40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Ohos mihis ne päivät katoaa, Onnea Lumi! <3

Täällä ei ihmeitä, vatsa tuntuu kasvavan silmissä ja vielä pitäis pari kk kasvaa?! Kaveri on onneksi nyt potkiskellut säännöllisesti! Päivät menee nopeasti tavallaan, en meinaa keretä tehdä mitään, lepoasennossa menee hetket.. Toisaalta on aikas tylsääkin, kotona ollut jo kuukauden!! Pitäs kehitellä enemmän jotain, mutta kun väsyttää..Eilen sentään pääsi kävelylle, kun ei ollut niin armottoman liukasta! :)

Kiva lukea kaikkien kuulumisia ja kokemuksia!

Karo ja bebe 32+0 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi<3



Odottaja ... (ikä) ..... moneskolapsi ......... Laskettuaika


tikis ................... (38)...... 4 ......15.02.2016

Lumi <3 ............. (42) ..... 3 .... 19.02.2016 (poika)
bubbus.................(40).......5....
Toukka16..........(39).... 3 ... 10.04.2016
Karoliina74 ..........(40) ......1..... 11.04.2016 (poika)
Pegonia ..............(44) ..... 10 .... 12.04.2016
Niittys.................(40) ...... 3.... 13.04.2016 (poika)
Käpälätäti.........(40) .....1... 15.04.2016 (poika)
Tyydeli................(42) ...... 2... 24.04.2016 (tyttö)

Ollakovai........... (41) ...... 4..... 27.04.2016 (tyttö)

Zenmama............(40) .... 5 ...... 14.05.2016
Mileena-74...........(41) .... 3 .....20.05.2016 (poika)
SuloinenSalaisuus..(40)... 11..... 16.06.2016
Tipuna.................(41) ..... 1 ...... 21.06.2016 (poika)
Zandi..................(41) ..... 2 .......08.07.2016
Meibijees............(37).....2.........15.9.2016
o0o.....................(40).....2.....06.10.2016

Menneet la:t:
Maricken...............(44).......2......... 13.12.2015?
Joulu13 ............... (42) ..... 3 ........ 30.11.2015




Syntyneet:


Nuca ................ (40), 29.12.2014, rv 37, 2800g, poika
Esteri1 ............. (41), 08.1.2015, rv 40+1, 3380g, 50cm, tyttö
helistin71 ......... (43), 15.1.2015, rv 38+4, 3100g, 51cm, poika
Vesipossu ........ (41), 04.4.2015, rv 41+4, 4180g, 55 cm, poika
Jopo73 ............. (41), 12.4.2015, rv 40+?, 3815g, 52cm, tyttö
Kampsu ............ (42), 13.2.2015, rv 37, 2450g, 44cm, tyttö
bugsy ................(44), 17.5.2015, rv 41+6, 4870g, 53cm, poika
vauvatoiveinen .. (38), 11.9.2015, rv 39+1(sekt), 3305g, 47cm, tyttö
Helmi1234 ........ (39), 19.9.2015, rv 39+3, 4070g, 51cm, poika
tetu68.................(47), 2.11.2015, rv 39+0, 3200g, 51cm, tyttö
Flutur..................(42), 16.11.2015, rv38+1(sekt), 2710g, 46cm, tyttö
Sahramiini...........(43), 17.11.2015, rv 40+5, tyttö
Mytti....................(41), 27.11.2015, rv38+5, 3046g, 48cm,
Äiti74...................(41), 1.2.2016 rv37+3 2865 g, 48,5cm. poika
Järkyttynyt....... (45)...5... 14.2.2016 rv.41+3 4400g 52cm (poika)


Listan päivitysohjeet: Valitse edellisen listan alaosassa "Vastaa" ja kun viestikenttä aukeaa, poista alusta ja lopusta ensimmäiset ja viimeiset [QUOTEjne.] -hakasulkeet sisältöineen.[/QUOTE]
 



Odottaja ... (ikä) ..... moneskolapsi ......... Laskettuaika


tikis ................... (38)...... 4 ......15.02.2016

bubbus.................(40).......5....
Toukka16..........(39).... 3 ... 10.04.2016
Karoliina74 ..........(40) ......1..... 11.04.2016 (poika)
Pegonia ..............(44) ..... 10 .... 12.04.2016
Niittys.................(40) ...... 3.... 13.04.2016 (poika)
Käpälätäti.........(40) .....1... 15.04.2016 (poika)
Tyydeli................(42) ...... 2... 24.04.2016 (tyttö)

Ollakovai........... (41) ...... 4..... 27.04.2016 (tyttö)

Zenmama............(40) .... 5 ...... 14.05.2016
Mileena-74...........(41) .... 3 .....20.05.2016 (poika)
SuloinenSalaisuus..(40)... 11..... 16.06.2016
Tipuna.................(41) ..... 1 ...... 21.06.2016 (poika)
Zandi..................(41) ..... 2 .......08.07.2016
Meibijees............(37).....2.........15.9.2016
o0o.....................(40).....2.....06.10.2016




Syntyneet:


Nuca ................ (40), 29.12.2014, rv 37, 2800g, poika
Esteri1 ............. (41), 08.1.2015, rv 40+1, 3380g, 50cm, tyttö
helistin71 ......... (43), 15.1.2015, rv 38+4, 3100g, 51cm, poika
Vesipossu ........ (41), 04.4.2015, rv 41+4, 4180g, 55 cm, poika
Jopo73 ............. (41), 12.4.2015, rv 40+?, 3815g, 52cm, tyttö
Kampsu ............ (42), 13.2.2015, rv 37, 2450g, 44cm, tyttö
bugsy ................(44), 17.5.2015, rv 41+6, 4870g, 53cm, poika
vauvatoiveinen .. (38), 11.9.2015, rv 39+1(sekt), 3305g, 47cm, tyttö
Helmi1234 ........ (39), 19.9.2015, rv 39+3, 4070g, 51cm, poika
tetu68.................(47), 2.11.2015, rv 39+0, 3200g, 51cm, tyttö
Flutur..................(42), 16.11.2015, rv38+1(sekt), 2710g, 46cm, tyttö
Sahramiini...........(43), 17.11.2015, rv 40+5, tyttö
Mytti....................(41), 27.11.2015 rv38+5, 3046g, 48cm, poika
Äiti74................(42), 1.2.2016 rv37+3, 2865 g, 48,5cm, poika
Järkyttynyt....... (45), 14.2.2016 rv41+3, 4400g, 52cm, poika
Lumi <3............(41), 15.2.2016 rv39+3, 3550g, 50,5cm, poika



Listan päivitysohjeet: Valitse edellisen listan alaosassa "Vastaa" ja kun viestikenttä aukeaa, poista alusta ja lopusta ensimmäiset ja viimeiset [QUOTEjne.] -hakasulkeet sisältö
 
Viimeksi muokattu:
Meille syntyi sitten Ystävänpäivä poika RV. 41+3. :barefoot: Aloin Lauantai aamuna leipomaan leipää yms. Yht äkkiä tuli muutama napakka supistus,joten menin lepäämään kun ajattelin että seisoskelusta selkä kipeä. EI helpottanut mutta jatkoin kotihommia. Ilta 6 aikaan sitten tuli kovempi supistus ja aloin valumaan verta,Soitin synnärille jossa kehoitettiin seuramaan kotona tilannetta,Varoitin että minulla synnytys kun käynnistyy se etenee vauhdilla. No klo. 18,30 meni lapsivesi (Korkealta) ja tuli vaan lisää verta. Soitin uudelleen ja kehoitettiin suihkuun joten nappasin saunan päälle. Kas 10 min Kuluttua kun olin vielä menossa suihkuun tuli lisää vettä ja alkoi jatkuvasti supistella 5min. Väli 3 supistusta sitten väli 4min. 5xsup. Huh sitten en voinut kuin itkeä supisteli jo 3min Välein.. Mies lähti putsaamaan autoa. Miehen palattua itkin vuolaasti,etten pääse autoomme. Soitettiin synnärille ja kehoittivat tilaamaan Ambulanssin. Lanssi ajeli ohi ja etsi uutta asuntoaluetta,jossa asumme. Mies juoksi rapulle huitomaan (nuorin14v. lapsi kipasi pihalle Lanssia ohjaamaan,minä ähkin ja puhisin vuoteella jonne kontin). Meidän pihaan siis kaarsi 2 Lanssia paloauto sekä Ilmassa kieppui myös Medihelin.:D.Tästä kuulin Lanssihoitajalta kun paha supistus tuli Repesin nauramaan kuski,totesi olisipa kaikki potilaat yhtä iloisia .:ROFLMAO:. Sairaalassa olinkin auki vasta 2cm. 1. Kätilö totesi että antaa Litalgin pistoksen ja lähettää osastolle odottelemaan (noin vähän auki ja oletko tosiaan noin kipeä?? ). :O synnytyksen käynnistymistä . Sanoin ,että jos laitat kotiin takaisin voit olla varma ettei huomenna ole enään työpaikkaasi..:mad:.(Olin varma että tästä tämä nyt alkaa (Vanhasta muistista ) . 30min. Kuulemma seurataan sitten osastolle /kotiin.Nappasi Piikin minulle ja toivoi parasta .Joutui lähtemään muualle avustanaan. Palattuaan näki että MINÄ olin oikeassa käynnissä oli synnytys. Sain ilokaasua ja tässä vaiheessa Sup.tuli 2min . välein vieläkin ja samassa rytmi muuttui 1min/väliin. tilanne katsaus 4cm. Auki .Silloin kuului Prkl.) ja nyt vauhtia hommiin . Ilokaasu+ litalgin piikki ei apua enään. Halusin epid.Laitettiin Oksitos.Tippa ja lopuksi avuksi vielä toinen aine nostamaan supistuksien voimaa) (Auttamaan ponnistamaan). ja kun sain sen siinä meni vielä ainakin 30 supistusta :(. TUSKAA ja lopulta sain epid. Ponnistus tarve (katoaa kun epid.alkoi vaikuttamaan.Puuduin nilkoista rintaan saakka . (sain 4x lisää puudutetta Epid.Ennen kuin poika syntyi ) Mutta EN tuntenut yhtään mitään kuin pelkän painon pepussa vaikka miten kaivelivat . Ponnist. kesti 5 min. Paikat saaneet kolhuja ja vasta tänään kävelen ilman tukea. Mutta tuska oli sen arvoista SULOINEN kiltti nyytti saapui luoksemme (Hälyttäen saapumisensa kaikelle kansalle (Naapureille ) :D
 
Viimeksi muokattu:
Meille syntyi sitten Ystävänpäivä poika RV. 41+3. :barefoot: Aloin Lauantai aamuna leipomaan leipää yms. Yht äkkiä tuli muutama napakka supistus,joten menin lepäämään kun ajattelin että seisoskelusta selkä kipeä. EI helpottanut mutta jatkoin kotihommia. Ilta 6 aikaan sitten tuli kovempi supistus ja aloin valumaan verta,Soitin synnärille jossa kehoitettiin seuramaan kotona tilannetta,Varoitin että minulla synnytys kun käynnistyy se etenee vauhdilla. No klo. 18,30 meni lapsivesi (Korkealta) ja tuli vaan lisää verta. Soitin uudelleen ja kehoitettiin suihkuun joten nappasin saunan päälle. Kas 10 min Kuluttua kun olin vielä menossa suihkuun tuli lisää vettä ja alkoi jatkuvasti supistella 5min. Väli 3 supistusta sitten väli 4min. 5xsup. Huh sitten en voinut kuin itkeä supisteli jo 3min Välein.. Mies lähti putsaamaan autoa. Miehen palattua itkin vuolaasti,etten pääse autoomme. Soitettiin synnärille ja kehoittivat tilaamaan Ambulanssin. Lanssi ajeli ohi ja etsi uutta asuntoaluetta,jossa asumme. Mies juoksi rapulle huitomaan (nuorin14v. lapsi kipasi pihalle Lanssia ohjaamaan,minä ähkin ja puhisin vuoteella jonne kontin). Meidän pihaan siis kaarsi 2 Lanssia paloauto sekä Ilmassa kieppui myös Medihelin.:D.Tästä kuulin Lanssihoitajalta kun paha supistus tuli Repesin nauramaan kuski,totesi olisipa kaikki potilaat yhtä iloisia .:ROFLMAO:. Sairaalassa olinkin auki vasta 2cm. 1. Kätilö totesi että antaa Litalgin pistoksen ja lähettää osastolle odottelemaan (noin vähän auki ja oletko tosiaan noin kipeä?? ). :O synnytyksen käynnistymistä . Sanoin ,että jos laitat kotiin takaisin voit olla varma ettei huomenna ole enään työpaikkaasi..:mad:.(Olin varma että tästä tämä nyt alkaa (Vanhasta muistista ) . 30min. Kuulemma seurataan sitten osastolle /kotiin.Nappasi Piikin minulle ja toivoi parasta .Joutui lähtemään muualle avustanaan. Palattuaan näki että MINÄ olin oikeassa käynnissä oli synnytys. Sain ilokaasua ja tässä vaiheessa Sup.tuli 2min . välein vieläkin ja samassa rytmi muuttui 1min/väliin. tilanne katsaus 4cm. Auki .Silloin kuului Prkl.) ja nyt vauhtia hommiin . Ilokaasu+ litalgin piikki ei apua enään. Halusin epid.Laitettiin Oksitos.Tippa ja lopuksi avuksi vielä toinen aine nostamaan supistuksien voimaa) (Auttamaan ponnistamaan). ja kun sain sen siinä meni vielä ainakin 30 supistusta :(. TUSKAA ja lopulta sain epid. Ponnistus tarve (katoaa kun epid.alkoi vaikuttamaan.Puuduin nilkoista rintaan saakka . (sain 4x lisää puudutetta Epid.Ennen kuin poika syntyi ) Mutta EN tuntenut yhtään mitään kuin pelkän painon pepussa vaikka miten kaivelivat . Ponnist. kesti 5 min. Paikat saaneet kolhuja ja vasta tänään kävelen ilman tukea. Mutta tuska oli sen arvoista SULOINEN kiltti nyytti saapui luoksemme (Hälyttäen saapumisensa kaikelle kansalle (Naapureille ) :D
Onnea supertyön tuloksesta!!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Järkyttynyt 44v
Tervetuloa uudet plussanneet! Mahtavaa, että tänne tulee koko ajan porukkaa lisää!

Mites muut helmikuiset? Lumi? Järkky, sullako on mennyt yksi raskaus 4 vkoa yli lasketun? Vai luinko jotenkin väärin...miten niin kauan on annettu mennä, ihmettelen.

Ollakovai
... sinäkö kärvistelet siellä raskauden kourissa. Joo tiedän tunteen. Mutta sulla ei oo enää kuin pari hassua kuukautta. Sitten saa taas kyykkiä ja hyppiä ja kannella ja tehdä kaikkea mitä ennenkin. Tuntuu kyllä kieltämättä hyvälle saada oma vartalo hallintaan. Paitsi onhan vielä nuo tissit tuossa esteenä. Aattelin, että voin maata mahallani taas, mutta kylläpä teki kipeää tuosta rintavarustuksen kohdalta. Ja esikko kun änki viereen niin taas piti ulvahtaa kun tissit litistyi. No, ehkä ne tuosta järkiintyy.

Tyydelillähän alkaa loma ihan kohta, parhaimmat talvikelit onkin vasta tulossa. Oliko sulla jotain lomia varastossa vai miten tuntuu, että vähän aikaisin oot jäämässä?

Tällä viikolla tuo bilirubiini arvo viimein kääntyi laskuun tuon valohoidon johdosta! Aamen ja kiitos siitä! Olipa ikävä yö kun kääpiö joutui siellä valossa olemaan, eikä saanut ottaa pois kovin usein. Pumppasin vimmatusti, että sain edes vähän maitoa pulloon (kahden päivän pumppaukset meni siinä yhdessä yössä). Pystyimme sitten syöttämään muutaman kerran pullosta, ja sai myös sitä valoa tarpeeksi.
Viime yönä kääpiö nukkui ekaa kertaa lähemmäs 4 tunnin pätkän, ja ihmeesti piristää kun itsekin saa nukuttua sitten sen reilu 3 tuntia putkeen, aah

Äiti74 ja 12 päivää vanha kääpiö
Onnitteluja poikasen syntymän johdosta! Niin sinäkin perässä tulit :)
 
Todellakin hurjan paljon onnitteluja vauvattien synnyttäneille <3 Poikasuora on näköjään ollu ;)
Ja peukkuja paljon odottajille!!!!

Unituksille pitäis itekin mennä mutta edes muutaman sanan tänne koitan rustata..

Ekoja työompelujuttuja oon nyt kotosalla tehny. Ihmeen pitkät päikkärit tänään poika veti = kolmisen tuntia, että ehtikin ompelemaan (y)

Hiuksia lähti karmeesti toista kuukautta synnytyksestä. Nyt tasaantunu ja ei sit kait tarvikaan lyhythiuksiseks ryhtyä :geek:

Sitä päivittäin melkeinpä miettii, että kuinka ihmettä voipi elämä olla, että lapsiperheen elämää vast 41 v. alkaa elämään..Ah!

Selkäni vihottelee välillä, tukivyötä oon pitäny. Jotenkin ois kroppaansa koitettava liikutella että lihaksistoa sais paremmaks, erityisesti selkä- ja vatsalihaksii. Mut mis välis ehtis...Edes venyttelyä vähän. Ja vaunulenkkejä et hikikii tulee :LOL:

Poika kuolaa jo vaik ei kai niit hampaita nyt vielä tule...
Rintamaitoa piisaa ja poika kasvaa.
Hymyilee jo ja on ihanaa kun alkaa vähitellen kommunikoimaan.

Eipäs täs muuta.

Mytti & koht vajaa 3 kk poika
 
  • Tykkää
Reactions: o0o ja Karoliina74
:love: Onnea Lumi ja Järkyttynyt :love:

Oma tyttö jo 3 kk mutta ne ensimmäiset nuuhkutukset ja kosketukset kirkkaana vielä mielessä. Onnellisia hetkiä :)

Mytti meilläkin kuolataan ja neljä sormea suussa on hyvä yökötellä ja kuolata vielä vähän lisää :D

Ä74, mites teillä menee?

Tyydis, sinulla on maankamaralle hiukan heikko näkyvyys :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Järkyttynyt 44v
Moro!!

onnea järkyttyneelle vauvasta!!

Mulla oli tänään NT-ultra, ja kaikki näytti olevan hyvin. Turvotusta alle 1 mm ja nenäluu kohdillaan. Aktiivinen pikkainen siellä, ultraajakin hihitteli kun pieni niin pomppi edes takaisin. Hassua, luulisi että ultratäti noita näkee, oli aika hienoa miten hän niin eli mukana. "Katotaan vielä vähän". Laitteet on muuttuneet sitten viime kokeman, menin nimittäin sisään, täti sanoi että vaatteet tohon ja minähän siinä sitten housuja pois kuten aina ennekin (neljä kertaa tehty alakautta). täti sitten, että eei, ultra otetaan mahan päältä. Aijaa.. Ja eiku pöksyt jalkaan. Niin kovasti olisin tuota lemmenpesäkettäni ilmeisesti halunnut esitellä. Hienot oli koneet ja läskinkin läpi näkyi.. Täti sanoikin, että juuu-u, kovin on muuttuneet koneet 7 v sitten tapahuneen edellisen käyntini jälkeen.

Nyt on varmaan ihan aikuisten oikeasti pakko alkaa miettimään sitä, että meille tulisi vauva. Apua!! Töitäkin laskeskelin, että pari kk ja alkaa kesän kiiretön aika ja ohoh, se olikin siinä. On outoa!!

Ei muuta kuin mahaa kasvattamaan!!

tv woodis n 12 viikkoa
 
Onnea Woodoo hyvistä ultrakuulumisista! Kyllä meillä ultrattiin myös alakautta, mutta oon lukenut että jossain on niin hyvät laitteet, että päältä riittää. Olen ottanut tavaksi aina kysyä, että mitä riisutaan :geek:. Tai tuskin nyt enää tarvii mitään kysellä.

Onnea Järkky urakan suorittamisesta! Kuulosti yhtä kivuliaalta kuin omakin koitos.

Kiitos kysymästä Sahris. Kaikennäköisiä kuulumisia olisi. Poika kasvaa hyvin rintamaidolla, mitä en olisi uskonut. Harmi vaan, että koen tuon imettämisen niin kivuliaana kaiken kaikkiaan. Ja tuntuu, ettei mitään muuta ehdi tekemään ku tissiä kaivaa esiin. Eilen illalla sain esikon kainalooni, enkä muuta toivonut kuin että saataisiin olla koko yö vierekkäin, niin kuin joskus ennen. Mutta eihän se ollut mahdollista.

Lisäksi synnytyksen jälkeen ei suoli ole toiminut ollenkaan, onkohan tuo nyt normaalia? Kivut oli nytkin yöllä kovat ja jouduin herättämään miehen kun poika ei nukkunut ja itse itkin vessassa. Ilmavaivoja, ummetusta ja lääkkeistä sitten ripulia.

Jonkinnäköistä masennuksen tapaista aina välillä pukkaa, varsinkin kun parisuhde ei vaan suju niin kuin haluaisin. Yks päivä pumppasin vaivalla (ei heru pumpulle) yhden aterian verran ja puhelin, että jos mies sitte syöttäisi sen tuossa loppuillasta. Olin tosi väsynyt. Kävin suihkussa pikaiseen ja mies olikin syöttänyt puolet satsista jo, kun oli poika kuulemma herännyt kitisemään. Sitten hän oli syöttänyt pullosta niin nopeasti, että poika pulautti melkein kaiken poiskin. Kiukutti.

Joo, kaikki muu onkin sitten positiivista. Vaunuiltu ollaan nyt parina päivänä, esikko on haettu päikystä. Kai tuon jo vois jättää ulos nukkumaankin hetkeksi??

Kuolalaput on jo meilläkin kaivettu esiin, jos yhtään isoveljeensä tulee.

Ä74 ja poitsu 16 vrk
 
Ä74. Täällä sama vaiva, tuntuu että vatsa lakkas toimimasta tyystin, kunnes... Haepa psylliumia, saa ihan marketista mut punnitse&säästä myy halvemmalla. Se on kuituvalmiste jota käytetään leivonnassa, pari rkl aamusella esim vesilasilliseen tai mehuun. Sen päälle vielä lisää juomista. Vilaseppa goolettimesta (y)
 
Kiitos kysymästä SS. Meillä odotellaan napakymppiä :D elikkäs 10. lapsukaista. Isännällä on vanhaa perua lisäksi kolme jo aikuista lasta, elikkä 13./10. Mä olen huilinut tuon kuopuksen jälkeen melkein neljä vuotta, joten olen päässyt vetristymään hyvään kuntoon tässä välissä ;)! Vanhimmaiseni on 18 v.

Kyllähän sitä miettii, voiko vielä niin monen terveen lapsukaisen jälkeen vielä olla niin suuri onni, että suotaisiin terve lapsi tälläkin kertaa. Kyllä sitä varmaan jokainen vanhempi miettii. Rehellisyyden nimissä on myönnettävä etten mäkään kauheasti tykkää pueskella ja kumarrella tuon närästysvaivan vuoksi. Muuten tunnen kyllä olevani ihan kunnossa. Ainoastaan mainitsemani saamattomuus ja laiskuus vaivaavat:rolleyes:. Mulla ei ole radia, verenpainetta tai mitään muuta raskausajan vaivaa ollut koskaan. Olen siis terve kuin pukki (koputan täällä kolmasti puuta) ja toivottavasti pysynkin! No alhainen hemoglobiini, väsymys, luulotauti ja kaikki muu... niitähän ei lasketa raskausajan vaivoiksi.

Kävin aamusta neuvolassa ja kaikki hyvin, oli ymmärtänyt vaaveli kääntyä raivotilaan eli pää alaspäin. (On siinä nimitykset raivotila/perätila :eek:)

Hyvää päivänjatkoa itse kullekin!

Pegonia ja vaavi 31+6
Näinhän mullakin , terve odottaja ja siis odotan nyt meidän 11. Yhteistä :) villi tusina toiveissa ;) luulotautia ja väsymystä havaittavissa ja se täytyy sanoa. Että olo nyt rv 23 on kuin olisin synnyttämään lähdössä, iso , kankea, plussapallo ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Zenmama
Onnea Lumi ja Järkyttynyt, ihanaa, teillä nyytit sylissä. Sitä mä vaan en ymmärrä, et miks käsketään jäämään kotiin odottelemaan ja menemään suihkuun, kun synnytys alkaa. Mulla olis kaikki syntyneet kotiin, jos jäisin odottelemaan, sen verran rivakasti tapahtuu avautumiset ja muut.

Tervetuloa uusille, ja onnea plussista.

Ääks, mä olin pitkään jonon häntäpäässä, ja nyt puolivälissä, kohta pitää itsekin vääntäytyä synnärille kärsimään :eek:

Täällä alkaa vatsan kovettelu olla päivittäistä eli selkeesti loppua kohti edetään. Olo on iltaisin aika ahdistava, mut aamulla levon jälkeen ihan ok. Neljä viikkoa kun vielä jaksais töissä, niin sit koittais vapaus -ja täysi "To Do" -lista :)

O ja 30+1
 
o0o
Ultrassa käyty, syke löytyi :) Koko vastasi 6+5. Nyt 7+0 tai 6+6 menossa, joten eiköhän ollut tarpeeksi oikean kokoinen tällä kertaa. Viimeksi oli sykkeen kera viikon pienempi kuin piti ja meni kesken. Kovin arvon vielä nipt:n ajankohtaa. Jo heti 10+ viikolla vai myöhemmin?
 
Onnea Lumi ja Järkyttynyt!

Ja ihania ultrauutisia woodoo ja o0o!

Ja tervetuloa Kalabaliikki!

Täällä ei uutta. Väsyttää. Huomenna perusneuvola ja ma äitiyspolikäynti, ilmeisesti siksi, kun niitä keskenmenoja oli niin monta.
Olenpa sen tässä tällä viikolla huomannut, että on supistellut vähemmän kun olen kotona ja lomalla. Työpäivinä supistelee enemmän. No kivuttomia harkkareita ne, mutta nyt alkais mieli jo olla kotiin päin...

Tyydeli ja 30+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Järkyttynyt 44v
Hmm en ole ollenkaan ajatellut, että täällä noin vaan tunnistetaan, mutta helppoahan se on näillä tiedoilla. Ehkä olisi mukava, että tunnistaja lmoittautuisi jotenkin yksityisesti :)

Tänään oli taas ultra ja sisätutkimus (mäkin oon oppinut kyselemään, että otanko housut pois vai en) ja käyräkin vielä.. Lisänä vielä lääkäriopiskelijoita kaksi. Kaveri oli pikkasen vajaa 2 kg ja makas mahallaan näyttämättä vahingossakaan itseään, eli ihan vieläkään ei tullut täyttä varmistusta sukupuolesta.. Ja luut on kuulemma hyvät synnytykseen, jotenkin kaarevat... Että sellaista, cf-mittakin otettiin ensimmäisen kerran, mutta en muista tietenkään, mitä se oli! :D

Karo ja bebe 32+3
 
Tervehdys!

Täällä yksi odottaja vm-76 - sopiiko joukkoon? Ketju on jo niin pitkä, että on vaikea löytää, mitä olette "ikärajasta" sopineet.

Minä kasvattelen mahassani kolmatta pientä, l.a. toukokuussa. Olen tässä miettinyt, että ä-lomalle olisi kiva löytää uusia äitikavereita, kun omilla ystävillä pikkulapsiaika alkaa jo olla takanapäin! Turun suunnalla asustelen. Löytyykö muita samassa tilanteessa?
 
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
Mukaan vaan kaikki uudet, ikään katsomatta :)

Mä vaan VALITAN! Harjoitussupistuksia, närästystä, unettomuutta, huonovointisuutta, laiskuutta, kiukkuisuutta... Eikä mitään hankintoja ole tehty, ei mitään. Eikä edes huvita. En tiedä mikä ihmeen kevätmasennus on iskenyt. Ja ilmeisesti rintatulehdus voi iskeä jo raskausaikana? Heräsin viime yönä vihlovaan kipuun oikeassa rinnassa, särkenyt koko päivän ja alkaa paheta. Ei kuumetta. Nännin ympärys erityisen kipeä ja piti vuorata yöksi villasukilla, ettei hankaa. Kenelläkään kokemusta raskauden aikaisesta rintatulehduksesta?!

Näin positiivisissa tunnelmissa :O

Zenmama 27+
 
Moro,

Mulle tuli netpostiin samana pvnä kun NT-ultra oli mylabilta kirje. Kirjeessä todettiin, että mitään kohonnutta riskiä ei ole todettu seulassa. Ultrassa kuitenkin täti jutteli jostain NIPTistä ja että tän ikäisille se tulee melkein automaattisesti jne. Mutta onko nyt niin, että kun mitään kohonnutta riskiä ei ole niin mitään muita testejä ei tule? Olisin kyllä valmis vähän testailemaan vielä.

Olen siirtynyt äitiyshousuihin, pidän jakkua päällä. Pari ihmistä töissä tietää raskaudesta, kuulemma peittyy hyvin jakun alle. Toivon, että pari viikkoa menisi näin, sitten on loma ja jos loman jälkeen ottaisi mammapaidat käyttöön. Silloin tuskin enää pystyy peittelemään.

Välillä iskee ihan ahdistus kun edelleen on ihan poikki koko ajan, nukahdan ennen yhdeksää ja saan itseni väkisin aamulla seiskan jälkeen ylös. Lisäksi päiväunet melkein joka pvä. Niin mietin, että meneekö tämä ohi vai onko 40 + raskaus koko matkan tätä?
Vauva-aika ei huoleta yhtään, se on niin pienen hetken. Sitten ollaan muutama kk viiden minuutin välein tissittelemässä, äkkiä se menee. Ei haittaa!! Monella on illuusio, että vauva söisi järkevien välien kanssa. mä olen oppinut, että se tissitarve voi olla koko ajan. Hetken se vain kestää. Ja ainakin meillä on aina lapset hiljenneet kun tissi on suussa. Usein uudet äidit tuskailee, että ei voi olla tissivaje kun just sai, mutta sitä se silti on!! yks mun kaveri aikoinaan ekan kanssa vähän tuskaili imetyksen suhteen ja lopettikin pian vaikka olisi halunnut jatkaa. Muutama kk sen jälkeen sain itse ton nuorimman ja sitä tissirumbaa kun kaveri seuraili niin jossain vaiheessa totes, että ehkäpä ois onnistunut jos ois noin paljon jaksanut. Ja tokan kanssa onnistu.

Niin, pääsispä sinne asti, raskaanaolo on hanurista.. Mutta se tissiläheisyys on ihanaa!!

Hyviä vointeja kaikille!!

tv woodoo rv 12+
 
Hmm mulla on kyllä tuo väsymys ollut koko matkan mukana, johtuu huonoista öistä - tunnin välein vessaan. No siitä hyvästä pari ylimääräistä kk:ta kotona, jospa se auttais, että sais kaik suht järjestykseen ennen vauvan tuloa. Vielä on kyl kesken..

Mua jotenkin kauhistutttaa tuo tissiläheisyys.. kai siihen sitten tottuu ja pitänee yrittää ajatella, että hienoja hetkiä ne!

Mulla ei ollut niptiä, kun ei ollut kohonnutta riskiäkään, en sitten tiedä, jos olis lähtenyt kyselemään, vaatimaan..

Karo ja bebe 32+4
 

Yhteistyössä