40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Ottis
Hupsistakeikkaa, kun on tullut taas juttua :). tetu68 Hengästyminen on todellakin r-oire. Taannoin, kun oli raskaana, enkä sitä vielä tiennyt, ihan ekoja juttuja, mitä ihmettelin olossani, oli just hengästyminen portaissa.

minttu2011 Niin tutulta kuulosti juttusi kaaoksesta =). Meillähän ukko jättää lappunsa ja lippunsa pöydälle ja niitähän ei saa siitä sit siirtää. Hänen tapansa arkistoida, on laittaa kaikki paperit piirongin alimpaan laatikkoon sikin sokin. Olen yrittänyt puhua, ett mappi olis kova sana ku sieltä paperit sitten löytyiskin järjestyksessä. Ja sama mikä meillä on hukassa, on hukassa mun siivoiluni jäljiltä, mukamas. Minä onneks muistan tasan tarkkaan mihin olen mitään koskaan laittanut, joten kyllä ne sitten löytyykin. Mies etti tässä joku päivä jotain ja vaikka sanoin missä se on, ei vaan nähnyt. Piti mennä perässä ja ojentaa esine herralle nokkansa edestä. Joskus ihan ihmetyttää miten miehet kattoo jos ne ettii jotain. Varmaankin odottavat, ett kaivattu esine pomppais esille ja huikkais ett:"Heiiiiiiiiii! Tässä mä oon, ota mut!"

Kolmisen viikkoa sitten, kun oli välit oikein retuperällä, en koskenutkaan miehen astioihin, vaan jos oli jättänyt jotain pöydälle, annoin sen olla siinä enkä laittanut astioitaan koneeseenkaan. Meni noin 3 päivää, ett laittoi itse leipälautasensa koneeseen =). Ja meni muuten yli viikko ennenkuin tarvi laittaa konetta pesemään. Mun ukosta huomaa jo heti kotiin tullessaan mistä päin tuulee, sillä jos haluaa olla kiltti ja kiva, laittaa mm. takkinsa naulakkoon, mutt jos on äkäpäällä, takki jää roikkumaan jonnekin.

On mies tänä viikonloppuna ottanut poikkeuksellisesti molempina iltoina alkoholia, mutt sen verran iisisti, ettei ole ollut valittamista. Tietää ja tiedostaa sen, ett paljo alkoholi ei hänelle sovi. Sekin jo jotain. Eilen oli oikein lupsakka ilta. Itsekin join pari sidukkaa ja annoksen kahviouzoa, mutt just silleen soppelisti, ett rentouduin ja unikin tuli sit kivasti. Toissailtana mun velipoika oli täällä iltaa istumassa, katsottiin kimpassa yks Kummelin elokuva ja naurettiin vedet silmissä. Sit lähdettiin käymään baarissa. Veli ja mies lähtivät aikaisemmin pois, kun minä jäin tyttöjen kanssa turisemaan. Baarissa en kuitenkaan juonut kuin yhden lasillisen valkoviiniä. Silti venähti pitkään ja aamusta väsytti, mutt eilisen otinkin sit lunkisti, enkä ruoan laitoin lisäks puuhaillut mitään ;). Ihan kiva ja rauhallinen viikonloppu ollut siis.

Pikkutirri Kurja, ett sulta nettiyhteys tänne töistä suljettu. Olis ollut pomolta fiksua ilmoittaa asiasta :stick:. Peukuttelen, ett täti pysyisi poissa näin alkuunsa nyt sen 9 kuukautta :heart:!

nöpsö Täällä yksi, joka on availlut digitestejä, mutt eipä niistä hullua hurskaammaksi tule. Toissapäivänä purin laatikon pohjalle jääneen digin ja siinä näkyi se tummempi sininen viiva ja vieressä haaleampi sininen viiva. Samalla kohdalla toisessa liuskassa näkyi yhtä haalea sininen viiva. Siis yksi tummempi ja kaksi haaleampaa. En muista milloin olen testin tehnyt ja onko muut testit haamuttaneet, mutt se ainakin on varmaa, etten ole raskaana ollut. Viimeisen digitestin pissin joku päivä viime viikolla kiukuissani ja se näytti muuten ihan samaa kuin toi aiemmin kuvaamani testi.

WP Kiva, ett homma hanskassa ja hanskat taskussa =) :heart:!

Piitu Ihanaa, ett olet saanut relattua. Minä olen samanlainen yökyöpeli kuin sinä :) ja tykkään siitä.
 
  • Tykkää
Reactions: nöpsö
Nöpsö:=):flower:

Minttu2011: Minä ainakin valitin juuri tuosta sotkujutusta. Aivan sama homma meillä!!! Ja myös tämä etsiminen: jos esine on 10 cm sivussa sieltä missä sen PITÄISI olla, mies ei löydä. Olen jo pitkään ohimennessä pistänyt merkille: jaahah, avaimet on tuossa, kalenteri tuossa, lompakko tuossa... ja kun mies raivoaa, osaan suorilla vastata mistä löytyy.

WP: Toivottavasti hyödyntäminen tuottaa tulosta!;)

Minulla on dpo 3 ja onpas tympeää kun ei voi testailla mitään vaan pitäisi kärsivällisesti odottaa... ja odottaa... ja odottaa...

Siitä kahvista:minäkin olen vähentänyt puoleen, kun harrastan näitä isoja mukeja jotka ovat varmaan ainakin kahden kupin vetoisia. Juon nykyisin kahvin vain aamulla että herään. Muu aika menee sitten teen kanssa. Ei ollut iso muutos,en itseasiassa edes kovin kahvista pidä.

Plussatuulia kaikille!:wave:
 
Sunnuntai päivästä kaikille!=)

Kyllä miulla on hyvät oltavat sitten kun mies ei ole "possulainen"=)
Miun mies ei jätä jälkeensä sotkuja, siivoilee omat ja koko perheen.
..ja täytyy sanoa: en mie sellaista miestä pitkään samassa taloudessa katteliskaan!:vampire:

nöpsö - ONNEA, ONNEA JA IHUNAA!:heart::kiss::heart:
..ja heti sanon: EN MIE AINAKAAN PIE SINUA HÖLMÖNÄ!..ymmärsin hyvin huolesi:hug:

Nyt tänään siulla mitä ilmeisemmin siis(jos alkiot n. 3-4vrk vanhoja laitettaessa)pp22-23..eli hyvin digi näytti!(ja oikein)

ON..Oili sitten kävi silloin torstaina, palellut olen sikana siitä saakka ja lämmöt tänään 37.1..haikiaa on kun en enää piinaile tai "kuumeile"..eipä ole oikein tärpin mahdollisuuttakaan kun eilen lemmittiin ja sitä edellinen kerta oli 18.9(ovis 22.9)

Miulla nämä tärpit sattuneet selkeästi 1-2vrk ennen ovista lempimisestä..p a i t t i..viimeisin saattoi olla: Lauantai ilta ovis, sunnuntai päivä pupustelu..ei mitä ilmeisemmin simot pitkään elele syöksyn jälkeen.

Kattelin äskettäin Synnytyssairaala sarjaa..ja niin haikia oli taas mieli:ashamed:
..tämähin se vaan on läpi käytävä..pitäis vähentää tätä kirjoitteluahin tänne, vaikka niiiiin ihunaisia olettehin kaikki!:kiss:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: nöpsö
Kaffesta:

Muutama kuppi kahvia päivässä ei vaaranna raskautta

Suomessa kahviin ei ole suhtauduttu yhtä varovaisesti kuin esimerkiksi Yhdysvalloissa, jossa monet lääkärit ovat perinteisesti suositelleet, että raskaana oleva luopuu kofeiinipitoisten juomien nauttimisesta kokonaan. Esimerkiksi Felicitaksen asiantuntijan mukaan raskaana oleva voi huoletta nauttia 3–4 kahvikupillista päivässä niin halutessaan.
(näin varmaanhin myös raskautta yrittävällä)


Eli: Kohtuus tässähin asiassa..jos juot esim. yli 10kpp/vrk,(pieni kuppi)kannataa hieman vähentää..mutta jos esim. 4-5kpp(pieni kuppi)ei kannata huolestua.=)

Kahvin uusia terveysvaikutuksia on tullut PALJON ESIIN viime aikoina!:wave:
Tutkimus: Kahvilla hyvi

Ps. Itse nautin kaffetta teema mukillisia n. 4mukia/vrk..ja hyvin on tärpännyt(vaikka muusta syystä sitten keskeytyneethih ja tärpin käytyä, ei kaffe heti ole maistunutkaan)

Onnistuneissa raskauksissahin, olen myös ennen raskauttahin kaffetta juonut - mikään SUUR kuluttaja, en kummiskaan ole koskaan ollut.(esim. 10-20kpp/vrk)

Tuollaisenhin löysin:

MATE.
Aamulehti.fi | Ihmejuoma matee pirist

..ja esim. ihan samat suositukset raskaana ollessa(raskautta yritettäessä?), kuin kaffellahin.
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Kahvista: Mun tulee juotua töissä kahvia niin, että harvemmin illalla tekee mieli kotona keittää. Viikonloppuisin kahvinjuonti jää aamukahveihin. Mies ei juo välttämättä sitäkään.

mur-mur On haikeata varmasti huomata oviksen olleen varsinkin, kun se on jää hyödyntämättä. Samassa veneessä ollaan.

ON Mua närästää ihan älytön :ashamed:.
 
Juu, muistan jostain lukeneeni, että joissain tee-versioissa voi olla enemmänkin kofeiinia kuin kahvissa, ja se kofeiinihän se pirulainen on, mitä tulee välttää. Kofeiiniton murukahvi muutti meidän keittiökaappiin tosiaan ööö... kesäkuussa :) Itte en voi 18 jälkeen juoda kofeiinijuomia tai kikkailen sitten puolen yötä ilman unta :/
 
Moips!!
Duunipäivä takana ja nyt hiukka parempi fiilis kotiin tullessa kuin eilen:)
Nöpsö!! Ihunaa jotta sait mielenrauhan testiesi kanssa! Peukutukset vaan jatkoon!!

Mur Mur!! Ihunainen, kirjoittele vaan! Sun murrettasi on kiva lukea ja kuviasi hauska katella ja oot se palstan kantava voima!! Ainakin yksi heistä! :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Ninni69 ja nöpsö
Keskeneräinen ja Ottis! On meidän kaikkien miehet sellaisia ´hallittu kaaos´-tyyppejä!:LOL:
Sama mulla WB: en voi juoda iltakuuden jälkeen kahvia jos pitää aamulla herätä kukonlaulun aikaan... oon muutamana iltana juonut vihreää teetä, tosin pussiteetä hunajan kera... ei varmaan oo samaa kuin irtotee. Oon lukenu jotta rauhoittaa... no en voi 2 illan jälkeen viel sanoo vaikuttaako..
Nyt syön päärynäjäätelö, kerma-sellaista! Nams!:p Mutten ottan ku pienen biitin, kun kohtuu kaikessa, lämmitin tossa aiemmin nakkeja ja sitten otin hapankorppuja...

Nyt tuolt alkaa joku leffa.. en tiiä ku pitää aamuks taas polkee töihin... taidanpa laittaa vaan teetä ja mennä oottelee jos alkais väsyttään!|O

Ai nii muuten, vloppuna oli duuniporukan risteily Tallinnaan, pe-la, ja yks nainen noin 50v, työkaveri, oli ollut laivasta Helsinkiin tullessa niin kännissä että bussikuski ei ottanu kyytin kun oli oksentanu kantajiensa päälle(ei jalat enää pitäny alla), sitten hän oli pissanut housuun! Hyi! Olivat poliisit vieneet putkaan kun hän ei ollut edes tajuissaan, niin paljon viinaa juonut... kiva varmaan herätä tänäaamuna putkasta Helsingistä! Varsinkaan kun hän ei muistanut miten oli sinne joutunut! Huh! Oli sit joutunu maksaa takaisin bussikyydin.. Kyllä siitä reissusta puhutaan vielä, se on varma!
Oli tuo meidän osaston aamuvuorolainen ollut kyseisessä reissussa ja saanut kuulemma hävetä silmät päästään... itse oli ollut selvinpäin jo eilen.. bussikin myöhästynyt lähdöstä yli puol tuntia...Noilla kuskeilla pitää olla piiitkät piuhat!;)
juu sorry lipsuin aiheesta hieman!:heart:

Palataan ja ÖTYSIÄ IHUNAT!!!!!:hug::)
 
Miusta olis i h a n kauheaa olla niiiiin kännissä, jotta muut minua autteleisi pystyssä pysymään(ISOA immeistä:whistle:)ja vielä kuset pöksyssä!!!!!:O..:LOL:
..vaikka, ei se silloin naurattais..

Olen(jos muistiini voin luottaa?;))ollut tasan 2 kertaa niin kännissä, etten ole oikein muistanut kotiin tuloa/nukkumaan menoa..:x
..hämäriä paloja, sieltä täältä..miusta se OLI tosi ahdistavaa..:ashamed:

Ne riitti miulle..kiva on hippaloida mukavassa sievässä,:D kaatokännisssä kauhiaa!|O

Illan jatkoja ihunaisille - Plussailkaas:kiss:
 
Viimeksi muokattu:
HEIPPA! Huolittaisko miutkin mukaan?? Ikää on fyysisesti kyllä alle 40, mut henkisesti on jo ylikin:), mummiksikin oon jo tulossa... Olen aina silloin tällöin täältä taustalta tilannetta seuraillut, onnea vaan kaikille plussanneille:heart:. Yrittäminen ei oo niin aktiivista ollut, osittain miehen reissuhommienkin takia, ja vähän tuossa jo yritin haavetta haudata, mutta mutta, jos kuitenkin vielä tärppäisi...Nyt kyllä paitsi tuo reissutyö, niin tämä muu elämäntilanne lyö kapuloita rattaisiin, on kroppakin niin sekaisin että taitaa tämä yritys venyä, kun kuukautisetkin näyttävät tulevan milloin sattuu...
 
nooraneeamaria - tietenhin olet tänne "olkkariimme" tervetullut kuumeilemaan!:wave::heart:

..jos haluat listalle, annatkos: ikäsi, kiertopäivän/kierronpituuden, yrityskerran ja monesko mukelo haaveissa?

Ps. Jos kuukautiskiertosi heittää paljon, voisi Terolut - nimisestä lääkkeestä olla apuja!
Lääkeinfo.fi - TEROLUT 10 mg tabletti (ABBOTT)

MITÄ TEROLUT ON JA MIHIN SITÄ KÄYTETÄÄN
Naisen fertiilin eli hedelmällisen iän aikana munasarjat tuottavat estradiolia ja progesteronia, jotka ovat sukupuolihormoneja. Ne säätelevät kuukautiskiertoa ja lisääntymiskykyä. Terolut muistuttaa läheisesti luonnollista progesteronia. Mikäli elimistö ei tuota tarpeeksi progesteronia, Terolut-valmistetta käytetään täydentämään tätä puutetta, koska progesteronin puute voi aiheuttaa häiriöitä kuukautiskierrossa.
 
Viimeksi muokattu:
Nöpsölle onnea onnea.

Tetu68, mullakin oli edellisessä raskaudessa yhtenä oireena järjetön palelu.

Minttu, meille gyne (lapsettomuuslääkäri) sanoi kahden km:n jälkeen että miehellä ei voi olla huonoja siittiöitä koska kaksi munasolua kuitenkin hedelmöittynyt, eli eikös teilläkin yksi km ole takana. Joten välttämättä ei vikaa miehessä, eikä siis sinussakaan....meillä naisilla vaan tämä ikä sen tekee että kunnon muniksia ei löydy. Tosin jos vaan rahaa löytyy niin menkää ihmeessä gynen luona käymään. Niin ja peesaan mur-mur:ia relaa hyvä rouva.

Hyvää alkuviikkoa kaikille.

Niin ja tota pääsisköhän sitä sinne RKTT listalle....
 
  • Tykkää
Reactions: nöpsö




Nimi/ikä.......Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

nooraneeamaria(35)..Kp5/?.............Yk1....................4.
anjamarita (42).........kp5/28-41.......yk1.......................2.
tattinen (41).............kp11/22-28......Yk11(2km.)5/1.yht.
Ninni69 (42)..............kp16/20-30......yk.3v.........................1.
Whisky Peat (35).......kp16/30-50.....yk2...(tm 7/11)..3
Minttu2011 (43)........Kp19/27-29......yk12( 04/11)...3.
Euphonia (40)...........kp18/25-26......yk22......................1.
Keskeneräinen(38)....kp21/24...........yk3.......................3.
Minni007 (47)............kp25/27..........yk 1.......................3.
putunen (42).............kp 27/25-26.....yk yli 1v...........3./1.yht.
Zillian (42)................kp31/27-35......yk 2v....................4./1.yht.
pikkutirri (42)............kp32/28-32......yk9(06&8/11)..4./2.yht.
Nöpsö (43)................kp35/29-32......yk?........................2.
Mahdotontako (46)....kp36/23-30......yk15.......................1. yht.


Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Tringa, Pernilla

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, Mafinka, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, mur-mur





Minni007 (47)....................pp5
Whisky Peat (35)...............dpo2
Minttu2011 (43)................dpo6
Zillian (42)........................dpo17
Pikkutirri (42)....................dpo17
nöpsö(43).........................pp19:)heart:pp8)



Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

RKTT= Raskaana kunnes toisin todistetaan

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee
 
Viimeksi muokattu:
Olisiko kellään palstatohtorilla neuvoa mun tilanteeseen :|? Olen dippaillut muutaman ovistestin, mutta ne näyttävät aina viivaa. Tämä on kai tyypillistä, koska mulla on pco taustaa. Tänään dippasin myös yhden raskaustestin ja siinä on ihan selkeä viivanpaikka/haamu. Onko mun hormonitoiminta aivan sekaisin? Raskaana en voi olla, koska kierukka lähti vasta kaksi viikkoa sitten. Eikö raskaustesti myös joskus voi haamutella lähestyvän oviksen takia?

*Valkeakuulas hämillään*
 
Palstatohtori täältä vastaileepi..;)

Kysyisin heti - onko O-testiviiva tasavahva kontrolliviivasen kanssa?
..jos ei..i h m e t t e l e n kyllä R-testin haamuilua..hmmmm..ettei vain kuiteskin?:heart:..IHUNA OLIS!:)..koska - raskaus EI ole pois suljettu jos siulla siinä soppelisti ovis ollunna!

Siis: Ovistestissä tulee yleensä olla vahvat viivaset, jotta R-testi haamuilee ovis ajankohtaa!

Tosiaan, PCO:laisilla monesti O-testi näyttää aina jonkin asteista viiva - joskus vahvaahin!..ja siksi sitä ovista ON vaikia bongata:|
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa kuumeilemaan, nooraneeamaria!=)

Valkeakuulas: karvaasta kokemuksesta tiedän että ovista ei tapahdu välttämättä joka kierrossa joten siksi se itsepintainen yksi viiva on mahdollinen. Mutta siihen en osaa sanoa miksi r-testi näyttää haamua jos raskaus ei ole mahdollinen. Toisaalta teoriassa voit kyllä olla raskaana vaikka kierukka on otettu pois vasta kaksi viikkoa sitten, minulle sanottiin että kierto voi palautu samaa tietä ja asia riippuu siitäkin missä kiertovaiheessa olit kun kierukka poistettiin. Sinun pitää varmaan uusia se raskaustesti muutaman päivän kuluttua ja katsoa onko viiva vahvistunut. Se olisikin kiva yllärri!=)

Kiitos listan päivityksestä!;) Odotellaan, ooodotellaan edelleen.:headwall:
 
Heippaus tältäkin suunnalta!!!

Kiitos mur-mur päivityksestä taasen=)

Tervetuloa joukkoon nooraneeamaria!!! Ja tärppionnea reissutöistä huolimatta!!! Ja niinkuin mur-mur sanoi, ni jos jostain pienestä lääkkeestä on apua kropan toimivuuteen, ni mä oon ainakin ilolla ottanut avut vastaan, mullahan vuosi sitten minipillereiden lopetuksen jälkeen oli kroppa ihan sekaisin enkä varmaan ees ovuloinu..tai tiedä sitten???? Vuotoa ei juuri nimeksikään tullu, sen verta 4 viikon välein, että häthätää pysty sanoo et nyt ehkä ois se aika...tän vuoden alussa menin gynelle ja alkuun terolutit ja testit ja sitten clomit ja nyt myös luget, näillä mennään ja nyt oon ainakin ovuloinu=)

HEI!!!! Nöpsölleja "riepupettereille" tuhannesti onnen pimpuloita matkaan:heart::heart::heart:...koskas sinulla se ultra oli?

Tetu68 kans...onnen pimpuloita sinnekkin:heart::heart::heart:

Ottis ja mur-mur ja kaikki!!! kiitokset tädin kepityksistä ja peukutuksista=) toivottavasti toimii!!!! vaikka 9kk=)
Ei vaan...täällä edelleen tungetaan lugeja aamuin illoin, ilman tuntemuksia ja testata en uskalla...kiitollinen oon että kierto ainakin tuntuu eteenpäin siirtyvän...kahellaan...pikkisen oon alkanu haaveilla..mutt..sitä tippuu niin kovaa ja korkeelta aina kun ajatukset on jo siellä et ois raskaana ja sit käykin jotaa...siks en testaa...oon mamis enkä uskalla...jos nyt niin kummasti kävis ettei vuoto saapuis ennen lauantaita, ni sit on vissii pakko testata(ku sit oltais hyvillä päivillä ens kierron suhteen:D) ja jos nega ni sit lopettaa luget..jos ne nyt sit on se mikä estää vuodon alkamasta???

Plussa puuhkutus kaikille PUUUUUHHHHH
:whistle: ja hyvää alkavaa viikkoa!!! Mulla ois ilta viel tänää ja sit VIIKKO vapaata!!!=)
 
  • Tykkää
Reactions: nöpsö
pikkutirri - miulla ainahin Luget pitää vuodon pois.
..olen muistaakseni käyttänyt joskus tuonne dpo17 asti ja lopetin..siitä 3vrk ja vuoto alkoi.
Toisilla vuoto tilee Lugejenhin läpi..en tiedä sitten, missä vaiheessa miulle olisi tullut jos niitä olisin käyttänyt vaan edelleen..

Miusta sie voisit dipata..kyllä dpo17 jo voi:)..en tietenkään painosta jos haluat odotella:kiss:

Ihuna jos tulishin ylläri pylläri!:heart:
 
Viimeksi muokattu:
pikkutirri
..koskas sinulla se ultra oli?
10.10 olis ultra..ja miullakkii on luget pitäneet vuodot poies ja sit ku oon lopettanu nii 3vrk siittä on hana auennut! Pidetään peukkuja siulle!

Kiitos kaikille taas tsemppailuista!
Tänään alkais rv 5+0,mutta kuljenpas pp:llä kunnes uskallan käyttää rv;tä.
Ei edelleenkään oireita,mutta en ole niistä silleen huolestunut..muuten vaa jänskättää ja pelottaa.Menispä tää kaksviikkonen noppeeta,että sais varmistusta sieltä ultrasta et ollakko vai eikö ollakko..

nöpsö ja riepupetteri(t) pp19
 

Yhteistyössä