinipitoisuus saa myös vatsasi täyttymään nopeammin.


Hih... ehkä me mammat päästääkin rantakuntoon :D
 
Viimeksi muokattu:
Tänään oli tytön kaksi vuotis neuvola. Meidän täti yrituttu sitten taas kuunnella sydänääniä, mutta ei onnistunut. Vieläkään.

Reilu viikko np-ultraan, (6.5.) eli se se on vielä odotettava, ennen kuin tietää, onko siellä mitään elossa. Harmi. Pieni mielenrauha olisi ollut paikoillaan.

Tyydeli ja piipi 10+2 (10+4)
 
Jimima toivomme kovasti sinua takaisin tänne :)

Tyydeli toivotaan parasta :heart: vaikka mieleen tulee varmasti monia ajatuksia.

Ihan kuin tänään olis tullut sellainen potku joka tuntui jo vatsan päällä olevaan käteen :)

Me otetaan ehdottomasti äitiyspakkaus, kun on esikoinen kyseessä, niin mitään ei ennestään ole.

21+6
 
Moikka

Kirjoittelinkin jos suomipalstalle, mutta kyselenpä teiltäkin uteliaisuudesta. Tajusin just että en ole kuunaan saanut MPR-rokotetta, enkä sairastanut niistä taudeista tuhkarokkoa. Vihurirokon ja sikotaudin olen sairastanut. Tuhkarokkohan on jossain määrin yleistynyt Euroopassakin ja yhtäkkiä havahduin, että matkoja tiedossa eikä ole rokotetta. No, sitä ei kuitenkaan anneta raskaana oleville, kun sisältää eläviä viruksia. Senkin tajusin, että olen matkustellut ympäri maailmaan ilman tuhkarokkosuojaa, ihan tietämättäni. Mitenkäs muut, onko rokotteet ajan tasalla (etenkin jos on matkoja tiedossa)? Mulla ei ollut mitän jäykkäkouristustakaan vuosiin, ennen kuin hoksasin ottaa ennen Intian matkaa....

Äitiyspakkausta en aio ottaa, kun esikoinen vasta vähän yli vuoden ja kaikki kamat tallessa. Kiva ettei tarvi miettiä hankintoja niin tällä kertaa, paitsi toinen sänky pitänee ostaa, ainakin jossain vaiheessa. Aluksi vauva nukkuu varmaan perhepedissä, mutta aiak pian haluaisin heivata pinnikseen parisängyn viereen, nukun itse nimittäin tosi huonosti vauvan vieressä, jotenkin alitajuisesti ilmeisesti pelkään kääntyväni päälle tms. Netistä olisi tilattavissa sellaisia perhepedissä käytettäviä 'unipesiä', joka voisi olla hyvä.

Baby Delight Snuggle Nest - Green Leaves | BabiesRUs

Ja tuplarattaita pitää tietty alkaa jossain vaiheessa miettiä, mutta ei ihan vielä... :)
 
Alkaa mieli mustumaan taas. Maanantaisella neuvolakäynnillä kun Se täti ei löytänyt niitä sykkeitä, eikä löytänyt painamalla kohdun kokoamaan. Ja kun ne oireet ovat niin vähäiset.... Tätikin erehtyi kysymään, onko ollut kohdun kasvukipuja. No ei ole ollut ei. Niin olen alkanut parhaani mukaan varautumaan niihin pahimpiin uutisiin ensi tiistain ultrassa... Voi, surkuus! ????

Ja jo nyt ajattelen, että en ehkä jaksa haluta enää yrittää uudestaan, vaikka niin nopeasti raskauduinkin...

Tyydeli
 
Viimeksi muokattu:
Tyydeli: pidän sulle kovasti peukkuja että on kaikki hyvin kuitenkin! :heart: Lohdutuksen sanoina a) mulle sanoi terkka että sykkeet ei välttämättä kuulu vielä pitkään aikaan b)mulla ei ole ollut mitään oireita, ei myöskään kohdun kasvukipuja, ei sitten vihlaisun vihlaisua. Olen siis edelleen ihan oireeton. Eli tsemppiä! Mulla on ultra maanantaina, jännittää kyllä itseänikin, mutta ei voi kuin toivoa parasta.
 
