40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

[/URL]
[/URL]


Odottaja ... (ikä) ..... moneskolapsi ......... Laskettuaika

Järkyttynyt....... (45).......5........ 03.02.2016 (poika)
tikis ................... (38)...... 4 ......15.02.2016

Lumi <3 ............. (42) ..... 3 .... 19.02.2016 (poika)
bubbus.................(40).......5....
Toukka16..........(39).... 3 ... 10.04.2016
Karoliina74 ..........(40) ......1..... 11.04.2016 (poika)
Pegonia ..............(44) ..... 10 .... 12.04.2016
Niittys.................(40) ...... 3.... 13.04.2016 (poika)
Käpälätäti.........(40) .....1... 15.04.2016 (poika)
Tyydeli................(42) ...... 2... 24.04.2016 (tyttö)
Ollakovai........... (41) ...... 4..... 27.04.2016 (tyttö)

Zenmama............(40) .... 5 ...... 14.05.2016
Mileena-74...........(41) .... 3 .....20.05.2016 (poika)
SuloinenSalaisuus..(40)... 11..... 16.06.2016
Tipuna.................(41) ..... 1 ...... 21.06.2016 (poika)
Zandi..................(41) ..... 2 .......08.07.2016
Meibijees............(37).....2.........15.9.2016
o0o.....................(40).....2.....06.10.2016

Menneet la:t:
Maricken...............(44).......2......... 13.12.2015?
Joulu13 ............... (42) ..... 3 ........ 30.11.2015




Syntyneet:


Nuca ................ (40), 29.12.2014, rv 37, 2800g, poika
Esteri1 ............. (41), 08.1.2015, rv 40+1, 3380g, 50cm, tyttö
helistin71 ......... (43), 15.1.2015, rv 38+4, 3100g, 51cm, poika
Vesipossu ........ (41), 04.4.2015, rv 41+4, 4180g, 55 cm, poika
Jopo73 ............. (41), 12.4.2015, rv 40+?, 3815g, 52cm, tyttö
Kampsu ............ (42), 13.2.2015, rv 37, 2450g, 44cm, tyttö
bugsy ................(44), 17.5.2015, rv 41+6, 4870g, 53cm, poika
vauvatoiveinen .. (38), 11.9.2015, rv 39+1(sekt), 3305g, 47cm, tyttö
Helmi1234 ........ (39), 19.9.2015, rv 39+3, 4070g, 51cm, poika
tetu68.................(47), 2.11.2015, rv 39+0, 3200g, 51cm, tyttö
Flutur..................(42), 16.11.2015, rv38+1(sekt), 2710g, 46cm, tyttö
Sahramiini...........(43), 17.11.2015, rv 40+5, tyttö
Mytti....................(41), 27.11.2015, rv38+5, 3046g, 48cm,
Äiti74...................(41), 1.2.2016 rv37+3 2865 g, 48,5cm. poika


Listan päivitysohjeet: Valitse edellisen listan alaosassa "Vastaa" ja kun viestikenttä aukeaa, poista alusta ja lopusta ensimmäiset ja viimeiset [QUOTEjne.] -hakasulkeet sisältöineen.
 
Viimeksi muokattu:
Minut voisi lisätä listalle, vaikka en ihan 40:n rajapyykkiä olekaan vielä saavuttanut. Kesällä tulee 38 täyteen. Tänään 8+0, eka neuvola parin viikon viikon päästä, syke nähty varhaisultrassa pari viikkoa sitten.

Väsymys piinaa ja tunteet pinnassa, onko minusta sittenkään tähän... :oops:

Meibijees...(37)........2.......15.09.2016
 
ONNEA ONNEA Ä74!!!
Ei sitä aina tiedä, milloin se synnytys lähtee käyntiin ja millainen minivauva sieltä tulee. Mukavan kokoinen poitsu teillä kuitenkin. Äkkiä saa lihaa luidensa ympärille, vaan onhan ne pienimmätkin vaatteet aika hassun suuria näillä pikkuisilla. Itsellä syntyi esikoinen 2600g ja 46cm.

Oma napa copypastena huhtikuisista... =D
Nyt minäkin sitten heitin hanskat tiskiin töiden tiimoilta ja saikkuilen äippälomaan asti. Kohdunkaulaa oli hyvin jäljellä ja kiinni oli mutta supisteluja on töistä kotiin ajellessa siihen malliin ja myös iltapäivästä töissä, että kyllä nyt on riittävästi pistetty Suomea nousuun tältä erää. Parina päivänä vajaat puoli tuntia automatkalla maha meni kovaksi parin minuutin välein aina vajaaksi minuutiksi eikä ollut ihan kivuttomiakaan. Että kyllä oikean päätöksen tein jäädä pois töistä. Vähän enemmän pitäis vettä juoda ja luumujakin syödä niin ne varman auttais kans supisteluherkkyyteen.

Nyt mulla on sitten ehkä aikaa laittaa niitä vauvakamojakin, kun oon melkein stressannut ketjua lukiessani, kun meillä ei ole MITÄÄÄÄN laitettuna. =D Tai no okei, esikoisen kaksi kietauspaitaa ja puolipotkaria ja kevytvanupuvun pesin mutta siinä se. =D Joo ja sisko ja mummu roudasi sukulaisen varastosta pinniksen jo meille ja siellä on muovikäärössä mummun ostama patja sänkyyn. Mutta ei ole vain ehtinyt! Kait mää sen sairaalakassinkin saan sitten maaliskuussa ennen synnytystä mietittyä. Toivoa sopii. =D

Synnytys on vähän alkanut mietityttää erilaisten vaivojen vuoksi ja sainkin lääkäriltä lähetteen äitipolille juttelemaan synnytyksestä.

Tänään nautiskellaan ekasta vapaapäivästä ja huomenna käydään vielä työmaalla palauttamassa työpuhelin ja siistimässä työhuonetta ja vähän koulujuttujakin tarttee tehdä. Mutta ihana, kun on yksi stressi vähempänä.

Niittys 30+1
 
  • Tykkää
Reactions: Äiti seiskanelonen
Neuvolasta tulin ja kaikki pojalla OK. Iloisesti potki ja heilutti masua =). Eilen oli LA joten yli menee taas ja eniten tressaa tuo kun TAAS sairaalassa aika 8,2-16 ja TAAS kokoa kytätään. Diapetesta ei ole joten siellä muuten vaan kasvaa. Joka gramma tressaa nyt minua kun kauhistelevat kokoa tosiaan. :(. Kätilö saattoi viimeksi siihen Diapeteskätilön luo hakemaan sen mittarin ja tokaisi niin SUURIA vauvoja tekee tämä Äiti. Eikä Tästäkään mitään pientä vauvaa tule :(. Silloin painoarvio oli 3900 ja rapiat. Neuvola täti sanoi äsken ettei ulkoa päin kokeilulla uskoisi pojan niin suuri olevan. Ultralla tuo sairaala ne mitat mittaa vauvasta. Tiiä sitten enään mitä ja ketä tässä uskoo. o_O .
 
Loistavaa Niittys, hyvä kun jäit saikulle! Tärkeintä on nyt keskittyä omaan ja vauvan vointiin, muut tehkööt työt! :) Nyt niitä kerkee tavaroita sitten järkkäillä iha rauhassa :) Yllättävän nopeasti sai kokoon kamalan määrän kamaa, liekö tuli jo liikaa hankittua! No onneksi suurin osa käytettynä! :D Sain kaverilta tosi paljon vaatetta ja muutamalta kaverilta jotain myös. Ainoastaan sänky ja kaukalo tuli ostettua uutena ja pari vaatetta ja jotain lakanoita..

No vaippoja ja leluja sillä ei vielä ole, ehkä niitä kerkee :D Tänään taas ultraan, katotaan vaihtuuko sukupuoli ja sit vaatteetkin.. :D

Ollakovai.. otahan sinäkin varovaisemmin! :)

Mulla kans töistä tullessa varsinkin iltavuoroista tullessa meinas aina olla maha ihan kivikovana.

Meibijees, varmasti sinusta on! Nyt lepoa vaan aina, kun mahdollista! :)

Jei, tyyppi potkii jo ihan huolella, isänsäkin on saanut jo tuntea ne <3 Eilen veti jumppahetken aamulla klo 6-7.. Mä pääasiassa nukuin ton ajan, puoliso oli tunnustellut potkut :D Ehdotinkin, että voivat sit jatkossakin viettää isä-poika aamuhetken ihan keskenänsä ja mä nukun ;) hahaa..

Karo ja bebe 30+3
 
Viimeksi muokattu:
Huh, esikko lähti isänsä kanssa jäälle ja kääpiö nukkuu. Minä syön nyt suklaata (salaa). Aika rumbaa, mutta kyllä meistä on vielä tähän!

Esikko tosiaan hieman oireilee kun on ilmestynyt huomionvaatija nro 1 taloon ja hän on nyt huomionvaatija nro 2 vasta. Mutta onneksi aika pienesti. Pitäisi saada häntä enemmän mukaan hoitoon, kuten suunnittelin, mutta tässä nyt on näitä juttuja vielä. Onneksi nytkin sain kääpiön syötettyä ja hän nukahti juuri ennen kuin esikko tuli päikystä ja sain huomioitua esikkoa sitten ja hän oli siitä hyvin iloinen (oma itsensä siis). On tullut vähän liikaa annettua nyt siimaa tuon tabletin käytön kanssa, ja nyt on vaikeuksia kitkeä sitä pois, onneksi helppaa jos mies ehtii hänen kanssaan touhuta edes vähän enempi kun itse en aina ehdi.

Meidän kääpiön kanssa on pitänyt käydä verikokeessa eilen ja tänään ja ans kattoo mitä huomenna. Noiden keltaisuusarvojen nousun takia. Oli sama juttu esikolla, mutta silloin olin osastolla monta päivää, joten ne hoitui siellä. Ikävää tuo kääpiön roudaaminen kaukalossa, kun se uppoaa sinne ja on jossain ihme kyykky-hyppyasennossa fleecehaalarinsa sisällä (koko56 ja hukkuu sinne tyystin). Kiva sitten yrittää kiristellä turvavöitä. Juuri äsken lähettikin toi sen kauan kaivatun kaukalolämpöpussin.

Suurin ongelma on nyt ollut tuo imetys, kuinkas muutenkaan. Kääpiön suu on niin pikkuruinen, että ei saa rintaa kunnolla suuhun ja tiedätte varmaan mitä kipua tuollanen väärä imuote aiheuttaa. Nyt on sitten rinnanpäät auki. Mutta mahtavuutta on, että rintakumia hän juuri oppi käyttämään ja näköjään saa senkin läpi maitoa ihan riittämiin (ainakin jää tyytyväiseksi ja paino on nousussa). Ilman kumia ei tulis hommasta yhtään mitään. Nyt kuitenkin maito alkaa nousta, rinnat painaa ja pitäs päästä pumppaamaan, eikä kestä rinnanpäät sitäkään :( No tänään kontrollissa täti näytti miten käsin voi pumpata, että sitä sitten yritän harrastaa, kunhan ehdin. Tässä on kädet täynnä koko ajan, eikä kaikkea ehdi tehdä mitä haluaisi.

Mulla lähti synnytys siis käyntiin kasin aikaan sunnuntai iltana. Supistuksia tuli neljän minuutin välein, mutta ei niissä paljon ollut kipua mukana, eikä ne kestänyt kuin 20s kerrallaan. Otin panadolin ja odotin, että menee ohi, mut ei mennyt. Panadolista tunnin päästä tuli verta pönttöön sen verran rajusti, että soitin synnärille. Aloin paniikissa pakata sairaalakassia, kun mietin että perätila ja verta ja suppareita, että ei hyvää päivää. Meillä synnärillä on takaisinsoittopalvelu ja se takaisinsoitto sitten kesti ja kesti, hermot meinas mennä. Siellä se sit arpo, että jos nyt sitten tuut näytille, kun on tuo perätilan epäily.

No mies kärräs mut sinne, jätin sairaalakassin autoon, kun en sitä uskonut tarvitsevani. Sain heti melkein jonkun piikin käteen ja kas, supparit melkein hävis siinä kun makasin käyrillä. Sit oli lääkäri, joka ultras ja ylläripylläriraivotarjontahan se siellä olikin. Kanava lyhentynyt ja hieman auki (2cm?), mutta ei lapsivettä kun se jollakin testas ja kommenttina, että ehkäpä nyt jäät osastolle ja katsotaan tapahtuuko mitään edistystä yön aikana. Pääsiin osastolle ja tosiaan suppareita ei juuri ollut. Mutta sitten niitä alkoi tulla. Liikkeessä kun olin niin taas n. 4 minuutin välein, makuulla n. 10 minuutin välein ja alkoivat kestää jo sitä minuuttia kerrallaan. Ja sitte äkkiä ne alkoi pahentua kivuiltaankin. Vessassa tuli joka kerralla jonkun verran vuotoa ja uskoakseni sitä lapsivettä.

Geelipussit ei auttanut eikä kuuma suihkukaan. Vuosin verta siis koko ajan ja kaikki vaatteet ja pyyhkeet tahrin (onneks sai niitä sairaalan kamppeita). Siinä sit pyytelin jo jotain kipulääkkeitä, mutta ei voinut kuulemma antaa ennen kuin on ollut käyrillä jonkun aikaa. Ja piti odottaa, että hän sai käyrättyä jonkun toisen potilaan ensin. Käyrien jälkeen teki sisätutkimuksen ja kanava oli hävinnyt ja 3 cm auki ja sanoi, että lähetään nyt sitte saliin. Pyysin uudelleen jotain kipulääkkeitä, mutta sanoi että kyllä ne siellä salissa sitten antavat. Soitin miehelle, jonka piti sitten kuskata esikko hoitoon ennen kuin pääsi mukaan.

Salissa (klo 3) olin ensin pitkän aikaa (?) yksin ja kivut vain yltyi ja joku kävi sanomassa, että kätilö tulee kun ehtii, kaikki salit kuulemma täynnä synnyttäjiä. Kätilö tuli vihdoin ja mä jo sitten olin ihan tuskissani, hyvä että jotenkin järjissäni. Oli mulle se ilokaasu tarjoiltu, mutta ei siitä tuon taivaallista hyötyä ollut, joka supistukselle oli pakko ottaa maski pois, kun ei voinut hengittää pahimman kivun aikana. Huusin sille sitte, että auttaa nyt mua jotenkin. Mies tuli joskus puoli kolmelta paikalle. Kätilö siitä sitten lähti sitä puudutuksen antajaa hakemaan. En tiedä kauanko oli poissa, mutta tulivat ja annettiin epi, mutta samaan hengenvetoon sanoivat, että kestää vartin ennen kuin vaikuttaa. Mä en voinut hetkeekään olla paikallani kun kivut oli niin valtavat. Ja varmasti karjuin siellä kuin mikäkin villipeto. Sit olinkin jo auki, tuli ponnistusvaihe, mutta kaikelta kivulta en pystynyt ollenkaan keskittymään siihen. Mut samassa se epi alkoi vaikuttaa ja kivut melkein katosi ja sillä hetkellä saatoin keskittyä ponnistuksiin ja kätilön opastuksella 10 minuutin päästä kääpiö oli sitten jo maailmassa (n.klo4). Kokonaiskesto vähän alle 8 tuntia. Semmonen, mutta selvisin hengissä ja sain kääpiön mukaani <3
 
Huh Äiti74 lopputulos hyvä! <3 ja raskaushormonit, nyt itkettää.. :D helkutti pitää hakea nenäliina.

Ite piti näköjään korjata raskausviikkoja, kun tänään läääkäri ja hoitaja ne laski ja toivon mukaan oikein :D

Ultrassa ei vahvistusta sukupuoleen, mutta sikiön kasvu menee juuri niin kuin pitää, vaikka mamman sokerit menee miten sattuu ja edelleen virtsassa proteiinia. että hyvä ja ei hyvä!

Karo ja bebe 30+3 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mytti
Ä74, saatko laitettua siinä kaukalossa sen pehmusteen alle pyyhettä? Itse taittelin silloin aikoinaan käsipyyhkeen siihen syvimpään kohtaan, että ois muksu pikkuisen paremmassa asennossa. Mun mielestä se ei yhtään heikentänyt kaukalon turvallisuutta. Päin vastoin. Sitä pidettiin varmaan pari kuukautta ja sitten oli muksu sen verran kasvanut, että pystyi ottamaan sen pois.
 
Lastentarvikeliikkeistä saa sellaisia turvakaukalon supistajia, ei muistaakseni maksa hirveesti, ja ainakin Maxi Cosissa se on jo kaukalon mukana. Mut ihan tuo pyyhekin varmaan toimii hyvin :) Ä74, hurjilta kuulosti noi sun kivut, ai vitsi. Mä pelkään eniten ponnistusvaihetta ja sitä tunnetta, et nyt mä repeydyn kahtia tai ainakin p**se repeää, et siihen kun sais jonkun täsmäpiikin.

Täällä sokrut myös yläkantissa, voi kyllä johtua ihan flunssasta, mut pitää taas huomenna soittaa, ja kysyä, vaikka tänään nlassa kävin, mut sen käynnin jälkeen siis tuli heti kaks ylitystä sellaisilla safkoilla, jotka kroppa aiemmin sietäny ihan hyvin. Ja lääkäriinhän se pisti mut ens vkolle ronklattavaks noiden alakerran tuntemusten vuoksi. Nyt jo otti jonkun näytteen sieltä, ja totesi, että limakalvot on mallia sahara, no siltä välistä tuntuukin.

Karo, miten tuo proteiini, eikö kommentoineet?

Niittys, hienoa, et jäit saikulle, varmasti paras ratkaisu, työt ei tekemällä lopu kuiteskaan.

Järkyttynyt, no ihme on, jos kauhistelevat kokoa, eivätkä ehdota käynnistystä tms. Mulla muuten viimeksi arvioitiin vkolla 37, et olis ollut jo silloin 3800g, mut syntyi 39+6 ja "vain" 3750g, mut oli siinäkin ihan riittävä puserrus, yhtään isompaa en olis saanut ulos. Mut se kokoarvio on tosiaan vaan koko arvio, tosin suuntaa-antava.

O ja 28+1
 
Meidän kaukalossa, Britax jotain on myös tuommoinen pienennysmahdollisuus, mutta en kyllä yhtään osaa sanoa, pienentäiskö se tarpeeksi.

Proteiinin takia lisäkokeisiin - varmaankin labraan taas virtsanäytettä. Ja sitten ohjeistettiin kovasti raskausmyrkytysoireista, joita ei siis muita ole. Mulla on ollut tuota proteiinia jo 2 kk virtsassa sen +1. En saa päivällä tiristettyä virtsaa niin paljon purkkiiin, koska juoksen öisin tunnin välein vessassa? En tiiä mikä syy.. Sokerit tosiaan ei vieläkään tasapainossa, vaikka on tablettihoito + insuliinikin nyt. Mutta yritellään. Ilmeisesti nyt on ne "huonoimmat" sokeriviikot menossa, joten lääkäri sanoi, että luultavasti itse et voi tehdä mitään. Lääkitystä vaan lisäillään tarvittaessa. Nyt taas viikko seurataan ja sit lisäystä, jos tarve ja kahden viikon päästä taas uudestaan sinne.

Mulla tuota kokoa seurataan tarkasti joka kerta tietysti r-diabeteksen takia, ja ilmeisesti tarvittaessa käynnistävät.

Mua tuossa synnytyksessä just kauhistuttaa se, että jos mies ei olekaan paikalle + kätilö on jossain ihan muualla kuin mun luona ja kipulääkkeiden saanti viivästyy / estyy sen takia jne. Ja ite avuttomana jossain sängyn pohjalla kiljuu..

Hyvä Ollakovai.. että käyt lääkärissä vielä! Muista levätä!

Karo ja bebe 30+3
 
Nyt tulee valitusta: tänä aamuna iski olo, et hitto, mä jaksa enää olla raskaana. Ei saa syödä mitään, ei kärsi/voi/jaksa tehdä mitään, kun supistaa ja sattuu, ja viimeinen niitti on se, et vatsa ei toimi. Aargh, miksei jo voi olla huhtikuu. Kamala räkätauti vielä päällä, niin ei pääse lenkillekään tuulettumaan -no tää lenkkeilyn puute mut varmaan tähän mielentilaan ainakin osittain ajaakin, kroppaa pakottaa ja jumittaa, kun se on tottunut liikkeeseen.

No ehkä tää tästä, nyppii vain jatkuva tukala olo ja väsymys, kun ei ole näin vetämättömään olotilaan tottunut :(
 
Voi harmi, Ollakko vai! Koita nyt vaan lepäillä ja ottaa rennosti! Onko sun hb ok? Mulle taisi rauta selkeästi auttaa virkeyteen.

Itseä mietityttää se, että mahaa pitäisi kasvatella vielä 3kk, ja jo nyt alkaa tuntua tukalalle ja iltaisin on vaikea löytää asentoa. Muuten pahin väsymys on ohi, vaikka ei tässä mitään superenergisiä olla. Kyllä noi öiset 3-5heräämistä verottaa...

Haaveilen jääväni töistä pois, mutta perehdytys on pahasti kesken. Eikä mulla totta puhuen ole muita esteitä töihin kuin aamu-unisuus ja joka päiväinen supistelu. Noh, viikko töitä ja viikko lomaa. Sitten vielä jokunen viikko ennen äitiyslomaa.

Tyydeli 29+0! Poks!
 
:rolleyes: Vauva ryskytteli yötä myöten vähän nukkuin ja aloitti taas ryskäämisen. Ovi vissiin takalukossa kun noin kovin täytyy ryskätä. :ROFLMAO:. Huomenna TAAS koon kyttäys ultra. To neuvolassa kaikki oli OK. eli odotellaan kun muutkin menneet yli LA:n. Sairaalassa ultra oli paino arvio 4,5kg . outoa kun vaaka näytti mulle 200g nousua painossa viikossa. Vauvalle olisi tullut +600g painoa :unsure:. Tekisi mieli alkaa vesikuurille vaikka nytkin syön vain pääasiassa kasvisruokaa esim. 4 pv ollut kaalilaatikkoa jossa hippunen jauhista ja kasvissekoitus pussi. kaalitkin vesihöyryssä kypsennetty ei rasvassa mitään paistella :eek:.
 
Viimeksi muokattu:
o0o
sain 4+2 sekä 5+2 vahvasta aamunäytteestä 2-3 viikkonäyttötestillä. Se mietitytti sen verran että päätin käyttää aiemmin annetun hcg-lähetteen. Eilen dpo24, 5+4 ja hcg yli 5600 eli oikein hyvä arvo :) Ensi viikon torstaina varhaisultra ja niin toivon että tällä kertaa olisi oikean kokoinen sykkeellinen alkio siellä ja kasvaisi terveeksi lapseksi.

Tsemppiä teille pidemmällä oleville oireiden kanssa. Nyt 5+5 joten oireina vain etovaa oloa ja turvotusta.
 
Taidan hypätä tälle puolelle kirjoittelemaan. Plussasin sunnuntai-iltana ja jotenkin tuntuu, että nyt tämä voisi vaikka onnistuakin :) Pyörähdin täällä jo syksyllä, kunnes raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon n. viikolla 7. Silloin syksyllä jäi harmittamaan, etten missään vaiheessa oikein osannut nauttia raskaudesta. Nyt olen päättänyt olla onnellisesti raskaana, kunnes toisin todistetaan. Tämän alkaneen raskauden suhteen onkin ihan erilainen olo. Silloin olin alusta asti lähes varma, ettei kaikki ole hyvin.

Täällä onkin monta tuttua tuolta nelikymppisistä kuumeilijoista.

Keltsi ja toukka 4+2
 
Tervetuloa Keltsi! :) Onnea oOo hyvistä arvoista! :)

Tyydeli, eikös tuo jokapäiväinen supistelu saata pehmentää kohdunsuuta? kaulaa? mitä se ny on? Jotain semmoista kuvittelin kuulleeni täällä polilla..

Minä taidan pitää hetken liikelaskentaa, kun kaveri on ollut nukuksissa päivän kuten mammansakin..

Karo + bebe 31+0
 
Karoliina, harjoitussuppareitahan noi on ja kivuttomia, vaikka nyt alkavatkin olla melko kiusallisia. Kohdun kokokin jo sellainen, ettei voi olla reagoimatta, ku vetää tiukaksi...
Esikoisesta alkoi päivittäiset supistelut rv25, nyt alkoi rv20. On mulla nyt puolentoista viikon päästä äitiyspoli käynti, mutta en usko että mitään on kohdun suulla tapahtunut.
Olisi eri asia, jos olisivat kipeitä.

Tervetuloa Keltsi! Nyt pidetään peukkuja!
Ja hienoja uutisia o0o! :)

Tyydeli ja rv29+2
 
Tervetuloa Keltsi! :)

Kiva lukea teidän jo vähän pidemmällä olevien oloja täällä. Tuntuu vielä kaukaiselta, mutta äkkiähän nämä viikot menee. :rolleyes:

Täällä olisi viikon päästä eka neuvola, jota en niinkään odota tai jännitä. Enemmän jännittää tulevat seulonnat, jotenkin en ole antanut itselleni lupaa ajatella koko raskauttaa ennenkö saan tietää mitä nt-ulrassa ja niistä verikokeista sanotaan. Kenellekään ei olla vielä kerrottu raskaudesta, tosi matalalla profiililla mennään. Jos kaikki menisi hyvin, niin en haluaisi muutenkaan vielä pitkään aikaan kertoa töissä. Esikoisesta taisin pitää kyytiläisen salassa rv 20 asti, nyt on vähän enemmän kiloja enkä enää ihan niin kiinteä kuin kaksvitosena… Nyt tuntuu jo et varsinkin iltaisin maha on kuin ilmapallo, kohta pitää varmaan ostaa jotain mammafarkkuja. Milloin te muut olette kertoneet töissä raskaudesta?

Mua jotenkin ahistaa, kun en olekaan maailman onnellisin tällä hetkellä. Kauhea epävarmuus kaikesta tulevasta. Todella ristiriiitaiset tunteet, mut kuului kait tähän hetkeen... :unsure: Ehkä pitäisi kertoa jollekin ystävälle, et saisi vähän keskusteluapua. Tuo mies ei oikein ymmärrä minun epävarmuutta asian suhteen...

Meibijees ja rv 8+6
 
Mulla tuli raskaus esille todella aikaisin töissä, kun en kyennyt tekemään yövuoroja. Siitähän kaikki sitten arvasi, niin sama oli sanoakin ääneen. Muutenkin kerroin lähes kaikille läheisille saman tien, koska edellisen kerran keskenmenoon päätynyt oli salattu, jonka sitten kuitenkin km:n jälkeen pälätin.. Tartti sitten kuitenkin avautua :)

Äh eilinen liikelaskenta ei sitten sujunut ollenkaan, tyypin liikkeet ei tuntunut ollenkaan. No käytiin sitten oleilemassa puoltoista tuntia synnytysvastaanotossa, jossa puolen tunnin käyrä oli hieno ja ultran sekä käyrän mukaan kaveri liikkui reippaasti lähes koko ajan. Ilmeisesti vaan oli semmoisessa asennossa, että potki enempi mun istukkaa (joka etualalla), jota en sitten tunne. Hiukan meinasi hermostuttaa, mutta ihan kohtuudessa hermoilu pysyi kuitenkin.

Tänään onneksi muutamia potkuja sentäs tuntenut itekin. Kivaa, jos rupee tämmöistä kuurupiiloa leikkimään?!

Karo + piilosilla oleva bebe 31+1
 
Heippa, tulenpa tännekin kirjoittelemaan kun tuota ikää on jo se 40+. Esikoinen on matkalla ja viikkoja kasassa 10+.

Meibijees, erittäin tuttu tunne tuo epävarmuus tulevasta. Vaikka lapsi on enemmän kuin toivottu, on alun onni muuttunut jonkinlaiseksi jatkuvaksi huolestuneisuudeksi. Parille läheiselle olen avoimesti kertonut asiasta ja saanutkin hienosti tukea. En mitään lässytystä "kyllä se siitä"-tyyliin, vaan realistista pohdintaa ja keskustelua. Suurin syy epävarmuuteen varmaan on siinä, että olen näin pitkään elänyt vapaata, itsenäistä elämää ja nyt se on muuttumassa kertaheitolla, loppuiäksi. Minua ei siis niinkään huolestuta raskauden kulku tai synnytys, vaan uusi elämä äitinä. Tästä syystä täälläkin mennään toistaiseksi erittäin matalalla profiililla, päivä kerrallaan.
 
Tervetuloa Redbob! Esikoista täälläkin odotellaan. Täällä parissa vuodessa ikisinkusta on tullut vaimo, uusperheen äitipuoli ja tuleva äiti.. Yllättävän hyvin pää pysynyt mukana, ehkä olin jo valmis :) Sanotaan kuitenkin, että tällä hetkellä vaikeinta on toi keskimmäinen rooli. Mietittävin viimeisin.

Mutta kaikenlaisia tuntemuksia tähän odottamiseen liittyy, pelosta silkkaan onneen ja sitten vielä välillä pohtii, että mihin sitä oikein päänsä pisti vanhoilla päivillä! Ikääkin ja jaksamista välillä miettii ja sitä, että joku on kohta (toivottavasti) kiinni sussa noin vuoden? Toivon siis kykeneväni imettämään. Mulla on kuitenkin ollut tuo oman tilan tarve ihan hyvä aina, että saapa nähdä, ehkä tuleva oppii välillä syömään pullostakin, että pääsen karkuun? :D

Just miettinyt, että miten pääsee hammaslääkäriin, kampaajalle jne. Isovanhempia ei asu lähistöllä, yks kaveri kyllä lupaili.. Mutta miten lie aikataulut osuu :)

Karo ja Bebe 31+1
 
  • Tykkää
Reactions: Mytti ja Niittys
o0o
Mulla huolestuneisuutta lisää edellinen keskenmeno, iän tuomat riskit ja isot toiveet onnistumisesta. Esikoinen myös joutuu alle 2 vuotiaana päikkyyn, jos en pääse äitiyslomalle. En pysty olemaan työtehtävistäni yli vuotta pois putkeen ja haluaisin kakkosen onnistuessa yrittää imettää 1 v asti. Esikoisen kohdalla oli pakko siirtyä vastikkeeseen mennessäni töihin heti vanhempainvapaan loputtua.

Ehdin jo maanantaina iloitsemaan hyvästä hcg arvosta, mutta tiistaina oli monta tuntia kivuliaita supistuksia. Tein sisulla täyden työpäivän ja hoidin esikoisen töiden jälkeen. Supistukset loppuivat heti kun pääsin lepäämään ja harmitti kun en järkännyt itselleni aiemmin lepoa. Nyt ei ole taas pariin päivään ollut etovaa oloa, mutta ajoittain vatsakipuja. Kävin varmuuden vuoksi tulehduksen varalta jättämässä näytteet eilen, mutta ikäväkseni sain kuulla että tuloksen saa vasta viikon päästä! Eihän tuossa ole järkeä, jos onkin tulehdus, mikä vaatii hoitoa. Soitan vielä neuvolaan ja kyselen eikö vastausta voisi saada aiemmin.

Tsemppiä muillekin huolestuneille! Ihan jatkuvaa huolestuneisuuteni ei onneksi ole vaan hetkittäin pystyn nauttimaan raskaudesta ja mahdollisuudesta toiseen pikkuiseen :)

Tänään muuten 6+0 poks :)
Eilen uusi oire eli hajuaisti alkaa toimia paremmin. Tuntui että alkuraskaudesta se oli normaalia huonompi kunnes eilen alkoi toimia.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on menossa viides raskaus. Olen ottanut melko rennosti enkä murehtinut kovinkaan. Mutta nyt alkaa pelot nostaa päätän. Mehän oltiin marraskuussa Thaimaassa taaperon kanssa kahdestaan ja taapero sai sieltä dengue-kuumeen. Noooh, nyt mä olen satavarma, että mä olen saanut oireettoman zika-tartunnan sieltä. Kävin vaihteeksi ultrassa ja halusin että vauvan päänympärystä mitataan. Kaikki ok, mutta lääkäri sanoi ettei pienipäisyyttä voisi tässä vaiheessa vielä kunnolla havaitakaan, vasta viimeisen raskauskuukauden aikana. Että sitä nyt sitten murehdin, vaikka todennäköisyys on erittäin pieni. Mutta enpähän uskalla lähteä enää edes Dubaihin reissuun. Finnair palautti onneksi kaikki lippurahat ton zika-viruksen vuoksi.
Mun vatsa on valtava! Ja harjoitussupistukset tuntuvat tosi ikäviltä. Vatsatauti ei varsinaisesti parantanut jaksamista/oloa, että tällästä valitusta tässä nyt sitten, koittakaa kestää. Vauva myllertää masussa ja voi ilmeisen hyvin. Mun sokerit heittelee vähän miten sattuu, yöt valvon ja päivät nukun. Panttaan äitiyspakkauksen hakemidta koska haluan nähdä millainen vuoden 2016 pakkaus on. Meillehön on tulossa poika, että sikäli tuo 2015 pakkauskin olisi ihan passeli.

Zenmama 26+
 

Yhteistyössä