40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Sahramiini pahoittelut :hug:

Esteri tsemppiä huomiseen!

Mulla huomenna taas neuvola, jotenkin ei huvittaisi yhtään taas. Tuntuu kun siellä juoksisi jatkuvasti. Huomenna saan kuitenkin ne kelan paperit ja varmaan tulee lähete sinne sokerirasitukseenkin. Muistaako joku, millä rv:llä se tehdään? Kun tässä olis tulossa lomareissua, niin mietin et meneekö ne päällekkäin...

Taas tätä tympeetä vesisadetta, loppuis jo!

Iines 22+1
 
Huomenta!

Ultra takana. Ihan pirteä kaveri siellä kölli, vastasi viikkoja 12+4, jolloin LA 7.1. Niska juuri ja juuri millin, joten reilusti alle down -hälyn. Nyt on todella paljon helpottuneempi olo. Ehkä tästä voisi alkaa jo nauttiakin. Kaikki kädet ja jalat ja sormet löytyi kanssa.
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista Esterille!

Sahramiinille taas suuret pahoittelut menetyksestä, toivottavasti palaat pian takaisin joukkoon!

Iines: mulle sanottiin että voin mennä sokerirasitukseen elokuun loppuun mennessä (me ollaan heinäkuusta suurin osa maalla ja lapsen kanssa osa elokuutakin varmaan). Viikkoja mulla on elokuun lopulla jo rv29. Olen kyllä itsekin miettinyt, että voiko noi myöhään vielä mennä, mutta näin he mulle sanoivat, muistaakseni ainakin.

Miten muuten nuo KELAn paperit? On ehtinyt ihan unohtua koko asia. Onko joku takaraja jolloin ne pitää sinne lähettää? Ja pitääkö neuvolasta täyttää jotain erikseen? Mulla on seuraava neuvolla vasta elokuun puolivälin jälkeen.

Täällä kaikki hyvin. Potkuja tuntuu vähitellen, tosin edessä oleva istukka vaimentaa tehokkaasti. Nukuttaa aina vaan, kohta päikkäreille.

Tuulis ja pikkuinen 20+6
 
Esteri onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Tuulis mulle sanottiin tänään neuvolassa, et sokerirasitus otettaisiin rv 26-28. Voin kuulemma mennä jo 25+jotain, koska tuolloin olen reissussa. Kelan paperitkin sain nyt, takarajasta ei ollut kyllä puhetta. Neuvolasta saa sen raskaustodistuksen kelaa varten, kun raskaus on kestänyt olikohan 154 päivää. Eli saat sit varmaan sen ensi neuvolakäynnillä elokuussa.

Neuvolassa nyt ei ollut mitään uutta, hb:t pysyneet hyvinä rautalisän takia. Sydänäänet tietty taas kuunneltiin ja tytsy tehokkaasti potkiskeli anturia =) Viime raskaudessa istukka oli edessä vaimentamassa potkuja, nyt kun istukka on takana potkut tuntuu jo aika kovilta. Miltähän ne sitten ollenkaan loppumetreillä tuntuukaan : / Varsin touhukkaalta vaikuttaa tämä tulokas, potkuja satelee useamman kerran päivässä.

Iines 22+2
 
Viimeksi muokattu:
Heippa :)

Täällähän on hiljaista..... No varovaisesti liittyisin joukkoonne tuolta 40+ kuumeilijoista. Plussattu n. viikko sitten ja LA olis 15.3 Ikää mulla tulee ensi kuussa 41v ja tämä tuleva kolmas lapsi :) Hippasen vajaa vuosi sitten km rv7+6 ja siis melkein vuosi yritystä ennen kuin tärppäsi uudelleen. Nyt vaan kun saisi tämän syliin asti :heart:
 
Kiitos Esteri :)

Oloista, ei mulla sen ihmeempiä ainakaan vielä, väsyttää ehkä vähän tavallista enemmän, syödä täytyy säännöllisin väliajoin muuten tulee huonoa oloa, rinnatkaan ei enää niin kipeät kuin menkkojen alkamisajankohdan aikaan... Että ihan hyvin menee :) Mä oon edellisistäkin raskauksista ollut aika oireeton, väsymys ja huimaus ehkä ne suurimmat. Ja alussa tällänen kestokrapula olo.......kylmää juomista tekee kokoajan mieli...

Vauvahaaveita#3 5+2
 
Viimeksi muokattu:
oliivitar voi kuinka pitkällä jo oletkaan, kohta on käärö sylissä :heart:
Voi jospa minäkin nyt jo kolmannen kerran seuraisin sinua tänne puolelle jossain vaiheessa, kaksi kertaa olen perässä tullut, joten jospa vielä kerran. Ja ethän aikonut ehkäisyä ottaa käyttöön tämänkään jälkeen, joten......

meillä molemmilla kohta jalkapallojoukkueet koossa :LOL:

ja kaikille muillekin jaksuja ja onnellisia odotuksia, toivottovasti tänne saan tulla mukaan vielä kerran...

t: bugsy
 
  • Tykkää
Reactions: oliivitar
Esteri Onnittelut hyvistä ja huojentavista uutisista :heart: Nyt alkoikin pienen kasvattaminen valmiiksi asti!

Vauvahaaveita!!!!! :kiss: Onnittelut Ja Tervetuloa!

Bugsy ihanainen =) Mie olenkin käynyt kuikkimassa kuumeilijoiden puolella mitä sinne kuuluu. Taidan ollakin ikuinen kuumeilija :D Kerran ketjuun hairahtanut :LOL: Ja kyllähän sinä tänne vielä tulet :heart: kovasti niin toivon. Mie mietiskelen täällä jo tulevaa. Eli raskaudessa olen tullut nyt vaiheeseen jolloin kolotukset, ähinät, puhinat, heräämiset, valvomiset, hikoilut ovat jokapäiväistä. Houkutus omasta kropasta vain minulle alkaa pikkuhiljaa taustalta astua esiin. Samalla haikeus kauniista pyöreästä pallosta kasvaa... mutta ehkäpä se kasvaa uudestaan :heart::D Ja oikein muistit, ei ehkäisyä enää minulle. Surutyön viimeisestä lapsesta tein edellisessä raskaudessa ja nyt aion vain nauttia täysin siemauksin. Saas nähdä kun kroppa palautuu, milloin vessakemistin rooli ottaa vallan :confused: Mutta näin on hyvä minun elää, elämäni parhaimmat tuotteliaimmat vuoteni :heart: Bugggsyyyy sinua täällä odotellen :heart: :)

Oliivitar rv35 POKS
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: bugsy



Odottaja......monesko lapsi.........la


Aikuinen Nainen H(45).....1...................?
Hiba (40)........................8..................Elokuu 2014
Riduli (1968)...................4..................Elokuu 2014
Oliivitar (40+).....................................Elokuu 2014
Sisso (41)......................2...................30.08.14
Maria-73 (40).................1...................02.09.14 PKKS
ChocolateBox (40)..........2....................10.10.14 HUS
Saana (41).....................2...................12.10.14
Iines (40)...................... 2...................04.11.14
Tuuliannaliina (40)......... 2....................15.11.14
Esteri (40).....................1...................07.01.15
Mirkkuf





Synnyttäneet:

Pökön tyttö........3.6.13 (40+2)......poika (4050 g, 52 cm)

äitiys ja onni......6.9.13 (38+1)....tyttö (3410g, 48cm)
hupiaelämään....14.10.13 (38+5)..poika (3700g, 52cm)
tuulias................31.10.13 (39+2))..poika (3060g, 51cm)

Odottaja70.........07.11.13 (41+2)...tyttö (3100g, 50cm)
Maisa72.............16.11.13 (36+3)..tyttö (3960g, 51cm.)

