40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Hellou!

Pitkäästä aikaa. Aikaa menee niin nopeasti... joulun aika meni flunssassa ja lääkekuurilla, nytkin nokka tuhisee koko ajan (tosin taitaa nyt johtua tilasta, ei taudeista :)). Olen käynyt täällä lueskelemassa, mutta aina on joku olkapään takana kurkkimassa, niin en oo viittinyt kirjautua.

Masut ja viikot kasvaa itsekullakin! Mä puuskutan kuin höyryveturi, hengästyn ihan olemattomasta ja vintti pimenee kun nopeasti nousee ylös. Ihanaa-Mahtavaa! Johtuu varmaan alhaisesta verenpaineesta ja siitä, että kaikki veri tuntuu lilluvan varpaissa, vaikka tukisukkia käytänkin:eek:. Vaan on se mukavaa nuo jysäykset kylkeen ja pissarakkoon! Silittelen täällä vatsaani ja höpötän ääneen vaavelille, niin että isommat lapset katsoo välillä pitkään :D. On muuten melkoinen menijä tuo mahukas!

Joo, kai niitä vauvan vaatteita ja muita härpäkkeitä tarvis pikkuhiljaa alkaa miettiä. Mä olen pessyt ne ennen syntymää erikseen, mutta kyllä ne sitten sinne samaan pesuun on muitten vaatteiden kanssa mennyt, kun pyykkiä oikeasti on alkanut tuleen. Joten nyt vähän mietin, että onko sillä sitten kauheasti merkitystä? Kun ei nyt tunge samaan koneeseen äijien öljyisiä, paskaisia työvaatteita? Hajusteettomalla oon kanssa pessyt.

Tämmöstä arkista tänne,
Pegonia ja vaavi (viikot hukassa mulla, oisko 29. viikko menossa?)
 
Oiskos sullakin viikko 28 menossa.. mulla 27+4 nyt tarkalleen kait :) Kävin siellä polilla eilen niin vielä muistaa!

Verenpaine juu on alhaalla, mun piti vähentää verenpainelääkitystä, kun yläpaine laski reippaasti alas ja sitä mukaa syke ylös, kohtuullisen hirveä olo oli siitäkin! Nokka on tukossa ollut täällä koko ajan, vielä on flunssilta ja muilta säästynyt!

Meit on mukavan monta huhtikuussa jännäämässä! Saapa nähdä, mikä on kenenkin aika sitten! :)

Karo + bebe 27+4
 
Mä en muista et olisin erikseen pessyt koskaan millään eri aineilla vauvan vaatteita. Onko nuo normaalit bioluvilit sit jotenkin huonoja vauvalle? Huuhteluainetta en käytä. Ei meille kukaan muistaakseni ole sellaista ohjeistanut. Voihan olla etten vaan muista. Yhden ystävän neuvolassa oltiin kyllä tarkkoja ja sanottiin, ettei sinisiä vaatteita suoraan iholle vauvalle o_Oo_O.

Oli sit neuvolaa tänään ja sf mitta menee taas yläkäyrällä (33). Ei ollut varma vauvan asennosta, joten ihan hyvä että tulossa se ultra vielä myöhemmin. Sykkeet aika alhaiset 126, mikä nyt alkoi huolestuttamaan. Jotenkin tuntuu, kun ykköseen vertaa, että tää alkaa valmistautua tulemaan ihan pian. Oma vp myös vähän yläkanttiin, mikä viittaisi samaan. Ja särkylääkettä ohjeisti noihin liitoskipuihin. Ja kuulemma supisteli tutkimuksen aikana, vaikken tuntenut yhtikäs mitään.

Ä74
 
Ehkäpä se on sitten niin, kun nyt on 4 viikon välein ultrattu ja mitattu vauva ja seuraava aika on jo 3 viikon päästä, että eipä kai ne sillä kohdun mitalla tee mitään? Normaalisti on lapsivettä ja hyvin on ollut tilaa vauvalla pyöriä :)
 
Karo 74 oot oikeessa viikkojen suhteen :D, yritän jouduttaa noita viikkoja ettei tartteis niin kauaa puuskutella:p;). Meillä mittaillaan sf-mitat joka neuvola käynnillä. Ens viikolla nlalääkäri ja 28 vk:n neuvola. Lepäilkää hyvin viikonloppuna. Mä ainakin otan joka iltapäivä nokoset. On ihan pakko!
 
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
Voi miten kivoja kuulumisia teillä kaikilla :love: Ajatelkaa,muutaman viikon sisällä syntyy neljä vauvaa :love::love::love::love:

Pesuaineasiasta. Jos ken haluaa asiaan kiinnittää huomiota, googlettakaa "Allegro". Suomalainen pesuaine, 8 kg n 40 € ja suosittelen lämpimästi :cool:

Minulla vaava uinuu sylissä ja ynisee unissaan. Kultani pienoiseni :barefoot:
 
Katri, onnea poikalupauksesta! Ihana kun oot jo noin pitkällä.
Vaikkakin harmi, että joudut jäämään salkulle.
Miten se muuten menee. Olen itse ajatellut, että jäisin älomalle sen 30pv aiemmin. Nyt jos saakin salkkua sitä ennen niin onko älomalle pakko jäädä sitten se 50 pv aiemmin jos sitä salkkua on vähintään niin, että se kattaa vähintään koko sen ajan. En itse millään haluaisi jäädä yhtään aiemmin pois, koska se on lapsen kanssa kotona olemisesta. Mut eihän sille voi mitään jos tilanteet niin pakottaa.

Niittys, en olekaan tosiaan ainut noilla pitkillä päivillä höystettynä. Töistä pääsen harvoin kahdeksassa tunnissa pois ja työmatkan yhteensä kestää sen 2,5h. Vähän mietityttää, että mitenhän sitten mennään kun lapsi pitäisi saada hoitoon, että saako noin pitkiksi päiviksi edes hoitoa ja haluanko lastani edes noin pitkäksi aikaa hoitoon. Harmi vaan, kun ilman tuloja ei oikein elä. No ei ole ihan vielä tämän ajan murhe.

Komppaan saarista tuossa pesuainejutussa allegro tai hyvä pyykki on aivan samaa tavaraa ja meillä käytetään jälkimmäisen nimistä. En ikinä vaihda mihinkään muuhun. Mä en kestä yhtään jos pyykit tuoksuu millekään. Ja jos vielä sattuu olemaan kone, joka voi jättää ummehtuneen hajun jälkeensä (niinkuin meidän uusi kone), niin ei tietoa siitäkään. I'm in love. Tuota saa ainakin värisilmäliikkeistä ja pitäisi käydä uusi pönikkä ostamassakin.

Mun pitää ehtiä jossain välissä lukemaan sivuja taaksepäin,että pääsen taas asioistanne vähän paremmin kiinni. Kännykkään ei ole tullut mieliä ryhmään tulleista uusista viesteistä ja luulin että kaikki on hiljaa ja olen sitten vähän höpötellyt tuolla facebookin puolella. Nyt tulin kurkkimaan, että voiko täällä olla oikeesti näin kuollutta ja kaikkea kanssa.
Oloista. Vuodot on jatkuneet ja olleet vähän runsaammat tällä viikolla, kun menin pitkästä aikaa töihin. Onneksi on doppler. Eikä mun työ ole edes fyysistä. Raskainta mitä teen on se, että töissä tulee käveltyä vajaat pari km ja muutoin istun paljon aloillani. Työn easkaus on sitten tuolla pääkopan sisällä kun sumplii ja miettii asioita. Tää vko on ollut erityisen raskas. Yhtenä päivänä tein töissä 12h ja kun tuntui, että päässä ei enää liiku mikään, niin ajelin reilun tunnin kotiin ja syömisen jälkeen jatkoin vielä nelisen tuntia. Muut päivät olleet vähän lyhempiä ja kotiin ei ole jäänyt niin paljoa. Kaiken kukkuraksi maanantai aamuna kumartumisen jälkeen selkä otti nokkiinsa ja en meinannut päästä liikkeelle varsinkaan istumisen jälkeen (sinänsä tuttu ongelma, muttei mikään vuosittainen juttu olekaan) Oli hyvin hyvin lähellä, että pakko hakea salkkua. Mutta sinnittelin, koska oli sellaiset hommat tehtävänä, ettei niitä voi siirtää myöhemmäksi mitenkään ja jos haluan moisten ratkaisujen kanssa elää tulevat kuukaudet on parempi ollut olla itse paikan päällä nyt, niin vähemmän stressiä tulevaan ja autuaampi odotus töiden puolests... Sitä paitsi pieni liike tekee selälle hyvää, vaikkakaan tuo autossa istuminen ei. Nyt selkä onkin jo paljon paremmassa vireessä, vaikkakin edelleen joutuu miettimään miten seisaalleen pääsee ilman, että jalat romahtaa alta. Eikä tässä vielä kaikki, toissapäivänä vasen korva alkoi humisemaan. Siitä on joskus revennyt tärykalvo reunastaan lähes puoli matkaa. Se on kyllä parantunut, mutta ei niin hyvin kun pitäisi. Silti varsinaisia korvakipuja mulla ei oikeastaan koskaan ole ollut. Korvaspeliasti on sanonut, että heti jos korva tuntuu vähänkään epämääräiseltä, niin korvalääkäriin samantien, että repeäminen tapahtuu paljon herkemmin nyt ja sen kanssa on oltava tosi varovainen. No, menin eilen työterveyteen ja voi saatana mikä puoskari. Sanoi kaiken muun ihmeellisemmän lisäksi, että voit rauhassa katsella sitä kaksi vkoa kerran ei ole kipuja. Ei ottanut kuulevaan korviin pyyntönäni,että katsoo koneelta korvalääkärin lausuntoa ja että siellä on ohjeistus lähettää nimenomaan korvalääkärille, jos mulle ongelmaa tulee. Jos tämä ei ole ensi viikolla kunnossa, niin menen meidän toiselle lääkärille ja pyydän siltä lähetteen. Tuolle en enää mene. Ai niin ja tiedoksenne, että raskaana ollessa, kun nestetasapaino heittelee ja helposti turvottaa, niin on ihan normaalia, että se turvotus voi olla vain toisessa korvassa ja sen takia humisee ja turvotusta tms ei tarvi olla muutoin olemassa. Näin, vaikka siinä korvassa ei kaikki ole muutoinkaan ihan kunnossa. Mutta ei siis aiheuta tarvetta lisätutkimiselle. Periaatteessa voisin kuulemma ottaa antihistamiinia, että allergiaahan toi voi olla (mulla ei ole allergioita). Mutta kun olet raskaana, niin en kirjoita reseptiä. Mutta voit sinä silti käydä ostamassa heinixiä tai zyrteciä. What the fuck. Eikö ne nimenomaan ole antihistamiinia? Peseekö hän kätensä mahdollisista seuraamuksista sillä, ettei kirjoita reseptiä? Ei sillä, en sitä todellakaan haluakaan jos siitä pienelle voi olla vaaraa edes hitusen, mutta kyllä oli ihmeellinen juttu. Enkä tosiaan mitään lääkettä ole hakemassakaan.
Selästä kun mainitsin, että en meinaa päästä liikkeelle istuesta. Kerroin siis, että jumi on ristiselässä, niin tää vaan koitti hartioita, että onko kipeet. Sanoin ei, niin sanoi että ei voi olla ihmeellinen vaiva, kun ei enää ole kipee ja parissa päivässä pahin mennyt ohi... Öö, niin se jumi on ihan erissä paikassa. Mut tää oli sinänsä sivujuonne, kun sanoi siis että hartiat voi olla kans tuohon korvan huminaan yhteydessä.
Tuli olo, että olen ammattivalittaja ja ammattisaikuttaja, vaikka en sairaslomalla tai sielläkään ole joutunut käymään vaivojeni takia 21 työvuoteni aikana montaakaan kertaa. Enkä salkkua ollut nytkään hakemassa, vaan lähetettä sinne speliastille. Persiilleen meni.
Mut on tää mennyt kyllä ihmeellisesti. Yleensä mulla ei ole mitään ja nyt kaikennäköistä ongelmaa toisen perään. Että lue ärsyttää.
Ihme jos ei ole tyttö tulossa, kun kaikenlaista on nyt menossa. :D

Ja pahoittelut tästä omanapaisesta, pitkästä sekavasta viestistä. Sauhuaa niin päässä, ettei tosikaan.
 
Onpas täällä ollut vilkasta :) Harmillisen paljon saa kyllä lukea kommentteja, ettei terveydehuollon ammattilaisiin voi aina luottaa.
Itse kävin eilen Kätilöopistolla papa-kontrollissa (mulle tehty loop-hoito 5 vuotta sitten). Soitin Kättärille ja luin netistä monesta paikasta ettei siitä ole haittaa raskauden aikana ja ajattelin että menen nyt kun ei ole vielä nyyttiä sylissä. Vastaanotolla oli kätilön lisäksi harjoittelija joka suoritti -tai yritti suorittaa toimenpiteen. Eipä saanut tarvittavaa näkymää helposti ja niinpä makoilin tutkimuspöydällä hyvän tovin kunnes oikea kätilö tarttui toimeen...ja tuntui kyllä todella inhottavalta koko homma. Tänään on sitten ollut vatsa kipeä ja kova ja ensimmäistä kertaa koko raskauden aikana tullut rusehtavaa vuotoa :(. Kätilö kyllä varoitti, että muutama tippa verta saattaa tulla kohdunsuulta, mutta siitä ei kannata huolestua. Josko tämä nyt olisi sitä, vaikka kivuista ei mitään mainittukaan. Tämän kun olisin tiennyt niin olisin jättänyt nyt menemättä... *huokaus*.

Tipuna
 
Onpas täällä ollut vilkasta :) Harmillisen paljon saa kyllä lukea kommentteja, ettei terveydehuollon ammattilaisiin voi aina luottaa.
Itse kävin eilen Kätilöopistolla papa-kontrollissa (mulle tehty loop-hoito 5 vuotta sitten). Soitin Kättärille ja luin netistä monesta paikasta ettei siitä ole haittaa raskauden aikana ja ajattelin että menen nyt kun ei ole vielä nyyttiä sylissä. Vastaanotolla oli kätilön lisäksi harjoittelija joka suoritti -tai yritti suorittaa toimenpiteen. Eipä saanut tarvittavaa näkymää helposti ja niinpä makoilin tutkimuspöydällä hyvän tovin kunnes oikea kätilö tarttui toimeen...ja tuntui kyllä todella inhottavalta koko homma. Tänään on sitten ollut vatsa kipeä ja kova ja ensimmäistä kertaa koko raskauden aikana tullut rusehtavaa vuotoa :(. Kätilö kyllä varoitti, että muutama tippa verta saattaa tulla kohdunsuulta, mutta siitä ei kannata huolestua. Josko tämä nyt olisi sitä, vaikka kivuista ei mitään mainittukaan. Tämän kun olisin tiennyt niin olisin jättänyt nyt menemättä... *huokaus*.

Tipuna
Tipuna, multa otettiin papa rv 5( 4-kympin joukkoseulonta) ja hoitaja oli vähän kahden vaiheilla suostuuko ottamaan vaikka sanoikin että einole haittaa raskaudelle. Olin asiaa neuvolasta kysynyt voiko mennä ja sieltä sanottiin että voi ja on hyvä! Papa otettiin ja varoitti vielä tuhruvuodosta. Sitä ei tullut mutta alavatsassa oli kyllä toista päivää menkkajomotusta. Ehtisin jo miettiä että tässäkö se nyt on ja katua papaan menoa! Mutta kivut meni ohi ja raskaus jatkui. Eikös se näyte oteta siit kohdun ulkosuulta eikä sinne minnekkään syvälle edes mennä?
 
SS: Kiitos rohkaisusta ja "kiva" kuulla, että jollain muullakin on ollut kipua tuon jälkeen.
Kätilö tosiaan sanoi, ettei kohtuun asti mennä ja siksi ei raskaudesta ole haittaa. Jäi vain huonot fiilikset, kun hommassa kesti ja kesti ja lisäksi kakkosnäyte (sillä harjan tuntuisella) sattui ihan pirusti, tuntui että se harjoittelija tunki sen tikun niin syvälle kuin pystyi. Oon tosiaan käynyt 5 vuotta vuoden välein Kätilöopiston kontrollissa ja ikinä ei oo sattunut noin paljon. No, ehkä sitä on itsekin erityisen herkkänä just nyt. Kaiken kukkuraksi sitä näytettä ei edes saatu otettua kunnolla ja joudun menemään vielä synnytyksen jälkeen uudestaan :( Olin niin onnellinen kun pääsin pois pöydältä että unohdin vallan varmistaa, ettei vain tästä käynnistä tule vielä laskua perään! :mad:

Tipuna
 
Höh jopas on nyt kaikenlaista! Meillä ei otettu 40v ikäkausipapaan, kun olin raskaana. Useinhan sen papan jälkeen muutenki tuntuu ikävältä pari päivää, varsinkin jos on ollut huono näytteenottaja.

Niin tosiaan, en oo äitiyslomaa mitenkään aikaistanut vaan saikkuilen tän loppuajan ja todellakin helpottuneena. Kannattaa miettiä kyllä, että onko ne työt sen arvoisia, että vetää ittensä ihan piippuun. Meillä on kans töissä 12 h päiviä iha normisti ja rankkuus vaihtelee, fyysisesti väsyttävän pitkiä vuoroja - 3 vuorossa. Itehän oon tehnyt 2 vuoroa alkuraskaudesta lähtien, kun yövuorot ei onnistuneet tai niistä palautuminen. Mutta todella paljon ja helposti tuli heti saikkua, hiukan yllätyin, kun sitä kysyin, että vieläkö oon lääkärin mielestä työkuntoinen ja kuvailin väsymystä..3 saikkupäivää ollut, joista eilen joutui synttäreillä olemaan pirteänä, mutta toissapäivä ja tämä päivä on mennyt aivan nukkuessa :D Ja zandi varsinkin jos sitä vuotoa on niin pois ny vaan töistä! Mulla on kyllä ollut tässä raskauden aikana sama fiilis, että ihme vaivoja iskee.. Asentohuimaus oli jossain vaiheessa ensimmäisen kerran elämässä, sitten on rannekanavan ahtauma toisessa kädessä ja toisessa jännetupintulehdus, molemmat ekaa kertaa myös.. Että mitä lienee vielä! Poika sielt kai silti pitäis olla tulossa :D

Tämä on ruvennut kyllä näppärästi potkiskelemaan <3 vihdoinkin, vaikken tunnekkaan niin paljon kuin ilman etuistukkaa tuntisi.

Karo ja bebe 27+6
 
Höh jopas on nyt kaikenlaista! Meillä ei otettu 40v ikäkausipapaan, kun olin raskaana. Useinhan sen papan jälkeen muutenki tuntuu ikävältä pari päivää, varsinkin jos on ollut huono näytteenottaja.

Niin tosiaan, en oo äitiyslomaa mitenkään aikaistanut vaan saikkuilen tän loppuajan ja todellakin helpottuneena. Kannattaa miettiä kyllä, että onko ne työt sen arvoisia, että vetää ittensä ihan piippuun. Meillä on kans töissä 12 h päiviä iha normisti ja rankkuus vaihtelee, fyysisesti väsyttävän pitkiä vuoroja - 3 vuorossa. Itehän oon tehnyt 2 vuoroa alkuraskaudesta lähtien, kun yövuorot ei onnistuneet tai niistä palautuminen. Mutta todella paljon ja helposti tuli heti saikkua, hiukan yllätyin, kun sitä kysyin, että vieläkö oon lääkärin mielestä työkuntoinen ja kuvailin väsymystä..3 saikkupäivää ollut, joista eilen joutui synttäreillä olemaan pirteänä, mutta toissapäivä ja tämä päivä on mennyt aivan nukkuessa :D Ja zandi varsinkin jos sitä vuotoa on niin pois ny vaan töistä! Mulla on kyllä ollut tässä raskauden aikana sama fiilis, että ihme vaivoja iskee.. Asentohuimaus oli jossain vaiheessa ensimmäisen kerran elämässä, sitten on rannekanavan ahtauma toisessa kädessä ja toisessa jännetupintulehdus, molemmat ekaa kertaa myös.. Että mitä lienee vielä! Poika sielt kai silti pitäis olla tulossa :D

Tämä on ruvennut kyllä näppärästi potkiskelemaan <3 vihdoinkin, vaikken tunnekkaan niin paljon kuin ilman etuistukkaa tuntisi.

Karo ja bebe 27+6







Täällä minä kotona vieläkin. Nuhaa ja aivastelua ollut 2 pv. kunhan ei flussaa tähän nyt pukkaisi :unsure:. Vatsa roikkuu kohta polvissa poitsu alhaalla jotakin se vielä tuolla odottelee. Uusi himo iski viili ja Rucola :whistle: .
 
Järkyttyneen päivä on kyllä jo toooodella lähellä. Toivottavasti saat flunssan karkoitettua.
Itse olen täällä selkäkipuisena pohtinut, että mitenhän synnytys tämän kivun kanssa onnistuisi. No antaisivat varmaan sellaiset tropit, että nuo säryt voisi unohtaa ja tilalle tulisi jotain ihan muuta.

Täällä oltiin tää päivä ja pari päivää päälle sairaslomalla. Tosiaan selkä vihoittelee. Tuntuu, ettei se suostu menemään ollenkaan ohi, ilman että söisin jotain lääkkeitä siihen. Ja toisena sitten noi vuodot, jotka lisääntyi töiden aloituksen jälkeen. Nyt sitten rentoillaan ja venytellään.

Ja tänään oli 2. neuvola. Oli ihana käynti, tällä kertaa oli ihana terkka ja tämän kanssa jatkuu taival eteenpäinkin. Aivan loistoyksilö. <3 Pikkuisen sydän jumputti tasaiseen tahtiin sielläkin, että toivottavasti siellä yksiössä on kaikki hyvin vaikka punaista sieltä päin sateleekin.
 
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
Harjoitussupistuksista

Aamulla heräsin kovaan harjoitussupistukseen ja vatsassa kiersi kummsti. Vein taaperon hoitoon ja isommat kouluun ja kaaduin aamuplan takaisin sänkyyn nukkumaan. herättyäni kolmen tunnin päiväunilta oli pakko mennä vessaan ripuloimaan pariksi tunniksi. Hörpin lasin vettä ja takaisin sänkyyn. Tosi ikäviä harjoitussupistuksia tuli maatessa ja etenkin kun nousin ylös. Ei varslnaisesti kivuliaita, mutta tosi ikävän tuntuisia. Iltaa kohden alkoi alavatsaa jomottaa ja nyt ollessani sängyssä maaten tuikkii tosi kipeästi alavatsaan, takapuoleen ja emättimeen. Ripuli loppui. Tälläistä ei ole aikaisemmin koskaan raskauksissa ollut. Voisikohan liittyä vain siihen ripuliin? Tekeekö tämä ikä supisteluherkemmäksi? Koko illan vatsa on kovettunut ja tuntunut painavalta.

Zenmama 23+
 
Viimeksi muokattu:
Hmm enpä osaa auttaa Zenmama, mulla herkästi on ripuloinut maha tän raskauden aikana, johtunee osittain diabeteslääkkeestä. Eilen iski pääkipu ja ilta meni sitten halatessa pyttyä, tänään kohtuu ok olo, vatsa vaan löysällä. "hehkeä keskiraskaus" on selkeästi ohi! Voi krääh on myös ikävä buranaa..

Zandi mä käyn säännöllisesti osteopaatilla ja mun onneton selkä on pysynyt kunnossa eikä ole ruvennut oireilemaan, mitä pidän pienenä ihmeenä! :) Suosittelen!

No sen sijaan molemmat ranteet on p-skana, toisessa jännetupintulehdus ja toisessa rannekanavan ahtauma.. :D Yöt nukun lastat käsissä! Toiveissa on, että molemmat vaivat katoaisi raskauden loputtua! Mutta näköjään se pitää johki koskee. Nyt on uusin vaiva lonkkakipu?? Pistävä kipu lonkassa, diagnosoin jo lonkan limapussin tulehduksen ja sillä kyljellä pitäis nukkua.

Sairausloma on kyllä tullut tarpeeseen, en ole yhtenäkään päivänä vielä ollut pirteä tai hyväkuntoinen, joko aivan naatti tai sitten huonovointinen. Jospa tää tästä lepäämällä ja pienesti jotain tekemällä!

Karo ja bebe 28+2
 
Harmi Karoliina kun noita vaivoja sullekkin näyttää ilmaantuvan, vaikka millaisia. Eikös noihin mitään parannuskeinoa löydy? Omiin vaivoihin, ne liitoskivut, otin eilen 1mg panadolin, mutta ei se sitä kipua vienyt minnekään. Löysin aamuyöstä jonkun änkyräväännös -asennon, jossa sain nukuttuakin, ja aamulla hieman parempi olo. Toki väsyttää, mutta siihen pitää tottua muutenkin.

Mulle ei noi supparit oo ollenkaan tuttuja, joten en osaa mitään niihin sanoa. Mutta mahan toiminta on milloin mitäkin. Tuntuu et voi mennä ääripäästä toiseen tosi nopeasti. Pitäs muistaa juoda tarpeeksi vettä, mutta joskus unohtuu.

Streptonäyte nyt otettiin, tuloksia voi kuulemma soitella huomenna. Liian kylmä oli autollekin tänään, ei suostunut yhteistyöhön. Ja kun piti niitä hankintoja lähteä tekemään ja kirppikselle kierteleen. Kotona nyt sit vaan.

Äiti74 ja poju 35+5
 
Voi miten kivoja kuulumisia teillä kaikilla :love: Ajatelkaa,muutaman viikon sisällä syntyy neljä vauvaa :love::love::love::love:

Pesuaineasiasta. Jos ken haluaa asiaan kiinnittää huomiota, googlettakaa "Allegro". Suomalainen pesuaine, 8 kg n 40 € ja suosittelen lämpimästi :cool:

Minulla vaava uinuu sylissä ja ynisee unissaan. Kultani pienoiseni :barefoot:
Kai niitä nyt enempi syntyy ku neljä, jos ihan maailmanlaajuisesti lasketaan. :rolleyes:. Tämä poju ei ainakaan ihan muutamaan viikkoon ole tulossa, kun ei ala yhtään laskeutumaan. Päinvastoin, ylempää on löytänyt lisää tilaa itelleen ja 100% perätilassa. :confused:. Kumpa sen oman nyytin sais pian kans syliin. Ei teillä mitään turhia itkuja oo ollut? Palautuiko kaikki vauvanhoitomuistot kun sen käärön sai syliin, vai pitikö jotain opetella uudelleen?
 
Sokerirasituksesta puhtaat paperit, arvoin 4,6 - 5,3 - 5,1. En mä mitään noista ymmärrä, mutta en olettanutkaan että on häikkää kun ei ollut esikoisestakaan mitään ongelmia.

Pyysin virtsatestinkin samalla ja otettiin sikiön rh määritys. Siinä sitten onkin ajankohtaiset kuulumiset. Maha kasvaa ja tekee tukaluutta iltaisin tai jo iltapäivien työpäiviin. Ja yöt vähän vähäunisia edelleen...
Muuten kaikki hyvin!

Tyydeli 26+3
 
Onko täälla vanhoja naikkosia pönttö pystyssä?


Mä taidan kuulua tänne ja kohta uskallan tänne tulla mutta ihan varovasti vaan. Nyt alkaa kolkuttelemaan 8 raskausviikko ja la siis syyskuun alussa. Maanantaina tosiaan lekuri totesi, että kyllä siellä jotain on. Mulla kyllä väsymys on jotain niiin järkyttävää ollut että olisi se aika ihme jos tm sillalailla oireilisi. Sitä se lekurikin meinas. Töistä kun kotiudun hakeudun suihkun kautta sänkyyn ja sieltä sitten ihan väkisin revin itseni ylös taas aamulla. Viikonloput on mennyt sohvalla torkkuen. Olen yhteiskunnalle täysin turha juuri nyt. Voivoi.

Ahdistaa kun maha on jo turvonnut. Housut kiristaa, vaikka HUOM joulun jälkeen on -2 kg. Aivan karsea pallo tuo kohtu. Piti mammavaatteita tilata.. Kauheeta kun miettii taas mitä kaikkea tarttee.. Rattaat ostin viime kierroksella kirpparilta, jos sinne asti pääsen niin toivoisin että taas hyvät käytetyt löytäisin! En millään halua maksaa useita satoja euroja yhden-kahden vuoden vehkeestä. No joo, jos sinne asti pääsee. Edelliset oli samat kuin esikoisen kanssa, se oli hassua. 10 v välissä. Sattui sopivat löytymään.. Nyt ei taida enää 17 v vanhoja hyväkuntoisia olla! Ottaisin ilmomielin vielä kerran samanlaiset.

Pesuaineesta on ollut puhetta, aina on samasssa pyykissä pesty kaikki vaatteet (kestovaipat erikseen). Ei ole mitään ihottumia allergioita tmv ollut kellään. Eiköhän nuo kaikki nykyään ole aika testattuja! Mä olen liian laiska mihinkään eripesuihin..

Ei siinä mitään, koitetaan kasvatella mahaa nyt vaan!! Tsempit kaikille loppumetriläisille!

tv woodo rv n8
 
Tervetuloa Woodoo! :) Mä jouduin tosi nopeesti vaihtamaan housut äitiysmalleihin, kun kaikki muut puristi ikävästi! No nyt maha on jo huikean kokoinen, mutta painoa on tullut vaan noin 1-2 kg.. Diabeteslääkkeet auttaa tuossa ja huikea ylipaino, joten ei sitä painoa saiskaan tulla.

Myös väsymys tuttua alkuajoilta ja näköjään loppuajaltakin sitten. Nukun tunnin pätkissä yöt, viime yönä taisi olla yksi 2 tunnin pätkä ja sit aamulla noin 7 eteenpäin saatan nukkua pitemmän pätkän. Yllättäen siis saikulla tällä hetkellä ä-lomaan saakka, aika pitkään tuota jaksoi, kun vuorotyö, mutta sitten tuli stoppi. Toivottavasti tää ei kerro sitä, että bebekin nukkuu tunnin pätkissä :love:No jos näin on niin toivottavasti myös aamu-unet toimii samanlain, sit meil ei ole hätää :p

Tyydeli hienoo, että sait puhtaat tulokset rasituskokeesta! :)

Nyt voiskin aktivoitua pesemään lastenvaunujen irtoavat osat, saatiin ostettua tuttavaperheestä vaunut edullisesti, hyvin ovat kiertäneet, meidän tuleva on 3. lapsi niissä! :) Mää oon kyl tässä kovasti miettinyt niitä kestovaippoja, mitä mieltä olette? kokemukset? Jotenkin tuntuu, että oon liian laiska niihin :O
 

Yhteistyössä