40+ so what!!! (vol. 6) - VANHA PINO

Ottis, olet arvannut oikein: ehkä ihan pikkasen voisin vauvaa haluta. Sanoisin suorastaan pakkomielteeksi. Ja samalla ahneeksi, sillä olenhan minä jo yhden iltatähden saanut. Nyt taidan toivoa yön galaksia. (Ainoa taivaankappale, mikä tuli mieleen...)

Mutta eihän tuo gynekään mitään lupaillut, sillä ei tämä kyllä mikään oppikirjaesimerkki olisi raskauden alusta. Oikeesti uskon, että yritystä on ollut, mutta ei ole tarttunut kunnolla kiinni.

Kysyin lugeista ja hän sanoi, että jos se minusta itsestäni tuntuu varmemmalta, niiden käyttöä voi jatkaa. Niistä ei ole mitään haittaa, mutta ei hyötyäkään. Mulla on kotona vielä tämän päivän annos ja laitan sen. Lisää en hae ennen kuin ensikierron loppupuolella.
 
Itseasiassa tuo galaksi sopisi siinä mielessä, että esikkoni kertoo usein, mitä kaikkea hän tekee, kun hänestä kasvaa Galaxi-poika. Johtuu siitä, että hän ei saa katsoa tv:stä viikonloppuaamuisin tulevaa Galaxi-ohjelmaa, joka on tarkoitettu koululaisille. Ohjelmassa sinänsä ei nyt ole mitään kummallista, mutta se on hyvä hetki laittaa televisio kiinni, kun Pikkukakkonen on katsottu. Siksi meillä ei puhuta, että sitten kun kasvat isoksi, voit tehdä sitä ja sitä, vaan sen sijaan käytetään tätä termiä.
 
Tekstiä tulee siihen tahtiin lisää ettei entisiä kerkee lukemaan kun uutta jo pukkaa :snotty: hyvä niin että on vilkas palsta..

mur-mur ja erka kiva kun käytte täällä kirjoittelemassa kuulumisia,ihan oikea paikka purkaa tuntojaan.

terry toivotaan sinulle hyviä tuloksia verikokeista

little bear tervetuloa mukaan niin en ihan yksiskseen täällä "alaikäisenä" keiku.

vauvatoive mainitsit tuosta oireettomuudestasi niin mulla eka raskaus oli täysin oireeton viikoille 5-6 ja sit alkoi pieni öllötys ja raudan maku suussa,tupakkaa en voinut haistaa ollenkaan jos sitä jostain tulvahti eteen eli kyllä raskaus voi alkaa ihan normaalista vaikka ei oireita olisikaan.

kaikkea ei muista mutta mitä lukenut mutta :hug: niitä tarvitseville ja ++++ onnea :heart:

on:eli testaaminen aloitettu ma ja eilen ja molemmat testit negoja,mietin että kehtaanko tänään edes testatakaan jos sitten huomen aamulla, aamu pisusta :/
Oireita ei oikestaan ole suuntaan tai toiseen, alavatsalla olevinaan hieman erilaista tunnettamitä normaalista,no jää nähtäväksi mitä tuleman pitää...
 
Vauvatoive10: Sikapiikki kannattaa käydä ottamassa. Sehän on influennarokote ja niitä voi raskaana ollessa ottaa. Tauti on sairastaessa pahempi riski vauvalle kun piikki..ehdottomasti. Heti ottaisin jos raskaana olisi ja sen vaan saa. Muutenkin otan heti kun vain se on tarjolla..
 
Terry, tosi paljon onnea, uskon ja toivon että kaikki on hyvin sinulla.

Paljon olette kirjoitelleet noista keskenmenoista, olen lukenut juttujanne tosin välillä harppoen, tekstiä kun on paljon. Kamalasti en jaksa niihin kommentoida. Ehkä koko asiaa painan pois mielestäni..Olen aikas herkkis ja joskus vain on niin tehtävä.Sorry.

Kiitos Rinjalle ravistuksesta, en taida ehkäisyä kuitenkaan nyt vielä tosissaan harkita vaikka mielessä kävikin jo, Vaan annan luonnolle mahdollisuuden kuitenkin ja toivon vauvan vielä saavani..
 
Isäksi ei ehkä kannata ryhtyä enää vanhoilla päivillä, vaikka paukkuja riittäisikin. Yli 45-vuotiaana lapsen saaneiden isien lapset kuolevat saavuttamatta aikuisikää kaksi kertaa todennäköisemmin kuin nuorempien isien lapset, tuoreessa tutkimuksessa väitetään. (www.vau.fi/Teemat)

Mitäs mieltä olette tästä asiasta? Itse olin hiljattain raskaana, joka oli yllätys ja menikin kesken :'( . Vauvakuume tosin jäi. Olen 44v. ja mies 55v. Mietityttää, uskallanko enää yrittää? Ollaanko ihan liian vanhoja? Että on liian riski. Tosin onneksi meillä on jo isot lapset. Kaikki poikia, 21v, 20v ja 15v, mutta heille ei tule vielä pitkään aikaan lapsia, joista voisi nauttia.
 
Täytyy vielä kirjoitella että kun sunnuntaina siellä sairaalassa portaita kävelin edestakaisin (kun käskettiin jotta "tavara" lähtisi liikkeelle) niin menin monet kerrat synnytysosastojen ohi ja voi sitä kaihoa jolla katselin niiitä ovia... olisin niin paljoon mieluummin ollut niiden ovien sisäpuolella. Mieleen hiipi jopa ajatus että kun kerran sairaalan vaatteissa olen niin jospa kurkkaisi sisään mut en onneksi sentään siellä käynyt hipsimässä. Yhden tuoreen äidin näin tulevan varmaan kahviosta miehensä kanssa osastolle ja kyllä olin kateellinen. Eli mun vauvakuume on vain yltynyt!
 
Ottis
amanta65 Minä olen käsittääkseni ihan täyspäinen ja elossa samoin kuin kaksoisveljeni ja meidän isä oli 61 v. kun meidät siemensi :saint:. Tosin voidaanhan me kuulua siihen toiseen onnelliseen puolikkaaseen, vaan kun meitä onkin kaksi, niin laskuoppi pettää mulla nyt :). Ja tekihän meidän iskä 55v. täytettyään meitä ennen vielä 2 muutakin mukeloa, mutt ihan yksittäiserissä ettei tuplannut. Mutt tuosta samaisesta tutkimuksesta (?) olen lukenut ja tuo kuolleisuus johtuu pikemminkin siitä, ett meissä vanhalla iällä siitetyillä on käsittääkseni enemmän lieviä aivopoikkeamia yms. kuten vaikkapa ADHD:ta ja siitä se runsas kuolleisuus johtuu. Muistaakseni poikalapset varsinkin olivat riskiryhmässä, vaan ihmekö tuo jos ylivilkkautta on, niin eihän sitä aina jouda sivuilleen katsoa kun lähtee vaikkapa tietä ylittämään.
 
Ottis
SS Onnea RKTT-aikaan + :heart:!

Erka Vauvakuume onkin paras lääke keskenmenoon. Kun uudesta vauvelista haaveilee, ei jouda niin menneiden perään itkeä. Onnea teille uuteen yritykseen sitten kun siihen luvan saatte.
 
Hurjan mielenkiintoisa olette keskenmenoon liittyen kertoneet.

Meillä myös miehen suhtautuminen oli 'outoa', tiuskaisi vaan mulle 'ettei aina jaksa näitä ikäviä asioita jauhaa'. Se hämmästytti mua kovasti, sillä hän on yleensä meillä se, joka puhuu enemmän asioista. Mutta... parin kuukauden kuluttua tapahtuneesta alkoi itse jutella ja sanoi reaktioidensa johtuneen siitä, että koko asia oli hänestä niin surullinen ettei vaan pystynyt ajattelemaan asiaa. Tilanteeseen liittyi vielä se, että kuukautta aikaisemmin miehen äiti kuoli. Eli, oli kovasti surua samaan aikaan.

Ja sitten, saapa nähdä mitä surua on meillä taas edessä. Tein siis maanantaina ja tiistaina raskaustestit kun paha migreeni jylläsi ja halusin tietää voinko ottaa täsmälääkettä. Puhtaat negat oli. Tänään tein vielä testin, ja siihen tuli selkeä haamu, sitten tein toisen ja plussa siihenkin tuli. Mutta mutta, tänään on jo pp13 ja jos on plussaa niin pitäisi tulla kunnon viiva jo. En tiedä, mitä tässä tekisi, en osaa iloita, pelottaa vaan että mikä on pielessä :|
 
Voi kääk! Taas on tullut vallan mahdottoman paljon tekstiä, niin ettei meinaa perässä pysyä :) Ja hyvä niin, harmi vaan kun ei muista yhtään mitä pitäisi kommentoida :ashamed:

Keskenmenoista on täällä nyt paljon puhuttu. Minäkään en osaa niihin ottaa mitään kantaa, koska sellainen ei ole omalle kohdalle sattunut, mutta voin vain kuvitella miten paljon se sattuu ja sydäntä särkee :hug:

Little Bear, tervetuloa :wave:

mur-mur ja Erka, kiva kun olette jaksaneet täällä kertoa tunteistanne. Tämä on just oikea paikka siihen, mehän ollaan just nimenomaan täällä toisiamme tukemassa.

ON: ovis tuli ja meni, tänään oli enää haalea viiva testissä. Kaikkemme asian eteen tehtiin ja nyt vaan odotellaan :) Onneksi töissä on niin kiirettä, että ei ehdi näitä asioita edes miettiä päivän aikana.
 
Ottis
Sain tänään muuten ne foolihapponapit joita muistaakseni kotitestiltä tilasin. Vähän viipyivät, vaikka pyysin pikana. Pääasia, ett niitä nyt pääsin kuitenkin jo nautiskelemaan Befoli-poreen lisäksi. Eilen tulivat testikauppa.fistä toissapäivänä tilaamani r-testit, joten on vähän ehkä eroa eri firmojen nopeissa toimituksissa.

Rinja Onko testiarsenaali hyvällä hollilla, sillä eihän tässä ole enää kuin reilu viikko ku päästään jo vähän rapistelemaan :)?
 
Ottis
lumeton Mahtavaa =)! +:hug:! En usko, että maanantaina tai tiistaina ottamistasi migreenilääkkeistä on mitään haittaa alkiolle, sillä olen lukenut, että äidin ja alkion välillä alkaa yhteinen verisuonisto kehittyä vasta dpo13. Paitsi, että tietenkin vaikuttaa tuo minkäikäisenä alkio on siirretty, sillä sulla onkin pp13 menossa. Varmaan itse tiedät kuitenkin tuon lääkkeen haittavaikutukset paremmin kuin minä, mutt tässä tuli kommentti 'maalaisjärjellä'. Valistathan muaki sitten vähän? Toivottavasti saat pian selvyyden mikä on teidän tilanteenne. + tietenkin hieno juttu olisi.
 
Voi jumpe lumeton, jospa se plussa sieltä kuitenkin tulisi! Peukut on pystyssä! Ja ainakin meillä on virallinen testipäivä vasta pp14, tosin menkat mulla yleensä alkaa aiemmin (proget ei pitäneet poissa tuoresiirrossa, tuskin nytkään kun on vähemmän). Ja toi on muistutus myös mulle, ettei liian aikaisin kannata niitä negoja testata.... :)

SS, jospa tää nyt ois se ihmetärppikierto ennen hoitoja!!! Peukkuja sullekin!

Ja kaikille muille myös plussaonnea matkaan!!!
 
Ottis, ei muakaan toi lääke silleen pelota. Se oli kumminkin se migreenitäsmä josta jonkilaista tutkimusta raskausaikana on eikä ole havaittu vaikuttavan. Mutta ei sitä tietenkään suositella käytettäväksi. Mutta se, ettei aiemmin ole plussaa näkynyt, huolettaa. Alkiot oli kahden päivän ikäisiä, 4-soluisia.

Voi kun joskus nämä asiat menisi niinkuin oppikirjassa.
 
Ottis
Lumeton :hug:! Kiitos valistuksesta, mutt niinkuin inia tossa yllä jo kirjoitteli niin virallinen testipäivä olisi vasta pp14, eli eiköhän odotella huomiseen, ett siihen tikkuun nätisti pissaat ja sitten saatkin aiheen tuuletella oikein kunnolla. Alkiot? Montako niitä siirrettiin? Vaude!

Anteeks, ett olen vähän höpö, mutt jouduin ihan kolme kertaa lukea, ett mikä niissä plussissa oikein huolettaa, mutt sitten tajusin :headwall:. Pääset varmaan hoitojen vuoksi helposti hCG:n miittaukseen, joten ei kannattane vitkutella lähetteen hankkimista ja mielikin siitä rauhaantuu. Toivotan sulle hyvää ja selkeätä plussaa huomisaamulle :heart: + :heart: ja että raskaus etenisi hyvin.
 
Heippa taas,
Voi kauhia , kuinka paljon tekstiä on tullut. Työaikanako te ootte netissä , opet =) ?
Alussa oli paljon km juttuja ja huomasin, että monia on km koskettanut. Se ei todellakaan ole mikään harvinaisuus, vaikka vähän puhuttu. Ja sairaalat tosiaan väheksyy sen hoitamista, kuten esim. tämä kaavintaan tai tyhjennykseen odottelu, joka on todella julmaa.

Mutta: Ottis, vielä on päiviä mahd. testaukseen. Siis testaako ennen tädin ennakoitua tuloa?
Mulla on kans vatsaoireita. Täällä myös vatsatautia. Ja taas päänsärky koko ajan. Mutta niinhän oli viime kierrossakin...
No, palataan, mies tli kaupasta.

 
Ottis, Inia ja Erka, kiitos, toivotaan että onnitteluihin on aihetta.
En kyllä ikuna testaile ennen virallista testipäivää. Arvatkaa, särkeekö taas päätä tämä pohtiminen. Mutta luin netistä, että jossain klinikalla ovat sanoneet että pp12 pitää näkyä jotain tai sitten homma on tuhoon tuomittu...

Terry, sun plussa meinasi mennä ohi. Onnea :heart: Pidän peukkuja hcg mittaukseen.
 
Heissun vei kaikille!

Inia kiitos kun listasit mut jo tuonne joukkoon, tosin en osaa viela yhtaan sanoa millon ne ensimmaiset menkat parahtaa. Toivottavasti pian :) Kierto mulla on yleensa lyhyt vain n. 23-24 pva, josko se pitaa yha paikkansa niin ens viikonloppuna pitais tadin kurvata kylaan.

Hurjasti tekstia tullut ja pikaisesti lueskelin kaikkien kuulumiset ja oikein lupaavalta nayttaa Lumeton ja terryn plussat ja solakka silakan ovisviivat :)

Niin joku kyseli..hmm olikos se vauvatoive etta missa asun ja oonko suomalaisen kanssa naimisissa. Asun Istanbulissa ja olen erittain onnellisesti naimisisssa turkkilaisen kanssa :heart:

Kavin just laakarilla hakemassa mun verikokeiden tulokset ja vino pino niita onkin! Huh! Mutta kaikki testit ok, missaan ei mitaan mitaan vikaa nay. Ainoa on kohtu, joka on hiukkasen omituisen mallinen, mutta ei tohtorissedan mielesta ainakaan viela aletaan sille tekemaan mitaan. Nyt odotellaan ne seuraavat menkat ja sit uusintaultraus ja alotetaan joku pistoshoito (en tarkemmin viela kysynyt mika pistoshoito se talla kertaa on) KUNNES tulen raskaaksi. Tohtori oli siis sita mielta etta tulen raskaaksi 3 kk:n sisalla, jotta kattellahan... :)

Ja jos en sitten sen 3 kk:n aikana tule raskaaksi niin sitten ehka inseminaatio tai sit mietitaan sita kohtuoperaatiota... :eek:

Onkos teista muuten kukaan teettanyt naita km tutkimuksia koskaan? Nama numerot ja nimet ei sano kylla yhtaan mitaan mulle, ja koska on tata Sherlock Holmesia veressa niin ois kiva ymmartaa mitahan kaikkea nama testit pitaakaan sisallaan....Ehkapa lahden tasta googlettamaan :kieh:

 
Little Bear, asut Istanbulissa? Tämä on mielenkiintoista. Verrata teidän ja meidän äitiyspolitoimintaa keskenään! Jos tohtorin arvio on oikeassa, olet pian raskaana! Jee.
Niin ja Terrylle , tsemppiä ja onnea. Kyllä se plussa varmaan sieltä pärähtää kuitenkin!
palaillaan taas.
 
Ottis
lumeton Tuota.. Olen kuullut, että kaikkea mitä netissä kirjoitetaan, ei kannata uskoa. Sullahan kuitenkin jo pp13 näkyi selkeä viiva, joten en olisi 24 tunnin heitosta kovin huolissani (helppo minun sanoa!!), ku eikös siirretyt alkiot ihan yhtälailla hae sitä paikkaansa kohdussa ja voipi olla, ett on tovin pidempään mennyt ennenkuin on hyvä kiinnittymispaikka löytynyt. Nyt peukutellaan sitten taas kaikin mahdollisin raajoin, että homma ei olisi tuhoon tuomittu.

On tämä julmaa, ett jos nainen saakin plussan niin sitten pitää alkaa heti murehtia että onko kaikki hyvin jne. Ei ole helppo meidän osa :(. Nyt olis kimppahalin paikka :hug:.

LB Teillehän on lupaava ennuste annettu. Onnea matkaan ja toivottavasti jotain selkoa niitä papruista saat. Hyvää googlettamista =).

Rinja Vakaasti harkiten olen päättänyt testata sittenkin dpo11 eli jos oikein olen laskenut, ensi viikon TOTT-päivänä :saint:.
 
Rinja ma kayn taalla yksityisella ja siella on yleensa palvelu tosi hyvaa, tosin maksaakin sitten :(

Sen eron huomasin sillon vuosi sitten kun etsin tietoa inseminaatiosita, etta taalla toimitaan "amerikan" malliin, eli kasvatellaan niita follikkeleita ja ei oteta pois yhtaan vaikka kasvais useampikin ja on siis monikkoraskauden vaara. ymmartaakseni suomessa laakarit ottaa pois ylimaaraiset follit tai ainakin kovin vastentahtoisesti ryhtyvat toimenpiteisiin "monifollien" kanssa :)
 
Ottis
Onlydream Testaa huomenna vasta aamupisusta ku ei ne testit noin varhaisessa vaiheessa taida oikein mitään päiväpisusta kunnolla tunnistaa. Jää samalla yksi pettymys vähemmälle tältä illalta ja aamusta voi ollakin sitten jo vaikka mitä vastassa + :heart:. Plussaa sulle toivottelen, vaikka vähän 'alaikäinen' oletkin :LOL:.

Nyt tämä höpsö ottaa viimeiset järjen rippeet käteensä ja lopettaa tän jatkuvan netissä roikkumisen. Dpo3 vasta menossa ja ihan seko jo olen :headwall:. Hyvä yllyke tähän on sekin, ett mies tuli kotiin ja varmaan olisi ihan aiheellista ton isäkandinkin kanssa seurustella, ettei pian itsekin luule neitseellisesti sikiäneensä ;).
 

Yhteistyössä