40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Pakko myöntää tyhmyyteni :p Mikä tuo paljon puhuttu Terolut on? Mihin se vaikuttaa ja miten?

Oma kiertoni on aina ollut mien sattuu. Muutamia vuosia sitten sitä alettiin säännöllistämään Primolut:in kanssa 3 kk:n kuureja 1-2 krt/vuosi. On auttanut sen aikaa, kun on kuuri ollut päällä. Nyt tarttis saada se vuoto alkamaan, jotta saisi uuden yrityksen päälle ;)

En suinkaan ole hättänen... Muuten vaan :LOL:
 
Ihan pikaisesti ennen töihin lähtöä. Elikkäs kp8 menossa ja tietysti vähän allapäin, kun uusi kierto alkoi. Miten voi vieläkin pettyä, vaikka tähän pitäisi olla tottunut viimeisen kohta kuuden vuoden ajan. Tosin ihan hyvä,että kierto vielä toimii, vaikka lyhenikin nyt päivällä. Tosin päällä clomit, jotka ehkä (?) vaikuttavat myös mielialaan.

Plussarikkaita tuulia immeiset ja nautitaan vielä auringosta!
 
Huomenta kaikille ja Isot kiitokset Onnitteluista :) Kyllä kai tää alkaa sitten todellista olemaan :D Ja mikä ihmeellisintä, tässä kierrossa ei ollut minkäänlaista oiretta.. ei tissikipua tms. ( nyt tosin alkavat jo aristaa). Olen tässä pähkäillyt, että taidan kuitenkin varata ajan varhaisultraan jotta saan edes hetkellisen mielenrauhan. Pientä aamuällötystä on myös ilmassa eli mä lähden ottamaan aamupalaa, mutta palaan lueskelemaan pian teidän kuulumiset! Mun kirjoitukset on niin omanapaisia :ashamed: Mutta isot :hug: negan saaneille!

Sussu ja murunen 5+0
 
Menipä meilläkin Murmur melkein 3vuotta, ennenkuin tärppäs oikeasti.
Nytpä kun katselin, että sulla on valtavasti tietoa kaikesta ja että mistä löytyy mitäkin, niin muistatko mistä löytyy sellainen videopätkä kohdusta missä äidin vetäessä tupakasta henkoset, sikiö kiemurtelee vatsassa? Oon yrittänyt löytää sitä videota ystävälleni, joka tupakoi ollessaan raskaana...
 
Komppaan Fiialiiaa pettymystä täälläkin ilmassa jälleen kerran :(
Vuoto alkanee tänään illalla kivuista päätellen.
Ajattelin seuraavaksi kokeilla akupunktiota, lähinnä jos auttaisi näihin kipuihin mut ei haittais jos edesauttais samalla raskautumista ;)
Joudun syömään ihan hirveesti särkylääkkeitä menkkojen aikaan.

Mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille tasapuolisesti :wave:
 
Heissuli vei ja tas ennen töihin lähtöä nyt muutaman rivin paukautan.
Nyt kun loma on loppu, huomaa taas, että muhinoinnitkin on loppu|O Niin se vaan on, ei jaksa eikä ole aikaa ja pienet varpaat on vallannut sängyn.

Eilen oli päivä jolloin ajattelin, että ei enää ikinä lapsia...tänään taas fiilis, haluan haluan haluan! Ajatus, että ei enää saisi, on kun syvä raapaisu sydämeen.Sen kestää, mutta se tekee kipeää.

Toisaalta pelottaa tulla raskaaksi...voi kun syy löytyisi tuohon vuotoon...saisi jonkun lääkityksen tms....ajatus, että raskaudun ja alankin vuotamaan ja vuodan kuiviin jossain kotimatkalla ja kukaan ei ehdi apuun....hulluja aatoksia, mutta myös mahdollisia, faktaa:ashamed::'( Miksi tämä vauvankaipuu on niin suuri ja miksen voi nauttia tästä kaikesta mitä nyt on saanut? Miksi täytyy olla ahne ja itsekäs? Tyhmä ja hölmö?

Ajatukset harhailevat ja mieli on välillä maassa, kun ajattelen, että jos nyt en enää kuumeilisi, niin asiat olisi hyvin. Kun kuumeilen, asiat voi muuttua ja mennä huonommaks. Voin tietysti saada sen vauvan, mutta onko kaikki riskit sen arvoisia, mitä vielä ei ole olemassakaan vaan pelkkänä toiveena äidin sydämessä? Miksi rakkaus on niin suurta ja sen merkitys niin ihmeellinen, että rakastan jo jotain mitä ei ole olemassa ja minun pitäisi rakastaa olemassa olevia niin paljon, etten ottaisi riskejä ja minulle ei jäisi mitään kun minua ei olisi vaan olisin tähdenlentona oman iltatähteni kanssa.

Olen jollakin tapaa surullinen kun kuumeilen, jollakin tapaa koen elämän merkityksen ja sen, että jos ei saisi toivoa ja elää sellaista elämää kun haluaa, niin jotain puuttuisi...oma elämä ja sen merkitys...sitä eläisi vaan toisille, muttei itselle, mutta ehkä tässä pitäisikin ajtella sitä tosiasiaa, että pitääkin elää omille lapsille kun on ne synnyttänyt, ajatella heidän parastaan eikä olla niin itsekäs ja ajatella vaan omia tarpeita ja omaa kuumetta.

Mutta niin....lääkäri ei kieltänyt raskautta..antoi kun valita polun mitä kulkea. Toinen on kapea ja mutkikas, toinen leveä ja suora, kumpaa kävelet? Kummassakin on määränpää, eikä voi tietää kumpaa kannatas kulkea, mutta lääkäri varmasti ottas sen leveän ja suoran tien ihan varmuuden vuoksi.

Minä olen vissiin valinnut sen kapean ja mutkikkaan...aika pelottavan ja pimeän vielä, huh huh.
 
  • Tykkää
Reactions: Lilleriina
Ottis
Rominas Toivottavasti on kiinnittymisvuotoa :heart:!

Pikainen ON Täällä kp4/24. Täti tuli lauantaina. Vielä eilen illalla meinas miehen taannoinen pihistely kiukuttaa, sillä vuoto oli todella runsasta ja kesti sen 3 vrk täyttä häkää. Olettaisin siis, ett limikset olisivat olleet kyllin muhkeat alkion kiinnittyä jos vaan olis ollut pienintäkään shaanssia :ashamed:. Vaan enpä jää sitä just nyt suremaan, sillä aion lähteä ukon kotipaikalle mustaherukoita poimimaan, kun sää vielä on suosiollinen.

Plussatuulosia :heart:!
 
Heipat kaikille tasapuolisesti!

Täällä on nyt käyty neuvolan tätiä tapaamassa, ja kyllähän siellä pikkuinen köllötteli :heart: ja sydän läpätti. Kovasti pikkuruiset raajat siellä heilui ja huitoi. Oli sijainen, mutta aivan ihana ihminen. Ei haittais vaikka olis jäänyt lopullisesti, mutta se vaki th:kin on tosi mukava. Tämä täti oli itsekin vähän pyöreähköä sorttia, enkä kuullut pahaa sanaa muodoistani, vain sen, että ei saa laihduttaa.

La:aa ei varmuudella vielä täti uskaltanut sanoa, koska heillä käytössä oleva ultra on niin antiikkinen, että ei kunnon mittoja saanut, mutta mennään tod.näk. jossain 10-11 viikoilla. Kahden viikon päästä on sitten lääkäri ja siellä onkin ihan modernit laitteet joten lisätietoja saan sitten. Mutta aika tasan kaksi vuotta tulee ikäeroa, jos kaikki hyvin menee loppuun saakka. En edes ajattele asiaa, vaan otetaan päivä kerrallaan.

Mutta vähän haikea on ajatella, että tämä on nyt sitten viimeinen kerta kun tälle taipaleelle vielä pääsen. Tässä samalla luovutan kroonisen vauvakuumeilun ja yritän samalla kääntää katseen uuteen elämänvaiheeseen. Toki tässä on taipale vielä alkutekijöissä, mutta jotenkin lopullisia on nyt nämä tuntemukset.

Paljon olen rakkaita lapsia saanut lahjoiksi, kiitollinen olen heistä kaikista.

Tsemppejä kaikille, lueskelen tätä palstaa varmaan hamaan tappiin asti, oli se sitten ajankohtaista itselleni tai ei. Mielenkiistoista on kuitenkin aina seurata ihmisten elämän menoa pätkän matkaa. Ja mielenkiintoista seurata, mihin se elämä kuljettaa.

Joten plussia kaikille sinne, tulkaapa perässä, hopi, hopi.
Ja ne jotka eivät tiedä mitä latua alkaisi kulkemaan, niin toivotaan selkenevää.....
 
Voi Bugsy!!!! :heart: :heart: :heart: Ihania uutisia! :heart: :heart: :heart:

Tsemppejä kaikille, lueskelen tätä palstaa varmaan hamaan tappiin asti, oli se sitten ajankohtaista itselleni tai ei. Mielenkiistoista on kuitenkin aina seurata ihmisten elämän menoa pätkän matkaa. Ja mielenkiintoista seurata, mihin se elämä kuljettaa.
Kuin myös...

Onnittelut kaikille plussanneille ja tsempit ihan kaikille olkkarin ihunaisille!
t. Oliivitar
 
  • Tykkää
Reactions: bugsy
Moro =)
Etelästä palattu sunnuntaina, kyl oli liian kuuma olla siellä. mulla niska ja hartiat palaneet (iho alkaa irtoomaan) vaikka laitoin suojakerroin 30 aurinkovoidetta. Tytöllä joka oli tasan yhtä paljon ulkona ja altaalla ei mitään muuta kuin rusketusta (ne etelänmaalaiset geenit), tasan ei käy onnenlahjat. Ihan kiva reissu oli turkin mummo ja ukki kävi tyttöä katsomassa pari päivää. Käveltiin aika paljon ja kun voimat loppuivat niin ajettiin taksilla hotelille =) Lapsen kanssa 24/7 koko viikon, nyt eilen meni isälleen ja huomenna palutuu päiväkodin kautta takas, mulla alkaa huomenna työt loman jälkeen. Pidettiin eilen loman lopettajais bileet, ihan kotosalla vaan, siideriä ja dvd:n katselua. Mut kuudelta aamulla vasta nukkumaan selvittiin =)

Tänää ovis+ eli DPO -1, siitä se taas alkaa kahden viikon piina ......

Illan jatkoja, ukkeli läks yövuoroon ja minä meen kohta nukkumaan, kun en sit nukkunu kuin 4 tuntia kun piti lähtee asioille. Aamulla klo 6 känny pirisee =(

Plussatuulia =)
 
Viimeksi muokattu:
Tertsiukset:wave:

Omalta osaltani toivotan lämpöisesti tuloa uusille tyttösille; Wiara ja Perhis, kiva saada uutta "verta" olkkariin, kun vakkareita lähtee seuraavile palstoille; Bugsy; Tuuletuksia täältäkii: mahtavaa, upeaa:heart:

Verestä puheenollen; olipas täti kuulkaa äkäsellä päällä:vampire:! Joku aamu tossa nousin sängystä, rätti oli siis pöksyissä tiukasti, ja voi helkata, mikä holahdus käväsi; Hirviä lammikko levis lattialle, jalat veren vallassa, ja hetken piti miettiä, jotta millä tyylillä menen vessaan; ihanko perinteinen etukeno, vai kantsisko vaihtaa sellaselle "heikolla jäällä"-konttaamiselle, vai oisko yhden jalan hyppely siinä kohtaa ok? No, jotensakin en sitte pitempään jääny miettimään, vaan jalat tiukasti supussa yritin kiiruhtaa hipsutellen vessaan ja samalla nakata luonnonvaalean veskin maton alta pois ja ja pytylle.. Ja humpsahdus pönttöönkin! Lopputulos oli, kuin ois vähintäänkin lammas teurastettu meiän makkarissa|O! Taisi olla täti vähän vihainen mulle siitä viime kierron hukuttamis-yrityksestä:xmas:! No, nyt jo keräilee helmojaan ja on lähössä, luojan kiitos!

Anja-Maritallaollut ainaskin kesää tänäkin vuonna!! Mehän oltiin silloin kesäkuun alulla Turkissa, ja silloinkin oli jo reilut 40 astetta lämmintä, ja vaikka oli suojakerroin 50, niin palovammoja tuli vähän meille kaikille... Nyt ++++ sinne!

Kastis, sulla on kans ny jännät paikat, jos rakkaasi "hammis"-aika on jo kuukauden päästä, tai vajaan... Toivotaan parasta!! Se on sitten se, mitä kuuluukin teidän parhaaseen, eikös:hug:?

Tintti-Tiivarille mieluusti soisin sen kristallipallon, josta näkisi tulevaan! Mutta paljon olet asiaa miettinyt ja pohtinut, pitäskö tässkin vain luottaa siihen, että elämä kantaa? Se päätöshän on kuiteskin sellainen, että itsesi on sen kanssa elettävä, ja kuten sanoit, niin riskit pitää huomioida, mutta eihän elämä ole koskaan, ikinä, milloinkaan riskitöntä! Mitä vain voi tapahtua koska vain, ja kellään ei ole takuita siitä, että huomisen päivän näkisi, mutta unelmatkin kuuluvat elämään! Punnitse, mieti, juttele rakkaasi kanssa, ja ennen kaikkea, katso elämääsi tässä ja nyt ja kuuntele sydämesi ääntä; jospa se vaikka osaisi tehdä päätöksiä puolestasi! Ja se kaikkein tärkein; elä elämääsi niinkuin sinusta oikealta tuntuu:heart:!

ON; mulla ollu tänään jotenkin kipiä olo; päätä juilinut ja palellutkin aikasta paljon..Voi kun en ainakaan sairastuisi..

Lempeitä tuulosia jokaisen elämään:kiss:

Lillis
 
Kiitos Lilleriina<3 Ihana on tämä palsta, kun täällä voi miettiä kaikenlaista, ilman että saa muumimaisia möllötys katseita tai myimäisiä kimityksiä siitä, kuinka joku voi ollakin noin höhelö:D:D

Ehkä mä olen jonkinasteisessa murrosvaiheessa ei vaan ikäni vaan elämänmuutoksenkin takia, joka tuli tässä ihan hiljaittain elämääni, eli kotiäitiys vaihtui työelämään. Lapset lähti hoitoon ja tuli sellanen olotila, että uusi sivu kääntyy. Ei huono sivu ollenkaan, vaan erilainen. Nyt seurataan lasten kasvua ja kehitystä ja eletään omaa elämää työn merkeissä. Olen pidetty työtoveri ja jollakin tapaa koen myös jotain ihmeellistä syyllisyyttä jos jäisinkin taas kotiin ja jättäytyisin pois hyvästä työpaikasta koska ehken enää ikinä sinne enää pääsis, ehkä pääsisin. Ehkä tulen raskaaksi, ehkä en, ehkä kuolen, ehkä en, ehkä jään huomenna auton alle, ehkä en, ehkä mä pohdin liikaa, ehkä en, ehkä on hyväkin pohtia, ois kai tyhmyyttä olla pohtimatta:D

Mikä on sitten lopputulos? Kuuntelen sydämeni ääntä, en voi sille mitään.Sydämeni sanoo, antaa mennä vaan. Ei ehkäisyä, elämä näyttää mitä tietä tulen kulkemaan ja kuinka pitkälle. Kuumeilu on kuitenkin jännittävää, ihanaa ja mukavaa;)

Mutta ihanaa kun tänne saa vähän avautua, kiitos teille<3
 
Tintti-Tiivari:kiss:.."Mikä on sitten lopputulos? Kuuntelen sydämeni ääntä, en voi sille mitään.Sydämeni sanoo, antaa mennä vaan. Ei ehkäisyä, elämä näyttää mitä tietä tulen kulkemaan ja kuinka pitkälle. Kuumeilu on kuitenkin jännittävää, ihanaa ja mukavaa"

Totta turiset, sydämen ääntä minähin kuunnellut ja onhan tämä reilu 3v ollut matka=)
..ja en minäkään enää ehkäisyä ota käyttöön..ja mieskin tuumasi, ettei se hänen sterilisaatio taida olla enää välttämätöntä.
..ei tosiaan enää vaaraa, että raskaus onnistuisi ja jatkuisi..hedelmöittyä joku rupunen munasolu voi, mutta vuotelee pian pois poikkeen..


..Ja kaikki muuthin ihunat..


Tiedättekö..kun miun pitäis alkaa ettimään tämän "kuumeilupinon" tilalle jotahin muuta?..ei vaan taida löytyä yhtä ihunaa pinoa:)
..onhan se vaikia äkkiseltään irtautua kun melkein 3.5v täällä pyörinyt päivittäin - kesäloma ainut poikkeus.

Tiedän, ettei tee miulle hyvää jäädä tänne "roikuskelemaan" kun kuumeilu kohdaltani nyt ohi..toki varmasti käyn säännöllisesti kurkkimassa..;)

..pitänee odottaa, mitä syksy&talvi tuo miulle tullessaan.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta niin uudet kuin vanhat olkkarissa piipahtajat :heart:

Hyvä tosiaan saada uusia tänne, kun liikettä muuallekin tapahtuu, sellaista se elämä on, ja sehän on useimpien tavoite tällä palstalla jotta odotuspalstoille pääsisi - ainakin kuvaannollisesti. Saa katsella syksyllä sitten miten itse, onko parasta ainakin joksikin aikaa unohtaa tämä palsta, jotta saa kuumeilut kokonaan poistumaan...... Meinaa olla niin tarttuvaa tavaraa! :)

MUTTA APUA, jos sinä mur-mur täältä poistut kokonaan - johan kesälomalla ollessasi peräti viikon poissa palsta hiljeni ihan selvästi.... mitenkähän tämä porukka pärjäisi ilman sinua...? :'( Tämä tietysti puoliksi leikkinä, mutta puoliksi totena. Elämäähän se vain on, että asiat muuttuvat, ihmiset muuttuvat, palstat muuttuvat.... Ehkä sieltä takavasemmalta löytyy uusi äitihahmo, jos tänne jää tyhjä tila...? :)

On tämä vain ollut ihana palsta minullekin juuri siksi, että on saanut vuodatella ja luodata vähän syvemmältäkin silloin kun on ollut tarve. Samanlaisia aatoksia olen pyöritellyt kuin sinä, Tintti-Tiivari. Loppujen lopuksi päätynyt erilaiseen lopputulokseen, mutta eihän niitä valintoja voikaan vertailla - jokainen tekee ratkaisunsa oman tilanteensa mukaan.

Vaikka minä olen ratkaisuni tehnyt, vielä olisi tosiaan hetki aikaa ylläripyllärille :heart: kuten totesit Lillis, siinä mielessä jännittävää aikaa... vaikken siihen uskokaan, kun viime yönäkin heräsin useaan otteeseen KUUMIIN AALTOIHIN. (Ihan tuntuu siltä, että on vaihdevuodet iskeneet päälle. Mielenkiintoista nähdä, mikä tulee tämän ilmeisesti ovuloimattoman kierron pituudeksi.) Mutta vaikken itse uskokaan enää raskauden mahdollisuuteen kuin ihan pikkiriikkisen, uskon juuri niin, että se meille paras tapahtuu. Minä itse en aina tiedä, mikä minulle on parasta, mutta onneksi Luojani tuolla yläkerrassa tietää :)

Eilen kyllä olin vähän haikeilla mielin, kun tajusin yhtäkkiä, että jos olisin pienen Pirpanan saanut pitää, nyt olisin ollut jo noin 20 viikkoa raskaana.... suru tuli. Taisi jäädä silloin surutyö vähän kesken, koska sisimmässäni taisin uskoa, että uusi, onnistunut raskaus tulisi vielä... No, nyt ei parane lähteä sitä surua luotaamaan, kohta pitää töihin lähteä ;)

Jos tämän palstan aikanaan jättää sivummalle, mistähän löytyisi sopiva olkkari, jossa edelleen saisi pohtia syntyjä syviä, olla oma itsensä ja välillä ruikuttaakin, saada myötätuntoa sekä iloihin että suruihin...?

Ihania ultrauutisia oli bugsyllä, toivottavasti kaikki halukkaat vielä pääsevät samanlaisia kertomaan :heart:

Voimia tähän ainakin näin aamusta syksyisen oloiseen päivään! Töihin mars ;)
 
Sussu-72, onnea sinulle<3
Ja *mur-mur*...älä täältä pois lähe ja viel luovuta, älä ollenkaan:)

Minulla tämä vauvakuume on vähän kun sellainen hallitsematon minuus, jonka kanssa on elettävä ja tultava vaan toimeen. Se on minua, jolle tekis mieli sanoa välillä suorat sanat, mutta tuntuu, että on on voimaakkaampi kaikin puolin kun minä itse:D

Minä kun sain tuon 3 vuotiaan, niin sanoin itselleni silloin, että jos minä tuun vielä raskaaksi ja saan tuon pikkusen tytön, niin en enää mitään muuta pyydä. Minä sain sen<3 Sit minä ajattelin, että en minä ehkäsyä enää käytä, että jos saan vielä lapsen niin sit minä saan, jos en saa, niin minähän lupasin itselleni ja "korkeimmallekin", olla enää ahnehtimatta;) No, sitten tuli keskenmeno ja ajattelin, että ehkä tämä nyt tarkoittaa sitä, että meille ei enää haluta kukaan tulla, että munasolut on sen verran rypistyneitä, että ei niistä enää ole mihinkään...ja kun vuos meni eteenpäin, huomasin, että todellaan meille enää halua kukaan tulla, kun en enää raskaaksi tullut.
Mutta sitten se olematon vauvakuume mikä oli lähinnä sellasta-saa tulla jos on tullakseen- alkoi kasvaa. Mitä jos meille haluisikin tulla vielä joku tai jopa kaksoset! Ahneus sen kun kasvoi ja aloin yhden sijasta haaveilemaan jo kahdestakin:D Ja sit tuli keskenmeno, joka meinasi viedä jo minun henkenikin. Sen jälkeen totesin itselleni, että nämä päänsisällä olevat ajatukset ja kuumeilut on saatava KOKONAAN pois! Vauvakuumetta kun ei toisaalta ole enää sellaisessa merkityksessä elämässäni, että sen olisi pakko olla jäädäkseen tai niin, että sen eteen täytyisi tehdä se, että se tuottaisi sitä hedelmää. Krooninen vauvakuume on kuitenkin vain enää niin pientä, että sen kanssa on jopa helppo elää. Käyn töissä, hoidan omia lapsiani ja elän hyvää elämää ja ajatuksena on, että jos ei vauvankoppaan tule enää tuhisijaa, niin ei se haittaa, elämä on hyvää näinkin ja onahn minulla pikkunen, 3v ihana tyttö ja leluja lattialla ja lasten ääniä ympärillä, mitä minä enää tarvitsen.

Helppoa ajatuksena olisi laittaa se ehkäsy ja keskittyä tähän mitä on. Unelmia! Niin mitä unelmia minulla on muita? No, ehkä jotain...opiskeluun liittyviä kyllä...onhan niitä muitakin unelmia , että elämä tuntuu siltä, että muutakin on kun vauvakuume ja unelma vauvasta:)

Mutta sitten palataksemme alkuun tai siihen, miksi olen täällä...edelleen.Minä olen minä, vaikka voissa paistas, minua ei voi muuttaa, minun unelmia ei voi haudata, niitä ei voi vain unohtaa ja antaa olla. unelmat elää, niin kauan kun minä elän. Vauvakuume on osa minua, minun persoonaani, minun elämääni, minun tapaani olla ja elää. Sen tiedostaa jo NYT, että ikää tulee ja on pakko luopua unelmista- ja se oikeastaan on toisaalta myös helppoa, koska meidän oma kehomme ohjaa meitä eteenpäin, se oma ikä kertoo, että on suorastaan mahdotonta, että sinä 80vuotias saisit vielä lapsen. On luonnotonta unelmoida 80 vuotiaana vauvasta...se olisi ehkä jopa jo sairasta....toki miksei voi unemoida, mitä se unelma ei kyllä saa enää hallita elämää ja uskon, että meidät ihmiset on tehty siten, että lapsena eletään lapsen aikaa, sitten tulee se vauvan saanti ikä ja haaveillaan vauvasta ja sit kun lähestytään 50vuotta, se biologinen kello rappeutuu ja ei enää koeta vahvaa vauvakuumetta vaan se on lähinnä hempeetä ja lempeetä unelmaa....tietysti jos ei ole kokenut äitiyttä, voi olla, että on jäänyt jokin katkeruus ja suru, mutta silloinkin se kehon kieli vietsittää sellaista hormonia joka tekee vauvakuumeesta luopumisen helpommaksi.

ja sitten tietysti tosiasia, terveys yms. antaa mieleen tiedon, että nyt on PAKKO lopettaa.

Minulle lääkärit on sanonut, että voin vielä yrittää vauvaa. Ikää ei ole vielä ihan kamalasti. Olen tullut aika hyvin raskaaksi, joten mahdollisuudet siihen on vielä aika hyvät....kun vaan se munasolu oli hyvä...se toive ois siinä, silloin ei olisi vaaraa vuodollekaan. Toki raskaus olisi riskiraskaus, se on selvää....ehkä keskosuuden mahdollisuus voisi olla myös todellisempaa, jos syitä vuotoon ei löydetä ja niiden mahdollisuus olisi jostain syystä nyt sitten enemmän mahdollisia myöhemmässkin vaiheessa raskautta- en tiedä- synnytys menisi automaattisesti sektioon- se on selvää. Parin viikon pästä otetaan vasta kokeita ja selvitetään mikä minua vaivaa. Viisaanpana odottasin koetuloksien vastausta, mutta lääkäri sanoi, että voin aloittaa yrittämisen 6 viikon päästä, eli luvan olen saanut- eli hän ei nähtävästi pitänyt tilannetta sellaisena, että raskaudella olisi joatin vaaraa minulle, mikä tuntuu kuitenkin aika omituiselta.Itse olisin kyllä läkärinä snaonut, että odotetaan ne koetulokset ja sit voidaan alkaa yrittää lasta ja tehdään sitten suunnitelmat, miten edetään kun raskaus alkaa- onko mahdollista lääkitystä jne. Tosin lääkäri kyllä sanoi, että jos tulet raskaaksi, minua seurataan hyvin tiiviisti ja heti pitää ottaa yhteyttä neuvolaan ja sitä kautta ultraan ja lääkäriin, että ei kai mun tilanne sitten ollut se, että vuoto saattaisi toistua tai sitä ei saataisi kuriin hyvissä ajoin. Tosin km vuotohan voi alkaa milloin vain ja missä vain ja runsaudella ei välttämättä ole rajoja. että kovin pitkälle ei sitten enää uskalla lähteä- ja uskon, että jokin lääkitys pitäisi saada heti kun tulee raskaaksi- tai jotain-?

Mutta tässä minä olen- intopiinä kohtaan pissaan ovistikkuun nähdäkseni onko jo ovis?:) En mahda itselleni mitään, olen kuin noiduttu tähän kuumeeseen. Noiduttu, siinä se on, lyhykäisyydessään, miksi mikään vaara ja uhka ei minua pelota- halu saada vauva on niin suurta, että se on sumentanut aivoni ajattelamasta enää järkeviä. Kirottu vauvakuume,ko? Vai sairas vauvakuume? En tiedä, mutta uskon, että meistä vauvakuumeilijosta puolet ei oo ihan terveitä:D:D:D:D

Onnea kaikille plussanneille ja kuumeiljoille;)
 
Ja ei ovista:) Ajattelinkin alkaa testamaan hyvissä ajoin ja nyt kun on kp 10, mutta haalakka viiva oli. Ehkäpäs tuossa kp 13 alkas olla ne hyvät ajat, sopivasti ois kyllä viikonloppu siinä....kun eihän tässä nyt " ei lomalla" ole ehtinyt mitään touhutaakaan ja nyt alkaa jo olee sellaset fiilikset, että vaik ovis ei oiskaan, niin joku seksikuume on kuitenkin päällä:D Ovistuntemuksiaan ei viel ole, vähän rintoja nippailee, että jotain taitaa olla kuitenkin meneillään...jospa siellä olisi nyt oikein hyvä ja pullea munasolu kypsymässä;)
 
  • Tykkää
Reactions: Kastehelmi
Heipat kaikille!

Oliivitar ihanaa kuulla sinustakin, miten pienen kanssa on mennyt? Onko vaaraa, että uutta vauvakuumetta pukkaa?

Mur-mur sinä et saa jättää tätä palstailua, ethän. Ottiskin on harventanut käyntejä, jopa ikävä iskee. Apua, olenkohan liian riipuvainen ihunaisista :LOL:

Ihan oikeasti, aikaisemminkin joskus kirjoittelin, että kun kuumeilu on ohi, siis eihän se koskaan ihan ohi ole, mutta siis kuitenkin sitten kun tämä taival on käyty, niin on pakko perustaa vaikka kuumien aaltojen kokijoille oma ketju. Saatais vertailla hikivirtauksia, ärsytyskynnystä, Mur-mur tietenkin kaivaisi meille kaikki uusimmat lääketieteelliset avut mummotautiin. Eihän tätä porukkaa voi jättää, niin mahtavia ihmisiä ja kaikki tukena kaikille.

Tämä on vähän kuin joku koulun tai kurssin loppu, että ei millään haluaisi irrottautua porukasta, ja onko se pakollistakaan. Onhan meillä muutakin yhteistä, kypsään ikään hitaasti kulkeminen, ukkojen toilailujen kertominen, paskoista naapureista valittaminen, ai niin, eihän muilla niitä taida ollakaan kuin mulla :LOL:

Mummotautiin ei taida tikkuja olla, niitä ei voida sitten vertailla.

Mutta jospa näin notkeita ollaan kaikki sitten mummoina...


ja sussulle onnea tuhannesti, jippii
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: AinoEmilia
Heips siskot,
Kurina taas päivittelee, kun tuli noi seulonta tulokset ja olivat yllättävästi paremmat kuin vuosi sitten. Np ultrassa kaikki hyvin ja riskiluku oli 1:1400 kun viime vuonna se oli 1:900. Olen melkein 46 tämän vauvan syntyessä. Luomuna ja vaivattomasti tämä raskaus alkoi. Lisäsin liikuntaa, lopetin kahvin juonnin kokonaan ja söin e-epoja ja 100mg D-vitamiinia päivässä ja nautin haaveilemisesta:) Minä uskon että 47 v asti jos on ennestään lapsia, voi hyvin realistisesti haaveilla. Tottakai me kaikki vanhennutaan, mutta ei kannata antaa periksi jos jotain haluaa!!!!! Viimeisimpien tutkimusten mukaan, lisäämällä liikuntaa meidän iässä, saattaa siirtää elinkelloaan 10 v eteenpäin ja jos sitten lapsen saa vanholla päivillä, luonto pitää huolen että sen jaksaa ja pystyy hoitamaan. Älkää hyvät ihmiset luopuko unelmista ja uskokaa että jostain syystä te sitä lasta haluatte. Sitten kun on seinä oikeasti vastassa niin automaattisesti vaihtaa suuntaa. Vaikka jonkun aikaa hakkaisikin päätä seinään :headwall: ei sekään haittaa:) Haleja teille kaikille äideille sillä sitä te olette isolla Ä:llä:D
 

Yhteistyössä