40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Ottis, Sointu2010 ja putunen Haloumi on sikahyvää :p tutustuttiin aikoinaan Kyproksella tuotteeseen mutta muistakaan että siinä on valtavasti suolaa! Ja muuten, on sitten myös hyvää kun syö jonkun todella makean hillon kanssa, namskis :)
putunen Toivotaan totisesti että plussaat :) itseäni hieman harmittaa että en sittenkään hakenut testiä kun tuntui niin selkeältä että vaikka sitten mahdollisen plussan jälkeen olisikin tullut täti niin olisin ollut hieman toiivorikkaampi jatkon suhteen...
Joku täällä sanoikin että on niin jännää elää hengessä mukana kun joku on lähellä plussaamista ja se kyllä pitää paikkaansa ;) Hei päivittäkää ne mun tiedot sitten sinne päälistalle, löytyvät sivulta 49 :)
Mutta niistä ovistikuista, kannattaisiko tilata netistä vai onko Apteekissa edullisiakin olemassa?
 
Mafinka, Apteeksissa O-testit SIKA KALLIITA - älä sieltä osta!!:O

..laitan muutaman linkin nettikauppoihin:
Suomen kotitesti
Raskaustestit ja ovulaatiotestit edullisesti verkosta
Raskaustestit ja ovulaatiotestit | Raskauskeiju.fi
Verkkoapteekki.fi ovulaatiotesti
Mammaksi.fi - Raskaustestit, ovulaatiotestit, kondomit

..eiköhän noista ala löytymään sopivaa!!:wave:
Liuskat huokeampia ja niitä voi ostaa sellaisen isomman paketin samaan hintaan, mitä saa sitten muutaman puikkotestin - ihan on makuasia kumpia haluaa käyttää..ja miten raskii kukkaron nyörejä höllätä.;)

Ps. Raskauskeijulta löytyy tuollaista herkkää 10mIU/ml O-testiliuskaa Erittin herkkä ovulaatiotesti -liuska- (7kpl) - Ovulaatiotestit -liuska, liuska ovulaatiotestit, liuska ovulaatiotesti, ovulaatiotestit liuska, ovulaatiotesti liuska | Raskauskeiju.fi O-testit ovat yleensä herkkyydeltään 20-25mIU/ml

Minä tykkäsin näitä kuumeilun alussa käytää kun en vielä ollut varma, milloin se ovis onkaan!
..ovat vähän ärsyttävän kapoisia: /mutta ei se haittaa, kyllä sen vahvistuvan viivasen siitähin näkee.

Miullahan tuo LH ei ole mitenkään kovin korkealla yleensäkkään - toisilla on ja herkkä testi ei silloin kovin hyvä..miulle siis tuo herkkä oli passeli!=)

Nykyään tilailen ihan VerkkoApteekin halppisliuskoja
David Ovulaatiotesti LIUSKA 5 kpl - 4,00EUR - Verkkoapteekki.fi
Tilaan yleensä tuon 5kpl se riittää miulle.

HUOM!! Ovat siis saman merkkisiä - David liuskoja, kuin nuo Raskauskeijunkin..MUTTA..herkyys näissä VerkkoApteekin testeissä se 25mIU/ml

..ja jos v a r m a n päälle haluat pelata(näin alkuunsa)tilailet tietenkin tämän: Clearblue Digitaalinen ovulaatiotesti 7 kpl - Suomen Kotitesti
..voit ensin dippailla alkupäivät halppisliuskoilla ja sitten lopuksi CB:n digitestillä varmistaa - siihen tulee hymynaama =) kun ovis+ pärähtää!
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet kuumeilijat! Onnea matkaan :heart:

Kiitos mur-mur testilinkeistä! Mafinka, mä tosiaan oon saanut menemään omaisuuden testeihin, kun olen apteekista niitä aina ostanut, viimeksi tänään. Josko seuraavat tilaisin verkosta.

Ottis, mitä sitä kiertoja panttaamaan ;) Hyödyksi vaan jokaikinen!

Putunen, joo, brie voisi olla hyvää paistettuna :p Toivottavasti oireesi vahvistuvat! Mä en tunne mitään, en yhtikäs mitään, vaikka kuinka kuuntelen ja kyttään. Rinnatkin oon rutistellut melkein aroiksi, kun oon tuntemuksia tunnustellut.
 
Viimeksi muokattu:
Helou, täällä on masikset piällänsä, punaviivat katoaa ku pieru saharaan, eli taas alusta............
Ketutus on just NY melkonen, mutta jo tuossa kattelin reseptiä, että mitä troppia on viel jälellä seuraavaan kiertoon:kieh:

Huomenna pääsee onneks vähän terapia shoppaileen, plikka menee mummulle koko päiväks ja ma saan touhuilla omiani tai olla touhuumati, jospa se olo tästä kohenis.
Että tämmöstä täällä, mukavaa iltaa kuiteskin kaikille muille=) minä ärripurri lähen saunaan jomotuksia hautoon ja höyryjä päästeleen, huomenna saatan tai siis todennäkösesti testailen vielä
ja murisen sitten taas, heipat:wave:
 
Heips kaikille. Tulin kurkkaamaan että mitä tänne kuuluu, oisko ylläri plussia tullut Ottikselle ja MurMurlle, harmi ettei plussaa kuulu. Oivikkiakin kävin kurkkaamassa, oli saanut tytön, kiva juttu.

Itsellä rakenneultrassa kaikki hyvin ja nyt liikkeet tuntuu todella hyvin, potkii ja tökkii mua niin että tuntuu :D puolivälissä mennään (22+5)

Kaikille oikein paljon tsemppiä yrityksiin! valtavaa plussa aaltoa näin helmikuun alkuun toivottelen
 
mur-mur Kiitos vinkeistä, täytyy tilata jopa vaan sen takia että saisin selville onko minulla ja jos on, niin koska, ovulaatio. Uskoisin että kahdella viime kerralla oli sillä ultrassahan se näkyi selvästi ja ovislimojen perusteella + tuntemuksien, niin oli viime kierrollakin, joten saattaa mennä taas aikaa kun seuraava mahdollinen olisi/tulisi... Olin muuten kuvitellut että ne digitaalimittarit olisivat "ikuisia" eli etteivät kertakäyttöisiä ....
Mami41 On hyvä että osaat kuitenkin hemmotella itseäsi :) mukavaa shoppailureissua, toivotaan ettei sinun kuitenkaan tarvitse tehdä lohdutusostoksia ;)
Sointu2010 Huvitti niin tuo sinun kommenttisi noista rintojen puristeluista, kuulostaa niin tutulta, heh!
Yleisesti piti sanoman että jos käytätte säännöllisesti esim. kalaöljykapseleita niin huomioikaa tärkeä asia: ne ohentavat verta mm. minulta on kielletty kokonaan kalaöljykapselit sillä minulla todettiin veren hyytymistekijöissä ongelmia 1,5 vuotta sitten ja arvoja seurattiin todella tarkkaan, sain mm. mustelmia todella helposti. Onneksi veriarvot palautuivat normaaleiksi nopeasti; jätin kalaöljyt heti pois ja laihdutin sinä keväänä noilla keitoilla esim. Nutrifast, Karolinska ja sain pudotettua painoa 10 kg ja veriarvot nousivat kohisten... eli kannattaisi tutkituttaa kerran vuodessa kaikki veriarvot että ovat kondiksessa. Minulle ehdotettiin myös gynekäyntiä: ultraa ja papaa kun kerran haluan raskautua että kaikki on varmasti siellä kunnossa :)
Mutta taidan kömpsästä sänkyyn kun väsyttää niin kovasti, haleja kaikille :hug: ja hyvää yötä :kiss:
Huomenna perehdyn noille mur-murin mainitsemille sivustoille ja tilaan niitä tikkuja :) :wave:
Loppuviikolle saadaan toivottavasti niitä plussauutisia :)
 
Mafinka juu, tilaile vain niitä O-testejä ihan usiampi, etteivät kesken heti lopu!=)
..alkuun se ovis saattaa olla karussa,mutta sitkeys monasti palkitaan.

Minä sairastin 2001 massiivisen keuhkoembolian (keuhkoveritulppa) jonka jälkeen söin Marevania(varffariini)6kk
Sitten kun raskauduin -04, aloin pistelemään Fragminia - hepariini. Molemmat Marevanin kanssa siis ohentavat verta, mutta Marevaia ei voi käyttää raskaana ollessa.

Raskauden jälkeen aloin käyttää taas Marevania, joka on loppuiäksi - TOSIN..
..kun -09 kun raskauduin, siirryin taas Fragminiin ja sitä pistelyä(mies pistää)jatkanut nyt yli 1vuoden..ja ihan tuon vaavihaaveen vuoksi, ei tarvitse välillä Marevaniin siirtyä ja käydä INR verikontrolleissa labrassa.

Eli..miulla verenohennuslääkket olleet käytössä pitkään mutta siltikin käytin esim. E-Epa kalaöljykapseleista.
Lääkäri sanoi, että kun käyttää koko ajan säännöllisesti ja ei ylitä annostusohjeita, ihan OK!=)
..jos vitamiini esim. loppui ja en HETI(ihan muutaman päivän sisään) hankkinut uutta, sain juosta labrassa muutamia kertoja tiheään - arvot heitti häränpyllyä.
..toki omalta lääkäriltä kannattaa erikseen vielä kysäistä, saako/voiko käyttää jos esim. tulppa tai hyytymisongelmia!
 
Viimeksi muokattu:
Mami-41 voi miten ikävää, lämmin:hug:
..on tämä pirun rankka lajinsa:ashamed:

Jaksuja&voimasia uuteen kiertoon jos nyt ei tärpännyt!!:kiss:
..ja terapeuttista shoppailua - hemmottelekkin ittiäis kunnolla!:wave:
 
Viimeksi muokattu:
nillanilla..joooo, täällä vaan päätä edelleen hakataan seinään:headwall:..
..ei meinaa mur-mur hevillä uskoa, että aika ajanut kenties jo ohi vaavinteossa(saamisessa)

Kuume on talttumaan päin ja haaveilut enää jäljellä, näin..:)..aina niitähin täytyy olla.

Voi että, sie olet jo noin pitkällä - Oikein ihanaa masunkasvattelua!!
..tiedätkö pienen sukupuolen jo?:heart:
 
Mafinka - sinut on lisätty päälistalle edelliselle sivulle :wave:.

Mami-41, pahoittelut viivojen haalenemisesta, mutta eihän menetetä vielä toivoa - plussapuhuria huomiselle!! :heart:

ON: mulla nyt on nippaillut ja oireillut melkein jokaisessa kierrossa viimeiset neljä-viisi kuukautta, joten enää en näihin nippailuihin ja tuntemuksiin liiemmälti usko. Mutta hauskahan niitä on mietiskellä, eikä niiltä pakoonkaan pääse : /. Kiitokset kaikille tsempeistä :flower:
 
Kyllähän tässä "itselääkinnässä" mennään vähän mututuntumalla. Mulla taitaa veri olla aika sakeaa, viimeksi kun keväällä otettiin hoitoja varten infektionäytteitä, niin hoitaja vähän hätääntyi, kun ei meinannut verta tulla lainkaan putkeen, koputteli ja paineli aikansa ja kysyi, että mitä sulla siellä oikein virtaa. Hemoglobiini huitelee yleensä päälle 140. Keväällä ajattelin, että otanko miniasperiinin käyttöön, mutta lääkärini suhtautui siihen aika varauksella, ei suositellut sitä. Sitten itekseni ajattelin, että sitten se hoituu kalaöljyllä :whistle: Luin kyllä näiltä palstoilta, että lääkärini oli ainakin yhdelle toiselle määrännyt miniasperiinia kiinnittymisongelmaan.

Mami, pidän vielä peukkuja!!
 
Hyvää pakkasaamua ihanaisille

Eikös kukaan ole vielä dippaillut TOTT -päivän kunniaksi? Mulla se on vielä ihan liian varhaista, mutta mieli tekis jo dippailla... Olen ihan varma, etten malta ootella hirmu kauan, vaikka pitäisi tuonne dpo 11-12 asti malttaa... ehkä kokeilen jossain vaiheessa jo aiemmin. Lueskelin taaksepäin viime syksyn pinoa, ja huomasin, että mun marraskuisessa selvimmässä plussakierrossa oli ennen plussaa (dpo12) ehkä vähemmän oireita kuin muissa.... mitä sitten tarkoittaakaan, muttei oireista voi tosiaan juurikaan päätellä.

Mami-41 plussapeukutukset!
 
Heippa ja kiitos putunen päivittämisestä :)
Onkos kellään mitään ajatuksia mikä mulla mahtaa olla kun kerroin siitä mahdollisesta "kiinnittymiskivusta" joka mulla oli n. 6 vrk mahd. ovulaation ja puputtelun jälkeen että mikähän on kun mulla aina vaan vihloo tuota oikeaa puolta ja jalkaan säteilee särky vaikka täti tuli tiistaina, maanantainahan oli sitä epämääräistä ruskeaa "vuotoa" pyyhkiessä. Ihmettelen vaan että onko mulla jotain tuolla oikealla munasarjassa vikana? Meillä kun "arvauskeskuksessa" ei ole gyneä niin mietin että mihinkähän tästä soittais ja kysyis mitä mun kannattaisi tehdä. Pystyvätköhän tutkimaan kun on vuotoa?
 
Mitenkäs sointu2010 ja justiina, dippailuja? Sointu taisi tosin sanoa, että vasta viikonloppuna... vaiko sen jälkeen?

Mafinka, eipäs tuota kai osaa sanoa, mitä se tuntemus siellä munasarjan kohdalla on. Eikös sieltä terkkarilta voisi saada sitten lähetteen jonnekin gynelle?

Mur-mur mikä on vointi tänään? Toivottavasti jo parempi? :flower:

Entäs Hysteria, mitä sinulle kuuluu? Täällä kotimaassa vaihtelee loskakelin ja 20 asteen pakkasen välillä joka toinen päivä. Huomiselle taas luvassa nollakeliä, vaikka nyt on hirmu pakkanen.
 


Nimi/ikä.........Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

Mafinka (49).................kp3/28..........yk2................1.
Ottis (43).....................kp4/25-27.....yk18( 08/09) 1.
muumimamma-72 (38) kp4/25-30......yk8.....4./2.yht.
Nuuttimus (41)............kp6/28-36......yk2v...................3.
pikkutirri (41)..............kp7/28...........yk2........4./2yht.
mur-mur (45)..............kp7/25-28......yk22(01&08&11/10) 3.
Velmuliina74 (36)........kp9/26..........yk17.......................2
liiza (44).....................kp11/24-27......yk34....(02/07 08/08) 4
Mahdotontako (46)......kp11/29...........yk7....................1. yht.
sarppav (40)...............kp12/27-32......yk7(07/10) 2.
Rominas (41)..............kp14/25-27.....yk16(09/09 06&10/10) 2.
haave2010 (44)...........kp17/28-30......yk8(06/10) 4./1.yht.
Iida-Karoliina (46)........kp16/23-29.....yk19...................5./1.yht.
putunen (41)................kp17/25-26.....yk12....................3./1.yht.
tetu68 (42)..................kp21/27..........yk10..................3/1.yht.
Mami-41 (41)...............kp23/27..........yk31............2.
Hysteria (42)...............kp23/26-29......yk9 (kkm.11/10) 1.
Sointu2010 (41)...........kp25/23-29......yk19..............1.
*Justiina* (38).............kp28/30-32......yk1(Tm7/07&Km1/08)3.
Ballerina Bolero (40)....kp16/27........yk36....................3.
Raputar (40)................kp?/27............yk?......................2.
Kadonneet lampaat: onlydream, Ulla4







Rominas (41).................dpo2
putunen (41).................dpo6
*Justiina* (38)...............dpo10
Sointu2010 (41).............dpo10
Mami41 (41)..................dpo12


Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä


:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1750034-40-so-what-vol-11-a/
 
Ihan samaa asiaa täällä funtsailen kun Putunenkin, eli milloin plussa yleensä näkyy luomukierroissa? Tuolta lapsettomuuspuolelta on jäänyt mielikuva, että pp 10-14, ehkä yhden muistan, jolla näkyi jo pp 8 tai 9, kaksoset. Siis hoidoissahan piinapäivät alkavat siirron jälkeen, jolloin alkio on 2-3 päivää vanha. Mikä on teidän tuntuma luomukierroista, milloin voi jo näkyä? Milloin aikaisintaan (herkillä tai normaaleilla testeillä)? Niin olen myös lukenut, että oireista ei voi oikein päätellä. Millaiset oireet sinulla, Putunen, oli marraskuussa?

Mafinka, villit veikkaukset: rakkuloiden kasvukipua, keltarauhanen ei ole vielä surkastunut???
 
Ottis
Mafinka Mulla miltei sama juttu. Täti tosin tullut ja mennyt. Vuoto kesti tasan 2 vrk, mutt eilinen muniksen pauke muuttui illalla ihan kivuksi. Mm. kumartuessa sattuu oikealle alavatsaan. Kipu tuntuu ed. mm. kävellessä. Ed. Clomikierron jälkeinen kierto alkoi muistaakseni samanlaisella muniskivulla eli kai tää normaalia on. Aamust tein r-testinkin ja samanmoista viivanpaikkaa näytti kuin dpo13kin, vahvempana vaan. Raskaana en kuit. ole. Itse ajattelin viel loppuviikon kärvistellä, mutt jos ei kipu ovisoireisiin, varaan ajan gynelle. Kylhän ne pystyy tutkimaan vaikk vuotoakin olisin. Tsemiä sulle tähän kiertoon :heart:!
 
~*~"Torstai on toivoa täynnänsä" päivää ihanaiset!!~*~


Sointu&*Justis*
voisivat hyvin jo kopaista ekaa kertaa dipata - dpo10 täällähin pinossa on ekat haaleat haamuset saatu!!!:wave:(olikohan jopa dpo9?)

putunen, kiitos kysymästä - olo jo parempi, vaikkakin kipiä.:)..lämpöä ei enää ole.
Poikasta en eskaan jaksaunut vielä lähteä viemään - huomenna pääsee taas naapurin kyydillä, jos tauti vielä päällänsä.
..lapsella on eskassa valokuvaus ja sinne on päästävä.=)

Mafinka
voi olla, että siun kroppa on herännyt tässä äskettäin ja siksi nuo vahvat tuntemukset(Terot ehkäpä syynä..)
..veikkaisin Terojen jälkimaininkeja..saattaa olla jo munisten kasvukipuisiakin.:)
Dippailitkos sie oleskaan R-testiä?..jos varuilta..

Miulla alkaa n. Kp3-4 tuntumaan munisten kasvukipuiset, nyt ei enää niinkään(tänään Kp7)saattaa tämä tauti pöpöinenkin ovista siirtää.
 
Viimeksi muokattu:
Rohkeat ihanaset Sointu, *Justis*..
RAPISTELKAA JO NIITÄ TESTIPAKETTEJA JA DIPATKAA!!!!!

..miullehin iski himo ja dippasin jo ekan O-testin..:D ja heti alkoi haaleaa näyttämään..odotellaans hetki vielä..
 
Viimeksi muokattu:
Heipat kaikille:wave:
Kaupat on ny koluttu ja parturissa käyty, tars viel hiukset värjätä täs kotosal ennen ku hajen plikkasen kotio. Puhdas nega oli dippauksen tulos tänään, että maanantaina pitäs menkkojen alkaa toivottavasti ei veny eikä vanu kierto, pääsee taas uuteen koitokseen pian. Kiitos plussa puhureista, ihanaa kun jaksatte tsempata sillon kun sitä tarvii, enää ei ketuta niin hirveesti, syvä huokaus ja eteenpäin. Ukkelikin lohdutteli eilen illalla kovasti ja suunnitteli jo seuraavan kierron lempimisiä, kalenterista oikein katto, ai jessus meillä ei ainakaan pilinpuute ole esteenä raskautumiselle, ihana möllikkä ukkeli=)
Kukas se dippailee seuraavaks, jännäilen teidän puolesta ja toivon pysyviä plussia kaikille!
Nyt värjäileen, päivänjatkot kaikille:wave:
 
Mami-41 Ihana, että terapeuttinen shoppailureissu oli onnistunut..ja se pahin pettymyksenhin huippu selätetty:kiss:

Kerrassaan upeaa, että mies on NOIN mukana vaavihaaveen toteuttamisessa, eikä piliä tarrtte vongata!!:):heart:
..se nimittäin t o d e l l a tärke juttu!!

Ei miunkaan alkuun tarttenut vongata, vaan eka keskenmenon jälkeen se meni vähän tällaiseksi:(..taisi olla miehelle kovempi pettymys kuin miulle..TAI hän ei ole siitä YLI päässyt.:ashamed:
Tällä saralla mie olen sitkeämpi, mies jo mitä ilmeisemmin luovuttanut aikaa sitten..meillä kun ei niin kauhiasti näistä haastella ja jääpi ihan arvailujen varaan, mitä miehen päässä liikkuu!:O
 
Viimeksi muokattu:
Mur-mur juu meillä mies on kyllä sata lasissa tässä touhussa mukana, mulla keskenmenojen jälkeen aina vaikeempi innostua uuteen yritykseen, mutta ukko on positiivisuuden huipentuma ja joskus se ottaa aivoon ku ei ite jaksa uskoa.....

Miesten aivotuksia on välillä vaikea ymmärtää, hekumallisia hetkiä kuitenkin sinulle ja miehellesi tähän kiertoon toivon ma:p
Ja NYT värjään......:wave:
 
Sointu, kyllä jo dpo 9 voisi jotain näkyä ja 11 ja 12 jo hyvinkin, mutta vaikkei näkyisi, niin sekään ei vielä mitään merkitse. Joillain näkyy vasta myöhemmin kun hormoni erittyy hitaammin. Yksilöllistä kai - ja vielä raskauskohtaistakin... Oireista kyselit: Mulla oli silloin marraskuussa lämmöt dpo 9 alkaen iltapäivisin ja iltaisin 37,5 paikkeilla ja poskia kuumotti kauheasti. Jomotti ja vihloi myös alavatsaa oudosti ja oli useammin nälkä ja jano. Mutta kahdessa aiemmassa raskaudessani ei ollut mitään oireita - JOTEN dippaamaan vaan sointu !! :heart:

Mami41 - vieläkin voi plussaksi muuttua, mutta jos ei - niin onnea ensi kiertoon, ja onnittelut "ihanasta möllikkä ukkelista" :). Sekä onnistunutta hiusten värjäystä!

Hyvä mur-mur, että olo vähän parempi jo - ja poikanen on toki saatava valokuvaukseen huomenna :)
 
Ottis
nillanilla Wautsi ku sinäkin olet jo pitkällä :heart:. Kiitos ku kävit moikkaamassa ja kertomassa Oivikinkin kuulumiset. Pitänee hänet synnyttäneisiin siirtää. Mikähän päivä se oli ku prinsessa näki päivänvalon?

Mami41 Pahoittelut punaviivan katoamisesta :hug:. Toivottavasti saunominen ja shoppailu helpotti. Ihana miehen möllikkä sinulla tosiaankin :kiss:.

Mafinka Sulle yritin jo töistäkin pariin kertaan pikana laittaa viestiä ku mulla on miltei samanlainen tilanne kuin sinulla. Multa täti tosin jo lähtenyt, vuoto kesti kaikkinensa tasan kaksi vuorokautta, mutta niinkus eilen jo täällä kirjoittelin oikeanpuoleisen muniksen pommittelusta, äityi se illalla suorastaan kivuksi ja melkein huolestuin, kunnes muistin, ett näinhän mulla oli oudon kivulias alkukierto edellisenkin Clomifen-kierron jälkeen joskus loppuesästä. Silloinkin olin varma, ett muniksessa jotain pahempaakin. Kipu tuntui illalla alavatsalla oikealla puolella mm. kumartuessa ja kipua on ollut tänäänkin, välillä kiristää kävellessäkin ja nyt kuitenkin vasta kp4 menossa, joten ei voi olla kasvukipuja vielä (vai voiko?).

Ja aamulla tietty sitten dippasin Predictorin ei niin herkän testin, kun niitä kaksi oli ja samanmoinen haamulainen tuli kuin dpo13kin, vähän vahvempi vain. Ts. noihin testeihin ei taida olla luottamista tai on tietty jos suostuu uskomaan, että haamulainen on viivan paikka ja sehän se mulla on. Ja niin onkin =).
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä