40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)




Odottaja ... (ikä) ..... moneskolapsi ......... Laskettuaika


tikis ................... (38)...... 4 ......15.02.2016
bubbus.................(40).......5....
Toukka16..........(39).... 3 ... 10.04.2016
Karoliina74 ..........(40) ......1..... 11.04.2016 (poika)
Pegonia ..............(44) ..... 10 .... 12.04.2016
Niittys.................(40) ...... 3.... 13.04.2016 (poika)
Käpälätäti.........(40) .....1... 15.04.2016 (poika)
Tyydeli................(42) ...... 2... 24.04.2016 (tyttö)

Ollakovai........... (41) ...... 4..... 27.04.2016 (tyttö)

Zenmama............(40) .... 5 ...... 14.05.2016
Mileena-74...........(41) .... 3 .....20.05.2016 (poika)
mai-ja......................(39)......3......19.05.2016
SuloinenSalaisuus..(40)... 11..... 16.06.2016
Tipuna.................(41) ..... 1 ...... 21.06.2016 (poika)
Zandi..................(41) ..... 2 .......08.07.2016
Meibijees............(37).....2.........15.9.2016
o0o.....................(40).....2.....06.10.2016
Elotar74..............(41)....3.........29.10.2016

Menneet la:t:
Maricken...............(44).......2......... 13.12.2015?
Joulu13 ............... (42) ..... 3 ........ 30.11.2015




Syntyneet:


Nuca ................ (40), 29.12.2014, rv 37, 2800g, poika
Esteri1 ............. (41), 08.1.2015, rv 40+1, 3380g, 50cm, tyttö
helistin71 ......... (43), 15.1.2015, rv 38+4, 3100g, 51cm, poika
Vesipossu ........ (41), 04.4.2015, rv 41+4, 4180g, 55 cm, poika
Jopo73 ............. (41), 12.4.2015, rv 40+?, 3815g, 52cm, tyttö
Kampsu ............ (42), 13.2.2015, rv 37, 2450g, 44cm, tyttö
bugsy ................(44), 17.5.2015, rv 41+6, 4870g, 53cm, poika
vauvatoiveinen .. (38), 11.9.2015, rv 39+1(sekt), 3305g, 47cm, tyttö
Helmi1234 ........ (39), 19.9.2015, rv 39+3, 4070g, 51cm, poika
tetu68.................(47), 2.11.2015, rv 39+0, 3200g, 51cm, tyttö
Flutur..................(42), 16.11.2015, rv38+1(sekt), 2710g, 46cm, tyttö
Sahramiini...........(43), 17.11.2015, rv 40+5, tyttö
Mytti....................(41), 27.11.2015, rv38+5, 3046g, 48cm,
Äiti74...................(41), 1.2.2016 rv37+3 2865 g, 48,5cm. poika
Järkyttynyt....... (45)...5... 14.2.2016 rv.41+3 4400g 52cm (poika)
Lumi <3................(42), 15.2.2016, 39+3, 3550 g, 50,5 cm, poika


Listan päivitysohjeet: Valitse edellisen listan alaosassa "Vastaa" ja kun viestikenttä aukeaa, poista alusta ja lopusta ensimmäiset ja viimeiset [QUOTEjne.] -hakasulkeet sisältöineen.[/QUOTE]
 
Mulla on kyllä tää viides raskaus mennyt niin hutasten, että en voi kuin ihmetellä. Ekan neuvolan muistin varata joskus viikolla
9 tai 10, että saan lähetteet ultraan. Äitiyspkkausta en ole vieläkään hakenut (eikä se 2016 pakkaus nyt näytä tulevan koskaan) saati ostanut mitään vauvalle. Asia varmaan olisi eri tavalla, jos odottaisin esikoist. Nyt on vähän sellainen olo, että löhden joku lauantai lastentarvikeliikkeeseen ja ostan kaiken mitä pitää. Tai tilaan netistä. Vaatteetkin saa kadaan tlsi nopsaa ja vaipat yms. lähikaupasta. Vakuutuksen suhteen sentään ehdin tlimis ajoissa, kun Hesarissa oli juttu lapsivakuutuksista ja huomasin meidän vakuutusyhtiön haluavan hakemuksen viimeistään 3kk ennen laskettua. Päivää ennen täytin hakemuksen ja terveysselvityksen tasan 3kk ennen laskettua :)

Zenmama 28+
 
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
Tervetuloa Elotar! Ja oliko muitakin uusia. Tosin mun ei pitäisi enää täälläkään notkua kun odotus on nyt niin palkittu.