Nicola73.............22.11.13 (38+1)..poika (3440g, 51cm)
Alexa.................5.12. (37+5)...poika (3660g, 51cm)

HillaKat..............05.12.13 (39+4)...tyttö (3300g, )
Sirppuliini.......15.12.13 (40+6)...poika (4260g, 53cm)
äiskä-73..........26.2.14 (41+1).....poika (4430g, 53cm.)
pikkuylläri ........28.4.14 (42+0).....tyttö
Ollakovai...?..... 6.5.14 (39+6)...poika (3750g, 52cm)
Euphonia (42)......18.5.14.....tyttö
Julianna...... 29.5.14 poika (3800g, 51cm)
Athenais (42).............9.7.14 (38+1) Tyttö (3465g, 51cm)




Kadonneet:
Joulu13 (40)...................2.................13.12.13
mamuska7 (40)..............6...................27.12.13
Milla-Sofia (41)...............7...................04.01.14
TR (44)..........................4..................08.03.14 K-HKS
JohannaT (39).................1..................18.03.14
Talvi-74 (39)...................4.................24.3.14
memmu05 (40)...............1..................03.04.14
Krish73 (40)...................1..................27.6.14




 
Viimeksi muokattu:
Oliivitar kiitokset tervetulotoivotuksista, minä vakaasti aion vielä tänne saapua :LOL:

Minä tein myös surutyötä viimeisimmän lapsen kanssa, joka nyt 1v 4kk. On se vain äärimmäisen haikeaa ajatella, että tämä vaihe elämässä loppuu joskus. Vielä nyt on kädet täynnä töitä, vaikka joskus tuntuu että helpommallakin olisi voinut päästä, niin silti tämä on sitä mikä on minun elämääni.

Olen päättänyt, että haluaisin niin sydämeni kyllyydestä nauttia vielä kerran raskaudesta, ja jokaisen hetken painaa mieleen ja muistiin, ne joskus raskaammatkin hetket, siis fyysisesti, en tietenkään tarkoita näitä muita murheita, joita lapsen terveyteen liittyy ja raskauden jatkumiseen millään tavalla. Kunhan saisi nauttia ihanasta vatsasta ja omalla kohdallani aina seesteisestä raskausajasta, joka ei kaikille ole aina mahdollista.

Mutta jospa me vielä samoilla palstoilla ehditään olemaan, kuka tietää...

t: bugsy
 
  • Tykkää
Reactions: oliivitar
Hei kaikki pitkästä aikaa!

Meille syntyi ihana pieni tyttö 9.7., rv 38+1. Strategiset mitat 3465 g ja 51 cm. Synnytys oli helppo ja nopea, kesto kokonaisuudessaan alle neljä tuntia. Nyt sitten nautitaan kesästä vauvan kanssa, elämä tuntuu niin hyvältä.

Paljon onnea uusille odottajille ja ihanaa odotusta teille jokaiselle!

Athenais ja tyttö 11 päivää
 
Athenais lämpimät onnittelut pienestä tytöstä :)

Täällä kesäloman viimeistä viikkoa vietellään ja ensi viikolla alkaa äippäloma.

Täällä voidaan ihan hyvin, pari kertaa pidemmän liikunta suorituksen jälkeen oli vähäistä ruskehtavaa tuhruvuotoa ja pääsin ylimääräiselle käynnille keskusneuvolaan, (kun oma neuvola on lomalla), vauvalla kaikki hyvin. Käskivät ottaa hieman rauhallisemmin 35 viikkoon asti joka onkin kohta käsillä. Kohdun kaula on yläpäästä ehkä alkanut jo hieman pehmenemään, 2,5 vko:n kuluttua olisi vuorokauden reissu tiedossa etelä suomeen, jonne toivoisin kovasti pääseväni lähtemään, mutta katotaan miten käypi.

Vaatteita ollaan jo varattu, turvakaukalo ja babysitter, pitänee kohta puoleen käydä vielä viimeiset tärkeät hankinnat.

33+6 :)
 
Onnitteluni Athenais koko perheelle :flower:

Täällä alkaisi kesäloma tästä päivästä. Odotettu on sekin. Neljä viikkoa, joista kaksi yhdessä miehen kanssa reissussa. Pitää nyt vielä reissata kun voi :$ Saadaan reissussa shopattua vauvallekin yhtä sun toista, halvempaa siellä on selvästi.

Vatsa kasvaa ilman suurempia hässäköitä, ylihuomenna on sokerirasituskoe, mitä en suuremmin olisi kaivannut kylläkään.

Esteri 16 + 0
 
Tervehdys täältäkin!

Athenais onnittelut pienestä tytöstä :flower:

Vauvahaaveita tervetuloa!

Esteri hyvää lomaa :)

Mulla oli eilen se sokerirasitus ja pitkältä tuntui istua se pari tuntia odotustilassa. Onneksi on ohi. Tulokset sainkin jo tänään ja kaikki arvot oli ok. Tää helle alkaa totaalisesti viedä voimat, ei vaan jaksa tehdä mitään. Hieman viileämpiä ilmoja kaipailisin... Reissuun lähtöä täälläkin suunnitellaan lähipäivinä, ihan kotimaassa reissaten. Kiva kyllä vaihtaa välillä maisemaa :)

Terkuin Iines 25+3
 
Huh huh Hellettä.... täytyi välillä tulla "vilvoittelemaan" koneen ääreen =) Sanoisinko, että tukalat alkavat olemaan oltavat. Varsinkin illasta, kun asunto on pikkuhiljaa hiennyt kuumaksi asti Rannalla olemme pärskineet päivittäin, mutta uimaan en tohdi, ei tunnu mukavalta, mutta vesipyssyistä saa senkin edestä :D

Onneksi Olkoon Athenais pikku Prinsessasta :heart: Olisi niin ihana kuulla synnytystarinasi, jos vain kiireiltäsi ehdit :)

Esteri minne matka? =) Ja ihanaa Lomaa!!! Ja Iinekselle myös! Ja Onnittelut hyvistä tuloksista. Meikällä meni ensimmäinen rasitusarvo rimaa hipoen ja lääkäri puheli toisesta sokerirasituksesta, mutta eipä tuota enää taida olla. Ensi viikolla onkin aika äitiyspolille kokokontrolliin. Ihanaa nähdä vaava :heart:

Oliivitar 36+2
 
Oliivitar Amerikkaan on matka pariksi viikkoa.

Mulla oli eilen sokerirasitus. Koralle meni ekat kahdet arvot, viimeinen oli ok, mutta eipä se paljoa auta. Raskausdiabeteshan se siellä. Ensi viikolla sitten kuulee meneekö insuliiniksi vai pelkäksi ruokavalioksi.

Esteri 16 + 3
 
Tervehdys taas täältäkin.
Olipa muuten viime päivityksessä paljon tapluja, huh huh, kun kännykällä kirjoittelee..
Athenais, onnea ja vauvantuoksuisia päiviä sinne <3
Esterille ihanaa lomaa. Jenkilät on meidän perheen kestosuosikki :) Minne päin menette?
Loma kun on, jää netti vähemmälle. Lukenut olen vähän väliä kyllä kuulumiset mutta kirjoittelu jäänyt vähemmälle.
Täällä on nautittu lomasta ja raskaudesta. Esikon kanssa kun energia meni pelkäämisen puolelle, niin tää on ollut uusi ja aivan ihana kokemus <3
Pienet kolotukset, suonenvedot ja muut ei ole paljoo haitanneet. Kuumuudenkin kanssa pärjätty kivasti.
Masu on todella kasvanut mutta näyttää ihan hauskalta kun on nahka saanut väriä pintaan :)
Liikkeet tuntuu ja näkyy todella selvästi. On vilkas kaveri masussa :) Kiloja edelleen +6-7 lähdöstä.
Vaunut haettiin tänään, ekat vaatteet (kokoa 56-62) hankittu (en ottanut äitiyspakkausta).
Huone vielä puolivalmis mutta onhan tässä aikaa.
Netistä tilasin ihanan kattoon ripustettavan kiikun tulevaisuuteen. Oli niin hurjan söpö että oli pakko ostaa vaikka käyttöön tulee varmaan vasta vuoden päästä.
Yritän hiljailla vauhtia hankintojen suhteen kun esikolla oli kaikkea ja liikaa, puolet tarvikkeista ja vaatteista jäi käyttämättä.
Tässä vielä muutamat hellemasukuvat kuluvalta viikolta :)



Ihanaa ja aurinkoista kesän jatkoa ja kuullaan taas :)
ChocolateBox ja Hippunen 29+2
 
ChocolateBox Siis aivan mieletön masu :heart: Aivan täydellinen, tosiaan hellemasu :) En voi olla vertaamatta tämän hetkiseen omaani, kun vauvaa löytyy ristiselästä takaa, häpyluun päältä edestä ja kylkiluiden valistä päätä :D Mä olen niin täyttynyt vaavasta, että kolotukset ovat tervetullut vaiva, jotta kummusta luopuminen on helpompaa... nim.merkillä synnytyksestä viittaavia oireita etsiessä :saint:

Esteri voin vain kuvitella Ameriikan vauvantarvikeliikkeet :p Joitain ihania pieniä juttuja sieltä toisinaan postipojan matkassa tulee :) Itse olen noudattanut jonkinsortin "rd ruokavaliota" Sokerit minimiin, ainakin karkin, jäätelön ja limukan kohdalla ja kouratuntumalla pääaterioilla en ylitä 60g hiilihydraattimäärää. Kerroppa sitten minkälaiset suositukset saat.

Oliivitar 36+4
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Heti alkuun Isot Onnittelut Athenaisille :heart:!
Täällä vaivat valitettavasti jatkuvat ja kovasti jo odotan, josko vauva vaikka tulisi vähän etuajassa.. Selän iskias on vaivaillut alkuraskaudesta alkaen, samoin reiluksi. Lisäksi nyt hamppareita 90 luokkaa joten olo välillä aika hutera.

Viime yö meni valvoessa, kun selkä tuntui vaivaavan entistä pahemmin ja tämän päivän selkää särkenyt ja poltellut aika kovasti, ehkä hieman menkkamaisesti. Päivällä lirahti myös yhtäkkiä alushousuun jotain(?) kirkasta, n.1dl? Tosin kun menin tarkistamaan wc-pöntölle, niin samalla tuli myös pissihätä... Onko teillä kokemusta voiko tuollainen olla lapsivettä ja voiko sitä tulla noin vain vai joko mulla tulee pissit varoittamatta housuun?!

Pikku tyyppi on istunut rv 26 alkaen ja tietty minua kovasti jännittää jos tässä oiskin kyse synnytyksen lähestymisestä, kas kun en perätilassa aio synnyttää ja synnytyssairaalaan on tunnin ajomatka...

Sen mitä lueskelin teidän muiden kirjoituksia, niin useimmilla raskaus näyttää sujuneen hyvin :)!
Maria-73 miten sinulla sujunut? Onko ollut vaivoja? Meillähän on la ihan lähekkäin :)!
Esteri, ihanaa kun pääset reissuun. Jenkit on myös meidän perheen kestoreissukohde ja kovasti jo haaveilen vuoden vaihteen matkasta Floridaan :)..

Oletteko te hankkineet jo paljon tavaroita vauvalle? Minä havahduin tässä pari päivää sitten siihen, että lähes kaikkea puuttuu ja en oikein edes muista mitä kaikkea tarttis!! Nyt sitten paniikissa olen selaillut nettiä ja koettanut listata tarvittavia juttuja.

AI niin, onko muilla vaivannut matalat verenpaineet? Mulla nuo paineet olleet kotosalla 95/63 luokkaa ja mainitsin siitä neuvolassakin mutta ei siihen otettu sen kummemmin kantaa..?

Hauskaa kesän jatkoa kaikille ja hyviä vointeja!
 
Sisso kiitos kysymästä, ihan hyvin meillä on mennyt, ei ole ollut muuta vaivaa kuin nyt kolmesti muutaman viikon aikana vähän ruskehtavaa vuotoa ja se on tullut aina liikunnan tai jonkun työn jälkeen. Helteet alkaa vähän rassaamaan, tuntuu ettei oikein mitään jaksa tehdä.

Oikei paljon tsemppiä sulle loppu odotukseen :hug:

Minua vähän synnytys jo jännittää...
 

Yhteistyössä