40+ so what!!! (vol. 8)

Miulla on nyt näköjänsä liikaa tuota AIKAA!!!!!..poikasella oli yökylässä kaveri ja nyt poika siellä vuorostaan pizzalla herkuttelemassa ja leikkimässä =)
..voi pahkura sentäs..KN:ää kävin myös tuossa "raplaamassa" :p oli keskivaiheilla ja sellainen medium, hieman avoin..ei sormelle verta..
 
Käyn täällä välillä kurkkimassa, jos minun kanssa samaan aikaan täällä palstailleet olisivat plussanneet ja TIRLITTANhan se on plussannut :)

Hienoa!!! Sinun toivoinkin plussaavan "tilanteesi" vuoksi. Onko siemenluovuttaja yhtä innoissaan?

Ja mukavan aurinkoista palstailua teille tänne muut leidit!
 
Tirlittan1968
Kiitti paljon Wiara, onhan tämä sellainen "työvoitto" miehelle ja minulle. Olihan siinä onnea paljon mukana kun vaan kerran kierrossa mies täällä kävi. Onneks noi ovistestit on nykyisin niin tarkkoja jotta sain oviksen aika tarkasti bongattua.
Mukavaa kevään alkua kaikille!
 
Tervehdys siulle Wiara!!!:wave:..vielä täällä vaan miekin "pakerran" kun kävi huonompi onni se raskauteni kanssa..kesän kattelen ja sitten luovutan jos valmista ei tule.

keväisiä tuulia sille sunnalle ja auringon lämpöä!!!
 
Nyt kun sisuksiet putsatut niin tekee ihan kauhesti mieli kaikkea epäterveellistä :p tällä tavallahan sitä saa taas suolen kuormitettua kaikesta moskasta :x

Eilen näin 4 kk vauvan ja sydän taasen muljahti rinnassa :heart: ja illalla lajittelin lasten vaatteita ja vauvan vaatteet tuli myös eteeni niitä aikani haikeana pinosin :ashamed: melkein tuntui että sen vauvan tuoksun pystyi haistamaan ja se ihon silkkisen pehmeyden...

..nyt ulos ja nauttimaan auringosta ja raikkaasta tuulosesta :wave:
 
Voi MURMUR!!! :hug: Mulla on jäänyt kyllä välistä tuollainen tieto! Mutta jos se yhtään lohduttaa, niin olet kuitenkin tullut raskaaksi ja varmasti tulet uudestaankin. Älä luovuta! Ihanaa kevättä sinulle!!!

Ja onnea vielä kerran TIRLITTAN! Eli kaikkein tärkein oli siis se oikea ajoitus...
 
Kiitos Wiara :) ..rv 7 asti pieni jaksoi ja sydän äänetkin kerran näin, sitten seuraavassa ultrassa ei enää..
Kova hinku vaan vielä yrittää on, nyt menossa eka kierto kohduntyhjennyksen jälkeen(2.2) ja ke-to olisi SE päivä..joko nega tai plussa, vaihtoehtoja tasan kaksi:heart:..
 
mur-mur, totta kai saat kysyä, olen edelleen sairaslomalla, toinen viikko menossa, ja huomenna tulee tasan 2 viikkoa siitä karmeasta illasta.
Aika hyvin olen parantunut, mutta vähän vielä näkyy silmän alla jälki, joten en ole halunnut mennä töihin ja lääkäri on ollut ymmärtäväinen ja jatkanut lomaa.
Tilanne on taasen rauhoittunut niinkuin aina ennenkin, mies järjesti itselleen lisää hommia, en ole siis kahteen viikkoon käynyt edes kaupassa.
Kävelyllä käyn joka päivä, päivällä aurinkolasit päässä tai illalla pimeän turvin, ja olen nukkunut pitkään aamuisin ja välillä myös päiväunet, olen ollut niin väsynyt että mietin jo että miten kykenenkään töihin ensi viikolla.
Mieli on parempi, nyt odottelen ja jännitän perjantainai niskapoimu-ultraa, se todella alkaa jännittää mitä lähemmäs tulee.
Jotenkin kun olen lukenut kommentteja ja kokemuksia siitä, tuntuu että se hälyttää melkein kaikilla yli 40 v äideillä, ja kun olen herkkä stessille en ole ollenkaan enää varma että haluanko koko verikoetta, jollei ultrassa näy erikoista. Odottajat puolella monella on hälyttänyt, no siitä täytyy vielä keskustella kun menen sinne ja kaikki riippuu tietenkin siitä miltä ultrassa näyttää. Elämä jatkuu, kolhuista huolimatta, ehkä jopa entistä vahvempana.
 
18000 oli tulos. Nyt on 5+2 menossa. Perjantaina viikkoja on 5+5, kun koetellaan kuunnella sydänääniä ja kurkistaa ultralla. Eka varsinainen ultra on 29.3 eli rv: 8+1.

Hoitaja oli äärimmäisen ihana, sanoi että kivuille ja vuodolle voi olla useampikin syy. Esimerkiksi voisi olla kaksosraskaus joista toinen on keskeytynyt ja vuotaa siksi.
 
Ottis
Rominas Liiza näyttäs viel olevan RKTT-listalla, vaikka täti pääsi hänetkin yllättämään :(.

Taavi166 Mulla ainakin viiva on digitaalisen o-testin liuskoissa haalennut seuraavana päivänä, mutt jos vertailla haluaa, niin voihan aina 'tuoreesta' testistä ottaa kuvan. En muista testeistä mitään tiedä. Onnea sulle tikutteluun ja plussaa parin viikon päästäkin :).
 

taavi166 ma otin kuvan aina sen maaritetyn testiajan aikana (joka testimerkilla vahan eri kait) ja sit photoshop ohjelmalla leikkasin ja lisasin aina kuvan edellisen paivan kuvan jatkoksi. Jos sun koneella on photoshop tai joku muu kuvankasittelyohjelma esim. picasa ( en kylla osaa sanoa onko siina leikkaa&lisaa toimintoa)

Onlydream ma harrastin joskus aikoinaan kovastikin suolihuuhteluita, aivan ihana kevyt olo oli aina sen jalkeen. Taalta yrittanyt apteekeista kysella suolihuuhtelupusseja, mutta eivat myy. Ainostaan jotain tahnaa... :eek:

Onpas niin jannaa olla tuolla RKKT listalla. Jo pelkastaan sen takia kannattaa tikuttaa niita ovis tikkuja :LOL:
 
Niin ja taavi mullakin vaihteli vahan paivittain ne testitulokset, yhtena paivana naytti etta se haalenee koko viiva, mutta noin keskimaarin samanvahvusta naytti koko viikon ja olin jo ihan varma etta ei toimi ollenkaan ne koko testit.
 
vauvatoive10 mukava, jotta asiat siellä kotosalla rauhoittuneet :) ja lääkäriltä kannattaa hakea saikkua jos on tunne, ettei jaksa.
Toivon siulle rauhallista raskausaikaa ja kaikea hyvää sieltä np ultrasta!!:heart::heart::heart:
 
..niin siinä vain kävi, jotta ei vaavia tällä kierrolla saatu mieheni kanssa alulle:ashamed:

..veskireissulla vähän syvemmältä kokeillessa jo verta sain sormeen/peppu pyyhkeeseen ja lämmöt laski 36.3C..tällä kertaa tämä tässä..

..on kyllä suru&pettynyt oloinen.. :'( ..jotenkin nyt tunteet tuplaantuu kun km:stä niin vähän aikaa..kait mie liikaa sitten toivoin :/ vaan kun tunteilleen ei mahda mitään..
 
käväisin gynellä tuon rintakyhmyn takia ja pyysin "hela hoitoa" ei pelkästään rinnan kokeilua. :LOL: Eli otettiin papa tsekkattiin alavärkki ja pyysin vielä ultraamaan, jotta tietäisin missä vaiheessa kiertoa mennään ja onko enään mitään elämää noissa munasarjoissa.

Gyne kysyi minulta että mitä ehkäisyä käytän, ja vastattuani ei mitään, katsoi hän minua suurin silmin että kyllä kannattaisi käyttää ettei tule raskaaksi :headwall: :headwall: Tähän vastasin korrektisti että jos en ole 8 vuoteen tullut, niin en tarvitse ehkäisyä.

Rinnasta löytyi kyhmy ja huomenna ultraäneen sekä mammografiaan. Epäili kystaa tai hyvän laatuista kasvainta. Itse epäilen maitotiehyeen tukosta, kun puristaessa tuli puhdasta maitoa ja kyhmy nännin alla tiehyeessä.

Kohdun limakalvo oli peräti 10 mm ja vasemmassa munasarjassa oli monta pientä follia ja kaksi isoa. Isot follit olivat 18,7 mm ja 18,3 mm. Kysyin että koska ne puhkeaa, niin kuulema kp13- 14 jos kierto 27-28?!. Eli nyt ovat ovista ajatellen pullat hyvin uunissa. Kunhan mies saadaan vielä aktiiviseksi. Gyne totesi katsoessaan muniksia, että onpa tosi aktiivisia vielä tuossa iässä :) Oli aiemmin puhunut minun tulevista vaihdevuosista ja nähtyään ultralla tuota munistehtailua, mumisi että tuo vaihdevuosi-ikä siis on keskimääräisesti 51 v. :)

Eli nyt pitää testata ovista ja seurailla lämpöjä.

Miten paljon nuo follit kasvaa vrk? oli joku juttu siitä aiemmin. Minkä mittaisina ne puhkeaa? Laiska minä:) joka kysyn uudestaan.

On varma että nuo mun käyttämät rohdot aiheuttaa tätä pika munimista, nyt on kp 7 meneillään. Niin ja raskaustestit ovat sitten haalistuneet ja negaksi muuttunut. Testaillin tuossa sunnuntai aamuna.


Tsemppitykset plussa tehtailuun.
mimmimamma
 
mimmimamma follikkelit kasvavat 1.5mm-2mm/vrk ja puhkeavat keskimäärin 20-22mm

Voi kun kiva kun siulla siellä munikset selkeästi folleja tuottaa!!:)
..kovasti siulle sitä pysyvää plusaa toivon, tiedäthän sen:hug::heart:
 
..miun lämmöt nousi hetki sitten taas 36.92 ja kivut masussa kummasti hellittäneet-ainahin pahimmat..päivällä oli tosi kovaa jomotusta :x

..kyllä pienellä immeisen lapsella taas toiveet hetkeksi nousi:saint: ..veskissä käydessä vaal.pun limaa hieman..kauheeta tämä odottelu nyt kun en tarkkaa vuodon ajankohtaa tiedä, arvella vain voin..olen ollut tänään kuin p**seelle ammuttu karhu, todellakin vetänyt pariin kertaan kunnon pultit :eek: ..olo senhin takkee vähän surkia.. :(
 
mimmimamma hyvalta kuulostaa sun gyne reissu! Ja onpas ne follit kasvanut nopeesti, jos nyt sulla kp 7 ja yli 18 mm. Wow! Varmaan kylla puhkeavat ennen kp 13, koska niinky murmur sanoi yleensa ne puhkeaa siina 20-22 pinnassa eli varmaan ihan pian. Tikuta ovistikkuja nyt ahkeraan jos sulla niita jemmassa :)

Murmur toivoa on niin kauan kun tatia ei nay :)
 
jos tuon 1,5 mm-2 mm/ vrk folli kasvaa, niin ovis sitten olisi kahden-kolmen päivän päästä!? Ja vielä kaksi yritystä samalla. Olisikö mahdollista että molemmat puhkeaa, tai käykö niin että kun toinen puhkee toisesta tulee kysta ???

Mur-Mur toivo on hyvä nimi....peukutukset

mimmimamma
 
Wiaralle vilkutus! Millaista se taustailu on? Mäkin kohtapuoliin siirryn sinne, kun tuntuu siltä, että aika moni taustailija raskautuu :)

Minäkin kävin gynellä tänään. Nyt on siis kp 10 ja tämä kierto onkin sitten paljon nopeampi kuin viimekierto. Vasemmalla oli kaksi 19 mm munista ja sain Ovitrellen piikitettäväksi jo huomenna. Viimeksi piikki laitettiin kp 15. Huomenna aloitetaan taas kortisonikuuri, mutta nyt vain 10 mg:lla. Ei oteta sitä 20 mg "alkusatsia" ollenkaan. Luget aloitan lauantaina, kp 14. Taas oli sitä mieltä, että oikein hyvältä näyttää, mutta alan nyt oppimaan, että se on hänen tapansa. Ja hyvähän se on, että kannustaa, sillä täytyyhän tässä edes pieni toivo olla olemassa edes mur-murin isän kunniaksi :)

Hyvät kuulumiset olivat myös mimmimammalla lääkärissä. Päästään sitten yhdessä rktt-listalle jännäilemään. Jos sun munis oli jo nyt 18 mm, kyllä ovis munkin ymmärryksen mukaan tulee aikaisemmin kuin kp 13. Mutta mä oon kyllä ihan maallikko näissä jutuissa.

Muutoin, mur-mur, eikös sulla ollut ihan samanlaista pikkutuhrua siinä raskautumiskierrossakin? Peukutan täysillä.

Ottikselle tsemppiä vieraan viihdyttämiseen.

Ja kaikille muillekin mukavaa illan jatkoa. Palaillaan jutuille huomenissa. Hyvää ötyä!
 

Yhteistyössä