40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Ainakin minä olen niin väsynyt, että ihmetyttää, miten olen aiemmin pystynyt käymään raskauden aikana töissä ja vaikka mitä muuta.

Selvisi, että mulla on jokin tulehdus, eli sitä se pieni vuoto tarkoitti. Onneksi selvisi, kun yksityisellä tutkivat kunnolla näytteen. Nyt sitten väsymys varmaan vaan pahenee antibioottikuurin myötä. Vähän kyllä ihmetytti, kun neuvolassa vaan vähäteltiin oireita, eikä otettu kuin hiivanäyte.
 
Tervetuloa Unna68. Toivotaan että nyt onnistuisi.

Vauvatoive10, mä en ole vielä ottanut käyttöön äitiysvaatteita, ostin alesta reilut kuukausi sitten kahdet isompikokoiset housut ja niillä olen pärjännyt. Kohta tosin täytyy varmaan ostaa oikeat äitiyshousutkin. Munkin tarttee töissä pukeutua asiallisesti varsinkin jos on asiakaskäyntejä...ei oikein voi farkuilla mennä.

Johannalle kovasti tsemiä makoiluun, on varmaan rankkaa maata monta viikkoa, vaikkakin sen tuloksena on kyllä sitten hyvä "palkinto".

Roosamaria, kyllä se alkuraskaus on todella väsyttävää, sen huomaa nyt kun jaksaa illalla töitten jälkeen tehdä muutakin kuin makoilla.

Minni 19+1
 



Nimimerkki............monesko..............LA

Metsämamma.(43)..xx lapsi...................21.12.2009
Johanna68 (41)......4 lapsi....................24.4.2010
Hepuli71 (38).........2 lapsi....................1.7.2010, TAYS
Star ....................3 lapsi....................2.7.2010
Päikki (41).............2 lapsi....................3.7.2010
Jadette (40)..........3 lapsi....................6.7.2010
Minni (45).............2 lapsi....................12.7.2010
Enkelinäiti (33).......5 lapsi....................27.7.2010, EKKS
Sukulaku ..............2 lapsi....................27.7.2010, Naistenklinikka
Kaislakerttu (43).....3 lapsi...................11.8.2010
Roosamaria69 (40)..3 lapsi...................17.9.2010, Naistenklinikka
Pinkki69 (xx)..........x lapsi....................6.9.2010
Miina70 (39)..........4 lapsi....................6.9.2010, LKS
Emily67 (42)..........1 yhteinen..............xx.xx.xxxx
vauvatoive10 (42)..3 lapsi....................3.10.2010
miita1969 (40)........x lapsi....................xx.xx.xxxx
Unna68 (41)...........3 lapsi...................18.10.2010

Syntyneet:..........................LA................Syntynyt
Tirulii (41).............1 yht........24.01.10.........22.1.2010 tyttö :flower:
Äiti murmeli (42).....4 lapsi.......27.01 2010......1.2.2010, tyttö :flower:


Taustajännäilijät:
Annekristiina
Uudi
Mur-mur

 
Huomenia täältä kaikille :)
vauvatoive / jouduin tähän lepoon, kun mulla oli niin runsaat noi vuodot, kivuliaat supistukset ja sit lopulta kohdunkaulan tilanne huononi, -kaulaa ei juurikaan jäljellä, pehmeä ja auki ja lisäski tuo funneling (aukeaa sisältäpäin)

Tämä pelko, hermoilu on kaaottista, eilen olin todella käyrällä makoilemassa ja enkös siitä joutunut sitten osastolle pitkään käyrään makoilemaan, kyllä jälleen säikäytti vaikka aina oletan, et olen hyvin valmistautunut kaikkeen mahdolliseen, mut sit kun pelko tulee niin se vain iskee sellaisella voimalla.
Käyrällä vauva oli liian "unelias" joten seurattiin miten piristyy, vai väsähtääkö hän ja tietty noita istukan virtauksia tutkittiin, mut onneksi pääsin illalla kotiin ja lekuri totesi, et tilanne on ihan hyvä.

Sain myös tiedon, että jos vauva syntyy ennen 36 rv niin sitä ennen ei pääse kotiutumaan sairaalasta vaikka hänellä ei ns mitään olisikaan, mutta nuo rv pitää olla täysi.

Muistan tuon alkuraskauden totaalisen väsymyksen, mutta onneksi se meni ohi, olisin tuolloin vain nukkunut ja toki nukuinkin aina tilaisuuden tullen, joten hyviä päikkäireitä uneliaille jos teillä vain on siihen mahdollisuus =)

 
Hei!
Tytteli on ihana ja rauhallinen. Menee päivät ihmetellessä ja pikkusen kotihommia tehdessä. Maitoa tulee ja tytteli kasvaa ja on tyytyväinen.
Alkaa unohtua odotusajan pelot, kivut ja säryt sekä synnytyksen tapahtumat ja taas vauvakuume nostaa päätään. Saa nähdä kuinka vanhaksi sitä oikein kuumeilee...
Synnytys oli nopea 3,5h ja ponnistus 3 min... Kivunlievityksenä ilokaasu ja loppuvaiheessa sain kohdunkaulan puudutteen mutta ei oikein kerinnyt vaikuttaa kun piti alkaa ponnistamaan. Istukka sitten irroitettiin nukutuksessa kun muuten ei lähtenyt irti... Neljäs kerta kun jouduin kaavintaan. Ja kolmas kerta kun laittoivat lisäverta. Eipä tarvitse pelätä että istukka irtoaa ennenaikaisesti raskauden aikana. Nyt synnytys on mukava muisto uuden lapsen syntymästä.
Elämä on nyt sitten muuttunut ja muuttuu edelleen, auto vaihdettu, vauva on syntyny, mies on muuttamassa meidän kanssa samaan osoitteeseen. Elämä tuntuu hyvältä.
Ja nyt saan syödä kaikkea mikä odotusaikana oli kiellettyä, pitää vähän rajaa vetää etten kokoaikaa napostele herkkuja... vauvamasu vielä tuossa kummittelee. :D
Pitää alkaa tosissaan katselemaan kalenteria ja etsimään päivää ristiäisille ja nimeä vauvalle... ei olla vielä lopullista nimeä tytölle päätetty, voi olla että vasta ristiäispäivän aamuna saadaan nimi päätettyä :headwall:

Aurinkoisia päiviä raskautuneille ja sitä yrittäville!

Halauksin, äiti murmeli :hug:
 
Oih, ihana kuulla vauvakuulumisia äiti murmelilta, onnea vielä kovasti =)

Täällä podetaan massiivista flunssaa, oikeestaan kiertänyt meidän tyttöä lukuunottamatta jo kaikki. Hän on meistä se tervein aina. Varasin rakenneultrankin maaliskuulle, 18.3. toivon mukaan mieskin siihen pääsisi. Hän kun lähtee seuraavalla viikolla mettään rämpimään eli kertausharjoituksiin :D

Miten olette voineet? Minäkin allekirjoitan roosan väsymyskommentin. Töissä ei tosiaan jaksaisi käydä, mutta pakko on ollu. Hirmu tehoton silti siellä olen ja heti nuokkumassa,jos ei ole tiukkaa aikataulua. Ajatuksetkin tuppaa jo kääntymään muihin asioihin...


Minni, voitko päivittää nikkini Enkelinäidistä Kääkkänäksi, kiitos =)

Hyvät voinnit!

t. Kääkkänä ja lapanen 17+1
 
äiti murmeli Kiitos kirjoituksestasi! Tuli tosi hyvä mieli ja kirjoituksesi antoi toivoa, että josko tässä joskus koittaisi itselle samanlainen ihana arki.

Piinaava rakenneultra oli tänään. Olin ihan romu ennen sitä, mutta hyviä uutisia sieltä vain kuului. Kaikki on siis masussa ihan kunnossa: oikea määrä värkkejä löytyi oikeista paikoista. Mitat olivat hyvät ja vastasivat viikkoja. Kaveri painaa melkein 400 g. Nyt siis rv 20+5. Saimme mukaan hienoja kuvia, joissa näkyy vauvan selkeät kasvonpiirteet. :heart: Näyttää ihan pojalta (emme halunneet tietää sukupuolta) ja on ihan saman näköinen veijari kuin meidän eka lapsemme.
 
Ihana oli lukea äiti murmelin iloisia kuulumisia, ONNITTELUT vielä prinsessasta =)

Päikkilläkin oli hyviä kuulumisia rakenneultrasta, nyt on sinullakin jälleen yksi etappi takana, onnea :flower:

Kääkkänä, meillä podetaan myös rajua flunssaa, kera kovan kuumeen, sekä aivan järkkyä vatsatautia.
 
Äiti murmeli ihania päiviä sinulle kera pikkuprinsessan. :heart:

Päikki onnea hyvistä ultrakuulumisista. Ihanaa oli varmasti nähdä kuvat pienestä. Hyvää odotusta. :hug:

Kaikille muillekin terveitä ja hyviä odotuspäiviä. :heart: :flower:
 



Nimimerkki............monesko..............LA

Metsämamma.(43)..xx lapsi...................21.12.2009
Johanna68 (41)......4 lapsi....................24.4.2010
Hepuli71 (38).........2 lapsi....................1.7.2010, TAYS
Star ....................3 lapsi....................2.7.2010
Päikki (41).............2 lapsi....................3.7.2010
Jadette (40)..........3 lapsi....................6.7.2010
Minni (45).............2 lapsi....................12.7.2010
Kääkkänä (33).......5 lapsi....................27.7.2010, EKKS
Sukulaku ..............2 lapsi...................27.7.2010, Naistenklinikka
Kaislakerttu (43).....3 lapsi...................11.8.2010
Roosamaria69 (40)..3 lapsi...................17.9.2010, Naistenklinikka
Pinkki69 (xx)..........x lapsi....................6.9.2010
Miina70 (39)..........4 lapsi....................6.9.2010, LKS
Emily67 (42)..........1 yhteinen..............xx.xx.xxxx
vauvatoive10 (42)..3 lapsi....................3.10.2010
miita1969 (40)........x lapsi....................xx.xx.xxxx
Unna68 (41)...........3 lapsi...................18.10.2010

Syntyneet:..........................LA................Syntynyt
Tirulii (41).............1 yht........24.01.10.........22.1.2010 tyttö :flower:
Äiti murmeli (42).....4 lapsi.......27.01 2010......1.2.2010, tyttö :flower:


Taustajännäilijät:
Annekristiina
Uudi
Mur-mur

 
Onnittelut Päikki kivoista ultrakuulumisista, mulla on ensimaanantaina. Me ollaan mietitty että jos sukupuoli näkyy niin sen saa kertoa, mutta ei ole mitenkään pakollista saada selville.

Kiva oli kuulla Äitimurmelikin kuulumisia.

Minni 19+3
 
Olipa ihana lukea tuota äiti murmelin juttua, tuli oikein haikea olo...toivotaan, että meilläkin ollaan joskus tuossa vaiheessa.

Huono olo meinaa alkaa vaivata, lähinnä iltaisin. Niin taisi olla joskus silloin muinoinkin, ilmeisesti pitäisi huolehtia että syö usein ja vähän kerrallaan. Muuten näyttää vielä ainakin kaikki olevan hyvin, mutta taidanpa olla hermoraunio ennen kuin on rv 12! Siis jos sinne asti päästään...vessassa hyppään kurkistelemassa niin usein, että haittaa jo työntekoa =)
Töissä olen joutunut kertomaan muutamalle, sillä työni voi olla joskus melko raskastakin..ja helppo kysyä apua, kun toinen tietää että miksi sitä kyselen..etteivät ihan lusmuksi luule ;)

Väsymys on kyllä tänäänkin ollut töiden jälkeen ihan omaa luokkaansa, mutta tämän kestää kyllä jos vain saisimme sen oman vauvan joskus syliimme...On ollut ihana katsoa miestäni, hän on niin onnellinen että se näkyy jo ryhdissäkin, jotenkin tullut viikon sisällä paljon pidemmäksi koko mies! Meille on tehty tutkimuksia muutamaankin otteeseen noiden keskenmenojen takia, ja miehen simpoista löytyi jonkin verran "häikkää". Se vaikutti hänen mielialaansa, vaikka kuinka yritin selittää ja juteltiin asiasta. Eli elämä ei ole ollut helppoa, on koettu paljon vaikeita asioita yhdessä, mutta silti ne kestetty!
Hui kun olen synkällä mielellä, tosin tänään jo itkinkin kun kuulin tyttäreni laulavan..ne hormoonit :LOL:

T. Unna68 ja hyvänen aika jo 5+3
 
Unna68 kyllä te sen pienen kainaloiseen saatte, usko vaan:) :heart:

Ihanaa että te puhaltelette samaan hiileen ja rakkaus kukoistaa vastoinkäymisistä huolimati:heart::heart::heart:
..ja tosiaan, ne hormoonit tekee tepposia välistä..vaan eipä se haittaa yhtään mitään :)..mie vollaan AINA oviksen&menkkojen aikaan..ja melkeinpä kaikelle ;)
 
mur-mur on kyllä niin suloinen, kun jaksaa kaikkia tsempitellä :) Kaikkea hyvää Sulle kanssa ja toivon kovasti pientä masuusi!

Täällä flunssa vaan jatkuu ja jatkuu, ja alkanu jo korvatkin oireilla. Pitänee miettiä,josko huomenna kävis yksityisellä, meillä ei ole täällä maalla perjantaina ollenkaan lääkäriä enkä päivystykseen jaksa istumaan mennä. Toivottavasti olette muut säilyneet terveinä, taitaa olla pahin pöpöaika alkamassa :(

Kiitos Minni päivityksestä =)
 
Unna68 tsemppejä odotukseen sinullekin. Ihana miten mieskin on iloissaan. Toivotaan, että kaikki menee oikein hyvin. :heart:

Kääkkänä kovasti paranemisia sinne . Pitkään, kun jatkuu on tosiaan hyvä käydä näyttämässä, ettei jälkitauteja tule. :heart:

Johanna parenemisia myös sinulle. :flower:
 
Huomenta kaikki!

Onnea Päikille ihanista ultrakuulumisista..ja Äiti Murmelille onnellisia äitiyden hetkiä. Ihana lukea... :heart

Voi kun sinne asti joskus pääsisi :ashamed: Meillä on ensi viikolla np-ultra...mieli on sekalaisen huolestunut. Viime viikot on ollu kutakuinkin oireettomia, pientä väsymystä lukuunottamatta. Oireet hiipui aikalailla jo viikoilla 8-9. Siksi mieleen punkeekin ikävät ajatukset ettei masussa enää olisi elämää. Neuvolassa 9+0 ei kuunneltu sydänääniä kun neuvolantäti oli sitä mieltä ettei vielä kuulu. Ei ehkä halunnut huolestuttaa minua jos ei oliskaan saatu kuulumaan :|

No muutama päivä tässä vielä piinaa...ja sitten jos siellä kaikki hyvin niin sitten piinaillaan seuraavaa vaihetta :LOL:

Ihmeen lunkisti olen kyllä tän odotuksen ottanut tähän asti...plussaa kun tosiaan odoteltiin yli kaksi vuotta ja tämä eka sitten hoidosta tuli. Jos Minni joutaa niin minulle voisi tuonne pinoon täydentää iäksi 40 ja molemmille ihan ekaa lasta tosiaan toivotaan..

Kovasti tsemppiä Johannalle lepoon ja kaikkille flunssan kouriin joutuneille (minäkin nuhanenänä täällä).

Pinkkis 11+5
 
Pakkaspäivää pohjanmaalta!

Täällä meinaa olla välllä vähän oksu olo =) ja minä olen siitä yksinomaan onnellinen...tässä vaiheessa elämää otetaan kaikki oireet ilolla vastaan.
Olen hoitaja, eikä minulla ole koskaan ollut ongelmaa hoitaa ihmisten pissa- ja kakkajuttuja...mutta nyt meinaa olla, toivotaan ettei oikein hankalaksi ala. Jotkut hajut vaan on turhan voimakkaita, oksennusrefleksi tuntuu olevan herkässä. Eli töissä kyllä tietävät tästä asiasta, ja on ollut pakko oikeestaan kertoakin koska tarvitsen apua joissakin tilanteissa...en uskalla nyt aluksi ainakaan kovin painavaa nostaa, on niin takaraivossa se pelko keskenmenoista! Ja kylläpä nuo oikein hyvät kaverit tämän jo näki naamastakin, on sitä sellainen ihmeellisen haaveellinen ilme kasvoilla koko ajan :)

Olen tähän asti kulkenut kesät talvet kotosalla villasukissa ja nyt olen kotona aika ajoin paljain jaloin, se olikin oikeastaan mun eka raskausoire..yöksi ei voi enää laittaa niitä iänikuisia villasukkia, jalkoja kuumottaa niin ettei voi olla paikallaan. Kyllä meillä perhe on vähän ihmetellyt, että äiti heittäytyy yhtäkkiä aivan päinvastaiseksi!

Mulla on eka yövuoro ens yönä plussauksen jälkeen, saas nähdä miten tokkurainen olen aamulla.
Hauskaa viikonloppua kaikille :)
 
Lämpöiset onnittelut äiti murmeli! :flower: Ja tervetuloa uusille!

Viime viikot olen ollut tosi väsynyt, mutta nyt alkaa helpottaa. Olisiko se tuo valon lisääntyminenkin joka auttaa? Viimeksi taisin kirjoitella ikäkriisistä.. Ihania ajatuksia kirjoittelitte, ei tunne itseään ihan idiootiksi! Tänne kuuluu ihan hyvää, eka neuvolalääkäri takana, viikkoja on nyt 15+5. Vähän kyselin tuosta synnytystavasta, mulla kun on takana 2 hätäsektiota, ja toivon mukaan saisin nyt suunnitellun sektion (kunhan sinne asti päästään!). Mutta sitä ennen rakenneultra, siihenkin on vielä kuukausi.

Oikein hyvää kevättä ja tsemppiä kaikille!
 
Kaislakerttu ja Päikki Onnittelut hyvistä lääkäri- ja ultrakäynneistä :flower: =)

Pinkki69 Toivotaan, että kaikki on masussa hyvin - jaksamisia sinulle siihen ultrakäyntiin asti :hug:

Unna68 kärsinyt pahoinvoinneista...minulla ollut vähän samaa vikaa, vaikka sitten se töissä vähän helpottaakin kaiken kiireen keskellä.... Siellä en ehdi aatella tätä odottamista ollenkaan. Nyt on viikko talvilomaa, ja lähden omien tyttöjen kanssa pikku reissulle - tekis mieli ehtiä tehdä kaikenlaista, jos vain jaksamista riittää.... Olen ollut iltaisin todella väsynyt ja minulla on ollut hirveitä palelukohtauksia ja jopa kuumetta yksi ilta. Tänä aamuna alavatsa ja rinnat tuntuivat ei niin turvonneilta enää, joten itsekin mietin onkohan siellä kaikki ihan ok...no, aika näyttää. Sain gyne-ajan yksityiseltä vasta ensi viikon perjantaille ja neuvola on jo torstaina.

Kaikille flunssaisille pikaisia paranemisia & muuten vaan kaikille odottajille mukavan leppoisia päiviä masun kasvatukseen :heart:

ps. nettilaskurin mukaan mun LA olisi 12.10 mutta sehän voi vielä muuttua tässä lääkärikäynnin myötä.

Emily ja tittiäinen 6+4 :heart:
 
Hei, täällä on ollut aika hiljaista, verrattuna miten paljon nuo naiset kirjoittaa tuolla vauvakuume puolella, siellä tulee monta sivua päivässä tekstiä! Kuumetta piisaa, toivottavasti saadaan sieltä monta tälle puolelle!
UNNA68, voin vain kuvitella niitä hajuja, omakin nenä on niin herkistynyt että tänäänkin kaupassa kun otin ostoskärryä ja siinä lähellä on se pullonpalautus, melkein oksensin, kun hirvee kaljanlemu tuli sieltä, yök!!!!!
Samoin tupakka, tietyt ruuat ja bensa/pakokaasu käy nenään tavallista herkemmin.
En ole oksentanut, kyökkäilen vaan ja sylki tulee suuhun.
Pinkillä on se niskapoimu ultra, kerrohan sitten minkälaista siellä oli , itselläkin se on sitten edessä noin kuukauden kuluttua viimeistään.
Viime viikolla oli eka neuvola, mulla siis viikkoja 8+3 menkoista, ja ultran ja oviksen perusteella vähän vähemmän, 7+6.
Kurjaa kun on niin kylmä, haluaisin enemmän ulkoilla, mutta mene nyt tuonne sitten.....
 
Hiljaista tosiaan palstalla... eipä ole tosiaan itsekään tullut kirjoiteltua. Melkein hävettää tunnustaa, että menetin mielenkiintoni koko raskauteen saadessani tietää tulokkaan olevan TAAS pojan. Hormonit tai mitkä lie tekevät nyt tepposiaan ja en pääse pettymyksestä millään ohitse. Olen aivan ymmälläni tunteistani ja asiaa ei ainakaan paranna ihmisten säälivä asenne asiaan. Vaikka itse emme esitä harmitusta, tulee se automaationa kaikkien suusta, että "no, jospa te vielä sen tytönkin saisitte - heti perään vain toinen!" Niinpä niin, sehän onkin niin helppoa ja tällä ikää...

Tunnen olevani epäonnistunut totaalisesti, vaikka vähän aikaa sitten sukupuoli tuntui aivan merkityksettömältä ja halusimme vain vauvan. Nyt tajuankin, että halusimme vain sen puuttuvan tytön. Jotenkin en osaa ajatella elämää neljän miehen kanssa. Jo nyt poikien raju testosteronia uhkuva käytös ärsyttää ja koen sen taakkana. Se suloinen poikavauva kasvaa niin pian samanlaiseksi painijaksi kuin veljensä ja kaikki tuntuu vain toistolta, mikään ei muutu, pojat ovat poikia. Miksi huono tuuri jatkuu, olihan tuossa lv-punktion 0,5-1% epäonnisten joukkoon kuulumisessa jo tarpeeksi...

Tämä voi kuulostaa kauhealta tekstiltä ja toivottavasti on vain ohimenevää, mutta pettymystä lisää miehenkin pettymys - myös hän toivoi tyttöä - puhumattakaan anopistani tai sisaristani... Sukumme pursuaa poikia, lastenlapsista jo nyt 11 on poikia ja vain kaksi tyttöä. Pian niitä on sitten tusina!!

Auttakaa, tämä masennus vaikuttaa pian tulevaan poikaankin. Tiedän, että pojan synnyttyä luultavasti häneen rakastun, mutta jos koko loppuraskauden olen näin epätoivoinen ja onneton, kaikki ei voi mennä hyvin. Tiedän myös sen, että joillekin ei ole suotu edes sitä ensimmäistäkään ja me viitsimme valittaa niinkin merkityksettömästä asiasta kuin sukupuoli!! Siltä se voi tuntua, mutta kun asettuu meidän asemaan, ymmärtää ehkä paremmin. Meitä samaa sukupuolta saaneita on kuitenkin melko vähän ja ei se ole sama kumpaa sukupuolta on, tytöstä kasvaa nainen, pojasta mies. Kaksi poikaa oli aivan kiva juttu, vaikka toki jo toisesta tyttöä toivoimme, mutta kolmas poika on vaan liikaa. Sairasta varmaan, mutta mietin jopa ammattiauttajan puheille menoa, neuvolan papereihin en halua merkintää asiasta.

Rakenneultra olisi perjantaina ja toivon edelleen erehdystä lv-punktion tuloksiin. Nt-ultran kuvissa munat eivät vielä näkyneet, joten toivoahan saa vielä. Tiedän romahtavani perjantaina lopullisesti, mutta jotenkin siitäkin on selvittävä.

 

Yhteistyössä