40+ so what wol.13

... ja mehän nähdään mitä sinä toivotkin... Zandi, testissäsi on selvä viiva (y) Ehkä huomasit itekin :LOL:! Viivasesta jo onnittelut ja kädet kyynärpäitä myöten ristissä että pienoinen raivaa tiensä loppuun asti :love: Toivon että pääset kitumaan supistusten ja selkäsärkyjen kouriin niinkuin minä viime yönä, vaikka la:han on vielä kaks viikkoa :sick:
Olipa ihana aloitus päivälle, kiitos Zandi!
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
Myönnän, että aika lupaavalta näyttää. MUTTA uskon vasta kun testejä on tehty muutama ja ehkä laadukkaammilla kuin noi wondfon vaikka on ne hyvin toiminut mulla tähänkin asti. Niit tais olla kaapissa vielä w0 ja sitten cb digejä kaksi ja plussia 3, et eiköjän tässä vielä testaamiseen makuun päästä. Kohta pyydätte, että lopeta jo.:whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
Onpa upeaa, Zandi! Luo toivoa, että siirrot onnistuu. Hyvin sulla tarraa kiinni. Ja erityisen kivaa on plussa henkilöllä, joka sen mahdollisuutta on epäilly. Eli että raskaana voi olla, vaik luulis toisin :)

Mua v*tuttaa ku pientä eläintä, saattaa mennä tämäkin kierto puihin. Oon yrittäny säästää miestä ja oottaa h-hetkeä, eilen kp9 aloin tikuttaa, oli hyvin haalu, mut tänään sit onkin melkein plussa, ja alkoi pistää tossa tunti sitten vasemmalle puolelle! Mitvit, voiks olla jo ovis, voi hemmetti! Yhä pistää vaan. Tuntuu täysin ovikselta. Tänään olin aatellu illalla innostaa miestä, ekan kerran tässä kierrossa. On vasta kp10, epäreilua jos näin kävi!!
 
Hyvähyvä, Zandi näyttääpi ihan olevan jotain!! Upeeta!

Mulla on kuusi alkanutta raskautta eikä yhdessäkään ollut tuhrua alussa, eli mitään kiinnittymisvuotoa ei koskaan ole näkynyt. Kyllä tämä taas kerran on ehtaa itteensä, pakko vaan odotella että koska hanat aukeaa oikeesti. Todella kypsää, 21 pvää ei taida riittää kuin kaneilla lisääntymiseen.

Kohti uutta kiertoa... :mad:
 
Omaanapaa. Pidettiin tämä kuu taukoa yrityksestä (harmillsesti tosi vahvat ovulaatiotuntemukset ja -limat jäi nyt käyttämättä). Mulla on migreeni äitynyt aivan infernaaliseksi, aloitin beetasalpaajat, jotka lopetin kesällä kun aloin suunnitella lapsen yrittämistä. Mulla on tainnut olla myös rytmihäiriöitä nyt syksyllä, eikä verenpainekaan ole ihan optimaalinen ollut. Beetasalpaajan olen nyt vähitellen kohottanut sopivaan annokseen, ja migreeni on helpottanut tosi ihanasti ja olettamani rytmihäiriöt hävinneet. Verenpaineenkin oletan olevan hyvä.

Kysyin lääkäriltä, että miten on metoprololin käyttö raskausaikana, ja voi kuulemma syödä huoletta koko raskauden ajan. Nettitutkimusteni perusteella sitä ei kuitenkaan aivan huoletta voi syödä, se voi vaikeuttaa istukan verenkiertoa ja aiheuttaa kasvuhäiriöitä. Kumpaa uskon: lääkäriä vai internettiä?

Haluan lapsen. Mutta nyt vähän tuntuu, että olenko tosi itsekäs, kun vaan haluan lapsen, vaikka on sairauksia: jatkuva migreeni (joka edellisessä raskaudessa tosin helpotti jonkin verran raskausaikana) ja verenpaine eivät varmasti tee hyvää, samoin kuin ei myöskään tämä lääke. (Ja voihan olla, että tämä kaikki jää vain spekulaation tasolle, koska voi olla ettei tämä kroppa kykene enää edes lisääntymään endometrioosin vuoksi. Mihin raskaus muuten taitaa olla ihan hyvä hoito.)
Peesi tälle täältä. Mulla oli juuri 4 päivää kestävä setti menossa, 24/7 kohtaus päällä. Välillä tulee juuri noita infernaalisia särkykohtauksia ja vaellan pitkin asuntoa kuin muumio, makaan, seison, olen kylmässä, pimeässä jne ja mikään ei auta.
Juttelin neurologin ja lapsettomuuslekurin kanssa estolääkkeistä (ei käytössä nyt) ja molemmat olivat sitä mieltä, että ei estolääkitystä, ei minkäänlaista kun raskauden yritys on meneillään. Molemmat ovat myös sitä mieltä, että jos raskaus alkaa, migreenit jäävät unholaan eikä silloinkaan tarvitse lääkitystä miettiä. Oma äitini sanoi, ettei hänellä ollut ainuttakaan kohtausta raskauden aikana ja olo oli mitä parhain.
Joten näillä mennään. Kohtauslääkkeitä otin ja reippaastikkin, mutta eivät jostain syystä katkaisseet kohtausta. Nyt taas näkyy valoa tunnelin päässä, joskin tokkuraista. (y)

Ja Zandille rutistusten ja halauksien pläjäys!! Toivotaan niin kovasti parhainta sulle nyt!
Voihan Woodis ja kierto. Älä kuitenkaan menetä ihanan positiivista asennettasi äläkä toivoa!
Ja samaa toivon Maimeille, älä nyt vielä kiroile siellä, onko tänään mahdollisuus kuitenkin?

Tämän palstan akkojen rytmit ilmeisesti menee kaikilla ihan sekaisin, mistä johtunee, täysikuu?


Nimittäin minä kävin tänään siellä ultrassa, ja kp11 johtofolli oli 20x18cm nyt jo?
Mun tuurilla lääkäri arvioi, että LH-piikki saattaa tulla vkoloppuna, jolloin inseminaatiota ei voida tehdä. Perkele sanon minä! Miten on mahdollista, yleensä ovis on ollut kp17 hujakoilla ja kierto on pidentynyt koko ajan, niin nytkö se lähti taas lyhenemään?

Hemmetin hemmetti. Kävin tuossa miettimään, kun tämä lapsen teko on näin hankalaa, että miksi ei tehdä 2 inseminaatiota? Yksi perjantaina ja toinen vaikkapa tiistaina. Ihan silleen varuiksi jos se munasolu nyt päättää lähteä matkaan lauantai-yönä.

Inssi tehdään kuulemma 24h sisällä positiivisesta ovistestistä. Sanoin kyllä lääkärille, etten saanut edellisessä kierrossa positiivista missään vaiheessa. Pitäskö sinne klinikalle soittaa huomenna ja kertoa tilanne. Että tahtoisin perjantaina, ettei menisi harakoille tämäkin kierto?
 
Viimeksi muokattu:
No on kyl sekaisin kaikilla meiningit, tsempit menkkailijoille! Ja Pirtsille parempaa vointia! Ja ääh ton inssin kans. Yksityisellä varmaan tekis useempia, jos itte tahtoo maksaa. Luulis, että kandeis perjantaina tehdä, ennemmin kuin maanantaina ainakin.

Tänään vasta puolenyön maissa ollaan samassa sängyssä, jos kukaan silloin sit mitään jaksaa. Yhä kipuilee vasen puoli, mutta kokonaan ei ole lonkkasärky ainakaan vielä häipynyt. Se yleensä katoaa, kun ovis ohi. Peukut pystyyn.

Ja uusille moi moi, tervetuloa!
 
Onnea Zandi, toivottavasti pysyy kyydissa. Tammis, pahoittelut ettei tarpannut. Ja ihan uteliaisuudesta kysyn, miten ne munan lahjoitukset menee, niinku et voiko tietty tyyppi lahjoittaa tietylle henkilolle?

Anyhow, omaa napaa sen verran, et on vanhalla mennyt kierrot ihan omituisiksi. Elokuussa oli kemiallisen, viime kuussa ei ovista ollenkaan, ja nyt 2pvaa valunut limoja ilman muita ovismerkkeja. Ja siis kp 11 menossa. Sigh, ja aija tietysi metsassa ens kuun tokalle viikolle asti.
 
MaiMei hyvän asian puolesta jaksatte nyt yöllä vähän jumpata! Ei sitä tiedä vaikka se olisi se kerta. :rolleyes:
Joyzylla kyllä taitaa tämä kierto mennä hukkaan jos äijää ei ole saatavilla hetkeen? Harmillista. Juuri toisessa ketjussakin kirjoittelin, miten tämä odottavan aika on pitkä. Se on niin kamalan pitkä. Kuka hullu nyt jaksaisi vaikka jotain ulkomaan matkaa odottaa ja säästää vuosia? Joka talvi haaveilisi, että "ehkä ensi talvena ollaan lämpimässä" ja joka kerta huomais ettei rahaa olekkaan. Siis en tiedä ymmärsittekö, mutta minä olen vielä suhtellisen äkkinäinen hankinnoissani (minulle esim 8kk on pitkä aika) ja tämä on venyttänyt kyllä hermoja niin äärimmilleen että huhhh!

Jos sitä plussaa ei tule, niin valehtelenko ja soitan torstai-illalla polille että nyt se plussa muka on? Ei kai se folli jaksa sinnitellä maanantaihin saakka poksahtamatta jos se nyt jo oli 20mm?
En tahtoisi heti tätä oljenkortta "hukata" nyt kun pääsin tähän kiinni. :unsure:
 
Sori kommentoin muut myöhemmin mutta Pirtsi. Ei sun kannata sitä asiaa huijata. Se on yhtä sama kuin heittää kierto hukkaan. Mä ek tiedä sua mut mulla munis kasvaa nopeasti. Kp19 folli oli keväällä vajaa 14mm ja kp21 ovisplus!
Tsemppiä
muoks ihme ettei ne antanut pregnyl piikkiä ku folli on noin iso!? Mulle ne on sanonu aikanaan että 18mm kohdalla/jälkeen voi lätkäistä sen irrotuspiikin. Sillonhan inssi olis voinu olla tällä vk..!?
 
Viimeksi muokattu:
Pirtsi, ihana, että joku muukin on nopea käänteissään. Minä oon kanssa huono odottaja, silloin kun olen jotain todella päättänyt "tarvitsevani". Odottaminen missään asiassa ei ole mun juttu. Onneksi mulla on mies, joka jaksaa odotella ja tasottaa mua. :) Tästä huolimatta tää lapsen odottamisen odottelu ei ole käynyt hermoille ihmeemmin.
Huomasitkos, tuossa aiemmassa viestissäsi sun johtofolli niin iso, että sehän oli jo melkein valmis lapsi. 20x18cm;) (ihan kuin mun kystä joskus lääkäripapereihin merkattiin 30cm..., soittelin perästä, että ootteko tosissaan, korjasivat sitten papereihin, ettei tule jatkossa mitään väärinkäsityksiä. :D)

Joyzy, vaikuttaa siltä, että olet menossa kohti ovista. Harmi jos mies ei ole hoodeilla hyväksikäytettäväksi. ;)

MaiMei, se on todella miehenkelilistys yö sielläkin. Toivottavasti sielläkin ottaa tärpin.

Ja tosiaan kaikille uusille lämpimästi tervetuloa! Älkääkä häkeltykö jos ette pysy kaikissa mukana. Meitä on täällä sen verran monta, että välistä ainakin oma pää sekoaa mikä oli kunkin tausta näissä lapsentekojutuissa yms.

ON. Ootte te kyllä kaikki niin ihania, kiitos tässä vaiheessa, mutta tekisi mieli sanoa, että hold your horses. :D Mieskin sanoi, kun aamusella kerroin, että palstalla onnitteluja jo sataa, että nyt taitaa olla kyllä vähän ennen aikaista. (kävi sitten kurkkimassa teitin onnitteluja. Vaikka se ei yleensä jaksa tänne vaivautua urkkimaan, tai ei ainakaan myönnä, mutta eipä tuolla tarvinut kysyä, että mikä palstahan se taas oli :D)
Tänään sitten kävi vähän inhasti. Tuli yllätyspalaveri ja olin vauhdilla jo sinne menossa ja siinä sitten tajusin, että tää palaveri tulee kestämään ja 10min sisällä pitäisi ottaa lääkkeet. No täyskäännös ja pillerit nassuun ja toosaan. En tiedä, onnistuinko jotenkin raapaisemaan itseäni sisältä käsin tai jotain kun tunkasin luget kiireissäni sisääni, kun mun mielestä tuolla kohdunsuulla tai siellä päin on siitä lähtien tuntunut omituiselta. En kyllä laittaissani huomannut mitään poikkeavaa. Toivottavasti tää on kuitenkin jotain muuta, jotain normaalia.
 
Maimei toivottavasti saatte hommattua :)!!

Zandi mäkin olen saanu niitä tuntemuksia kun olen lugea laittanut. Jää niinku sellanen omituinen tunne päälle, vähän kipu tai miksi sitä kuvaisi. Just niinku olis raapassu. Ne limakalvot lie niin turpeat.että herkästi ärsyttää. Tiedäpä sitä. Eiköhän lie ihan normaalia kuitenkin :)

Jaa..kysyin alustavasti klinikalta siirtopäivää. Meillä on sellanen tilanne pariin viikkoon että viikolla on aivan älyttömän hankala järkätä vapaapäivää (siirtoreissu vie päivän täältä klinikalle matkoineen ). Klinikka sanoi etteivät tee lauantaina siirtoja kuin vain jos hoito heidän osalta pakollisesti vaatii. Jaapajaa..no ei sitten. Jännä että moni paikka tekee. Täytyy nyt sitte keksiä pätevä selitys poissaoloon.

peukkuja kaikille!
 
Tammis. Jopa on hankalaa. :( Meidän klinikalla on lauantait vain keräyksiä ja tuoresiirtoja varten auki. Pakastealkiot tarvitsevat niin tarkkaa seurantaa, että lauantain vähäisempi laboranttien määrä ei riitä niistä huolehtimiseen ja siitä johtuen niitä ei lauantaisin siellä tehdä. Siksi päädyinkin hormonituettuihin hoitoihin kun siinä voi hieman paremmin pelata päiviä viikonloppujen yli.

Ja vielä lisäys. Ihana kun kerroit noista lugetuntemuksista niin on taas normaalimpi olo itsellä. <3
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
Zandiii! Mitä mahtavia uutisia! Toivotaan nyt että olisi sun vuki! Luo kyllä toivoa:)

Pirtsi - tsemiä! Mulle kävi just noin kans,, että inssi osu vkl niin sitten pitikin luomuilla - ssin kyllä pregnylin.

On: Toivottavasti olen tervetullut letrokerhoon - nyt se alkaa kp3-7! Jännittävää.. mitäs oireita muilla ollut? Ja saiko syödä macas ja geleitä yhtä aikaa? Uktrakin varattuna:)
 
  • Tykkää
Reactions: Zandi
Babez, päätit kuin päätitkin ottaa tukea. Hieno juttu ja toivottavasti tuottaa tuloksen!

Kalis. :( Voi ärsytys sentään
Mutta asenne sulla on kohdallaan. Joskohan tämä kierto olisi sitten se the kierto.

ON osuus(siis romaanin alku):
Aamun tuotos: testi

Kuvittelenko vain, mut ihan kuin olisi aavistuksen selkeempi kuin eilen?
Ohjeissa sanotaan, että positiivinen tulos näkyy jo 1min kuluessa. Nyt tuona aikana kerkesi juuri ja juuri ilmestymään haamun haamu, eilen ei. Mutta negatiivisen varmistamiseen pitää odottaa kolme minuuttia ja testiä ei saisi lukea 5min jälkeen. Nää testit kuvattu siis juuri kun kolme minuuttia on mennyt.
Mutta voi mitä ärsytystestejä olenkaan hommannut. Pissin pitää olla huoneenlämpöistä ja voi sitä odottamista. Meillä muuten kylppäri kiiltää ihan joka nurkasta ylimaallisesti, jos jatkan sen hinkkaamista samassa, kun odottelen ja se odotteluhan ei ole se mun vahvin laji.
Pitäis varmaan viilentää veden tms avulla et olis joutusampaa.
Muuten, te jotka pissitte purkkiin testataksenne. Huuhteletteko vain purkin odottamaan seur kertaan vai miten toimitte? Itsellä on kertakäyttömukeja ja jokainen krt pissin uuteen. Ei kuulosta kovin ekologiselta.
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
Zandi toihan on LOISTAVA viiva? Elä ainakaan yhtään sen suhteen epäröi! Siinä ei noille pv ole mitään vikaa! Itsekin sain pp8 4.pv alkiolla nippanappa silmin nähtävän haamun.
Ja mä pissaan muovikippoon huudon. Mä olen ehkä kummallinen mutta pissassa ei ole kuitenkaan mitään sellaisia aineita miksi pitäs aina heittää kuppi roskiin. Tosin muussa käytössä toi kippo ei enää oo.
Mä En ole koskaan mitään pissaa jäähdyttänyt..
 
Nukutko sinä ikinä Tammis?
Uskon varmaan sitten kun saan toisen merkkisellä testilläkin plussan. Meinaan edellisen raskausyrityksen tuomia ihanan täyteläisiä tissejä ei näy vieläkään eikä ensimmäistäkään kipeää finniä. Tosin ei mulla pojan odotuksessakaan ollut mitään oireita. Mut silloin en kroppaani kuulostellutkaan.
Kiitos testausvinkeistä! Nyt mars koulutukseen.
 
Zandi.. en. :D kuopus on kipee ja on taas valvonut yöt läpi. Nyt on lähettävä kouluun. Mä olen testannu noilla PCllä ja apteekin omalla ja ne antaa aika samaa viivaa. Tollanen sun viiva tais olla joskus pp 12 maissa :) Ulkomailla blastojen verihcg otetaan pp7 ja raja on 20. Noi sun viivat on reilusti tummempia ;) Trust me :D
 
Zandi!! Ihan selkeä viiva, jeeeeeeeh ja peukut sulle :love: !!!
Jäähdytettyä pissaa, just joo. En minäkään jaksaisi odotella enkä moista ole koskaan kuullut? Mä liruttelen muovikippoon kans, huuhtelen käytön jälkeen ja on vain omassa käytössä. Helppoa.

Ei tarvitsekkaan valehdella klinikalle, ovisplus tulikin aamulla, en tiedä meneekö nämä tikut tummemmaksi mutta aion soittaa klinikalle nyt! (y)

[URL]http://aijaa.com/T6TU45[/URL]
 
  • Tykkää
Reactions: Zandi ja elotar74
Tervetuloa Nuppu! Kerhoon vaan! Onko sulla jo lapsia? Ja kiitos Rassukka. Kunpa itselläkin tärppäisi. Aatelkaa naiset, jos meillä ois menskut yhtä aikaa!! Voi sitä valituksen, mälväämisen ja suremisen määrää. Nyt sentään on aina joku tsemppaamassa. Woodoo, ei kait jo nyt tuhrua?? Mulla taitaa olla kp 23 ja mulla tuli kans valkkiksen kans hieman verta tai tuhrua tai jotain! Viimeksi letroilin kp 36 asti ja nytkö tulee lyhyt kierto?? Sovitaan, et meillä on kuuluisaa kiinnittymisvuotoa! Mulla on lisäksi hiivaoireita, joten siellä täti kolkuttaa jo ovensuulla!

Zandi, älä pidä meitä liikaa jännityksessä. Elottarelle sormet ja varpaat pystyyn! Mee ihmeellä käymään isolla kirkolla. Ite kävisin harva se viikko, jotta ois edes hieman luottavaisempi mieli.

Sain tänään vauva-uutisia. Joo, kyllä ärsytti. "Mulla on kyllä nyt yksi juttu...." Joo, Oisit pitänyt juttua omana tietona! Tämä satutti ja otti koville, vaikka muuten oon ollut ihan coolina.
Kiitos Virkki. Meidän uusioperheeseen kuluu yhteensä 6 lasta. Minun ed. liitosta 3 iältään he ovat 22, 20 ja 15 ja mieheni ed. liitosta 2 iältään 28 ja 25. Lisäksi meidän yhteinen 10v., Vanhimmat asuvat jo omillaan.. toiveissa olisi siis vielä "iltatähtien iltatähti" ;)
 

Yhteistyössä