40+ so what wol.13

ok, eli mun ovis oli nyt maanantaina...en testannut mutta nipistelystä päätellen, ens kerralla testaaan sitten mutta saadaanphan jotain tietoa mun nimen perään :) ja kierron pituuden voisi päivittää 28-32, tuo 34 oli vain yhden kerran ja siitäkin on jo yli vuosi, nyt ollut vuoden verran tuo 28-32. kiitos !
 
yksi tyhmä kysymys vielä : eli ovis oli siis nyt maanantaina, hommailtiin miehen kanssa sunnuntaina, kierto normisti se 32 päivää...koska voin ja saan tehdä raskaustestin ? laskin että ens pe pitäisi menkat alkaa, eikös ?siis jos en ole raskaana... onko semmonen Early Clearblue ok ? voi kuulemma näyttää jo 4 päivää ennen kuin kuukautisten pitäisi alkaa että on plussa vai ei ??? ota näistäkin nyt selvää, huoh ...:attn:
 
Lumikki, kyllä joillakin voi näkyä jo dpo10 haamuviiva ainakin tai joku viivanpaikka. Mulle on aina neuvottu, että dpo14 tai kun menkat pitäs alkaa ja jos ei ala niin testaa. Joillakin sitte taas ei näy r-testissä mitään moneen viikkoon, vaikka raskaana olisikin.

Jos nyt ekoja kertoja yrittelisin, niin testailisin siinä jos ei menkat ala. Liiasta testailusta voi olla haittaakin, tulee stressiä kun niitä viivoja yrittää tulkita. Jotkut testit myös näyttävät joillekin haamua, vaikka ei raskaana oliskaan. Ainoastaan digi r-testit (ainakin ClearBluen) on aika luotettava ollut, mutta sehän ei kovin herkkä ole. Apteekin oma on myös suht luotettava (?). Sittarissa on pregcheck ihan halpa, mutta tosiaan en luotettavuudesta tiedä. Hyvät testit on kalliita :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lumikki1970
Torstai 27.02.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

PippuriPiia-70 (43)............47kp /26-28
Minttu71 (42)...................6kp/30
Marza (43).......................8kp /30
Esteri1 (40)......................8kp /28
Piksukka (39)...................10kp /--
Vauvahaaveita (40)...........11kp /28
Tintti-Tiivari (43)..............--kp /20-27
Fiialiia (40+)....................56kp /25-39
Tuuliannaliina (40).............20kp /28
Tyydeli (40)......................15kp / 28-30
Äiti seiskanelonen (40)......14kp / 28
Nipsu74 (39)....................--kp /29-30
Vesipossu (--)...................9kp / --
Fleur (39)........................21kp / 25-27


Uudet tervetulleet :)
Iines* (40).....................--kp /--
Lumikki1970 (43)............24 / 28-32

Piinailupäivät:
Tuuliannaliina (40)...........dpo4
Äiti seiskanelonen (40)....dpo1
Lumikki1970 (43) ......dpo3


Plussanneet: :heart:
Saana72 - 02/2014


Taustailijat:
Susseli72 (41)
Memmu05 (40)
Bugsy (43)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)


Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Jesh, onnistui listan päivitys! =)

Paitsi menikö toi nyt oikein Lumikki, että sulla oli ovis viime ma, eli nyt olis dpo3, mutta menkat alkoi jo 4.2.??? Eli kp24/28-32??? Jos näin on, sun luteaalivaihe (oviksesta menkkoihin) on kyllä huolestuttavan lyhyt hedelmöittymistä ajatellen. Mä olen ymmärtänyt että pitäisi olla ainakin 10 päivää, jotta olis mahdollista. LIittyikö se nyt keltarauhaseen vai mihin...??? Viisaammat auttakaa. Jos sun luteaalivaihe on liian lyhyt, sitä voi jollain hormoneilla korjata.
 
Kiitokset Fleur listalle lisäämisestä.

Jos joku päivittää listaa jossain vaiheessa, mulle vois laittaa kp 31 ja kierron pituus 28-32. . Itse en viitsisi nyt noita päivitellä, ettei olisi koko sivu täynnä listoja.

Jep, nyt siis kp31 menossa ja täti kurvailee paikalle ihan luultavasti huomenissa, ainakin tuntemuksista päätellen. Mulla on nyt muutaman kierron ajan ollut niin, että jo n. dpo7 alkaa alavatsakivistykset ja rintojen arkuus. Kuitenkin gynen mukaan kaikki näytti normaalilta. Onko kellään kokemusta vastaavasta? Siis että kaikki menkkaoireet alkaa jo noin aikaisin?

Lumikille on munkin kyllä kommentoitava, että olipa tökerö gyne sulla :O Kyselit aiemmin niitä raskautta edesauttavia asioita. Ainakin on tosiaan toi foolihappo. Noissa raskausajan vitamiinipurkeissa lukee, että sopii jo raskautta suunnittelevillekin. Niissä raskausvitskuissa on ainakin kaikkia tarvittavia vitamiineja.

Syökö joku teistä nyt jo yrityksen aikana noita raskausvitskuja? Mulla oli tuolla kaapin perällä vielä ne keskenmenneen raskauden jäljiltä jääneet. Kai ne sieltä vois pois syödä...
 
Iines* Mulla oli ihan vastaavanlaisia oireita viime syksynä, että rinnat oli aristi ja alavatsan juilintaa jo hyvissä ajoin ennen menkkoja. JA koska koskaan aiemmin, paitsi raskaana ollessa ei ollut ollut rinnoissa arkuutta, kuvittelin joka kk että nyt tärppäs. Ja sitten joulukuussa ei rintojen arkuutta tm. mainittavia oireita ollutkaan ja kuinkas ollakkaan, plussasin.
Ja ennen keskenmenoa, ehdin ostaa jo purkin raskaus ja imetysvitamiinejä. Eli syön juuri niitä, samalla kuin gelee royaliakin. Itse asiassa söin myös syksyllä, harvakseltaan, kun lopetin imetyksen heinäkuussa ja niitä vielä oli jäljellä.
 
bugsy:heart:kiitos kysymästä, ihan hyvin minä voin.

Tästä hieman vaikea kirjoittaa kun itsekin aivan yllättynyt exän tuntemuksista..:confused:

Olen miehen kera ollut paljon tekemisssä ja nyt tullut selväksi että hänellä on minua kohtaan paljon tunteita - suhde toiseen naiseen lopahti melkein heti alkumetreillä kun sen sain tietää, eikä kerinnyt intiimille tasolle.
..tällä hetkellä uskonkin miehen kertoman.

Eromme oli kuitenkin välttämätön(hänen muuttonsa kotoa pois)
.."järki ja tunteet"..ne ei kulje aina käsi kädessä..itseni kohdalla pelkään että tunteet ottavathin liiaksi vallan, liian nopsaan..ja satuttaisin itseäni loppu peleissä..hänen tekoaan en ole unohtanut ja sitä miten se satutti..pettymys, petollisuus ja kaikki..:(

Olen kuitenkin optimisti ja rohkea, halua katsoa vielä tämänkin loppuun saakka, miten "meidän" käy tässä - siirrytäänko hissuksiin molemmat elossa eteenpän, vaiko koetamme yrittää vielä yhdessä..se ei kuitenkaan tapahdu minun kohdilta(eikä miehenkään)hetkessä..nyt pitää jaksaa miunhin hätähousun edetä rauhallisesti, har-ki-ten.

En missään tapauksessa halua olla "takertuja"!!!
..elellään nyt rauhassa eloa eteenpäin, asumme tahoillamme ja yhteen emme ole todellakaan heti kohtakaan muuttamassa(jos ollenkaan, aika näyttää)

Paljon olemme tekemissä ja molemmilla läikähtää sydämessä lämpimästi kun toisemme näemme, tuntuu niin hyvältä:heart:..samalla tosin suruiseltakin, ei menny niin kuin "Strömsöössä"..mutta harvemminhan se elo niin meneekään..jospa tästä molemmat opimme jotakin?..ehkä..

Ihunat..sen kuitenkin sanon että: itsestäni ja käytöksestäni olen oppinut paljon..niin p a l j on..mutta en jää märehtimään virheitäni, se ei vie minnekkään - ei ainakaan eteenpäin.
..koetan niistä vain ottaa opikseni, toivon mukaan mieskin omistaan.
Se ainakin varmaa, että jos päätämme jatkaa yhteistä taivalta, minun on kyettävä antamaan anteeksi..

Poikasestamme..oikein hyvin hänelläkin menee, on paljon Isänsä luona ja tekevät kivoja "poikien" juttuja eikä ole Isäänsä päässyt ikävöimään, ihan reippain mielin touhuilee leikkiä ja käy koulua 9v tarmolla.:)
..minäkin olen alkanut reippailemaan - torstai ailtana kävin ekaa kertaa ihan 30min pikku lenkillä, tästä se alkaa - miun uus elo!:heart:

Plop plop tänne pian ihunaisia:heart:++++++++:heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: bugsy
haamu/haamuviiva = r-testissä näkyy ihan hentoinen toinen viiva siinä kontrolliviivan vieressä. Eli ihan vähän väriä ja joillekin jo indikaatio, että vois olla raskaana.
viivanpaikka = vähän on hämärä mullekin, mutta olen käsittänyt, että r-testiä kun tuijottaa (kun on sen dipannut ensin siihen virtsaan ;)), niin näkee sen mihin kohtaan sen testiviivan pitäisi tulla, että viivan reunoilla on jotenkin väriä, mutta se mihin se viiva pitäs tulla onkin ihan vitivalkoinen?? Noh, voipi olla että on ihan päin prinkkalaa nuokin sepustukset :)
 
Eikun ihan oikein meni äiti74 sepustukset, ainakin minun mielestäni! :)
Vaikka mä en heti tajunnut, että selostit haamun ja viivanpaikan merkitystä vaan ehdin jo iloita täällä että sun r-testissä oli jo haamu!!!

Sanokaas nyt jotain tuohon luteaalivaiheeseen liittyen. Siis mitä sanoin Lumikille, että voisi olla liian lyhyt, jos ov kp 20 ja kierto 28-32.

Täällä on nyt mikälie dpo ja ei niin minkäänmoisia tuntemuksia. Höh!!!! Ja muutenkin vähän kelju olo, kun taas yksi sellainen vaihe parisuhteessa, ettei yhteiselo ole kovin kivaa :(. Ei mitään vakavampaa, näitä aina välilä tulee, ollaan aika erilaisia. Mies on usein väsyneenä allapäin/vähäpuheine/mökö ja minä hermostun siitä. Haluaisin että kotona olisi kiva ja iloinen tunnelma, eikä aina ole. Joskus harvoin mietin sitäkin, että ollaan vaan liian erilaisia. Mutta se on tosiasia joka olisi hyvä muistaa, että oli kumppani kuka tahansa, aina on jotain haastetta. Eikös?

Esikoiselle annettiin ekan kerran lehmänmaitoa eilen ja itki melkein tunnin yöllä, mielestäni vatsanväänteitä. Annoin n. 30 milliä. En tiedä uskallanko antaa tänään ollenkaan, hapanmaitotuotteista ei ole tullut mitään alkukangertelun jälkeen. Onkos vinkkiä mitä tän kanssa pitäis tehdä (vaikkei ihan kuulu aiheeseen...).
 
  • Tykkää
Reactions: Äiti seiskanelonen
Iines mulla on tässä kierrossa rinnat arat jo hyvissä ajoin ennen oilia. Ennen on ollut vasta O:n jälkeen. Muutenkin tuntuu hormooneita olevan runsaasti. En tiedä. Syön kuningatarhyytelöä, macaa jne. Ehkä se on niistä sitten.
 
Hellurei ja onpa kiva kun jaksatte minua " vanhusta" opastaa ja neuvoa, nyt jo parin päivän sisällä olen oppinut hurjan paljon, kiitos :flower:

Eli vikat menkat alkoivat 4.2, ovis oli 24.2 ja seuraavia menkkoja odotan alkavaksi 7.3...onko tässä siis jotain pielessä mistä mun pitäisi huolestua ? vai olenkohan laskunut tuon oviksen mahdollisen päivän väärin, minähän en sitä nyt testannut mutta tuntemuksista päätellen oli silloin ??? argh, ens kerralla kyllä testaan, onneksi touhuttiin edellis viikonloppunakin parikin kertaa jos oon laskenut väärin...voi ihmisen käsi ;)

Kivaa perjantaita kaikille! toivottaa Lumikki
 
Moikka

Lumikki: en mitenkään halua täällä huolestuttaa, kunhan mietin. Jos sulla on kierto yleensä 32 päivää, luteaalivaihe on ehkä tarpeeksi pitkä, mutta jos se on 28 päivää, ehkä liian lyhyt. Kopsasin sulle alle vähän infoa, on keskemenosivustolta, mutta liittyy myös raskautumiseen....


Yksi merkki ongelmista voi olla nk. luteaalivaihe eli aika ovulaatiosta kuukautisten alkuun. Normaalisti tämä on 12-16 vuorokautta. Liian lyhyt luteaalivaihe aiheuttaa sen, että kohdun limakalvo rapistuu liian nopeasti ja kun alkion siihen pitaisi kiinnittyä ei se onnistukaan. Alle 9 vuorokauden luteaalivaihe on liian lyhyt raskauden onnistumiselle. Alhainen keltarauhashormonin määrä ei myöskään pysty ylläpitämään kehittyvää raskautta vaikka kiinnittyminen onnistuisinkin. Keltarauhashormoni myös rentouttaa kohdun lihaksia. Alkuraskauden kohdun supistelu saattaa olla merkkinä alhaisesta keltarauhashormonin tasosta.
 
Täällä on nyt mikälie dpo ja ei niin minkäänmoisia tuntemuksia. Höh!!!! Ja muutenkin vähän kelju olo, kun taas yksi sellainen vaihe parisuhteessa, ettei yhteiselo ole kovin kivaa :(. Ei mitään vakavampaa, näitä aina välilä tulee, ollaan aika erilaisia. Mies on usein väsyneenä allapäin/vähäpuheine/mökö ja minä hermostun siitä. Haluaisin että kotona olisi kiva ja iloinen tunnelma, eikä aina ole. Joskus harvoin mietin sitäkin, että ollaan vaan liian erilaisia. Mutta se on tosiasia joka olisi hyvä muistaa, että oli kumppani kuka tahansa, aina on jotain haastetta. Eikös?
Juuri näin ihuna:heart:..ja mitä se elämä olisikaan ilman haasteita?..niitäkään ei tietenkään jaksa yksin vastaanottaa liikaa.

Parisuhde on kuitenhin kahden kauppa ja jos suhde EI vaan t o i m i sitkeästä yrityksestä huolimati, on ehkä parempi jatkaa eloaan toisaalla kuin pyristellä puolihirressä vuosikausia.
Itse olin ainakin todella tyytymätän parisuhteeseemme ja se näkyi(kuului)..NYT sen vasta oikein tajusin eromme jälkeen, kyllä on ollut miullahin peiliin katsomisen paikka tämä..

Ketään en neuvoa osaa(enkä haluakkaan)..itsensä&toisen kunnioittaminen on miusta tärkeää:heart:kyetä hyväksymään ne puolison puutteet, me kun ei olla kukaan täydellisiä.:)

KOvasti voimia parisuhde soppaa hämmennnellessä, ihanaahan se olisi jos kauhaa voisi hämmentää sovussa aina samaan suuntaan mutta se ei vain ole mitenkään mahdolista, haasteita tulee väkiselläkin - toisilla enempi, toisilla vähempi.

Sen vielä haluaisin sanoa..tuo vaavin "työstö" saattaa verottaa parisuhdetta enempi kuin uskommekaan(3.5v kokemus)..ihunat, muistaakaa pitää hyvää huolta suhteestanne, ottakaa kahdenkeskistä aikaa aina säännöllisin väliajoin.:heart:
Jos homma alkaa maistua puulta(niin kuin se pidempään tahkoessa tahtoo käydä)on aika ottaa aikalisä.
..meillä naisilla vaan tuo aika on juuri se juttu..se kun tahtoo edetä nii-iin nopsaan ja silloin tulee se kiirus&hätä: "tärppääkö enää"?: /

Täältä vielä:kiss:ja pikaista+:heart:toivon siulle.
 
Viimeksi muokattu:
Heissan

Kiitti Tuuliannaliina, olispa se hienoa nähdä se haamu joskus siinä r-testissä, eikä vain ovistestissä :) Eletään toivossa :heart:
Ei ole kokemusta maito"allergiasta", googlettamalla löytyi Go green kauramaito, riisi- tai soijamaito? Näitä jotkut antanut taaperolle. Apteekissa myös jotain maitotuotetta? Ainakin joskus ollut.

Ja kyllä meillä on tasaisesti ylä- ja alamäkiä :p Kai mulla on joku tarve välillä tyhjentää kiukkuni jonnekin :) Minä erityisesti en tykkää negatiivisuudesta, johon mun mies joskus sortuu, kaikista asioista puhutaan ns. "pahaan sävyyn" ja valittaen. Sillon menee hermot.

jos Lumikki sun menkat alkaa 7.3. ja ovis ollut 24.2. niin tuo pituus kyllä pitäisi riittää. Jos taas menkat alkaakin 4 päivää ennemmin, jää lut.vaiheeseen 7 päivää, mikä on kyllä tosi lyhyt (keltarauhashormoni tuota vaihetta voi sitten pidentää). Tosin tässä tapauksessa kun varmuutta ovulaation ajankohdasta ei ole, mitään suurempia johtopäätöksiä ei voi tehdä. (Nimim. vatsa ollut kipeä nyt neljä päivää oviksesta johtuen, mikä ihan uusi oire taas). Eli voihan se olla, että sun ovulaatio ollut jo ennen.

Ja toisin kuin viimeksi täällä pauhasin, niin munasolu on kai hedelmöittymiskykyinen 12-24 h irtoamisen jälkeen. Onneksi tuli juttua ja googlasin miten väärässä olenkaan ollut :D

Pistin merkille, että tosiaan nuo hormonit (eli edelllisessä kierrossa vielä söin clomifeniä joka siis edesauttaa munasolun tai rakkulan, mitä ne ikinä sieltä ultralla näkevätkin, kasvua hedelmöittymiskykyiseksi) aiheuttivat juurikin nuo rintakivut (nännit erityisen arat). Ja siis tässä luonnollisessa kierrossa ei ollut oikein mitään kipuilua siellä suunnassa.
 
Viimeksi muokattu:
Ennen kuin pikku herää unilta postaan vielä yhdesti: Mur-murille suurkiitos tsempeistä! :heart: Lämmitti kovasti sydäntä! On varmaan totta, että vauvapuuhat verottavat ja myös univelka, jota aina väliin tuppaa kertymään pikkulapsiperheessä. Mutta kuten äiti74 sanoi, on toisen negatiivisuus kyllä tosi uuvuttavaa. Itse en ole laisinkaan sellainen, toki välillä pahalla päällä ja kireä ja välillä oikein suutunkin, mutta en mökötä tai ole pahalla päällä tuntikausia tai pahimmillaan päiväkausia putkeen. Mua riepoo aivan valtavasti tuollainen kielteinen energia, mutta minkäs teet, ei voi toisen pään sisään mennä nuppian kääntämään. Onneksi on lähes-aina-iloinen pikkuvesseli seuralaisena päivät ;).

Kiva että Mur-murilla elämä hymyilee, tai ainakin on auvoisempaa kuin vähän aikaa sitten! Ja että välit mieheen parantuneet ja puheyhteys olemassa. Ehkä yhteenpaluu on oikea ratkaisu, ehkä ystävyys, aika näyttää. Mutta hötkyillä ei varmaan tarvi suuntaan tai toiseen.

Tuosta kahdenkeskisestä ajasta vielä: sitä olisi tosiaan hyvä olla aika ajoin. Meillä on liian harvoin, vaikka mummia voisi pyytää useamminkin laittamaan pikku nukkumaan, pärjäävän oikein hyvin kaksinkin aina välillä. Mutta on niinkin, että jos toisen kanssa on tylsää tai tylsä tunnelma, ei tee edes mieli lähteä kaksin johonkin ja niin on kierre valmis. Mutta en nyt halua suurennella asioita, ei tässä missään eron partaalla olla. Normaalia alamäkeä vaan, vai onko se ylä-??? ;)

Ps. Hesarista muuten juuri luin, että luontaistuotteet saattavat kuormittaa pahasti maksaa. Joku ylilääkäri niistä varoitteli. On kuulemma paljon raskasmetalleja ja toksiineja. Tiedä häntä. etuja ja haittoja on usein vaikea punnita.
 
Viimeksi muokattu:
mur-mur olipas kiva kuulla, että siellä on tasoittunut elämä. Sehän on totta, että joskus on enemmän haasteita ja joskus vielä vähän enemmän. Ei kai koskaan tulekaan mitään strömsö tilaa :LOL:
Parisuhde on niin kummallinen, joskus ihan ok, joskus taas kausia, ettei oikein tiedä meneekö hyvin, vai ei.
Miehilläkin on niitä omia myrskyjään, vaikka eivät aina puhukaan.
Mur-mur kyllä tuosta kirjoituksesta heijastuu nyt jotenkin sellainen rauha. Ei hötkyillä, mutta kuitenkin elämä jatkuu. Ja sehän on selvä, että aikaa menee, kunnes sydän taas uskaltaa luottaa. Mutta voin kokemuksesta sanoa, että pahemmastakin voi selvitä ja avioliittokin voi jatkua vaikka suuriakin selkkauksia käydään läpi. Aina se ei onnistu ja silloin kun onnistuu, täytyy olla valmis unohtamaan toisen töppäilyt, eikä vedä niitä joka mutkassa esille. Silloin ei onnistu, jos aina muistutetaan asioista, jotka on luvattu antaa anteeksi ja unohtaa. Koskaan ne eivät ihan kokonaan muistista pois pyyhkiydy, mutta muuttavat muotoaan jos antaa ajan hoitaa.

Oikein ihanaa kevättä ja kirjoittele joskus miten elo jatkuu, mahtavaa mudonmuutos ainakin, voi kun minäkin jaksaisin ja ehtisin... tekosyitä...

Kaikille muillekin plussia kehiin ja uutta elämää rakentamaan!!!

t: bugsy
 
Tuuliannaliina, bugsy:kiss:
..minä en millään kykene itse kuin hetken mäksöttämään, en jaksa vaan mil-lään hautoa vihaa päivä sotalla ja sillä tavalla mieltä osoittaa - sen kurjan olon on päästävä ulos!!!!!|O
..mies hallitsi tämän puolen paremmin..taitaakin olla yleisempää kuin luulinkaan, että siis mies se joka möksöttää!?

bugsy..onhan miulla tietenhin tämä leikkauskin ollut isona apuna siihen painonpudotukseen..ennenhin kyllä painoa tippunut hyvin mutta tahtoneet tulla sitten vaan aina korkojen kera takaisin.
..ja tuosta rauhasta, jonka sanoit kirjoituksestani välittyvän..näin tunnehin tällä hetkellä sen alun shokin, hädän ja epäuskon jälkeen..paljon paljon parempi tunne/olotila.:)

Mukavaista viikonloppua kaikille ihunille tänne olkkariin!:wave:
..pitäkää itsestänne ja rakkaistanne huolta:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Perjantaita ihanaiset :)

Kiva kuulla mur-murillekin jo kuuluvan parempaa :) kyllä se elämä yleensä aina voittaa vaikka tuskaisimmalla hetkellä toiselta tuntuukin

On ollut niin paljon juttua täällä nyt etten millään muista kaikkea...
Mutta joku kyseli vitamiineista, ainakin sitä foolihappoa kannattaa syödä. Sitähän pitäisi alkaa syödä jo suunnitteluvaiheessa. Sanotaan että 3kk ennen raskautta että vaikuttaa.... Itsellä lisäksi nyt se vehnänalkioöljy, kalsium+D (en juo maitoa) ja maitohappobakteeri ja C-vitamiini, mitäköhän vielä.. :confused: On kyllä ollut tarkoitus ostaa sellanen raskausvitamiinipurkki missä ois kaikki tarvittava, mutta kun ei ikinä muista....ei kait niistä ainakaan haittaakaan olis =)

Ja tuosta parisuhteesta, kyllä meillä on tasaseen ylä ja alamäkeä, millon mistäkin asiasta. Aina ne nopsaan menee ohi ne kiukuttelutkin, enkä mä henk. kohtaisesti edes jaksaisi/kestäisi sellaista jees jees miestä jolla ei mitään sanottavaa, vastaan tai puolesta olisi, tai jolle kaikki olisi vaan aina OK. Kyllähän ne pienet riidat aina välillä puhdistaa ilmaa, ja mikäs sen mukavampaa kuin sovinto SE ;)

ON: koittanut metsästää sitä ovista noilla liuskoilla, tänään oli jo vähän vahvempi viiva, ei kuitenkaan kontrolliviivan vahvuinen, jos vaikka illalla vielä testais, ettei pääse livahtaan ohi... nyt kp12
Mutta jos ihan ajallaan tulee, niin huomen aamuna kait pitäis olla tasavahvat.

Mukavaa viikonloppua kaikille :heart:
 
Tyydeli Juurikin noin, mäkin erehdyin ekalla kerralla luulemaan, että olis tärppi käynyt kun oli tota rintojen arkuutta ja alavatsakivistyksiä. Nyt tiedän jo, et jos näitä ilmenee, ei varmasti ole tärpännyt : /

Tuuliannaliina mä aloitin lehmänmaidon antamisen niin, että laitoin sen lapsen sillä hetkellä juoman maidon (äidinmaito/vastike) sekaan ihan pienen tipan vaan lehmänmaitoa. Olisko ollut siis ihan 10-15 ml vaan, jos kokonaismäärä olis vaikka 100 ml. Jos ei mitään oiretta tule, jatka samalla määrällä jokaiseen päivän maitoannokseen. Tällä mennään päivä-kaksi, jollei mitään edelleenkään ilmene, lisäät sitä annosta ihan vähän vaan, vaikka taas se 10-15 ml. Eli niin, että sitä lehmänmaitoa olis 20-30 ml siitä 100 ml:stä. Ja taas tällä se päivä-kaksi, tai jopa kolme. Mulla kesti se maidon "vaihto" tällä tavoin aika kauan, siis lähemmäs kaksi viikkoa. Mut halusin ottaa sen varovasti. Tosin se vaatii, että lapsi juo mukista tai tuttipullosta. Tulikohan nyt sekavasti selostettua? Jos jollain on parempia vinkkejä antaa, antakaa ihmeessä!

Muuten, minkä ikäinen sun lapsi on? Kai se jossain tuolla aiemmin on mainittu, mut en muista kun täällä on niin paljon tätä juttua :)

Esteri olisko se sit jostain runsaasta hormonimäärästä? Mä en kyllä syö mitään tollasia...

Niin ja mukavaa viikonloppua jokaiselle!
 
Viimeksi muokattu:
Perjantai 28.02.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

PippuriPiia-70 (43)............48kp /26-28
Minttu71 (42)...................7kp/30
Marza (43).......................9kp /30
Esteri1 (40)......................9kp /28
Piksukka (39)...................11kp /--
Vauvahaaveita (40)...........12kp /28
Tintti-Tiivari (43)..............--kp /20-27
Fiialiia (40+)....................57kp /25-39
Tuuliannaliina (40).............21kp /28
Tyydeli (40)......................16kp / 28-30
Äiti seiskanelonen (40)......15kp / 28
Nipsu74 (39)....................--kp /29-30
Vesipossu (--)...................10kp / --
Fleur (39)........................22kp / 25-27


Uudet tervetulleet :)
Iines* (40).....................32kp /28-32
Lumikki1970 (43)............25kp / 28-32

Piinailupäivät:
Tuuliannaliina (40)...........dpo5
Äiti seiskanelonen (40)....dpo2
Lumikki1970 (43) ......dpo4


Plussanneet: :heart:
Saana72 - 02/2014


Taustailijat:
Susseli72 (41)
Memmu05 (40)
Bugsy (43)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)


Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä