40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Päikille onnittelut pikkuisesta prinssistä :heart:

Enpä ole jaksanut pitkään aikaan kirjoitella, kun töissä on jatkuvasti kamala kiire ja iltaisin olen niin väsynyt ja pahoinvoiva etten jaksa tehdä oikein mitään :headwall:

Keskiviikkona oli neuvola ja paino oli noussut edellisen neuvolan jälkeen 3 kg :headwall: Sais tämä paha olo helpottaa jo pikkuhiljaa ettei tarvitsisi koko ajan olla syömässä jotakin, koska se on ainoa joka helpottaa pahaa oloa edes hetkellisesti. Esikoisen aikana mulle tuli 13 lisäkiloa, yhtään enempää en halua nytkään, joten täytyy ruveta vähän tarkemmin seuraamaan mitä tuonne suuhunsa laittaa :)

Tänään tuli veriseulan tulokset, ei kohonnutta riskiä, JEE! Kylläpä helpotti, nyt voisi alkaa täysillä nauttimaan tästä raskaudesta, jos vaan olo tästä vähän kohenisi...
 

Happis onnea hyvista ultrakuulumisista!

Onnittelut päikki pojan syntymästä :flower: :flower: :flower:

Star-67 Minulla lähti esikoisen odotuksessa limatulppa yksi-kaksi vrk ennen synnytyksen alkamista. Tulppa oli ihan kirkasta limaa ilman veriviiruja, mutta pian tulpan irtoamisen jälkeen alkoi tihkua vaaleanpunaista nestettä.

Päivittäjä, mulle voi laittaa lasketun ajan 25.12. Joululahja siis tulossa. Ollaan vielä matkoilla ja soitin np-ultran yhteydessä otetun verikokeen tuloksista. Hoitajan mukaan riski ei ollut kohonnut :) Olen sortunut maistamaan täällä paikallisia ruokia, kaksi kertaa tuoreen kalan sisältävää tapasta (oli todella herkullista). Eilen viimeksi eikä mitään oireita tunnu olevan, kai ripuli tai mahakipu olisi iskenyt jos jotain tautia olisin kalasta saanut. Nyt kaduttaa enkä aio enää maistaa :ashamed: :ashamed:
 
ONNEA PÄIKKI :flower: :flower: :flower: Kylläpä se tapahtui sitten odottamatta ja äkkiä, oikein unelmasynnytys....

ON: mulla vaan edelleen varottelee supistelemalla eilen illallakin ensin 10min välein ja sitten toisen tunnin 5 min välein ja aika kipeästikin loppuen sitten siihen...
Yö meni sitten henkisen ahdistuksen parissa kieriskellen... :LOL: :headwall:

T Star-67 ja Nuppu 38+0 POKS
 
Hiphurraa...Onnea Päikki!! Ei näköjään kauaa tarvii olla poissa palstailemasta kun heti alkaa tapahtua. Lisää ihania uutisia ootellaan =)

Minni...minulle voi tuonne listaan päivittää iän eli vielä 40 v, 1.lapsi tulossa ja synnäri NKL. Laskettu aika siellä onkin jo oikein. Kiitos!

Ihanaa kun on viikonloppu edessä eikä tarvii töissä istua.

Mukavaa perjantai-iltaa kaikille!

Pinkkis 28+4
 
Ajattelin ilmoittaa, että täällä vielä ollaan. Ensi viikolla ennen juhannusta alkuraskauden ultra. Siihen asti pidän matalaa profiilia. Vatsa on ainakin hirveän kokoinen turvonnut pallo ja oksettaa aamusta iltaan. Toivottavasti tietävät hyvää.
Minä vähän hypin täällä seinille, kun olen käynyt siis ultrassa alkutarkastuksissa ja täti määräsi mulle clomit, muttei seurantaultraa. Enkä tietenkään käynyt siellä seurannassa, kun en uskonut koko clomien toimivan. No, näköjään toimivat ja nyt panikoin, että jos siellä on elämää, niin kuinka monta ja minkälaista...
Onko kenelläkään täällä ollut vastaavanlaista?

Onnea pikkupojan saaneelle. Pojat on ihanii :)
 



Nimimerkki............monesko..........LA

Hepuli71 (39).........2 lapsi...............1.7.2010, TAYS
Star (43)................3 lapsi...............2.7.2010
Jadette (40)............3 lapsi...............6.7.2010
Minni (46)...............2 lapsi...............12.7.2010
Kääkkänä (33)........5 lapsi...............27.7.2010, EKKS
Sukulaku ................2 lapsi...............27.7.2010, Naistenklinikka
Kaislakerttu (43).....3 lapsi...............9.8.2010
Nirzu (42)................8 lapsi...............1.9.2010
Pinkki69 (40)...........1 lapsi...............6.9.2010 Naistenklinikka
Miina70 (39)............4 lapsi...............6.9.2010, LKS
Emily67 (42)...-........1 yhteinen........xx.xx.xxxx
Roosamaria69 (40).3 lapsi...............17.9.2010, Naistenklinikka
vauvatoive10 (43)..3 lapsi...............28.9.2010 Kätilöopisto
tete-a-tete (41)......5 lapsi...............20.9.2010
miita1969 (40)........3 lapsi...............23.9.2010 Tyks
Discovery (40++)....6 lapsi...............10.10.2010
Unna68 (41)...........3 lapsi...............18.10.2010
Rinja (40)................x lapsi...............15.11.2010
Tirlittan1968 (42)....2 lapsi...............15.11.2010 Jorvi
Jannika (39)............1 lapsi...............28.11.2010 Kätilöopisto
Jääräpää (xx)..........3 lapsi...............2.12.2010
Siiri S (39)................1.lapsi..............20.12.2010, TAYS
minnihiiri68(41)........2.lapsi..............22.12.2010, PS
Surina70(40v.).........x lapsi..............23.12.2010 PS
DolceVita (41)...........5 lapsi.............29.12.2010
Prima vera (40+)......1 lapsi..............6.1.2011 Naistenklinikka
happihyppy (39).......3 lapsi..............1.2.2011 OYS
Riikkaliisa (41)..........4 lapsi..............10.1.2011
Maikki (43)................2 lapsi..............01/2011
Oivikki (42)................1 lapsi..............xx.xx.xxxx
Naappuli (44)............3 lapsi..............xx.xx.xxxx
Ninni-70 (40).............2 lapsi..............25.12.2010 Naistenklinikka
Padamshree (40)......1 lapsi..............xx.xx.xxxx



Syntyneet:..............................LA..................Syntynyt
Tirulii (41)................1 yht........24.01.10.........22.1.2010 tyttö :flower:
Äiti murmeli (42).....4 lapsi.......27.01 2010.....1.2.2010, tyttö :flower:
Johanna68 (41)......4 lapsi.......24.4.2010.......28.2.2010 poika :flower:
Päikki (41)..............2 lapsi.......3.7.2010.........17.6.2010 poika :flower:

Kadonneet lampaat
Metsämamma.(43)..xx lapsi..................LA.21.12.2009

Taustajännäilijät:
Annekristiina
Uudi
Mur-mur

 
Voi Päikkionnea teille pojasta :heart: :flower:

Kohta meilläkin.... :heart:

tete-a-tete voi kurjuus teidän tilannetta tytön kanssa! Luulen, että myös tytöllä on paha olla....olisiko teillä mahdollisuutta mennä yhdessä perheneuvolaan juttelemaan jonkun ulkopuolisen kanssa? Voin vaan arvata, että tyttöä on vaikea saada sinne, mutta yrittäisitte edes. Ei ole kenellekään kivaa tuollainen tilanne...vie voimat kaikilta :(
:hug: sinulle!

T. Unna ja Toivo 22+0 :heart: ...tänään tuntuu olevan oikein sydämellinen päivä =)
 
Rinja, Vauvatoive, Unna Ajattelin nauttia nyt tämän viikonlopun rauhasta ja palata asiaan ensi viikolla. Tytön isäkin ehdotti, että varattais aika johonkin selvittään asiaa esim. sossuun. Vois kartoittaa koko meidän tilanteen ja miten tytön talous selviäis, jos asuu yksin. Tytön samanikäinen ystävä meni maitojunalla takaisin kotiin, kun ei se kotoa poissa olo niin herkkua ollutkaan. Jotain tilanteelle on pakko tehdä ennen vauvan syntymää. Mä en jaksa hoitaa vauvaa ja samalla tapella melkein aikuisen kanssa (siis iältään aikuisen, henkisesti tuo on vielä aivan lapsi).
 
discovery toivottavasti saat hyvät tulokset siitä uudestakin rasituksesta.

Minni loppusuora on menossa sinulla.

Minä pelkään edelleen, että raskaus menee kesken, mutta tämän kanssa on vai elettävä päivä kerrallaan.

Oivikki ja Suoma
 
No niin taidan olla aika väsy vko päätteksi, kun en huomannut tätä vikaa sivua.

Minnihiiri ja Ninni mahtavaa saitte hyvät tuolkset veriseulasta.

Ninni nautithan lomasta.

Star onko sinulla ollut samanlaista supistelua aikaisemmissa raskauksissasi?
 
tete- a-tete,tuo kuulostaa hyvältä, voimia. oivikki, tsemppiä sullekin. Star[/b
sulla jännät paikat. Peukkuja! Ja kaikille tsemppiä tasapuolisesti. Mulla on ultra torstaina, sitten kerron enemmän omasta tilanteesta. Muuten olo ok. Maha on aika iso, tosi iso vois sanoa. Mut ei kai näitä kannata lähteä vertaileen. Jokaisella omansa.
 
Oivikki kiitokset tsemppauksesta tuon rasituksen kanssa. Riittäis kyllä tuo Fragminin piikittäminen. Kohta ei tiedä, mihin pistäs, kun on tuo maha niin pinkeä.

Mää on ihan raato. Väsyttää, mutta auta armias, kun pääsee sänkyyn, nin on uni tipotiessään. Viimeksi pistivät saikulle,kun viikkoja oli 24. Silloin sai nukkua milloin nukutti. Kohta pakko jäädä tässäkin. Ja vielä tuo hemmetinmoinen ummetus. Ei tehoa edes kolme lääkettä: Movicol, Levolac ja Agiocur. Kohta on taas terveyskeskusreissu edessä.

Starille toivotan jo jotain tapahtuvaksi...
 
Rinja kiitos. Torstai on onnksi tosi pian.

Discovery
no onpas sinulla tosi kova ummetus :eek: . Minulla joskus, kun lähden matkalle ei vatsa ole toiminut vkoon ja sillon on kyllä tukalat oltavat, mutta varmasti on paljon tukalampaa, kun on raskaana ja ummetus.
 
Discovery kokeilepas hakea apteekista Laxoperon tippoja. Laitat vaikka 30 tippaa pieneen tilkkaan vettä, johan pitäisi tehota. Jos joudut uusimaan, niin laita vähemmän, sillä tuo 30 on melko ronski määrä :) mutta töissä olen huomannut hyväksi konstiksi, ja vielä tehokkaampaa kun sekoitat sen Levolaciin! Itse tulee näitä "koktaileja" harrastettua, kun tuota samaa vaivaa on edelleen...Inhottava vaiva, sitä ei tiedä ennen kuin on sen kokenut!
 
Discovery...olet ehkä kokeillutkin...mutta mulla vasta Vi-siblin toi avun kamalaan ummetukseen. menin ihan tukkoon jo ialkuraskaudesta ja Duphalacit yms sai aikaan vaan kauheat vatsakivut. Otan Vi-sibliniä kaksi annosta päivässä, yritän juoda runsaasti ja masu toimii nyt loistavasti ...ja kuin kello =) Kyllä elämä helpottui. En taida lopettaa tuon ihmeaineen käyttöä raskauden jälkeenkään kun normaalisti olen ongelmavatsainen, reagoin vatsalla ihan kaikkeen ja nyt on ihanan rauhallista ;)

Pinkkis
 
Onnittelut Päikki! :flower: :flower: :flower: Onpa ihanaa, nyt pääset nauttimaan tuloksista
=)

tete-a-tete, kuulostaa uuvuttavalta. Oma koti tytölle voisi tosiaan olla hyvä ratkaisu, ei kenenkään hermot kestä jatkuvaa huutamista ja haukkumista. Siinä iskee sitten karu totuus; mitä tämä eläminen maksaa, kuka sen kustantaa ja miten siivous, ruuanlaitto ym. pikkuasiat sujuvat ;)

Täällä kohta 33 viikkoa kasassa, nyt väsyttää ja kyljestä pistää kun vähänkin yrittää jotain tehdä. Huoh, ei enää montaa viikkoa jäljellä. Tämä on kyllä ehdottomasti viimeinen raskaus! Olen toki mielettömän onnellinen kaikista lapsistani, mutta nyt on selvästi aika siirtyä eteenpäin ja satsata perheen ja jopa omaan hyviinvointiini ;) Tajusin juuri, etten ole kohta seitsemään vuoteen harrastanut mitään, kohta voisi olla aika sillekin. Kunhan nyt tämä vauva saadaan turvallisesti ulos, ja minä kuntoudun.

Synnytyksestä: minulla on tosiaan kaksi hätäsektiota takana, ja nyt on alkanut esiintyä "pientä" paniikkia synnytystä kohtaan. Neuvolan täti ihan ystävällisesti sanoi tuosta synnytykseen suunnittelusta, että voittehan te sopia, että jos synnytys ei edisty, niin sitten leikataan... Vastasin ihan spontaanisti, että jos eivät suostu suunniteltuun sektioon, niin nostan välittömästi kanteen hoitovirheestä, ja vien asian korkeimpaan oikeuteen asti.. Terkka sitten toppuutteli, että kyllä sen sektion vähemmälläkin saa... Minä, joka olen aina niin sovinnollinen ja kiltti! Taitaa olla mitta tosiaan täynnä, en tiennyt itsekään olevani näin huolissani synnytyksestä. Pelkään ihan tosissani, että vauva saa hapenpuutteesta pysyvän aivovamman. Ja että kohtu repeää, istukka irtoaa ennenaikaisesti tms. Ainakin kaiken lukemani perusteella + toisen sektioni leikanneen lääkärin mielestä kolmas synnytys on sitten suunniteltu sektio. Lääkärin mukaan minulla on kuulemma liikaa kiinnikkeitäkin. Sitä en tiedä, kirjoittiko tuota mihinkään ylös.. Huoh. No, heinäkuun alussa on sitten tuo synnytyksen suunnittelukäynti sairaalassa, toivottavasti ei tarvitse tapella asiasta.
 
Discovery miulla kun on elinikäisenä tuo Marevan lääkitys, niin siirryin viimeiks raskautuessa heti Fragminiin..ja en sitä poijjes jättänyt, vaikka km tulikin.

Onhan tuo miunkin masu aikas mustelmilla jo:$ itse en edes kykene pistämään, mies hoitaa sen homman:D..loppuvuoteen ajattelin pistellä ja jos pientä emme alulle saa, siirryn takakaisin Marevaniin.


Kovasti kaikille jaksuja&hyviä vointeja raskauksissanne!!!:wave::heart:
..paljastakaas ihanat masunne välillä auringon lämmölle:)..pikkinen tykkää myös:heart:
 
Kaislakerttu miusta siulla on OIKEUS vaatia sektiota jos kaksi hätä sellaista jo tehty.
Kylläpä ammatinsa osaava lääkäri myös tämän tajuaa, että riskiä ei kannata nyt ottaa!

Hyvin kaikki kuule menee&pienen ihunan saat syliisi pian!!:):heart:
 
ONNITTELUT PÄIKKI POJAN SYNTYMÄSTÄ :flower: :flower: :flower: Sehän kävi tosiaan sitten nopeasti ja ihan hyvän kokoisen pojan olit kasvattanut, vaikka noin pienillä viikoilla syntyikin, eikä oma painosi lisääntynyt koko raskauden aikana ollenkaan -ko?!

Oma napa: Itsellä lähes samankaltainen tilanne kuin starilla, että supistelee ja varoittelee, mutta sitten taaas tyyntä, eikä mitään edistystä. Kohdunsuun tilanne oli aika epäkypsä 1½-viikkoa sitten (kanavaa 3cm ja sormelle auki), mutta nyt on toki supstellut paljon sen jälkeen. No, sain suunnitellun section 2.7., joten yliaikaisuutta tässä ei tarvitse pelätä. Sopimuksissa on kuitenkin, että jos käynnistyy ennemmin ja on sairaalaan mennessä esim. 7cm auki, niin sitten ei leikata. Ensimmäinen synnytys pitkittynyt (keskeytyi kaksi kertaa, vaikka viikkoja 42) ja toinen hätäsectio. Synnytyspelkopolin kautta sitten sain suunnitellun section, vaikka en alatiesynnytystä varsinaisesti pelkää - ainoastaan pitkittynyttä synnytystä, jota on avustettava voimakkaasti ja jonka seurauksena leikkausarpi repeytyisi.

Olo on kyllä välillä tosi huono ja väsynyt ja toisaalta sitten taas pelkää ajan loppuvan. Kovin paljon olen suunnitellut kaikenlaista valmistelua vielä, kuten ikkunoitten ja mattojen pesua, leipomista pakastimeen jne... Luulen ajan pysähtyvän vauvan synnyttyä, joten siksi haluaisin urakoida hanttihommat pois alta.
 
Tervehdys vaan kaikille!!Tääl tsempataan edelleen korkeiden sokeriarvojen kanssa!!Kaks päivä sitten nostin insuliinin annostusta 10:stä 12 yksikköä ja tänään on eka päivä kun arvot ovat pysyneet normaalin rajoissa!! =) Torstaina olin neuvolalääkärissä ja mulla oli 113,verenpaine oli hyvä,vauvan syke oli 150,sf-mitta 30(viikkoja silloin 26 tasaan),painonnousu +100g!Vauva potkii aamusta iltaan,joten poika voi kaiketi hyvin!! =) 30.6 mulla on Naistenklinikalla lääkäriaika ja silloin saadaan painoarvio tästä meidän pojusta!!Oikein hyviä vointeja kaikille masunkasvattajille!! =) :hug:

miita1969 & Walter 26+2
 
Huomenta kaikille!
Uskaltaiskohan sitä jo ilmottautua tänne juttelemaan? Olen tuolta lapsettomuuspuolelta teidän juttuja seuraillut. Tuttuja täällä on ainakin Miini007,Discovery,Oivikki ja oisko Unnakin ( nikki tuntuu jotenkin tutulta).
Kaikkea en ole lukenut mutta Päikille ainakin on poika syntynyt joten onnea valtavasti!!!

Itsellä siis 3 luomulasta ja nyt 1.IVF:n 2 pass ja viikkoja 8+4. kaikista siirroista on plussa tullut, mutta kahdesta ekasta meni kesken viikoilla 5 ja 7, joten kovin on epävarma olo vieläkin. Varhaisultra oli 10.6 ja silloin vastasi pikkuinen viikkoja ja sydänäänetkin saatiin kuuluviin. Neuvolassa viime perjantaina niitä ei kuitenkaan niiden laitteilla saatu.
Mitäs muuta, niin ikää on yli 40 ja LA on 25.1

Iloista sunnuntaita kaikille!
 
Discovery voi himpurainen, mulle myitiin täällä perähikiän apteekissa Laxoperonia! Eivät sanoneet mitään ettei saisi käyttää :/ vähänkö mainitsen kun menen seuraavan kerran käymään!!! Onneksi en ole käyttänyt kuin pari kertaa..voi että kun riepoo nämä untamot täällä.
Tänään on näköjään mulla äksy-päivä :LOL:

teekuppi tervetuloa vaan ja onnea :flower:
En ole kirjoitellut muuta kuin täällä, mutta jospa siellä jokun toinen samansorttinen :) Hienoa että ultrassa oli kaikki hyvin, ja neuvolassa ei kyllä dopplerilla vielä niillä viikoilla edes tarvitse kuulua mitään. Olisi ollut varmaan parempi, että olisivat yrittäneet vasta ensi kerralla...tulee vaan turhaan mietittyä, tai ainakin minä olen miettinyt :)
Olen kyllä lapsettomuuden kokenut, mutta tämä meidän tuli ihan luomusti n. 10 keskenmenon jälkeen. Tarkoitus oli lähteä hoitoihin, ja kun sen sanoin ääneen niin olinkin yllättäen raskaana =)

Täällä on niin laiska olo, ettei huvita tehdä yhtään mitään. Vielä olisi viikko lomaa jäljellä, enkä ymmärrä miten mä jaksan mennä töihin sitten juhannuksen jälkeen. Eikä edes huvittais!

Onneksi aurinko näyttäytyy, koko yön satoi...

T. Unna ja Toivo 22+2
 

Yhteistyössä