40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Mä aion nyt tulla takaisin!! Ettäs tiedätte.

WP 20140730 004

Haaleahan se vielä on, dpo12. Eli eihän noi menkatkaan vielä ole myöhässä.

Täähän olis sitten kolmas raskaus tänä vuonna, joten periks en anna ja nyt en poistu täältä palstalta ennen kuin huhtikuussa, nyytti kainalossa!!

Meni vähän tiukille. Esikoinen täyttää huhtikuussa, 18. päivä 3v. Tämän uuden laskettu aika tulee olemaan 8-10 päivää ennen sitä. Huh!! Muuten olis käynyt katastrofaalisesti äitiyspäivärahojen kanssa. Tosin, aion mä nyt syksyllä alkaa vähän tehdä töitä/keikkailla, mutta eipähän tarvii tuota stressata!

Ja tuolla on niin hulvattomat jutut +40 haaveilijoissa, että sieltä pitää käydä kiskomassa porukkaa mukaan tänne!! :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kampsu ja oliivitar
Vauvahaaveita pahoittelut menetyksestä.

Tyydelille onnittelut plussasta.

Itsellä oli tänään ensimmäinen neuvolalääkäri. Kaikki vaikuttaa oikein hyvältä. Sokereista tulee sitten matkan jälkeen äpolilta kutsu seurantaan. Ei tuo lääkäri siitä sokeristakaan huolissaan ollut. Paastoarvo pikkasen koholla, muuten hyvät

Nyt voikin alkaa oikeasti valmistautua matkaan, lauantaina lähtö ja siis New Yorkiin. Mies on sieltä kotoisin. Viimeinen sauma siis sukuloida ja sellaista kun vauvan kanssa ei varmaan aikoihin sinne päästä.

Esteri 17 tasan
 
  • Tykkää
Reactions: Kampsu
Vauvahaaveita, pahoittelut menetyksestä :(
Tyydelille onnittelut plussasta :)

Oi ihanaa Esteri, nautihan reissusta. Jos Jenkkilä on meidän perheen kestosuosikki maa on Nyki ihan lemppari unelma kaupunki, voisin muuttaa sinne jos mahdollista :)
Ja mitä reissaamiseen tulee vauvan kanssa, oli meidän esikko ekan kerran Nykissä 6kk.
Nytkin olisi ajatuksissa lähtee miehen isyysloman ajaksi kenkkilään joskus tammi-maalis akselilla :)
Täällä oli eileen eka tukala pvä helteen takia. Vähän kun yrittää tehdä jotain, masu menee ihan kovaksi. Ja eilen illalla jo ihan rupes jomottelemaan, selkä ja jalat myös :(
Nyt sais vähän laskee lämpö..
 
Maria-73, kyllä jännittää täälläkin.. Oikeestaan aika kovasti!
En tiedä kumpaanko pelkään enemmän;sitä että vauva vielä istuu ja joudun sektioon vai sitä että vauva on syntynyt ja edessä on synnytys. Vielä kun näitä vaivoja on ollut näin paljon, niin alkaa pelko hiipiä miten selviin koko synnytyksestä :(..
 
Päivää taloon!

Päätin seurata tuota Tyydeliä tälle puolelle! Voi olla, että osa hulvattomista jutuista seuraa mukana...

Ikää 41v, esikoinen 2v 3kk ja plussasin eilen yk 8:n päätteeksi. Olo on vielä vähän pöllämystynyt, mutta ainakin tällä hetkellä on se tunne munaskuissa, että kaikki on hyvin.

Ensimmäinen erävoitto saavutettu, rv 4+0 ja 5. raskausviiko polkaistu käyntiin ;)

Rupean nyt tutustumaan teihin.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sisso ja oliivitar
Heippa

Vauvahaaveita: pahoittelut menetyksestä ja tsemppiä uuteen yritykseen!

Tyydeli ja Jopo, jesh! Ja tervetuloa! Mahtavaa saada uutta porukkaa tänne. Nyt vaan kaikki peukut pystyyn, että tällä kertaa menee kaikki hyvin. Tyydelille erityisesti sanon, että kolmas kerta toden sanoo, niin sanoi mullakin kahden kkmn jälkeen ennen esikoisen syntymää.

Täällä ollaan jo ihan sekaiisn viikoista, taitaapi olla rv26, ehkä. Kummallista kuinka erilainen asennoituminen tämän raskauden suhteen, esikoiseen verrattuna. Sillon tiesin päivän tarkkuudella missä mennään ja seurasin oloja jatkuvasti. Nyt tuntuu että kaikki energia hupenee esikoisen kaitsemiseen eikä oikein pysy kärryillä tämän kakkosen suhteen. Tai pysyy toki noin suurin piirtein, mutta paljon vähemmällä huomiolla mennään ja ehkä hyvä niin.

Pari päivää sitten kävin kyllä päivystyksessä tsekkaamassa vauvan olotilan, kun esikoinen, taas kerran, vahingossa muksahti sellaisella voimalla masun päälle, että oksat pois. Vatsaa jomotti tuntikausia aikalailla ja sitten kun aloin kuulostelemaan liikkeitä terveyspalvelun puhelinhoitsun neuvojen mukaan, en tietenkään tuntenut yhtäkään tuntikausiin. Lopulta olin jo ihan hermona, että mitä jos masuvauvalle kävi oikeasti huonosti tällä kertaa. Tömäyksiä on tullut lukemattomia, mutta ei kyllä näin kovaa. ONnekis kaikki oli kuitenkin hyvin ja lääkäri sanoi, että kun istukka on suoraan etuseinämässä, liikkeitä voikin olla vielä täsäskinv aiheessa tosi vaikea tuntea. Ja on iso ero verrattuna esikoiseen, joka möyri näillä viikoilla jo niin, ettei mitään epäilystä ollut onko siellä joku elossa vai ei. Istukka olikin silloin takaseinässä.

Mitenkäs te muut, joilla jo lapsia entuudestaan? Oletteko osanneet varoa tömäyksiä? Mä olen tosi huono siinä, vaikka yritän parhaani. Meillä on vaan tapana peuhata ja painia joka päivä ja välillä vaikkei peuhattaisikaan, voi vahinko silti sattua. Pari kertaa on tullut kiukku vaippaa vaihdettaessa ja potku masuun ja tällä kerralla leikittiin sängyllä ja poika putosi suoraan vatsan päälle kun tasapaino yhtäkkiä petti.

Athenaisille kovasti onnea vauvasta! Ja Esterille hyvää matkaa!

Tuulis ja pikkuinen, rv n. 26
 
Tuulis, kiitos! Mä olen tuota juuri miettinyt, että täytyy ruveta varovaiseksi esikoisen kanssa...ainakin kaikki nää "hei, mä seison sun masun päällä" -sirkustemput jätän tästä lähtien isin kanssa tehtäviksi :)

Mulla tuli tänään iltapissasta tosi vahva plussa. Valkovuotoa pukkaa enemmän kuin muistan esikosta tulleen...mielenkiintoista nähdä, minkä verran raskaudet eroaa toisistaan.
 
Huomenta!
Mä en muistanut jopo, että meidän esikoisetkin ovat noin saman ikäisiä. Meillä tyttö siis tässä elokuussa 2v4kk.

Vv on joo runsasta, mutta se on ollut tyypillistä mulle. Muuten ei uutta. Rinnat turvottaa ja olisko jo nännipiha alkanut muuttua. Superoireet puuttuu, mutta sekin on tyypillistä.
Mä vielä pihtaan digitestiä, kun tuli semmoinen hädissään hankittua. Ehkä tossa alkuviikosta vaikka dippais sen...

Voi vitsi, tää kännykällä kirjoittelu on mielenkiintoista. Pyydän jo etukäteen anteeksi mokiani.
 
Tyydeli, teidän tyttö on viikon meidän tyttöä vanhempi :) Samoissa siis mennään monessa mielessä.

Mulla kipuilee alaselkä ja vatsa on löysällä. Kovin hehkeä olo.

Testit on loppu...ehkä ostan vielä pari Pregcheckia, ehkä en. Sen verran vahva plussa tuli eilen illalla. Mutta eihän sitä rakasta harrastusta (tikkuun pissaamista) malta heti lopettaa!
 
Mun pitäis varmaan keksiä itselleni uusi harrastus. Mielellään ilmainen. Musta tuntuu, että mulla on muuten taas aivan liikaa aikaa pohtia tätä ja odottaa päivien kuluvan, päivä kerrallaan.... Ja kun ei tässä nyt tapahdu viikkoihin mitään...
Onneks sentään meillä on lomareissu tällä viikolla (pakollinen irrottautuminen netistä) ja esikoisella päiväkodin aloitus seuraavalla viikolla, niin jotain jännää uutuutta ja muutosta. Mutta jo ennen sitä ehtii monta kertaa käydä selaamassa palstoja, kuvailla mielenkiintoisia eritejuttuja ja googlettaa muita tarinoita. Pöllöä kerrassaan.
Sä olet Jopo niin nokkela, niin keksis mulle ajan vietettä, ottaen huomioon tuon pari vuotiaan.

Omassa navassa ei uutta. Pientä etomista. Mutta pahaa oloa ei ollut ensimmäisessäkään odotuksessa.
Jopo, miten sun esikoisen odotus sujui? Et tainnut silloin olla huhtikuisten ryhmässä? Se 2012 ryhmä elää edelleen facessa, juuri ja juuri.

Tyydeli ja 4+2
 
Tyydeli, rupee nypläämään pitsiä tytön kanssa :) Ehehehehehehe. Mut pelastaa töiden alkaminen ensi viikolla, en ehdi ihan koko aikaa ajatella asiaa ja voin siellä vapautuneesti oksennella muilta salaa...Oon jo asettanut itseni guugelointikieltoon :)

Esikoisen odotus sujui tosi hyvin. Olihan sitä jotain häntäluun naksumista, pahoinvointia (lähinnä etovaa oloa) viikolle 20 ja harkkasuppareita siitä lähtien, mutta ei siis oikeasti mitään erityistä.
 
Niin, olin tovin Vauva:n huhtikuisissa, mutta se ei tuntunut omalta...jotenkin oli niin keskenään eri-ikäistä porukkaa ja kun itse odotti esikoista ja joku jo kuudettaan, niin ei ollut oikein muuta yhteistä kuin laskettu aika...

Mulla on jatkuvasti vähän ällö olo. Sama juttu esukoisesta, paha olo alkoi heti. Repäisykipuja ja emätinvihlontaa on ollut myös, nekin tuttuja tunteita.
 
Mäkin olin siellä vauvan huhtikuisissa, jonkin aikaa. Mutta se oli aika tahmeaa, niin vaihdoin tänne. Keskustelu oli vilkasta. Ja jotenkin se tiedonhalu/jano oli pohjatonta ja haki vertais tukea. Nyt tää on lähinnä ajanvietettä. :)

Mullakin oli esikoisesta harjoitussuppareita, jotain rv25 lähtien. Päivittäin. Ja unettomuutta, jolloin väsymys tietty maksimaalinen. Muuten meni ihan oppikirjan mukaan. Olin pettynyt, ettei ollut mitään järkyttäviä mielialan muutoksia. Olisin halunnut olla edes vähän hirviö... :LOL: Tai saada jotain omituisia mielitekoja. Mutta söin vain vähän enemmän appelsiinejä, pikkumunkkeja ja yhden tuutin per päivä. :) Juu, tuli 18kg. Mikä kyllä lähtikin imetyksen aikana.

Mulla googletus pysyy aisoissa niin kauan, kunnes keksin jonkun omituisen oireen tai huomaan oirettomuuden tms.
Aiotko Jopo mennä varhaisultraan? Mä varmaan menen. Kertoo se kuitenkin jotain. Mua vähän harmittaa toi edellinen km, kun jo varhaisultrakaan ei ollut ihan 100% helpotus vaan jäi epävarmuustekijöitä (lääkäri sanoi, että "oli näkevinään" sykkeen rv7). Ja jäin vain odottelee np-ultraa. Alkio oli sitten kuollut varmaan aika nopsaan varhaisultran jälkeen. Kun oireetkin hävis. Niin jos olis mennyt uudestaan, aiemmin, niin olis siinä kolmisen viikkoa voinut voittaa... Mutta turha se on nyt valittaa. Ensi kerralla ehkä viisaampi.

Tyydeli ja 4+3
 
Tyydeli, mä olin yhdessä toisessa keskusteluryhmässä jo odotusaikana ja sinne jäin sitten plussattuanikin ja meille on jäänyt semmoinen 15 naisen kööri, jonka kanssa nyt ollaan suljetussa ryhmässä. Vertaistukea todella tarvitsi silloin ekassa yrityksessä ja raskaudessa eri lailla kuin nyt. Mutta kiva se on näistä asioista jorista :)

Mäkin olin varsin seesteinen ekassa raskaudessani ja ainoastaan kerran mun oli "pakko" saada etikkaista kaaliraastetta klo 20.30 pe-iltana :) Ei siinä muu auttanu kuin lähtä CM:iin...

Meinaan mennä varhaisultraan ihan kohdunulkoisen historianikin takia. Viimeksi kävin 7+0 ja se antoi kovasti uskoa tulevaan.

Varasin muuten neuvolankin jo :)
 
Mäkin sitten tilasin jo neuvolan, syyskuun alkuun. On aina vähän kiireinen toi meidän täti.

Varhaisultraa vielä mietin, todennäköisesti varaan senkin. Kun olen joka kerta käynyt. Tuskin maltan nytkään olla menemättä....

Kuvotus on kyllä nyt pahempaa, kuin missään raskaudessa aiemmin. Yök. Vaikka hyvä merkkihän se on, joskaan ei miellyttävää...

Tyydeli ja 4+4
 
Mulla on pientä öklöoloa ajoittain, muttei mitenkään pahasti. Ehtii toki vielä tästä kivasti pahentua :) Repäisykipuja ja emätinvihlontaa on yhä ja se lohduttaa, koska muuten olisin aika oireeton...mitä nyt pohkeet kramppaa.

Rinnat ei oo samalla tavalla kipeät kuin ekassa raskaudessa, mutta ehdin guugeloida (ennen guugelointikieltoa), että muillakin oli käynyt samoin.

En oo nyt lauantaisen superplussan jälkeen testannut. Testaan varmaan huomenna kun kotiudumme mökiltä. Nyt kyllä pissisin, jos olis tikku.

Mulle laskurit antaa rv 4+3, joten mennään sillä.

Siispä
Jopo rv 4+3
 
Hei kaikki. Uskaltauduin tänne Jopon vinkistä. Kiitos Jopo-73.
Mie odotan viidettä lastamme, joka siis on täysi ylläri. Ihan kierukan kanssa tulin raskaaksi lähes 42-vuotiaana. Edellisestä raskaudesta on jo yli yhdeksän vuotta, joten tämä tuntuu niin uskomattomalta että sitä ei voi sanoin kuvata. En aluksi uskonut testiä enkä edes lääkäriäkään. :) Uskottava on, viikkoja on 10+3. :heart: :heart: :heart:
 
Jee, tervetuloa mukaan, Kampsu! Mahtaa olla epätodellinen olo, kun se on sitä näin ihan yrityksen kanssa raskauduttuakin :)

Tänne ei kuulu kummia...odotan vaan, että päivät rientäisivät ja pääsisin varhaisultraan. Välillä öklöttää, uutena oireena tuli tänään jalkakrampit (varpaissa). Maha on todella turvoksissa etenkin iltaisin ja mietinkin, miten kauan tämä jää huomaamatta työpaikka. Yhdelle kollegalle kerroin ihan vaan siksi, että on joku, jolle voi käydä sanomassa aiheesta JOTAIN, jos tulee semmoinen olo. Oli liikuttavan liikuttunut puolestani :heart:

Vikan testin tein eilen, siinä testiviiva on kontrolliviivaa selvästi vahvempi, joten kai sitä raskaana yhä ollaan ja toivottavasti tuo vahva plussa tietää hyvää. Salaa toivoisin lisää selviä oireita ja tiedän, että jos niitä tulee, tulen tätä toivettani hartaasti katumaan...

Jopo rv 4+6
 
Huomenia Ihanaiset!!!!!

Tervetuloa uusille odottajille! Ihanaa, kun tämäkin pino on piristynyt!!! Pitäkää Rouvat lippu korkealla! =) Täytyy samalla pahoitella omaa laiskuuttani :ashamed: mutta tämä pino on silti ollut tärkeä monessa mielessä


Viimeisiä viedään. Vastahan sitä plussasin :heart: ja nyt etsiskelen kropastani merkkejä alkavasta synnytyksestä. Alan olemaan valmis saapumaan Äitiyden satamaan :heart: Matka alkaa olemaan tässä....

Sisso :hug: Onneksi synnytyksessä vaivat jäävät laitokselle! Ja toivon kovasti, että pikkuinen ymmärtää kääntyä oikein päin. Näin minulla :) Vauva kääntyi rv 37 raivotilaan.

Oliivitar 38+3

Uutisia maailmalta:
Halle Berry 47v
Hot mama: Halle Berryn asu paljastaa vauvamahan

Tyydeli, Jopo ja Kampsu Voisin laitella teidät vielä listoille jos haluatte :) Ja lisään tähän vielä päivitysohjeet. Sen voi tehdä kukainen aikansa ja tahtonsa mukaan


LISTAN PÄIVITYSOHJEET:

- hae edellinen lista, ja valitse viesti alaosasta LAINAA
- poista viestin alusta ja lopusta tekstit [ quote="Inia" ] ja [ /quote ] (tai kenen nimmari tuossa nyt onkaan)
- tee muutokset
- voit vaihtaa välillä kuvia!
 
Viimeksi muokattu:




Odottaja......monesko lapsi.........la


Aikuinen Nainen H(45).....1...................?
Hiba (40)........................8..................Elokuu 2014
Riduli (1968)...................4..................Elokuu 2014
Oliivitar (40+).....................................Elokuu 2014
Sisso (41)......................2...................30.08.14
Maria-73 (40).................1...................02.09.14 PKKS
ChocolateBox (40)..........2....................10.10.14 HUS
Saana (41).....................2...................12.10.14
Iines (40)...................... 2...................04.11.14
Tuuliannaliina (40)......... 2....................15.11.14
Esteri (40).....................1...................07.01.15
Jopo73 (41)...................2................Huhtikuu 2015
Mirkkuf





Synnyttäneet:

Pökön tyttö........3.6.13 (40+2)......poika (4050 g, 52 cm)

äitiys ja onni......6.9.13 (38+1)....tyttö (3410g, 48cm)
hupiaelämään....14.10.13 (38+5)..poika (3700g, 52cm)
tuulias................31.10.13 (39+2))..poika (3060g, 51cm)

Odottaja70.........07.11.13 (41+2)...tyttö (3100g, 50cm)
Maisa72.............16.11.13 (36+3)..tyttö (3960g, 51cm.)

Nicola73.............22.11.13 (38+1)..poika (3440g, 51cm)
Alexa.................5.12. (37+5)...poika (3660g, 51cm)

HillaKat..............05.12.13 (39+4)...tyttö (3300g, )
Sirppuliini.......15.12.13 (40+6)...poika (4260g, 53cm)
äiskä-73..........26.2.14 (41+1).....poika (4430g, 53cm.)
pikkuylläri ........28.4.14 (42+0).....tyttö
Ollakovai...?..... 6.5.14 (39+6)...poika (3750g, 52cm)
Euphonia (42)......18.5.14.....tyttö
Julianna...... 29.5.14 poika (3800g, 51cm)
Athenais (42).............9.7.14 (38+1) Tyttö (3465g, 51cm)




Kadonneet:
Joulu13 (40)...................2.................13.12.13
mamuska7 (40)..............6...................27.12.13
Milla-Sofia (41)...............7...................04.01.14
TR (44)..........................4..................08.03.14 K-HKS
JohannaT (39).................1..................18.03.14
Talvi-74 (39)...................4.................24.3.14
memmu05 (40)...............1..................03.04.14
Krish73 (40)...................1..................27.6.14




 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä