40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
MUR-MUR: Ikävää, ettei sit mennyt pidemmälle. Seuraavaan kiertoon parempaa onnnea!

Täälläkin niin hiljaista, ihmiset pääsiäisen vietossa. Kävin pumpissa ja ei sielläkään ollut ku 8 ihmistä rautaa nostamassa. Täällä on pikkupotilas hienosti jo toipunut leikkauksesta. :) Ja mä ovuloin hetkenä minä hyväänsä :) talletettu on ja munarikasta pääsiäistä vietetty ;)
 
Gb - asiat sitten teillä siellä mallillaan: pieni tervehtymässä:) ja siulla kenties siellä uusi elon taimi kohta kasvamassa - ihuna kyllä olis!:heart:

Meillä poikanen ja iskä nukkuu vieretysten meidän makkarissa. Poikanen oikein odotti inoissaan, jotta pääsee iskän viekkuun pitkilleen.:)
..huomenna sitten polskuttelemaan ja mummulaan syömään.

Mie olihin tänään kuulkaas reipas: Tein alkuillasta marja/hedelmä/rahka/kerma/vaniljavispi/minttusuklaa herkun ja sitten pyöräytin suolaisen piirakan vielä siihen päälle - nassu ruskaa noista herkuista!:p

Gb..mie ihan aloin miettimään..uskallankohan mie enää yrittää sitä pientä?

Ikää tulee elokuussa 47v ja riskit senkus kasvaa(pienen&äidin)
..olisi kauhean ahdistavaa keskeyttää raskaus pienen vaikean sairauden vuoksi..olen taas alkanut näitä miettimään, v a i k k a k i n vain enään se 1% mahdollisuus raskauteen..

Miulla kyllä jo viides keskeytyminen(minkä varmalla tiedän)..ja tämä viimonenhin kävi jo ihan kierron lopulla.. 3 keskeytynyt välillä: rv4+6-5+4
..ja se ihan eka kkm 2010 rv8+3..

Tuskin enää tuon pidemälle tärpissä pääsenkään - hedelmöittyä saattaa, mutta vuotelee kierron lopulla jo poijjes.


Illan jatkoja ihunat!:wave:
..mie taidan piirasta maistella vielä ja siidukalla huuhtelen sen ales:p
 
Viimeksi muokattu:
Mrs Bree:Jumala ei todellakaan tuolla tavoin rankaise ! Tahdon toivottaa oikein paljon voimia raskaaseen aikaasi. :hug:
ON: olen pitkän harkinnan tuloksena tullut ratkaisuun, Poistun listalta.Tänään mitä suurimmalla todennäköisyydellä KP1 Meidän elämäämme ei pienokaista tule, kun toinen osapuoli ei halua olla riittävän aktiivinen oman ongelmansa vuoksi. Vauva tulee, jos on tullakseen, mutta sen lupaan että taatusti kuulette siitä ! Ihanaa kevättä teille kaikille ja toivottavasti monelle plussaa testiin kevään aikana. Minä etsin edelleen uutta sopivaa työntekijää ja yksi kokelas aloittaa kuun puolivälissä... tv Ninni69
 
  • Tykkää
Reactions: annekristiina




Nimi/ikä.......Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

Minttu2011 (44).......kp4/27-29...........yk1v 8kk( 04/11)...3.
ulpunen (42)............kp5/32................yk1..............2.
Hanhimamma (41)...Kp5/29................yk2...........3/1.yht.
Euphonia (40)..........kp5/25-26...........yk28......................1.
Clearblue (41)..........kp11/28..............yk9...........5/1.yht.
bugsy (41)...............kp12/29-31.........yk4......................9.
annekristiina (47).....kp15/26..............yk4....(2007) 5./2.yht.
Whisky Peat (36)......kp15/30-35.........yk8...(tm 7/11)..3.
Ninni-70 (41)...........kp16/30..............yk3.......................3.
tattinen (41)............kp17/22-28.........yk18(2km.)5/1.yht.
Rena (40)............... kp19/21-23..........yk5(km12/11)1.
Wienna (40).............kp20/25-27.........yk4v.............1.
pikkutirri (42)...........kp23/28-30.........yk16(6&8/2011)4/2yht.
sarialeksandra (41)..kp32/32-35..........yk.yli 1v......................2.
Iida-Karoliina (48)....kp36/26-31..........yk2.......5/1.yht.
OOAK (49)...............kp42/26-28..........yk3..(Km1992)4/1yht.


Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Pernilla, Mahdotontako, mariikka70, Barbarella, Zillian, nooraneeamaria

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, *mur-mur*, Kastanja, pikkutirri, Oivikki, Rominas, MrsBree, anjamarita





Wienna (40)......pp3



Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

RKTT= Raskaana kunnes toisin todistetaan
TOTT-päivä= "torstai on toivoa täynnä päivä"(R-testipäivä torstaina)

Ulkolainen sivusto mm: Ovulaatiolaskuri, R-testin tekopäivä laskuri, R-oireita dpo-päivittäin ja p a l j o n muuta hyödyllistä tietoa "piinapäiviin".:wave:
The Very Early Signs & Symptoms of Pregnancy | Countdown to Pregnancy

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee
 
Viimeksi muokattu:
Heipsut:wave:!

Gb; Jess! Hyvä, jotta ootte talletelleet, nyt vain sitä ylläriä oottelemaan!! Ja mukava kuulla, jotta pikkuinen potilaskin hyvin selvinnyt leikkauksesta ja sen jälkimainingeista!

Ninni69; Sulle toivon onnellista jatkoa, kaikesta huolimati! Ja saapihan täällä käydä elämänmenoaan kertomassa, vaikkei kuumeiliskaan..Tervetuloa vain, vaikka istuksimaan välillä olkkarin nurkkaan:)!

Voi *murmur*; kurjaakin kurjempaa, että se täti taaskin löysi perille! Se on kyllä tietty inhottavaa, että ensin annetaan ja sitten otetaan pois; se toive ja se pikkuinen! Sen takia mä oonkin aatellut, jotta en missään nimessä testailis, kun vasta sitte, kun menkat myöhässä päiviä.. Mutta muistanko oikein, että sulla olikin joku jutska, jonka takia on tärkeää, jotta mahdollinen raskaus bongataan mahdollisimman aikasin? Iso hali:kiss:!

Täällä ei oo kuulkaa munaa näkynyt, eikä väliksikään! En huoliskaan noin pahansisuiselta ukkelilta:kieh:! Eikö oo jo ihmisoikeuksien vastaista, että jo yli viikon on yksi kettuillut ja ollut suoraan sanoen hanurista ton autohomman takia?? Kävin tänään kävelemässä ittekseni hautuumaalla, ja tuli jotenkin lohdullinen olo.. Kaikki on vain väliaikasta tässäkin elämässä, ja jonain päivänä sitä itsekin lähtee toiseen ulottuvuuteen tai johonkin?? Osaispa sitä elää elämänsä niin, ettei tarttis katua ja surra asioita, sitten kun lähdön aika on:(! Mulla välillä niin toivoton olo, että totisesti aattelen, että voi kun mun lapset ei koskaan joutuisi elämään tämmösen pään kanssa, vaan osaisivat puhua asiat selviksi ja kertoa tunteensa, kun mä oon semmonen säilöjä, joka on vaan hiljaa ja itsensä kanssa, silloin kun vaikeita asioita pitäs availla.. Sulkeudun kuin simpukka! Ei oo hyvä olleskaan, ei.

Mutta, mutta..Aurinko paistaa komiasti, huominenkin vielä vapaapvä ja valtakunnassa kaikki (ainaskin melkein) hyvin! Hiljasta on ku huopikkatehtaalla täällä olkkarissa, mutta jahka pääsiäinen vietetty, niin tulkaahan tytöt tervehtimään!

Sydämellisen ihanaa pääsiäisen jatkoa kaikille:heart:!

Lilleriina
 
Juuh, hiljaistahan täällä..

Lilleriina - vieläkös siun ukkois jaksaa synkistellä sitä autojutskaa - voihan rähmä sentäis!:vampire:
..vaan, kyllähän hän siittä "rauhoittuu" ajan kanssa..:)

Miulla tuo mies on synkistelijä - mie enempi puran ilmoille miltä miusta "tuntuu".

..ja ei miulla mitään erikoista ole, minkä takia "pitäis" dippailla kovin aikaiseen..olen vaan niin saakutin kärsimätön!:headwall:

Silloin kun olin tablettilääkityksellä - Marevan(varfariini) piti dippailla herkästi, jotta tärpin tullessa, voi heti vaihtaa hepariinipistokseen.(varfariinia EI voi käyttää raskaana ollessa)
..nyt miulla pistoshoito ollut 12/09 lähtien.

Vuoto näyttäis miulla loppuvan - onneksi, kun meinas hermo mennä noiden rättien kans!:kieh:
..fuskasi koko ajan jostahin kohden, vaikka oli välillä 2 sidettä perätysten!!!:O

Mietin tässä..olen syönyt noita Gelee Royal tabuja yli 6vko..oliskohan ollut osuutta tärppiin?..sillä niitä aloin käyttämään kun luin, jotta niillä olisi hormonitoimintaa edistävä(munasarjat)vaikutus.
..jaa-aa, ei voi varmasti tietää..mutta tilailenpa lisää kun ei niistä haittaakaan ole.=)

Niin ja mies syönyt saman ajan 2tbl/vrk noita Maca tabletteja.
..niitähin lisätilaukseen laittelen.

Miulla käväisi sisko miehensä kera pikavisiitillä, kun tulivat toisen sisareni luota Mikkelistä.

Kokkailin lasagnea ja kinkku-aurajuusto piirasta ja vielä korvapuustit paistelein päälle(ne oli pakkasesta)
..saivatpa he nasunsa pullolleen kun läksivät ajelemaan kotio päin Pohjois Karjalaa kohden.:p

..taidanhin itse lähteä lasagnea maistelemaan, nälkähän tässä iski - Heipsun hei!:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Mur-mur, ja Ninni69... hali teille :hug: Minäkään en enää oikein usko plussaan, vaikkei ikää ole "kuin" 36v. Tai ehkä plussa tulee, mutta kestääkö... hälyttääkö seulat...

Meillä tallettelut jäivät tuohon kp 13. Kp 14 sain plussan digiovistestiin, mutten enää seuraavana, kun huvikseni kokeilin. Olisiko sitten tuona kp 13 voinut jo näyttää, oireet oli sellaiset mutta testi epäonnistui. No, anyway, minä uskon että jos on onnistuakseen, tuokin riittää. En eilen alkanut vonkaamaan, koska elämä ei voi olla vaan vauvan yrittämistä. Pakkomielteistä. Vaikkakin vuosi yritystä alkaa olla jo takana.

Lämpö oli kumminkin tänään jo +0,5 astetta, joten ovis on ollut. Katselin, että jos tärppi kävisi, LA olisi n. 30.12 :) En siihen kamalasti usko, mutta kohti uusia onnistumisia, ei pettymyksiä :) Jos jotain hyvää, ehkäisyä ei tartte käyttää vielä 3-4 vuoteen. Sitten saa meidän osaltamme olla.
 
Huomenta ja hyvää 2. pääsiäispäivää sekä Mikael Agricolan päivää !

Onhan tää hassua, Lilleriinan ukko EDELLEEN kiukkuaa siitä puskurista. Huoh noita miehiä. Oon huomannut, että noi "peltilehmät" ovat joillekin miehille erittäin tärhkeitä, ikäänkuin lapsia heille :)

Koska täällä ei enää kauheesti niitä plussiakaan tuu, niin ehdottaisin palstalle nimen vaihtoa, vaikkapa: " Mieheni haukkumis"- palsta. :D

Met meemmä katsomaan eka kerran sitä meidän hauva-vauvaa :) Ihgua :heart:
 
Viimeksi muokattu:




Nimi/ikä.......Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

Minttu2011 (44).......kp6/27-29...........yk1v 8kk( 04/11)...3.
ulpunen (42)............kp7/32................yk1..............2.
Hanhimamma (41)...Kp7/29................yk2...........3/1.yht.
Euphonia (40)..........kp7/25-26...........yk28......................1.
Clearblue (41)..........kp13/28..............yk9...........5/1.yht.
bugsy (41)...............kp14/29-31.........yk4......................9.
annekristiina (47).....kp17/26..............yk4....(2007) 5./2.yht.
Whisky Peat (36)......kp17/30-35.........yk8...(tm 7/11)..3.
Ninni-70 (41)...........kp18/30..............yk3.......................3.
tattinen (41)............kp19/22-28.........yk18(2km.)5/1.yht.
Rena (40)............... kp21/21-23..........yk5(km12/11)1.
Wienna (40).............kp22/25-27.........yk4v.............1.
pikkutirri (42)...........kp25/28-30.........yk16(6&8/2011)4/2yht.
sarialeksandra (41)..kp34/32-35..........yk.yli 1v......................2.
Iida-Karoliina (48)....kp38/26-31..........yk2.......5/1.yht.
OOAK (49)...............kp44/26-28..........yk3..(Km1992)4/1yht.


Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Pernilla, Mahdotontako, mariikka70, Barbarella, Zillian, nooraneeamaria

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, *mur-mur*, Kastanja, pikkutirri, Oivikki, Rominas, MrsBree, anjamarita





Wienna (40)......pp5



Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

RKTT= Raskaana kunnes toisin todistetaan
TOTT-päivä= "torstai on toivoa täynnä päivä"(R-testipäivä torstaina)

Ulkolainen sivusto mm: Ovulaatiolaskuri, R-testin tekopäivä laskuri, R-oireita dpo-päivittäin ja p a l j o n muuta hyödyllistä tietoa "piinapäiviin".:wave:
The Very Early Signs & Symptoms of Pregnancy | Countdown to Pregnancy

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee
 
Viimeksi muokattu:
Miulla surkea oloinen..dippasin tänään, Kp5 O-testin= haalea viivanen..no, se ihan Ok kiertopäivään nähden..mutta sitten dippasin myöskin sen FSH:ta mittaavan hedelmällisyystestin..
ja s e k i n näytti haamuviivasta..:(

Aiemmin olen dipannut Kp3 ja Kp10 - vain yksi viiva tuli(viimeiks marraskuussa 2011)

..ei pitäis LH hormoninkaan vaikuttaa tulokseen kun O-testi reagoi hyyyyvin hailusti..dippaan seuraavan kerran sen pakkauksen toisen testin Kp12 ja jos ovis käsillä, reagoiko testi sitten tuohon LH-hormoniin?: /

FSH on myöskin juuri ovisaikaan enempi koholla, kuin follikulaarivaiheessa - yleensä välillä: 4.7 - 21.5 U/l

Follikulaarivaihe: 3.5 - 12.5 U/l

Nuo ovat siis niitä suositeltavia arvoja.

Tiedänhän mie, jotta yksi arvo ei vielä kerro juuta, eikä jaata..m u t t a, eihän se ihme oliskaan jos FSH alkais miullahin jo nousta - ikääkin kun plakkarissa kohta 47v.

..ja reagoihan 25mIU/ml R-testikin miulla dpo11-12 haamuviivalla..ja silloin EI varmasti ole HCH arvo vielä tuota 25mIU/ml
..ennemminhin ihan siinä 5-10mIU/ml välillä..

Tämänhin tiedän siitä kun: veritesti kertoi viime kesän tärpissä arvon olevan--> 6..ja heti melkein labrasta kotiin tullessa, tein GB:n digi testin, joka näytti "raskaana 1-2"(pitäis olla herkkyyttä 25mIU/ml)

Mutta kyllä se tosi nyt on, jotta miullahin alkaa noita hormooni heittelyitä vaan tulla enämpi ja enämpi..*huoks*
 
Viimeksi muokattu:
MUR-MUR: Oikeassa olit, se koiruli sydämeni vei :) en muista, olenko jo kysynyt, mutta oletko lääkäri tai peräti joku gynekologi? Niin hyvin tiedät noi kaikki arvot sun muut. Mun tarttee kans tilata se labra aika, siinä mulle ihan tarpeeksi säätämistä, että osaan sen oikeelle kierron päivälle ja kellonajallekin tilata :D Tulkinnat jätän sit suosiolla lääkärin tehtäväksi.
 
Gb - mie arvasin, koirahauvat ON ihuniiiii!!!:heart::heart::heart:

..juu, taidan mie olla sellainen "itte oppinut" tohtoris täti immeinen!..:D

En siis o i k i a s t i ole yhtään sen "alan" oppinut, paljon vain imuroin tietoa..ja sitähän täältä netin ihmeellisestä maailmasta löytyypi.;)
..koetan myös ettiä fakta tietoa - että jäis vaan se paikkansa pitävä tieto jäljelle.

Pidän myös tarkasti ittelläni muistissa labrakäyntieni tulokset.=)

..vaan, nyt kone äkäseen kiinni - Nati nati:kiss:
 
Viimeksi muokattu:
Murmur oliko veritesti 6, sehän tarkoittaa tietääkseni negatiivista raskaustestiä, kun mulla oli 100 niin gyne sanoi että 100 on arvo ihan alussa ja silloin hyvällä säkällä saattaa testiin tulla haamu niinkuin mulla...en sitten tiedä mitä ne siitä arvosta sulle sanoivat???
Mä menen nyt noihin FSH ja TSH kokeisiin kun menkat alkaa 3-5 kiertopäivänä ne otetaan, eli luultavasti perjantaina..siitähän selviää että onko sitä munarakkuloiden kasvuahormoonia tarpeeksi ja mitkä on kilpirauhasarvo..sä varmaan konkarina sen tiedätkin :)
Olen kans miettinyt että mikä on kun tärppi onnistuu mutta kesken menee....mikähän hormoni sitä kasvua säätelee..keltarauhanen niin kauan kuin istukka viikoilla 12 alkaa olla valmis?? no täytyy gyneä taas haastatella, ne puhuivat jostain verenhyytymistekijöistä.....onko sulla niistä tietoa?

Oma olo on oksennuttava, maha kipeä, tissejä ei arista, lämpö edelleen 37 ja kahvi ei maistu...enään tuu ku ruskeää vanhaa valkkarin joukossa...kp 26/26-28...
 
Jättäydyn taustailijoihin. Yritys jatkuu mutta ei tule juuri palstailtua. Tässä kierrossa niin hailukka ovisviiva verrattuna normaalikiertoihin että varmaankin ovuloimaton kierto tämä. En nyt ees sitten tiedä mikä päivä se ois ollu, niin vaikee oli erottaa. Tuun sit kertomaan jos tärppää. Plussatuulia tänne.
 
Tertsut:wave:!

Whisky Peat; kaikki raajat pysytyssä , jotta + pärähtäs tikkuun sopivan ajan päästä:heart:!

Ninni-70; ihanaista eloa sullekin toivotan, vaikka surku juttu, että nuin oot aatellut!

GlearBlue; onnea vaan karvaisesta ihastuksesta! Koska koiruus kotiinne tulee? Siinähän unohtuu tikuttelut ja kierrot hyvinkin, kun saa muuta mietittävää! Meillä tuli toi karvanaama viime vuonna äitienpäiväksi kotiin, ja voi hitsi, kun onkin ollut pieni ja suloinen..

Mulla on nyt niin hirveesti poksunut tuolla vasemmalla puolen muniksia, että mikähän sieltä irtoo? vissiin koko vehkeet tippuu pois, kun ei oo ollu käyttöä; museotavaraa jo kaiketi:kieh:!

Ihanaa, kun pyhät ohi ja arki alkoi taas! Pääsenpä töihin lepäämään:xmas:!

Eilen käytiin uimassa lähes koko perhe, mutten kehdannutkaan ottaa sitä juoksuvyötä mukaan! Mun pitää varmaan kuivaharjotella kotona sen kanssa, etten oo ihan nolo sitte ihmisten ilmoilla..

Kivaa alkavaa viikkoa, ja kevättä rintoihin:cool:!

Lillis
 
Ottis
Moiiiiiiiiii! Jutut lueskelin, mutt sen verran väsy just nyt, etten jaksa pahemmin kommentoida :(. Hieroja tulee neljältä ja aion ottaa torkut sitä ennen :).

Lilleriina Voi pahus sitä sun ukkoas :(, ei kannattais kyllä auton vuoksi pääsiäistä pilata, mutt minkäs noille miehille tekee. Tais mun ukkoni kestokiukku muuttaa sit teille sillä perjantai-iltana hänelle vähän asioita valaisin ja jostain kumman ja ihmeen syystä on mies taas ollut ihan erilainen. Lauantai-aamuna pääsi peräti yllättämään sytyttämällä aamusta takkaan tulen ja hakipa puitakin tupaan päivemmällä.

Muuten on nämä 5 päivää eletty niin kykikyljessä, ett ihan on uskomatonta. Lauantai oltiin viel kotona, mutt sunnuntaina lähdettiin sit mökille, käytiin pilkillä pariinkin otteeseen ja kotona ollessa lenkilläkin kahdesti ku oli keli niin hyvä. Eilen tultiin sit mökiltä kotiin ja täytyy tunnustaa, ett ihan oli kiva pääsiäinen, ei liikaa pämppäämistä, ei kännäämistä, ei baarireissuja, vaikka mies meinasikin pe-iltana baariin lähteä mutt luopui ajatuksesta, kun en luvannut häntä puolen yön aikaan sinne nakata, vaan ilmoitin, että "Minä nukun nyt".

Itse otin kupposta sunnuntai-iltana eikä mies sen huomattuaan mun päätäni silitellyt, mutt täytyy tunnustaa, ett mielessäni ajattelin hetken, ett "Siinäpäs sait maistaa omaa lääkettäs", sillä niin usein on mun haaveet yhteisestä illasta narahtaneet siihen, kun olen huomannut miehen ottaneen kuppia. En tekosestani itselleni siltikään hattua nosta, vaan aavistinpa pikkasen siltäkin suunnasta nyt, ettei miehestä ole välttämättä kiva kuunnella mun nalkutustani ottamisestaan, vaikka yleensä silloin, kun on humalassa, en viiti asiasta edes sanoa, vaan jätä puhumiset seuraavalle päivälle. Joka tapauksessa, kivempi ottaa porukassa, jos ylipäätään ottaa.

Ninni69 ja Ninni-70 Ikävää, että aktiivihaaveiluajat ovat jäämässä taakse. Mun pitäis varmaankin laittautuaa samaan kastiin (ja sitähän ole jo pitkään ollutkin), mutt ajatukset on samat kuin Ninni69:llä, että vauva saa tulla jos on tullakseen, sillä ei meilläkään toi seksielämä niin aktiivista ole, ett se antaisi aihetta haaveiluun. En taida edes muistaa milloin on viimeksi pupusteltu, joten oli Lilleriina, mullakin munaton pääsiäinen.

mur-mur ja muut tädin yllättämät, pahoitteni :hug:. Voisinpa naputella jotain todella lohduttavaa, mutt täytyy myöntää, ettei sanat riitä :(.
 
Viimeksi muokattu:
Ziida - kyllä miulla tuo arvo 6 merkitsi raskautta..miulla arvo on ollut aina 1 kun ei ole tärppi käynyt(olen käynyt monen monituista kertaa noissa HCG kontroleissa)

Käsittääkseni arvo yli 5 merkitsee aivan alussa olevaa raskautta(ei välttämättä näkyisi edes koti R-testeissä)
..Digi testi näyttää siis aika pian sen tärpin.

..ja HCG arvolla 48 olen saanut myöskin haalean plussan 25mIU/ml testiin(testejä kun tullut dipattua tiheään ja m o n t a)

Itsekkin tuota arvoa 6 ja Digin tulosta ihmettelein silloin..mutta näin se vain oli.
Kävin labrassa aamupäivällä ja tein sieltä tullessani melkein heti digin, johon sain sen "raskaana 1-2" tuloksen..alku illlasta soitin sitten yhteispäivystyksestä veritestin tuloksen - oli 6.
..väliä verikokeella ja testin teolla oli n. 1h..
 
Viimeksi muokattu:
Tuosta eilen dipatusta FSH kotitestistä..huoh, vierahti huoli harteilta:)..

Yksittäinen FSH hormonin kohoama ei merkitse vielä mummotautia - on aika normaalia.
Kun testit näyttää usemman kerran(kierron)dipattuna aina tasavahvaa viivasta, on kyse naisella jo sitten menopausaalisesta ajasta.

..ja..miun eilistä, haaleaa viivasta EI lueta positiiviseksi tulokseksi - vain tasavahva/vahvempi viivanen luetaan.

Laittelin Kotitestille viestiä ja pyysin käyttöohjeen kun omani kadotin.

Testi olisi myöskin pitänyt tehdä JO kolmantena päivänä menkkojen alkamisesta ja seuraava 7vrk päästä..mie tein 5-6vrk kuluttua(jos tuhruilusta laskee(pikkasen siteeseen) tuo 6vrk)
..että näin..=)

Taidanhin dipata tässä välillä O-testin..
 
ziida - nytpä mie äskettäin kirjoittelin siulle ihan omiani..:ashamed:

Tässä kuva dpo17 dippauksesta 20.7 2011

..viivanen näkyy enää hyyyyvin hailusti..

Sainkin sen "raskaana 1-2" dpo15(18.7)

..ja tosiaan, siellä HCG määrityksessä kävinkin 19.7(dpo16/arvo 6) ja Digin dippasin edellisenä päivänä - 18.7/dpo15

Mutta
..siis tuo Pregcheckin testi 25mIU/ml näytti viivan tynkää seuraavana päivänä siitä, kun olin käynyt HCG määrityksessä.
..aika herkkä näkyy olevan sekin..olisi varmaan näyttänyt pik-ka-sen vahvempaa jos olisin samana päivänä dipannut kun veritestissähin kävin.

Muistaakseni 10 arvo katsotaan täällä(sairaala)aivan raskauden aluksi.

Juu, mutta tämä nyt näistä..viivasista ja arvoista;)

Ps. ziida - kylläpä se kilpirauhanen on niin tärkeässä osassa munarakkuloiden kasvussa, että arvojen täytyis olla kohdillaan - TSH mieluten siellä alle 2..tärkeintä kuitenkin TSH:n ja T4V:n suhde.

Mie en olisi arvojen perusteella ihan heti saanut lääkitystä, mutta oireita paljon ja siksi sain.(hieman TK lääkäriltä kinuten)..ja koelääkityksen jälkeen jäi lääkitys sitten pysyväiseksi, oloni kun parani.
..t o k i nämä premenopaussin oireet ovat sillä tapaa samantyylisiä, kuin vajiksenhin oireet, että ei aina tiedä, mistä mikäkin johtuu..:headwall:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä