40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Vesipossu siellä on erillinen kakkos lisäistukka. Tämä neiti ei ole tyytynyt yhteen. Lääkäri sanoi vaan, että joskus niitä näkee ja ei haittaa kunhan on tiedossa ettei ole yllärinä synnytyksessä. Ei välttämättä ole mikään kaksosen jättämä jämä.

Tervetuloa MillaMaaria =)
 
Hei,

haluaisin myös ketjuun mukaan...

Odotan toista lasta, esikoinen on 7-vuotias ja itse olen 43-vuotias. Raskausviikkoja on kertynyt jo 26+5.

Tämä on neljäs raskauteni, toinen päättyi kolme vuotta sitten keskeytykseen sikiön 18 trisomian takia. Vuosi tuon jälkeen tutustuin tuulimunaraskauteen. Tämä raskaus oli täydellinen yllätys, olin jo sopeutunut miehen ehdottamaan/vaatimaan sterilisaatioon, hän ei vaan saanut ikinä aikaiseksi käydä lääkärissä ja tässä ollaan. Nyt on siis kromosomit ja rakenteet normaaleiksi todettu ja kaiken pitäisi olla hyvin.

Tällä erää ainoa jännitystekijä on tuo raskausdiabetes. Narahdin sokerirasituksessa 18+ viikoilla, mutta viikon kotiseurannassa arvot olivat ookoo, paastoarvo oli kylläkin aika rajoilla. Kotimittaus uusitaan viikon, parin päästä. Luin aiempia viestejä ja haluaisin kysyä Esteriltä millaisia aamuarvoja sinulla oli ennen kuin lääkitys päätettiin aloittaa?

Hyvää viikonloppua kaikille!

Helistin & Topias rv 26 + 5.
 
Kiitos toivotuksista Vesipossu :)! Mukava jos ketjuun tulee muitakin, tervetuloa helistin71.

Minulle tehtiin pari viikkoa sitten Harmony-testi (kolmet eri kromosomit tarkistettiin), koska istukkatutkimusta ei voitu tehdä sikiön huonon sijainnin takia. Lisäksi ehdin tässä välissä käymään myös ns. normaalissa np-ultrassa Kättärillä. Kaikki testitulokset olivat niin hyviä, enkä nyt edes iän puolesta pääse ilmaiseen lapsivesitutkimukseen... Olen ehkä menossa vielä lapsivesitutkimukseen, oletko helistin71 myös käynyt siinä?

Sokerirasitusta minulle ei ole edes tehty, oliko niin että se tulee jossain vaiheessa +20 viikoilla?

Mukavaa viikonloppua,

MillaMaaria & 13+3 (tai jotain sinnepäin...)
 
Kiitos MillaMaaria.

Nykyisin ei tosiaan pelkkä ikä oikeuta kromosomitutkimuksiin. Vuonna 2011 pääsin iän perusteella tutkimuksiin, tällä kertaa en :)

Koska taustalla oli tuo kromosomipoikkeavuus sain Taysista "neuvoteltua" istukkatutkimuksen. Pikkuinen oli takaseinäistukan edessä joten näyte otettiin myöhemmin lapsivedestä. Tuo näytehän on ihan kivuton vaikkakin henkisesti epämiellyttävä.

Tuo down-riski on tilastollisesti ikäiselläni muistaakseni 1:60 ja nt-ultran ja verikokeiden jälkeen luvuksi tuli 1:2400. Kyllä tuli muutamat yöunet mietittyä lähdenkö lapsivesitutkimukseen ollenkaan, mutta historian painolastin takia halusin lisävarmuutta kromomeista.

Tuo Harmony-testi on itselleni ihan uusi juttu. Mutta iän myötähän kasvaa juurikin 21 trisomian riski ja tuo testi ilmeisesti sen sulkee pois?

Juu, sokerirasitus otetaan normaalisti rv 24 alkaen. "Pääsin" tuohonkin ekassa raskaudessa olleen radin takia. Esikoisen jälkeen olen laihtunut, parantanut ruokailutapojani ja alkanut liikkua, sokerirasituksessa narahtaminen oli kova takaisku. Vaikkakin kokonaisuuden kannalta pikkujuttu :)
 
Tervehdys pitkästä aikaan.
Jossakin vaiheessa olin aktiivisesti mukana mutta ketju hiljeni ja siirryin Lokakuun odottajiin.
Välillä olen käynyt lukemassa kuulumisia :)
Olen siis viittä vaille 41 ja meillä esikko 6vee.
Nyt syntyi ihana pikkuveikka 40+4, 14.10.14 Mitoilla 3734/51. Synnytys meni lähes oppikirjamaisesti ja pikkuinen on
tyytyväinen utelias pieni ihminen <3
Onnea ja tsemppiä teille odotuksiin <3
ChocolateBox ja Hippunen 11pvä
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: oliivitar ja Kampsu
Helistin71 mulla on muut arvot ihan ok, mutta aamupaasto huitelee ihan omiaan. Ennen lääkkeitä taisi olla aika maltillisia, kertaakaan tosin ei sen alle 5,5. Pikkasen päälle 6. Ensin sain metformiinit, mutta parissa viikossa niiden teho hiipui. Nyt mies piikittää insuliinia iltaisin. Päälle kutosen arvoilla sekin ja koko ajan kovenee annokset. Tosin nythän vauva kait sitä kokoaan nopeasti saakin ja insuliinintarve kasvaaki huimasti. Ei olla vielä tasapainossa kumminkaan. Vauva on kumminkin ihan ok ja viikko sitten viimeksi ultrattiin ja ei ollut liikaa läskiä alkanut kerryttää.

Hurjasti onnea Chocolatebox :flower:

Esteri 29 + 2
 
Heipat kaikille!

Voinhan täälläkin ilmoittautua, vaikka tuolla haaveiluketjussa olenkin enemmän ollut mukana, on niin kivaa porukkaa, ettei osaa jäädä pois :LOL:

Minut joku sieltä varmaan muistaakin.

Eli olen 44v ja nyt 12+6 ollaan menossa, kotidoplerilla sain tänään sydänäänetkin kuulumaan, ihanaa jumpsutusta.

Ja nyt sitten vain odotellaan ajan kulumista, joka oikeasti kyllä lentää siivillä.

Mukavaa viikon alkua!

t: bugsy 12+6
 
  • Tykkää
Reactions: Kampsu ja oliivitar
Kivaa kun tulee vipinää tälle sivulle, en jotenkin osaa kirjoitella muualle. Ja itse ainakin toivon saavani vertaistukea nelikymppisiltä koska oman kaveripiirini lapsukaiset alkavat olemaan kaikki koululaisia...tai ainakin siltä tuntuu :)
Omakin tyttö siis aloittanut koulunsa ja toki tämä ikäero mietityttää. Tyttöni innoissaan vauvasta mutta huomaan jo nyt mustasukaisuutta kun vauvalle ostellaan kaikkea ja hän ei saa mitään...joopajoo...:D

Mä meinaan tulla hulluksi näiden liikelaskentojen vuoksi. Ed raskaudessa en muista sellaisia ohjeita edes saaneeni...ja mun tyttö oli niin pieni syntyessään sekä istukka edessä etten oikeastaan juuri koskaan tuntenut kuin pieniä hipaisuja ja välillä muljahti kun tyttö käänteli itseään.
Nyt on ihan toisenmoinen menijä mahassa...mutta paljon on hiljaakin ja sitten aina pelko hiipii mieleen. Mä en saisi ressata enkä muutenkaan paljoa muuta tehdä kuin lepäillä. Olispa hienoa jos pääsisin edes tuone 35 viikolle niin voisin huokaista. Ed tyttö siis sillä viikolla kun syntyi oli jo ihan vierihoidettavana ja kaikki meni hyvin vaikka pikkuriikkinen 2kg tyttö olikin :)
Mullakin siis historiassa keskenmeno ja myös ed raskaus oli keskenmenouhassa...joten eipä tässä omalle tärinälleen ja huolelleen mitään mahda.

Onnea jo vauvan saaneille :):flower:
Ja tsemppiä meille kaikille odottajille:heart:

KAM73 ja mahassa möyrii 31+0
(ihanaa ENÄÄ neljä viikkoa makaamista...niin hyvillä viikoilla sitten...mulla siis kohdunsuu vähän pehmennyt ja auki ja supistuksia ollut paaaaljon...mutta lepo selvästi auttanut ja olokin vähän parempi...joten suosittelen muitakin pyytämään lepolomaa, onneksi sitä herkästi saa)
 
Helistin71 Harmony testi on uusi ja sitä tehdään ainakin Femedassa Hgissä, muista en tiedä. Valitettavasti ei vaan ole vielä Kelan piirissä, joten kustannukset maksetaan itse, testi lähtee Ameriikkaan saakka, mutta vastaus tulee 1-3 viikossa. Testataan tosiaan: 13, 18 ja 21 kromosomit ja tietty sukupuolen saa tietää halutessaan samalla. Meillä hyvät tulokset, mutta menen ensi viikolla vielä lapsivesitutkimukseen. Jotenkin on vain edelleen vaikea ymmärtää tätä raskautta, mutta ehkä se vain on uskottava ja otettava vastaan mitä tulee :). Onneksi huonovointisuus on katoamassa, sen sijaan pää on aika usein kipeä, en toki tiedä onko sillä mitään tekemistä raskauden kanssa... Ulkoiluhousut kiristää, vaikka muuten ei vielä paljoakaan näy mitään, vaatekaupoille jossain vaiheessa suunnattava.

Perjantaina on toinen neuvola, onneksi siellä on kannustavaa menoa, kuten oli myös Femedassa. Aivan ihana henkilökunta! Voin lämpimästi suositella.

Mukavaa viikkoa kaikille ja kiva kun tämä ryhmä toimii aktiivisesti ja uusiakin jäseniä tulee:)

t. MillaMaaria (45 v) + 14+0
 
Voi mikä pieni ihanuus Chocolate box, oikein paljon onnea!!!!!!!!

Tervetuloa uusille (bugsykin uskaltauduit tänne, oon lueskellut tota kuumeilupalstaa vieläkin,kun siellä on enemmän keskustelua kun täällä. Kait sitä tottui siihen lueskeluun kun siellä 1,5vee pyörin).

Omaa napaa: tänään käyty rakenneuä:ssä ja siellä oli kaikki hyvin. Purskahdin sitten kotimatkalla autossa itkuun ja siitä asti tihrustellut täällä kotona. Jotenkin varmaan tuo 1,5 vee piinailu sitten purkautui. Osansa voi olla myös sillä, et kysyttiin sukupuoli. Saatiin poikalupaus. Jotenkin se tuntuu nyt niin konkreettiselta kun tietää ton sukupuolen. Viimeeks ei kysytty, mut nyt oli itsestään selvää et kysyttäis. Meillähän on siis esikoinen poika. Jos nyt ois tullut tyttölupaus, niin ois varmaan mun vaateostokset vauvalle ryöpsähtäneet käsistä. Mulla on hirvee hinku hiplailla noita pieniä vaatteita. Melkein tekis mieli jo kaivaa ne esiin tuolta kätköistä. Kaikki esikoisen vaatteet ja tavarat on säilytetty. Mut enhän mä voi niitä vielä alkaa pesemään kun ei oo ees paikkaa mihin ne laittais. Ikeaan kalusteostoksille pitäis vissiin lähtee ja se ei kyllä tapahdu ennen joulua.

Istukkakin oli siirtynyt takaseinämälle, eikä kuulemma ees oo lähelläkään kohdunsuuta. Joten se siitä etuseinämäistukasta. Potkujakin on nyt tuntunut viikon ajan ihan kunnolla, ettei voi enää erehtyä et onko ne mahavaivoja vai mitä.

Mukavaa Halloween-viikonloppua kaikille!

T:Vesipossu ja masumussu 19+3
 
Kiitti Esteri1 vastauksesta. Tsemiä tuon insuliinin kanssa. Alussa itsestäni tuntui tosi pelottavalta jos lääkitys joudutaan aloittamaan, mutta ajan myötä olen tajunnut, että yleensä sairauksiin/vaivoihin saadaan lääkettä eikä raskausajan insuliinilääkitys ole mitenkään tavatonta. Huomenna alan kuuden päivän verensokeriseurannan, sitten näkee kuinka käy.

Kam73:lle leppoisia lepopäiviä! Ei varmaan ihan vähään aikaan tule vastaavaa tilaisuutta, että saa kerrankin vain lepäillä... Mullakin esikoinen on aloittanut tänä syksynä koulun joten aika samanlaisessa tilanteessa ollaan jälkikasvun suhteen.

MillaMaarialle tsempit ensi viikon lapsivesinäytteeseen. Sain kromosomien pikatestin tuloksen kahdessa päivässä ja lopulliset tulokset parissa viikossa. Jotenkin noiden tulosten jälkeen aloin vihdoin pikkuhiljaa ymmärtää, että olen raskaana ja luottaa siihen, että kaikki menee hyvin.

Silti melkein päivittäin jään peilin eteen ihmettelemään sivuprofiilin isoa mahaa ja sitä elämän muutosta, joka nyt on tulossa. Mun mies on jotenkin enemmän sinut tämän tulokkaan kanssa. Itse en oikein vieläkään osaa nauttia raskaudesta ja tulevasta vauvasta vaan kelaan kaikkia mahdollisia asioita ihan liikaa. Kunpa aivot saisi narikkaan.

Nyt pitäisi aktivoitua vauvatarvikkeiden hankinnassa. Laiskuus osoittautui tällä kertaa onnenpotkuksi kun ei olla saatu siivottua varastoista turhaa kamaa. Meiltä löytyy sänkyä lukuunottamatta melkein kaikki tarvittava. Vaikka edellisisestä vauvasta on seitsemän vuotta, nuo alun unettomat yöt on kirkkaana mielessä. Ajattelin tällä kertaa koittaa josko kehto toisi meille hyvät yöt...

Vauvavakuutuksesta pyysin tarjouksen ja Pohjolan hinta oli 400 euron pintaan. Siis kääk. Oletteko te muut vakuttaneet syntyvä lasta?

Halloween tunnelmissa, Helistin ja Topias 27+6
 
Vesipossu eihän tuolta kuumeilupuolelta osaa jäädä pois, kun olen itsekin jo useampia vuosia siellä kuumeillut ja nyt siis kolmatta sinä aikana odotan. :LOL:
Mutta kyllähän tämä nyt jää viimeiseksi, ja slti en osaa jäädä tuolta palstalta pois, on niin mukavaa väkeä. Jossain vaiheessa täytyy se maailma kuitenkin jättää, muuten kuumeilen satavuotiaaksi saakka :LOL:

Niin se aika vain luisuu eteenpäin, tuntuu että koko ajan nopeammin ja nopeammin. Vastahan koulut alkoivat ja ensi kuussa on jo joulu. Ja sitten taas odottamaan uutta kevättä. No, onhan siihen aikaa, mutta kuitenkin.

Ei olla vielä kerrottu kuin yhdelle lapsista, joka on kovasti toivonut vielä sisarusta itselleen. Minusta ehtii tulla mummokin, joten jollain tapaa haluaa antaa nuorelle parille etusijan, vaikka tämä on itselleni varmasti muistorikkain raskaus, koska teen samalla luopumistyötä ja haluan muistaa kaiken tästä raskaudesta. Tosin täytyy tunnustaa, että menee aikoja, ettei asiaa muista, koska tosiaan olot eivät poikkea normitilasta. Sykkeitä kuitenkin kuuntelen, kunhan saisi edes pienen hiljaisen hetken siihen.

Ja täälläkin joudutaan taas omaseurantaan verensokereiden kanssa, niin on ollut jo aikaisemmissakin raskauksissa, toivottavasti menee taas ruokavaliolla.

Mutta mukavaa alkavaa viikkoa kaikille, pitänee taas rientää.
T: bugsy 13+6
 
  • Tykkää
Reactions: oliivitar
Kiitos onnitteluista, täällä vauva-arki lähtenyt kivasti käyntiin. Kohta 3vko täynnä ja pieni on niin kietonut koko perheen sormen ympärille <3
Todella perustyytyväinen peikonpoikanen <3 Itkustaa jos masua nipistää tai nälkä kurnii, muuten nukkuu tai katsastelee uteliaana ympäristöä :)
Imetys jälleen haasteellista (samoin oli esikon kanssa, joka helpotti vasta 2-3kk kohdilla).
Nyt otettiin suosiolla korvike rinnalle ja päätin että imetän sen minkä imetän ja sitten siirrytään täysin korvikkeelle. Nyt maito nousee semisti ja lisämausteena alkanut järkky tissiraivoaminen..
Kam73, meillä on esikko eskari ikänen ja jännättiin tosi kovaa suhtautumista kun ollut niin pitkään ainokainen. Me ollaan poitsu pidetty ihan kaikessa mukana, näytetty ultrakuvat, kerrottu paljon esikon odotusajasta ja nyt odotusajasta, otettu mukaan kaikkien tarvikkeiden valintaan, samoin nimen.
Ja nyt kun Vaavi on kotona saa poika hoitaa, huoltaa ja viihdyttää minkä vain itse jaksaa.
Ja ihanasti on hänen kanssa mennyt, tuon tuosta kiittelee kun äiti synnytti hänelle maailman söpöimmän pikkuveikan (sydän pakahtuu), hellii, ja suukottelee tuon tuosta <3
Tsemppiä kaikille ketjussa olijoille, tulen aina välillä kurkkimaan kuulumisia :)
 
Varovaisin mielin mukaan liittyy myös Mileena. Ikää 40v, lapsukaiset 1v3kk ja 4v3kk. Kolmannesta lapsesta on tullut kyllä haaveiltua mutta täytyy sanoa että yllätys oli melkoinen (ihana kyllä!!!) kun vain kuukausi kuopuksen imetyksen päättymisestä ja kierrossa nro 2 testi olikin jo plussaa:) Katsotaan siis mitä tuleman pitää.. Alkuraskauden ultra varattuna 19.11 joten ehkäpä siellä sitten selviääkin jo jotain..

Mukavaa odotusta teille kaikille

Mileena ja rv5+2
 
Tervetuloa mukaan Mileena =)!! Helistin71, kiitos toivotuksista, lapsivesipunktio meni hyvin. Hieman epämukavaahan se oli,mutta yllätyin ettei tuntunut kipua oikeastaan yhtään, verikoekin kyynärtaipeesta tuntuu ikävämmältä. Nyt sitten odotellaan tuloksia ainakin pari viikkoa.

Meillä on sama tilanne kuin teillä helistin71, etten oikein usko tätä vieläkään todeksi, mies on ehkä enemmän sinut asian kanssa. En ole vielä puhunut asiasta kenenkään kanssa. Ehkä olisi hyvä, saisi hieman itsellekin "henkistä tukea". Onneksi täällä ryhmässä voi avautua =). Toinen neuvolakäynti on myös takana ja nyt kuului reippaat sydänäänet, vielä ei potkuja tunnu, kuulemma pian voi alkaa kuulumaan.

Mukavia odotuspäiviä kaikille!!

Sateisin terkuin MillaMaaria & 15+3
 
Heipat kaikille!

Täällä on vähän hiljaista, mutta toivotaan, että tulisi lisää porukkaa tännekin pulisemaan.

Aika se rientää, ja pikkuhiljaa ajatukset alkavat olla enemmän ja enemmän masuasukin luona. Voi kun osaisi nauttia näiden pienten ihmisten jokaisesta hetkestä, kun he kasvavat niin nopeasti isoiksi itsenäisiksi ihmisiksi. Itsekin olen jo kolme lasta omiin koteihinsa saatellut. Kun miettii taaksepäin asiaa, niin juurihan ne pyörivät jaloissa ja välillä kävivät hermoillekin.

Kuinka totta se onkaan miten nopeasti lapset kasvavat, eikä siinä hetkessä aina jaksa arvostaa niitä hetkiä, joita ei koskaan takaisin saa. Pienet piirustukset seinillä, huulipunat levitettyinä vessan peiliin ja tuhkat levitettyinä takasta munakennoilla pitkin lattiaa, miten ne naurattavatkaan jälkeenpäin ja tuovat ikimuistoisia hetkiä.

Mutta nyt muisteloista tähän päivään, on osattava nauttia juuri tästä hetkestä ja tästä olotilasta.

Oikein mukavaa viikon alkua kaikille!

T: bugsy 15+0
 
Heippa!

Mulla alkoi äitiysloma!!! Viikon sairaloma ensin ja sitten se varsinainen. Viikkoja nyt 32 + 1.

Pieni kävi eilen lääkärissä ja ultrassa. Hyvin jakselee 1800g on neidillä kokoa. Pikkasen alkanut vatsanseutu kyllä kasvaa, joten ei ne sokerit kunnossa ole. Kahden viikon päästä uusintaan. Itsellä saikun syynä on kipeä selkä, ei jaksa istuksia mutta ei jaksa seisoskellakaan, tekee toimistotyön kovin vaikeaksi. Henkikin kulkee hankalasti, kohtu painaa keuhkoja ja yöt menee närästyksessä. No, ikäisekseni mielestäni vielä ihan ok tästä olen suoriutunut :saint: Ongelmia tuntuu nuorillakin olevan.

Mukavaa viikonlopun odotusta!

Esteri ja neiti 32 + 1
 
Moikka,
voisin liittyä mukaan. Olen 40-vuotias ja minulla on 1v 8kk ikäinen poika. Nyt odotan toista lastani, aivan alkutaipaleella tosin vielä. Viikkoja on 5+0 ja varhaisultra vasta 8.12. mieheni työmatkan takia. Miten ihmeessä pystyn odottamaan siihen asti?? Jännittää...

Ihanaa odotusta kaikille!

-Josefiina73
 
Hiphei!
Edelleen kasassa ja viikkoja 34+ alan jo rauhoittua enkä koko aikaa pelkää että lapsi lähtee syntymään :) Ihanaa. On ollut tuskaista olla kun pelottaa ja pitis olla levossa ja rentoutua, mutta jospa se tästä nyt. Tieto siitä että näillä viikoilla kaikki menee jo hyvin helpottaa kovasti.
Eipä tämä raskaus tässä iässä kovin helppoa ole varmaan kellään...siis jos vertaa parikymppisiin. Mutta tästä kuulkaa selvitään:heart: kunhan mennään päivä kerrallaan.
Voimia kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Kampsu
Heipat tutuille ja uusille!

Pikaiset kuulumiset vaan täältä, meidän ihana poikanen syntyi isänpäivän aamuna :heart:! En ole tänne paljon kerennyt raportoimaan, enkä minnekään muuallekaan, aika kiireisenä on pojat äidin ja isän (isyysvapaalla) pitäneet! Vauva syö kahden tunnin välein läpi vuorokauden ja on muutenkin tosi sylikissa, aivan ihana sellainen kyllä.

Synnytys oli karmea. Kesti vaan 4,5 tuntia, mutta 9cm asti olin yhden panadolin varassa kun epiduraali meni pieleen, siis ohi, eikä vaikuttanut mitenkään. Viime tingassa ennen ponnistusta sain spinaalin, joka onneksi turrutti ponnistuksen ajaksi. Kivut oli kyllä ennen sitä ihan megalomaaniset ja karjuin synnytyshuoneessa kurkun kipeäksi ja ilmoitin aika monta kertaa kuolevanin siihen paikkaan. No, en sitten kuollut kumminkaan:ashamed: Loppu hyvin kaikki hyvin, onneksi.

Tsemppiä kaikille odottajille!
 
  • Tykkää
Reactions: Kampsu
Piti tulla tänne katsomaan joko vanhat tutut ovat synnyttäneet ja onhan täällä ainakin yksi: Hurjasti ONNEA Tuuliannaliinalle! :heart: Ihanaa että kaikki on hyvin kivuliaasta synnytyksestä huolimatta! Nauttikaa ihanasta vauva-ajasta! Yritämme tuolta kuumeilijoiden puolelta tulla sankoin joukoin perässä. :)
 
Jospa pitkästä aikaa muutaman rivin ehtisi kirjoittaa...

Tervetuloa mukaan mileena74 ja Josefiina73

Bugsy, niin kauniisti kirjoitit lasten kasvusta ja ajan kulusta. Kunpa aina osaisikin elää hetkessä ja nauttia ihan tavallisesta arjesta.

Onnittelut Esteri1:lle äitiysloman johdosta. Nyt on tavallaan viimeinen etappi ennen h-hetkeä saavutettu.

Kam73, ihana kuulla, että pikkuinen on malttanut kasvaa noin turvallisille viikoille.

Täällä kaikki hyvin. Kai. Aamupäivällä tarkoitukseni oli siivota komeroita, ja kyykistyessäni housuihin lorahti oikein kunnolla. Ja vielä toinen lirahdus heti perään. Alkkarit kastuivat siis ihan kunnolla. Hetken asiaa pähkäilin ja vielä pienten viikkojen takia päätin soittaa synnytysvastaanottoon. Sain kätilöltä toimintaohjeet seurata tilannetta ja näyttää siltä, että pääsin säikähdyksellä. En tiedä mitä tuo lorahtanut neste oli, mutta onneksi kyse ei ollut lapsivedestä.

Verensokeria mittailin 12 päivän ajan neljä kertaa päivässä. Muutama raja-arvojen ylitys noihin mittauksiin tuli, mutta se ei johtanut jatkotoimenpiteisiin. Ruokavaliolla mennään loppuun asti. Onneksi olen päässyt sokerista tosi hyvin irti, mutta kyllä joulu nykyisellä ruokavaliolla tuntuu ankealta. Jospa edes rusinoita uskaltaisi ottaa pähkinöiden lisäkkeeksi... Toisaalta olen kyllä tyytyväinen, että tiukan ruokavalion takia painoa on tullut toukokuusta alle kaksi kiloa. Toisaalta jänskään jos painoa on tullut liian vähän... että kyllä tähän raskausaikaan jännitettävää riittää.

Hyvää alkavaa joulukuuta kaikille!

Helistin & Topias rv 32 +1
 
Moi kaikki, 28 viikko menossa ja vointini on ihan ok. Liitoskipuilua ja napakoita harjoitus supistuksia lukuunottamatta olen voinut oikein hyvin. Vilperi vatsassani pyörii ja hyörii, varsinkin öisin.
Kirppareita olen kierrellyt ja vähän jo jotain mukavaa löytänytkin. :)
Mukavaa joulun- ja vauvan odotusta teille kaikille. :heart:
 
Moikkelis! Jospa sitä taas pitkästä aikaa urkenis vaikka kirjoittamaan. Pari kertaa oon yrittänyt, mutta aina on tullu joku keskeytys ja sitten teksti on bittiavaruudessa......

Onnea kovasti Tuuliannaliina! Harmi että synnytys ei mennyt ihan putkeen. Minä satun kanssa olemaan niitä, joilla epiduraali meni pieleen eli ei mitään vaikutusta ollut. Lieneekö syy ollut siinä etten pystynyt olemaan paikallani kun piikittivät. Selvisin kuitenkin ilokaasulla ja sitten laittoivat spinaalin. Ponnistamisesta ei kuitenkaan tullu mittään, joten oksitosiini piti laittaa, jotta ois helpompi ponnistaa. Sittenhän mä en tuntenut mitään, joten helppoa oli ponnistaminen eikä ulostulosta ollut mitään tuntemusta. Saas nähdä, kuin mun käy maalis-huhtikuussa. Mitä tällä kertaa. Oma toive ois et jos vähän vähemmän menis aikaa tohon avautumiseen. Kertokaa ihmeessä ihmiset omia synnytystarinoitanne, jos jaksatte. Mua kiinnostaa.

Ittellä tällä hetkellä aika seesteistä aikaa. Ei sen ihmeempiä raskausrintamalla. Kovasti vauva potkii ja mä voin ihan hyvin. Joitain hankintoja ollaan tehty, mutta enimmät mä jätän sitten myöhemmäksi kun saan palkkaa. Nythän mä olen kotihoidon tuella. Vaikka eipä meillä paljon hankkimista ookkaan, kun kaikki on säilössä tolta esikolta.

Sokerirasitus on muutaman päivän päästä. Toivottavasti sieltä ei tuu mitään jouluylläreitä. Jos tulis ni miten kävis joulusuklaiden. Blaah! Jos nyt jotain vali-valia pitäis keksiä ni hiukan närästää, se ei oo kovin kivaa. Mut eiköhän tää olo huonone loppua kohden jokatapauksessa.

Mukavaa joulunodotusta mun ja masumussun (25+6) puolesta ja tervetuloa uudet!
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille!

Varovasti tuun kurkkailemaan tuolta 40+kuumeilijoista...
tikkuun ois uitettu kaksi punaista viivaa ja netin mukaan
nyt ois 4+1 :) katsotaan jos vaikka tänne kohta eksyn =)

Tässä ois vielä mun uitoksi tältä päivältä o- ja r-testi....
dpo 15
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kampsu

Yhteistyössä