40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
onlydream - kiva kun tulit takaisin olkkariimme kuumeilemaan:kiss:

Siulla suruahin ollut:'( pahoitteluni äitisi poismenosta, lämmin:hug:
..jospa hänenhin toiveensa toteutuis ja pikkinen ilmoittelisi tulostaan - vaikka vielä tälle vuotta:heart:
 
ON..mie poikasen ja koirulin kanssa täällä kolmistaan, mies metällä.
Sunnuntaina vasta tulee..ihan kiva näinhin, pikkasen irrota toisesta kun niin ollaan arkisin ja vko:nloppuisin yhdessä.

Tiedän, että mies rentoutuu mettällä ja Äitinsä "ruokapatojen" äärellä":D
..ja mie poikasen kera, hemmotellaanhin ittiämme kunnolla..itse asissa - Marzalta hyvä vinkki: plättyjä!..niitäpä mie poikasellehin paistelen.:)

Painoa nyt tippunut reilu 6kg..kait sitä pari lettusta uskaltaa nasuun pistää?:p

Mukavaisen, kirpakkaa syyspäivää kaikille toivottelen!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Marza1970 ja Perhis
Ihanaa kuulla ninni, että kaikki kunnossa :)

ON onkohan mulla polyyppeja kohdunsuulla? Mulla on hieman yhdyntäkipuja ja tänään tuli jo toisen kerran tällä viikolla yhdynnän jälkeen vähän vaaleanpunertavaa vuotoa. Tai ei varsinaisesti vuotoa, vaan sellaista ikkipikkiriikkisen paperiin jäävää, joka loppui saman tien. Eihän sitä sitten voi oikein raskautuakaan jos kaikki röörit on jonkun möhkäleen tukkimat =(

No ennemmin mä tietty toivon, et liittyis tuleviin menkkoihin, mut tuskin ku on selkeesti yhdyntään liittyvää. Ennen piti vältellä vaan lääkärikirjoja, nyt pitäis vältellä koko nettiä :)
 
Otan osaa onlydream, vanhemman menettäminen (kuten toki kenen tahansa läheisen) on kova paikka. Ja tervetuloa takaisin kuumeilemaan.

Hyvä mur-mur, niin se paino vain laskee. :) Minä oon mässännyt oikein kunnolla tänä viikonloppuna karkilla, pizzalla ja jäätelöllä ja nyt on huono omatunto.

Mulla pitäs kaikenmaailman laskureiden perusteella olla ovis tiistaina ja taitaa nyt oikeasti olla tulossa kun on toooooooooosi liukkaat kelit, alamahalla pistää ja tikkuun tuli eilen hailu viiva, tänään jo tuhdimpi mutta ei ihan vielä ovisplussa. Jospa sitä hyppäis ukon kimppuun heti kun se kotiutuu kisoistaan. Onneksi se on sellaista aina innostuvaa sorttia, tartte kun vähän kutitella oikeesta kohdasta niin jo käynnistyy vaikka olis miten väsynyt. :D
 
:wave:Hei ihunat - tällainen uusi sarja alkaa Avalla 9.10 klo. 21.30..

*Erilaiset äidit*

Vappu Pimiä tutustuttaa katsojat kymmeneen perheeseen joihin syntyy vauva. Sarja kertoo tarinoita hyvin erilaisista perheistä. Hevi-, ura- ja luomuperheillä on erilaiset suunnitelmat ja ajatukset, mutta heitä yhdistää elämän ehkä suurin käännekohta: uuden elämän syntymä. Ohjelman juontaja Vappu Pimiä kykenee eläytymään sarjan päähenkilöiden tarinoihin poikkeuksellisen hyvin, koska hän jakaa itse sarjan päähenkilöiden elämäntilanteen. Vappu vie katsojat viihdyttävälle matkalle kymmenen pienen ihmisen ensimmäiseen elinpäivään ja koskettaviin tarinoihin sen ympärillä.


 
Viimeksi muokattu:
Eilen innostuin menemään mehtään sieneen isompien lasten kanssa kun mies tilas iteleen uuden pleikkapelin ja en voi sietää mitään räiskintäpelejä ja kun toi ukko pelaa pitää olla koko huusholli ihan pimee. pelaa tuntikaupalla joten oli ihana mennä sitten sieneen muksujen kanssa ja melkonen saalis taas saatiinkin mutta nyt sitten tällä kertaa ihan suolasieniä laittelin kun suppilovahveroita on tullu jo pakkaseen mutta jatkan onskuna tätä sieniharrastusta kun niitä kerran on.
mur-mur hienoo että sielläkin letuista nautittu on ne vaan niin hyviä.Ja painoa on kyllä mullakin aika rajusti joten ei kyllä tee hyvää syödä liikaa mitään nameja.
Nyt heräs Pikkulikka joten se on mentävä taas :kiss:
 
Ai ai kun alkoi tehdä mieli sekä Marzan suppilovahveroita (voissa paistettuna ;)) että mur-murin lettuja hillolla.... täytyy tyytyä ruisleipään kun ei nyt noita ole saatavilla ;)

onlydreamille tervetuloa ja surunvalittelut! :hug:

Täällä näköjään ollutkin porukka tänään hissukseen. Meillä oli antoisa parisuhdeleiri, tuli sekä hyviä uusia näkökulmia että todennäköisesti myös vähän lisää painoa, sen verran hyvät ruoat oli ;)

ON: Olen nyt vallan ihmeissäni tämän kiertoni suhteen. Torstai-illasta asti odottelin menkkoja alkavaksi. Huvikseni tein to-iltana ovis-testin, jossa ekaa kertaa näkyi selkeä toinen viiva. Ensin ajattelin että mitä jos tuo tarkoittaakin raskautta, ja googlasin vähän asiasta. Kävi ilmi että yhtä lailla voi tarkoittaa että kuukautiset ovella... eli näin sitten päättelin olevan, kun täsmäsi olonkin kanssa. Eipä tullut hetkeksikään mieleen, että voisi todellakin näyttää tulevaa OVISta! Lauantaiaamuna tein varuiksi r-testin, odotetusti nega. Olo oli itse asiassa lähinnä helpottunut tällä kertaa ;) Kun täti ei vielä tähänkään mennessä ole tullut, olen alkanut pohtimaan, josko torstai-illan viiva olisi kuitenkin tarkoittanut tulevaa ovista! Silloin oli kp27. En tikutellut pe enkä la - kun ei siis tullut mieleenkään, että olis voinut ovis olla - mutta tänään leiriltä tultua dippasin. Hyvin haalea vaalea viiva tuli, eli voipi olla että pe tai la on ollut tasavahvat viivat.

Olen ihan kypsynyt tarkkailemaan kehoani mahdollisen raskauden varalta! :/ Luulin jo la-aamuna, että tein elämäni vikan raskaustestin, mutta jos se täti ei pian tule (nyt kp 30) niin näköjään parin viikon päästä saa vielä ainakin yhden tehdä.

Teille muille toivottelen plussatuulia, vaikka itse olenkin tällä hetkellä kypsynyt koko juttuun :)

Voimia itse kullekin tulevaan työviikkoon! :heart:
 



Nimi/ikä.......Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

Perhis (44)................kp?/?.....................yk9.5v....(n. 11) 3.
Euphonia (41)...........kp4/25-26..............yk27......................1.
Onlydream (39).........kp8/26-28..............yk?....?
sarialeksandra(41)....kp10/30..................yk yli 1v...2.
tattinen (42)..............kp11/22-28............yk24(2km.)5/1.yht.
PippuriPiia-70 (41)....kp12/30.................yk2........5.
AnnaPauliina (41)......kp13/28.................yk5............4.
Morticia (44).............kp17/35.................yk3(?)......3.
lippis (43).................kp22/25-28............yk4(4/2012)......1.
Iida-Karoliina (48)....kp22/26-31............yk6.......5/1.yht.
Fiialiia (40+)..............kp22/27-30...........yk4............1.
Rominas 42v............ kp24/26-27............yk1....3.
Marza (42v)...............kp26/30................yk2v..3.
anjamarita (43).........kp27/28-35...........yk10.............2./1.yht.
Crissy-72 (40)...........kp36/23-26...........yk4.....4.
Hanhimamma (42).....kp41/29................yk5...........3/1.yht.
sinivatukka (43)........kp41/28................yk2.......2.
Tintti-Tiivari (42).......kp45/25-27...........yk1......?
annekristiina (47)......kp?/26..................yk8....(2007) 5./2.yht.
pikkutirri (42)...........kp?/28-30..............yk20(6&8/2011)4/2yht.

Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Pernilla, Mahdotontako, mariikka70, Barbarella, Zillian, nooraneeamaria, OOAK

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, *mur-mur*, Kastanja, pikkutirri, Oivikki, Rominas, MrsBree, anjamarita, Ninni70, Rena, Glearblue, Minttu2011, WhiskyPeat, Sussu-72, Kastehelmi, ulpunen, Morticia






anjamarita (43).....
dpo12



Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

RKTT= Raskaana kunnes toisin todistetaan
TOTT-päivä= "torstai on toivoa täynnä päivä"(R-testipäivä torstaina)

Ulkolainen sivusto mm: Ovulaatiolaskuri, R-testin tekopäivä laskuri, R-oireita dpo-päivittäin ja p a l j o n muuta hyödyllistä tietoa "piinapäiviin".:wave:
The Very Early Signs & Symptoms of Pregnancy | Countdown to Pregnancy

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee
 
Viimeksi muokattu:
mur-mur onnea sinne 9v päivänne johdosta :heart:
Niin täällä mennään nyt tosi kipeänä eteenpäin ja olen siis ihan tukossa ja sitä se teettää kun mehtässä pitää hyppiä mutta ihana tuo mies kun houkuttelin sen eilen lähimehtään jasiinä on sellainen taika sillä en ikinä löydä kanttarelleja ja ukkeli jonkin matkaa kulkee ja löytää hienoja saaliita :D
illalla sitten en aatellu ku omaa napaa ja tein sienistä piirakan ja ukko sanoikin että mamma aattelee vaan itseään.Totta helkatissa aattelen :whistle:
sanonu mulle jo monta päivää että mamma on raskaana mää oon seurannu...hmmm kuulema oon ollu väsy ja naamassa ollu näppyjä ja ihme mielitekoja.Sitte eilen ku mentiin kauppaan niin mies osti raskaustestin ja nyt enneku meni töihin oli oikeen huvittuneen vihanen ku olin käyny pissilllä enkä tehny testiä :)
Yritin selittää että mä mitää oo ku menkkojen ei kuulu ees alkaa sano et kyl se näkyy ja intin että ei sitä raskaushormoonia oo tarpeeksi ja blaa blaa... oishan se niin toivottu mutta olen sillain luopunut että ei ole se henkinen helvetti joka kk sisälmyksiä raastavaa jos täti tuleekin kylään.
Alussahan olin mukamas joka kk raskaana ja aina alko vuoto joka pirun kk ja tuntu etten jaksa enää siksi on parempi että ei liikoja toivo vaan se pikkuruinen tulee jos on tullakseen.
Mä menen hetkeksi lepäämään pois muun kurjaa räkäoloani tyttö ihan takuulla pian heräilee
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta! :)

Oikein huvittaa, kaikki näyttää nyt työntävän minua siihen suuntaa, että aika unohtaa omat vauvahaaveilut. Mummouutinen, kypsyminen odottamiseen ja tarkkailuun, miehen tuleva sterilisaatio (tämähän on tietty se varmin keino ;)) sekä se, että tää palstakin jo hylkii minua! :LOL: Eihän siitä ollut kauankaan kun en huoltotauon vuoksi päässyt koko päivänä (vaikka muut päässeet) ja nyt eilen illalla tuli myös ilmoitus, ettei keskustelu käytettävissä, kun olisin palannut lisäämään jotain kirjoitukseeni.

No, nyt pääsin ja lisään sen mitä unohdin edellisellä kerralla: Ottikselle ja Lillikselle kiitokset toivotteluista, oli siis hyvä vkl parisuhteen hoidonkin kannalta. Ja ninnille onnea hyvistä ultrauutisista! :)

Ottis muuten, pitäisköhän sinun oikeasti harkita sitä miehenvaihtoa...? :vampire:

Töihin...
 
Hei vaan taas kaikille, tervetuloa uusille olkkarilaisille ja ihanaa kun alkaa noita plussiakin kertyä palstalaisille! :heart:

Kuulumisia sen verran, että alkaa olla ne "tositoimipäivät" käsillä, että laitetaan yritystä kehiin, pidelkäähän peukkuja, että onnistuisi tästä kierrosta! :)
Tänään saan kuulla kilpparitestien tulokset, toivon ettei sieltä mitään kummallista löydy, vaan rytmihäiriöille olis ihan joku muu selitys. Lääkitys niihin ja korkeaan verenpaineeseen on nyt päällä, se pitää sitten vaihtaa jos tärppää.

Chrissy-72 Mä niin tiedän tuon tunteen, kun ei meinannut tätiä tännekään kuulua. Todella turhauttavaa testailla niitä negoja ja odottaa että menkat alkaa ja pääsisi uuteen yritykseen. Koskaan aiemmin en ole ollut yhtä iloinen menkkojen alkamisesta! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Perhis ja Marza1970
Maanantaita:wave:

Kiitoksia osanotoista:heart:nyt olikin taas paripäivää yllätävän kipuisaa oloa henkisesti,onneksi lapset pitää touhussa ja tohinassa niin ei kerkeä ihan juurilleen jumiutua..

Tikut otettu jo käyttöön,olen huomannut että ovis aika on aikaiseen ollut useammassa kierrossa ja aika mukavasti jo nippaileekin,"huonot" simot vapautettiin la ilta ja nyt sitten toivottavasti hyviä uimareita rupeaisi kasseissa kasvamaan:LOL:

pitää jatkaa töitä...
 
Mää nyt soudan ja huopaan, mutta voiskitko mur-mur laittaa mun takas listalle? Rivi olis: Morticia (44)........kp17/35.......yk3(?)......3.

Testasin eilen melkein ovisplussan, illalla hätyyttelin miestä ja tänään sitten ei näkynyt tikussa enää mitään. Eli olikohan mulla nyt sitten ollenkaan taaskaan ovista vai oliskos se ollut illalla kun aamupäivällä testasin?
 
Hei kaikille uusille ja vanhoille tänne olkkariin :wave:

Työ- ja remonttikiireiden välissä en paljoa ehdi kirjoittelemaan, mutta seuraan keskustelua mahdollisuuksien mukaan. Plussanneille isot onnittelut :heart: :flower:

Pikainen ON: Täällä menossa kp4. En ole enää muutamaan kuukauteen viitsinyt tikutella ovista, mutta sen verran on vielä yritystä että pyritään peittoja heiluttelemaan ahkeraan kierron puolivälin tienoilla ja vähän muulloinkin. Onneksi tuota minun ukkoani ei yleensä tarvitse kovin paljoa suostutella niihin hommiin :D :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Marza1970
Heips pitkästä aikaa :)
OOAKille kuulu mitään uuttaa - muuta kun että tajusin yht´äkkiä olevani vanha, postiluukusta ropisi ekaksi kutsu PAPA seulaan - jonka vastausta sitten odotin pari kuukautta - ja kun sain huokaista helpotuksesta, tuli kutsu Mammografia seulontaan...kävin kuusi päivää sitten ja nyt saa taas jännittää vastauksia.

Kuukautiset tulivat ihan kellontarkasti kunnes loppuivat kun seinään. Kesäkuun 19pv alkoivat, loppuivat ihan normisti ja sitten....ei mitään....joten nyt sitä sitten taidetaan siirtyä osastolle mummot :)

Pyöriessäni pitkin nettiä hakemassa tietoa mammografiasta ja r-syövästä, päätin myös poiketa täällä ja katsoa mitä tänne kuuluu :)

Nyt alan lukemaan kuulumisianne.
Ihanaa syksyn alkua täältä ukkostavasta Porvoosta
OOAK
 
Ottis
Kastehelmi Toivottavasti sun kiertoos tulee pian joku tolkku :kiss:. Ja jeps, toisinaan tuntuu, ett miehenvaihto olis ihan kohdillaan. Tänään testaan saanko hänet leikkaamaan nurtsin vai taasko se jää mun kontolleni.. testing testing :)...

Morticia Jos eilen testasit ovisplussan, ei tänään tarvi mitään näkyäkään tikussa enää, joten hirmusesti onnea matkaan ja plussatuulosia :heart:!

PP-70 Onnea hurrrjasti tähän kiertoon ja tositoimiin :heart:!

Euphonia Onnea oviksen metsästykseen ja plussatuuia myös :kiss:!

Chrissy Jos vaiva jatkuu, niin kannattanee käydä gynellä. Tai voihan se olla jotain ihan muutakin, tosta sun kierrosta päätellen :).

marza ja mur-mur Taisi olla lettukelit viikonloppuna, mun teki nimittäin myös mieli lettuja, mutt en saanut kuitenkin aikaiseksi niitä tehdä. Mies laittoi eilen ruoan, hirvipaistia ja uusia pottuja :p.
 
Ottis
OOAK Ei se papa-seula vanhuutta vielä ole tai sit minäkin olen vanha ollut jo kauan ;). Meidän kunta taitaa seuloa naisensa viiden vuoden välein, muistaakseni ja mä olen käynyt kunnan tarkastuksissa 30/35-vuotiaasta viiden vuoden välein =).
 
  • Tykkää
Reactions: OOAK
Ottis Juu oikeassa olet ei se PAPA mutta sen päälle tuli vielä kunnan 50-vuotis lahja: mammografia :D

PAPAn ottanut kätilö oli aikas <3 se kysyi että mitä ehkäisyä käytätte, ja kun vastasin että ei mitään, se katso mua ja kysy että kait ymmärrän että voin edelleen tulla raskaaksi?
Voi tietäsitpä vaan miten tervetullut pienokainen olisi, vastasin, johon <3 kätilö sanoi että: Ei 50-v. liian vanha ole äidiksi ja kertoi muutamasta :)
Ajattelin mielessäni että no voi harmi ettei taida toteutua kun on noin ihana kätilö täällä meillä.
 
Viimeksi muokattu:
Heipat kaikille tasapuolisesti.

Jostain kumman syysta en saa pilkkuja aan paalle, joten menkoot sitten sanat ilman pisteita.

No laakarissa kayty ja siella pikkuinen vilkutti, vaikka ajattelin, etta ei siella ketaan ole, kun olokin on rauhoittunut ja parantunut. Mutta siellahan sita heiluttiin ja kaikki hyvin.

Meilla kone reistailee, niin en saa kuvaakaan laitettua, mutta mukaan sain 4 kpl :heart:

Kamala kiire, ja taas pitaa menna, mutta joka valissa teita seurailen, en aio majaani muuaalle muuttaa. :LOL:
 
Ottis juu oli ihanaa paistella lettuja tai siis ei me paistettu vaan muksut paisteli niitä ja olivat mielissään kermavaahdosta ja plättyhillosta =)

OOAK itsekkin olen muuten porvoosta =) ties vaikka tuttuja ollaan =) mielelläni kirjoittelen laita vaikka yvtä mielellään vaikka näkisinkin ihan livenä
 
  • Tykkää
Reactions: OOAK
Päivitykset listaan tehty.:wave:

Marza, kiitti onnitteluista.:)..ja pikaista paraneista pöpö taudin kourista.:kiss:

OOAK, Euphonia - kiva kuulla teistä!:kiss:

bugsy - IHUNAA!!!:kiss:Onnea kovasti hyvistä ultrakuulumisista.:heart:

Miun on tehnyt pitkään mieli ihan kotitekoista pullaa..ja tekaisinpa sitten pullapohjaan, mustikka/puolukka piirakan. Marjat sekottelin maustamattomaan jogurttiin ja maustelin vaniljasokerilla.:p

Kohta saunaan ja sitten hyvät piirakka kaffet päälle.(jemmasin hieman kaloreita tuohon herkkuun:whistle:)

Minuahin tauti nyt koettaa myöskin hätyytellä:snotty: poikanen jo ollut koulusta tänään poissa - kauhea yskä eilen/yöllä.:(
 
Viimeksi muokattu:
Taas piti käydä tuhlaamassa 7 euroa testiin. En kyllä mitään positiivista odota, mutta kun tota tupakkia kuitenkin menee, niin onhan se hyvä aina välillä varmistaa :) Vielä kun löytyis sellainen rako, ettei tarvis pissalla koko ajan rampata, niin ehkä testin saisi tehtyäkin :)

Ja mitään oloja ei ole edelleenkään paitsi pahaa oloa ja päänsärkyä, mutta se nyt johtuu vaan näistä samperin yövuoroista =(
 

Yhteistyössä