Moikka taasen kaikille :)
Tuuliannaliina, aika näppärän näköinen tuo pesä :) Pitääpä tutustua lähemmin.
Tyydelille tsemppiä ja toivotaan että asiat selkiintyy pian
Mites muut viettävät vappua?
Vappua täällä juhlitaan perinteisesti, tänään ystäville kylään, yhdessä dinnerin kokkailua ja illan viettoa, lapset tietty mukana. Aamulla koristeltiin koti serpentiniillä ja ilmapalloilla (vietetään vapaapäivää jo tänään esikon kanssa).
Huomenna brunssille toisten ystävien luokse. Meillä pn kiva tapa isolla porukalla kokoontua, jokainen tekee jotain itse ja sitten nautitaan nyyttäri meiningillä :)
Meillä oli esikon viimeinen neuvola eilen ja tää aiemmin mainitsema neuvolatäti vaan nosti entisestään pisteitään :)
Esikolla kun on ollut poissaolokohtaus epi,mitä vahvasti itse epäiltiin että olisi tullut sikainfluesrokotteesta... Neuvolatäti oli lukenut esikon koko hidtorian läpi (nyt kun oli uusi meille) ja selvittänyt etukäteen jo kaikki esim. voidaanko antaa riskittömästi 6.v rokotus ym. Lopuksi vielä kuunteli vauvan sydänäänet niin että esikko sain kuulla ne. Ihanan huomaavainen :)
Muuten kaikki meni esikolla hienosti, ikätasoa joissakin hieman edellä ja eskarivalmius hyvä.
Itse jännitän ensi viikon RU :/
Ihanaista ja maistuvaista Vappua kaikille :)
 
Hei vaan varovaisesti kaikille!

Toiverikkaanna yrittelen jo tänne vaikka plussa tulikikin vasta vappuna. Pääseehän täältä pois, jos plussatuuli ei kanna.

Eli ikä 40, ensimmäinen lapsi. Yritystä puolitoista vuotta ja viime kesänä oli tärppi, joka meni kesken. Parempaa onnea toivon tällä kerralla.
 
Tyydeli <3

Esteri1 tervetuloa joukkoon :)

Täällä vappu meni kummityttären kanssa, kun hänen vanhempansa olivat parin päivän reissussa kahdestaan.

Tuo unipesä vaikuttaa kivalta, ei tosin olla vielä mietitty missä vauva alkuajat nukkuu.

Muutamia vaatteita tilasin netistä itselle, kun aika laiska olen ostoksilla muuten käymään. Työrintamalla ei täällä ole kovin vahvat fiilikset, maanantaina on palaveri joka tuonee tullessaan jonkin tyyppisiä organisaatiomuutoksia ja itsellä ei liene tässä tilanteessa kovin vahvat oltavat, no sille ei nyt vaan voi mitään.
 
Pikkuylläri Onneksi olkoon tyttärestä!!! Hänhän päättikin tulla vauhdilla :heart: Ihanaa vauvantuoksuista kotiarkea :)



Esteri Onneksi olkoon! Matkaan mukaan alkumetreille vauvaliimaa ja kaikkea tarpeellista mitä pieni siellä kohdunsopukoissa tarvitsee :heart:

Tuuliannaliina... :O siis en ole kartalla laisinkaan millä mallilla omat rokotukset ovat. En matkustele kuin kotimaassa, mutta pöpöthän liikkuvat ja jäykkäkouristuskin... jaa-a millähän mallilla sekin on? Kurinpalautus siis paikallaan :D
Tuo unipesä oli kätevä, en ole aikaisemmin nähnytkään, kieltämättä vaavan vieressä on ihana kölliä, mutta nukkuminen ei oikein onnistu minultakaan.

Tyydeli peukutukset tiistaille :heart::kiss:
 
Pikkuylläri: valtavasti onnea pikkuisesta! :heart: Tule pian kertomaan miten vauva-arki sujuu!

Esteri: mahtavia uutisia! Ja kovasti tervetuloa joukkoon! Koita olla stressaamatta nämä alkumetrit, vaikka tiedän että helpommin sanottu kuin tehty. Kyllä plussat on vaan niin ihania ;)

Tyydeli: mitkäs on fiilikset? Toivottavasti ihan rauhalliset! PIdän kovasti peukkuja että kaikki hyvin.

Mulla on np-ultra huomenna! Kääks! On kyllä ihan luottavainen olo, oireettomuudesta huolimatta. Ainoa 'oire' viikkoihin on ollut väsymys. Ja toissapäivänä fiksuan keksin yrittää kantaa alakerran työpöydän yläkertaan (n. 25kg!) ja sekös olikin sitten tollo ajatus. Sain sen portaiden alapäähän ja siinä vaiheessa alkoi sattua vatsaan niin että hohhoijakkaa. Mies katsoi minua aika kulmat kohollaan, että et sitten voinut odottaa että tulen kotiin...

