40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Kukkuu te ihanat leidit! :heart:

Piitu se täältä viltin alta olohuoneen nurkasta kurkkii...pitkästä aikaa. Olen kyllä taustalta silloin tällöin jutusteluanne seurannut. Plussia on tullut -- IHANAA -- ja uusia ihaNaisia ja isoja iloja ja suruja. Tätä naisten elämää.

Mie oon yrittänyt muutaman kuukauden huokaista hetken ja mukamas unohtaa tämän vauvahaaveen, otti silloin niin lujille ne epäonnistuneet inseminaatiot... miehen kanssa yhteistuumin päätettiin, että kesä ollaan kun ellun kanat ja heitetään ovulaatiomittarit ja kalenterit nurkkaan. Nyt syksyn saavuttua on taas uusi into ja se hukassa ollut toivo hiljalleen palaillut takaisin.

Vieläkö te huolitte mut tuolta nurkasta mukaan höpisemään..?:heart:

Me lähetään nyt sitten meidän ensimmäiseen IVF hoitoon ensi kierrossa. Jännittää ja pelottaa ihan kauhiasti! Tätä ensimmäistä kun ollaan yritetty jo 2 ja 1/2 vuotta ja miulle alkaa oikeasti hiipimään se pelko, että mitäs jos miusta ei tulekaan koskaan kenenkään äitiä...? Mutta yritän pysyä positiivisena ja toiveikkaana!!

Oon kovin tipahtanut kyydistä kaikkien kuulumisista, mutta yritän ottaa teidät kiinni... isoista parisuhdeasioista olette paljon jutustelleet ja lähetänkin isot lämpimät halaukset murmurille ja ottikselle, toivotan jaksamista ja parempia aikoja.

Kauniita unia kaikille ja huomiselle mukavaa päivää!=)
 



Nimi/ikä......Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

anjamarita (42).........kp2/28-41.......yk1.......................2.
tattinen (41).............kp8/22-28.......Yk11(2km.)5/1.yht.
Ninni69 (42)..............kp13/20-30........3v.........................1.
Whisky Peat (35).......kp13/30-50........yk2...(tm 7/11)..3
Minttu2011 (43)........Kp16/27-29......yk12( 04/11)...3.
Euphonia (40)...........kp17/25-26......yk22......................1.
Keskeneräinen(38)....kp18/24...........yk3.......................3.
Minni007 (47)............kp22/27..........yk 1.......................3.
putunen (42).............kp 24/25-26.....yk yli 1v...........3./1.yht.
Zillian (42)................kp28/27-35......yk 2v....................4./1.yht.
pikkutirri (42)............kp29/28-32......yk9(06&8/11)..4./2.yht.

Nöpsö (43)................kp32/29-32.......yk?........................2.
Mahdotontako (46)....kp33/23-30.......yk15.......................1. yht.


Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Tringa, Pernilla

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, Mafinka, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, mur-mur






Minttu2011 (43)................dpo3
Zillian (42)........................dpo14
Pikkutirri (42)....................dpo14
nöpsö(43).........................pp16:)heart:pp8)



Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

RKTT= Raskaana kunnes toisin todistetaan

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Minttu2001 Sinä saat ja sinun pitääkin 'puhua' täällä poikasin menetyksestä, sillä se on iso asia ja varmasti kaikessa mukana. Halit sulle :hug:. Oot todellakin rehkinyt ja väsymys varmasti tervettä. Kiva, että olet päättänyt tänään vain levätä. Siinä lihaksetkin kasvaa =). Nimim. Entinen bodari :LOL:. Kun olin nuori ja just sairastunut reumaan ja velipojat nostelivat puntteja ja tekivät muutenkin voimaharjoituksia, tein minä samoja ja mulla on edelleen vahvat lihakset. Se vähentää nivelten kuormitusta kummasti, kun on lihasmassaa. Kiitos erityishalista :kiss:.

Niinkuin mur-mur näyttää jo kirjoittaneen, raskauden aikana saisi juoda max kolme pientä kuppia päivässä kahvia. Ja olenpa lukenut jostain, että 3 kk:n pidättäytyminen kahvista, alkoholista ja tupakasta edesauttaisi jo kummasti raskautumista.

Keskeneräinen Kiitos, tuo tieto, ett on muitakin joiden pää ei kestä kortisonia, helpottaa kummasti. Olenhan minä sen tiennyt ja huomannut, ett isot annokset ei sovi miehelle, mutt tieto ei aina riitä kun pitäis kestää toisen kiukuttelua. Nyt on kuitenkin hyvä, ett mies oli ottanut toissailtaiset jutteluni tosissaan ja puhui kiukustaan lääkärille ja lääkitystä muutettiin niin, että kortisonikuureja ei toivon mukaan tarvittaisi. Taisi sekin vähän auttaa ku sanoin, ett jos ei suolta saada kuntoon on pahimmillaan edessä leikkaus ja avanne. Samaan syssyyn sanoin, ett "Minä en sitten ala niitä paskoja putsaamaan". Miehen kotiin tuomassa hoito-oppaassa oli kuitenkin, ett nykyään avanne on harvinaisempaa, kun suolet voidaan leikkauksessa yhdistää niin, että normaali ulostusreitti säilyy. Mutt sekään ei ole kiva juttu ku voi sit aiheuttaa pidätysvaikeuksia tai jatkuvaa ripulia. Toivotaan siis, ett miehen paksusuoli saadaan kuntoon lääkkeillä.

Edelleen samaa kakanhajuista juttua jatkaakseni: eilen oivalsin senkin, ett ei ole ihme jos meillä on romantiikka vähän kärsinyt ku täytyy myöntää, ett veskiin ei heti miehen perään tee mieli mennä, sen verran on pahat hajut. Varsinkin miehen sairastumisen alussa se otti koville ja ylipäätään se, että miehellä on ongelmia suolen toiminnan kanssa. Eikä se ole varmaankaan helppoa miehellekään.

mur-mur Ihunaa, että teillä jo paremmat fiilikset :kiss:.
 
Ottis
Minni007 Onnekasta RKTT-aikaa :heart:!

Piitu73 Tervetuloa tänne kuumeilemaan, vaikka esim. minä en varsinaisesti enää kuumeilekaan, mutt eipä näitä ihanaisia osaa jättääkään. Kivasti on tänne kaikitenkin tullut plussia, joten ei se raskautuminen 'vanhemmallakaan' iällä ihan mahdottomuus ole. Jotenkin osuu ja uppoaa minuun tuo teidän kuumeilunne, kun on ykkösestä kyse. Voit siis olla ihan varma, että minä täältä olohuoneen toisesta nurkasta peukuttelen sulle kovasti :heart:! Viltti siis nurkkaan ja areenalle =). Anna päivittäjälle sun listatiedot, niin saadaan sut kp-listalle. Vai haluatko ensin odottaa uutta ja alkavaa kiertoa??

ON Syy minun taannoiseen väsymykseeni on selvinnyt ainakin osittain. Tänään muutin töissä toiseen rakennukseen, sillä mun työtilani menee täysremonttiin. Maanantaina alkavat purkaa lattioita. Toivottavasti pääsen muuttamaan jouluksi uuteen ja raitisilmaiseen työtilaan.
 
Ottis
Voi napanöyhtä :(. Mieheltä jäi eilen illalla Azamun-niminen lääke keittiön työtasolle talouspaperipalan päälle. Olin paperia heittää siitä roskiin, kun muistin, että siinä piti olla miehen lääkkeet. Toinen (pieni valkoinen) oli, mutt ruskea, hyvänhajuinen oli kadonnut ja epäilen sen kadonneen Tytin sisuksiin, sillä sillä on tapana kiipeillä ko. pöydälle ja syökin mokoma kaiken mahdollisen sieniä (paistettuja) myöten. Eläinlääkäriä yritin tavoittaa, mutt ei onnannut. Miehen mukaan se valkoinen on vaarallisempi, mutt ett pieni kissa (+ 2 kg) pistää poskeensa 50 mg jotain elimensiirron jälkeen syötävää lääkettä, ei vaikuta hyvältä. Ei kummassakaan katissa näy mitään erikoista, tosin Tytti päästi just hetki sitten kurap**kat astiaan, mutt en tod. tiedä pitäiskö tässä itkeä vai nauraa. Miehen luulis nyt oppivan, ett lääkkeitä ei jätetä sen enempää kissojen kuin lastenkaan ulottuville :stick:. Ja olishan minunkin pitänyt ymmärtää ottaa napit pöydältä kun ne siinä aamulla näin :mad:.
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Se lääke olikin Asacol, ei Azamun. Ei niin paha ku toi aiemmin mainitsemani. Päivystävän eläinlääkärin numeroon yritin soittaa, mutt hänkin oli jossain menossa. Joskus tuo lääke voi tulla läpi sulamatta eli pitänee mennä se Tytin kurap**** tutkimaan :LOL:. Energiaa ainakin on molemmissa ja ihan mahoton.
 
Heippa Leidit! :wave:

Toivottavasti kaikki nauttivat perjantai-illasta....? Mie ainakin; kävin kahvakuula treenissä ja sitten nautiskeltiin tyttökaverin kanssa pullo hyvää punkkua puoliksi. Nyt takasin kotona, mukavan rentoutunut olo ja hyvä mieli, kun tuli liikuttua kunnolla.

Kiitos mur-mur ja ottis lämpöisistä tervetuliaisista -- näin uudestaan. :heart: Ihanaa olla takaisin olkkarissa!

Ja kiitos Ottis peukuista jo etukäteen! Pikkusen lohduttomalta tuntuu, kun tuota netin ihmeellistä maailmaa tutkii, ja näkee tilastoja/kokemuksia siitä kuinka suurin osa +35-45v. äideistä ovat jo valmiiksi äitejä. Mie kun en ole saanut ikinä plussan plussaa testiin...mutta vielä jaksan elätellä toivoa esikoisesta.

Voisin muuten sitten ilmoitella infot tuohon listalle, kun tuo seuraava (IVF!) kierto alkaa.
 
Laottakaa miulle vaan se pp8 tonne ekasivun listoille testipäiväksi..ja yrityskertoja...mites niitä laittaa ku putket poikki eikä ehkäsyä ole käytetty koskaan? kp vois olla 23
joku päivä yritän tässä tehdä taas sen viikkonäytöllisen testin..

nöpsö ja riepupetteri(t) pp17
 
Piitu73: toiveet kannattaa hyvinkin pitää vielä yllä, minullekin gyne vakuutti ettei tämä ikä mahdoton ole. Ja sinulla on onneksi hoitokierros pian alkamassa, ei tarvitse kauaa odottaa enää. Täällä lämpöisesti toivomme sinulle sitä ensimmäistä plussaa!:flower: Ja tilastot ovat tilastoja, tosiasia on että tarvitaan tasan yksi onnistuminen.

Jatkoa tähän parisuhdekeskusteluun: meillä tilanne meni viikonlopun kunniaksi heti jäihin. Yritin siivota keittiötä ja sinne herra olikin jättänyt tuotteita lojumaan joita ei olisi saanut heittää pois. Mistä minä tiedän, mikä on tarpeellista, kun EI VAIVAUDUTA KOSKAAN SIIVOAMAAN MITÄÄN POIS. En ole edes mikään viimeisen päälle tiptopihminen mutta en ihan kaatopaikassakaan haluaisi asua ja sitten olenkin ainut joka asian hyväksi mitään tekee. Ettei vain kuulosta tutulta..?

Rikoin eilen kaikki periaatteeni ja ostin kaupassa kulkiessani raskaustestejä odottelemaan. Taikauskoisesti olen ajatellut, etten niitä hanki ennen kuin tarpeeseen. Vaan kun on lähiapteekin intimiteettisuoja nolla.

Sopuisaa viikonloppua kaikille!:wave:
 



Nimi/ikä......Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

anjamarita (42).........kp3/28-41.......yk1.......................2.
tattinen (41).............kp9/22-28.......Yk11(2km.)5/1.yht.
Ninni69 (42)..............kp14/20-30......yk.3v.........................1.
Whisky Peat (35).......kp14/30-50.....yk2...(tm 7/11)..3
Minttu2011 (43)........Kp17/27-29......yk12( 04/11)...3.
Euphonia (40)...........kp17/25-26......yk22......................1.
Keskeneräinen(38)....kp19/24...........yk3.......................3.
Minni007 (47)............kp23/27..........yk 1.......................3.
putunen (42).............kp 25/25-26.....yk yli 1v...........3./1.yht.
Zillian (42)................kp29/27-35......yk 2v....................4./1.yht.
pikkutirri (42)............kp30/28-32......yk9(06&8/11)..4./2.yht.
Nöpsö (43)................kp33/29-32......yk?........................2.
Mahdotontako (46)....kp34/23-30......yk15.......................1. yht.


Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Tringa, Pernilla

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, Mafinka, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, mur-mur





Whisky Peat (35)...............dpo-1
Minttu2011 (43)................dpo4
Zillian (42)........................dpo15
Pikkutirri (42)....................dpo15
nöpsö(43).........................pp17:)heart:pp8)



Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

RKTT= Raskaana kunnes toisin todistetaan

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee
 
Viimeksi muokattu:
Keskeneräinen:hug:

Meillä ei ole tuollaista ongelmaa, mies puuna kyllä kympin ja papukaijamerkin verran!
..minua laiskaksi moittii jos en pesukonetta pyörittele harva se päivä(3h- taloudessa EI tartte mielestäni)..poikasella on vaatetta ihan kiitettäväsi.

Mie en ole kuiteskaan "possulainen" - jälkeni korjaan.

Hänellä aamu alkaa viikonloppuna:wc ja samalla jo kone pyörimään, sitten kaffet..:O..jokahinen taplaa tavallaan..
Miun mies on hyvin rutiineihein takertuvaa sorttia: mikä tehty näin ja johonkin määrättyyn aikaan - se tehdään jatkossahin!..joskus niiiiin ärrrrsyttäväää ja vi*****a:kieh:

Jokaisella ne omat puuttensa/heikkoutensa..ja voin sanoa, että tuo ruoan laitto ja sivous EI ole miun juttu:(..teen niitä nykyään vain pakon edestä..ruoan laitosta välillä kyllä nautinhin(ja leipomisesta)

Ennen mie noistahin tykkäsin ja siivouspäivä oli säänöllisesti(EI orjallisesti) perjantai.=)

Päivitin listan, toivottavasti on tiedot oikein?

Mukavaisen rentoista Lauantai päivästä:wave:..täällä välillä sadelut vettä nyt sitten kirkastui hetki sitten..
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
nöpsö Ok! Laitan.

Piitu Kiitos kysymästä. Kisuli on ok. Ei saanut minkäänlaisia oireita ja kova on vauhti päällä molemmilla :).

Keskeneräinen Kuulostaa tutulta =). Minä siivoan liiankin nopeasti esim. astiat pöydästä, kun mies kuulema vielä jatkaa syömistä, touhuilee vain muuta välillä. Meillä on tällä hetkellä apukeittiön pöytä täynnä miehen juttuja. Eilen sanoinkin, ett se on kuin poikien lelukauppa. On siitä nyt jo vähän raivaantunut pois ihan miehen toimesta, mutt päätin antaa olla. Kummasti sitä alkaa itsekin tottua epäjärjestykseen.

mur-mur Tuokin kuulostaa tutulta, että jos jokin on jollain tavalla aiemmin tehty, niin se tehdään jatkossakin. Miestä olen kiusannut, että hänen jukuripäisyydessään ei ole mitään muuta hyvää ku se, että emäntäkään ei lähde kovin helpolla vaihtoon, kun pitää pysytelä rutiineissa eikä mistään tarpeettomastakaan voi luopua.
 
Hiepsan kaikille :)
Launtai menny liiankin pikaisesti kun tuli nukuttua peräti kymmeneen :) Dippasin ovista ja viivanen tuli mutta ei vielä tarpeeksi vahva että ovista vois ootella tässä lähipäivinä kuitenkin. Vätystää kummasti koko ajan vaikka popsinut vaikka ja mitä vitamiineja :( jotain uupumusta taitaa pukata ihan aikuisten oikeesti.. Alanpa sumpin keittoon jos auttas tähän haukotukseen.
Oikein muksua Lauantai päivän jatkoja kaikille ja puhureita:heart::heart:
 
Töistä kotuiduttiin äasken ja nyt ruokaa täällä laittelen. Maanantain verikokeita odottelen. Meillä varmaan nyt yk 2.

Vielä varmaan tässä kierrossa kerkee yrittelemään luomusti kun kuulemma verikokeiden tuloksien tulo kestää 2-3 viikkoa sanoivat klinikalta. Mulla kun kierto heittelee niin saa ruveta ovistestejä jo kaivelemaan viikon päästä esille.

Onnea plussanneille ja plussia piinailijoille =)
 

Yhteistyössä