40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Hei kaikille pitkästä akaa!

Tervetuloa äiskä-73 vaihdetaan vuoroja täällä :D

Viikkoja 37+2 urakka melkein ohi. Mikäli neiti ei tule itse ennen laskettua loppiaisena, niin käynnistävät ulos. Mulla on vähän sellainen kutina, että ei jäätäis sitä odottelemaan. Kun nyt joulusta selvittäisiin, niin voitaisiin jakautua.

Olo on kovin raskas, etova ja mitään ei oikein jaksa. Kauppaankaan ei ole kuin 200 metriä ja tuntuu maratonilta yrittää. Nukun kyllä vielä yöni vaikka närästääkin ja pitää ripata vessassa tunnin välein. Supistelee välillä aika kipeästikin ja vauvakin velloo. No, pari viikkoa korkeintaan ja tämä on tässä.

Mukavaa joulun ja vauvan odotusta!
 
  • Tykkää
Reactions: Kampsu
Kiitos kiitos Esteri :) varovasti täällä vasta kuikuilen ja varmistelen että matkalainen pysyy varmasti mukana, nyt ois 4+2 menossa täällä...
Vau sähän tosiaan oot jo ihan viimemetreillä ja vastahan sinäkin plussatestin teit :D
No jos kaikki menee hyvin täällä niin jään oottelemaan loppupuolella sinua taas tänne ;) kuinkas sinulla muuten on raskausaika mennyt? Täällä jo nuorimmainen täyttää 10kk ens.viikolla... ja hymmm se piti olla se meidän viimuinen mutta mutta täällä taas :D
Tsemppiä kovasti sinulle Esteri loppumetreille :heart: kohta on ihana käärö sylissäsi :heart:
 



Odottaja...........moneskolapsi..........Laskettuaika

Esteri1 (41)................. 1 ........................ 07.01.2015
Nuca (40)................... 4 ........................ 12.01.2015
helistin 71 .................. 2 ........................ 25.01.2015
Vesipossu (41)............ 2 ........................ 24.03.2015
Jopo73 (41)................ 2 ........................ 09.04.2014
Josefiina73 (41).......... 2 ........................ 21.07.2015
Äiskä-73 (41).............. 6 ........................ 26.08.2015
vauvatoivoinen (38).... 1 ....................... 17.09.2015





Syntyneet:

Nuca (40) ..... 29.12.2014 ..... rv 37 ... 2800g ... ?cm ... poika
 
Viimeksi muokattu:
Esteri1 (41) 1 7.1.2015

Heippa Äiskä ihan ok mennyt. Raskausdiabetes on kiusannut. Insuliinihoitoinen ja isoilla annoksilla, mutta mies on piikitelyt kiltisti. Radin takia ollut sitten kovin kovin tarkka syyni äitiyspolilla. Kahden viikon välein nyt loppupuolella lääkäri ja ultra. Ei ole isoa sokerivauvaa tulossa. Ennemminkin ongelma on ollut neitosen pieni koko. Ongelma lähinnä lääkäreille, pieniä vauvoja me oltiin miehen kanssa molemmat itsekin, että on varmastikin geneettistä. Sen verran mainiost kuulema olen jaksellut, että mies höpöttää vielä toisestakin vauvasta.... Odotetaan tämä eka nyt kumminkin ihan syntyväksikin :)

Esteri1 37+ 4
 
No juu Esteri kyllähän se niin on että saatte nyt tämän neitokaisen ensin sieltä ulos ja pääsette sen kanssa nauttimaan vauva ajasta :heart: sitten ehkä ajattelette uutta ihanaa vaavia. Kohtahan se jo teille saapuukin vaikka pieneltä vaikuttaa =)

No ompahan meitä nyt ainakin kaksi tuossa listalla killumassa :D toivottavasti saadaan paljon paljon myös lisää sinne :wave:

Täälläkään ei kyllä pitänyt tulla tuon pojan jälkeen enää vaavia mutta miehelle iski ensin kuumeilu ja sitten saikin jo minutkin kuumeilemaan =) ja tässä sitä nyt ollaan odottamassa kuudetta tirriäistä meille :heart: toivottavasti vaan pysyy matkassa mukana :kiss: vielä en ole kertonut kellekkään raskautumisesta, en edes miehelleni, meinasin jouluaattona yllättää sen digitestillä ;) , saa sit nähdä minkälainen ilme sieltä tulee kun kerkes tässä jo mainitsemaan että taitaa jo ruveta olemaan liian vanha uuteen vauvaan : / jos vaan maltan pitää suuni kiinni :$

äiskä-73 ja tirriäinen 4+4
 
Moi, kiva, että täällä on keskustelu vilkastunut! Listalle voi lisätä minut, ikä 41, toinen lapsi tulossa ja laskettu aika on 21.7.2015.
Pahoinvointia on ollut ympäri vuorokauden, nyt alkaa onneksi vähän helpottamaan. Muuten kaikki vaikuttaa olevan hyvin, varhaisultrassa näkyi juuri viikkojaan vastaava pikkuinen, jonka sydän löi hienosti! Np-ultra on 8.1., sitä odotellessa...

Tsemppiä Esterille loppumetreille ja Äiskälle hyviä vointeja alkuraskauteen!

Josefiina73
 
Viimeksi muokattu:
Hei Josefiina, lisäilin sinut listalle :) , hyvä että pahoinvointisi on hiukan helpottanut ja että varhaisultrassa kaikki hyvin, meillä näkyy olevan noin kuukausi väliä lasketuissa ajoissa joten toivottavasti juttu seuraa riittää täällä...
me vielä ihmetellään täällä miehenikanssa uuden elämän alkua =) eikä olla kellekkään kerrottu uudesta tulokkaasta, sisaruksetkin ovat autuaan tietämättömiä ainakin vielä jonkin aikaa että pikkunen varmasti jaksaa mukana matkassa :heart: hiukan on sellaista heikkoa oloa vähänkuin huimaisi ja väsyttää hirmuisesti, eipä oikeen muuta.

äiskä-73 ja tirriäinen 5+4
 
Mutkin voi lisätä listalle: Vesipossu (41) 2. /24.3.

Kiva jos Äiskä-73 jaksat ylläpitää tota listaa ja tervetuloa! Kohtahan myö saadaan ensimmäinen nimi syntyneisiin, alkaa Esterillä olemaan jännät ajat. Mikäs on vointi? Vai oletko kenties jakautunut?

Itte luulin, että pääsin pahoinvoinnista eroon, mutta iskee yhä ruoan jälkeen ja siihen mukaan on tullut väsymys. Hemppari varmaan on jatkanut laskuaan... Sokerirasituksesta tuli paastoarvoksi 5,0. Pitää kuulemma seurata ruokavaliota ja liikuntaa muistaa harrastaa. Joo, kumpaakaan en oo joulun aikaan tehnyt....

Mukavaa ensi vuotta kaikille mammoille ja masuille! T:Vesipossu ja masumussu 27+6
 
Nuca
No niin, vastoin kaikkia villeimpiäkin odotuksia poika syntyi 29.12.2014 rv 37. Vedet meni yöllä ja siitä sitten rumba alkoi. Mikään ei ole mennyt niin miten odotin...siis hyvässä ja pahassa. Myöhemmin lisää mut poika on terve 2800gr painoa, hätäsektio, ollaan vieläkin sairaalassa..
 
Onnea kovasti Nuca teille ihanasta pikku pojasta :flower: :heart:


Voikun täällä on niin kovin hiljaista :( .... olisi niin mukava jakaa ajatuksia muidenkin saman ikäisten odottajien kanssa.

Hu huu Esteri mitä kuuluu???

äiskä-73 ja tirriäinen 6+2
 
Onnea kovasti Nuca!!! Ja voimia toipumiseen, mulla eka lapsi syntyi myös hätäsektiolla.

Meinaatko Äiskä käydä varhaisultrassa? Miten voinnit? Oletteko jo kertonut muille raskaudesta?

Meillä oli tarkoitus vasta tuon 12. vkon ultran jälkeen kertoa ystäville, mutta alkaa tuo masu sen verran pyöristyä, että on jo vaikea salata...uuden vuoden illan vietossa eräs ystävä kysyi ihan suoraan, oonko raskaana...
Ja on muuten ärsyttävää, että miksi pitää perustella juomattomuutta muille! Eikö sen pitäis riittää, että sanoo ei kiitos?
 
Josefiina en ajatellut käydä varhaisultrassa meinasin kärvistellä siihen ekaan ultraan mikä nyt tulee oliko rv 12-13 jos oikein muistin, hyvin oon voinut, ei oikeestaan minkään laisia tuntemuksia nyt, emme ole vielä kertoneet kellekkään ja jännittää taas vähän nuo reaktiot ku kertoillaan...
Niin aika jännää että heti ruvetaan kyselemään jos ei juo alkoholia, no onneks ei oo tuota ongelmaa kun ollaa oltu jo muuta vuosi muutenkin juomatta ni ei kukaan enää ihmettele asiaa.

äiskä-73 ja tirriäinen 6+3
 
Moi kaikille!

Listalle voisi lisätä mun tiedot eli helistin71, 2. lapsi, ja laskettu aika 25.1.2015 eli tänään saavutin täysiaikaisen raskauden. Jee! Esikoinen syntyi viikoilla 37+5 joten olen tuudittautunut ajatukseen, että tämäkin syntyisi siihen mennessä. Nyt on kuitenkin hiipinyt mieleen, että saattaahan se olla, että tällä kertaa mennään ihan laskettuun aikaan tai ylikin. Mikä tietty olisi toisaalta hyvä, mutta kun malttamattoman aika on pitkä..

Kiva jos täällä keskustelu aktivoituisi, en ole viitsinyt itsekseni kirjoitella :)

Esterille rauhallista mieltä huomiseen. Kaikillahan meillä tuo raskauden päätös on edessä, sulla on tiedossa koska se hetki tulee :)

On muuten jännä, että tällä kertaa olen jännittänyt ja stressannut tuota synnytystä paljon enemmän kuin ekalla kertaa. Raskaus on sujunut oikeastaan paremmin kuin seitsemän vuotta sitten, mutta jostakin syystä olin ekalla kerralla levollisempi. Ja ihan oikeasti on alkanut jännittää miten sitä jaksaa yövalvomiset, olen nykyisin tosi kiukkuinen akka jos parikin yötä menee vähillä unilla. Noh, täytyy toivoa, että hormonit hoitaa.

Onnellista odotuksen jatkoa kaikille.

Helistin 37+0
 
Heippa vaan! Ei ole tullut kirjoiteltua, kun on ollut palstalla niin hiljaista.

Täällä porskutellaan eteenpäin, kasassa rv 26+4. Neuvolalääkäri pisti saikulle kun hänen mielestään kohdunsuu oli pehmennyt ja kohdunkaula lyhentynyt ja kehotti ottamaan herkästi yhteyttä äitipolille, jos supistelee...kun näin tein, oli kohdunkaulaa jäljellä 4,5 cm ja kohdunsuukin kuulemma ihan normaali uudelleensynnyttäjälle, joten se siitä huolesta...kaikki siis kaiken järjen mukaan hyvin. Jonkin verran on harjoitussuppareita päivittäin, mutta niin oli esikoisestakin.

Tänne ei kuulu mitään ihmeellistä. SF-mitta huitelee yläkäyrän yläpuolella ja multa kyseltiin jo joulukuun alussa saanko joulu- vai uuden vuoden vauvan ja LA siis vasta huhtikuun alussa :LOL: Mulla nyt on vaan tuommoinen koripallo tuossa edessä.

Lapsi on kovin liikkuvainen tapaus...kiva tietysti, ettei tarvi arvuutella, onko kaikki hyvin.

Mulla siis ikää 41 v, 2. tyttö tulossa ja LA 9.4.
 
Moi,

Uusi odottaja ilmoittautuu. Takana kaksi keskeytynyttä keskenmenoa, joten hyvin varovaisesti tulen mukaan. Yhtään lasta ei vielä ole ja kovasti ainakin yksi haluttaisiin. Yritystä takana jo 2,5 vuotta ja nyt siis kolmas raskaus.

Onnea vauvan jo saaneille!

vauvatoiveinen, 38 v, 1. lapsi ja LA 17.9.2015
 
  • Tykkää
Reactions: Kampsu
Tervetuloa vauvatoiveinen tännekkin puolelle! Kolmas kerta toden sanoo, eikös niin. Kyllä te saatte sen syysvauvan syliin.

Helistin71: Kyllä ne hormonit hoitaa, mä olen kanssa laskenut sen varaan:) Sullakin alkaa olemaan jo jännät ajat kun noin vähän on enää laskettuun aikaan.

Ittellä ei sen kummempaa, kyykistyminen toppavaatteissa alkaa olemaan välillä aika haastavaa. Mitenköhän mä sitten lopummalla pärjään ton esikoisen kanssa ulkona ja puen sitä kun omakin pukeminen on hankalaa.....

T:Vesipossu+Masumussu 29+5
 

Yhteistyössä