Tuossa se nyt sitterissä istuu. Ei se siinä kuin pienen tovin jaksaa, sitten alkaa kitinä. No nyt alkoi jo. Ja taas hikka, sadannen kerran.
Mä en taas muistanut, että on tää vaan rankkaa tää pikkuvauva-aika. Mutta onneksi eteenpäin mennään. Muistakaa nyt nauttia vielä kaikesta, myös mahdollisten muiden lasten seurasta ja siitä, että pääsee suihkuun ja saa hetken vaikka lukea tms.

No niin, olen kuitenkin tosi kiitollinen.

Ä74 ja kääpiö 26 vrk

Edit: Nyt tuo tuossa sylissä kohta nukkunut tunnin. Ei suloisempaa vois olla, niin levollinen ilme. Että äärilaidasta toiseen menee tunteet, varautukaa siihen... Onkohan mulla baby blues?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Zenmama
Hei pojalle tuli eilen ikää 2 viikkoa . Aloitimme D tipat .Pojalla on tapana laulaa unissaan. Neuvolasta se on ihan normaalia ,joten ei lienee syytä huolestua(ennen vanhaan sanottiin että lapsi valittaa unissaan kipuja :( ). Minulla 1 lapsi Narisi unissaan ja aika kovaankin ääneen . Sama narina jatkuu ja neidillä ikää 25v.
 
Viimeksi muokattu:
KeltainenSeepra, joo ensimmäiset viikot tuntuikin menevän nopsaa. Nyt on jotenkin aika jumahtanut. Oireita ei ole ollut viikkoon, ei pahoinvointia eikä oikeastaan väsymystäkään, pahin turvotuskin on hävinnyt. Ihan kuin ei olisi raskaana ollenkaan, kauhean epävarma olo. Torstaina on nt-ultra, joten ainakin pääsee näkemään onko siellä ketään. Alkuraskauden ultrasta on kuitenkin yli kuukausi, niin mistä sitä tietää onko siellä enää ketään elossa. Puhumattakaan siitä, et jos havaitaan jotain turvotuksia ja seulat hälyttää... :unsure:

Pitäisi yrittää nauttia tästä hetkestä, mut tulee vaan niitä pahoja ajatuksia mieleen ja se lisää epävarmuutta. Oli se vaan niin huoletonta aikaa odottaa esikoista 12-vuotta sitten... ei huolen häivää, eikä ajatustakaan sille että joku voisi mennä pieleen. Nyt on kaikki skenaariot käytössä.

Äiti seiskanelonen ja Järkyttynyt 44v, kiva kuulla miten siellä sujuu. Yritetään kaikki nauttia omista meneillään olevista vaiheistamme, vaikka vähän vaikeelta se tuntuukin. :love:

Meibijees 11+5
 
Kääk! Beibi ollut kovin hiljainen masussa ja kävin tänään yksityisellä. Kaikki hyvin, poika vaan kääntynyt perätilaan. Mutta de kääk; painoarvio 1900g, eikä massakausi ole kunnolla vielä edes alkanut! Uuh, pitkä poika ja nyt alkaa vararasvan keräys. Sokerit pysyneet aisoissa ruokavaliolla. Mut 1900g ja viikkoja 29 o_Oo_Oo_O

Zenmama 29
 
Mitäs ne sit normisti painaa? Teidän beibi on nyt vaan omassa kasvurytmissään.

Meibbis, kyllä kaikki varmaan on ihan kunnossa. Paha ottaa kantaa kun olin ihan oireeton itse enkä silti nauttinut raskausajasta yhtään.