Ja arvatkaas mitä: mun kummisetäni, about 75v, näki minut vilaukselta juhlissa ja oli heti kysynyt tyttäreltään, että olenko raskaana! Siis what! Tytär, joka on hyvä ystäväni, tiesi, mutta esitti ettei tiedä. Sanoi vaan ,että ei minun tietääkseni. Mutta eilen kävin sitten omalla äidilläni ja kummisetäni oli kysynyt häneltäkin kun oli törmännyt kaupungilla!!!! Äitini oli vastannut, että ei minulle ainakaan mitään ole sanottu, mutta on kyllä käynyt mielessä. Kuittasin keskustelun päättyneeksi saman tien sanomalla, että 'olipa erikoinen kysymys'. En kyllä tajunnut että on noin ilmeistä, vaikka onhan mulla pömppö. En siis ole vielä hiiskunut sanaakaan omalle perheelle, haluan odottaa ultran jälkeiseen aikaan, mutta kyllä tässä nyt vähän kertomisen ilo vietiin, jos siiis kaikki huomenna hyvin. Peukut pystyyn että on!
 
Tuuliannaliina mähän olen stressilomallakin töistä :saint: Kolme viikkoa taisin olla kun plussa tuli ja nyt on vielä pari jäljellä ennen seuraavaa lääkäriä.

Muuten mun kokemuksella vanhemmat miehet voi olla yllättävän tarkkoja raskaudenbongareita. Jopa enen kuin nainen itse asiaa tietää. ;)
 
Tervetuloa Esteri!! Onneksi olkoon! Ja onnea odotukseen!

Ja onneksi olkoon pikkuylläri tytöstä!!

Joo, mä muistinkin Tuuliannaliina, että sulla on ultra huomenna. No, odotettavissa on vain hyviä uutisia. Sullahan se sykekin on jo kuulunut. Tuu sitte kertomaan. Tarkka kummisetä sulla!! :)
Rokotukset pitäis olla kaikki kunnossa itsellä. Sen verran noita reissujakin tullut tehtyä. Mutta viime viikolla juuri neuvolassa täti muistutti, että tytön kolmas tehoste Hepatiittiä varten on ottamatta (huhtikuussa piti ottaa). Sitten se on voimassa yli 20v. Thaimaanreissua varten sekin tuli otettua.

Mulla vähän hiljaiseloa täällä. Joka päivä luen teidän kuulumiset, mutta itse jo vähän luovuttanut. Siksi en ole pystynyt vastaamaan mm. kysymyksiin, että otanko äitiyspakkauksen (jota en muuten ottaisi, kun kaikki on oleellinen siitä on tallessa esikoisesta).
Ajattelin, että tiistain ultrassakin sanon heti, että taitaa tulla huonoja uutisia, kun en kestä jos se haluaa keskustella ensin jostain, raskaana olemisesta/oloista.
Niin. Edelleen sellainen olo, että kaikki ei ole hyvin. Iltaturvotus vähäisempää. Mielestäni nännipihoihin ehti tulla jo muutoksia, ja ne nyt kadonneet. Rinnat ei turvota. Ikenetkin ehti mielestäni jo vuotaa. Tyhjä olo vatsassa. Voin nukkua ihan sujuvasti vatsallani... jne.
Nännit sentään vielä aristaa painaen, valkovuotoa on ja iltaisin tipahdan sohvalle. Muuten ei oireita.
Olen jo valmiiksi surullinen, ja sanonut olen jo miehellekin, että ei taida tiistaina tulla hyviä uutisia.
JA nyt jo alkanut miettii sitä, että vieläköhän me jaksetaan yrittää kolmannen kerran. Vaikka heti se alkaa mielessä pyöriä... Tämän vuodenhan mä oikeastaan olen antanut aikaa...

Mutta te olette olleet ihania, kiitos lohdutuksista! Tiistaina sitten kerron uutiset. (ja toivon, että operaation saa tehdä vasta seuraavalla viikolla, kun ollaan tytön ja mummon kanssa lähdössä kylpylään to-la. Isännän lähtiessä pelireissulleen.) Olisi liian pitkät päivät kotona kaksisteen tytön kanssa, kun mies muutenkin tekee niin pitkää päivää nykyään...

Tyydeli ja laskuri näyttää 11+1 (11+3) tänään.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä