40+ SO WHAT (VOL.11)

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Kääääks:O ja mie kerkesin Raputtarelle juuri noita % laitella näkyville!!

Mutta hyväthän ne noiden % puolestahin olisivat!
Esim. 50%:lla: 100 naisesta puolet raskautuisi..ja 70%:lla: 70 naista sadasta!:heart:

Tilastot kertovat, että 40v mahdollisuudet pikkasen jo huonommat, niin ikävää mutta totta..
mutta mutta..raskautumiseen vaikuttaa NIIN moni muukin asia, kuin IKÄ!
..miulla vain n. 1-2%..siihen jos vertaa, niin hyvät mahkut siulla ovat:)

Kovasti Onnen pipanoita siulle laitan!!

Mietippä Hystistä ja hänen onnistumistaan, toiveita on hyvinkin!!!:):heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tilastoissa on aina puolensa.. Itseäni vähän helpottaa tietää mahdollisimman paljon faktaa. Vaikka se fakta olisi että 99 prosenttia nelikymppisistä ei raskaudu - silti haluaisin sen tietää. Mutta kuten tämä upea palsta&lista osoittaa, näinhän ei ole! :)
Lueskelin juuri Celin Dionin viimeisimmät kuulumiset. Huoh. No, ehkä tän yhden päivän saa rypeä ja sitten taas kohti uusia haasteita. Ja uutta yritystä. Mutta nöyräksi vetää.

Kaikille oikein kovasti plussaonnea ja mahdollisimman paljon mielenrauhaa!
 
Raputar mie olen itse myös sen sorttinen, että haluan tietää faktat - vaikka kipiätä tekiskin.: /
Kova en ole "haaveilemaan" muutenkaan, tämä vaavihaave on poikkeus.

..mie luulen, että Celine Dion on raskautunut luovutus munasoluilla..olenkohan ihan väärässä?..
..näistä ei vain "juorulehdissä"&palstoillakaan aina mainita..

Mukavaista illan jatkoa!=)
 
Viimeksi muokattu:
Heippaus kaikille!:flower:

Raputar: Pahoittelut tädin hyökkäämisestä sinne!!:hug:,

Seinäkukkanen: Edelleen pahoittelut, ettei tullut plussaa!:hug:

Sarppav : Toivottavasti sinulle plussa tulee!!:heart:

Kaikille muillekkin tasapuolisesti Onnea kiertoon, missä vaiheessa olettekin, niin ja Nuuttimus : sinnekkö tulee myös plussaa? Peukut pystyssä täällä!:wave:


Niin ja oma napa:

Heräsin tosi virkeänä aamulla 5:n aikaan, olin nukkunut koko yön 23-5:00 olipa ihanaa, en kertaakaan herännyt.

Söimme aamupuuron 7:30 aikaa miehen kanssa ja sitten mukavaa lekottelua yhdessä oloa sängyssä pötkötellen;=))

9:30 kahvihimo iski miehelle, ja minä join teetä, sängystä noustessani tuli niin huono olo, että ihan oksetti:x semmosia oloja ei voi keksiä vaan se oli aivan totta. Ajattelin, että nyt uskon, että taidan tosiaan olla raskaana.:heart:

Lähdin puolen pvn aikaan kävelemään tunnin lenkin ja kotia tultua olin taas niin väsynyt, että pakko oli mennä päiväunille|O...vatsaan sattui ajattelin jaahas , niitä jotain kipuja kiinnitys tai jotain muuta;=) heräsin tunnin päästä ja aloin kutomaan jälleen, mahaa sattui aina välillä ja välillä ei sattunut.
Menin vessaan ja ajattelin, että teempä taas ovistestin ja teinkin;=) Pyyhkiessä tuli ihan vähän jotain en osaa sanoa, mutta paperi ei ollut valkoinen kuitenkaan.......ja hetken päästä tunsin kun holahti, menkat siis alkoi sellaisella ryminällä! Uskon, että oli kiinnitys , mutta ei ollut hyväkuntoinen, niin vuoto alkoi, ja siitä olen tyytyväinen, että vuotaa itse pois, ettei jää kiinni ja harmiksi .....sellainen tarina.

Nyt olen tilannut ovistestejä ja rtestejäkin, digitaalisia onkin vielä jäljellä:)
En ole masentunut vaan tyytyväinen, jos ei ole kasvajaksi silloin menkat on parempi vaihtoehto!!

Ihanaa tätä päivää kaikille, milloinkaan ei dpo:t ole menneetkään näin pitkälle, poikkeus siis vahvistaa säännön;=)

Mahdotontako:heart:

 
Voi harmitus Mahdotontako, miten kävi:( halitus täältä:hug:

Yritystä VARMASTI oli kyllä!!

Plussatuulia tulevaan kiertoon, jospa se tärppää pysyväiset 9kk vielä kerran!!!:heart:
..kovasti sie jaksat olla positiivisin mielin - se hywä!!:)

Miekin odotan jo huomiselle täti hupakkoa, pientä tuhrua paperiin veskireissulla välillä jo tuleekin.

Nytpä lähden kattomaan "Dance" ohjelmaa!:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
mahdotontako :hug: tädin tulosta. Mutt kuten kirjoitit, parempi ett tulee eikä odotuta. Parempaa onnea seuraavaan kiertoon! Hysteria, sun sukkaset valmistui eilen. Jos laitat osoitteen yv:nä niin yritän saada huomenna postiin. Päätettiin jäädä viel mökille ku niin ihana sää. Sauna lämpenee... Ps. Ovislimoja ihan kivasti :).
 
Kiitos Seinäkukkanen vastauksesta. Ja kiitos onnitteluista, olen tosi kiitollinen kaksikostani. Ja ajoittain poden huono omaatuntoa siitä että edes siitä kolmannesta haaveilen. Olen todella pahoillani puolestasi, kannattaa varmaan tosiaan mennä vielä lääkärin luo asiasta juttelemaan. Minä olen ollut hoidossa Fertinovassa ja tosiaan kelakorvauksia ei enää heru edes lääkkeistä. Lääkekorvaukset menetettiin hoitotakuun seurauksena, mutta varmaan ne olisivat muutenkin menneet. Mulla oli kolmannessa IVF:ssä niin korkeat lääkeannokset että luulen ettei ivf olisi enää järkevää, mutta verikokeellahan sen voisi helposti selvittää. Virtuaalinen halaus sinulle, tiedän miten rankalta ne negat tuntuvat.

Raputtarille ´myös pahoittelut tädin saapumisesta. Mulle aikoinaan sanoi lapsettomuuslääkäri että 43 vuoteen asti mahdollisuudet ovat hyvät sen jälkeen hedelmällisyys romahtaa.Mutta kaikkihan on mahdollista ja ihmeitä tosiaan tapahtuu.
 
Mahdotontako :hug:
Mä olin ihan varma, että plussa sulle tulee :'( Ihanan positiivinen sun asenne kuitenkin on. Olen samaa mieltä, että parempi tulla omineen pois.
Parempaa onnea seuraavaan kiertoon.

Eipä tässä itsellä mitään uutta taivaan alla tällä hetkellä.
 
Raputar Sorry sorry, en tarkoittanut vähätellä tota fakta-asiaa. Toisia tosiaan asioiden käsittely helpottaa jos on mahdollisimman paljon tietoa. Ja en myöskään missään nimessä tahtonut vähätellä insinöörejä sen enempää kuin lääkäreitä tai poliitikkojakaan, enkä ketään, joka niitä tilastoja tulkitsee. Mun tarkoitukseni oli ainoastaan yrittää hälventää huolta, mutta taisin tehdä sen vähän tökerösti:ashamed: . Anteeksi siis Raputar, mur-mur ja kaikki muutkin, joita tilastotieto ja faktat helpottaa mieltä. Mutta silti, maailmassa tapahtuu koko ajan ihmeellisiä asioita :) :heart:!

Kiitos nillanilla :)!

Voi mahdotontako, kyllä on kurja uutinen :(. Onneksi sulla on positiivinen mieli, sillä asiahan on juuri niin kuin sanoit ja olkoon ensi kerta sitten The One, juuhan :hug:!

Ottis, sä olet kyllä ihan uskomaton tyyppi :heart: – ja nopea. Kiva kun jäitte sinne vielä! Taisi olla hyvän sään lisäksi hyvät naimasäät...:heart: ;):heart:.

OivikkiKlinikalta pyysivät ilmoittamaan miten kävi, joten taidan aamusella soittaa ensin sinne ja mennä sitten siihen verikokeeseen. Tuloksen saan tietää varmaan illalla. Vähän kyllä jännittää, että onko arvot tarpeeks korkeat jne. :O

Sarppav Tsemppiä piinailuun:flower:
 
Mitä ihananaa täällä näkyykään!!! Onnea Hysteria. Upeaa ja mahtavaa. Ja on se varmaan aika upea tunne myös miehellä siellä jossain, kun näki plussatestin tuloksen. Plusssa oli kuvassa niin selkeä, että varmasti arvot ovat veritestissäkin kohdallaan.

Ja voihan pihkuran pahkura, että täti sittenkin löysi Mahdotontakokin luo. Mutta varmasti oli yritystä, kun noin pitkäksi kierto venyi ja oireet niin selkeät. Tässä kierrossa sitten paremmalla onnella.

Minä täällä edelleen odottelen tätiä. Dpo 15 on menossa ja yleensä lugekierrossa on ekat merkit tulleet jo dpo 14. Jokin sitä nyt viivyttää, mutta raskaus se ei ole, koska testi näyttää hohtavan valkoista. Miten raskaustestin ruutu voikaan olla niin valkoinen :) Yleensä näen aina jotakin, josta voisi alkaa spekuloimaan, mutta nyt ei edes minun mielikuvituksellani voi mitään siitä nähdä.

Ihanaa viikonalkua kaikille ja halaus kierron alkutaipaalle päätyneille.
 
Tirlittan1968
Onnea plussasta Hysteria aivan loistava palata palstalle kun säkee onnistumisia. MurMur toivotaan nyt että täti pysyisi poissa eikä enään uutta yrityskierrosta tarvita.
Minulle voisi listaan korjata kp 9 ja ovulaatio tullee sopivasti perjantaiksi. Peukutan että Mahdotontako plussaisi ja kaikille muillekin kovasti plussa tuulia.
 
Mahdotontako :hug: :hug: :hug: Todella harmi, miten kävi. Niin hyvistä oireista huolimatta!!! Olen todella pahoillani puolestasi ja voimia uuteen kiertoon tietysti!

Raputar :hug: :hug: :hug: Yhtä pahoillani kuin Mahdotontako:n puolesta, olen myös sinun puolestasi. Voimia uuteen kiertoon! Mikä teillä olikaan tilanne, onko teillä alkioita pakkasessa vai miten ja milloin aiotte jatkaa?? Uteleepi BB.

Hysteria :cool: :eek: =) :whistle: :wave: WAUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU! Tuhannesti onnea plussastasi! Ihan uskomattoman komea plussa tuossa testissä. Tosi hienoa, olen todella iloinen puolestasi ja pidän tuhatta peukkua sinulle jatkoon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ON Täällä siis pp12 (ja kp 27) ja nyt on negat testattu jo moneen kertaan, viimeksi tänä aamuna. Luget lopetin la-iltana, kun en ihan oikeasti kestänyt niitä enää sekuntiakaan. Mulla on koko viikonlopun ollut sellainen päänsärky että pahaa teki. Ihan kuin päänsärky olis helpottanut kun lopetin luget. Nyt vain odotellaan tädin saapumista, eli mun puolesta sais alkaa jo... Surin asiaa jo riittävästi tältä erää, itkinkin tietysti, se on ihan kohta tasan 3 vuotta kun ollaan yritetty raskautta. Alkaahan se vähän jo turhauttaa. Mutta täytyy katsoa, jos meidän jompikumpi pakasteessa olevista alkioista voisi onnistaa. Ja jos ei, niin luulen, että me lopetetaan miehen kanssa hoidot sitten siihen. En vaan jaksa enää tätä, me varmaan hankitaan esim. koira (olen tosin allerginen, mutta ehkäpä silti...) vauvan sijasta... Mutta aika näyttää... Vielä yritän vähän toivoa ja uskoa, että PAS onnistuisi...

IHAN KAIKILLE VOIMIA UUTEEN VIIKKOON JA PLUSSATUULIA JA HYVÄÄ MIELTÄ KAIKILLE LISTALAISILLE JA TAUSTAILIJOILLE JNE
 
Ballerina Bolero pahoittelut negasta! Voimia sinulle!

mur-mur yli 40-vuotiailla ei hoidoissa onnistuminen ole 50%:n luokkaa, ei, vaikka kuinka tehokkaat hoidot kyseessä. Minusta on parempi pitää todelliset luvut mielessä, ettei jollekin tule kuva, että "lasta ei kuulu, mennäänpä hoitoon, niin sitten se tulee..." Todellisempi luku on n. 5-10% / hoito onnistua lapsi syliin saakka. Mahikset kasvaa, mitä useampaa hoitoa kokeillaan. Johtuu siitä, että hyvät munasolut on jo niin harvassa. Meidän klinikalla vanhin omilla soluilla lapsen koeputkihedelmöityksellä saanut on ollut 45 v. ja vanhin luovutetuilla lapsen saanut 50 v.
Hoidot ovat kalliita, niin on hyvä käsittää oikea onnistumisprosentti. Vaikka hoidosta saa kelakorvauksen 43v. asti, niin silti jää maksettavaa 1800-2500 eur/kerta.
 
Viimeksi muokattu:
Syksyisen kirpakkaa&aurinkoista alkanutta viikkoa ihanaiset!!!


Terri Olisi siinä testissä voinut se punainen viiva kyllä NYT näkyä..pahoitteluni:(..lämmin rutistus:hug:ja kovasti jaksuja:heart:

Ballerina Bolero Voi surkujen surku:(..niin kuin Terrillehin kirjoittelein: Punainen viivanen olisi siullehin kyllä saanut tulla - halitus täältä:hug:ja jaksuja:heart:

Tirlittanille "hedelmällistä" Oilin mettästystä!!:wave::heart:

taavi166 No, OLITHAN sie tallessa - Terveppä terve!!:wave:
..ja olipa mukava kun täti vihdoin tajusi siun luona käväistä=)..Plussatuulia!!!!:heart:

Hystis Ääääh, miulta ei tarvitse ainakaan anteeksi pyydellä!!:)
Mie vain olen tällainen "ikävä" fakta immeinen..:D..vaan, se auttaa miun pääkoppaa pysymään kunnossa nääs..;)
..minkä haaveilen, sen yleensä halua toteutuvan..vaan eihän se tosielämässä to-si-aan-kaan aina niin käy!

ON..täti pahalainen tänne kurvasi, joten.. mur-murilla Kp1..Kiitti päivittäjälle:flower:


Toivottelen oikkein mukavaa mieltä jokaiselle ja hyvin alkanutta viikkoa..Juuuh ja niitä +++++++++++++ tietty paljon!!!!!!

:heart: mur-mur
 
Solakka Silakka Tuo oli kopasattu lapsettomuushoitoja koskevasta artikkelista ja olin kyllä alleviivannut nuo vahvasti onnistumiseen vaikuttavat tekijät.

"Raskaus käynnistyy n. 50-70 %:lle tehokkaissa lapsettomuushoidoissa olleille pareille. Mahdollisuudet riippuvat lapsettomuuden syistä, parin iästä ja lapsettomuuden kestosta
Maitsin myös hoitojen olevan jo heikompaa yli 40 vuotiaalla.

Mitä ilmeisemmin, tuo 50-70% on IHANTEELLINEN JA PARHAASSA TAPAUKSESSA, oleva % luku!

Osa vastuu on myös lukijalla ja kannattaa tietenkin itse myös aina ottaa asioista selvää!(Raputar näin varmaan tekeekin)
Tieten tahtoen en tietenkään mitään VÄÄRÄÄ informaatiota anna.:)
Luulenpa esim. Raputtaren ja muidenhin, saavan varmasti oikeanlaista informaatioita suoraan klinikaltahin.

:heart:mur-mur
 
Viimeksi muokattu:


Huomenet kaikille!:flower:

Pahoittelut kaikille, keille menkat sapuneet, tai negan testanneille myös!:hug:..Toivotaan, että perempi Onni tässä uudessa kierrossa.

Lapsen saamisesta paljon ollut juttua, uskon siihen että 43v hyvät mahdollisuudet raskautua, mutta sen jälkeen mahdollisuudet romahtavat, ikävä kyllä! Mutta aina tulee joskus niitä ihania yllätyksiäkin!!:heart:

Sarppav: Koska on testipäivä ja Nuuttimus myös??


Ottis ihanaa, varmaan oli mukavaa mökillä' viettää aikaa, muunkin kuin ilman suhteen!=)

Oma napa: Tein siis rtestin ja kyllä siihen hailukka viiva tuli eilen..mutta ei kyllä paljon väriä ollut..ja menkat siis olivat jo alkaneet silloin.
Ihmeellstä vuotoa ei oikeastaan ole nyt vaan jotain ruskeaa vuotoa? Ihmeellistä. No eilenhän hulahti oikein hyytymiä ja kaikkea mahdollista.

Mihinkäs se Maca jauhe vaikuttikaan?=)

Tirlittanille : Oviksen hyödyntämisaikaa suotuisaa!!

Ihanaa aurinkoista tätä päivää!

mahdotontako:heart:
 
Huomentapäivää

Testasin aamulla, kun ei mulla kestänyt "hermot" enää :D
No negahan sieltä tuli, mutta tarkastelin sitten tarkemmin kalenteriani, niin kierto on ollut useimiten noin 30-32 päivää, joten vielä pidän tämän viikon toivoa yllä... Nyt siis kp 28.
Ovista en tikuttanut, joten varmuutta siitä ei ole, vaan omat tuntemukset ovat siis oviksen oletuksena.

Nyt pitää jatkaa hommia, kun tulin pitemmän saikun jäljiltä töihin...
 
Olen kovasti pahoillani Mahdotontako, Raputar,mur-mur ja BallerinaBoleronegoista ja kuukautisten alkamisesta. Halauksia kaikille ja voimia jatkoon.

Noista prosenteista vielä sen verran, että minulle sanottiin ennen hoitojen alkua (kun ei siis vielä tiedetty lainkaan tuleeko soluja ollenkaan tai mitään muutenkaan) 45 vuotiaalla olevan korkeintaan 1%mahdollisuus onnistua hoidoissa ns. lapsi kotiin asti periaatteella. 43v. on ilmeisesti se rajapyykki, jonka jälkeen se viimeinenkin hedelmällisyys romahtaa kokonaan. Toki ihmiset ovat yksilöllisiä ja ihmeitäkin tapahtuu.
 

Yhteistyössä