Äh, ikäviä vatsakipuja kääpiöllä. Illasta asti itkuinen ja kärttyinen. Oli pakko aamulla koittaa, jos sittenkin itkee nälkäänsä. Annoin korviketta 50 ml ja hätäpäissäni en muistanut ees lämmittää kuin hetken vesihanan alla (huoneenlämpöistä). Puolen tunnin kuluttua pukkasi suusta ja nenästä ihan kaiken. Mut kitinä ei enää jatkunut, oliskohan maha jotenkin putsaantunut? Samaan aikaan esikko kävi vähän kinaamassa ulkona naapurin lasten kanssa ja sitä piti selvitellä... Aarg. Hirveä härdelli ollut yön ja aamun ja päivän.
 
Moi taas kaikille,

Ja ihania imetyksiä kaikille vauvaperheille. Mä olen sellainen imetyksen ilosanomasta puhuja, tissi suuhun kaikille vaan!! Välillä potuttaa ja välillä väsyttää, mutta kohta se on jo iso se beibi!! Hupsis vaan menee ne imetysajat.. eipä tästä kukaan ole puhunut, mutta aina kun puhutaan pikkuvauvoista niin mulla tulee tissi mieleen!


(aika hieno hymiö eikö? Löyty ihan imetyssanalla, jos joku näkee ton pervona ni siivotkaa mielenne!!)

Mä olin tänään nevolassa ja häviävän pienen hetken kuului sydänäänet. Senverran, että voin todeta lapsen olevan edelleen elossa. Hyvä niin. Tästä rohkaistuna päätin kertoa töissä asiasta. Esimies otti tiukan analyyttisen linjan ja kirjasi vain päivämäärät ylös, että koska lähden ja koska palaan. Suuri johtaja taas onnitteli vuolaasti ja kysyi että muistanhan levätä ja muistanhan nukkua. Ihan ok nyt, sanoin, että haluan työrauhaa ainakin pari kk vielä ja se oli ilm ihan selvä heille. Lomastakin sanoin, että haluaisin lomailla vähän ennen poisjääntiä että voisin oikeasti lomailla. Sekin oli ison johtajan mielestä oikein hyvä. Toiv nyt pomo vielä on myötämielinen, jäi vähän auki hänen mielipide asiasta..

Mutta vauva ehkä liikkuu ja ehkä tuntuu, kun täti neuvolassa törkki ultralla niin olin tuntevinani miten lapsipolo loikki piiloon. Tiedä sitten, ne voi myös olla ne isot pierut.

Ei kai tässä muuta. Maha kasvaa ja sekös ketuttaa. Ei auta kun antaa kasvaa vaan.

Voikaa hyvin

Woodis rv 13 tai 14 (oon pudonnut kärryiltä tässä asiassa..)
 
Moi taas kaikille,

Ja ihania imetyksiä kaikille vauvaperheille. Mä olen sellainen imetyksen ilosanomasta puhuja, tissi suuhun kaikille vaan!! Välillä potuttaa ja välillä väsyttää, mutta kohta se on jo iso se beibi!! Hupsis vaan menee ne imetysajat.. eipä tästä kukaan ole puhunut, mutta aina kun puhutaan pikkuvauvoista niin mulla tulee tissi mieleen!


(aika hieno hymiö eikö? Löyty ihan imetyssanalla, jos joku näkee ton pervona ni siivotkaa mielenne!!)
Mä kans toivoin, että tällä kertaa imetys olisi sujunut niinkuin oppikirjoissa siitä kerrotaan. Taaskin olin väärässä, ikävä kyllä. Esikon osa oli nähdä nälkää joitakin viikkoja, kun ei neuvolassakaan osattu ajatella, että sitä maitoa ei vaan kaikilta mammoilta heru tarpeeksi. Paino laski vaavilla koko ajan ja ihmeteltiin, että mitäköhän vatsavaivoja kaverilla on, kun itku ei millään lopu. Onneksi sitten tajuttiin alkaa antaa tuota korviketta. Osaimetyksellä mentiin jonkun aikaa, mutta eihän se sama ole.

Nyt ei taida kysymys olla samasta asiasta, koska nykyisellä vaavilla paino on noussut tasaisesti täysimetyksellä. Tässä on vaan se ongelma, että nänneihin sattuu niin maan prkleesti, kun vaavi alkaa tuon imemisen. Rintakumi oli alkuun pelastus, mutta nyt sattuu samalla lailla oli se kumi siinä tai ei. n. 30 sekkaa ja sitten kipu häviää. Mutta mä oon tosi kipuherkkä, joten tekee pahaa aloittaa koko imetystä. Toinen ongelma on, että tuo nyt haluaa nukahtaa joka kerta tissi suussa ja hakee kaikkeen nyt lohtua siitä tisuttelusta. Eli epäilen, että on vatsavaivoja ja hakee lohtua tissistä ja vatsavaivat vaan pahenee kun syö liikaa. Ja mikä tähän auttaa.... aika varmaan pelkästään. Mä kyllä mietin olisko noi maitohappobakteeritipat osasyyllinen, kun eilen illalla niitä annoin ekaa kertaa (ja vain yhden tipan vaikka 6 piti antaa). Cuplaton on myös käytössä mutta ollut jo pari kolme päivää.

Ja sitten toi rintamaidon pumppaus...onko olemassa yhtään hyvää asentoa, missä olis mukava pumpata? Sähköpumppu on. Mutta kun pitäs olla etukenossa painovoiman takia kun pumppaa, ja kaikki mun tietämät etukenoasennot on tosi huonoja, enkä pääse rentoutumaan. Pitäs olla joku pehmolaveri, missä reiät tissien kohdalla... lehmilläkin on tämä homma helpompaa.Löytyskö Woodis tähän jotain hyvää hymiötä.... ;)

Jos teillä on jotain vinkkejä, niin heittäkää kehiin !! Tiedän, että tää on odotuspalsta, mutta kun ei ole ketjua "40+ so what - vaavit" nimellä.... ja täälläkin on aika hiljaista välillä.
 
Äiti seiskanelonen, mä en muista mitään asennoista, mutta sen muistan että saunassa tai lämpöisen suihkun jälkeen maito tuli kuin itsestään. Eli muistan istuneeni kylppärissä pumppaamassa. Toisaalta se on muutenkin niin karsean näköistä touhua, että mieluummin muutenkin piiloutuu... Mutta saihan sillä, pumpatulla maidolla aina iltalomat tienattua! :D

Mä jäin eilen saikulle loppu ajaksi. Kolme viikkoa äitiysloman alkuun. Tosin olin kuitenkin tänään töissä. Ja meen ainakin torstaina. Saan pakolliset hommat tehtyä, tyhjennettyä sähköpostin jne.
Ja siis väsymys alkoi niin painaa, kun oli niin huonosti nukuttu yö taas takana. Eikä multa kukaan odota enää töissä mitään. Sijainen aloitti jo neljä viikkoa sitten.

Viime viikolla äitiyspoli käynti. Kaikki ok, koko arvio 1700g, eli normimitoissa mennään.

Tyydeli ja 32+2
 
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
Noi imetysjutut ovat niin ihmeellisiä, fyysisen ja henkisen puolen asioita. Olen imettänyt osaa lapsiani sen 6-10kk, paitsi esikoista, joka oli synnyttyään sairaalassa monta viikkoa eikä sitä "yhteyttä" oikein päässyt syntymään. Kukaan lääkäri ei muuten tajunnut sanoa, ettei vauva inhoa mun maitoa/rintaa vaan ei syö koska ei jaksa sydänvian takia. Poikaa en osannut imettää. Sillä oli jatkuvasti nälkä (55cm/5,5kg jo syntyessään) ja jotenkin oidin poikalapsen imetystä ällöttävänä. Surukseni huomaan ajattelevani edelleen samalla tavalla, poikaa kun nytkin odotan. Muutenkin vaikeuksia hyväksyä asiaa poikalapsesta... Eli niin, en ole siis imettänyt kaikkia lapsia pitkään vaan puolta niistä. viidennen lapsen kohdalla en enää tiedä riittääkö aika jatkuvaan tissittelyyn. Koti on pääsääntöisesti mun vastuulla joten en voi istua pumppaamassa/imettämässä kaikkea valveillaoloaikaani, niin julmalta kuin tää nyt kuulostaakin. Yöimetykset ovat ihania, kun vauvan voi vain asetella rinnalle ja jatkaa unia. Vihaan sitä kylmään keittiöön hiipimistä ja korvikkeen lämmitystä. Mutta katsellaan! Kyllä mä sen kuukauden tai pari imetän ihan jo hyvien bakteerien ja vauvan vastustuskyvyn vuoksi, mutta en aio stressata osittaisimetyksestäkään. Mulla imetys ei muuten myöskään pudota painoa vaan kerää sitä ja melkoista turvotusta yläkroppaan ja kasvoihin, ei kauhean kivaa siinä löllyvässä olotilassa.
Zenmama 29+
 
oioi, mehän ollaan jo ihan imetyspalstalla, mutta ei se mitään, tää raskaanaolo on niin tylsää että ei siinä raportoitavaa.

Eli jatkamme imetyksestä. Pumppaamisesta; Ei mitään hajua tahi kommenttia. En ole koskaan osannut pumpata. Muutaman kerran yritin, mutta siitä ei tullut mitään. Pumppu lensi nurkkaan. Orastavan rintatulehduksen taisin (onneksi!!) ohittaa ihan lämpimillä suihkuilla tmv. En ihan muista. Mutta, onhan se niin, että ekat kuukaudet on sitä opettelua. On se sitten pumppaus tai rytmitys tai nännien arkuus. Kun puhun tästä yliampuvasta imetyksen ilosanomasta, niin kyllä mä enemmän mietin sitä muutamasta kuukaudesta eteenpäin olevaa aikaa, kun se sujuu ja se on vaan niiiiiiin paljon helpompaa kuin pullojen kanssa läträys. Etenkin jos liikkuu jossain, aina on ruokaa mukana. Mutta alku on kauheeta, juu-u, tisseihin sattuu, ja beibe on siinä koko ajan ja on kitinää eikä sitä kukaan tiedä mistä se johtuu. Mä vikan kanssa päädyin siihen, että turha niitä syitä on miettiä, vauvat joskus kitisee eikä sille voi mitään. Ehkä on vatsavaiva, ehkä on väsy, ehkä pierettää. Kuka sen sanoo, josko sittä vauvaa vaan v*tuttaa kun ei uudet vahemmat osaa 100 % tulkita tarpeita. Jos mun lapset muhun tulee, niin juu-u, välillä v*tuttaa.


Niinkuin juuri nyt, itseasiassa, aika moinen ketutus on päällä. Jotkut ihmiset vaan on niiiiiiiiiin TYHMIÄ ettei tosikaan. Nyt en jaksa enää työpaikalla piilotella, olen lähipiirille myös sanonut, että beibi on tulossa mutta ei nyt tartte huudella tuolla osastojen yli. Ikä ja viikot tuo omat riskinsä. Kyllähän suurin osa tällasen tajuaa, eikö? Mutta arvatkaa, yks matami, istuu tässä mun vieressä 55 v. Sanoin, että hyshys, mutta sullekin tiedoksi, niin eikös hän siinä sitten ihmetellyt ja voivotellut, että MITÄÄÄH, sinäkö, ethän edes tykkää lapsista tai koirista. Mä olin siinä että haloo, häh. En edes osannut mitään järkevää sanoa. En tykkää koirista, se on totta, mutta mikä ihmeen suora yhteys siitä on lapsiin? Lisäki mulla on NELJÄS tulossa, jos en lapsista tykkäisi ni ei varmaan neljättä tulis. No ei siinä vielä kaikki, olin vaan että aijaa, ja ajattelin, että olkoot. Ni eikö lounasajan jälkeen ala sellasilta järkeviltä työkavereilta tulla lync-viestejä, että tiedoksi tämä rouva on sitten isossa porukassa ruokalassa ottanut asian puheeksi, eli tiedottanut, että joo vauva tulee ja vielä märehtinyt, että mitä hittoa, kun tuo ei lapsista eikä koirista tykkää. (Miten hitto vie nuo kuuluu yhteen??). Kyllä mä mietin, että on ihminen TYHMÄ
että a)menee mun henk koht juttuja huutelemaan ja että b) vielä julkisesti pohtii kuinka en pidä lapsista. Siellä oli pari järkevää tyyppiä sitten koittanut pehmitellä, että kyllä tuo lapsistaan välittää jne. Mutta HEI HALOO???? Varmaan hormonit pinnassa, mutta kyllä pani VITUTTAMAAN!! (anteeksi kiroilu). Ja mistä ihmeestä tollanen urpotohloppi
saa päähänsä että hänen homma on asiasta tiedotella? Tässä on sitten jengiä käynyt kyselemässä ja oon kyllä ollut jokseenkin nihkeä ja sanonut, että asia ei ole vielä julkinen.


Eli jos muhun tulee vauva, niin sehän kitisee ja inisiee ensimmäiset kuukaudet ihan vaan siksi että potuttaa. Sellasta täällä.

Voikaa hyvin rakkaat!!


tv Wooodis rv 14-15
 
Voi Woodis, take it easy :D Onhan tuo ärsyttävää, olet kyllä oikeassa. Mutta ei sovi liikaa nostaa verenpainettaan moisen takia ;)

Täällä päivät kuluu hitaaaasti. Rv 5+5. Tänään jopa koetin soittaa neuvolaan, mutta meni vastaajaan ja takaisinsoittopalveluun - en jättänyt soittopyyntöä. Töissä kun olen, niin ei oikein pysty ei kykene ihan milloin tahansa tästä asiasta puhelimessa puhumaan...

Jatkuvan pissityksen lisäksi oireeksi on ilmaantunut infernaalinen väsymys, haluaisin vain nukkua, nukkua, nukkua :sleep:

Vielä pitäisi muutama tunti jaksaa. Sitten pääsis kotiin nukkumaan. Ja onneksi huomenna on jo perjantai.
Mites muut, jaksatteko esim. liikkua normaalisti? Siis meinaan vaan, kun en ole jaksanut tällä viikolla lähteä kertaakaan lenkille, vaikka normisti käyn n. jokatoinen päivä...
 
Mahtava työkaveri woodis! onnea vaan :D Mulla on päin naamaa kaikki ainakin esittänyt kivaa ja innostunutta. Koko raskauden aikana yks ikävä kommentti tullut perille asit. Yksi vanha kaveri oli ruvennut kommentoimaan poistuessani paikalta muille, että mitenkäs tuokin noin vanhana, että tuohan on ihan törkeetä tossa iässä ruveta.. Kuulin siitä tietty hyvältä ystävältä, joka oli ollut paikalla. No saipa senkin vanhan kaverin poistettua omilta listoilta. Pyh, perslävet vtuun meikän fb:stä jne.

Elotar, mulla oli se alku kans pelkkää väsymystä (lähes ollu tää loppukin ja koko raskaus siis), en aluks tainnut muuta tehdä kuin käydä töissä ja nukkua, muistutin kuulemma jotain haamua.. rakkaan aviomiehen kommentti :)

Onnea Meibijees ultratuloksista!

Ja tänään tuli täälläkin ultrassa hyviä tuloksia, poikalapsi oli kasvattanut pallinsa siihen kokoon, että kehtas ne näyttääkin, hienosti kelluivat ja näin varmistui, ettei tartte pinkeille mekkokaupoille lähteä. Painoa oli 2.5 kg, joka juuri keskikäyrällä ja saa kuulemma syntyä, kun on tullakseen. Tyyppi oli oma itsensä eli hyvin virkeä ja käyräkin oli kuin opetusfilmistä. Mammansa sokerit edelleen mitä sattuu, että sii hen pitäis panostaa..

Lääkäri kertoi, että aikovat synnytyksen käynnistää viikolla 39 tai 40, jos ei siihen mennessä itte ole tullut. Sehän on sitten 4-5 viikko laskutavasta riippuen..

Karo + bebe 34+3 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Meibijees
Mulla ei hälyttänyt seula ja, kun se kokenut täti kertoi, että kaikki arvot ovat vielä oikeassa suhteessa toisiinsa niin päätin, että ei nipt:ä. Olin jo siinä juuri ennen tulosta tajunnut, että en mä edes tietäisi, mitä tehdä, jos seula hälyttäisi... Mulla oli kans suht oireetonta alku, mikä tavallaan huolestutti, mutta toisaalta aiempi raskaus, joka päätyi keskenmenoon, oli oireinen ja kivulias alusta varhaiseen loppumiseen saakka.

Alku- ja koko raskaus on pientä ja suurta huolta koko ajan, oon tullut siihen tulokseen.. Neuvolan täti lohdutti, että niin on se äitiyskin, että se alkaa siitä raskauden huolista. Mutta muistaakseni keskenmenoprosentit vähenee hurjasti, jos varhaisultrassa näkyy syke! :)

Tsemppiä jokaiseen odotukseen! Yritetään kaikki nauttia peloista huolimatta! Surraan sitten, jos on suremista!!

Karo ja bebe 34+3
 
  • Tykkää
Reactions: kalabaliikki
Woodoo, voi vitsi mikä työkaveri, aargh. Mä en kanssa tykkää koirista, niin en sit varmaan lapsistakaan, ja joo, neljäs tulossa, lapsi siis, ei koira :LOL: Mulla työkaverit vaan onnitelleet, ja todenneet, et nyt kannattaa tehdä lapset, kun on nuori. Nuori?!? Mä tulen kesällä 42 v., et ei mitään hajua, et minkä ikäiseksi ne mua kuvittelee, pukeudun kyllä kait ihan "nuorekkaasti", mut en tosiaan wannabepissis -tyylillä :ROFLMAO:

Meibijees, onnea hienoista uutisista ja Karolle onnea palleista, pojat on ihania, tietty tytöt myös :)

Ens vkolla onneks äpolin kontrolli radin takia, jee, jotain iloa siitäkin. Illat kiristää, ja joo, niin tekee päivätkin, ja alakerrassa ihana paineen tunne, mut viimeks oli kaikki paikat vielä ummessa, joten ei nyt ihan lähivkoina toivottavasti ole "lähetys" tulossa :D

O ja 32+1
 
  • Tykkää
Reactions: Meibijees
kalabaliikki, mulla on nyt semmonen yhden vuorokauden mittainen mielenrauha. Katsotaan miten pitkään jatkuu... mutta kyllä mä nyt yritän olla luottavainen ja en ota sitä NIPTiä omalla rahalla. Kätilö rauhoitteli eilen, että kaikki on tosiaan just niin kuin pitääkin, et saa alkaa nauttimaan olotilasta. Koskaanhan ei voi kuitenkaan varmuudella tietään ennen kuin lapsi on syntynyt. Yritä sinäkin rauhoittaa mielesi, sykkeenkin olet jo kerran nähnyt. Kyllä siellä pikkuinen kasvaa. :love:
 
Mä kävin yksityisellä NIPT-testissä, eikä se tietysti huolta poista mihinkään. Lapsivesipunktio paljastaa kaikki kromosomivirheet, NIPT vain 3 ja pienestä lisämaksusta muutaman lisää. Hetkeksi rauhoitti tieto, että "kaikki" on kunnossa ja sukupuolenkin saimme tietää jo viikolla 12 NIPT-tulosten tultua, mutta nopeasti sitä jatkoi murehtimista niistä mahdollisesti piiloon jääneistä kromosomivioista. Lapsivesipunktioon en halunnut, koska edellisessä raskaudessa siitä seurasi pahat kivut ja säryt pitkäksi aikaa.

Nautitaan siis näistä hetkistä ja otetaan elämältä vastaan mitä tulee (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
o0o
Onnea Meibijees ultratuloksesta!

Onpa tökerö työkaveri woodis. Varmaan sanoisin suoraan että lopettaa mun asioista puhumisen.

NIPT:n ajattelin teettää itse jos np seulat ei hälytä ja en saa sitä HUS:n kautta. Kolme viikkoa yritän malttaa odottaa, sillä 12+0 ois jo np-ultra.

9+1 menossa. Kkm viimeksi 9+0 ja näkyi vain ultrassa. Kova pahoinvointi vähentää huolestumista, vaikka toki tekisi mieli ravata ultrassa. Eiköhän yksi varhaisultra (7+0) saa riittää silti.
 
Onnea Meibijees ultratuloksista :love: Ja Karoliina pojasta :love: Meillä mies toivoo selvästi poikaa, vaikka ei sitä suoraan ole ääneen sanonutkaan :D Mulle on aika sama kumpi tulee, kunhan tulisi syliin asti jompikumpi.

Woodoolla toooosi kiva työkaveri :mad: Jotkut on vaan ääliöitä, eikä ymmärrä pitää mielipiteitään ominaan. (Tosin voihan se olla, että olet vaan masokisti joka hankkii useampia lapsia, vaikkei tykkää niistä yhtään :ROFLMAO:)

Minuakin miellyttää äitiyspakkauksen toppa- ja vanupuku viime vuotista enemmän. Muutenkin tykkäsin kovasti pakkauksen yleisilmeestä. Ainoat vaatteet, jotka saattaisi jäädä käyttämättä oli pöllö- ja sammakkokuosiset potkuhousut. Se beige potkuhoususysteemi, puolipallobody ja raitapökät oli ehdottomat suosikit. Ja unilelu on supersöpö :love: Odotin todella innolla tämän pakkauksen julkaisua. Kuten huomaatte olen kova äitiyspakkausfani :D

Omassa navassa ei mitään uutta. Rintoja kivistää välillä, mutta varsinaisesti kipeät, kosketusarat tai turvonneet ne ei ole. Oireita ei näy ei kuulu, paitsi lievä väsymys ja jatkuva nälkä. Mutta minä tykkään kyllä syömisestä muutenkin, joten voi olla, että olen vaan antanut itselleni nyt tekosyyn syödä useammin :eek: Alkuraskauden ultraa en ole vieläkään varannut. Todennäköisesti pohdin sitä niin kauan, että nt-ultra koputtelee ovella...

Mukavaa viikonloppua!

Keltsi & Toukka 7+5
 
Keltsi sinä kerkeet tuon uuden pakkauksen saadakin! :) On se kyllä hieno keksintö, ihan vaan perinteiden takiakin se piti ottaa! Meillä ei oo mies kans sanonut mitään, että poika mieluummin. Mutta eilen sit totesi vaan. ettei ole suvussa tullut poikia sitten hänen jälkeensä kellekään sedistäkään. Mutta voi, kun vielä kaikki menisi hyvin synnytykseen ja sen jälkeenkin! :)

Mulle tuumattiin nyt äitiyspolilla, että käynnistävät 39-40 viikolla. En sit tajunnut kysyä enempiä perusteluita + selvittää millä lääkkeillä. Googlettelin, että Suomessa yleisesti käytössä oleva gytotec -lääke (käynnistyksessä) on kielletty USA:ssa ja monessa Euroopan maissa sivuvaikutustensa takia mm. kohdun repeäminen jne..

Jokseenkin tuli vielä sellainen olo, että jos vähän vielä kyseenalaistaisi ja vaatisi perusteluita, mitä ja miksi. Hitto mä mikään lammas ole, että juu kaikki mitä sanotaan menee tosta vaan läpi :D Menee ehkä sit, ku perustelevat kunnolla. Periaatteessa pitäisi luottaa terveydenhuoltohenkilökunnan osaamiseen... Voi kääk!

Onko mitään kokemusta käynnistämisestä? Ilmeisesti kivut ja supistukset saattavat olla siten kovemmat?!

Karo ja bebe 34+4
 

Yhteistyössä